live

რჩევები მძღოლებისთვის: როგორ მოვამზადოთ ავტომობილი ზამთრისთვის

რჩევები მძღოლებისთვის: როგორ მოვამზადოთ ავტომობილი ზამთრისთვის

ზამთარში ავტომობილის მძღოლები განსაკუთრებულად ემზადებიან. საჭიროა საბურავების გამოცვლა, ანტიფრიზის შემოწმება/გამოცვლა  და სხვა პროცედურების გავლა.

“ფორტუნა” ამასთან დაკავშირებით, ქართველ ავტომრბოლელს და საქართველოს საავტომობილო ფედერაციის ვიცე-პრეზიდენტს მევლუდ მელაძეს ესაუბრა.

მევლუდ მელაძე ავტომობილის მძღოლებს ურჩევს რამდენიმე საკითხზე გაამახვილონ ყურადღება.

 

4 მნიშვნელოვანი ფაქტორი, რასაც ყურადღება უნდა მივაქციოთ

 

ანტიფრიზი

მელაძის თქმით, ძალიან მნიშვნელოვანი საკითხია ანტიფრიზი, რომლის ყინვამედეგობა, ტემპერატურის დაწევისთანავე უნდა შევამოწმოთ.

„თუ გაიყინა ძრავი, მწყობრიდან გამოვა სისტემა, რისი გაკეთებაც ძვირი დაჯდება. უნდა გადავამოწმოთ ანტიფრიზის ყინვამედეგობა, თუ ის დაწეულია, უნდა დავამატოთ სპეციალური სითხე ყინვა-მედეგობის ასაწევად ან შევცვალოთ ის“, – აღნიშნა მევლუდ მელაძემ.

მისი თქმით, ატიფრიზი 2-3 წელში ერთხელ უნდა შეცვალოთ. სხვადასხვა ძრავის მქონე მანქანებს, სხვადასხვა სახის ანტიფრიზი სჭირდება, თუმცა ლურჯი ფერის ანტიფრიზი ყველა ტიპის ძრავზე მიდის და მისი ჩასხმა ავტომობილის მფლობელებს თავად შეუძლიათ.

 

„აკუმულატორი რაღა ზამთარში მოკვდაო“

კიდევ ერთი პრობლემა ზამთარში არის აკულუმატორი. მევლუდ მელაძის თქმით, თუკი აკუმულატორს რაიმე “უჭირს” ზამთარში მისი ნდობა არ შეიძლება.

“ყველა მაგას ამბობს, რაღა „რაღა ზამთარში მომიკვდაო“. ეს იმიტომ რომ ვერც ერთი სახის აკუმულატორი ზამთარში დიდხანს ვერ ძლებს. თუ რაიმე სისუსტე აქვს მას, ზამთარში აუცილებლად “მოკვდება”. თუ შევატყეთ, რომ სუსტია, აუცილებლად უნდა ჩავანაცვლოთ, იმიტომ რომ შეიძლება სადმე გზაში დაგვტოვოს.

მით უმეტეს, თუ ავტომატური გადაცემათა კოლოფითაა ჩვენი ავტომობილი აღჭურვილი”, – განაცხადა მევლუდ მელაძემ.

მინის მწმენდი სითხე

მინის მწმენდებისთვის ზამთარში აუცილებელია სპეციალური სითხის შეძენა, რომელიც არ იყინება.

“ჭყაპი და თოვლი ზამთარში მოსალოდნელია, შუშა ისვრება, წყალი შიგნით იყინება და ზუსტად მაშინ არ “ამოასხამს” როცა დაგვჭირდება. ამიტომ აუცილებელია სპეციალური სითხის ჩასხმა”, – განაცხადა მელაძემ.

 

რას უნდა მივაქციოთ ყურადღება მეორადი საბურავის ყიდვისას

ზამთარში საბურავების გამოცვლა აუცილებელია. მეორადი ზამთრის საბურავები საქართველოში დიდი პოპულარობით სარგებლობს.

ავტომრბოლელი მევლუდ მელაძე გვირჩევს, რომ მისი ყიდვისას აუცილებლად მივაქციოთ ყურადღება წლოვანებას მივაქციოთ.

„თუ ის 5 წელიწადზე მეტისაა, რეზინი თავის ფუნქციას კარგავს, ხისტი ხდება და თითქმის აღარაფრით განსხვავდება ზაფხულის საბურავისგან“, – აღნიშნავს „ფორტუნასთან“ ინტერვიუში, მევლუდ მელაძე.

რაც შეეხება წლოვანებას, ის საბურავზეა დატანილი. მევლუდ მელაძე მძღოლებს ურჩევს, რომ ზამთრისთვის ისეთის აბურავები აარჩიონ, რომლებსაც ფიფქი ახატია.

„წლოვანება საბურავს, ერთ-ერთ გვერდზე ექნება. დაახლოებით, ცერა თითის ზომის ჩაზნექილ ადგილას, 4 ციფრი წერია. აქედან პირველი ორი აღნიშნავს, რომელ კვირასაა საბურავი წარმოებული, მეორე ორი – წელს. მაგ: 2414 ნიშნავს 2014 წლის 24-ე კვირას დამზადებულ საბურავს.

ზამთრისთვის უკეთესია ის საბურავი, რომელსაც ან ფიფქი ახატია ან პირდაპირ აწერია, რომ ზამთრისთვისაა განკუთვნილი“, – განმარტა მელაძემ.

 

ამ ოთხი ფაქტორის გარდა, მევლუდ მელაძე, ავტომფლობელებს საჭირო რჩევებსაც აძლევს:

 

ძრავის გახურება საბჭოთა მითია – დაქოქეთ, წადით“

ქართველი ავტომრბოლელი და საქართველოს საავტომობილო ფედერაციის ვიცე-პრეზიდენტი, მევლუდ მელაძე „ფორტუნასთან“ საუბრისას ამბობს, რომ ზამთარში ძრავს გახურება არ სჭირდება.

მევულ მელაძის თქმით, ეს საბჭოეთიდან გადმოსული ჩვევაა. რეალურად კი თანამედროვე ავტომობილები ამას არ მოითხოვს.

მელაძის თქმით, ძრავს გათბობა მხოლოდ მაშინ სჭირდება, როცა ავტომობილს ზედატვირთვისთვის ვამზადებთ.

„ძრავს გათბობა სჭირდება მაშინ, როცა ზედატვირთვისთვის ვამზადებთ, მაგალითად, სწრაფად სიარულისთვის.

საბჭოეთიდან გადმონაშთია, როდესაც მექანიკურად იყო მოწყობილი ეს სისტემა, უბრალოდ გათბობის გარეშე ცუდად მუშაობდა. უნდა გამოგვეწია მექანიკური მოწყობილობა, სხვანაირად ცუდად მუშაობდა „ჯიკაობით დადიოდა“

90-იანების შემდეგ, ყველა ავტომობილი მოწყობილია ელექტრონული ე.წ. პადცოსით. სპეციალური სარქველია, რომელიც ეხმარება, რომ კარგად იმუშავოს მანქანას გახურების გარეშე. შესაბამისად დაქოქეთ – წადით”, – განაცხადა მელაძემ.

მინების დაორთქვლა

მევლუდ მელაძე მძღოლებს ურჩევს მინების დაორთვლის დროს, კონდინციონერი ჩართონ და არა გათბობა.

„კონდინციონერი მყისიერად წმენდს შუშას. ჯობს მინებით დაორთქვლისას ჯერ კონდინციონერი და შემდეგ გათბობა“, – განაცხადა მელაძემ „ფორტუნასთან“ ინტერვიუში.

 

თამთა უთურგაშვილი

ავტოამბები / ავტობლოგი

|

21 დეკემბერი, 2017

საკვანძო სიტყვები

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2018-01-15 13:57:31' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 75289 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-01-15 15:28:37 [post_date_gmt] => 2018-01-15 11:28:37 [post_content] => ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირის ინფორმაციით, 2017 წელს საქართველოში ბენზინისა და დიზელის საწვავის იმპორტი შემცირდა. როგორც ორგანიზაციაში აცხადებენ, 2017 წელს საქართველოში ნავთობპროდუქტების (ბენზინი და დიზელის საწვავი) იმპორტმა შეადგინა 1095,8 ათასი ტონა, რაც 133,8 ათასი ტონით ანუ 10,9%-ით ნაკლებია 2016 წლის მაჩვენებელთან შედარებით.
“მათ შორის, 2017 წელს ბენზინის საწვავის იმპორტმა შეადგინა 532,6 ათასი ტონა (კლება წინა წლის მაჩვენებელთან შედარებით 43,6 ათასი ტონით), ხოლო დიზელის საწვავის იმპორტმა – 563,2 ათასი ტონა (კლება წინა წლის მაჩვენებელთან შედარებით 90,2 ათასი ტონით). ბენზინის საწვავის კატეგორიების მიხედვით 2017 წელს საქართველოში იმპორტმა შეადგინა: A-91 რეგულარი მარკის ბენზინი – 386,7 ათასი ტონა ანუ 72,6%; A-95 პრემიუმი მარკის ბენზინი – 137,5 ათასი ტონა ანუ 25,8%, A-98 სუპერი მარკის ბენზინი – 8,4 ათასი ტონა ანუ 1,6%. ქვეყნების მიხედვით 2017 წელს ბენზინისა და დიზელის საწვავის იმპორტის ყველაზე დიდი მოცულობა განხორციელდა რუმინეთიდან – 305,7 ათასი ტონა, რაც მთელი იმპორტის 27,9%-ს შეადგენს. შემდეგ მოდიან: რუსეთი – 223,6 ათასი ტონა (20,4%), აზერბაიჯანი – 197,6 ათასი ტონა (18,0%), ბულგარეთი – 154,7 ათასი ტონა (14,1%), თურქმენეთი – 149,0 ათასი ტონა (13,6%); საბერძნეთი – 51,7 ათასი ტონა (4,7%), უკრაინა – 5,2 ათასი ტონა (0,5%)“, – აცხადებენ ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირში.
მათივე განმარტებით, მართალია, საწვავის იმპორტი შემცირებულია, მაგრამ ეს არ ნიშნავს, რომ იმავე პროცენტული მაჩვენებლით შემცირდა საწვავის მოხმარება, ვინაიდან 2016 წლის დეკემბერში განხორციელდა საშუალოდ 70 ათასი ტონით მეტი პროდუქტის იმპორტი წინა წლების ანალოგიური პერიოდის მაჩვენებლებთან შედარებით, რომელიც მოხმარებაში გავიდა უკვე 2017 წლის პირველ თვეებში. როგორც ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირში აცხადებენ, აღნიშნული დაკავშირებული იყო “საქართველოს საგადასახადო კოდექსში“ შეტანილ ცვლილებასთან, რომელიც ეხებოდა საწვავზე აქციზის გადასახადის ზრდას. “საწვავის მოხმარების შემცირება ძირითადად განპირობებულია იმით, რომ ქვეყანაში სწრაფად იზრდება ჰიბრიდული ავტომობილების რაოდენობა“, – აცხადებენ ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირში. [post_title] => ჰიბრიდების რაოდენობის ზრდამ საწვავის მოხმარება შეამცირა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => hibridebis-raodenobis-zrdam-sawvavis-mokhmareba-sheamcira [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-01-15 16:29:41 [post_modified_gmt] => 2018-01-15 12:29:41 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=75289 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 75303 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-01-15 16:24:15 [post_date_gmt] => 2018-01-15 12:24:15 [post_content] => ახალი თაობის „გელიკი“ დეტროიტის ავტოსალონზე გამოჩნდა. ყველგანმავალის ევროპული გაყიდვები ამ ზაფხულს აიღებს სტარტს. ახალმა Mercedes-Benz G-Class-მა წინამორბედის გარეგნული მხარე შეინარჩუნა. ამასთან მოდელი უფრო დიდი გახდა. სიგრძე 53 მმ-ით გაიზარდა და 4 715 მმ გახდა, სიგანე კი 1 881-მილიმეტრამდე აღწევს. ამავდროულად, ავტომობილის წონა 170 კილოგრამით შემცირდა, ძარა ფოლადისგან არის, ხოლო კაპოტი, ფრთები და კარები - ალუმინისგან. ყველგანმავალი ახალ ჩარჩოზეა აგებული. ამ ეტაპისთვის მხოლოდ ერთი ტიპის ძრავია დაანონსებული - ბიტურბო V8 4.0 ლიტრის მოცულობით, რომელიც 422 ცხენის ძალას ავითარებს. გათვალისწინებულია ელექტროობის მართვის რამდენიმე რეჟიმი, რომლებიც დაკიდების ინსტრუმენეტბს, საჭის მართვასა და სიმძლავრეს ცვლის: Comfort, Sport, Eco, Individual ან G-Mode. სალონში უფრო მეტი სივრცეა, ის ბოლო თაობების E-Class-სა და S-Class-ის სტილშია გაფორმებული. მყიდველს სალონის რამდენიმე გაფორმებას სთავაზობენ. აღჭურვილობათა სიაში ასევე შედის: სმარტფონის უსადენო დამტენი, სახურავის ლუქი ელექტრორეგულირებადი სავარძლები გათბობით, მეხსიერებითა და მასაჟის ფუნქციით. Mercedes-Benz G-Class-ის ფაყიდვები ზაფხულში დაიწყება. გერმანიაში ყველგანმავალის ფასი 107 040 ევროა. Mercedes-Benz-მა ახალი „გელიკი“  პრემიერამდე რამდენიმე დღით ადრეც გამოაჩინა. ფოტოზე ავტომობილი უდაბნოში იყო გადაღებული მხოლოდ ძარის სილუეტი და წინა ნაწილი ჩანდა.
  [post_title] => დეტროიტში ახალი „გელიკის“ პრემიერა შედგა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => detroitshi-akhali-gelikis-premiera-shedga [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-01-15 16:29:56 [post_modified_gmt] => 2018-01-15 12:29:56 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=75303 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 75554 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-01-17 12:53:39 [post_date_gmt] => 2018-01-17 08:53:39 [post_content] => კალიფორნიურ პასადენაში NAACP Image Award-ის დაჯილდოების ცერემონია გაიმართა, რომელიც კინოს, ტელევიზიის, თეატრის, მუსიკისა და ლიტერატურის წარმომადგენლებს დამსახურებულ ჯილდოს გადასცემენ. საღამოს ერთ-ერთი საპატიო სტუმარი 51 წლის ჰოლი ბერი იყო, რომელმაც წითელ ხალიჩაზე გასასვლელად ექსტრავაგანტული ჩაცმულობა შეარჩია. მსახიობს Reem Acra-ს გამჭვირვალე კაბა ეცვა, რომლის ქვეშაც ვარსკვლავმა თეთრეულის ჩაცმაზე უარი თქვა. (ფოტოები) [post_title] => ჰოლი ბერი წითელ ხალიჩაზე გამჭვირვალე კაბაში თეთრეულის გარეშე გავიდა (ფოტო) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => holi-beri-witel-khalichaze-gamchvirvale-kabashi-tetreulis-gareshe-gavida-foto [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-01-17 12:53:39 [post_modified_gmt] => 2018-01-17 08:53:39 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=75554 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 75274 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-01-15 14:14:30 [post_date_gmt] => 2018-01-15 10:14:30 [post_content] => გიორგი ყიფშიძეს მიხეილ თუმანიშვილის სახელობის თეატრში შევხვდით ინტერვიუსთვის. მსახიობთან საუბარი იმ ინფორმაციით დავიწყეთ, რომელიც თავად გაავრცელა „ფეისბუქზე“, გიორგიმ დაწერა, რომ თუმანიშვილის თეატრს ახლა განსაკუთრებული პერიოდი უდგას, რადგან ყველა სპექტაკლზე ბილეთები რამდენიმე წუთში იყიდება. გიორგისთან მის ბოლოდროინდელ რთულ პერიოდზეც ვისაუბრეთ, როცა მკურნალობის პროცესს გადიოდა… შენი „ფეისბუქის“ გვერდიდან შევიტყვეთ, რომ თურმე ხალხი თეატრში დადის და ბილეთებზე დიდი წეწვა-გლეჯა ყოფილა… გიორგი: რაოდენ გასაკვირიც უნდა იყოს, ასეა. შევეგუე უკვე, მთლად ახალი ამბავიც არ არის. დაახლოებით ერთი წელიწადია, თუმანიშვილის თეატრში ბილეთები არ იშოვება. ამ სიტყვის პირდაპირი მნიშვნელობით, ზოგჯერ 11 წუთში იყიდება სპექტაკლების ბილეთები. ახლა „ბაკულაზე“ მინდოდა ორი ადამიანის დაპატიჟება და ფიზიკურად არ იყო ბილეთები, სულ ასეა, რაც ძალიან მაგარია. შენი აზრით, ეს რამ გამოიწვია? არ ვიცი, ალბათ, თეატრი სწორ გზაზე დგას, კოლექტივიც მნიშვნელოვანია. შესაძლოა, ხალხის ინტერესი გაიზარდა თეატრის მიმართ. ინტერესი ერთია, რას გთავაზობენ – მეორეა. (ვრცლად/ფოტოები)   [post_title] => გიორგი ყიფშიძე: „ჩემს ცოლს გოგო ემუქრებოდა, ეგ ბიჭი ჩემია, სადარბაზშო დაგხვდები და მოგკლავო…“ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => giorgi-yifshidze-chems-cols-gogo-emuqreboda-eg-bichi-chemia-sadarbazsho-dagkhvdebi-da-mogklavo [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-01-15 14:14:30 [post_modified_gmt] => 2018-01-15 10:14:30 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=75274 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 75398 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-01-16 13:51:04 [post_date_gmt] => 2018-01-16 09:51:04 [post_content] => კომპანია Nissan-მა დეტროიტის მოტორშოუზე კონცეპტუალური ქროსოვერი Xmotion წარმოადგინა, რომელიც წარმოდგენას იძლევა იმის შესახებ, თუ როგორი შეიძლება იყოს მარკის მომავალი კომპაქტური ყველგანმავალი. პროტოტიპმა შვიდი სენსორული დისპლეი და პერსონალური დამხმარე მიიღო, რომელიც დეკორატიული თევზის სახით არის წარმოდგენილი. პროტოტიპი Xmotion 6 ადგილიანი ქროსოვერია სავარძლების სამი რიგით. კონცეპტმა 21 დიუიმიანი დისკები, სახურავზე გამოსაწევი საბარგული და უკანა ფარები ნახატებით მიიღო, რომელიც იაპონელი ოსტატების ხეზე ნამუშევარს გავს. „ხის“ თემატიკა სალონშიც გრძელდება. ხისგან არის დამზადებული სავარძლებს შორის არსებული ცენტრალური „გვირაბი“ - ადგილი სადაც გადაცემათა კოლოფია მოთავსებული. ის „კანავა ცუგის“ ტექნიკით არის გაკეთებული, რაც ხის ნაწილების წებოს გარეშე შეერთებას ნიშნავს და ამ მეთოდს ტაძრების მშენებლობისას იყენებენ. „გვირაბი" კლასიკური იაპონური პეიზაჟების მსგავსად, ავტორების ჩანაფიქრით, მდინარეზე გადებულ ხიდს უნდა გვაგონებდეს, ის ხის წინა პანელს ერწყმის, შემდეგ კი ფუტურისტული მოწყობილობათა პანელი მოდის. სულ ინტერიერში შვიდი ეკრანია გამოყენებული, მათ შორის უკანა ხედვის სარკის ნაცვლადაც. ყველა მულტიმედიური ფუნქცია ჟესტებისა და ხმოვანი ბრძანებების საშუალებით იმართება. ავტომობილი თითის ანაბეჭდით იქოქება. ამის შემდეგ ცენტრალურ ეკრანზე ვირტუალური თევზი „ხტება“ - ასე გამოსახა ნისანმა ელექტრონული დამხმარე. ის მძღოლს ავტოპილოტის რეჟიმისას ეხმარება. ჩაეშვება თუ არა ავტომობილი სერიულ წარმოებაში, უცნობია. [gallery link="file" ids="75405,75404,75400,75401,75402,75403"]   [post_title] => Nissan-ის 6 ადგილიანმა ყველგანმავალმა შვიდი ეკრანი და თევზი მიიღო (ვიდეო) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => nissan-is-6-adgilianma-yvelganmavalma-shvidi-ekrani-da-tevzi-miigho-video [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-01-16 15:56:54 [post_modified_gmt] => 2018-01-16 11:56:54 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=75398 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 75289 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-01-15 15:28:37 [post_date_gmt] => 2018-01-15 11:28:37 [post_content] => ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირის ინფორმაციით, 2017 წელს საქართველოში ბენზინისა და დიზელის საწვავის იმპორტი შემცირდა. როგორც ორგანიზაციაში აცხადებენ, 2017 წელს საქართველოში ნავთობპროდუქტების (ბენზინი და დიზელის საწვავი) იმპორტმა შეადგინა 1095,8 ათასი ტონა, რაც 133,8 ათასი ტონით ანუ 10,9%-ით ნაკლებია 2016 წლის მაჩვენებელთან შედარებით.
“მათ შორის, 2017 წელს ბენზინის საწვავის იმპორტმა შეადგინა 532,6 ათასი ტონა (კლება წინა წლის მაჩვენებელთან შედარებით 43,6 ათასი ტონით), ხოლო დიზელის საწვავის იმპორტმა – 563,2 ათასი ტონა (კლება წინა წლის მაჩვენებელთან შედარებით 90,2 ათასი ტონით). ბენზინის საწვავის კატეგორიების მიხედვით 2017 წელს საქართველოში იმპორტმა შეადგინა: A-91 რეგულარი მარკის ბენზინი – 386,7 ათასი ტონა ანუ 72,6%; A-95 პრემიუმი მარკის ბენზინი – 137,5 ათასი ტონა ანუ 25,8%, A-98 სუპერი მარკის ბენზინი – 8,4 ათასი ტონა ანუ 1,6%. ქვეყნების მიხედვით 2017 წელს ბენზინისა და დიზელის საწვავის იმპორტის ყველაზე დიდი მოცულობა განხორციელდა რუმინეთიდან – 305,7 ათასი ტონა, რაც მთელი იმპორტის 27,9%-ს შეადგენს. შემდეგ მოდიან: რუსეთი – 223,6 ათასი ტონა (20,4%), აზერბაიჯანი – 197,6 ათასი ტონა (18,0%), ბულგარეთი – 154,7 ათასი ტონა (14,1%), თურქმენეთი – 149,0 ათასი ტონა (13,6%); საბერძნეთი – 51,7 ათასი ტონა (4,7%), უკრაინა – 5,2 ათასი ტონა (0,5%)“, – აცხადებენ ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირში.
მათივე განმარტებით, მართალია, საწვავის იმპორტი შემცირებულია, მაგრამ ეს არ ნიშნავს, რომ იმავე პროცენტული მაჩვენებლით შემცირდა საწვავის მოხმარება, ვინაიდან 2016 წლის დეკემბერში განხორციელდა საშუალოდ 70 ათასი ტონით მეტი პროდუქტის იმპორტი წინა წლების ანალოგიური პერიოდის მაჩვენებლებთან შედარებით, რომელიც მოხმარებაში გავიდა უკვე 2017 წლის პირველ თვეებში. როგორც ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირში აცხადებენ, აღნიშნული დაკავშირებული იყო “საქართველოს საგადასახადო კოდექსში“ შეტანილ ცვლილებასთან, რომელიც ეხებოდა საწვავზე აქციზის გადასახადის ზრდას. “საწვავის მოხმარების შემცირება ძირითადად განპირობებულია იმით, რომ ქვეყანაში სწრაფად იზრდება ჰიბრიდული ავტომობილების რაოდენობა“, – აცხადებენ ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირში. [post_title] => ჰიბრიდების რაოდენობის ზრდამ საწვავის მოხმარება შეამცირა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => hibridebis-raodenobis-zrdam-sawvavis-mokhmareba-sheamcira [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-01-15 16:29:41 [post_modified_gmt] => 2018-01-15 12:29:41 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=75289 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )