live

გაუვალი თბილისი – გაფუჭებული გზები, მოუწესრიგებელი ინფრასტრუქტურა და საფრთხე სიცოცხლისთვის

გაუვალი თბილისი – გაფუჭებული გზები, მოუწესრიგებელი ინფრასტრუქტურა და საფრთხე სიცოცხლისთვის

”იმხელა ორმოებია, ჯანმრთელი კენგურუ ვერ გადაახტება”, – გახსოვთ, ალბათ, შალვა ნათელაშვილის ეს ფრაზა, რამდენიმე წლის წინ რომ თქვა თბილისის ქუჩებზე, მაგრამ ვინც თბილისში არ ხართ, ან არ ყოფილხართ დიდი ხანია, არ გეგონოთ, რომ რამე შეიცვალა. დაზიანებული გზები, რამდენჯერმე აყრილი და ხელახლა დაგებული გზის საფარი, ორმოები, უკმაყოფილო მძღოლები – დღევანდელი თბილისის რეალური სურათი სახარბიელო ნამდვილად არ არის.

წინასაარჩევნოდ უხვად დარიგებული დაპირებებიდან გზის საფარის დაგება ერთ-ერთია, რომელიც საზოგადოებას მუდმივად ესმის, თუმცა არჩევნების დასრულების შემდეგ დაპირება დაპირებად რჩება, თბილისში გადაადგილების პრობლემა კი აქტუალობას დღემდე არ კარგავს. მძღოლებმა არ იციან, ავტომობილის რომელ ნაწილს დატოვებენ გზაში, ქვეითად მოსიარულემ კი აუცილებლად თავდახრილმა უნდა იაროს, რომელიმე ორმოში ფეხი რომ არ ჩაუვარდეს და არ დაზიანდეს.

დიდი დიღმის დასახლება თბილისის უბნებიდან ერთ-ერთია, სადაც უკვე რამდენიმე თვეა აგებენ, ყრიან და ხელმეორედ აგებენ გზის საფარს. გადათხრილი ქუჩები განსაკუთრებულ დისკომფორტს მძღოლებს უქმნის.

”დიდ დიღომში ვცხოვრობ, ყოველდღე და ხან დღეში რამდენჯერმე მიწევს მანქანით ამ გზის გავლა. მარტის შემდეგ გზები გადათხრილია. მანქანა უკვე რამდენჯერმე მივიყვანე ხელოსანთან გასაკეთებლად. გზას რომ აგებენ, კარგია, მაგრამ ხომ შეიძლება ხარისხიანად დააგო, რამდენჯერმე ხელახლა აყრა რომ არ დაგჭირდეს,” – ჩივის ”ფორტუნასთან” დიდი დიღმის მაცხოვრებელი.

 

”იმხელა ორმოებია, ჯანმრთელი კენგურუ ვერ გადაახტება”

დიდ დიღომში საგზაო სამშენებლო სამუშაოები ნელი ტემპით, თუმცა მაინც მიმდინარეობს. განსხვავებული სურათი გვხვდება თბილისის ცენტრალურ უბნებში.

რუსთაველის გამზირი, კორნელი კეკელიძის ქუჩა, ნინო ჟვანიას ქუჩა – ეს იმ ადგილების მცირე ჩამონათვალია, სადაც გზის საფარი განსაკუთრებით დაზიანებულია.

საქართველოს ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის თავმჯდომარე დავით მესხიშვილი ”ფორტუნასთან” ერთ უხერხულ ფაქტს იხსენებს:

”ბოლო პერიოდში დაზიანებული გზების პრობლემა განსაკუთრებით ტურისტულ ადგილებში გამოიკვეთა. რუსთაველის გამზირზე, სასტუმრო ”რედისონში” გაეროს ღონისძიება მიმდინარეობდა, საგზაო უსაფრთხოებაზე ვსაუბრობდით, გარეთ კი, ”რედისონის” გვერდზე ერთ-ერთ უზარმაზარ ორმოსთან ტურისტები ფოტოს იღებდნენ,” – ამბობს მესხიშვილი.

დაზიანებული გზის საფარი უხერხულობის გარდა ავტოსაგზაო შემთხვევების რისკს ზრდის. ფაქტის დაფიქსირების შემდეგ კი პასუხისმგებელი პირი აუცილებლად მძღოლია.

”გზაზე რომ თავღია ჭას მანქანას მკვეთრი მოძრაობით აარიდებ, შეიძლება ავარია მოხდეს. ყველა შემთხვევაში მძღოლს ადანაშაულებენ, ჭა რომ ვიღაცას უნდა გადაეხურა ეს გამოძიების დროს არავის ახსოვს. ვერცერთ შემთხვევას ვერ ვიხსენებ, იურიდიულად ადგილობრივი მუნიციპალიტეტის პასუხისმგებლობის საკითხი დამდგარიყო,” – აღნიშნავს ”ფორტუნასთან” დავით მესხიშვილი.

 

 

თბილისის მერიაში ამ პრობლემაზე საუბარი არ სურთ

თბილისის მერია საგზაო სამშენებლო სამუშაოებისთვის ტენდერს აცხადებს. ტენდერში გამარჯვებულ კომპანიას გზის საფარის დაგება ევალება. სამუშაოს შეუსრულებლობის, ან უხარისხოდ შესრულების შემთხვევაში მერია კომპანიას ფინანსურ ჯარიმას აკისრებს. თუმცა, კომპანიის დაჯარიმების ფაქტი საზოგადოებისთვის არაფერს ცვლის. საგზაო სამშენებლო სამუშაოები ჩერდება და გზა დაზიანებული რჩება მანამ, სანამ ადგილობრივი ხელისუფლება სამუშაოს გასაგრძელებლად ახალ კომპანიას არ იპოვის.

თბილისის საკრებულოს წევრი ლევან ხაბეიშვილი დედაქალაქში გზის საფარის მოუწესრიგებლობის ერთ-ერთ მთავარ მიზეზად ბიძინა ივანიშვილს ასახელებს:

”სასაცილოა, მაგრამ დაზიანებული გზის ერთ-ერთი მთავარი მიზეზი ტექნიკის არ არსებობა. მძიმე ტექნიკა ძირითადად შეკვეთილშია მობილიზებული და ერთი კონკრეტული პიროვნების ხის გადატანით არიან დაკავებულები” – განმარტავს ხაბეიშვილი.

საკრებულოს წევრი თბილისის მერიასა და ტენდერში გამარჯვებულ კომპანიებს შორის კორუფციულ გარიგებებზე საუბრობს და აცხადებს, რომ მერია კომპანიებს ტენდერში ან ნაცნობობის მიხედვით ამარჯვებინებს ან ტენდერის გამოცხადების გარეშე უფორმებს ხელშეკრულებებს. ტენდერის გამოცხადების გარეშე ამა თუ იმ კომპანიასთან ხელშეკრულება საგანგებო სიტუაციაში ფორმდება.

”რაც ჩვენი ფაცი-ფუცა მერი, ხელისუფლებაში მოვიდა, მას შემდეგ ტენდერის გამოცხადების, ანუ კონკურენციის გარეშე კომპანიებთან უამრავი ხელშეკრულება გაფორმდა. ვითომ საჩქარო სამუშაოები კი თვეობით და წლობით იწელება” – აღნიშნავს ”ფორტუნასთან” ხაბეიშვილი.

საგზაო უსაფრთხოების ექსპერტი დავით მესხიშვილი ”ფორტუნასთან” აღნიშნავს, რომ თბილისის მერია ტენდერში უპირატესობას იმ კომპანიას ანიჭებს, რომელის სამუშაოს შესრულებაში შედარებით დაბალ ანაზღაურებას ითხოვს.

”სისტემა მთლიანად მონგრეულია. სატენდერო პირობებში ადგილობრივმა ხელისუფლებამ ისეთი შემადგენლობის ასფალტი უნდა მიუთითოს, რომელიც გზის ხანგრძლივად შენარჩუნების გარანტი იქნება, თუმცა მერია ძირითად ყურადღებას დაბალ ფასზე ამახვილებს და ხარისხს ყურადღებას არ აქცევს,” – განმარტავს მესხიშვილი.

”ფორტუნა” თბილისის მერიის კეთილმოწყობის სამსახურთან დაკავშირებას რამდენჯერმე ეცადა, თუმცა უშედეგოდ.

 

როგორ უნდა მოგვარდეს დედაქალაქში გზების პრობლემა

ექსპერტი დავით მესხიშვილი პრობლემის მოგვარების 3 გზას ასახელებს:

1. საგზაო სამშენებლო სამუშაოებისთვის გამოცხადებულ ტენდერში შეიცვალოს სატენდერო პირობები
2. ტენდერში გამარჯვებულ კომპანიებს სამუშაოს შეუსრულებლობის ან უხარისხოდ შესრულების შემთხვევაში სხვა დროს ტენდერში მონაწილეობის უფლება ჩამოერთვათ.
3. თბილისის მერიამ საგზაო ინფრასტრუქტურის მოწყობის საკითხებში საგზაო უსაფრთხოების ექსპერტები ჩართოს.

გვანცა ბზიავა

საკვანძო სიტყვები

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2018-02-21 17:57:42' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 78475 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-02-22 11:24:39 [post_date_gmt] => 2018-02-22 07:24:39 [post_content] => ამერიკული საავტომობილო კომპანია Tesla ევროპის ბაზრის დაპყრობას განაგრძობს. ანალიტიკოსები იუწყებიან, რომ მისი პროდუქციამ 2017 წელს რეგიონში გაყიდვებით ისეთ მარკებს აჯობა, როგორიცაა Audi, BMW და Mercedes-Benz. უფრო კონკრეტულად კი Tesla Model S-მა ევროკავშირში A8-ს, 7 Series-სა და S-Class-ს გაასწრო. სტატისტიკის მიხედვით, გასულ წელს ელექტროავტომობილი Tesla Model S ევროპაში 16 132 ერთეული გაიყიდა. ავტომობილზე მოთხოვნა 30%-ით არის გაზრდილი. მოდელი Mercedes-Benz S-Class 13 359-იანი ტირაჟით გაიყიდა, ხოლო BMW 7 Series ევროპაში 11 737 მყიდველი ნახა. ექსპერტები გვახსენებენ, რომ Tesla ევროპაში მხოლოდ რამდენიმე მოდელს ყიდის, Audi, BMW და Mercedes-Benz კი მყიდველებს ბევრად მეტს სთავაზობენ.   [post_title] => Tesla-მ BMW-სა და Mercedes-Benz-ს აჯობა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tesla-m-bmw-sa-da-mercedes-benz-s-ajoba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-23 11:02:18 [post_modified_gmt] => 2018-02-23 07:02:18 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=78475 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 78492 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-02-22 12:14:51 [post_date_gmt] => 2018-02-22 08:14:51 [post_content] => საერთაშორისო სარეიტინგო სააგენტო Fitch-ის ექსპერტები იუწყებიან, რომ ნავთობზე მოთხოვნა პიკს 2030 წელს მიაღწევს. აღსანიშნავია, რომ ასეთი სცენარი მხოლოდ იმ შემთხვევაშია შესაძლებელი, თუკი ელექტროქარების პოპულარობის ზრდა ოპტიმისტური სცენარით განვითარდება. Fitch Ratings-ის ექსპერტები აღნიშნავენ, რომ ავტომწარმოებლებმა ელექტროფიკაციის სფეროში მრავალ ტექნოლოგიურ წინსვლას მიაღწიეს, რამაც ასეთი მოდელები კლიენტებისათვის უფრო მიმზიდველი გახადა. მოსალოდნელია, რომ ახალი ტექნოლოგიური მიღწევები ელექტროქარების სვლის მარაგს არსებითად გაზრდიან, ასევე შემცირდება მათი ღირებულება. ექსპერტების თქმით, დღეისათვის ელექტროქარების განვითარების ორი სცენარი არსებობს. პირველ შემთხვევაში ელექტრო ავტომობილები მსოფლიოში ფართოდ გავრცელებას ვერ ჰპოვებენ, თუმცა, ჯერჯერობით ტენდენციები მწვანე ავტომობილებისთვის სასარგებლოდ ვითარდება. სავარაუდოდ, უკვე 2025 წლისთვის, მსოფლიოს ბაზარზე ყოველ წლიურად 10 000 000 ელექტრო ქარის რეალიზაცია მოხდება, ხოლო 2040 წლისთვის კი მსოფლიო ავტოპარკში ელექტროფიცირებული ავტომობილების რაოდენობა შიდა წვის ძრავის მქონე ავტომობილების რაოდენობას გადააჭარბებს. ამასთან, 2030 წლის შემდეგ, ნავთობზე მოთხოვნა საგრძნობლად დაიწყებს კლებას.   [post_title] => 2030 წლისთვის ელექტრო ავტომობილები ნავთობის მსოფლიო გაყიდვებს დაამხობენ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => 2030-wlistvis-eleqtro-avtomobilebi-navtobis-msoflio-gayidvebs-daamkhoben [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-22 12:15:56 [post_modified_gmt] => 2018-02-22 08:15:56 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=78492 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 78542 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-02-22 13:34:37 [post_date_gmt] => 2018-02-22 09:34:37 [post_content] => საერთაშორისო საავიაციო ფორუმი #CONNECT2018 დღეს დასრულდება. ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს შპს “საქართველოს აეროპორტების გაერთიანების“ დირექტორის, ქეთი ალექსიძის განცხადებით, ავიაკომპანიებთან შეხვედრები დღესაც გრძელდება და საინტერესო წინადადებები განიხილება, მათ შორის სკანდინავიის ქვეყნების მიმართულებით.
“დღეს რეალურად გრძელდება ორმხრივი შეხვედრები და გრძელდება ავიაკომპანიების ბრიფინგები. საკმაოდ ბევრ ავიაკომპანიას აქვს ინტერესი საქართველოს მიმართ. დღეს გვაქვს კიდევ ერთი შეხვედრა სკანდინავიურ ავიაკომპანიასთან. კოპენჰაგენი არის ერთ-ერთი ძალიან საინტერესო მიმართულება. ამავე კომპანიას აქვს ინტერესი ფრენების განხორციელებაზე. ამ ეტაპზე ვცდილობთ, რომ აღნიშნული მოვარგოთ მათ გრაფიკებსა და შესაძლებლობებს. ასევე ვსაუბრობთ რამდენიმე მიმართულებაზე, მათ შორისაა ამსტერედამი და ესპანეთის ქალაქები“, – განაცხადა ქეთი ალექსიძემ.
თბილისში საერთაშორისო საავიაციო ფორუმის, CONNECT 2018-ის საიუბილეო, რიგით მე-15 ღონისძიება ორი დღის განმავლობაში მიმდინარეობდა. ფორუმში 65 ავიაკომპანიისა და 250 აეროპორტის 500-ზე მეტი წარმომადგენელი მონაწილეობდა. [post_title] => საქართველოდან კოპენჰაგენში ავიამიმოსვლის დაწყება განიხილება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => saqartvelodan-kopenhagenshi-aviamimosvlis-dawyeba-ganikhileba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-23 11:01:58 [post_modified_gmt] => 2018-02-23 07:01:58 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=78542 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 78664 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-02-23 14:50:33 [post_date_gmt] => 2018-02-23 10:50:33 [post_content] => ეთუნა ინწკირველი „ტევე პირველის“ საინფორმაციო გამოშვების წამყვანია. როგორც ჩვენთან საუბრისას ამბობს, ამჟამად მისი მთელი დრო ტელევიზიას უკავშირდება, რამაც მისი მთელი თავისუფალი დრო და პირადი ცხოვრებაც შეიწირა. ცხოვრებაში ორჯერ ჰქონდა სერიოზული ურთიერთობა… ეთუნა გულწრფელად აღნიშნავს, რომ უკვე ფიქრობს ოჯახის შექმნაზე და გვიმხელს, რომ ბევრი შვილის ყოლა სურს. ეთუნა ინწკირველი: ტელევიზიამდე დიდი გზა გავიარე. უნივერსიტეტის დასრულების შემდეგ პატარა შეხება მქონდა ბეჭდურ მედიასთან, შემდეგ მიხეილ სააკაშვილის დროს ვმუშაობდი პრეზიდენტის ადმინისტრაციაში, საკმაოდ დატვირთული და მრავალფეროვანი სამსახური მქონდა. ახალი პრეზიდენტის მოსვლის შემდეგ, როგორც ხდება ხოლმე, ცვლილებებს შევეწირე, დავრჩი უსამსახუროდ (იღიმის). ბევრი ვიარე თუ ცოტა სხვადასხვა გასაუბრებაზე, სპორტულ ტელევიზიაში „ტე-ვე-ესი“ მივედი. შემომთავაზეს სპორტული ჟურნალისტობა, რაც რთულად მომეჩვენა, მაგრამ რადგან ვერაფერი ვიპოვე, ისევ მივბრუნდი. დავიწყე ტელევიზიაშუ მუშაობა და მოვიწამლე… „ტე-ვე-ესი“ გადაკეთდა „ტევე პირველად“, ეს პერიოდი რთული იყო, რადგან სპორტში გავერკვიე და საზოგადოებრივ-პოლიტიკურ არხად გადავკეთდით. მოვიდა ინგა გრიგოლია, ტელევიზიამ სხვა სული შეიძინა. პირველი ნაბიჯები გადავდგი და მეხუთე წელია, ახალ-ახალ ნაბიჯებს ვდგამ, ჯერ თავს არ მივიჩნევ შემდგარ ჟურნალისტად, ახლაც სწავლის პროცესში. ვარ. თავიდან შევშინდი: ინგა გრიგოლია, ნინო ჟიჟილაშვილი, ვახო სანაია… ვფიქრობდი, როგორ გავტოლებოდი მათ. მათგან ბევრი რამ ვისწავლე, გამოვარჩევ ვახო სანაიას, რომელმაც მესიჯების სახით მასწავლა ის, რაც უნდა ვიცოდე და რაც საჭიროა წამყვანისთვის. მითხარი, რომ ემოციური ხარ… ეს რაში გიშლის ხელს, როგორც ტელეწამყვანს? ემოციურობა ძალიან მიშლის ხელს. ბევრს ჰგონია, რომ ძალიან მკაცრი ვარ. როცა პირადად გამიცნობენ, სულ მეკითხებიან, რატომ არ იღიმიო. სულ ისეთ ამბებს ვყვები, მგონია, რომ ღიმილით ვერ წაიკითხავ… ყოფილა შემთხვევები, როცა რაღაც ამბავს ისეთი ემოცია მოუტანია, რომ ცრემლები ვერ შემიკავებია. მაგალითად, როცა ბავშვების მკვლელობის ამბავი წამიკითხავს. ეს ემოციები, შესაძლოა, ეთერში შემეტყოს. დედა მეჩხუბება, შენი თავი უნდა მართოო. ვმუშაობ ამაზე და იმედი მაქვს, ნელ-ნელა გამოვასწორებ. (ვრცლად/ფოტოები) [post_title] => „TV პირველის“ ულამაზესი წამყვანი: „ვოცნებობ კარგ მეუღლესა და ბევრ შვილზე…“ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tv-pirvelis-ulamazesi-wamyvani-vocnebob-karg-meughlesa-da-bevr-shvilze [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-23 14:50:33 [post_modified_gmt] => 2018-02-23 10:50:33 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=78664 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 78635 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-02-23 11:24:59 [post_date_gmt] => 2018-02-23 07:24:59 [post_content] => ელექტრო ქროსოვერმა Tesla Model X-მა 43 ტონიანი სატვირთო ავტომობილი ჩაიბა. ექსპერიმენტის ამსახველი რგოლი YouTube-ზე Bjørn Nyland-ის არხზეა განთავსებული. ექსპერიმენტისთვის მოდიფიკაცია P90D გამოიყენეს, რომელსაც 670 ცხენის ძალის მქონე ძრავი აქვს. ელექტროქარმა სატვირთო თოვლიან საფარზე ჩაიბა, რომლის გადაცემათა კოლოფიც „ნეიტრალურში“ იყო.     [post_title] => Tesla Model X-მა 43 ტონიანი მისაბმელი ჩაიბა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tesla-model-x-ma-43-toniani-misabmeli-chaiba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-23 11:24:59 [post_modified_gmt] => 2018-02-23 07:24:59 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=78635 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 78475 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-02-22 11:24:39 [post_date_gmt] => 2018-02-22 07:24:39 [post_content] => ამერიკული საავტომობილო კომპანია Tesla ევროპის ბაზრის დაპყრობას განაგრძობს. ანალიტიკოსები იუწყებიან, რომ მისი პროდუქციამ 2017 წელს რეგიონში გაყიდვებით ისეთ მარკებს აჯობა, როგორიცაა Audi, BMW და Mercedes-Benz. უფრო კონკრეტულად კი Tesla Model S-მა ევროკავშირში A8-ს, 7 Series-სა და S-Class-ს გაასწრო. სტატისტიკის მიხედვით, გასულ წელს ელექტროავტომობილი Tesla Model S ევროპაში 16 132 ერთეული გაიყიდა. ავტომობილზე მოთხოვნა 30%-ით არის გაზრდილი. მოდელი Mercedes-Benz S-Class 13 359-იანი ტირაჟით გაიყიდა, ხოლო BMW 7 Series ევროპაში 11 737 მყიდველი ნახა. ექსპერტები გვახსენებენ, რომ Tesla ევროპაში მხოლოდ რამდენიმე მოდელს ყიდის, Audi, BMW და Mercedes-Benz კი მყიდველებს ბევრად მეტს სთავაზობენ.   [post_title] => Tesla-მ BMW-სა და Mercedes-Benz-ს აჯობა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tesla-m-bmw-sa-da-mercedes-benz-s-ajoba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-23 11:02:18 [post_modified_gmt] => 2018-02-23 07:02:18 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=78475 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )