live

გააძვირებს თუ არა საწვავს ტექნიკური დათვალიერება: უხარისხო საწვავის ხარჯი მძღოლს დააწვება

გააძვირებს თუ არა საწვავს ტექნიკური დათვალიერება: უხარისხო საწვავის ხარჯი მძღოლს დააწვება

ავტომობილების ტექნიკური დათვალიერება სავარაუდოდ, 2018 წლის 1 იანვრიდან დაიწყება. პირველ ეტაპზე წინა და უკანა „ბამპერი“, სამუხრუჭე და განათების სისტემა, საბურავები, გამონაბოლქვი და უსაფრთხოების ღვედები შემოწმდება. საპარლამენტო უმრავლესობის წევრის არჩილ თალაკვაძის თქმით, საქართველო ჯერ მზად არ არის ავტომობილებზე ყველა ტექნიკური ფაქტორის შესამოწმებლად. აღნიშნული 6 კრეტირიუმის დაკმაყოფილება კი მგზავრთა და ქვეითთა უსაფრთხოებისთვის აუცილებელია.
ჯერჯერობით უცნობია რა სიხშირით გაივლიან ავტომობილები ტექნიკურ დათვალიერებას და რა თანხის გადახდა მოუწევთ მძღოლებს.

„ჩვენ ევროკავშირთან გვაქვს აღებული ვალდებულება, რომ ქვეყანაში შემოვიღოთ ტექნიკური რეგლამენტი. რა თქმა უნდა, ევროპაში 100-ზე მეტ ტექნიკურ ფაქტორზე ხდება მანქანების შემოწმება, ჩვენ კი ჯერ არ ვართ მზად, რომ ყველა ფაქტორი შევამოწმოთ, რადგან ასეთ შემთხვევაში მანქანების უმეტესობა უბრალოდ ვეღარ გამოვა ქუჩაში, ამიტომ პირველ ეტაპზე ვფიქრობთ, რომ უფრო გონივრული იქნება და არის საუბარი, რომ მოხდეს საბაზისო ფაქტორების კონტროლი“ – აცხადებს არჩილ თალაკვაძე.

რას გამოასწორებს ავტომობილების ტექნიკური დათვალიერება

ავტომობილების ტექნიკური დათვალიერების მომხრეა ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის თავმჯდომარე დავით მესხიშვილიც. მისი თქმით, ცვლილება პირველ რიგში გარემო პირობებს გააუმჯობესებს.

„ავტოსაგზაო შემთხვევებთან დაკავშირებით, სტატისტიკა არ არსებობს, რამდენი ადამიანი გადარჩებოდა ავტომობილი რომ გამართული ყოფილიყო, იმიტომ რომ ვწერთ სიჩქარის გადაჭარბებას, მაგრამ არ ვწერთ სამუხრუჭე მანძილს. მე, რასაც ტექნიკური დათვალიერების შემოღების შემდეგ ველი, ეს არის სიტუაციის გამოსწორება ჰაერის დაბინძურებასთან მიმართებაში“- აღნიშნა „ფორტუნასთან“ მესხიშვილმა.

ავტომობილების შემოწმებამ შესაძლოა საწვავზე ფასი გაზარდოს

ავტომობილების ტექნიკური დათვალიერება შესაძლოა მძღოლებისთვის დამატებით ხარჯებთან იყოს დაკავშირებული. ავტო ექსპერტი დემურ აფციაური „ფორტუნასთან“ იმ პრობლემებზე საუბრობს, რაც აღნიშნულმა ცვლილებამ შეიძლება გამოიწვიოს. მისი თქმით, თუ საწვავის ხარისხი არ გაუმჯობესდება, ავტომობილების დიდი ნაწილი ტექნიკურ დათვალიერებას ვერ გაივლის და ეს მძღოლების ბრალი არ იქნება.

„საწვავის სტანდარები აუცილებლად უნდა დაიხვეწოს. თუ არ განსაზღვრე საწვავში გოგირდისა და სხვა მინარევების შემცველობა, ავტომობილის მფლობელს ვერ მოსთხოვ გინდა თუ არა გამონაბოლქვის ნორმები დააკმაყოფილეო. თანაც რაც არ უნდა გამართული იყოს ავტომობილი, თუ ცუდ საწვავს ჩაასხამ, დროთა განმავლობაში ის ავტომობილი ნორმებს ვეღარ დააკმაყოფილებს“, – აცხადებს დემურ აფციაური.

ავტომობილების ტექნიკურმა დათვალიერებამ შესაძლოა საწვავზე ფასის ზრდა გამოიწვიოს. ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის თავმჯდომარის დავით მესხიშვილის თქმით, აუცილებელია ქვეყანაში დამოუკიდებელი ლაბორატორიების არსებობა, რომლებიც საწვავის ხარისხს გააკონტროლებენ, თუმცა მაღალი სტანდარტის მოთხოვნა, საწვავის ღირებულებას გააძვირებს.

„მე ვფიქრობ, რომ ერთი უწყება უნდა აძლევდეს ნებართვას საწვავის შემოტანაზე ამა თუ იმ ქვეყნიდან, მაგრამ სხვა აბსოლუტურად დამოუკიდებელი ლაბორატორიები უნდა ამოწმებდეს საწვავის ხარისხს. ეს პრობლემა არის და იქნება. უხარისხო საწვავის ხარჯი დააწვება მძღოლს. მეორე  პრობლემა ის არის, რამდენად გააძვირებს საწვავის ფასს მაღალი სტანდარტების მოთხოვნა. მე მგონია, რომ საწვავი გაძვირდება“ – აღნიშნავს დავით მესხიშვილი.

გარდა საწვავის ხარისხისა და ღირებულებისა, არსებობს კიდევ რამდენიმე პრობლემა – რა ხდება იმ შემთხვევაში თუ ავტომობილი შემოწმებიდან ერთი თვის შემდეგ გამოვიდა მწყობრიდან? რა ბედი ელით ავტომობილებს, რომლებიც ტექნიკურ დათვალიერებას ვერ გაივლიან, აუნაზღაურდებათ თუ არა მძღოლებს ავტომობილის საფასური?
„ფორტუნა“ საპარლამენტო უმრავლესობის წევრ არჩილ თალაკვაძესთან დაკავშირებას ეცადა, თუმცა უმრავლესობის წევრმა ზარებს არ უპასუხა.

10 წელია მანქანა მყავს და ჯერ პროფილაქტიკაში მისვლა არ დამჭირვებია – რას ამბობენ მძღოლები


ავტომობილების ტექნიკურ დათვალიერებას ოპტიმიზმით არ უყურებს მძღოლების ნაწილი. მათი თქმით, აუცილებელია ავტომობილების შემოწმება, თუმცა ტექნიკური დათვალიერება უფასო უნდა იყოს, რომ მთელი ეს ცვლილება „კორუფციის ბუდედ“ არ გადაიქცეს.

დათო, 30 წლის: „ზოგადად პოზიცია „10 წელია მანქანა მყავს და ჯერ არ დამჭირვებია პროფილაქტიკაში მისვლა“ არასწორია. ნორმალურმა ადამიანმა მანამდე უნდა მიხედოს ავტომობილს, სანამ შავ გამონაბოლქვს გამოუშვებს, რადგანაც ეს ყველაფერი პირდაპირ არის დაკავშირებული გარემოს დაბინძურებასთან და ადამიანის ჯანმრთელობასთან.
თუმცა ყველაფერს ორი მხარე აქვს თუ ტექდათვალირება ისევ კორუფციის და ფულის საჭრელი საშუალება იქნება მაშინ აზრი არ აქვს ამ ყველაფერს.“

ლაშა, 41 წლის: „ტექნიკური დათვალიერება ზოგადად ნამდვილად კარგი და მისასალმებელია,თუმცა ქართული რეალობ გამომდინარე კარგად უნდა დაფიქრდნენ რეალურად რა შედეგსგამოიღებს. იმის ალბათობა, რომ საქმე ლაპარაკად და უბრალოდ ქაღალდზე დარჩეს, დიდია.პირადად მე, დიდი ოპტიმიზმით არ ვუყურებ ამ საკითხს. იმდენად ცუდი ავტომობილებია, ამპრობლემას ვიღაც ხელოსნის თვალის შევლება და ამაში ფულის გადახდა, ვერ უშველის. ისე, თუმართლა უსაფრთხო ტრანსპორტი სურს სახელმწიფოს, მაშინ ტექდათვალიერება უფასო უნდაიყოს და სახელმწიფომ მძღოლებს მიუთითოს რა აღმოფხვრას.


 

გვანცა ბზიავა

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2018-02-21 17:54:29' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 78475 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-02-22 11:24:39 [post_date_gmt] => 2018-02-22 07:24:39 [post_content] => ამერიკული საავტომობილო კომპანია Tesla ევროპის ბაზრის დაპყრობას განაგრძობს. ანალიტიკოსები იუწყებიან, რომ მისი პროდუქციამ 2017 წელს რეგიონში გაყიდვებით ისეთ მარკებს აჯობა, როგორიცაა Audi, BMW და Mercedes-Benz. უფრო კონკრეტულად კი Tesla Model S-მა ევროკავშირში A8-ს, 7 Series-სა და S-Class-ს გაასწრო. სტატისტიკის მიხედვით, გასულ წელს ელექტროავტომობილი Tesla Model S ევროპაში 16 132 ერთეული გაიყიდა. ავტომობილზე მოთხოვნა 30%-ით არის გაზრდილი. მოდელი Mercedes-Benz S-Class 13 359-იანი ტირაჟით გაიყიდა, ხოლო BMW 7 Series ევროპაში 11 737 მყიდველი ნახა. ექსპერტები გვახსენებენ, რომ Tesla ევროპაში მხოლოდ რამდენიმე მოდელს ყიდის, Audi, BMW და Mercedes-Benz კი მყიდველებს ბევრად მეტს სთავაზობენ.   [post_title] => Tesla-მ BMW-სა და Mercedes-Benz-ს აჯობა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tesla-m-bmw-sa-da-mercedes-benz-s-ajoba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-23 11:02:18 [post_modified_gmt] => 2018-02-23 07:02:18 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=78475 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 78492 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-02-22 12:14:51 [post_date_gmt] => 2018-02-22 08:14:51 [post_content] => საერთაშორისო სარეიტინგო სააგენტო Fitch-ის ექსპერტები იუწყებიან, რომ ნავთობზე მოთხოვნა პიკს 2030 წელს მიაღწევს. აღსანიშნავია, რომ ასეთი სცენარი მხოლოდ იმ შემთხვევაშია შესაძლებელი, თუკი ელექტროქარების პოპულარობის ზრდა ოპტიმისტური სცენარით განვითარდება. Fitch Ratings-ის ექსპერტები აღნიშნავენ, რომ ავტომწარმოებლებმა ელექტროფიკაციის სფეროში მრავალ ტექნოლოგიურ წინსვლას მიაღწიეს, რამაც ასეთი მოდელები კლიენტებისათვის უფრო მიმზიდველი გახადა. მოსალოდნელია, რომ ახალი ტექნოლოგიური მიღწევები ელექტროქარების სვლის მარაგს არსებითად გაზრდიან, ასევე შემცირდება მათი ღირებულება. ექსპერტების თქმით, დღეისათვის ელექტროქარების განვითარების ორი სცენარი არსებობს. პირველ შემთხვევაში ელექტრო ავტომობილები მსოფლიოში ფართოდ გავრცელებას ვერ ჰპოვებენ, თუმცა, ჯერჯერობით ტენდენციები მწვანე ავტომობილებისთვის სასარგებლოდ ვითარდება. სავარაუდოდ, უკვე 2025 წლისთვის, მსოფლიოს ბაზარზე ყოველ წლიურად 10 000 000 ელექტრო ქარის რეალიზაცია მოხდება, ხოლო 2040 წლისთვის კი მსოფლიო ავტოპარკში ელექტროფიცირებული ავტომობილების რაოდენობა შიდა წვის ძრავის მქონე ავტომობილების რაოდენობას გადააჭარბებს. ამასთან, 2030 წლის შემდეგ, ნავთობზე მოთხოვნა საგრძნობლად დაიწყებს კლებას.   [post_title] => 2030 წლისთვის ელექტრო ავტომობილები ნავთობის მსოფლიო გაყიდვებს დაამხობენ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => 2030-wlistvis-eleqtro-avtomobilebi-navtobis-msoflio-gayidvebs-daamkhoben [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-22 12:15:56 [post_modified_gmt] => 2018-02-22 08:15:56 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=78492 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 78542 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-02-22 13:34:37 [post_date_gmt] => 2018-02-22 09:34:37 [post_content] => საერთაშორისო საავიაციო ფორუმი #CONNECT2018 დღეს დასრულდება. ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს შპს “საქართველოს აეროპორტების გაერთიანების“ დირექტორის, ქეთი ალექსიძის განცხადებით, ავიაკომპანიებთან შეხვედრები დღესაც გრძელდება და საინტერესო წინადადებები განიხილება, მათ შორის სკანდინავიის ქვეყნების მიმართულებით.
“დღეს რეალურად გრძელდება ორმხრივი შეხვედრები და გრძელდება ავიაკომპანიების ბრიფინგები. საკმაოდ ბევრ ავიაკომპანიას აქვს ინტერესი საქართველოს მიმართ. დღეს გვაქვს კიდევ ერთი შეხვედრა სკანდინავიურ ავიაკომპანიასთან. კოპენჰაგენი არის ერთ-ერთი ძალიან საინტერესო მიმართულება. ამავე კომპანიას აქვს ინტერესი ფრენების განხორციელებაზე. ამ ეტაპზე ვცდილობთ, რომ აღნიშნული მოვარგოთ მათ გრაფიკებსა და შესაძლებლობებს. ასევე ვსაუბრობთ რამდენიმე მიმართულებაზე, მათ შორისაა ამსტერედამი და ესპანეთის ქალაქები“, – განაცხადა ქეთი ალექსიძემ.
თბილისში საერთაშორისო საავიაციო ფორუმის, CONNECT 2018-ის საიუბილეო, რიგით მე-15 ღონისძიება ორი დღის განმავლობაში მიმდინარეობდა. ფორუმში 65 ავიაკომპანიისა და 250 აეროპორტის 500-ზე მეტი წარმომადგენელი მონაწილეობდა. [post_title] => საქართველოდან კოპენჰაგენში ავიამიმოსვლის დაწყება განიხილება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => saqartvelodan-kopenhagenshi-aviamimosvlis-dawyeba-ganikhileba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-23 11:01:58 [post_modified_gmt] => 2018-02-23 07:01:58 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=78542 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 78664 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-02-23 14:50:33 [post_date_gmt] => 2018-02-23 10:50:33 [post_content] => ეთუნა ინწკირველი „ტევე პირველის“ საინფორმაციო გამოშვების წამყვანია. როგორც ჩვენთან საუბრისას ამბობს, ამჟამად მისი მთელი დრო ტელევიზიას უკავშირდება, რამაც მისი მთელი თავისუფალი დრო და პირადი ცხოვრებაც შეიწირა. ცხოვრებაში ორჯერ ჰქონდა სერიოზული ურთიერთობა… ეთუნა გულწრფელად აღნიშნავს, რომ უკვე ფიქრობს ოჯახის შექმნაზე და გვიმხელს, რომ ბევრი შვილის ყოლა სურს. ეთუნა ინწკირველი: ტელევიზიამდე დიდი გზა გავიარე. უნივერსიტეტის დასრულების შემდეგ პატარა შეხება მქონდა ბეჭდურ მედიასთან, შემდეგ მიხეილ სააკაშვილის დროს ვმუშაობდი პრეზიდენტის ადმინისტრაციაში, საკმაოდ დატვირთული და მრავალფეროვანი სამსახური მქონდა. ახალი პრეზიდენტის მოსვლის შემდეგ, როგორც ხდება ხოლმე, ცვლილებებს შევეწირე, დავრჩი უსამსახუროდ (იღიმის). ბევრი ვიარე თუ ცოტა სხვადასხვა გასაუბრებაზე, სპორტულ ტელევიზიაში „ტე-ვე-ესი“ მივედი. შემომთავაზეს სპორტული ჟურნალისტობა, რაც რთულად მომეჩვენა, მაგრამ რადგან ვერაფერი ვიპოვე, ისევ მივბრუნდი. დავიწყე ტელევიზიაშუ მუშაობა და მოვიწამლე… „ტე-ვე-ესი“ გადაკეთდა „ტევე პირველად“, ეს პერიოდი რთული იყო, რადგან სპორტში გავერკვიე და საზოგადოებრივ-პოლიტიკურ არხად გადავკეთდით. მოვიდა ინგა გრიგოლია, ტელევიზიამ სხვა სული შეიძინა. პირველი ნაბიჯები გადავდგი და მეხუთე წელია, ახალ-ახალ ნაბიჯებს ვდგამ, ჯერ თავს არ მივიჩნევ შემდგარ ჟურნალისტად, ახლაც სწავლის პროცესში. ვარ. თავიდან შევშინდი: ინგა გრიგოლია, ნინო ჟიჟილაშვილი, ვახო სანაია… ვფიქრობდი, როგორ გავტოლებოდი მათ. მათგან ბევრი რამ ვისწავლე, გამოვარჩევ ვახო სანაიას, რომელმაც მესიჯების სახით მასწავლა ის, რაც უნდა ვიცოდე და რაც საჭიროა წამყვანისთვის. მითხარი, რომ ემოციური ხარ… ეს რაში გიშლის ხელს, როგორც ტელეწამყვანს? ემოციურობა ძალიან მიშლის ხელს. ბევრს ჰგონია, რომ ძალიან მკაცრი ვარ. როცა პირადად გამიცნობენ, სულ მეკითხებიან, რატომ არ იღიმიო. სულ ისეთ ამბებს ვყვები, მგონია, რომ ღიმილით ვერ წაიკითხავ… ყოფილა შემთხვევები, როცა რაღაც ამბავს ისეთი ემოცია მოუტანია, რომ ცრემლები ვერ შემიკავებია. მაგალითად, როცა ბავშვების მკვლელობის ამბავი წამიკითხავს. ეს ემოციები, შესაძლოა, ეთერში შემეტყოს. დედა მეჩხუბება, შენი თავი უნდა მართოო. ვმუშაობ ამაზე და იმედი მაქვს, ნელ-ნელა გამოვასწორებ. (ვრცლად/ფოტოები) [post_title] => „TV პირველის“ ულამაზესი წამყვანი: „ვოცნებობ კარგ მეუღლესა და ბევრ შვილზე…“ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tv-pirvelis-ulamazesi-wamyvani-vocnebob-karg-meughlesa-da-bevr-shvilze [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-23 14:50:33 [post_modified_gmt] => 2018-02-23 10:50:33 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=78664 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 78635 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-02-23 11:24:59 [post_date_gmt] => 2018-02-23 07:24:59 [post_content] => ელექტრო ქროსოვერმა Tesla Model X-მა 43 ტონიანი სატვირთო ავტომობილი ჩაიბა. ექსპერიმენტის ამსახველი რგოლი YouTube-ზე Bjørn Nyland-ის არხზეა განთავსებული. ექსპერიმენტისთვის მოდიფიკაცია P90D გამოიყენეს, რომელსაც 670 ცხენის ძალის მქონე ძრავი აქვს. ელექტროქარმა სატვირთო თოვლიან საფარზე ჩაიბა, რომლის გადაცემათა კოლოფიც „ნეიტრალურში“ იყო.     [post_title] => Tesla Model X-მა 43 ტონიანი მისაბმელი ჩაიბა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tesla-model-x-ma-43-toniani-misabmeli-chaiba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-23 11:24:59 [post_modified_gmt] => 2018-02-23 07:24:59 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=78635 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 78475 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-02-22 11:24:39 [post_date_gmt] => 2018-02-22 07:24:39 [post_content] => ამერიკული საავტომობილო კომპანია Tesla ევროპის ბაზრის დაპყრობას განაგრძობს. ანალიტიკოსები იუწყებიან, რომ მისი პროდუქციამ 2017 წელს რეგიონში გაყიდვებით ისეთ მარკებს აჯობა, როგორიცაა Audi, BMW და Mercedes-Benz. უფრო კონკრეტულად კი Tesla Model S-მა ევროკავშირში A8-ს, 7 Series-სა და S-Class-ს გაასწრო. სტატისტიკის მიხედვით, გასულ წელს ელექტროავტომობილი Tesla Model S ევროპაში 16 132 ერთეული გაიყიდა. ავტომობილზე მოთხოვნა 30%-ით არის გაზრდილი. მოდელი Mercedes-Benz S-Class 13 359-იანი ტირაჟით გაიყიდა, ხოლო BMW 7 Series ევროპაში 11 737 მყიდველი ნახა. ექსპერტები გვახსენებენ, რომ Tesla ევროპაში მხოლოდ რამდენიმე მოდელს ყიდის, Audi, BMW და Mercedes-Benz კი მყიდველებს ბევრად მეტს სთავაზობენ.   [post_title] => Tesla-მ BMW-სა და Mercedes-Benz-ს აჯობა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tesla-m-bmw-sa-da-mercedes-benz-s-ajoba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-23 11:02:18 [post_modified_gmt] => 2018-02-23 07:02:18 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=78475 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )