live

რომელი გაასწრებს ზებრაზე, ქვეითის და მძღოლის შეჯიბრი – რა პრობლემებია გადასასვლელებზე

რომელი გაასწრებს ზებრაზე, ქვეითის და მძღოლის შეჯიბრი – რა პრობლემებია გადასასვლელებზე

უხარისხო მასალით დახაზული ზებრა გადასასვლელები, მასთან მიახლოების მანიშნებელი საგზაო ნიშნების არარსებობა ან შეცდომით არსებობა, გადასასვლელების ისეთ ადგილებზე დახაზვა, სადაც საშიშიცაა და ავარიული შემთხვევების რისკსაც ზრდის – ეს არასრული სიაა იმ პრობლემებისა, რომლებზეც საგზაო უსაფრთხოების საკითხებზე მომუშავე ორგანიზაციები დიდი ხანია, საუბრობენ.

ის, რომ დღეს თბილისში გარკვეულ ლოკაციებზე ქვეითად მოსიარულეებისთვის გადასვლა არაა უსაფრთხო და ეს სფერო მოსაწესრიგებელია, დღეს დედაქალაქის მერმაც აღიარა. ამის მოწესრიგება კი გამგებლებს დაუყოვნებლივ დაავალა.

კახა კალაძის თქმით, უკვე შერჩეულ 100-ზე მეტ ლოკაციაზე უნდა მოეწყოს ქვეითთა დამატებითი გადასასვლელები და დამონტაჟდეს ლედნათურები. ეს ყველაფერი კი ქვეითების უსაფრთხო გადაადგილებისკენაა მიმართული.

დედაქალაქის მასშტაბით არის გზაჯვარედინები, სადაც მოქალაქეებისთვის ერთგვარი სპორტი და თავსატეხია გზის გადაკვეთა. თუმცა, ამასთან არსებობს ისეთი გზები, სადაც წინასწარ ვერ გამოიცნობ, გზის მეორე მხარეს საღსალამათი აღმოჩნდები თუ არა. ამაში მაშინ დარწმუნდებით, თუ მარშალ გელოვანის გამზირზე ერთ-ერთ ცნობილ და პოპულარულ ჰიპერმარკეტთან გადასვლას მოისურვებთ და იური გაგარინის ქუჩაზე გზის გადაკვეთას შეეცდებით. ყოფილა შემთხვევებიც, როცა გზის გადაკვეთისას ქვეითს მისგან დამოუკიდებლად, საავარიო სიტუაციები შეუქმნია.  ამ კონკრეტულ ადგილებზე არც ერთ ზებრაგადასასველთან არ არის შუქნიშანი. 

ის, რომ თბილისში ეს საკითხი მოსაწესრიგებელია და ქვეითებისთვის გზის გადაკვეთა საშიშია, „ფორტუნასთან“ საუბრისას აცხადებს საქართველოს ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის თავმჯდომარე, დავით მესხიშვილი.

მისი თქმით, ზოგ შემთხვევაში, ზებრის არსებობას სჯობს, საერთოდ არ იყოს გადასასვლელი.

„ხანდახან მძღოლები ზებრა გადასასვლელთან მიახლოებას საერთოდ ვერ იგებენ  საგზაო ნიშნების შესაბამისად და ამას კიდევ ართულებს ის მდგომარეობა, რომ უხარისხო მასალითაა დახაზული. დღეს ჩვენი ზებრები არაა აღქმადი იმიტომ, რომ ის საღებავი,  რომელსაც იყენებენ და უარყოფილია ევროპულ ქვეყნებში, იშლება ერთ თვეში. შესაბამისად, მეტ დანახარჯს წევენ უხარისხო მასალის გამოყენებაში. ანუ ყოველთვე რომ ზებრას დახაზავ, უფრო მეტი გიჯდება, ვიდრე ხარისხიანი მასალის გაკეთების შემთხვევაში. ჩვენ ასევე გვაქვს რიგი შემთხვევები, როცა ჯერ ზებრა გადასასვლელი გვხვდება და შემდეგ  ქვეითის გადასასვლელი ნიშანი, რაც ასევე დაუშვებელია. იქ, სადაც მოძრაობა არის 4 ან 6-ზოლიანი და მოძრაობას არ არეგულირებს შუქნიშანი, ეს ძალიან საშიშია. ასეთ შემთხვევებზე ევროკავშირის ქვეყნებმა უკვე თქვეს უარი იმიტომ, რომ უკიდურეს ზოლში მდებარე ავტომობილი თუ გზას გვითმობს, ამას ვერ ხედავენ  სხვა ზოლებში მოძრავი ავტომობილების მძღოლები.

„ფორტუნასთან“,  იური გაგარინის ქუჩაზე რაც არის, ეს არის მკვლელობა. ასე არ შეიძლება ამ ადგილის მოწყობა.  ასევე, არის ძალიან ბევრი ადგილი, სადაც ქვეითი და მძღოლები  არიან კონფლიქტურ სიტუაციაში. ერთ-ერთი ასეთი არის ყაზბეგის გამზირზე, გზაჯვარედინი, როცა ავტომობილების ორი ნაკადი შედის ზებრაზე და ყველასთვის ერთდროულად ირთვება მწვანე. ესეც უნდა დამთავრდეს. ევროპამ ამაზე უკვე თქვა უარი. ქვეითი არ უნდა გარბოდეს ზებრაზე, მანქანა რომ არ შეეჯახოს. ეს უნდა დამთავრდეს,“ – განუცხადა დავით მესხიშვილმა „ფორტუნას“.      

მიუხედავად დღეს არსებული რიგი პრობლემებისა, ის კახა კალაძის დღევანდელ განცხადებას დადებითად აფასებს, თუმცა, რეკომენდაციით მიმართავს, რომ ახალი ზებრა გადასასვლელების მოწყობასთან ერთად, მოაწესრიგოს  არსებული ზებრა გადასასვლელები და გზაჯვარედინები და ასევე, დაიწყოს მუშაობა ე.წ „სასკოლო ზონების“ მოწყობასთან დაკავშირებითაც.

 

უპასუხისმგებლო  ფეხითმოსიარულეები    

ერთი საკითხია, როცა ვერ ხედავს ზებრას მძღოლი, არაა დამონტაჟებული შესაბამისი ნიშნები სწორად, არასწორი საღებავითაა დახაზული და მეორე საკითხია, თავად ქვეითი მოსიარულეების კულტურა, რომლებიც ხშირ შემთხვევაში, ზებრა გადასასვლელებისა და საგზაო ნიშნების გვერდის ავლით კვეთენ გზას და აბნევენ მძღოლებს. რა მექანიზმი აქვს ასეთ დროს სახელმწიფოს, რომ მოქალაქეების კულტურა ჩამოყალიბდეს და მათ წესების დაცვით იმოძრაონ ქუჩაში.

დღეს არსებული რეგულაციით, მძღოლი, რომელიც ზებრა გადასასვლელზე ქვეითს არ დაუთმობს გზას, 40 ლარით ჯარიმდება, თავად ქვეითს კი, რომელიც  წესების დარღვევით გადაკვეთავს გზას, 10 ლარის გადახდა უწევს. თუმცა, ამ შემთხვევაში რთულია თავად აღსრულება, რადგან წესების დამრღვევი მოქალაქეები ხშირად მიმართავენ მეთოდს, რომ მათ თან არა აქვთ პირადობის დამადასტურებელი მოწმობა და ეს სამართალდამცავისთვის არგუმენტია.

ამ შემთხვევაში  მნიშვნელოვანია, რა მექანიზმი არსებობს იმისთვის, რომ ფეხითმოსიარულეებმა საკუთარი პასუხისმგებლობა და ვალდებულებაც გააცნობიერონ.

სპეციალისტთა თქმით, გამოსავალი სანქციების გამკაცრებაში არაა. დავით მესხიშვილის თქმით, „უმჯობესია, პირველ რიგში,  მოწესრიგდეს ქვეითის გადასასვლელები, რომ კანონი უფრო სამართლიანი იყოს, რადგან, როცა მოქალაქეს სთხოვ, რომ დაიცვას წესები, კარგი იქნება, რომ რის დაცვასაც სთხოვ, ის ინფრასტრუქტურა იყოს მოწესრიგებული“.

„სანქციების გამკაცრებაში მე აზრს ვერ ვხედავ, რადგან დღესაც არსებობს რეგულაციები. თუმცა, რეაგირება მძღოლის კანონდარღვევაზე უფრო ხდება. ამიტომ კარგი იქნება, აღსრულების უფრო მოქნილი მექანიზმი შემუშავდეს,“ – აცხადებს დავით მესხიშვილი.

პირველი ე.წ. ზებრა გადასასვლელი 1868 წელს ლონდონში, ბრიჯის ქუჩაზე გაკეთდა. მას „საცალფეხო გადაკვეთის სიგნალი“ ერქვა, რომლის იდეაც რკინიგზის ინჟინერს ეკუთვნოდა. მისი მოსაზრებით, ეს გადატვირთულ გზებზე ფეხით მოსიარულეთა გადაყვანას შეუწყობდა ხელს.

სიგნალის განათებისთვის მოგვიანებით გაზის გამოყენება დაიწყეს, რამაც უბედური შემთხვევა გამოიწვია. მოგვიანებით კი უფრო აქტიურად დაიწყეს ფეხით მოსიარულეთა გადასასვლელების მოწყობაზე ფიქრი.  

დროთა განმავლობაში ეს სისტემა დაიხვეწა. უკვე დღეს კი ისლანდიის პატარა ქალაქ ისაფიორდურში თუ მოხვდებით, ქვეითთა გადასასვლელ ხაზზე ოპტიკური ილუზია შეგხვდებათ – 3D ზებრა გადასასვლელი საგზაო უსაფრთხოების დასაცავად ცოტა ხნის წინ მოხატეს. ინოვაციური დიზაინის გადასასვლელი ქვეითებს ჰაერში სიარულის შეგრძნებას უტოვებს, ხოლო მძღოლებისთვის ის ჰაერში გამოკიდებულ ზებრა გადასასვლელის შთაბეჭდილებას ტოვებს, რის გამოც ისინი სიჩქარეს უკლებენ და ფეხით მოსიარულეებს გზაზე უსაფრთხოდ გადასვლის საშუალებას უტოვებენ.

 

 

ქეთი გიგოლაშვილი 

ავტოამბები / ავტობლოგი

|

28 თებერვალი, 2018

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2018-05-22 13:16:23' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 85204 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-05-23 11:39:32 [post_date_gmt] => 2018-05-23 07:39:32 [post_content] => ორგანიზაციებმა Consumer Reports და  JD Power ათი ყველაზე საიმედო ქროსოვერისა და ყველგანმავალის ჩამონათვალი შეადგინეს. მეათე ადგილი  Porsche Macan-ს ერგო, იაპონური ქროსოვერი Lexus RX მეცხრე პოზიციაზე განთავსდა, კიდევ უფრო საიმედოდ დასახელდა კომპანიის სხვა მოდელი Lexus NX, რომელიც მერვე ადგილზეა. ერთი საფეხურით მაღლა განთავსდა Buick Encore, რომელმაც Consumer Reports-ის ექსპერტებისგან უმაღლესი შეფასება მიიღო. მეექვსე ადგილზე გერმანული BMW X5, შემდეგი ორი პოზიცია კი ასევე ბავარიული მარკის მოდელებმა, კომპაქტურმა ქროსოვერებმა BMW X3-მა და BMW X1-მა დაიკავეს. ტოპ სამეულში გერმანული Audi Q5, Audi Q3 და Acura RDX შედიან.   [post_title] => 10 ყველაზე საიმედო პრემიალური ქროსოვერი [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => 10-yvelaze-saimedo-premialuri-qrosoveri [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-05-23 11:57:34 [post_modified_gmt] => 2018-05-23 07:57:34 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=85204 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 69991 [post_author] => 14 [post_date] => 2018-05-24 09:36:08 [post_date_gmt] => 2018-05-24 05:36:08 [post_content] => რამდენი ხანია გრძლედება თქვენი ურთიერთობა და კიდევ რამდენ ხანს შეძლებთ სიყვარულის შენარჩუნებას? - ყველა ზოდიაქოს ნიშანი თავისებურად გრძნობს პარტნიორს და სიყვარულიც განსაკუთრებული შეუძლია. * ვერძი დამოუკიდებელი და საკმაოდ ხისტი ვერძი მხოლოდ იმ შემთხვევაშია პარტნიორის ერთგული, თუ არ იზღუდება მისი თავისუფლება. * კურო ყოველთვის საიმედო კუროს ერთხელ თუ შეუყვარდა სამუდამოდ პარტნიორის ერთგული იქნება და იმ შემთხვევაშიც არ დაიწყებს თავგადასავლების ძებნას, თუ წლების შემდეგ სიყვარული გაქრება. * ტყუპები ტყუპებს ძალიან უყვართ სხვებთან ფლირტით პარტნიორის გაღიზიანება. იმ შემთხვევაში თუ ამგვარ ურთიერთობას გაუძლებთ და ტყუპების გამოცდას წარმატებით ჩააბარებთ, მაშინ თქვენი სიყვარული მარადიული იქნება. * კირჩხიბი ბუნებით მშვიდ კირჩხიბს არ უყვარს ზედმეტი წრიალი და ყოველთვის დარწმუნებულია საკუთარ გრძნობებში. თუმცა, ძალიან მომთხოვნი და საკმაოდ ეჭვიანია, რომელიც არც საკუთარ თავს, არც პარტნიორს აძლევს ღალატის უფლებას. * ლომი ფრთხილი ლომი არასდროს ეშვება თავით სასიყვარულო თავგადასავლებში. თუმცა, თუ  შეყვარებულია, სულ მცირე რამდენიმე წელი ვერავის ამჩნევს საყვარელი ადამიანის გარდა. * ქალწული პრაქტიკული ქალწული არასდროს ყოყმანობს და სწრაფად არკვევს საკუთარ და პარტნიორის გრძნობებს, მით უფრო, რომ მისთვის სიყვარული უფრო მატერიალურია, ვიდრე სულიერი და ურთიერთობაც მხოლოდ მანამდე გრძლედება, სანამ ქალწული თავს დაცულად და მატერიალურად უზრუნველყოფილად გრძნობს. * სასწორი ლოიალური სასწორი ადვილად ეგუება პარტნიორის ყველა ნაკლს, რადგან სიყვარული მისთვის ყოველთვის მეგობრობით იწყება. თუმცა, მხოლოდ მანამდე ინარჩუნებს ერთგულებას, სანამ პარტნიორი საინტერესო და მრავალფეროვან ცხოვრებას სთავაზობს. * მორიელი ქარიზმატულ მორიელს ყოველთვის უამრავი თაყვანისმცემელი ჰყავს, თუმცა თავად ერთ-ერთი ყველაზე ერთგული ზოდიაქოს ნიშანია და თუ მართლა შუყვარდა ვინმე, მთელი ცხოვრება მისი ერთგული იქნება. * მშვილდოსანი მრავალფეროვნების მოყვარულ მშვილდოსანს იშვიათად გამოსდის ერთგულების შენარჩუნება და მხოლოდ იმ შემთხვევაში შეძლებთ მისი კეთილგანწყობის დამსახურებას, თუ ყველა მის ღალატზე თვალის დახუჭვას. * თხის რქა ტრადიციების მოყვარული თხის რქა, მხოლოდ ერთხელ ქმნის ოჯახს და დიდ დროს უთმობს შვილების აღზრდას, ყოველთვის მეუღლის ერთგულია და მხოლოდ ტყუილის პატიება არ შეუძლია. * მერწყული მერწყული ცნობილი მარტოხელაა, რომელიც ჯიუტად იცავს საკუთარ დამოუკიდებლობას და მხოლოდ რამდენიმე დღე შუძლია ურთიერთობის შენარჩუნება, რადგან მართალია, სწრაფად და თავდავიწყებით უყვარდება პარტნიორი, მაგრამ სწრაფად კარგავს მის მიმართ ინტერესს. * თევზები ერთგულ თევზებს ერთხელ უყვარდებათ და მთელი ცხოვრება პარტნიორის ერთგულები არიან, სრულად იხარჯებიან საყვარელი ადამიანისთვის და მისგანაც იგივეს მოითხოვენ.   [post_title] => როგორი სიყვარული შეუძლია სხვადასხვა ზოდიაქოს ნიშანს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => rogori-siyvaruli-sheudzlia-skhvadaskhva-zodiaqos-nishans [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-05-24 11:30:59 [post_modified_gmt] => 2018-05-24 07:30:59 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=69991 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 85243 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-05-22 14:14:29 [post_date_gmt] => 2018-05-22 10:14:29 [post_content] => პროფილური გამოცემის გვერდებზე გაჩნდა ინფორმაცია, რომლის თანახმადაც ცნობილი გახდა, რომ გერმანული კომპანია Mercedes-Benz ბაზარზე ლეგენდარული ყველგანმავალის Mercedes-Benz G-Class დიზელის ვერსიას მომავალი წლის მარტში გაიყვანს. წარმოება კი მიმდინარე წლის დეკემბერში დაიწყება. 2,9 ლიტრიანი და 6 ცილინდრიანი დიზელის ძრავი, რომლის სიმძლავრეც 286 და 340 ცხენის ძალა იქნება, ახალი Mercedes-Benz S-Class-სგა და Mercedes-Benz CLS-სგან აქვს აღებული. დიზელის ძრავიან Mercedes-Benz G-Class-სთან ერთად შესაძლებელი იქნება ბენზინის ძრავიანი ვერსიის შეკვეთაც, რომელიც 8 ცილინდრიანი 4.0 ლიტრის მოცულობის აგრეგატით არის აღჭურვილი და 422 ცხენის ძალას ავითარებს. Mercedes-Benz G-Class-ის პრემიერა 2018 წლის იანვარში, დეტროიტის ავტოსალონზე შედგა.   [post_title] => დიზელის Mercedes-Benz G-Class ბაზარზე 2019 წლის გაზაფხულზე გამოვა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => dizelis-mercedes-benz-g-class-bazarze-2019-wlis-gazafkhulze-gamova [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-05-23 11:57:20 [post_modified_gmt] => 2018-05-23 07:57:20 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=85243 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 85324 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-05-22 17:21:34 [post_date_gmt] => 2018-05-22 13:21:34 [post_content] => დედაქალაქში არსებული გრძელი სამარშუტო ხაზები შესაძლოა, გაუქმდეს და მგზავრთა გადაჯდომის ადგილები დაწესდეს, – ამის შესახებ დღეს საუბარი იყო თბილისის საკრებულოს სატრანსპორტო კომისიის სხდომაზე, სადაც თბილისის ავტობუსებისა და მიკროავტობუსების ხაზების რესტრუქტურიზაციის პროექტზე იყო საუბარი. აღნიშნულ პროექტს კომპანია “სისტრა” განახორციელებს. როგორც ქართული საკონსულტაციო კომპანია “სპექტრუმ კონსალტინგის” წარმომადგენელმა ასმათ აბესაძემ განაცხადა, ასევე შესაძლოა განხორციელდეს რუსთავიდან, გარდაბნიდან და მცხეთიდან თბილისში მოძრავი სამარშრუტო მიკროავტობუსებისთვის გაჩერების გარკვეული ადგილების დაწესება, რომლის იქითაც მათ თბილისში მგზავრების შემოყვანა აღარ შეეძლებათ. “საუბარია იმაზე, თუ სად უნდა მოხდეს გადაჯდომა, გაჩერების ადგილის დაწესება თბილისში შემოსული მიკროავტობუსებისთვის. ის, რომ რუსთავიდან თბილისამდე მგზავრი უნდა ჩამოვიდეს კომფორტულად, ამაზე არავინ დავობს. საუბარია იმაზე, რამდენად სიღრმეში უნდა შემოვიდეს თბილისში, მაგალითად, რუსთავიდან მომავალი სამარშრუტო მიკროავტობუსი, ამას ჩვენ აუცილებლად დავადგენთ. გადაჯდომა შეეხება არა მარტო რუსთავიდან, მცხეთიდან ან გარდაბნიდან შემომავალ სამარშრუტო მიკროავტობუსებს, არამედ თბილისში არსებულ გრძელ მარშრუტებსაც. მოხდება დადგენა იმ ადგილების, საიდანაც მგზავრი ძალიან კომფორტულად გადაჯდება საზოგადოებრივი ტრანსპორტის სხვა საშუალებაში. შესაძლოა, ეს იყოს ავტობუსი, მეტრო და ა. შ.” – განაცხადა ასმათ აბესაძემ. [post_title] => თბილისში გრძელი სამარშრუტო ხაზები შესაძლოა, გაუქმდეს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tbilisshi-grdzeli-samarshruto-khazebi-shesadzloa-gauqmdes [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-05-23 11:57:13 [post_modified_gmt] => 2018-05-23 07:57:13 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=85324 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 85321 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-05-22 17:20:26 [post_date_gmt] => 2018-05-22 13:20:26 [post_content] => აჩი ფურცელაძის მომავალი მეუღლე ელენე დუმბაძეა. ამის შესახებ სოციალურ ქსელში მცირე ხნის წინ თავად დაწერა. ელენესთან ერთად ახლახან რომანტიკული ფოტოები გამოაქვეყნა. წყვილი დასასვენებლად შარმ-ელ-შეიხში იმყოფება, სადაც დროს აშკარად სასიამოვნოდ ატარებენ. შეგახსენებთ, რომ გარკვეული პერიოდის წინ აჩი მოსკოვიდან დაბრუნდა და ახლა საქართველოში მუშაობს. მომღერალმა ინტერვიუებში არაერთხელ აღნიშნა, რომ დიდი სურვილი აქვს, ტელეეკრანს დაუბრუნდეს. (ფოტოები) [post_title] => აჩი ფურცელაძის რომანტიკული არდადეგები ახალ რჩეულთან ერთად [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => achi-furceladzis-romantikuli-ardadegebi-akhal-rcheultan-ertad [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-05-22 17:20:26 [post_modified_gmt] => 2018-05-22 13:20:26 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=85321 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 85204 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-05-23 11:39:32 [post_date_gmt] => 2018-05-23 07:39:32 [post_content] => ორგანიზაციებმა Consumer Reports და  JD Power ათი ყველაზე საიმედო ქროსოვერისა და ყველგანმავალის ჩამონათვალი შეადგინეს. მეათე ადგილი  Porsche Macan-ს ერგო, იაპონური ქროსოვერი Lexus RX მეცხრე პოზიციაზე განთავსდა, კიდევ უფრო საიმედოდ დასახელდა კომპანიის სხვა მოდელი Lexus NX, რომელიც მერვე ადგილზეა. ერთი საფეხურით მაღლა განთავსდა Buick Encore, რომელმაც Consumer Reports-ის ექსპერტებისგან უმაღლესი შეფასება მიიღო. მეექვსე ადგილზე გერმანული BMW X5, შემდეგი ორი პოზიცია კი ასევე ბავარიული მარკის მოდელებმა, კომპაქტურმა ქროსოვერებმა BMW X3-მა და BMW X1-მა დაიკავეს. ტოპ სამეულში გერმანული Audi Q5, Audi Q3 და Acura RDX შედიან.   [post_title] => 10 ყველაზე საიმედო პრემიალური ქროსოვერი [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => 10-yvelaze-saimedo-premialuri-qrosoveri [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-05-23 11:57:34 [post_modified_gmt] => 2018-05-23 07:57:34 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=85204 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )