live

ქართველი მძღოლების მოფიქრებული მაქინაცია – ტექდათვალიერებისთვის ნათხოვარი ავტონაწილები

ქართველი მძღოლების მოფიქრებული მაქინაცია – ტექდათვალიერებისთვის ნათხოვარი ავტონაწილები

სახელმწიფოს მიერ წამოწყებული ტექინსპექტირების მასშტაბური რეფორმა ქართველი მძღოლების მიერ მოფიქრებული მექანიზმით ჩავარდნის საფრთხის წინაშეა.

ნათხოვარი ავტონაწილები – ტექდათვალიერებისგან მარტივად თავის დაძვრენის გზა ავტომფლობელებში საკმაოდ პოპულარულია. ტექინსპექტირების მანიპულაციებით გავლის მექანიზმი ავტოექსპერტებისთვისაც ცნობილია და უკვე შეფასდა სერიოზულ გამოწვევად, რომელიც აზრს უკარგავს რეფორმას.

საქართველოში ტექდათვალიერება პირველი იანვრიდან ამოქმედდა. პირველ ეტაპზე ტექნიკურ ინსპექტირებას სამგზავრო (8 ადგილის ზემოთ) და სატვირთო (3,5 ტ. ზემოთ) ავტომობილები გადიან. ტექდათვალიერებისას ავტომობლი შვიდ მთავრ კრიტერიუმს უნდა აკმაყოფილებდეს. მოწმდება რა მდგომარეობაშია მუხრუჭები, საჭის მექანიზმი, სავალი ნაწილი, ხილვადობა, მაშუქები, გამონაბოლქვი და საბურავები.

ტექნიკური ინსპექტირების ამოქმედების მიუხედავად, თბილისში და რეგიონებში ტრანსპორტი მძაფრი გამონაბოლქვით იშვიათობას არ წარმოადგენს. სოცილურ ქსელში მომხმარებლები წერენ, რომ გაუმართავი ავტომობილის ან ავტობუსის შემჩნევისას 112-ს უკავშირდებიან და ხშირად პასუხი გამაოგნებელია. ავტომობილს, რომელიც გარემოს აკვამლიანებს, ტექნიკური ინსპექტირება გავლილი აქვს.

 

 

ქართველი მძღოლების მოფიქრებული მაქინაცია

 

როგორ ახერხებს მანქანის მფლობელი გაუმართავი ავტომობილით ტექდათვალიერების გავლას?! – სქემა მარტივია და ამაზე მძღოლები ღიად საუბრობენ. ავტომფლობელები ინსპექტირებამდე კატალიზატორებს და ახალ საბურავებს დროებით სხვისგან ითხოვებენ და რეგისტარციის გავლის შემდეგ მფლობელს უბრუნებენ.

ნათხოვარ ავტონაწილებზე არსებული ინფორმაცია, სიმართლესთან რომ ახლოს არის „ფორტუნას“ ავტოექსპერტი დემურ აფციაურიც უდასტურებს. მისი თქმით, კატალიზატორის ერთი მანქანიდან მეორეზე დამონტაჟებას ნახევარი საათი ჭირდება და სრულიად შესაძლებელია ასე გადიოდნენ მანქანები ტექდათვალიერებას.
„კატალიტური გარდამქმნელი მავნე ნივთიერებებს არამავნე ნივთიერებებად გარდაქმნის, ერთი მანქანიდან მეორე მანქანაზე მის დაყენებას  30 წუთი სჭირდება, სრულიად შესაძლებელია ასე გაიაროს მანქანამ ტექდათვალიერება, შემდეგ მოხსნას კატალიზატორი და იაროს ქალაქში, მაკონტროლებელი მექანიზმის გარეშე, რომელიც სასურველია საპარტულო პოლიციის ფუნქციებს დაემატოს, ტექდათვალიერება აზრს კარგავს,“ – ამბობს დემურ აფციაური „ფორტუნასთან“.
ტექნიკური ისპექტირებისთვის კიდევ ერთი გამოწვევა, დაბალი საჯარიმო გადასახადია. მანქანის ტექნიკური გამართვა იმაზე ბევრად ძვირი ჯდება, ვიდრე ერთჯერადი ჯარიმა ითვალისწინებს. იგივე კატალიზატორების ფასი მინიმალური 200 ლარიდან იწყება, ახალი საბურავების, ახალი სამუხრუჭე ხუნდების და თავად ტექდათვალიერების საფასურის გადახდას ავტომფლობელების ნაწილი ჯარიმის გადახდას ამჯობინებს.

შს სამინისტროს მონაცემებით, 2018 წლის პირველი იანვრიდან 24 მაისამდე ინსპექტირების გავლის გარეშე ავტომობილის მართვისთვის 2280 მძღოლი დაჯარიმდა, მათგან 213 თბილისში.

 

რეფორმის დისკრედიტაცია და ჩავარდნის საფრთხე

 

 

 

რეფორმის დისკრედიტაცია და ჩავარდნის საფრთხე – ქართველი მძღოლების მიერ მოფიქრებულ უკანონო მანიპულაციებს სერიოზულ გამოწვევად მიიჩნევს ორგანიზაცია „ალიანსი უსაფრთხო გზებისთვის“ ხელმძღვანელი ეკა ლალიაშვილი.
„ისეთი რამ შეიძლება მოიფიქრონ ქართველმა მძღოლებმა, ცალკე სამსჯელო თემაა. რეფორმის პარალელურად ის მანიპულაციები, რომელსაც აქვს ადგილი, ერთის მხრივ, არის თავის დაძვრენა ტექინსპექტირებისგან და მეორეს მხრივ, მთლიანად რეფორმის დისკრედიტაცია, რომელიც საფრთხის ქვეშ აყენებს და აზრს უკარგავს მთელ პროცესს.

(ვრცლად/ფოტოები)

საკვანძო სიტყვები

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2018-10-19 04:08:33' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 94832 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-10-19 11:00:16 [post_date_gmt] => 2018-10-19 07:00:16 [post_content] => მოხერხებულმა პილოტმა სამგზავრო ლაინერი ძლიერ შტორმში უსაფრთხოდ დასვა. ქსელში გავრცელდა ვიდეო, რომელიც ბრისტოლის აეროპორტშია გადაღებული და მასზე ავიაკომპანია TUI-ს თვითმფრინავია გამოსახული. კადრებში კარგად ჩანს, თუ რამდენად ძლიერია ქარი და რამდენად რთულად უახლოვდება ხომალდი საფრენ ბილიკს. ბრისტოლში ქარის სიჩქარე 17 მეტრ/წამს აღწევდა, რაც საკმაოდ მაღალი მაჩვენებელია. საბედნიეროდ, შტორმთან შერკინება მსხვერპლის გარეშე დასრულდა და პილოტმა თავისი საქმე იდეალურად შეასრულა. შეგახსენებთ, რომ ბრიტანეთში ძლიერი ქარი არც თუ ისე იშვიათადაა, ამიტომ მასთან გამკლავება ავიალაინერებს ხშირად უწევთ ხოლმე. [post_title] => პილოტმა სამგზავრო ლაინერი ძლიერ შტორმში უსაფრთხოდ დასვა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ilotma-samgzavro-laineri-dzlier-shtormshi-usafrtkhod-dasva [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-19 12:30:23 [post_modified_gmt] => 2018-10-19 08:30:23 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94832 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 94850 [post_author] => 8 [post_date] => 2018-10-19 11:07:55 [post_date_gmt] => 2018-10-19 07:07:55 [post_content] => საქართველოს ნაკრებში მთავარ მწვრთნელად 19 სპეციალისტს უმუშავია. მათგან ყველაზე მეტი მატჩი ჩვენმა ეროვნულმა გუნდმა თემურ ქეცბაიას ხელმძღვანელობით ჩაატარა. ის ნაკრებში 2010 წელს მოვიდა და 2014 წლამდე დარჩა. ქეცბაიას ანგარიშზე 40 მატჩია: 13 მოგება, 9 ფრე და 18 წაგება. გამარჯვებების რაოდენობით, ქეცბაიასთან ერთად, ალექსანდრე ჩივაძე ლიდერობს, თუმცა ლეგენდარულმა ქართველმა ფეხბურთელმა 13 მოგება 35 მატჩიდან დააგროვა. რაც შეეხება ჩვენი გუნდის ამჟამინდელ მთავარ მწვრთნელ ვლადიმირ ვაისს, მას რეალური შანსი აქვს, რომ შედეგი გააუმჯობესოს: სლოვაკის ანგარიშზე ამჟამად 28 მატჩია, რომელთაგან გუნდმა 11 მოიგო და თუ საქართველოს ნაკრებმა ერთა ლიგის დარჩენილი ორი შეხვედრა ანდორისა და ყაზახეთის წინააღმდეგ გამარჯვებით დაასრულა, ვაისის ანგარიშზე 30 მატჩი და 13 მოგება იქნება. გარდა ამისა, ვლადიმირ ვაისი პირველი მწვრთნელია დავით ყიფიანის შემდეგ, რომელსაც დადებითი ბალანსი აქვს. 1997 წელს, ყიფიანის მეთაურობით, გუნდმა 4 მატჩი მოიგო და 2 წააგო, ვაისს კი 11 მოგება და 9 წაგება აქვს. [post_title] => ვაისი ქეცბაიას და ჩივაძეს ეჯიბრება: მალე სლოვაკი ყველაზე მეტს მოიგებს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => vaisi-qecbaias-da-chivadzes-ejibreba-male-slovaki-yvelaze-mets-moigebs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-19 11:07:55 [post_modified_gmt] => 2018-10-19 07:07:55 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94850 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 94865 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-10-19 11:35:22 [post_date_gmt] => 2018-10-19 07:35:22 [post_content] => პარკირების საათობრივი გადასახადი სავარაუდოდ, პირველ ეტაპზე თბილისის ორ რაიონში – ძველ თბილისსა და საბურთალოზე დაწესდება. ამის შესახებ თბილისის მერიის ტრანსპორტის საქალაქო სამსახურის უფროსმა მამუკა მუმლაძემ ისაუბრა.
„პარკირების ნაწილში ჩვენი მიზანია, რომ ქუჩები გამტარიანი გავხადოთ. რატომ ეს ორი რაიონი? – ძველი თბილისი ტურისტულად მიმზიდველია, ხოლო ვაკე-საბურთალო ძირითადად საოფისე ადგილებია.
როგორც „ფორტუნას“ სატრანსპორტო სამსახურში განუცხადეს, ეს გეგმა ჯერ დამუშავების პროცესშია და არც ქუჩებისა და არც გადასახადის ოდენობა ამ დროისთვის ცნობილი არ არის. საბურთალოზე განიხილება შარტავას, კოსტავას, პეკინის, ვაჟა ფშაველას, ყაზბეგისა და მიცკევიჩის ქუჩები, ხოლო ძველ თბილისში საკრებულოდან ამაღლების ქუჩაზე არსებული ტერიტორია.
„მნიშვნელოვანია, რომ ავტომობილის მფლებელებმა, შეამცირონ მათი გამოყენება და გადასხდნენ საზოგადოებრივ ტრანსპორტზე, მას შემდეგ, რაც განვაახლებთ პარკს,“ – განაცხადეს სატრანსპორტო სამსახურში.
[post_title] => ქუჩები, სადაც პარკირების საათობრივი გადასახადი დაწესდება – მერიაში ორ რაიონზე მსჯელობენ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => quchebi-sadac-parkirebis-saatobrivi-gadasakhadi-dawesdeba-meriashi-or-raionze-msjeloben [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-19 11:35:22 [post_modified_gmt] => 2018-10-19 07:35:22 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94865 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 94855 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-10-19 11:13:35 [post_date_gmt] => 2018-10-19 07:13:35 [post_content] => დედაქალაქში, 9 მისამართზე ტაქსების პარკირების ადგილები დაიხაზა. ყვითელ ფერში შესრულებული მონიშვნები რუსთაველის გამზირზე, მეტროსადგურ „თავისუფლების მოედანთან“; ქავთარაძის ქ. N44-თან; ვაჟა ფშაველას გამზირის N41 და N71-თან; ყაზბეგის გამზირის N12-თან; იონა ვაკელის ქუჩაზე, რესპუბლიკური საავადმყოფოს მიმდებარედ; წინანდლის ქუჩაზე, პირველი კლინიკური საავადმყოფოს მიმდებარედ; პაიჭაძისა და მიქელაძის ქუჩების გადაკვეთაზე და ლუბლიანას ქ. N21ა-სთან გაკეთდა. თბილისის მერიამ ტაქსების უფასო პარკირებისთვის, დედაქალაქის მასშტაბით, 274 ადგილზე გათვლილი 86 ლოკაცია შეარჩია. მათი განლაგების სქემის ხილვა უკვე შესაძლებელია ვებგვერდზე http://maps.tbilisi.gov.ge. „თბილისის პარკინგი“ გამოყოფილ ყველა წერტილში დახაზვის პროცესს უახლოეს ხანებში დაასრულებს. პარკირების ადგილებზე განთავსდება საგზაო ნიშნებიც ქართული და ლათინური წარწერებით. ტაქსებისთვის საპარკინგე ადგილები ძირითადად იმ უბნებში გამოიყო, სადაც ავტომანქანის გაჩერება სირთულეს წარმოადგენს. პრიორიტეტულად  განისაზღვრა ადგილები: ტაქსების დგომის წერტილებში; საავადმყოფოებთან; მეტროსადგურებთან და ავტობუსების გაჩერებების სიახლოვეს; სავაჭრო ცენტრებთან; სასტუმროებთან. გასათვალისწინებელია, რომ ტაქსებისთვის ეს სისტემა თბილისის მთავრობის მიერ პარკირების სფეროს რეფორმისა და გარკვეულ უბნებში ზონალური პარკირების შემოღების შემდგომაც შენარჩუნდება. [post_title] => თბილისში ტაქსების პარკირების ადგილების დახაზვა დაიწყო [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tbilisshi-taqsebis-parkirebis-adgilebis-dakhazva-daiwyo-2 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-19 11:13:35 [post_modified_gmt] => 2018-10-19 07:13:35 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94855 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 94869 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-10-19 13:59:56 [post_date_gmt] => 2018-10-19 09:59:56 [post_content] => საქართველოში მსუბუქი ავტომობილების ექსპორტიდან მიღებული შემოსავლები იზრდება, თავად ექსპორტი კი წინა წელთან შედარებით 87,1%-ით გაიზარდა. მიმდინარე წლის 9 თვის მონაცემებით, ამ სექტორიდან შემოსავლებმა 279.5 მლნ დოლარს გადააჭარბა და წინა წლის მაჩვენებელთან შედარებით ფაქტობრივად, გაორმაგდა. აღსანიშნავია, რომ 2017 წლის იანვარ-სექტემბრის პერიოდში, ავტომობილების რეექსპორტით მიღებული შემოსავალი 149 მილიონ დოლარს აღემატებოდა. საქსტატის მონაცემებით, ამ მაჩვენებლით მსუბუქი ავტომობილები საექსპორტი კალათში მეორე ადგილზეა და მთლიანი ექსპორტის 11.4%-ს შეადგენს. ცნობისთვის, მსუბუქი ავტომობილები მეორე ადგილზეა საიმპორტო კალათაშიც, 438 მილიონი დოლარით  და მთლიანი იმპორტის 6.6 პროცენტს წარმოადგენს. [post_title] => საქართველოში ავტომობილების ექსპორტიდან მიღებული შემოსავალი გაიზარდა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => saqartveloshi-avtomobilebis-eqsportidan-mighebuli-shemosavali-gaizarda [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-19 13:59:56 [post_modified_gmt] => 2018-10-19 09:59:56 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94869 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 94832 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-10-19 11:00:16 [post_date_gmt] => 2018-10-19 07:00:16 [post_content] => მოხერხებულმა პილოტმა სამგზავრო ლაინერი ძლიერ შტორმში უსაფრთხოდ დასვა. ქსელში გავრცელდა ვიდეო, რომელიც ბრისტოლის აეროპორტშია გადაღებული და მასზე ავიაკომპანია TUI-ს თვითმფრინავია გამოსახული. კადრებში კარგად ჩანს, თუ რამდენად ძლიერია ქარი და რამდენად რთულად უახლოვდება ხომალდი საფრენ ბილიკს. ბრისტოლში ქარის სიჩქარე 17 მეტრ/წამს აღწევდა, რაც საკმაოდ მაღალი მაჩვენებელია. საბედნიეროდ, შტორმთან შერკინება მსხვერპლის გარეშე დასრულდა და პილოტმა თავისი საქმე იდეალურად შეასრულა. შეგახსენებთ, რომ ბრიტანეთში ძლიერი ქარი არც თუ ისე იშვიათადაა, ამიტომ მასთან გამკლავება ავიალაინერებს ხშირად უწევთ ხოლმე. [post_title] => პილოტმა სამგზავრო ლაინერი ძლიერ შტორმში უსაფრთხოდ დასვა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ilotma-samgzavro-laineri-dzlier-shtormshi-usafrtkhod-dasva [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-19 12:30:23 [post_modified_gmt] => 2018-10-19 08:30:23 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94832 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )