live

12 ტრასა, სადაც თავად სიკვდილი პატრულირებს

12 ტრასა, სადაც თავად სიკვდილი პატრულირებს

საკუთარ თავში და ავტომობილში დარწმუნებული მძღოლები ნაკლებად აცნობიერებენ, რომ გამართული ტრანსპორტი ჯერ კიდევ არ ნიშნავს  უსაფრთხოებას, რადგან ზოგიერთს გზას პირდაპირ შეიძლება ეწოდოს ”ჯანმრთელობისთვის საზიანო”. მსოფლიოს მრავალ ქვეყანაში შეიძლება ისეთი გზის პოვნა, რომელიც კარგი იქნებოდა საერთოდ არ გაეყვანათ და უამრავი ადამიანის სიცოცხლე გადაერჩინათ.

* დალტონის გზატკეცილი, ალიასკა

მართალია, გზა საწვავის გადამზიდი ფურგონებისთვის გაკეთდა, მაგრამ ისედაც მოყინულ გზაზე იმდენი ნიშანია, რომელიც მძღოლებს ზვავისა და მეწყერის ჩამოწოლის საშიშროების შესახებ აფრთხილებს, რომ უკეთესია საერთოდ მოერიდოთ მას.

slide17826

* პრიტჰვის გზატკეცილი, ნეპალი

ჰიმალაის ხედი – პრიტჰვის გზატკეცილის ერთადერთი ღირსებაა. მუდმივად გადატვირთული ასფალტის გზა ისეა დაზიანებული ხშირი წყალდიდობითა და ზვავებით, რომ გაურკვეველია როგორ ახერხებენ მძღოლები მოძრაობას.

slide17827

* ატლანტიკ როუდი, ნორვეგია

მართალია, კარგ ამინდში 8-კილომეტრიან ატლანტიკ როუდზე მგზავრობა საკმაოდ კომფორტულია, მაგრამ შტორმის დროს თავისუფლად შეიძლება ტალღებმა ავტომობილთან ერთად წაგიღოთ.

* კალიმა, რუსეთი

ყინვა, რომელიც არც ისე იშვიათია ამ მხარეში, ნებისმიერ მოგზაურს გაუფუჭებს განწყობას, თუ რა თქმა უნდა, საერთოდ გადარჩა და პირდაპირ გზაზე, საკუთარ ავტომობილში არ გაიყინა.

* ხო ში მინის ბილიკი, ვიეტნამი და ლაოსი

ვიეტნამის ომის დროს სახმელეთო და საზღვაო გზების სწორედ ეს ქსელი გამოიყენებოდა ფრონტის წინა ხაზზე ტვირთის გადასატანად და სწორედ ამ გზამ განაპირობა ჩრდილოეთ ვიეტნამის გამარჯვება. მართალია, გზა ხშირად იბომბებოდა, მაგრამ მისი აღდგენა დაუყონებლივ ხდებოდა, ის ჭურვები კი, რომლებიც თავის დროზე არ აფეთქდა ისევ გზის შემოგარენში ყრია. სხვადასხვა მონაცემებით, მხოლოდ ლაოსის მონაკვეთზე შეიძლება 80 მილიონზე მეტი გასანაღმი ჭურვის პოვნა.

slide17830

* სიკვდილის გზა, ბოლივია

როგორც ამბობენ, ყოველდღიურად გზაზე 300-მდე ადამიანი იღუპება. საკმარისია, მძღოლმა რამდენიმე წამით მოადუნოს ყურადღება და თავისუფლად შეიძლება 3-კილომეტრიან ხევში გადაიჩეხოს.

slide17831

* სტელვიოს უღელტეხილი, იტალია

21-კილომეტრიანი გზის გავლა და 48 მოულოდნელი მოსახვევის დაძლევა, არც ისე მარტივია. ბევრმა ენთუზიასტმა სცადა და ძალიან ინანა.

* მილიონი დოლარის გზატკეცილი, კოლორადო

”მილიონი დოლარი უნდა გადამიხადოთ, რომ კიდევ ერთხელ გავიარო ამ გზაზე”, – ლეგენდის თანახმად სწორედ ასე თქვა მოგზაურმა, ვინც ერთ-ერთმა პირველმა გაიარა გზატკეცილზე თავისი ვიწრო მონაკვეთებით და მკვეთრი მოსახვევებით.

slide17833

* გუოლანის მთის გვირაბი, ჩინეთი

ჩინურად ”გუოლანი”  გზას ნიშნავს, რომელიც არავის პატიობს შეცდომას. თავის დროზე ადგილობრივებმა 30 ”ფანჯარაზე” მეტი ამოჭრეს კლდეში და სწორედ ასე მოეწყო გვირაბი, რომელსაც დღეს ტურისტები უფრო ხშირად სტუმრობენ, ვიდრე მძღოლები.

* ლუქსორ-ჰურგადას ტრასა, ეგვიპტე

მართალია, ტრასა უმოკლესია ორ ქალაქს შორის, მაგრამ ძარცვათა უმრავლესობა სწორედ ამ გზაზე ხდება და სხვათაშორის, არა მარტო ღამის საათებში.

slide17837

* კარაკორუმის გზატკეცილი, ჩინეთი და პაკისტანი

1960-იან წლებში, ორი ქვეყნის ერთობლივი პროექტი თამამად ატარებდა  მსოფლიოს მერვე საოცრების ტიტულს. თუმცა, არავინ იცოდა, რომ მის მშენებლობაზე 900-ზე მეტი ადამიანი დაიღუპა.

slide17839

* თანამეგობრობის გზატკეცილი, ფილიპინები

12-კილომეტრიან გზაზე, 18 სამოძრაო ზოლია, გაუმართავი დრენაჟული სისტემა კი, წვიან ამინდში პრაქტიკულად შეუძლებელს ხდის გადაადგილებას.

 

ავტოამბები / ავტობლოგი

|

10 ოქტომბერი, 2016

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2018-05-25 03:22:22' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 85555 [post_author] => 8 [post_date] => 2018-05-25 11:44:27 [post_date_gmt] => 2018-05-25 07:44:27 [post_content] => ქართული სუმოსთვის ისტორიული დღე გათენდა. ტოჩინოშინმა (ლევან გორგაძე) ნაცუბო ბაშოს მე-12 საშეჯიბრო დღეს 40-გზის ჩემპიონი ჰაკუჰო დაამარცხა. ბრძოლის დაწყებამდე ადამიანები, რომლებიც დოჰიოს ბანერებით წრეს ურტყამენ - ისინი სპონსორების რეკლამას გამოფენენ. სპონსორები კი საპრიზო თანხას, ე.წ. კენშოებს აწესებენ. 1 კენშო 60 000 იენს წარმოადგენს, რაც ქართულ ვალუტაში რომ გადავიყვანოთ, 1345 ლარი გამოდის. ბრძოლის დასრულების შემდეგ გამარჯვებულ სუმოისტს კენშოებს თეთრი კონვერტით გადასცემენ. კენშოების რაოდენობა დამოკიდებულია სპორტსმენზე. იოკუძუნები კაკარიუ და ჰაკუჰო ტოჩინოშინზე დაახლოებით 1.5-ჯერ მეტ საპრიზო თანხას იღებენ. ტოჩინოშინმა ისტორიული ბრძოლით 43 კენშო - 57 835 ლარი გამოიმუშავა. ჯამში, ქართველს 154 კენშო აქვს გამომუშავებული - 207 130 ლარი. თუმცა, აღსანიშნავია, რომ თანხის დიდი ნაწილი გადასახადებს, კლუბის წევრობასა და სხვადასხვა ხარჯში მიდის, რის შედეგადაც სპორტსმენს თანხის არცთუ ისე დიდი ნაწილი რჩება. ყველაზე მეტი იოკუძუნა კაკარიუს აქვს გამომუშავებული - 264 კენშო - 355 080 ლარი. ხოლო დიდ იოკუძუნა ჰაკუჰოს მონაგარი 236 კენშოა - 317 420 ლარი.     იაპონურ პრესას რომ გადავხედოთ, სოციალურ ქსელებსა და ტელევიზიებს, ლევან გორგაძე, უბრალოდ, ყველგანაა. მასზე ხატავენ კარიკატურებს, ცდილობენ სელფი გადაიღონ ან სოციალურ ქსელებში საქებარი სიტყვებით შეამკონ.   ლევან გორგაძე ველოსიპედით მოძრაობს. როგორც იცით, სუმოისტებს არა აქვთ მანქანის ტარების უფლება   ერთ-ერთი მხატვრის მიერ დახატული ლევან გორგაძის პორტრეტი  

sportall.ge

[post_title] => რამდენი იშოვა ტოჩინოშინმა: ქართველი სუმოისტი ყველგანაა (ფოტო-კარიკატურა) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ramdeni-ishova-tochinoshinma-qartveli-sumoisti-yvelganaa-foto-karikatura [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-05-25 11:46:09 [post_modified_gmt] => 2018-05-25 07:46:09 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=85555 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 85565 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-05-25 12:02:02 [post_date_gmt] => 2018-05-25 08:02:02 [post_content] => Toyota Corolla-ს მძღოლმა უყურადღებობის გამო კალიფორნიელი ჰარდენ-გროვ უილიამ სმიტის საოჯახო რელიქვია 87 წლის Ford დაამტვრია. საუბარია 1931 წლის Ford Model A-ზე. შემთხვევის შესახებ სმიტი Facebook-ის გვერდზე ყვება. რარიტეტული ავტომობილის მფლობელი ამბობს, რომ ის სამსახურში იყო, როდესაც დარტყმის ხმა გაიგონა: Toyota-ს მძღოლი ტელეფონზე საუბრობდა და დაპარკინგებულ Ford-ს დაეჯახა. დამნაშავემ მიმალვა სცადა, მაგრამ პოლიციამ მისი დაკავება და დაპატიმრება მოახერხა. ავარიის შედეგად ავტომობილი, რომელსაც სმიტი წლების განმავლობაში აღადგენდა, განადგურდა. კერძოდ, დაზიანდა ძარა, ოთხივე ბორბალი, შეღუნულია ჩარჩო, ცილინდრების ბლოკი და ტრანსმისიის კორპუსი. ახლა, როგორც სმიტი ამბობს, ყველაფრის დაწყება თავიდან მოუწევს.   [post_title] => Toyota Corolla-ს მძღოლმა უყურადღებობის გამო 87 წლის Ford დაამტვრია [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => toyota-corolla-s-mdzgholma-uyuradghebobis-gamo-87-wlis-ford-daamtvria [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-05-25 12:02:18 [post_modified_gmt] => 2018-05-25 08:02:18 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=85565 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 85556 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-05-25 11:34:04 [post_date_gmt] => 2018-05-25 07:34:04 [post_content] => საბურავი ერთადერთი დეტალია ავტომობილში, რომელიც გზის ზედაპირს ეხება, შესაბამისად, მნიშვნელოვანია ვიცოდეთ ის, რაც ჩვენ უსაფრთხოებას ეხება ავტომობილით მოძრაობისას. საქართველოში მეორადი საბურავების წილი ბაზარზე 70%-ს აჭარბებს, რაც მაღალი მოთხოვნით არის განპირობებული. ერთი შეხედვით მეორადი საბურავების შეძენა მომხარებლისათვის დაკავშირებულია თანხის დაზოგვასთან მისი იაფი ფასიდან გამომდინარე, თუმცა მნიშვნელოვანია გავაანალიზოთ, თუ რამდენად გონივრულია ჩვენი გადაწყვეტილება და დავფიქრდეთ, ღირს მეორადი საბურავების შეძენით დაზოგილი თანხა ჩვენ უსაფრთხოებად? სანამ ამ ნაბიჯს გადავდგამთ, კარგად უნდა დავფიქრდეთ, რადგან ამ არაგონივრულმა გადაწყვეტილებამ შეიძლება ფატალურ შედეგამდე მიგვიყვანოს. ვინაიდან მომხმარებელს არ აქვს სრული ინფორმაცია საბურავის ისტორიის შესახებ და არჩევანს მხოლოდ საბურავის პროტექტორის ვიზუალური დათვალიერების შემდეგ აკეთებს, ეს კი რა თქმა უნდა არ არის საკმარისი. სწორედ ამიტომ მომხმარებელს ხშირად უწევს მათი შეცვლა ვინაიდან მეორადი საბურავების განმეორებით ექსპლოატაციის ვადა საკმაოდ მცირეა, რაც მათთვის ხარჯს აორმაგებს. თუ ახალი საბურავი 6 წლის მანძილზე შეგვიძლია გამოვიყენოთ, მეორადი საბურავის მაქსიმალური საექსპლუატაციო პერიოდი ხშირ შემთხვევაში რამოდენიმე თვეა. მეორადი საბურავი გარედან შეიძლება მართლაც ძალიან კარგად გამოიყურებოდეს, რისკი კი შიგნიდან მოდის! მთავარი საშიშროება ის არის, რომ არასდროს ვიცით, რის გადატანა მოუხდათ ამ საბურავებს, სანამ ჩვენამდე მიაღწევდნენ. თუ წინა მფლობელი მანქანას ისე აპარკინგებდა, რომ საბურავებს ბორდიურზე მიჭყლეტილს ტოვებდა, ან დაშვებული საბურავით დადიოდა, საბურავის შიდა კარკასი დაზიანებული იქნება, რისი შემჩნევაც ვიზუალური დათვალიერებისას შეუმჩნეველია. გარედან ხომ მხოლოდ პროტექტორის და ასაკის შემოწმება შეიძლება. პროტექტორი მინიმუმ 4-მილიმეტრიანი უნდა იყოს, ასაკს კი ე.წ. DOT-ნომერით გაიგებთ (მაგალითად, DOT 1213 ნიშნავს, რომ საბურავი 2013 წლის მე-12 კვირას გამოუშვეს). საბურავის ასაკი 6 წელს არ უნდა აღემატებოდეს, რადგან რეზინა 6 წლის შემდეგ  საჭირო თვისებას კარგავს. საბურავების წვის შედეგად გამოიყოფა ისეთი ტოქსიკური ნივთიერებები, რომელიც კარცეროგენულია და ონკოლოგიურ დაავადებებს იწვევს. დამარხვის შემთხვევაში კი საბურავი ბიოლოგიურად ძნელად იშლება ნიადაგში და ეს ძალიან საზიანოა გარემოსთვის. საბურავების სწორი განადგურების ერთადერთი გზა მათი  შეგროვება და გადამუშავებაა. თუმცა ესეც საკმაოდ საყურადღებო საკითხია, გადამუშავების პროცესი აუცილებლად უნდა კონტროლირდებოდეს და დაცული უნდა იქნა უტილიზაციის სტანდარტები, რათა საწარმოო ნარჩენი ისევ ბუნებაში არ მოხვდეს. როდესაც მეორად საბურავებზე ვსაუბრობთ, რამდენიმე ვარიანტი უნდა განვიხილოთ იმისათვის, რომ გავაანალიზოთ თუ რა შემთხვევებთან შეიძლება გვქონდეს საქმე და რა შედეგები შეიძლება მოგვიტანოს მეორადი საბურავების შეძენამ და გამოყენებამ. დღეს ყველაზე ხშირად მეორად საბურავებში გვხდება ვადაგასული საბურავები, ხელოვნურად ამოჭრილი პროტექტორი და ზომაზე დასული, ან უფრო დაბალი პროტექტორით. ვიდრე თითოეულ შემთხვევას ცალ-ცალაკე განვიხილავთ, აუცილებლად უნდა ვთქვათ, რომ საბურავების მწარმოებლები წარმოებაში იყენებენ ბუნებრივ კაუჩუკს. ბუნებრივი კაუჩუკის ფაქტორი განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია, როდესაც ვსაუბრობთ საბურავების გამოშვების პერიოდზე გამომდინარე იქიდან რომ ბუნებრივ კაუჩუკს აქვს ვარგისიანობის განსაზღრული პერიოდი. როდესაც ვარგისიანობის პერიოდი უახლოვდება დასასრულს, ამ შემთხვევაში კაუჩუკი ნელ-ნელა იწყებს თვისებების დაკარგვას, რამაც შეიძლება გამოიწვიოს საბურავის სწრაფი ცვეთა, საბურავის დეფორმაცია, გახეთქვა და ა.შ. განსაკუთრებით ზაფხულში მაღალი ტემპერატურის დროს სიარულისას. შესაბამისად, რომ განვიხილოთ თითოეული ზემოთ ნახსენები ფაქტორი გამოვა, რომ, შეიძლება მეორად საბურავს ვიზუალურად კარგი პროტექტორი ქონდეს თუმცა გასული იყოს მისი გამოყენების ვადა, ეს ნიშნავს, რომ ბუნებრივ კაუჩუკს თავისი თვისებები უკვე დაკარგული აქვს რაც ავტომატურად ნიშნავს რომ ამ საბურავით გადაადგილება დიდ საფრთხესთან შეიძლება იყოს დაკავშირებული და ფატალურადაც დასრულდეს. მეორე შემთხვევა – მეორადი საბურავები ხელოვნურად ამოჭრილი პროტექტორებით. საბურავის პროტექტორი ვიზუალური დათვალიერებისას შესაძლებელია კარგად გამოიყურებოდეს მაგრამ ეს მიღწეული იყოს საბურავის გათხელების ე.წ. ახალი პროტექტორების ამოჭრის ხარჯზე, თუმცა უნდა დავაკვირდეთ იმ სპეციალურ ადგილებს რომელიც ყველა საბურავზეა დატანილი, თუ საბურავს პროტექტორი ხელოვნურად აქვს ამოჭრის შედეგად გაზრდილი, აღნიშნული მაჩვენებლებიც ამოჭრილი იქნება და ადვილად მივხვდებით, რომ საბურავი არ უნდა ვიყიდოთ. მესამე შემთხვევა – დადაბლებული პროტექტორი, საბურავის პროტექტორი მნიშვნელოვანია რამდენიმე ფაქტორიდან გამომდინარე, იგი უზრუნველყოფს მოჭიდებას ასევე ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი ფაქტორი არის ის თუ როგორ გამოდევნის საბურავი წყლის ნაკადს სიარულის დროს. ყველა საბურავზე დატანილია პროტექტორის ჭრილები იმისათვის რომ სველ გზაზე, ან წყალში გავლისას გამოდევნოს წყალი და უზრუნველყოს მაქსიმალური მოჭირდება, ამ შემთხვევაში საბურავის პროტექტორი რაც უფრო მაღალია ის უფრო კარგად გამოდევნის წყალს და რაც უფრო დაბალია პირიქით. აღნიშნული ფაქტორიც აუცილებლად გასათვალისწინებელია, რადგანაც მისმა უგულველყოფამ შესაძლებელია, სავალალო შედეგები გამოიწვიოს. მეოთხე შემთხვევა – ვადაგასული საბურავი დაბალი პროტექტორით,  არის ყველა შესაძლო ვარიანტიდან ყველაზე მძიმე შემთხვევა, ვინაიდან ამ შემთხვევაში საბურავი ვერ უზრუნველყოფს ზემოთ ნახსენები შემთხვევებიდან ვერცერთს. ვერ უზრუნველყოფს უსაფრთხოებას, მოჭიდება, მდგრადობას და დიდი შანსია გახეთქვისა და დაზიანების. მეორადი საბურავების შეძენისას ასევე მეტად მნიშვნელოვანია, მათი ტრანსპორტირებისა და შენახვის პირობები, სად და რა კლიმატურ პირობებში იმყოფებოდა. საბურავების შენახვა დაუშვებელია როგორც მაღალ ტემპერატურაზე ასევე ნესტის პირობებში. მაღალი ტემპერატურა იწვევს რეზინის გამოშრობას და მასალა კარგავს მდგრადობას, იშაშხება და შესაძლებელია მცირე ზეწოლამაც გამოიწვიოს მისი დაზიანება. ასევე ნესტიან გარემოში რეზინი იჟღინთება წყლით ზედმეტად რბილდება და კარგავს თვისებებს, რაც შეუძლებელს ხდის უსაფრთხო გადაადგილებას. გარდა მძღოლთა და მგზავრთა უსაფრთხოებისა, მეორადი საბურავები დიდ ზიანს აყენებს გარემოს. დღეს საქართველოში მილიონობით მეორადი საბურავია, რომელებიც სხვადასხვა ქვეყნებიდან უტილიზაციის მიზნით გადის და ხვდება ჩვენს ქვეყანაში, უხეშად რომ ვთქვათ საქართველო მეორადი საბურავების ნაგავსაყრელად არის ქცეული. დღეს ჩვენ ქვეყანაში მეორადი საბურავები იყრება მხოლოდ იმ შემთხვევაში, თუ მისი აღდგენა შეუძლებელია. ასეთი საბურავების განადგურების სამი მიმართულებაა, ან უბრალოდ იყრება, იმარხება, ან კიდევ უარესი იწვება.  და ბოლოს, ვსვამთ მხოლოდ ერთ კითხვას რა ღირს თქვენი უსაფრთხოება? [post_title] => საფრთხე, რომლითაც მოძრაობთ! რა ღირს თქვენი უსაფრთხოება? [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => safrtkhe-romlitac-modzraobt-ra-ghirs-tqveni-usafrtkhoeba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-05-25 11:34:04 [post_modified_gmt] => 2018-05-25 07:34:04 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=85556 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 85537 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-05-25 12:42:07 [post_date_gmt] => 2018-05-25 08:42:07 [post_content] => კომპანია Tesla-ს ხელმძღვანელმა ილონ მასკმა ახალი მოდელის პრემიერის სავარაუდო თარიღი დაასახელა - მომავალი წლის 15 მარტი. ამის შესახებ ტოპ მენეჯერმა თავის ტვიტერზე დაწერა, როდესაც ერთ-ერთი გამომწერის კითხვას უპასუხა. ილონ მასკი ამბობს, რომ Model Y-ის წარდგენა წლის ბოლოდან მომავალი წლის შუა პერიოდამდე ნებისმიერ დროს შეუძლია, მაგრამ მას სწორედ 15 მარტი მოსწონს. როგორც წინათ გავრცელდა ინფორმაცია Tesla Model Y კომპაქტურ ქროსოვერს წარმოადგენს, რომელსაც კარები ზემოთ ეხსნება.
  [post_title] => ილონ მასკმა Tesla-ს პატარა ქროსოვერის პრემიერის თარიღი დაასახელა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ilon-maskma-tesla-s-patara-qrosoveris-premieris-tarighi-daasakhela [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-05-25 12:42:13 [post_modified_gmt] => 2018-05-25 08:42:13 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=85537 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 85491 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-05-25 11:58:41 [post_date_gmt] => 2018-05-25 07:58:41 [post_content] => ამერიკულმა ავიაკომპანია Alaska Airlines-მა პირველი თვითმფრინავი ჩაუშვა, რომლის ბორტზეც ყველა თანამშრომელი აფროამერიკელი ქალია, მათ შორის ორი პილოტი. ამის შესახებ Daily Mail იუწყება. საჰაერო ხომალდის კომანდირი ტარა რაიტი და მისი უფროსი დამხმარე მელორი კეივი ლაინერის საჭესთან ისხდნენ, როდესაც ის სან ფრანცისკოდან პორტლენდში მიფრინავდა. ფრენისას გოგონებმა განაცხადეს, რომ ეს ისტორიულად მნიშვნელოვანი დღეა, რადგან თვითმფრინავს ორი მუქ კანიანი ქალი მართავს. მგზავრები ამ სიახლეს მქუხარე აპლოდისმენტებით შეხვდნენ. ვიდეორგოლი, რომელიც ავიაკომპანიის პერსონალმა გადაიღო, Facebook-ზე გამოქვეყნდა და მილიონზე მეტი ნახვა დააგროვა.   [post_title] => Alaska Airlines-ის ბორტზე ყველა თანამშრომელი აფროამერიკელი ქალია [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => alaska-airlines-is-bortze-yvela-tanamshromeli-afroamerikeli-qalia [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-05-25 12:56:22 [post_modified_gmt] => 2018-05-25 08:56:22 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=85491 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 85555 [post_author] => 8 [post_date] => 2018-05-25 11:44:27 [post_date_gmt] => 2018-05-25 07:44:27 [post_content] => ქართული სუმოსთვის ისტორიული დღე გათენდა. ტოჩინოშინმა (ლევან გორგაძე) ნაცუბო ბაშოს მე-12 საშეჯიბრო დღეს 40-გზის ჩემპიონი ჰაკუჰო დაამარცხა. ბრძოლის დაწყებამდე ადამიანები, რომლებიც დოჰიოს ბანერებით წრეს ურტყამენ - ისინი სპონსორების რეკლამას გამოფენენ. სპონსორები კი საპრიზო თანხას, ე.წ. კენშოებს აწესებენ. 1 კენშო 60 000 იენს წარმოადგენს, რაც ქართულ ვალუტაში რომ გადავიყვანოთ, 1345 ლარი გამოდის. ბრძოლის დასრულების შემდეგ გამარჯვებულ სუმოისტს კენშოებს თეთრი კონვერტით გადასცემენ. კენშოების რაოდენობა დამოკიდებულია სპორტსმენზე. იოკუძუნები კაკარიუ და ჰაკუჰო ტოჩინოშინზე დაახლოებით 1.5-ჯერ მეტ საპრიზო თანხას იღებენ. ტოჩინოშინმა ისტორიული ბრძოლით 43 კენშო - 57 835 ლარი გამოიმუშავა. ჯამში, ქართველს 154 კენშო აქვს გამომუშავებული - 207 130 ლარი. თუმცა, აღსანიშნავია, რომ თანხის დიდი ნაწილი გადასახადებს, კლუბის წევრობასა და სხვადასხვა ხარჯში მიდის, რის შედეგადაც სპორტსმენს თანხის არცთუ ისე დიდი ნაწილი რჩება. ყველაზე მეტი იოკუძუნა კაკარიუს აქვს გამომუშავებული - 264 კენშო - 355 080 ლარი. ხოლო დიდ იოკუძუნა ჰაკუჰოს მონაგარი 236 კენშოა - 317 420 ლარი.     იაპონურ პრესას რომ გადავხედოთ, სოციალურ ქსელებსა და ტელევიზიებს, ლევან გორგაძე, უბრალოდ, ყველგანაა. მასზე ხატავენ კარიკატურებს, ცდილობენ სელფი გადაიღონ ან სოციალურ ქსელებში საქებარი სიტყვებით შეამკონ.   ლევან გორგაძე ველოსიპედით მოძრაობს. როგორც იცით, სუმოისტებს არა აქვთ მანქანის ტარების უფლება   ერთ-ერთი მხატვრის მიერ დახატული ლევან გორგაძის პორტრეტი  

sportall.ge

[post_title] => რამდენი იშოვა ტოჩინოშინმა: ქართველი სუმოისტი ყველგანაა (ფოტო-კარიკატურა) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ramdeni-ishova-tochinoshinma-qartveli-sumoisti-yvelganaa-foto-karikatura [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-05-25 11:46:09 [post_modified_gmt] => 2018-05-25 07:46:09 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=85555 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )