live

გზა ტაქსით მგზავრობის გაძვირებისკენ თუ უსაფრთხოებისკენ – რა “ნაღმებია” ჩადებული ტაქსების რეგულირების კანონში

გზა ტაქსით მგზავრობის გაძვირებისკენ თუ უსაფრთხოებისკენ – რა “ნაღმებია” ჩადებული ტაქსების რეგულირების კანონში

დედაქალაქის მერია სატრანსპორტო კოლაფსის განსამუხტად კიდევ ახალ რეგულაციებს გეგმავს. 1 აგვისტოდან იმისთვის, რომ მოქალაქემ ტაქსით საქმიანობა განახორციელოს, მას ამის დამადასტურებელი ნებართვა დასჭირდება. დედაქალაქში ყოველდღიურად 20 ათასამდე ტაქსი მოძრაობას. ნებართვის აღება ერთჯერადად ფასიანი იქნება, მის მისაღებად მძღოლს პირადობის დამადასტურებელი მოწმობა და მართვის მოწმობა დასჭირდება. ნებართვის აღების ვადა ნოემბერში ამოიწურება, 1-ელი ნოემბრიდან  რეგისტრაციის გავლის გარეშე ტაქსით მომსახურეობა უნებართვო საქმიანობად ჩაითვლება, რაც 200 ლარიან ჯარიმას გამოიწვევს.

შესაბამისი კანონპროექტი, რომელიც ტაქსისტების საქმიანობას კანონის ჩარჩოში მოაქცევს, პარლამენტმა უკვე მიიღო. ახალი რეგლუაციების მიხედვით, ტაქსის მძროლებს არა მხოლოდ რეგისტრაციის გავლა და სპეციალუირი საინფორმაციო ტაბლოს განთავსება მოუწევთ, რეფორმის მომდევნო ეტაპებზე, ისინი ვალდებული იქნებიან, დაამონტაჟონ ტაქსომეტრები და ერთიანი ტარიფებით იმოძრაონ დედაქალაქის ქუჩებში.

ცვლილებებს არ ეთანხება და ამ რეფორმას ნაჩქარევს უწოდებს საგზაო უსაფრთხოების საკითხებში ექსპერტი დავით მესხიშვილი. როგორც მან „ფორტუნას“ უთხრა, დედაქალაქის მერიამ იჩქარა ცვლილებების დაანონსება და იმ ფონზე, როცა საზოგადოებრივი ტრანსპორტი მოუწესრიგებელია, რეფორმა ტაქსით მგზავრობას გააძვირებს, რაც გამოიწვევს მოქალაქეთა ნაკადის გაზრდას საზოგადოებრივ ტრანსპორტში.

მესხიშვილი იმასაც ამბობს, რომ ტაქსების რეგულირების რეფორმის დასრულების შემდეგ, სიტუაცია მნიშვნელოვნად არ შეიცვლება, რადგან დაიტვირთება აპლიკაციებით ტაქსის გამოძახების სისტემა.

„ამის დრო ახლა არ იყო. ეს შეიძლება დაწყებულიყო, მაშინ როცა საზოგადოებრივი ტრანსპორტი ქვეყანაში იქნებოდა გამართული. თანმიმდევრობაც არეულია. დადებით პროგნოზსაც ვერ გავაკეთებთ. არ მოგვწონს ეს რეფორმა, იქ როცა მეტრო არ გივარგა და თავზე გემხობა. ავტობუსი არ გივარგა, იქ ტაქსები არ არის ნომერ პირველი საკითხი. დაიტვირთება აპლიკაციებით ტაქსების გამოძახება. შედიხართ აპლიკაციაში, იძახებ ავტომობილს. თუ მოვა ვინმე და შეამოწმებს, ეტყვი, რომ მძღოლი გემსახურება და არა ტაქსი. ამას ამერიკაშიც ვერაფერი დააკლეს და აქაც არ მგონია. ვისაც არ ენდომება ლიცენზიის აღება, გადავა ყველა ამ სისტემაზე. მეორე საკითხია ასევე, როგორ უნდა გადაამოწმონ? რეფორმა ეხება მხოლოდ თბილისს. მძღოლმა რომ გითხრას მგზავრი ვთქვათ, კახეთიდან შემოვიყვანე და უკან ვბრუნდებიო, ამას როგორ გაამოწმებენ? ვერაფრით,“ – აღნიშნა მესხიშვილმა.

მისივე ინფორმაციით, ლიცენზიის აღების შემდეგ, რეფორმის მეორე და მესამე ეტაპზე სავარაუდოდ, მძღოლს მოსთხოვენ ჯანმრთელობის, ნარკოლოგიისა და ნასამართლეობის ცნობებს, რაც გაუმართლებელია. ასევე, სავალდებულო გახდება ერთი ფერის ავტომობილის არსებობა, რაც ასევე არასწორია.

„ეროკავშირის ქვეყნებში არსებობს ტაქსების საქმიანობაზე ლიცენზია. იქ ეს ბიზნესი არის მოქცეული კანონის ჩარჩოში და არის გადასახადები. სინამდვილეში აქაც ეს კეთდება, თუმცა არის შეფუთული, რომ ტაქსი გახდება ტექნიკურად გამართული და ა.შ. ეს ტყუილია. საბოლოოდ, ჩემი აზრით, იქნება ყოველწლიური გადასახადი ტაქსისტებისთვის, მომავალი წლიდან. საბოლოო ჯამში, ჩვენ მივდივართ ტაქსის გაძვირებისკენ, რომლის დროც ახლა არაა. მერია ვერ ხვდება იმას, რომ იაფიანი ტაქსი მას ეხმარება იმაში, რომ ისე მწვავედ ქალაქში არ ჩანს საზოგადოებრივი ტრანსპორტით შექმნილი კრიზისი. როგორც კი ეს იაფიანი ტაქსი, 3-4 ლარიანი, გახდება 8-9 ლარიანი, საზოგადოებრივ ტრანსპორტში მგზავრთა ნაკადი მოიმატებს. დღეს კი, სრულიად გაუმართავია საზოგადოებრივი ტრანსპორტი. მე ვვარაუდობ, რომ ნოემბრიდან შეიძლება ტაქსისტებმა საპროტესტო აქციებიც დაიწყონ,“ – განაცხადა მესხიშვილმა.

თბილისის მერი, კახა კალაძე ამ ინიციატივის გაჟღერებისას ირწმუნებებოდა, რომ ტაქსის მძღოლებისთვის ერთიანი სამართლებრივი სივრცის შექმნა ამ საქმიანობით დაკავებულ მოქალაქეებს მძიმე ტვირთად არ დააწვებოდა, თუმცა განსახვებულად ფიქრობენ თავად ტაქსის მძღოლები.

გოჩა, რამდენიმე წელია ოჯახს ამ საქმიანობით არჩენს. როგორც ის „ფორტუნასთან“ საუბრისას ამბობს, უკანონოდ საქმიანობის გაგრძელებას, ურჩევნია ლიცენზია დროულად აიღოს.

„თუმცა, მანქანა არც ისე ახალი მყავს. მოდით, ნახეთ მოვლილი და სუფთაა, მაგრამ წლები არ აქვს ახალი. ჩემი ოჯახის შემოსავლის ერთადერთი წყარო ესაა. არც კი ვიცი რა მეშველება, თუ მომთხოვეს ახალი იყიდე და იმით იარეო. საიდან რა უნდა გავაკეთო არ ვიცი. თორემ კაი გადავიხდი იმ გადასახადს პატიოსნად,“-  აღნიშნა გოჩამ.

მისგან განსხვავებულად ფიქრობს დათო. ის, საქმიანობას როგორც კერძოდ, ასევე სხვადასხვა ტაქსოკომპანიაში ახორციელებს. „ფორტუნასთან“ ამბობს, რომ ნებართვას აიღებს, მაგრამ მანქანას ვერ გამოცვლის, შესაბამისად, ეს რეფორმა საქმიანობის არალეგალურად გაგრძელებისკენ უბიძგებს.

„კარგად არ ვიცი. ხან იმას ამბობენ, ხან ამას. თუ მოგვთხოვეს, რომ ახალი მანქანა შევიძინო, ვერაფერს ვიზამ. მომიწევს, რომ ტრაფარეტისა და „პეტუშოკის“ გარეშე ვიარო. ეს ყველაფერი არალეგალური საქმიანობისკენ მიბიძგებს მეც და ბევრსაც. ბიჭები რომ ვლაპარაკობთ ხოლმე, ბევრია ჩემ აზრზე,“ – აღნიშნა დათომ.

დედაქალაქის მერიის ტრანსპორტის საქალაქო სამასხურში ხაზგასმით დეტალებზე არ საუბრობენ, თუ როგორ გაგრძელდება ტაქსების რეგულირება, პირველი ეტაპის დასრულების შემდეგ. როგორც “ფორტუნას” სამსახურში განუცხადეს, ამ რეფორმის მიზანი არაა, ტაქსების ოდენობის შემცირება. მთავარი მიზანია, ტაქსით გადაადგილების უსაფრთხოება და კომფორტი.

“ნოემბრიდან თუ რომელიმე ტაქსისტს არ ექნება ნებართვა აღებული, ისინი დაჯარიმდებიან. ეს პროცესი იქნება მარტივი და ვცდილობთ, საკუთარი ტელეფონიდან, სახლიდან გაუსვლელად რომ შეძლონ მსურველებმა ნებართვის აღება სიმბოლურ თანხად. ამის შედეგად, ყველა ტაქსს უნდა ჰქონდეს ტაქსის ნიშანი, მძღოლს უნდა ჰქონდეს გამოკრული დოკუმენტი, რომლითაც მგზავრი ინდენტიფიცირებას მოახდეს მძღოლის ვინაობის. მთავარი მიზანია, კომფორტის გაზრდა. მანქანა უნდა იყოს უსაფრთხო. დროთა განმავლობაში დაიხვეწება ნებართვის გაცემის პროცესი. ამის მიზანი არ არის ტაქსების გამოხშირვა. ტაქსები იმ რაოდენობით უნდა იყოს თბილისში, რამდენსაც მოითხოვენ მოქალაქეები. ჩვენ არ ვიცით რის საფუძველზე მსჯელობენ და საიდან მოდის ეს ჭორები. ჩვენ ეს წესი არ გვაქვს შემუშავებული. შემდეგ ეტაპებზე შეიძლება დაიხვეწოს, როგორც გითხარით. არ არის საუბარი არანარ ასაკობრივ შეზღუდვებზე,” –  განაცხადეს ტრანსპორტის საქალაქო სამსახურში.

ქეთი გიგოლაშვილი

საკვანძო სიტყვები

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2018-08-17 07:29:33' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 91321 [post_author] => 8 [post_date] => 2018-08-17 14:46:40 [post_date_gmt] => 2018-08-17 10:46:40 [post_content] => ცნობილი ამერიკელი მსახიობი ჩაკ ნორისი, „ტოიოტას“ ახალი სარეკლამო რგოლის გმირი გახდა. Toyota Tacoma-ს სარეკლამო რგოლი 80-იანი წლების ბოევიკის სტილშია გადაწყვეტილი, სადაც ჩაკ ნორისის ავტოგრაფიანი Tacoma ნამდვილ სუპერგმირად გადაიქცევა. ჩრდილოეთ ამერიკული ბაზრისთვის შექმნილ პიკაპს, 2,7 ლიტრიანი 161 ცხენის ძალის მქონე ძრავი და ექვს სიჩქარიანი მექანიკური ტიპის გადაცემათა კოლოფი აქვს. ახალი ავტომობილის ფასი 25400 დოლარია. [post_title] => ძველი ბოევიკი დ ახალი Tacoma: ტოიოტამ რეკლამაში ჩაკ ნორისი გადაიღო [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => dzveli-boeviki-d-akhali-tacoma-toiotam-reklamashi-chak-norisi-gadaigho [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-08-17 14:46:40 [post_modified_gmt] => 2018-08-17 10:46:40 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=91321 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 91322 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-08-17 14:21:09 [post_date_gmt] => 2018-08-17 10:21:09 [post_content] => ჟურნალმა Forbes-ის ინფორმაციით, ამერიკელი მსახიობი სკარლეტ იოჰანსონი 2018 წლის ყველაზე მაღალანაზღაურებადი მსახიობი ქალების რეიტინგს ლიდერობს. 12 თვის განმავლობაში 33 წლის მსახიობმა 40,5 მილიონი დოლარი გამოიმუშავა. „შურისმაძიებლები 4“-ის გადაღების შემდეგ, რომელიც ეკრანებზე 2019 წლიდან გამოვა, მისი შემოსავლები ოთხჯერ გაიზარდა. მეორე ადგილზე აღმოჩნდა ანჯელინა ჯოლი, რომელმაც „მალეფისენთ 2“-ში შესრულებული როლისთვის 28 მილიონი დოლარი მიიღო. ამ ფილმის პრემიერა 2020 წელს გაიმართება. ათეულში შევიდნენ ჯენიფერ ლოურენსი, რიზ უიზერსპუნი, ქეით ბლანშეტი, ჯულია რობერტსი და სხვები. საერთო ჯამში პირველი ათეულის მიერ გამომუშავებული თანხის საერთო რაოდენობამ 186 მილიონი დოლარი შეადგინა. გასული წლის რეიტინგის ლიდერი ემა სტოუნი იყო „ლა-ლა-ლენდ“-ში შესრულებული როლით, რომელმაც მას „ოსკარი” მოუტანა. (ფოტოები) [post_title] => წლის ყველაზე მაღალანაზღაურებადი მსახიობი ქალი დასახელდა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => wlis-yvelaze-maghalanazghaurebadi-msakhiobi-qali-dasakhelda [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-08-17 14:21:09 [post_modified_gmt] => 2018-08-17 10:21:09 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=91322 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 91276 [post_author] => 8 [post_date] => 2018-08-17 12:09:38 [post_date_gmt] => 2018-08-17 08:09:38 [post_content] => პატარამ „რეალის“ ფორმაში აჩვენა, როგორ უნდა აბურთაო ვიღაცეები. არატი - ინსტაგრამის ვარსკვლავია. თავიდან გგონია, რომ გოგონაა, მაგრამ მერე ყველაფერი თავის ადგილზე დგება.     P.S. ნეიმარი აქაც წაიქცა. [post_title] => გოგოსავით ლამაზი ბიჭი უკვე ვარსკვლავია (ვიდეო) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => gogosavit-lamazi-bichi-ukve-varskvlavia-video [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-08-17 12:09:38 [post_modified_gmt] => 2018-08-17 08:09:38 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=91276 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 91317 [post_author] => 8 [post_date] => 2018-08-17 12:57:30 [post_date_gmt] => 2018-08-17 08:57:30 [post_content] => საბერძნეთის ერთ-ერთ ყველაზე პოპულარულ კურორტზე სანტორინი - ცხოველების უფლებებისთვის იბრძვიან. როგორც აღმოჩნდა, სანტორინის ულამაზეს ტერასულ სანაპიროზე გადაადგილების ორი ალტერნატივა არსებობს, ფეხით სიარული ან ვირით გასეირნება. შინაურ ცხოველებს კი გადასაადგილებლად განურჩევლად ზომისა და წონისა, ყველა ტიპის ადამიანი იყენებს. კუნძულზე ტურისტული სეზონი მაისიდან ნოემბრის ჩათვლით გრძელდება, ადგილობრივების ერთ-ერთ მნიშვნელოვან შემოსავლის წყაროს კი შინაური ცხოველების ტრანსპორტად გამოყენება წარმოადგენს, შესაბამისად ისინი მთელი დღის გამავლობაში, გაუსაძლის სიცხეში, საკვებისა და წყლის გარეშე არ ერიდებიან ვირების დატვირვას. პრობლემა საზოგადოებაში მასობრივმა სიმსუქნის სინდრომმა გაამწვავა. როგორც აღმოჩნდა, წლიდან წლამდე სანტორინის უფრო მეტი მძიმეწონიანი ტურისტი სტუმრობს. შინაური ცხოველების უფლებების დამცველი ორგანიზაცია ვირების უფლებების დაცვას ინტერნეტში ინფორმაციის ვირუსულად გავრცელების საშუალებით ცდილობს და (ჰაშთაგ)#DonkeyDefender-ის კამპანიის ფარგლებში ტურისტებს მთელი მსოფლიოდან მოუწოდებს, შეიცოდონ შინაური ცხოველები და არ გამოიყენონ ისინი ტრანსპორტად. ცხოველთა უფლებების შესახებ საერთაშორისო სტანდარტს, რომელიც მათ სამუშაო პირობებსაც მკაცრად განსაზღვრავს, საბერძნეთმა ჯერ კიდევ 2008 წელს მოაწერა ხელი, მაგრამ სტანდარტის გათვალისწინება, როგორც ჩანს, ამ დრომდე არ ხდება. [post_title] => სიმსუქნე დამღუპველია: ნუ გამოიყენებთ ცხოველებს ტრანსპორტად [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => simsuqne-damghupvelia-rogor-asakhichreben-ckhovelebs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-08-17 12:58:05 [post_modified_gmt] => 2018-08-17 08:58:05 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=91317 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 91308 [post_author] => 8 [post_date] => 2018-08-17 11:35:09 [post_date_gmt] => 2018-08-17 07:35:09 [post_content] => სოციალურ ქსელში გავრცელებულ ფოტოს, რომელზეც ჩანს, რომ საქართველოს მოჭიდავეთა ნაკრების წევრებმა და გუნდის მთავარმა მწვრთნელმა ფოტო რუსეთის დროშის ფერებიან მაისურებში ოკუპირებული ცხინვალის დე ფაქტო დეპუტატთან, ჯამბულატ თადეევთან ერთად გადაიღეს, საქართველოს მოჭიდავეთა ნაკრების მთავარი მწვრთნელი გიორგი იანტბელიძე „ფეისბუქის“ საკუთარ გვერდზე გამოეხმაურა. გიორგი იანტბელიძე აცხადებს, რომ თადეევის გამოსახულებით მაისურის ჩაცმა საქართველოს ნაკრების წევრებს ევროპის ჩემპიონატის ორგანიზატორებმა სთხოვეს. მისივე თქმით, ეს დაუფიქრებელი ნაბიჯი იყო, რის გამოც ბოდიშს იხდის. „მოგესალმებით ყველას. დიდი გულისტკივილით მინდა გამოვეხმაურო სოციალურ ქსელში დღეს გავრცელებულ ფოტოს. აღნიშნული ფოტო გადაღებულია დაღესტანში, 2018 წლის ევროპის ჩემპიონატზე, სადაც ორგანიზატორებმა გვთხოვეს ჩემპიონატის მაისურის ჩაცმა, რომელზეც გამოსახული იყო ჯაბო თედეევი. სამწუხაროა ფაქტი ისაა რომ ეს ადამიანი სპორტის გარდა დაკავშირებულია პოლიტიკასთან. მითუმეტეს ჩვენს მოუშუშებელ ტკივილთან, რუსეთის მიერ ოკუპირებულ სამაჩაბლოსთან. მერწმუნეთ, ეს ყველაფერი არის დაუფიქრებლობის შედეგი და არა მიზანმიმართული ქმედება. ჩვენ, თავისუფალი სტილით მოჭიდავეთა ნაკრები ყოველთვის ვაფიქსირებთ ჩვენს ურყევ პოზიციას – ვგმობთ რუსეთის აგრესიულ ქმედებებს ჩვენი ქვეყნის მიმართ. განსაკუთრებით მძიმეა ეს ყველაფერი ომის 10 წლისთავზე. მაშინ, როცა განსაკუთრებულ პასუხისმგებლობას ვგრძნობთ ჩვენი, თქვენი თავისუფლებისთვის დაღუპული მებრძოლებისადმი. თავის მართლებას არ ვაპირებთ. ვიხდით ბოდიშს დაუფიქრებელი ნაბიჯის გამო. მეც და ჩვენი ნაკრების თითოეულ წევრს ისევე შესტკივა გული ჩვენს სამშობლოზე და დაკარგულ ტერიტორიებზე, როგორც ყველა ქართველს!“, – წერს გიორგი იანტბელიძე „ფეისბუქზე“.       „ფეისბუქზე“ განცხადება გაავრცელა გენო პეტრიაშვილმაც. მისი თქმით, ფოტოს გადაღება იყო მეგობრული ჟესტი და მაისურის ფერისთვის ყურადღება არ მიუქცევია. “მოგესალმებით. სოციალურ ქსელებში გავრცელებულ ჩემი და ჩემი თანაგუნდელების ფოტოსთან დაკავშირებით მინდა ვთქვა. ფოტო გადაღებულია 2018 წლის ევროპის ჩემპიონატზე დაღესტანში, სადაც ჯაბო თედეევმა გვთხოვა ფოტოს გადაღება თავისივე გამოსახულებიანი მაისურით და ჩვენ მეგობრულად დავთანხმდით, რადგან ჩვენი დიდი გულშემატკივარია და ვმეგობრობთ. მსგავსი მაისურები სუვენირების სახით არის ყველა ჩემპიონატზე. ამ მაისურზე გამოსახულია ჩვენი მეგობარი მოჭიდავე და მხოლოდ ამის გამო გადავიღეთ ეს ფოტო, ეს იყო მხოლოდ მეგობრული ჟესტი. მერწმუნეთ, არ მიმიქცევია ყურადღება მაისურის ფერისთვის“, - აცხადებს პეტრიაშვილი.     ინფორმაცია ამ ფაქტთან დაკავშირებით რადიო "თავისუფლებამ" გაავრცელა. ფოტოზე, რომელიც "რადიო თავისუფლებას" მიაწოდეს, ქართველი და რუსი მოჭიდავეები ერთად დგანან. მსოფლიოს ჩემპიონებს - გენო პეტრიაშვილს, ზურაბ იაკობიშვილს, ნაკრების თავკაც გიორგი იანტბელიძეს და ნაკრების ყოფილ მოჭიდავე მამუკა არევაძეს ერთნაირი მაისურები აცვიათ, რომელზეც რუსეთის დროშის ფონზე გამოსახულია ძამბოლატ თედეევის ფოტო. თედეევი რუსეთის ნაკრების მთავარი მწვრთნელი და დე ფაქტო სამხრეთ ოსე­თის პარლამენტის დეპუტატია. [post_title] => დაუფიქრებლად მოგვივიდა, ბოდიში: მოჭიდავეების მწვრთნელმა სკანდალურ ფოტოზე განმარტება გააკეთა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => 91308 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-08-17 12:04:44 [post_modified_gmt] => 2018-08-17 08:04:44 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=91308 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 91321 [post_author] => 8 [post_date] => 2018-08-17 14:46:40 [post_date_gmt] => 2018-08-17 10:46:40 [post_content] => ცნობილი ამერიკელი მსახიობი ჩაკ ნორისი, „ტოიოტას“ ახალი სარეკლამო რგოლის გმირი გახდა. Toyota Tacoma-ს სარეკლამო რგოლი 80-იანი წლების ბოევიკის სტილშია გადაწყვეტილი, სადაც ჩაკ ნორისის ავტოგრაფიანი Tacoma ნამდვილ სუპერგმირად გადაიქცევა. ჩრდილოეთ ამერიკული ბაზრისთვის შექმნილ პიკაპს, 2,7 ლიტრიანი 161 ცხენის ძალის მქონე ძრავი და ექვს სიჩქარიანი მექანიკური ტიპის გადაცემათა კოლოფი აქვს. ახალი ავტომობილის ფასი 25400 დოლარია. [post_title] => ძველი ბოევიკი დ ახალი Tacoma: ტოიოტამ რეკლამაში ჩაკ ნორისი გადაიღო [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => dzveli-boeviki-d-akhali-tacoma-toiotam-reklamashi-chak-norisi-gadaigho [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-08-17 14:46:40 [post_modified_gmt] => 2018-08-17 10:46:40 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=91321 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )