live

Ford მავნე გამონაბოლქვთან დაკავშირებულ მაქინაციებში დაადანაშაულეს

Ford მავნე გამონაბოლქვთან დაკავშირებულ მაქინაციებში დაადანაშაულეს

Ford-ის პიკაპების მფლობელებმა მწარმოებლის წინააღმდეგ კოლექტიური სარჩელი შეიტანეს და მას მავნე გამონაბოლქვის შესახებ მონაცემების განგებ შემცირებაში ადანაშაულებენ. ასევე, ვარაუდობენ, რომ ისევე როგორც Volkswagen, სტენდური ცდებისას Ford-იც „მატყუარა“ პროგრამულ უზრუნველყოფას იყენებს.

სარჩელში მითითებულია, რომ ეჭვქვეშ დაახლოებით 500 000 პიკაპი F-250 და F-350 Super Duty დგას, რომლებიც 2011-2017 წლებში გაიყიდა. მფლობელები აღნიშნავენ, რომ აზოტის ოქსიდის გამოყოფა ასეთ ავტომობილებზე დადგენილ ნორმას 50-ჯერ აღემატება.

მოპასუხეს როლში საქმეში ასევე მითითებულია კომპანია Bosch, რომლებიც მოსარჩელეების აზრით, Ford-ს ავტომობილების ნაკლოვანებების შენიღბვაში ეხმარებოდა.

ამერიკული მწარმოებლის წარმომადგენელი აღნიშნულ სარჩელზე კომენტირებისას აცხადებს, რომ Ford-ის ყველა ავტომობილი მავნე გამონაბოლქვის შესახებ დადგენილ ფედერალურ მოთხოვნებს შეესაბამება და არასოდეს არ გამოუყენებიათ ცრუ პროგრამული უზრუნველყოფა. ამიტომ, კომპანია ბრალდებას უსაფუძვლოდ მიიჩნევს.

2015 წლის სექტემბერში ამერიკულმა გარემოს დაცვის სააგენტომ კონცერნი Volkswagen მონაცემების განზრახ გაყალბებაში დაადანაშაულა. გერმანული მწარმოებელი იყენებდა სპეციალურ პროგრამულ უზრუნველყოფას, რომელიც გასაზომ მოწყობილობასთან შეერთების შემდეგ ძრავს „სუფთა“ რეჟიმზე რთავდა. თუმცა, ჩვეულებრივი ექსპლუატაციის პირობებში ავტომობილები ათჯერ მეტ მავნე ნივთიერებას გამოყოფოდნენ. ამ ფაქტის გახმაურების შემდეგ, ორ დღეში კონცერნის საბაზრო კაპიტალიზაცია 30 მილიარდი ევროთი შემცირდა.

კომპესაციის სახით, Volkswagen აშშ-ს მთავრობას მინიმუმ 10 მილიარდ დოლარს გადაუხდის, თუმცა მთლიანობაში კონცერნს ეს ამბავი 90 მილიარდამდე დაუჯდება.

ამ საქმეზე Volkswagen-ის ამერიკული ოფისის ყოფილი ტოპ მენეჯერი 400 000 დოლარით დაჯარიმდა და შვიდი წლით თავისუფლების აღკვეთა მიესაჯა.

 

საკვანძო სიტყვები

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2018-07-16 11:55:30' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 89745 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-07-17 11:17:37 [post_date_gmt] => 2018-07-17 07:17:37 [post_content] => ცნობილი ავტომრბოლელი მევლუდ მელაძე ამბობს, რომ “ტოიოტა პრიუსის” ეკონომიურობის შესახებ მოსაზრება სიმართლეს არ შეესაბამება. როგორც ის ამბობს, მისი ეკონომიურობა სიარულის სტილზეა დამოკიდებული და თუ სხვა მანქანითაც იგივენაირად ივლით როგორც პრიუსით, შედეგიც სახეზე იქნება. ეს ექსპერიმენტი მევლუდ მელაზემ თავად ჩაატარა “პრიუსის” ეკონომიურობა ბლეფია!!! – არ დამეზარა და ჩავატარე ექსპერიმენტი. 3 დღე ვმოძრაობ ავტომობილით რომელიც 100 კილომეტრზე 13-14 ლიტრ საწვავს მოიხმარს, ოღონდ დავდივარ ისე როგორც პრიუსის ხელსაწყოების დაფა მიკარნახებდა. შედეგი სახეზეა! უფრო სწორად ფოტოზე. 34.9 ანუ დაახლოებით 6.7 ლიტრი 100 კილომეტრზე. ეს კი ზუსტად ნახევარია. აქედან დასკვნა – გასაღები მართვის სტილშია და არა აკუმულატორების რაოდენობაში. ტოიოტა სხვაზე ადრე მიხვდა ამას და მიგვაჯაჭვა ხელსაწყოების დაფაზე გამოსახულ ციფრებს ისედაც დანერვოზებული ხალხი. მოკლედ შეიძინეთ ნებისმიერი დაბალკუბატურიანი და შედარებით ახალი ავტომობილი პრიუსის ფასად და გარწმუნებთ უფრო დიდხანს იცხოვრებთ 🙂 🙂 🙂 ერთი რამე გამომრჩა კონდიციონერიც ჩართული მქონდა და ეხლა ვნანობ თორემ ეჭვი მაქვს პრიუსის შედეგსაც დავსვავდი,” – წერს მელაძე. [post_title] => “პრიუსის” ეკონომიურობა ბლეფია!!! – მევლუდ მელაძის ექსპერიმენტი [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => priusis-ekonomiuroba-blefia-mevlud-meladzis-eqsperimenti [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-07-17 11:19:33 [post_modified_gmt] => 2018-07-17 07:19:33 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=89745 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 89676 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-07-16 14:21:17 [post_date_gmt] => 2018-07-16 10:21:17 [post_content] => McLaren მომავალი 7 წლის განმავლობაში 18 ახალ მოდელს გამოუშვებს. ავტომწარმოებელმა მომავალი წლების გეგმა დააანონსა და ავტომოყვარულებს საინტერესო მოდელებს დაპირდა. 18 ახალი სუპერქარი ბაზარზე ეტაპობრივად გამოვა და ყველა მათგანი ჰიბრიდი იქნება. ახალი გეგმის ფარგლებში McLaren ახალ ცენტრსაც ააშენებს და პროექტისთვის 50 მილიონი ფუნტია გამოყოფილი. კომპანია გეგმავს, რომ ავტომობილის კომპონენტთა 57% დიდ ბრიტანეთში შექმნას, რაც მათ ხარისხს ერთი-ორად გააუმჯობესებს. 2025 წლისთვის ბრიტანული მარკის 18 ახალი მოდელი უკვე მზად იქნება, რაც წარმოებას 75%-ით გაზრდის და წელიწადში 6000 მოდელს გაუტოლდება. გარდა მოძრაობის მახასიათებლების გაუმჯობესებისა, McLaren გეგმავს, რომ კომფორტიც მაქსიმალურად გაზარდოს და კლიენტებს ისეთი სერვისები შესთავაზოს, რგოორიცაა - კიბერშეტევისგან დაცვა, ინოვაციური კლიმატკონტროლი და სატრანსპორტო საშუალებების ამომცნობი სისტემა.   [post_title] => McLaren 18 ახალ მოდელს გამოუშვებს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => mclaren-18-akhal-models-gamoushvebs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-07-16 14:27:10 [post_modified_gmt] => 2018-07-16 10:27:10 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=89676 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 89645 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-07-16 12:50:21 [post_date_gmt] => 2018-07-16 08:50:21 [post_content] => მერილენდის შტატში გამართულ კონცერტზე ბრიტნი სპირსი მოულოდნლეად არასახარბიელო სტიუაციაში აღმოჩნდა. მომღერალი სიმღერას „Do Somethin“ ასრულებდა, როდესაც მოულოდნელად მკერდი გამოჩინა. მაყურებლების მიერ გადაღებული ვიდეო მომენტალურად მოედო ინტერნეტს, თუმცა მასში კარგად ჩანს, რომ სპირსმა ეს შემთხვევა არაფრად ჩააგდო და კონცერტი განაგრძო და სიმღერის დასრულებამდე ბიუსტჰალტერი არც გაუსწორებია. (ფოტოები) [post_title] => ბრიტნი სპირსმა კონცერტის მსვლელობის დროს მკერდი გამოაჩინა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => britni-spirsma-koncertis-msvlelobis-dros-mkerdi-gamoachina [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-07-16 12:50:21 [post_modified_gmt] => 2018-07-16 08:50:21 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=89645 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 89868 [post_author] => 8 [post_date] => 2018-07-18 11:08:47 [post_date_gmt] => 2018-07-18 07:08:47 [post_content] => მსოფლიო ჩემპიონატის მსვლელობისას რუსეთის დედაქალაქმა 3.8 მილიონ ტურისტს უმასპინძლა. მოსკოვის მერიამ თქვა, რომ ქალაქში მსოფლიოს ჩემპიონატის ორგანიზებისთვის გაწეული თანხები სრულად ანაზღაურდება. სტუმრებმა ჯამში 96.6 მილიარდი მანეთი დახარჯეს, რაც მილიარდნახევარ დოლარს აღემატება. „ქალაქი სპეციალურად არ ემზადებოდა მსოფლიო ჩემპიონატისთვის. გამონაკლისია მხოლოდ „ლუჟნიკების“ სტადიონი, რომელსაც ფიფას სტანდარტების მიხედვით ჩაუტარდა რეკონსტრუქცია. ეს იყო 25 მილიარდი მანეთის ღირებულების სამუშაოები“, – წერია მოსკოვის მერიის განცხადებაში.   [post_title] => მოსკოვს ხარჯის არ სჯერა: ტურისტებმა მილიარდნახევარი დახარჯეს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => moskovs-kharjis-ar-sjera-turistebma-miliardnakhevari-dakharjes [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-07-18 11:08:47 [post_modified_gmt] => 2018-07-18 07:08:47 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=89868 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 89895 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-07-18 14:46:40 [post_date_gmt] => 2018-07-18 10:46:40 [post_content] => ავარიაში მოხვედრილი ქალი მაშველებმა ერთი კვირის შემდეგ იპოვეს. შემთხვევა კალიფორნიის შტატში მოხდა. ორეგონელი ანჟელა ერნანდესის Jeep Patriot 60 მეტრის სიმაღლის ხევში გადავარდა და მძღოლი სიკვდილს მართლაც სასწაულებრივად გადაურჩა. მისი ავტომობილი მთლიანად განადგურებული იყო და ამერიკელიც ტერიტორიის დატოვებას ფიზიკურად ვერ ახერხებდა, ამიტომ მან გადარჩენის გზებზე ფიქრი დაიწყო და საინტერესო იდეაც მალევე მოუვიდა. ანჟელამ რადიატორის მილის გამოყენებით იქვე მდებარე ხავსიდან წყლის ამოტუმბვა შეძლო და ერთი კვირაც სწორედ ამის დამსახურებით გაძლო. დაზარალებულის ინფორმაციით, ავარია გზაზე მოულოდნელად გადმომხტარმა ცხოველმა გამოიწვია. ბუნებრივია, დაკარგულ ავტომობილს პოლიცია აქტიურად ეძებდა, თუმცა უშედეგოდ და რომ არა ტურისტთა ჯგუფი, შესაძლოა ერნანდესი კიდევ დიდი ხანი ვერ ეპოვათ.   [post_title] => ავარიაში მოხვედრილი ქალი მაშველებმა ერთი კვირის შემდეგ იპოვეს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => avariashi-mokhvedrili-qali-mashvelebma-erti-kviris-shemdeg-ipoves [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-07-18 14:46:40 [post_modified_gmt] => 2018-07-18 10:46:40 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=89895 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 89745 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-07-17 11:17:37 [post_date_gmt] => 2018-07-17 07:17:37 [post_content] => ცნობილი ავტომრბოლელი მევლუდ მელაძე ამბობს, რომ “ტოიოტა პრიუსის” ეკონომიურობის შესახებ მოსაზრება სიმართლეს არ შეესაბამება. როგორც ის ამბობს, მისი ეკონომიურობა სიარულის სტილზეა დამოკიდებული და თუ სხვა მანქანითაც იგივენაირად ივლით როგორც პრიუსით, შედეგიც სახეზე იქნება. ეს ექსპერიმენტი მევლუდ მელაზემ თავად ჩაატარა “პრიუსის” ეკონომიურობა ბლეფია!!! – არ დამეზარა და ჩავატარე ექსპერიმენტი. 3 დღე ვმოძრაობ ავტომობილით რომელიც 100 კილომეტრზე 13-14 ლიტრ საწვავს მოიხმარს, ოღონდ დავდივარ ისე როგორც პრიუსის ხელსაწყოების დაფა მიკარნახებდა. შედეგი სახეზეა! უფრო სწორად ფოტოზე. 34.9 ანუ დაახლოებით 6.7 ლიტრი 100 კილომეტრზე. ეს კი ზუსტად ნახევარია. აქედან დასკვნა – გასაღები მართვის სტილშია და არა აკუმულატორების რაოდენობაში. ტოიოტა სხვაზე ადრე მიხვდა ამას და მიგვაჯაჭვა ხელსაწყოების დაფაზე გამოსახულ ციფრებს ისედაც დანერვოზებული ხალხი. მოკლედ შეიძინეთ ნებისმიერი დაბალკუბატურიანი და შედარებით ახალი ავტომობილი პრიუსის ფასად და გარწმუნებთ უფრო დიდხანს იცხოვრებთ 🙂 🙂 🙂 ერთი რამე გამომრჩა კონდიციონერიც ჩართული მქონდა და ეხლა ვნანობ თორემ ეჭვი მაქვს პრიუსის შედეგსაც დავსვავდი,” – წერს მელაძე. [post_title] => “პრიუსის” ეკონომიურობა ბლეფია!!! – მევლუდ მელაძის ექსპერიმენტი [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => priusis-ekonomiuroba-blefia-mevlud-meladzis-eqsperimenti [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-07-17 11:19:33 [post_modified_gmt] => 2018-07-17 07:19:33 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=89745 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )