live

„შავი წერტილები” თბილისში – სად და რატომ ხდება ყველაზე ხშირად ავარია

„შავი წერტილები” თბილისში – სად და რატომ ხდება ყველაზე ხშირად ავარია

„შავი წერტილები” თბილისში – სად და რატომ ხდება ყველაზე ხშირად ავარია
მტკვრის ორივე სანაპირო, აღმაშენებლის ხეივანი, კახეთის გზატკეცილი, ბელიაშვილის ქუჩა, კოსტავას ქუჩა, წერეთლის გამზირი – ეს დედაქალაქში ის მონაკვეთებია, სადაც ყველაზე მეტი ავარია ხდება და ბოლო წლების განმავლობაში ავტოსაგზაო შემთხვევების რიცხვი სულ უფრო იზრდება.
ცხადია, ეს იმას არ ნიშნავს, რომ დედაქალაქის სხვა ადგილებში ავარია არ ხდება და ასეთი შემთხვევები მხოლოდ ამ მონაკვეთებზეა. პრობლემა ის არის, რომ აქ ყველაზე ხშირად ხდება ავარიები და თანაც, უმეტესად, კონკრეტულ წერტილებში.
სწორედ იმის გამო, რომ დედაქალაქში ე.წ. შავი წერტილები არსებობს, სპეციალისტები ყველაზე მნიშვნელოვნად ამ სახიფათო ადგილების მიზეზების დადგენას ასახელებენ.
როგორც „ფორტუნას“ შსს-ში განუცხადეს, ამ პრობლემურ მონაკვეთებზე მომხდარი ავარიის მიზეზებიდან პირველ ადგილზეა მანევრირების წესების დარღვევა, მეორეზე – მოძრაობის დადგენილი სიჩქარის გადაჭარბება ხოლო მესამეზე საავტომობილო საშუალების ნასვამ მდგომარეობაში მართვა.
ჩამოთვლილი მიზეზები, როგორც სპეციალისტები ამბობენ, იმდენად ფუნდამენტურია, რომ მხოლოდ ამ კონკრეტულ ადგილებზე მომხდარ ავარიებს ვერ მიეწერება.
„ფორტუნასთან“ საქართველოს ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის პრეზიდენტმა, დავით მესხიშვილმა, განაცხადა, რომ პრობლემის მოსაგვარებლად ძირეული ცვლილებების გატარებაა საჭირო.
“პირველ რიგში, უნდა შეიქმნას სტრუქტურა, რომელიც შეიმუშავებს საგზაო უსაფრთხოების სტრატეგიას და პასუხისმგებელი იქნება ქვეყანაში ევროპული მითითებების დანერგვაზე. ამ სტრუქტურის პრიორიტეტებში ასევე უნდა შედიოდეს ასოცირების ხელშეკრულებაში არსებული პუნქტების შესრულება,” – ამბობს მესხიშვილი.
მან ასევე ხაზი გაუსვა ე.წ. “შავი წერტილების” დადგენის მნიშვნელობას.
“გარდა სტატისტიკაში მოყვანილი ადგილებისა, თბილისში სხვა არაერთი ცხელი წერტილი არსებობს, მათ შორის ბელიაშვილის ქუჩა, კოსტავას ქუჩა, წერეთლის გამზირი და სხვა არაერთი. სწორედ ამიტომ აუცილებელია, დადგინდეს „შავი წერტილები“ მთელი ქვეყნის მასშტაბით. ასევე საჭიროა, გატარდეს პრევენციული ღონისძიებები. ავტოსაგზაო შემთხვევების გამომწვევი ძირითადი მიზეზები შესწავლილი უნდა იქნას კომისიური წესით სხვადასხვა დარგის ექსპერტების ჩართულობით,” – განაცხადა მესხიშვილმა.
მისივე განმარტებით შესწავლა უნდა მოიცავდეს გზის საფარს, საგზაო ნიშანს, მონიშვნას და სხვა გარემო პირობებს.
“აუცილებელია “ზებრა” გადასასვლელების სწორ ადგილებში მონიშვნა. ქალაქში არა ერთ ადგილზე შეხვდებით ზებრა გადასასვლელს ოთხზოლიან გზაზე, რაც ყოვლად მიუღებელია. არის ისეთი ადგილებიც, სადაც შუქნიშანი ქვეითსა და ავტომობილს ერთდროულად რთავს მოძრაობის ნებას, რაც ასევე კატეგორიულად მიუღებელია,” -განაცხადა მესხიშვილმა.
მან ასევე აღნიშნა, რომ ქვეითი უნდა სარგებლობდეს უპირატესობით. თუმცა, როგორც აღნიშნავს, „ავტოსაგზაო შემთხვევის დროს ყოვლად მიუღებელია ყოველთვის მძღოლის დადანაშაულება. სწორედ ამისთვისაა საჭირო საკანონმდებლო ცვლილებები”.
“საბოლოო ჯამში შემიძლია, ვთქვა, რომ მიზეზი მოიცავს, როგორც ინფრასტრუქტურულ, ასევე ადმინისტრაციულ და ადამიანურ ფაქტორებს. გამომდინარე იქედან, რომ მიზეზი ერთდროულად ბევრ რამეში მდგომარეობს, მომავალში უბედური შემთხვევების პრევენციისათვის კომპლექსური ზომების გატარებაა საჭირო,” – ამბობს ის.
როგორც „ფორტუნას“ შსს-ში განუცხადეს, ავტოსაგზაო შემთხვევების პრევენციისათვის უკვე არაერთი მექანიზმი გააქტიურეს.
„მართვის მოწმობის 100-ქულიანი სისტემა, ჭკვიანი კამერები, აქცია „შენი გულისთვის, შენი უსაფრთხოებისთვის“ და სხვა არაერთი მექანიზმი, უკვე მოქმედებაშია და მიზნად ისახავს სწორედ ავტო საგზაო შემთხვევების რაოდენობის შემცირებას. ჩვენ, რა თქმა უნდა, მომავალშიც გავაგრძელებთ ამ მიმართულებით მუშაობას,“ – განაცხადეს შსს-ში.

ავტოსაგზაო შემთხვევების სტატისტიკა
შსს-ს სტატისტიკას მიხედვით, 2011 წლიდან ავტოსაგზაო შემთხვევათა რაოდენობა ყოველწლიურად იმატებდა. ზოგადი სტატისტიკის ფონზე, იზრდება უბედური შემთხვევების რაოდენობა დედაქალაქშიც.
თბილისში 2016 წელს მომხდარი რეგისტრირებული საგზაო შემთხვევების რაოდენობა შეადგენს 3, 264. აქედან დაიღუპა 98 და დაშავდა 4, 173 ადამიანი.
ამ მონაცემების მიხედვით, 2015 წელთან შედარებით, 2016 წელს თბილისში საგზაო შემთხვევების რაოდენობა 9%-ით გაიზარდა.

თათია მეგენეიშვილი

საკვანძო სიტყვები

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2018-09-17 22:28:00' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 93028 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-09-18 12:54:36 [post_date_gmt] => 2018-09-18 08:54:36 [post_content] => ერთ-ერთმა ქართველმა პოპულარულმა სახემ საკუთარი უკანალის აი, ამგვარი ფოტო გამოაქვეყნა „ინსტაგრამზე“. რასაკვირველია, დადებით კომენტარებს არ დაუყოვნებია. მ გოგონები სწერენ, რომ სწორედ ასეთ უკანალს ისურვებდნენ, მამაკაცები კი კომპლიმენტებით ავსებენ. ეს ფოტო სოციალურ ქსელში ფოტომოდელმა თამო ვაშალომიძემ გამოაქვეყნა. ცნობილია, რომ თამომ საკუთარი სხეულის ფორმების შექმნას დიდი დრო, ენერგია და სწორი ვარჯიშები მოახმარა. შედეგიც შესანიშნავი აქვს, როგორც ხედავთ. [post_title] => გამოცანით, რომელი ქართველი სელებრითის უკანალია ფოტოზე [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => gamocanit-romeli-qartveli-selebritis-ukanalia-fotoze [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-18 12:54:36 [post_modified_gmt] => 2018-09-18 08:54:36 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=93028 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 93013 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-09-18 11:45:19 [post_date_gmt] => 2018-09-18 07:45:19 [post_content] => 21 სექტემბრიდან ყოველ პარასკევს და შაბათს, ღამე 00:00 საათიდან 06:00 საათამდე მეტროსადგურ „ახმეტელის თეატრიდან“ „ვარკეთილამდე“ ღამის ავტობუსი იმოძრავებს. ამის შესახებ კახა კალაძემ მთავრობის სხდომის დაწყებამდე განაცხადა. კალაძის თქმით, მარშრუტი „ღამის ეკონომიკის“ პროექტის ფარგლებში შემუშავდა და დაიგეგმა ისე, რომ დედაქალაქის უმეტესი ნაწილი მოიცვას და მგზავრები დედაქალაქის აქტიურ წერტილებთან დააკავშიროს. ავტობუსს ექნება ტრაფარეტი „ღამის ავტობუსი“ და საპილოტე მარშრუტზე 1-საათიანი ინტერვალით და სტანდარტული ტარიფით იმოძრავებს. ამასთანავე, შეღავათიანი მგზავრობის ტარიფიც იმოქმედებს. [post_title] => „ახმეტელის თეატრიდან“ „ვარკეთილამდე“ ღამის ავტობუსი იმოძრავებს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => akhmetelis-teatridan-varketilamde-ghamis-avtobusi-imodzravebs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-18 11:45:19 [post_modified_gmt] => 2018-09-18 07:45:19 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=93013 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 93025 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-09-18 12:25:31 [post_date_gmt] => 2018-09-18 08:25:31 [post_content] => ტაქსების რეფორმის ფარგლებში, თბილისის მერია ტაქსის ერთიან ვიზუალურ სტანდარტზე მუშაობს, რომელიც  2019 წლის პირველი ოქტომბრიდან  ამოქმედდება. ამის შესახებ თბილისის მერმა კახა კალაძემ დედაქალაქის მთავრობის დღევანდელ სხდომაზე განაცხადა. კახა კალაძის თქმით, ქალაქში მოძრავი ყველა ტაქსი აღნიშნული პერიოდიდან ერთიან სტანდარტში მოექცევა. მისივე თქმით, ტაქსის  მძღოლებს ექნებათ შესაძლებლობა, ავტომობილზე რეკლამისთვის გამოყოფილი ადგილით ისარგებლონ და კერძო სექტორთან თანამშრომლობით, დამატებითი ფინანსური სარგებელი მიიღონ. „ტაქსების რეფორმა ძალიან მნიშვნელოვანია. ეს სატრანსპორტო პოლიტიკის ერთ-ერთი მიმართულებაა, რომელზეც ტაქსების ლიცენზირების თვალსაზრისით, არაერთხელ ვისაუბრეთ. ამ კონკრეტულ რეფორმას რაც შეეხება, თბილისის მერია საკრებულოსთან ერთად, აღნიშნულ საკითხზე უკვე მსჯელობს. ერთიანი ვიზუალური სტანდარტი პირველი ნოემბრისთვის უკვე იქნება დამტკიცებული. ამ დროიდან, ტაქსით მომსახურების სერვისის მიმწოდებლებს  ეცოდინებათ,  თუ როგორი იქნება 2019 წლიდან ეს მოთხოვნები. აღნიშნული სტანდარტი გაითვალისწინებს ასევე, ტაქსის ერთიან დიზაინში რეკლამის განთავსების ადგილს, რომელიც მძღოლებს დამატებითი შემოსავლის წყაროს შეუქმნის,“ – განაცხადა კახა კალაძემ. [post_title] => ერთი ფერი და დამატებითი შემოსავალი – ახალ სტანდარტებზე ტაქსები 2019 წლიდან გადავლენ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => erti-feri-da-damatebiti-shemosavali-akhal-standartebze-taqsebi-2019-wlidan-gadavlen [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-18 12:25:31 [post_modified_gmt] => 2018-09-18 08:25:31 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=93025 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 93065 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-09-18 18:02:44 [post_date_gmt] => 2018-09-18 14:02:44 [post_content] => დაბალბიუჯეტიანი ავიაკომპანია Wizz Air პირდაპირი ავიარეისების შესრულებას ქუთაისსა და გდანსკს შორის იწყებს. ავიაკომპანიის ახალი მიმართულება იქნება ერთადერთი პირდაპირი რეისი, რომელიც აღნიშნულ ორ ქალაქს ერთმანეთთან დააკავშირებს. ქართველ მგზავრებს, რომელთაც პოლონური ლამაზი საპორტო ქალაქის სანაპიროების სტუმრობა სურთ, ბილეთების შეძენა შეუძლიათwizzair.com -ზე (59,99 ლარიდან). [gallery columns="4" link="file" ids="93067,93068,93069,93070"] [post_title] => Wizz Air-მა ქუთაისიდან ახალი მიმართულება დაამატა – ბილეთები 59,99 ლარიდან [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => wizz-air-ma-qutaisidan-akhali-mimartuleba-daamata-biletebi-5999-laridan [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-18 18:03:07 [post_modified_gmt] => 2018-09-18 14:03:07 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=93065 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 92982 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-09-18 10:58:44 [post_date_gmt] => 2018-09-18 06:58:44 [post_content] => ბარსელონას ტურისტები ყველაზე მეტად აწუხებენ. სტატისტიკის ონლაინ-პორტალმა statista-მ იმ ევროპული ქალაქების რეიტინგი შეადგინა, რომლებსაც ყველაზე მეტი ვიზიტორები ყავთ და შესაბამისად ყველაზე მეტ დისკომფორტსაც განიცდიან. პირველ სამეულში კი ბარსელონასთან ერთად ამსტერდამი და ვენეციაც მოხვდნენ. საინტერესოა, რომ მკვლევარებმა ტურისტების რაოდენობასთან ერთად ღამის გასათენებელი ადგილების რიცხვი, ასევე ვიზიტორებისა და ადგილობრივების ერთმანეთთან შეფარდებაც გაითვალისწინეს. გარდა ამისა, ისინი მოსახლეობასაც გაესაუბრნენ და ტურიზმის მიმართ მათი დამოკიდებულებაც დაადგინეს. აღსანიშნავია, რომ ტურისტებისგან შეწუხებულთა შორის არიან ასევე - მილანი, ბუდაპეშტი, ბუქარესტი, რეიკიავიკი, მოსკოვი და  ათენი.   [post_title] => ყველაზე მეტად ტურისტებს ბარსელონა იზიდავთ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => yvelaze-metad-turistebs-barselona-izidavt [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-18 11:02:01 [post_modified_gmt] => 2018-09-18 07:02:01 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=92982 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 93028 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-09-18 12:54:36 [post_date_gmt] => 2018-09-18 08:54:36 [post_content] => ერთ-ერთმა ქართველმა პოპულარულმა სახემ საკუთარი უკანალის აი, ამგვარი ფოტო გამოაქვეყნა „ინსტაგრამზე“. რასაკვირველია, დადებით კომენტარებს არ დაუყოვნებია. მ გოგონები სწერენ, რომ სწორედ ასეთ უკანალს ისურვებდნენ, მამაკაცები კი კომპლიმენტებით ავსებენ. ეს ფოტო სოციალურ ქსელში ფოტომოდელმა თამო ვაშალომიძემ გამოაქვეყნა. ცნობილია, რომ თამომ საკუთარი სხეულის ფორმების შექმნას დიდი დრო, ენერგია და სწორი ვარჯიშები მოახმარა. შედეგიც შესანიშნავი აქვს, როგორც ხედავთ. [post_title] => გამოცანით, რომელი ქართველი სელებრითის უკანალია ფოტოზე [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => gamocanit-romeli-qartveli-selebritis-ukanalia-fotoze [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-18 12:54:36 [post_modified_gmt] => 2018-09-18 08:54:36 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=93028 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )