live

ავტომობილის ტუნინგი: რატომ არ ღირს ქარხნულ დეტალებში ცვლილებების შეტანა

ავტომობილის ტუნინგი: რატომ არ ღირს ქარხნულ დეტალებში ცვლილებების შეტანა

ავტომფლობელი, რომელმაც კარგად იცის რას ნიშნავს გამართულად მომუშავე ავტომობილი, არასდროს არ შეიტანს ცვლილებებს ქარხნულ კონსტრუქციასა და დეტალებში.ცვლილებები, რომლებსაც ჩვენ ”ტუნინგს” ვეძახით, მხოლოდ და მხოლოდ ჩვენივე ავტომობილს აზიანებს. ერთად განვიხილოთ ტუნინგის რამდენიმე შემთხვევა, გავიგოთ რა არის სწორი და რა არა…

 

ეს საცოდაობაა

შეეკითხეთ საკუთარ თავს და უპასუხეთ: ნუთუ მართლა გგონიათ, რომ ადამიანი, რომელიც ”გაუმჯობესებულ” ავტომობილში ზის, გარშემომყოფების თვალში უფრო მაღლა დგას, ვიდრე ჩვეულებრივ ავტომობილში მყოფი? ასეთი მიდგომით თავსაც და თქვენს ავტომობილსაც საკმაოდ არასახარბიელო მდგომარეობაში აყენებთ, გაურკვეველი ავტომობილის ფერი, უამრავი დამატებითი ფუნქცია და მსგავსი დეტალები მძღოლის კომპლექსებზე უფრო მიუთითებს, ვიდრე მის დამოკიდებულებას ავტომობილებთან.

ხშირ შემთხვევაში, ავტომობილის საკუთარი ნებით გაუმჯობესება და გატუნინგება დიდ თანხებთან არის დაკავშირებული, გარდა ამისა, ხშირ შემთხვევაში ასეთი ქმედებით უკურეაქციასაც ვიღებთ და გაუმჯობესებულ დეტალებში გადახდილი თანხა უკან აღარ გვიბრუნდება.

თუ ავტომობილის გაუმჯობესება გადაწყვეტილი გაქვთ, უმჯობესია მიბრძანდეთ პროფესიონალებთან ტუნინგ-ატელიეში. გაითვალისწინეთ ისიც, რომ მათ მუშაობაში ხელი არ უნდა შეუშალოთ, ასეთ დროს, ავტომობილების გაუმჯობესების პროცესიც და შედეგიც ბევრად უფრო საინტერესო და მოულოდნელია…

 

”ავტომობილი ჩემია და რასაც მინდა იმას ვიზამ!”

სწორედ ასეთი ფრაზა უტრიალებს თავში ნებისმიერ ადამიანს, რომელიც ავტომობილის გაუმჯობესების მომხრეა. ძნელია ამაში არ დაეთანხმო, მაგრამ აქვე ერთი შესწორება: ჯობს ავტომობილი ქარხნულ მდგომარეობაში დატოვო, ვიდრე უამრავი უსარგებლო და ძვირადღირებული დეტალით დაამძიმო.

საინტერესოა რა სხვაობაა ნადვილ ”ტუნინგსა” და თამაშს შორის. სხვაობა ნამდვილად დიდია და ამას შეუნიღბავი თვალითაც ადვილად დავინახავთ. პირველი რაც თვალში გხვდება ტალანტი და გემოვნებაა. ნამდვილმა ავტომოყვარულმა იცის, რა არის საჭირო იმისათვის, რომ ავტომობილი გაუმჯობესდეს, ხოლო მათი ავტომობილი, რომლებიც უბრალოდ ფულს ხარჯავენ ”ტუნინგისთვის” ძალიან უგემოვნოდ, გადატვირთულად და უფუნქციოდ გამოიყურება. პროფესიონალის შემთხვევაში კი ყველაფერი სხვაგვარადაა და გაუმოჯობესებული დეტალები ერთ მთლიან ავტომობილს წარმოადგენს.

 

ცოტა პრაქტიკაც

გაუმჯობესებული დეტალები ავტომობილის ექსპლუატაციის კილომეტრაჟს ამცირებს და აგრეთვე მეპატრონეს მის გაყიდვაში უშლის ხელს.

მაგალითად: დიდი დისკების დაყენებით თქვენ არამხოლოდ ავტომობილის სირბილესა და სიმძლავრეს აყენებთ დარტყმას, არამედ სავალი ნაწილების მთლიან სისტემასა და რა თქმა უნდა საწვავის მოხმარებას, რომელიც ხშირ შემთხვევაში საკმაოდ მაღალ ნიშნულს აღწევს, რაც ზედმეტ ხარჯებთან არის დაკავშირებული.

რაც შეეხება ავტომობილის შეღებვას, ეს მხოლოდ თქვენი გემოვნების საკითხია, თუმცა, აუცილებელია გაითვალისწინოთ ისიც, რომ ასეთი საქციელით ავტომობილის გაყიდვა ძალიან გაჭირდება, რადგან ძნელია დაამტკიცო, რომ ფერი მხოლოდ თქვენი გადაწყვეტილების გამო შეცვალეთ და არა ავტომობილის დაზიანების გამო. ეს კი მის გაყიდვაში აუცილებლად შეგიშლით ხელს…

გარდა ამისა, არსებობს ძალიან ბევრი ისეთი დეტალიც, რომელიც ავტომობილს გამართულ მდგომარეობაში ექსპლუატირებას უშვლის ხელს, რაც დამერწმუნეთ, არც თუ ისე მცირე ხარჯებთანაა დაკავშირებული. სწორედ ამიტომ, მანამ სანამ რაიმე დეტალის გაუმჯობესებას გადაწყვეტთ, აუცილებლად გაითვალისწინეთ პროფესიონალის რჩევები, რათა მიღებულმა შედეგმა თქვენი მოლოდინი გაამართლოს…

 

ისტორია

გარდა იმისა, რაც ზემოთ ჩამოვთვალეთ, თითოეულ მოდელს თავისი ისტორია აქვს. საავტომობილო ინდუსტრიაში ყველაფერი ნაბიჯ-ნაბიჯ ხდებოდა, ინდუსტრიულ წარმატებებს კი ავტომწარმოებლები ყოველწლიურად ახალი მოდელებით აღნიშნავდნენ.

ეს პროცესი შეუქცევადია და სწორედ ამიტომ, ავტომობილის თითოეულ დეტალს უდიდესი მნიშვნელობა აქვს. შესაბამისად, თუ თქვენ რომელიმე ძველი მოდელის მეპატრონე ბრძანდებით და მისი აღდგენა განიზრახეთ, მაქსიმალურად შეეცადეთ, რომ შეინარჩუნოთ ის ისტორიული დეტალები, რამაც თავის დროზე კონკრეტულ მოდელს დიდი წარმატება მოუტანა საავტომობილო ბაზარზე. დარწმუნებული ბრძანდებოდეთ, რომ ასეთ შემთხვევაში თქვენ და თქვენი სატრანსპორტო საშუალება იმაზე მეტ ყურადღებას დაიმსახურებთ, ვიდრე ეს მისი არასწორად გაუმჯობესების შემთხვევაში მოხდებოდა…

ფაქტია, რომ ბოლო პერიოდში ტუნინგის მოყვარულების რიცხვმა ძალიან მოიმატა, შესაბამისად ქუჩებში გამოჩდნენ სხვადასხვა ავტომობილები. რამდენად სწორად და გამართულად ტუნინგდება ავტომობილები, ეს სხვა საკითხია, თუმცა, ყველაფერს მაინც მეპატრონის გემოვნება წყვეტს. ჩვენ კი ჩვენის მხრივ გირჩევთ, რომ მანამ, სანამ ავტომობილის გაუმჯობესებას გადაწყვეტთ, აუცილებლად იკითხეთ აზრი პროფესიონალისგან…

 

 

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2018-05-25 03:21:07' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 85555 [post_author] => 8 [post_date] => 2018-05-25 11:44:27 [post_date_gmt] => 2018-05-25 07:44:27 [post_content] => ქართული სუმოსთვის ისტორიული დღე გათენდა. ტოჩინოშინმა (ლევან გორგაძე) ნაცუბო ბაშოს მე-12 საშეჯიბრო დღეს 40-გზის ჩემპიონი ჰაკუჰო დაამარცხა. ბრძოლის დაწყებამდე ადამიანები, რომლებიც დოჰიოს ბანერებით წრეს ურტყამენ - ისინი სპონსორების რეკლამას გამოფენენ. სპონსორები კი საპრიზო თანხას, ე.წ. კენშოებს აწესებენ. 1 კენშო 60 000 იენს წარმოადგენს, რაც ქართულ ვალუტაში რომ გადავიყვანოთ, 1345 ლარი გამოდის. ბრძოლის დასრულების შემდეგ გამარჯვებულ სუმოისტს კენშოებს თეთრი კონვერტით გადასცემენ. კენშოების რაოდენობა დამოკიდებულია სპორტსმენზე. იოკუძუნები კაკარიუ და ჰაკუჰო ტოჩინოშინზე დაახლოებით 1.5-ჯერ მეტ საპრიზო თანხას იღებენ. ტოჩინოშინმა ისტორიული ბრძოლით 43 კენშო - 57 835 ლარი გამოიმუშავა. ჯამში, ქართველს 154 კენშო აქვს გამომუშავებული - 207 130 ლარი. თუმცა, აღსანიშნავია, რომ თანხის დიდი ნაწილი გადასახადებს, კლუბის წევრობასა და სხვადასხვა ხარჯში მიდის, რის შედეგადაც სპორტსმენს თანხის არცთუ ისე დიდი ნაწილი რჩება. ყველაზე მეტი იოკუძუნა კაკარიუს აქვს გამომუშავებული - 264 კენშო - 355 080 ლარი. ხოლო დიდ იოკუძუნა ჰაკუჰოს მონაგარი 236 კენშოა - 317 420 ლარი.     იაპონურ პრესას რომ გადავხედოთ, სოციალურ ქსელებსა და ტელევიზიებს, ლევან გორგაძე, უბრალოდ, ყველგანაა. მასზე ხატავენ კარიკატურებს, ცდილობენ სელფი გადაიღონ ან სოციალურ ქსელებში საქებარი სიტყვებით შეამკონ.   ლევან გორგაძე ველოსიპედით მოძრაობს. როგორც იცით, სუმოისტებს არა აქვთ მანქანის ტარების უფლება   ერთ-ერთი მხატვრის მიერ დახატული ლევან გორგაძის პორტრეტი  

sportall.ge

[post_title] => რამდენი იშოვა ტოჩინოშინმა: ქართველი სუმოისტი ყველგანაა (ფოტო-კარიკატურა) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ramdeni-ishova-tochinoshinma-qartveli-sumoisti-yvelganaa-foto-karikatura [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-05-25 11:46:09 [post_modified_gmt] => 2018-05-25 07:46:09 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=85555 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 85565 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-05-25 12:02:02 [post_date_gmt] => 2018-05-25 08:02:02 [post_content] => Toyota Corolla-ს მძღოლმა უყურადღებობის გამო კალიფორნიელი ჰარდენ-გროვ უილიამ სმიტის საოჯახო რელიქვია 87 წლის Ford დაამტვრია. საუბარია 1931 წლის Ford Model A-ზე. შემთხვევის შესახებ სმიტი Facebook-ის გვერდზე ყვება. რარიტეტული ავტომობილის მფლობელი ამბობს, რომ ის სამსახურში იყო, როდესაც დარტყმის ხმა გაიგონა: Toyota-ს მძღოლი ტელეფონზე საუბრობდა და დაპარკინგებულ Ford-ს დაეჯახა. დამნაშავემ მიმალვა სცადა, მაგრამ პოლიციამ მისი დაკავება და დაპატიმრება მოახერხა. ავარიის შედეგად ავტომობილი, რომელსაც სმიტი წლების განმავლობაში აღადგენდა, განადგურდა. კერძოდ, დაზიანდა ძარა, ოთხივე ბორბალი, შეღუნულია ჩარჩო, ცილინდრების ბლოკი და ტრანსმისიის კორპუსი. ახლა, როგორც სმიტი ამბობს, ყველაფრის დაწყება თავიდან მოუწევს.   [post_title] => Toyota Corolla-ს მძღოლმა უყურადღებობის გამო 87 წლის Ford დაამტვრია [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => toyota-corolla-s-mdzgholma-uyuradghebobis-gamo-87-wlis-ford-daamtvria [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-05-25 12:02:18 [post_modified_gmt] => 2018-05-25 08:02:18 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=85565 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 85556 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-05-25 11:34:04 [post_date_gmt] => 2018-05-25 07:34:04 [post_content] => საბურავი ერთადერთი დეტალია ავტომობილში, რომელიც გზის ზედაპირს ეხება, შესაბამისად, მნიშვნელოვანია ვიცოდეთ ის, რაც ჩვენ უსაფრთხოებას ეხება ავტომობილით მოძრაობისას. საქართველოში მეორადი საბურავების წილი ბაზარზე 70%-ს აჭარბებს, რაც მაღალი მოთხოვნით არის განპირობებული. ერთი შეხედვით მეორადი საბურავების შეძენა მომხარებლისათვის დაკავშირებულია თანხის დაზოგვასთან მისი იაფი ფასიდან გამომდინარე, თუმცა მნიშვნელოვანია გავაანალიზოთ, თუ რამდენად გონივრულია ჩვენი გადაწყვეტილება და დავფიქრდეთ, ღირს მეორადი საბურავების შეძენით დაზოგილი თანხა ჩვენ უსაფრთხოებად? სანამ ამ ნაბიჯს გადავდგამთ, კარგად უნდა დავფიქრდეთ, რადგან ამ არაგონივრულმა გადაწყვეტილებამ შეიძლება ფატალურ შედეგამდე მიგვიყვანოს. ვინაიდან მომხმარებელს არ აქვს სრული ინფორმაცია საბურავის ისტორიის შესახებ და არჩევანს მხოლოდ საბურავის პროტექტორის ვიზუალური დათვალიერების შემდეგ აკეთებს, ეს კი რა თქმა უნდა არ არის საკმარისი. სწორედ ამიტომ მომხმარებელს ხშირად უწევს მათი შეცვლა ვინაიდან მეორადი საბურავების განმეორებით ექსპლოატაციის ვადა საკმაოდ მცირეა, რაც მათთვის ხარჯს აორმაგებს. თუ ახალი საბურავი 6 წლის მანძილზე შეგვიძლია გამოვიყენოთ, მეორადი საბურავის მაქსიმალური საექსპლუატაციო პერიოდი ხშირ შემთხვევაში რამოდენიმე თვეა. მეორადი საბურავი გარედან შეიძლება მართლაც ძალიან კარგად გამოიყურებოდეს, რისკი კი შიგნიდან მოდის! მთავარი საშიშროება ის არის, რომ არასდროს ვიცით, რის გადატანა მოუხდათ ამ საბურავებს, სანამ ჩვენამდე მიაღწევდნენ. თუ წინა მფლობელი მანქანას ისე აპარკინგებდა, რომ საბურავებს ბორდიურზე მიჭყლეტილს ტოვებდა, ან დაშვებული საბურავით დადიოდა, საბურავის შიდა კარკასი დაზიანებული იქნება, რისი შემჩნევაც ვიზუალური დათვალიერებისას შეუმჩნეველია. გარედან ხომ მხოლოდ პროტექტორის და ასაკის შემოწმება შეიძლება. პროტექტორი მინიმუმ 4-მილიმეტრიანი უნდა იყოს, ასაკს კი ე.წ. DOT-ნომერით გაიგებთ (მაგალითად, DOT 1213 ნიშნავს, რომ საბურავი 2013 წლის მე-12 კვირას გამოუშვეს). საბურავის ასაკი 6 წელს არ უნდა აღემატებოდეს, რადგან რეზინა 6 წლის შემდეგ  საჭირო თვისებას კარგავს. საბურავების წვის შედეგად გამოიყოფა ისეთი ტოქსიკური ნივთიერებები, რომელიც კარცეროგენულია და ონკოლოგიურ დაავადებებს იწვევს. დამარხვის შემთხვევაში კი საბურავი ბიოლოგიურად ძნელად იშლება ნიადაგში და ეს ძალიან საზიანოა გარემოსთვის. საბურავების სწორი განადგურების ერთადერთი გზა მათი  შეგროვება და გადამუშავებაა. თუმცა ესეც საკმაოდ საყურადღებო საკითხია, გადამუშავების პროცესი აუცილებლად უნდა კონტროლირდებოდეს და დაცული უნდა იქნა უტილიზაციის სტანდარტები, რათა საწარმოო ნარჩენი ისევ ბუნებაში არ მოხვდეს. როდესაც მეორად საბურავებზე ვსაუბრობთ, რამდენიმე ვარიანტი უნდა განვიხილოთ იმისათვის, რომ გავაანალიზოთ თუ რა შემთხვევებთან შეიძლება გვქონდეს საქმე და რა შედეგები შეიძლება მოგვიტანოს მეორადი საბურავების შეძენამ და გამოყენებამ. დღეს ყველაზე ხშირად მეორად საბურავებში გვხდება ვადაგასული საბურავები, ხელოვნურად ამოჭრილი პროტექტორი და ზომაზე დასული, ან უფრო დაბალი პროტექტორით. ვიდრე თითოეულ შემთხვევას ცალ-ცალაკე განვიხილავთ, აუცილებლად უნდა ვთქვათ, რომ საბურავების მწარმოებლები წარმოებაში იყენებენ ბუნებრივ კაუჩუკს. ბუნებრივი კაუჩუკის ფაქტორი განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია, როდესაც ვსაუბრობთ საბურავების გამოშვების პერიოდზე გამომდინარე იქიდან რომ ბუნებრივ კაუჩუკს აქვს ვარგისიანობის განსაზღრული პერიოდი. როდესაც ვარგისიანობის პერიოდი უახლოვდება დასასრულს, ამ შემთხვევაში კაუჩუკი ნელ-ნელა იწყებს თვისებების დაკარგვას, რამაც შეიძლება გამოიწვიოს საბურავის სწრაფი ცვეთა, საბურავის დეფორმაცია, გახეთქვა და ა.შ. განსაკუთრებით ზაფხულში მაღალი ტემპერატურის დროს სიარულისას. შესაბამისად, რომ განვიხილოთ თითოეული ზემოთ ნახსენები ფაქტორი გამოვა, რომ, შეიძლება მეორად საბურავს ვიზუალურად კარგი პროტექტორი ქონდეს თუმცა გასული იყოს მისი გამოყენების ვადა, ეს ნიშნავს, რომ ბუნებრივ კაუჩუკს თავისი თვისებები უკვე დაკარგული აქვს რაც ავტომატურად ნიშნავს რომ ამ საბურავით გადაადგილება დიდ საფრთხესთან შეიძლება იყოს დაკავშირებული და ფატალურადაც დასრულდეს. მეორე შემთხვევა – მეორადი საბურავები ხელოვნურად ამოჭრილი პროტექტორებით. საბურავის პროტექტორი ვიზუალური დათვალიერებისას შესაძლებელია კარგად გამოიყურებოდეს მაგრამ ეს მიღწეული იყოს საბურავის გათხელების ე.წ. ახალი პროტექტორების ამოჭრის ხარჯზე, თუმცა უნდა დავაკვირდეთ იმ სპეციალურ ადგილებს რომელიც ყველა საბურავზეა დატანილი, თუ საბურავს პროტექტორი ხელოვნურად აქვს ამოჭრის შედეგად გაზრდილი, აღნიშნული მაჩვენებლებიც ამოჭრილი იქნება და ადვილად მივხვდებით, რომ საბურავი არ უნდა ვიყიდოთ. მესამე შემთხვევა – დადაბლებული პროტექტორი, საბურავის პროტექტორი მნიშვნელოვანია რამდენიმე ფაქტორიდან გამომდინარე, იგი უზრუნველყოფს მოჭიდებას ასევე ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი ფაქტორი არის ის თუ როგორ გამოდევნის საბურავი წყლის ნაკადს სიარულის დროს. ყველა საბურავზე დატანილია პროტექტორის ჭრილები იმისათვის რომ სველ გზაზე, ან წყალში გავლისას გამოდევნოს წყალი და უზრუნველყოს მაქსიმალური მოჭირდება, ამ შემთხვევაში საბურავის პროტექტორი რაც უფრო მაღალია ის უფრო კარგად გამოდევნის წყალს და რაც უფრო დაბალია პირიქით. აღნიშნული ფაქტორიც აუცილებლად გასათვალისწინებელია, რადგანაც მისმა უგულველყოფამ შესაძლებელია, სავალალო შედეგები გამოიწვიოს. მეოთხე შემთხვევა – ვადაგასული საბურავი დაბალი პროტექტორით,  არის ყველა შესაძლო ვარიანტიდან ყველაზე მძიმე შემთხვევა, ვინაიდან ამ შემთხვევაში საბურავი ვერ უზრუნველყოფს ზემოთ ნახსენები შემთხვევებიდან ვერცერთს. ვერ უზრუნველყოფს უსაფრთხოებას, მოჭიდება, მდგრადობას და დიდი შანსია გახეთქვისა და დაზიანების. მეორადი საბურავების შეძენისას ასევე მეტად მნიშვნელოვანია, მათი ტრანსპორტირებისა და შენახვის პირობები, სად და რა კლიმატურ პირობებში იმყოფებოდა. საბურავების შენახვა დაუშვებელია როგორც მაღალ ტემპერატურაზე ასევე ნესტის პირობებში. მაღალი ტემპერატურა იწვევს რეზინის გამოშრობას და მასალა კარგავს მდგრადობას, იშაშხება და შესაძლებელია მცირე ზეწოლამაც გამოიწვიოს მისი დაზიანება. ასევე ნესტიან გარემოში რეზინი იჟღინთება წყლით ზედმეტად რბილდება და კარგავს თვისებებს, რაც შეუძლებელს ხდის უსაფრთხო გადაადგილებას. გარდა მძღოლთა და მგზავრთა უსაფრთხოებისა, მეორადი საბურავები დიდ ზიანს აყენებს გარემოს. დღეს საქართველოში მილიონობით მეორადი საბურავია, რომელებიც სხვადასხვა ქვეყნებიდან უტილიზაციის მიზნით გადის და ხვდება ჩვენს ქვეყანაში, უხეშად რომ ვთქვათ საქართველო მეორადი საბურავების ნაგავსაყრელად არის ქცეული. დღეს ჩვენ ქვეყანაში მეორადი საბურავები იყრება მხოლოდ იმ შემთხვევაში, თუ მისი აღდგენა შეუძლებელია. ასეთი საბურავების განადგურების სამი მიმართულებაა, ან უბრალოდ იყრება, იმარხება, ან კიდევ უარესი იწვება.  და ბოლოს, ვსვამთ მხოლოდ ერთ კითხვას რა ღირს თქვენი უსაფრთხოება? [post_title] => საფრთხე, რომლითაც მოძრაობთ! რა ღირს თქვენი უსაფრთხოება? [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => safrtkhe-romlitac-modzraobt-ra-ghirs-tqveni-usafrtkhoeba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-05-25 11:34:04 [post_modified_gmt] => 2018-05-25 07:34:04 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=85556 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 85537 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-05-25 12:42:07 [post_date_gmt] => 2018-05-25 08:42:07 [post_content] => კომპანია Tesla-ს ხელმძღვანელმა ილონ მასკმა ახალი მოდელის პრემიერის სავარაუდო თარიღი დაასახელა - მომავალი წლის 15 მარტი. ამის შესახებ ტოპ მენეჯერმა თავის ტვიტერზე დაწერა, როდესაც ერთ-ერთი გამომწერის კითხვას უპასუხა. ილონ მასკი ამბობს, რომ Model Y-ის წარდგენა წლის ბოლოდან მომავალი წლის შუა პერიოდამდე ნებისმიერ დროს შეუძლია, მაგრამ მას სწორედ 15 მარტი მოსწონს. როგორც წინათ გავრცელდა ინფორმაცია Tesla Model Y კომპაქტურ ქროსოვერს წარმოადგენს, რომელსაც კარები ზემოთ ეხსნება.
  [post_title] => ილონ მასკმა Tesla-ს პატარა ქროსოვერის პრემიერის თარიღი დაასახელა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ilon-maskma-tesla-s-patara-qrosoveris-premieris-tarighi-daasakhela [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-05-25 12:42:13 [post_modified_gmt] => 2018-05-25 08:42:13 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=85537 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 85491 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-05-25 11:58:41 [post_date_gmt] => 2018-05-25 07:58:41 [post_content] => ამერიკულმა ავიაკომპანია Alaska Airlines-მა პირველი თვითმფრინავი ჩაუშვა, რომლის ბორტზეც ყველა თანამშრომელი აფროამერიკელი ქალია, მათ შორის ორი პილოტი. ამის შესახებ Daily Mail იუწყება. საჰაერო ხომალდის კომანდირი ტარა რაიტი და მისი უფროსი დამხმარე მელორი კეივი ლაინერის საჭესთან ისხდნენ, როდესაც ის სან ფრანცისკოდან პორტლენდში მიფრინავდა. ფრენისას გოგონებმა განაცხადეს, რომ ეს ისტორიულად მნიშვნელოვანი დღეა, რადგან თვითმფრინავს ორი მუქ კანიანი ქალი მართავს. მგზავრები ამ სიახლეს მქუხარე აპლოდისმენტებით შეხვდნენ. ვიდეორგოლი, რომელიც ავიაკომპანიის პერსონალმა გადაიღო, Facebook-ზე გამოქვეყნდა და მილიონზე მეტი ნახვა დააგროვა.   [post_title] => Alaska Airlines-ის ბორტზე ყველა თანამშრომელი აფროამერიკელი ქალია [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => alaska-airlines-is-bortze-yvela-tanamshromeli-afroamerikeli-qalia [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-05-25 12:56:22 [post_modified_gmt] => 2018-05-25 08:56:22 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=85491 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 85555 [post_author] => 8 [post_date] => 2018-05-25 11:44:27 [post_date_gmt] => 2018-05-25 07:44:27 [post_content] => ქართული სუმოსთვის ისტორიული დღე გათენდა. ტოჩინოშინმა (ლევან გორგაძე) ნაცუბო ბაშოს მე-12 საშეჯიბრო დღეს 40-გზის ჩემპიონი ჰაკუჰო დაამარცხა. ბრძოლის დაწყებამდე ადამიანები, რომლებიც დოჰიოს ბანერებით წრეს ურტყამენ - ისინი სპონსორების რეკლამას გამოფენენ. სპონსორები კი საპრიზო თანხას, ე.წ. კენშოებს აწესებენ. 1 კენშო 60 000 იენს წარმოადგენს, რაც ქართულ ვალუტაში რომ გადავიყვანოთ, 1345 ლარი გამოდის. ბრძოლის დასრულების შემდეგ გამარჯვებულ სუმოისტს კენშოებს თეთრი კონვერტით გადასცემენ. კენშოების რაოდენობა დამოკიდებულია სპორტსმენზე. იოკუძუნები კაკარიუ და ჰაკუჰო ტოჩინოშინზე დაახლოებით 1.5-ჯერ მეტ საპრიზო თანხას იღებენ. ტოჩინოშინმა ისტორიული ბრძოლით 43 კენშო - 57 835 ლარი გამოიმუშავა. ჯამში, ქართველს 154 კენშო აქვს გამომუშავებული - 207 130 ლარი. თუმცა, აღსანიშნავია, რომ თანხის დიდი ნაწილი გადასახადებს, კლუბის წევრობასა და სხვადასხვა ხარჯში მიდის, რის შედეგადაც სპორტსმენს თანხის არცთუ ისე დიდი ნაწილი რჩება. ყველაზე მეტი იოკუძუნა კაკარიუს აქვს გამომუშავებული - 264 კენშო - 355 080 ლარი. ხოლო დიდ იოკუძუნა ჰაკუჰოს მონაგარი 236 კენშოა - 317 420 ლარი.     იაპონურ პრესას რომ გადავხედოთ, სოციალურ ქსელებსა და ტელევიზიებს, ლევან გორგაძე, უბრალოდ, ყველგანაა. მასზე ხატავენ კარიკატურებს, ცდილობენ სელფი გადაიღონ ან სოციალურ ქსელებში საქებარი სიტყვებით შეამკონ.   ლევან გორგაძე ველოსიპედით მოძრაობს. როგორც იცით, სუმოისტებს არა აქვთ მანქანის ტარების უფლება   ერთ-ერთი მხატვრის მიერ დახატული ლევან გორგაძის პორტრეტი  

sportall.ge

[post_title] => რამდენი იშოვა ტოჩინოშინმა: ქართველი სუმოისტი ყველგანაა (ფოტო-კარიკატურა) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ramdeni-ishova-tochinoshinma-qartveli-sumoisti-yvelganaa-foto-karikatura [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-05-25 11:46:09 [post_modified_gmt] => 2018-05-25 07:46:09 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=85555 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )