live

მკვლელი სამარშუტო ტაქსები თუ განუვითარებელი ბაზარი?

მკვლელი სამარშუტო ტაქსები თუ განუვითარებელი ბაზარი?

გადაჭარბებული სიჩქარით მოძრავი სამარშუტო ტაქსები, უსაფრთხოების წესების უგულებელყოფა, დაღლილი მძღოლები, არაკომფორტული სავარძლები – ეს ის პრობლემებია, რომლებსაც ქუთაისის აეროპორტში ტრანსფერით მოსარგებლე მგზავრები ყველაზე ხშირად ასახელებენ.

აეროპორტს ექსკლუზიურად კომპანია Georgian bus ემსახურება, შესაბამისად, პრეტენზიებიც სწორედ მათი მისამართით ფიქსირდება.

ეს ექსკლუზივი კომპანიამ ელექტრონულ აუქციონში გამარჯვებით მოიპოვა, რომელიც ქუთაისის აეროპორტმა გამოაცხადა და რომელშიც მხოლოდ Georgian bus მონაწილეობდა.

როგორც ”ფორტუნას” საქართველოს აეროპორტების გაერთიანებიდან აცნობეს, დავით აღმაშენებლის სახელობის ქუთაისის საერთაშორისო აეროპორტის ტერიტორიიდან მგზავრთა სატრანსპორტო საშუალებით მომსახურების ექსკლუზიური უფლების გადაცემაზე ელექტრონული აუქციონი 2015 წლის 11 თებერვლიდან 24 თებერვლის ჩათვლით მიმდინარეობდა.

აუქციონის ერთადერთ მონაწილესთან, “ჯორჯიან ბასთან” ხელშეკრულება 2015 წლის 11 მარტს გაფორმდა, რომლის მიხედვითაც  კომპანიას  3 წლის ვადით ექსკლუზიური უფლება გადაეცა.

Georgian bus-ის მომსახურებით მგზავრთა ნაწილი უკმაყოფილოა. ისინი ამბობენ, რომ ამ ავტობუსებით მგზავრობისას, სიცოცხლეს საფრთხეში იგდებენ:

”როცა გვიან ღამით ბრუნდები და ტრანსფერი გჭირდება არჩევანი საერთოდ არ გაქვს – მხოლოდ “ჯორჯიან ბასი” და მისი გადაღლილი მძღოლები, რომელიც გადაბმულად, მინიმუმ სამ რეისს ასრულებენ და რომ არ დაეძინოთ ერთმანეთს ტელეფონით ელაპარაკებიან ამ მზასუმზირას მიირთვემენ საჭესთან. ფასიც არახელსაყრელია”, – განაცხადა ჩვენთან ერთ-ერთმა მგზავრმა.

”ზოგადად კარგია, როდესაც ასეთი მომსახურება (თუნდაც საღამო საათებში პირდაპირ აეროპორტში მიყვანა) არსებობს. თუმცა ამ კომპანიის მომსახურება უფრო „ქართულია“, ვიდრე ევროპული. მაგალითად, ერთ-ერთ მიკროავტობუსში სკამები გადაკეთებული იყო, რაც ძალიან დიდ დისკომფორტს ქმნის. არადა, ეს მგზავრთა გადაყვანის ისეთი დარგია და ფასიც ისეთია, რომ თავისუფლად შეიძლება ქარხნულმა ავტომანქანებმა იმოძრაონ.

ასევე, საკმაოდ თვალში მოსახვედრია ქუთაისში ამ ავტობუსის მძღოლების ქცევა. ზაფხულში მომიწია ყოფნა და შესაბამისად ცხელოდა. მძღოლები მაისურებს იწევდნენ ერთმანეთს უშვერი სიტყვებით მიმართავდნენ, მართალია, ხუმრობით, მაგრამ გარეშე თვალისთვის მაინც არ იყო სასიამოვნო შესახედი. წვრილმანია და ცუდი არ იქნება თუ ასეთ დეტალებსაც მიაქცევენ ყურადღებას: მსგავსი ნიუანსები უფრო ამახსოვრდება ხოლმე ადამიანს და აქედან იწყება ქვეყანასა და ხალხზე წარმოდგენა”, – განაცხადა კიდევ ერთმა უკმაყოფილო მგზავრმა.

მგზავრთა პრეტენზიებზე ასევე, Georgian bus-ის Facebook გვერდის შეფასებები მეტყველებს:

gb-2
1-georgian-bus

”ფორტუნა” ამ ყველაფერთან დაკავშირებით, კომპანიის დირექტორს შალვა ხუციშვილს ესაუბრა.

როგორც მან განაცხადა, კომპანიამ მგზავრთა ნაკადის გაზრდის გამო, სამი 32-ადგილიანი ავტობუსი უკვე დაამატა. (აქამდე მგზავრებს Georgian bus-ის 25-ადგილიანი მიკროავტობუსები ემსახურებოდა.)

”კიდევ ვაპირებთ ავტობუსების დამატებას. ზამთრის სეზონზე რამდენიმე ფრენა უკვე გაუქმდა და ამ სეზონზე მეტის დამატების საჭიროება არ არის. ზაფხულის სეზონზე კი ტრანსპორტის გაორმაგებას ვგეგმავთ”, – განაცხადა შალვა ხუციშვილმა.

მან ”ფორტუნასთან” მგზავრთა უკმაყოფილების სხვა მიზეზებზეც ისაუბრა.

როგორც შალვა ხუციშვილმა განაცხადა, მგზავრთა პრეტენზიები ხშირად ლოდინს ეხება, რაც იმის გამო იყო გამოწვეული, რომ ქართული საზოგადოება დაჯავშნასა და წინასწარ შეკვეთას შეჩვეული არ არის.

რაც შეეხება უკმაყოფილებას გადაჭარბებული სიჩქარისა და უსაფრთხოების ნორმების დარღვევის გამო, შალვა ხუციშვილმა განაცხადა, რომ ამისთვის მძღოლების დაჯარიმება მოხდება.

”მაქსიმალურად ვეცდებით, რომ შესაბამისი რაოდენობის ტრანსპორტი გვყავდეს, თუმცა მანამ სანამ შეუზღუდავად გაიყიდება ბილეთები და წინასწარ დაჯავშნა არ მოხდება, მგზავრთა რაოდენობის გათვლა წინასწარ რთულია. მძღოლები მკაცრად არიან გაფრთხილებულები და თუ სიჩქარის გადაჭარბება ხდება ისინი ჯარიმდებიან. ჩვენ ყოველ კვირა ვატარებთ მათთვის ტრეინინგებს. ასევე, შევამცირეთ მათი რაოდენობა 45-დან 15-მდე. ზაფხულში, დატრეინინგების შემდეგ, მათ რაოდენობას კვლავ გავზრდით. მივაღწიეთ იმას, რომ არც ერთი მძღოლი მგზავრობის დროს არ ეწევა და მომაბეზრებელ მუსიკას არ უსმენს”, – განაცხადა შალვა ხუციშვილმა.

მისი თქმით, კომპანია მაქსიმალურად ცდილობს უსაფრთხოების ზომების დაცვას.

რატომ არ დაინტერესდნენ ტენდერით სხვა სამარშუტო კომპანიები და რატომ აღმოჩნდნენ ქუთაისის აეროპორტის სტუმრები საფრთხის ქვეშ, ამ კითხვებზე კონკრეტული პასუხი არ არსებობს.

თუმცა შეიძლება ვივარაუდოთ, რომ ეს ამ სფეროში კონკურენციის ნაკლებობამ გამოიწვია.

სავარაუდოდ, იმ პირობებს, რომლებიც ქუთაისის აეროპორტს თითქმის ორი წლის წინ ჰქონდა გამოცხადებული, სურვილის შემთხვევაში ნებისმიერი კომპანია დააკმაყოფილებს:

აუქციონის ძირითადი პირობები სატრანსპორტო საქმიანობის წარმართვის არანაკლებ 2 წლიანი გამოცდილებას; მგზავრობის მსურველი მგზავრის გადასაყვანად დანიშნულების ადგილამდე საჭირო რაოდენობის სატრანსპორტო საშუალებას; მარშრუტის დროის დაგეგმვა და შესრულება ისე, რომ ყოველი ავიარესის წინ მგზავრი ქუთაისის საერთაშორისო აეროპორტში 2 საათით ადრე ყოფილიყო და ავიარეისის შემდეგ ჩამოფრენისთანავე სატრანსპორტო საშუალებით სარგებლობა შეეძლოს.

აუქციონის პირობებში ასევე, ვებ გვერდის ქონასა და ბილეთების ონლაინ რეჟიმში გაყიდვის სისტემა იყო გაწერილი.

აღნიშნულ პირობებს ახლა ერთ-ერთი მსხვილი კომპანია ”მეტროც” აკმაყოფილებს. თუმცა როგორც ”ფორტუნას” ”მეტროს” საზოგადოებასთან ურთიერთობის სამსახურმა განუცხადა, მათ იმ დროისთვის როდესაც ტენდერი გამოცხადდა, საჭირო რაოდენობის სამარშუტო ტაქსები არ ჰყავდათ.

ისინი მომავალში ტენდერში მონაწილეობის მიღებას აპირებენ, იმ შემთხვევაში თუ მათ ამის შესახებ ინფორმაციას დროულად შეატყობინებენ.

თუმცა, რას აპირებს საქართველოს აეროპორტების გაერთიანება, გამოცხადდება ტენდერი, გაითვალისწინებენ თუ არა ზემოთ აღნიშნულ პრობლემებს, პასუხი ასეთია: ”ამას მომავალ წელს გეტყვით”.

საქართველოს აეროპორტების გაერთიანების ბიზნეს განვითარების მენეჯერმა დეა მაჭავარიანმა ”ფორტუნასთან” საუბრისას განაცხადა, რომ ტენდერის გამოცხადების აუცილებლობა, ქუთაისის აეროპორტში იმ დროისთვის არსებულმა მგზავრთა ნაკადის სიმცირემ განაპირობა.

”მაშინ როდესაც ეს ტენდერი ცხადდებოდა, აეროპორტში რამდენიმე კომპანიის ერთად მუშაობა შეუძლებელი იყო, იქიდან გამომდინარე, რომ მგზავრთა ნაკადი მცირე იყო. მაშინ ჩვენი ინტერესი რამდენიმე კომპანიის მუშაობა არ იყო. მომავალში ეს შეიძლება შეიცვალოს”, – განაცხადა დეა მაჭავარიანმა.

თუმცა, აეროპორტების გაერთიანებაში არ თვლიან, რომ ამ კომპანიის ტრანსფერი ძვირადღირებულია. იმის მიუხედავად, რომ ქუთაისიდან თბილისში მგზავრობა თითქმის იგივე ჯდება, რაც wizzair-ით მილანში ან სხვა რომელიმე ევროპულ ქვეყანაში გადაფრენა.

”მაღალ ფასებს თქვენ თბილისიდან ქუთაისამდე 20 ლარს ეძახით? Wizzair-ით გადაფრენა და სატრანსპორტო კომპანიის ტრანსფერი არაფერ შუაში არ არის, იმიტომ რომ ავიაკომპანია სულ სხვა პროდუქტია და ტრანსფერი სულ სხვა პროდუქტია. აეროპორტის ბილეთის ფასს თქვენ ტრანსფერი არ უნდა შეადაროთ. ტრანსფერი უნდა შეადაროთ თბილისიდან ქუთაისამდე კილომეტრაჟს და საწვავის ფასს. ამ შემთხვევაში 20 ლარი ძვირი ნამდვილად არ არის. ის კომპანიები, რომლებიც ახორციელებენ ტრანსფერებს, თბილისიდან ქუთაისის ქუჩებში დაახლოებით იგივე ფასს აწესებენ”, – განაცხადა დეა მაჭავარიანმა.

მისივე თქმით, თუ მგზავრების კომფორტისთვის სერვისისა და ხელშეკრულების გაუმჯობესება გახდება საჭირო, ამას კომპანია აუცილებლად გადახედავს.

”ჩვენთვის ამომავალი წერტილია, რომ ჩვენი მგზავრი კმაყოფილი იყოს. ყველა ჩვენი ნაბიჯი გამომდინარეობს იქიდან, რომ მგზავრებს მაქსიმალური კომფორტი შეექმნათ. თუ დადგება საჭიროება, ჩვენ ყველა ხელშეკრულებას და სერვისს გადავხედავთ”, – განაცხადა მაჭავარიანმა.

ავტოამბები / ავტობლოგი

|

15 ნოემბერი, 2016

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2018-05-25 03:19:15' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 85555 [post_author] => 8 [post_date] => 2018-05-25 11:44:27 [post_date_gmt] => 2018-05-25 07:44:27 [post_content] => ქართული სუმოსთვის ისტორიული დღე გათენდა. ტოჩინოშინმა (ლევან გორგაძე) ნაცუბო ბაშოს მე-12 საშეჯიბრო დღეს 40-გზის ჩემპიონი ჰაკუჰო დაამარცხა. ბრძოლის დაწყებამდე ადამიანები, რომლებიც დოჰიოს ბანერებით წრეს ურტყამენ - ისინი სპონსორების რეკლამას გამოფენენ. სპონსორები კი საპრიზო თანხას, ე.წ. კენშოებს აწესებენ. 1 კენშო 60 000 იენს წარმოადგენს, რაც ქართულ ვალუტაში რომ გადავიყვანოთ, 1345 ლარი გამოდის. ბრძოლის დასრულების შემდეგ გამარჯვებულ სუმოისტს კენშოებს თეთრი კონვერტით გადასცემენ. კენშოების რაოდენობა დამოკიდებულია სპორტსმენზე. იოკუძუნები კაკარიუ და ჰაკუჰო ტოჩინოშინზე დაახლოებით 1.5-ჯერ მეტ საპრიზო თანხას იღებენ. ტოჩინოშინმა ისტორიული ბრძოლით 43 კენშო - 57 835 ლარი გამოიმუშავა. ჯამში, ქართველს 154 კენშო აქვს გამომუშავებული - 207 130 ლარი. თუმცა, აღსანიშნავია, რომ თანხის დიდი ნაწილი გადასახადებს, კლუბის წევრობასა და სხვადასხვა ხარჯში მიდის, რის შედეგადაც სპორტსმენს თანხის არცთუ ისე დიდი ნაწილი რჩება. ყველაზე მეტი იოკუძუნა კაკარიუს აქვს გამომუშავებული - 264 კენშო - 355 080 ლარი. ხოლო დიდ იოკუძუნა ჰაკუჰოს მონაგარი 236 კენშოა - 317 420 ლარი.     იაპონურ პრესას რომ გადავხედოთ, სოციალურ ქსელებსა და ტელევიზიებს, ლევან გორგაძე, უბრალოდ, ყველგანაა. მასზე ხატავენ კარიკატურებს, ცდილობენ სელფი გადაიღონ ან სოციალურ ქსელებში საქებარი სიტყვებით შეამკონ.   ლევან გორგაძე ველოსიპედით მოძრაობს. როგორც იცით, სუმოისტებს არა აქვთ მანქანის ტარების უფლება   ერთ-ერთი მხატვრის მიერ დახატული ლევან გორგაძის პორტრეტი  

sportall.ge

[post_title] => რამდენი იშოვა ტოჩინოშინმა: ქართველი სუმოისტი ყველგანაა (ფოტო-კარიკატურა) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ramdeni-ishova-tochinoshinma-qartveli-sumoisti-yvelganaa-foto-karikatura [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-05-25 11:46:09 [post_modified_gmt] => 2018-05-25 07:46:09 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=85555 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 85565 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-05-25 12:02:02 [post_date_gmt] => 2018-05-25 08:02:02 [post_content] => Toyota Corolla-ს მძღოლმა უყურადღებობის გამო კალიფორნიელი ჰარდენ-გროვ უილიამ სმიტის საოჯახო რელიქვია 87 წლის Ford დაამტვრია. საუბარია 1931 წლის Ford Model A-ზე. შემთხვევის შესახებ სმიტი Facebook-ის გვერდზე ყვება. რარიტეტული ავტომობილის მფლობელი ამბობს, რომ ის სამსახურში იყო, როდესაც დარტყმის ხმა გაიგონა: Toyota-ს მძღოლი ტელეფონზე საუბრობდა და დაპარკინგებულ Ford-ს დაეჯახა. დამნაშავემ მიმალვა სცადა, მაგრამ პოლიციამ მისი დაკავება და დაპატიმრება მოახერხა. ავარიის შედეგად ავტომობილი, რომელსაც სმიტი წლების განმავლობაში აღადგენდა, განადგურდა. კერძოდ, დაზიანდა ძარა, ოთხივე ბორბალი, შეღუნულია ჩარჩო, ცილინდრების ბლოკი და ტრანსმისიის კორპუსი. ახლა, როგორც სმიტი ამბობს, ყველაფრის დაწყება თავიდან მოუწევს.   [post_title] => Toyota Corolla-ს მძღოლმა უყურადღებობის გამო 87 წლის Ford დაამტვრია [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => toyota-corolla-s-mdzgholma-uyuradghebobis-gamo-87-wlis-ford-daamtvria [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-05-25 12:02:18 [post_modified_gmt] => 2018-05-25 08:02:18 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=85565 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 85556 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-05-25 11:34:04 [post_date_gmt] => 2018-05-25 07:34:04 [post_content] => საბურავი ერთადერთი დეტალია ავტომობილში, რომელიც გზის ზედაპირს ეხება, შესაბამისად, მნიშვნელოვანია ვიცოდეთ ის, რაც ჩვენ უსაფრთხოებას ეხება ავტომობილით მოძრაობისას. საქართველოში მეორადი საბურავების წილი ბაზარზე 70%-ს აჭარბებს, რაც მაღალი მოთხოვნით არის განპირობებული. ერთი შეხედვით მეორადი საბურავების შეძენა მომხარებლისათვის დაკავშირებულია თანხის დაზოგვასთან მისი იაფი ფასიდან გამომდინარე, თუმცა მნიშვნელოვანია გავაანალიზოთ, თუ რამდენად გონივრულია ჩვენი გადაწყვეტილება და დავფიქრდეთ, ღირს მეორადი საბურავების შეძენით დაზოგილი თანხა ჩვენ უსაფრთხოებად? სანამ ამ ნაბიჯს გადავდგამთ, კარგად უნდა დავფიქრდეთ, რადგან ამ არაგონივრულმა გადაწყვეტილებამ შეიძლება ფატალურ შედეგამდე მიგვიყვანოს. ვინაიდან მომხმარებელს არ აქვს სრული ინფორმაცია საბურავის ისტორიის შესახებ და არჩევანს მხოლოდ საბურავის პროტექტორის ვიზუალური დათვალიერების შემდეგ აკეთებს, ეს კი რა თქმა უნდა არ არის საკმარისი. სწორედ ამიტომ მომხმარებელს ხშირად უწევს მათი შეცვლა ვინაიდან მეორადი საბურავების განმეორებით ექსპლოატაციის ვადა საკმაოდ მცირეა, რაც მათთვის ხარჯს აორმაგებს. თუ ახალი საბურავი 6 წლის მანძილზე შეგვიძლია გამოვიყენოთ, მეორადი საბურავის მაქსიმალური საექსპლუატაციო პერიოდი ხშირ შემთხვევაში რამოდენიმე თვეა. მეორადი საბურავი გარედან შეიძლება მართლაც ძალიან კარგად გამოიყურებოდეს, რისკი კი შიგნიდან მოდის! მთავარი საშიშროება ის არის, რომ არასდროს ვიცით, რის გადატანა მოუხდათ ამ საბურავებს, სანამ ჩვენამდე მიაღწევდნენ. თუ წინა მფლობელი მანქანას ისე აპარკინგებდა, რომ საბურავებს ბორდიურზე მიჭყლეტილს ტოვებდა, ან დაშვებული საბურავით დადიოდა, საბურავის შიდა კარკასი დაზიანებული იქნება, რისი შემჩნევაც ვიზუალური დათვალიერებისას შეუმჩნეველია. გარედან ხომ მხოლოდ პროტექტორის და ასაკის შემოწმება შეიძლება. პროტექტორი მინიმუმ 4-მილიმეტრიანი უნდა იყოს, ასაკს კი ე.წ. DOT-ნომერით გაიგებთ (მაგალითად, DOT 1213 ნიშნავს, რომ საბურავი 2013 წლის მე-12 კვირას გამოუშვეს). საბურავის ასაკი 6 წელს არ უნდა აღემატებოდეს, რადგან რეზინა 6 წლის შემდეგ  საჭირო თვისებას კარგავს. საბურავების წვის შედეგად გამოიყოფა ისეთი ტოქსიკური ნივთიერებები, რომელიც კარცეროგენულია და ონკოლოგიურ დაავადებებს იწვევს. დამარხვის შემთხვევაში კი საბურავი ბიოლოგიურად ძნელად იშლება ნიადაგში და ეს ძალიან საზიანოა გარემოსთვის. საბურავების სწორი განადგურების ერთადერთი გზა მათი  შეგროვება და გადამუშავებაა. თუმცა ესეც საკმაოდ საყურადღებო საკითხია, გადამუშავების პროცესი აუცილებლად უნდა კონტროლირდებოდეს და დაცული უნდა იქნა უტილიზაციის სტანდარტები, რათა საწარმოო ნარჩენი ისევ ბუნებაში არ მოხვდეს. როდესაც მეორად საბურავებზე ვსაუბრობთ, რამდენიმე ვარიანტი უნდა განვიხილოთ იმისათვის, რომ გავაანალიზოთ თუ რა შემთხვევებთან შეიძლება გვქონდეს საქმე და რა შედეგები შეიძლება მოგვიტანოს მეორადი საბურავების შეძენამ და გამოყენებამ. დღეს ყველაზე ხშირად მეორად საბურავებში გვხდება ვადაგასული საბურავები, ხელოვნურად ამოჭრილი პროტექტორი და ზომაზე დასული, ან უფრო დაბალი პროტექტორით. ვიდრე თითოეულ შემთხვევას ცალ-ცალაკე განვიხილავთ, აუცილებლად უნდა ვთქვათ, რომ საბურავების მწარმოებლები წარმოებაში იყენებენ ბუნებრივ კაუჩუკს. ბუნებრივი კაუჩუკის ფაქტორი განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია, როდესაც ვსაუბრობთ საბურავების გამოშვების პერიოდზე გამომდინარე იქიდან რომ ბუნებრივ კაუჩუკს აქვს ვარგისიანობის განსაზღრული პერიოდი. როდესაც ვარგისიანობის პერიოდი უახლოვდება დასასრულს, ამ შემთხვევაში კაუჩუკი ნელ-ნელა იწყებს თვისებების დაკარგვას, რამაც შეიძლება გამოიწვიოს საბურავის სწრაფი ცვეთა, საბურავის დეფორმაცია, გახეთქვა და ა.შ. განსაკუთრებით ზაფხულში მაღალი ტემპერატურის დროს სიარულისას. შესაბამისად, რომ განვიხილოთ თითოეული ზემოთ ნახსენები ფაქტორი გამოვა, რომ, შეიძლება მეორად საბურავს ვიზუალურად კარგი პროტექტორი ქონდეს თუმცა გასული იყოს მისი გამოყენების ვადა, ეს ნიშნავს, რომ ბუნებრივ კაუჩუკს თავისი თვისებები უკვე დაკარგული აქვს რაც ავტომატურად ნიშნავს რომ ამ საბურავით გადაადგილება დიდ საფრთხესთან შეიძლება იყოს დაკავშირებული და ფატალურადაც დასრულდეს. მეორე შემთხვევა – მეორადი საბურავები ხელოვნურად ამოჭრილი პროტექტორებით. საბურავის პროტექტორი ვიზუალური დათვალიერებისას შესაძლებელია კარგად გამოიყურებოდეს მაგრამ ეს მიღწეული იყოს საბურავის გათხელების ე.წ. ახალი პროტექტორების ამოჭრის ხარჯზე, თუმცა უნდა დავაკვირდეთ იმ სპეციალურ ადგილებს რომელიც ყველა საბურავზეა დატანილი, თუ საბურავს პროტექტორი ხელოვნურად აქვს ამოჭრის შედეგად გაზრდილი, აღნიშნული მაჩვენებლებიც ამოჭრილი იქნება და ადვილად მივხვდებით, რომ საბურავი არ უნდა ვიყიდოთ. მესამე შემთხვევა – დადაბლებული პროტექტორი, საბურავის პროტექტორი მნიშვნელოვანია რამდენიმე ფაქტორიდან გამომდინარე, იგი უზრუნველყოფს მოჭიდებას ასევე ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი ფაქტორი არის ის თუ როგორ გამოდევნის საბურავი წყლის ნაკადს სიარულის დროს. ყველა საბურავზე დატანილია პროტექტორის ჭრილები იმისათვის რომ სველ გზაზე, ან წყალში გავლისას გამოდევნოს წყალი და უზრუნველყოს მაქსიმალური მოჭირდება, ამ შემთხვევაში საბურავის პროტექტორი რაც უფრო მაღალია ის უფრო კარგად გამოდევნის წყალს და რაც უფრო დაბალია პირიქით. აღნიშნული ფაქტორიც აუცილებლად გასათვალისწინებელია, რადგანაც მისმა უგულველყოფამ შესაძლებელია, სავალალო შედეგები გამოიწვიოს. მეოთხე შემთხვევა – ვადაგასული საბურავი დაბალი პროტექტორით,  არის ყველა შესაძლო ვარიანტიდან ყველაზე მძიმე შემთხვევა, ვინაიდან ამ შემთხვევაში საბურავი ვერ უზრუნველყოფს ზემოთ ნახსენები შემთხვევებიდან ვერცერთს. ვერ უზრუნველყოფს უსაფრთხოებას, მოჭიდება, მდგრადობას და დიდი შანსია გახეთქვისა და დაზიანების. მეორადი საბურავების შეძენისას ასევე მეტად მნიშვნელოვანია, მათი ტრანსპორტირებისა და შენახვის პირობები, სად და რა კლიმატურ პირობებში იმყოფებოდა. საბურავების შენახვა დაუშვებელია როგორც მაღალ ტემპერატურაზე ასევე ნესტის პირობებში. მაღალი ტემპერატურა იწვევს რეზინის გამოშრობას და მასალა კარგავს მდგრადობას, იშაშხება და შესაძლებელია მცირე ზეწოლამაც გამოიწვიოს მისი დაზიანება. ასევე ნესტიან გარემოში რეზინი იჟღინთება წყლით ზედმეტად რბილდება და კარგავს თვისებებს, რაც შეუძლებელს ხდის უსაფრთხო გადაადგილებას. გარდა მძღოლთა და მგზავრთა უსაფრთხოებისა, მეორადი საბურავები დიდ ზიანს აყენებს გარემოს. დღეს საქართველოში მილიონობით მეორადი საბურავია, რომელებიც სხვადასხვა ქვეყნებიდან უტილიზაციის მიზნით გადის და ხვდება ჩვენს ქვეყანაში, უხეშად რომ ვთქვათ საქართველო მეორადი საბურავების ნაგავსაყრელად არის ქცეული. დღეს ჩვენ ქვეყანაში მეორადი საბურავები იყრება მხოლოდ იმ შემთხვევაში, თუ მისი აღდგენა შეუძლებელია. ასეთი საბურავების განადგურების სამი მიმართულებაა, ან უბრალოდ იყრება, იმარხება, ან კიდევ უარესი იწვება.  და ბოლოს, ვსვამთ მხოლოდ ერთ კითხვას რა ღირს თქვენი უსაფრთხოება? [post_title] => საფრთხე, რომლითაც მოძრაობთ! რა ღირს თქვენი უსაფრთხოება? [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => safrtkhe-romlitac-modzraobt-ra-ghirs-tqveni-usafrtkhoeba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-05-25 11:34:04 [post_modified_gmt] => 2018-05-25 07:34:04 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=85556 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 85537 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-05-25 12:42:07 [post_date_gmt] => 2018-05-25 08:42:07 [post_content] => კომპანია Tesla-ს ხელმძღვანელმა ილონ მასკმა ახალი მოდელის პრემიერის სავარაუდო თარიღი დაასახელა - მომავალი წლის 15 მარტი. ამის შესახებ ტოპ მენეჯერმა თავის ტვიტერზე დაწერა, როდესაც ერთ-ერთი გამომწერის კითხვას უპასუხა. ილონ მასკი ამბობს, რომ Model Y-ის წარდგენა წლის ბოლოდან მომავალი წლის შუა პერიოდამდე ნებისმიერ დროს შეუძლია, მაგრამ მას სწორედ 15 მარტი მოსწონს. როგორც წინათ გავრცელდა ინფორმაცია Tesla Model Y კომპაქტურ ქროსოვერს წარმოადგენს, რომელსაც კარები ზემოთ ეხსნება.
  [post_title] => ილონ მასკმა Tesla-ს პატარა ქროსოვერის პრემიერის თარიღი დაასახელა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ilon-maskma-tesla-s-patara-qrosoveris-premieris-tarighi-daasakhela [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-05-25 12:42:13 [post_modified_gmt] => 2018-05-25 08:42:13 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=85537 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 85491 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-05-25 11:58:41 [post_date_gmt] => 2018-05-25 07:58:41 [post_content] => ამერიკულმა ავიაკომპანია Alaska Airlines-მა პირველი თვითმფრინავი ჩაუშვა, რომლის ბორტზეც ყველა თანამშრომელი აფროამერიკელი ქალია, მათ შორის ორი პილოტი. ამის შესახებ Daily Mail იუწყება. საჰაერო ხომალდის კომანდირი ტარა რაიტი და მისი უფროსი დამხმარე მელორი კეივი ლაინერის საჭესთან ისხდნენ, როდესაც ის სან ფრანცისკოდან პორტლენდში მიფრინავდა. ფრენისას გოგონებმა განაცხადეს, რომ ეს ისტორიულად მნიშვნელოვანი დღეა, რადგან თვითმფრინავს ორი მუქ კანიანი ქალი მართავს. მგზავრები ამ სიახლეს მქუხარე აპლოდისმენტებით შეხვდნენ. ვიდეორგოლი, რომელიც ავიაკომპანიის პერსონალმა გადაიღო, Facebook-ზე გამოქვეყნდა და მილიონზე მეტი ნახვა დააგროვა.   [post_title] => Alaska Airlines-ის ბორტზე ყველა თანამშრომელი აფროამერიკელი ქალია [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => alaska-airlines-is-bortze-yvela-tanamshromeli-afroamerikeli-qalia [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-05-25 12:56:22 [post_modified_gmt] => 2018-05-25 08:56:22 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=85491 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 85555 [post_author] => 8 [post_date] => 2018-05-25 11:44:27 [post_date_gmt] => 2018-05-25 07:44:27 [post_content] => ქართული სუმოსთვის ისტორიული დღე გათენდა. ტოჩინოშინმა (ლევან გორგაძე) ნაცუბო ბაშოს მე-12 საშეჯიბრო დღეს 40-გზის ჩემპიონი ჰაკუჰო დაამარცხა. ბრძოლის დაწყებამდე ადამიანები, რომლებიც დოჰიოს ბანერებით წრეს ურტყამენ - ისინი სპონსორების რეკლამას გამოფენენ. სპონსორები კი საპრიზო თანხას, ე.წ. კენშოებს აწესებენ. 1 კენშო 60 000 იენს წარმოადგენს, რაც ქართულ ვალუტაში რომ გადავიყვანოთ, 1345 ლარი გამოდის. ბრძოლის დასრულების შემდეგ გამარჯვებულ სუმოისტს კენშოებს თეთრი კონვერტით გადასცემენ. კენშოების რაოდენობა დამოკიდებულია სპორტსმენზე. იოკუძუნები კაკარიუ და ჰაკუჰო ტოჩინოშინზე დაახლოებით 1.5-ჯერ მეტ საპრიზო თანხას იღებენ. ტოჩინოშინმა ისტორიული ბრძოლით 43 კენშო - 57 835 ლარი გამოიმუშავა. ჯამში, ქართველს 154 კენშო აქვს გამომუშავებული - 207 130 ლარი. თუმცა, აღსანიშნავია, რომ თანხის დიდი ნაწილი გადასახადებს, კლუბის წევრობასა და სხვადასხვა ხარჯში მიდის, რის შედეგადაც სპორტსმენს თანხის არცთუ ისე დიდი ნაწილი რჩება. ყველაზე მეტი იოკუძუნა კაკარიუს აქვს გამომუშავებული - 264 კენშო - 355 080 ლარი. ხოლო დიდ იოკუძუნა ჰაკუჰოს მონაგარი 236 კენშოა - 317 420 ლარი.     იაპონურ პრესას რომ გადავხედოთ, სოციალურ ქსელებსა და ტელევიზიებს, ლევან გორგაძე, უბრალოდ, ყველგანაა. მასზე ხატავენ კარიკატურებს, ცდილობენ სელფი გადაიღონ ან სოციალურ ქსელებში საქებარი სიტყვებით შეამკონ.   ლევან გორგაძე ველოსიპედით მოძრაობს. როგორც იცით, სუმოისტებს არა აქვთ მანქანის ტარების უფლება   ერთ-ერთი მხატვრის მიერ დახატული ლევან გორგაძის პორტრეტი  

sportall.ge

[post_title] => რამდენი იშოვა ტოჩინოშინმა: ქართველი სუმოისტი ყველგანაა (ფოტო-კარიკატურა) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ramdeni-ishova-tochinoshinma-qartveli-sumoisti-yvelganaa-foto-karikatura [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-05-25 11:46:09 [post_modified_gmt] => 2018-05-25 07:46:09 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=85555 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )