live

„შავი წერტილები” თბილისში – სად და რატომ ხდება ყველაზე ხშირად ავარია

„შავი წერტილები” თბილისში – სად და რატომ ხდება ყველაზე ხშირად ავარია

„შავი წერტილები” თბილისში – სად და რატომ ხდება ყველაზე ხშირად ავარია
მტკვრის ორივე სანაპირო, აღმაშენებლის ხეივანი, კახეთის გზატკეცილი, ბელიაშვილის ქუჩა, კოსტავას ქუჩა, წერეთლის გამზირი – ეს დედაქალაქში ის მონაკვეთებია, სადაც ყველაზე მეტი ავარია ხდება და ბოლო წლების განმავლობაში ავტოსაგზაო შემთხვევების რიცხვი სულ უფრო იზრდება.
ცხადია, ეს იმას არ ნიშნავს, რომ დედაქალაქის სხვა ადგილებში ავარია არ ხდება და ასეთი შემთხვევები მხოლოდ ამ მონაკვეთებზეა. პრობლემა ის არის, რომ აქ ყველაზე ხშირად ხდება ავარიები და თანაც, უმეტესად, კონკრეტულ წერტილებში.
სწორედ იმის გამო, რომ დედაქალაქში ე.წ. შავი წერტილები არსებობს, სპეციალისტები ყველაზე მნიშვნელოვნად ამ სახიფათო ადგილების მიზეზების დადგენას ასახელებენ.
როგორც „ფორტუნას“ შსს-ში განუცხადეს, ამ პრობლემურ მონაკვეთებზე მომხდარი ავარიის მიზეზებიდან პირველ ადგილზეა მანევრირების წესების დარღვევა, მეორეზე – მოძრაობის დადგენილი სიჩქარის გადაჭარბება ხოლო მესამეზე საავტომობილო საშუალების ნასვამ მდგომარეობაში მართვა.
ჩამოთვლილი მიზეზები, როგორც სპეციალისტები ამბობენ, იმდენად ფუნდამენტურია, რომ მხოლოდ ამ კონკრეტულ ადგილებზე მომხდარ ავარიებს ვერ მიეწერება.
„ფორტუნასთან“ საქართველოს ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის პრეზიდენტმა, დავით მესხიშვილმა, განაცხადა, რომ პრობლემის მოსაგვარებლად ძირეული ცვლილებების გატარებაა საჭირო.
“პირველ რიგში, უნდა შეიქმნას სტრუქტურა, რომელიც შეიმუშავებს საგზაო უსაფრთხოების სტრატეგიას და პასუხისმგებელი იქნება ქვეყანაში ევროპული მითითებების დანერგვაზე. ამ სტრუქტურის პრიორიტეტებში ასევე უნდა შედიოდეს ასოცირების ხელშეკრულებაში არსებული პუნქტების შესრულება,” – ამბობს მესხიშვილი.
მან ასევე ხაზი გაუსვა ე.წ. “შავი წერტილების” დადგენის მნიშვნელობას.
“გარდა სტატისტიკაში მოყვანილი ადგილებისა, თბილისში სხვა არაერთი ცხელი წერტილი არსებობს, მათ შორის ბელიაშვილის ქუჩა, კოსტავას ქუჩა, წერეთლის გამზირი და სხვა არაერთი. სწორედ ამიტომ აუცილებელია, დადგინდეს „შავი წერტილები“ მთელი ქვეყნის მასშტაბით. ასევე საჭიროა, გატარდეს პრევენციული ღონისძიებები. ავტოსაგზაო შემთხვევების გამომწვევი ძირითადი მიზეზები შესწავლილი უნდა იქნას კომისიური წესით სხვადასხვა დარგის ექსპერტების ჩართულობით,” – განაცხადა მესხიშვილმა.
მისივე განმარტებით შესწავლა უნდა მოიცავდეს გზის საფარს, საგზაო ნიშანს, მონიშვნას და სხვა გარემო პირობებს.
“აუცილებელია “ზებრა” გადასასვლელების სწორ ადგილებში მონიშვნა. ქალაქში არა ერთ ადგილზე შეხვდებით ზებრა გადასასვლელს ოთხზოლიან გზაზე, რაც ყოვლად მიუღებელია. არის ისეთი ადგილებიც, სადაც შუქნიშანი ქვეითსა და ავტომობილს ერთდროულად რთავს მოძრაობის ნებას, რაც ასევე კატეგორიულად მიუღებელია,” -განაცხადა მესხიშვილმა.
მან ასევე აღნიშნა, რომ ქვეითი უნდა სარგებლობდეს უპირატესობით. თუმცა, როგორც აღნიშნავს, „ავტოსაგზაო შემთხვევის დროს ყოვლად მიუღებელია ყოველთვის მძღოლის დადანაშაულება. სწორედ ამისთვისაა საჭირო საკანონმდებლო ცვლილებები”.
“საბოლოო ჯამში შემიძლია, ვთქვა, რომ მიზეზი მოიცავს, როგორც ინფრასტრუქტურულ, ასევე ადმინისტრაციულ და ადამიანურ ფაქტორებს. გამომდინარე იქედან, რომ მიზეზი ერთდროულად ბევრ რამეში მდგომარეობს, მომავალში უბედური შემთხვევების პრევენციისათვის კომპლექსური ზომების გატარებაა საჭირო,” – ამბობს ის.
როგორც „ფორტუნას“ შსს-ში განუცხადეს, ავტოსაგზაო შემთხვევების პრევენციისათვის უკვე არაერთი მექანიზმი გააქტიურეს.
„მართვის მოწმობის 100-ქულიანი სისტემა, ჭკვიანი კამერები, აქცია „შენი გულისთვის, შენი უსაფრთხოებისთვის“ და სხვა არაერთი მექანიზმი, უკვე მოქმედებაშია და მიზნად ისახავს სწორედ ავტო საგზაო შემთხვევების რაოდენობის შემცირებას. ჩვენ, რა თქმა უნდა, მომავალშიც გავაგრძელებთ ამ მიმართულებით მუშაობას,“ – განაცხადეს შსს-ში.

ავტოსაგზაო შემთხვევების სტატისტიკა
შსს-ს სტატისტიკას მიხედვით, 2011 წლიდან ავტოსაგზაო შემთხვევათა რაოდენობა ყოველწლიურად იმატებდა. ზოგადი სტატისტიკის ფონზე, იზრდება უბედური შემთხვევების რაოდენობა დედაქალაქშიც.
თბილისში 2016 წელს მომხდარი რეგისტრირებული საგზაო შემთხვევების რაოდენობა შეადგენს 3, 264. აქედან დაიღუპა 98 და დაშავდა 4, 173 ადამიანი.
ამ მონაცემების მიხედვით, 2015 წელთან შედარებით, 2016 წელს თბილისში საგზაო შემთხვევების რაოდენობა 9%-ით გაიზარდა.

თათია მეგენეიშვილი

საკვანძო სიტყვები

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2017-09-19 21:13:13' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 67142 [post_author] => 14 [post_date] => 2017-09-21 14:49:43 [post_date_gmt] => 2017-09-21 10:49:43 [post_content] => აპრილის ბოლოს, ქსელში გამოქვეყნდა ფოტოები, რომლებზეც კიმ კარდაშიანი მექსიკის სანაპიროზე ისვენებდა. თამამად შეიძლება ითქვას, რომ სკანდალური ქალბატონის კარიერაში ეს ყველაზე წარუმატებელი ფოტოებია. თუკი აქამდე მის თაყვანისმცემლებს ეგონათ, რომ კიმს იდეალური სხეული აქვს, რეალობამ საკმაოდ დიდი რაოდენობით ცელულიტი და ნაკლი აჩვენა. მას შემდეგ, კარდაშიანმა დაუღალავი შრომა დაიწყო საკუთარ ვიზუალზე: ის აქტიურად ვარჯიშობდა და სპეციალურად მისთვის შედგენილი გრაფიკით იკვებებოდა. ამ დღეებში პაპარაცებმა კიმი მალიბუს სანაპიროზე კვლავ გადაიღეს, სადაც რეალობა სრულიად განსხვავებული აღმოჩნდა. თავად მისის უესტსაც არაერთხელ განუცხადებია, რომ ამჟამად მისი სხეული იდეალურ ფორმაშია.ფოტოები [post_title] => კიმ კარდაშიანის მადისაღმძვრელი ფოტოები მალიბუდან [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => kim-kardashianis-madisaghmdzvreli-fotoebi-malibudan [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-09-21 17:29:20 [post_modified_gmt] => 2017-09-21 13:29:20 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=67142 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 67046 [post_author] => 14 [post_date] => 2017-09-21 10:52:39 [post_date_gmt] => 2017-09-21 06:52:39 [post_content] => მიჩიგანის შტატში, ქალაქ ნორტფილდის მთავრობამ ადგილობრივი მაცხოვრებელი, რონ დოზეტი აიძულა ავტომობილების უზარმაზარი კოლექცია გაყიდოს. მიზეზი კი ადგილობრივი ადმინისტრაციის დადგენილება გახდა, რომელიც ღია სივრცეში არარეგისტრირებული სატრანსპორტო საშუალებების შენახვას კრძალავს. ამჟამად რონის კოლექცია 200 ავტომობილზე მეტს ითვლის, უმრავლესობა ევროპული ბრენდებია, ისეთები როგორიც არის: BMW, Volkswagen და Saab, თუმცა, არის იშვიათი ეგზემპლარებიც, მაგალითად Dodge Dakota Sport Convertible, რომელიც მხოლოდ 4 000-იანი ტირაჟით გამოვიდა. მიუხედავად იმისა, რომ ყველა ავტომობილი კერძო ტერიტორიაზე დგას, ხელისუფლება "არალეგალურ სასაფლაოდ" მოიხსენიებს და მფლობელს აიძულებს თითო თვეში 20 ავტომობილი გაყიდოს. [gallery columns="4" link="file" ids="67048,67049,67050,67051,67052,67053,67054"] [post_title] => კოლექციონერს ყველა ავტომობილის გაყიდვას აიძულებენ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => koleqcioners-yvela-avtomobilis-gayidvas-aidzuleben [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-09-20 16:56:00 [post_modified_gmt] => 2017-09-20 12:56:00 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=67046 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 66999 [post_author] => 14 [post_date] => 2017-09-20 12:59:30 [post_date_gmt] => 2017-09-20 08:59:30 [post_content] => დემი როუზმა „ინსტაგრამი“ 18 წლის ასაკში შექმნა და მაშინვე პოპულარული გახდა, თანაც იმდენად, რომ მას უკვე ქუჩაშიც ცნობდნენ. გოგონა მიიჩნევს, რომ უბრალოდ გაუმართლა. თავდაჯერებულმა ლამაზმანმა ცნობილი წყვილის ერთმანეთისგან დაშორება მოახერხა, საუბარია რეპერ ტაიგასა და მოდელ კაილი ჯენერზე და ამ დრომდე ის კარდაშიანების კლანს ღია ომს უცხადებს. ერთ-ერთ უკანასკნელ ინტერვიუში მან განაცხადა: „ჩემი ცხოვრება იდეალურია. ჩემს ფორმებს მთელს მსოფლიოს ვუჩვენებ და ამ გზით კიმ კარდაშიანს ვჩრდილავ. ის გაცილებით ცუდად გამოიყურება!“ ფოტოები   [post_title] => სექსსიმბოლო, რომელმაც ორი ვარსკვლავი ერთმანეთს დააშორა (ფოტო) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => seqssimbolo-romelmac-ori-varskvlavi-ertmanets-daashora-foto [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-09-20 12:59:30 [post_modified_gmt] => 2017-09-20 08:59:30 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=66999 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 66994 [post_author] => 14 [post_date] => 2017-09-20 12:51:10 [post_date_gmt] => 2017-09-20 08:51:10 [post_content] => პეკინის ქუჩაზე ველობილიკის მოწყობა დასრულდა, დაიხაზა. ასევე, დამონტაჟდა ველოსადგომები. დილით ველობილიკზე პირველი ველოსიპედისტებიც გამოჩნდნენ. ინფორმაციას ფოტოსურათებთან ერთად, თბილისის მერია ავრცელებს. ველობილიკზე ორმხრივი მოძრაობაა შესაძლებელი. პეკინის რეაბილიტაციის შედეგად, ბულაჩაურის ქუჩიდან მიროტაძის ქუჩამდე 1 კმ-იანი, 2,80 მეტრის სიგანის ველობილიკი გაკეთდა. დავით ნარმანიას განცხადებით, თბილისში ასეთი თანამედროვე და მოწესრიგებული ფორმით ველობილიკი პირველად მოეწყო. აღსანიშნავია, რომ თბილისი ველოტრასებით დაქსელული არ არის, ამის გამო, მხოლოდ ამ მონაკვეთზე ველობილიკის მოწყობამ, საზოგდოების ნაწილის კრიტიკა დაიმსახურა. თუმცა, მერიაში უკვე ორი წელია, თბილისში ველოტრასების განვითარების საკითხს განიხილავენ. დედაქალაქის მთავრობაში ამბობენ, რომ მოთხოვნის მიხედვით, ველობილიკებს სხვა ქუჩებზეც მოაწყობენ.ფოტოები [post_title] => პეკინზე ველობილიკის მოწყობა დასრულებულია (ფოტო) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => pekinze-velobilikis-mowyoba-dasrulebulia-foto [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-09-20 12:51:33 [post_modified_gmt] => 2017-09-20 08:51:33 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=66994 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 67011 [post_author] => 14 [post_date] => 2017-09-21 09:40:51 [post_date_gmt] => 2017-09-21 05:40:51 [post_content] => პიკაპში, რომელიც კანზასის აეროპორტთან მთელი 8 თვე იდგა, მიცვალებული იპოვეს. „New York Post“-ის ინფორმაციით, გარდაცვლილი მამაკაცი 53 წლის რენდი პოტერი აღმოჩნდა. რენდი 2017 წლის 17 იანვარს დაიკარგა და მას ოჯახის წევრები თუ პოლიციელები რამდენიმე თვის განმავლობაში უშედეგოდ ეძებდნენ. მთელი 8 თვის გასვლის შემდეგ კი პოტერის ახლობელმა სამართალდამცავებს მისი ავტომობილის მოძებნა ურჩია და მას კანზასის აეროპორტთან გადააწყდნენ. სამწუხაროდ, პიკაპში მისი მფლობელიც იმყოფებოდა და ის უკვე დიდი ხნის გარდაცვლილი იყო. გამოძიების წინასწარი ინფორმაციით, ამერიკელმა სიცოცხლე თვითმკვლელობით დაასრულა.   [post_title] => მიტოვებულ პიკაპში მიცვალებული იპოვეს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => mitovebul-pikapshi-micvalebuli-ipoves [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-09-20 16:42:02 [post_modified_gmt] => 2017-09-20 12:42:02 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=67011 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 67142 [post_author] => 14 [post_date] => 2017-09-21 14:49:43 [post_date_gmt] => 2017-09-21 10:49:43 [post_content] => აპრილის ბოლოს, ქსელში გამოქვეყნდა ფოტოები, რომლებზეც კიმ კარდაშიანი მექსიკის სანაპიროზე ისვენებდა. თამამად შეიძლება ითქვას, რომ სკანდალური ქალბატონის კარიერაში ეს ყველაზე წარუმატებელი ფოტოებია. თუკი აქამდე მის თაყვანისმცემლებს ეგონათ, რომ კიმს იდეალური სხეული აქვს, რეალობამ საკმაოდ დიდი რაოდენობით ცელულიტი და ნაკლი აჩვენა. მას შემდეგ, კარდაშიანმა დაუღალავი შრომა დაიწყო საკუთარ ვიზუალზე: ის აქტიურად ვარჯიშობდა და სპეციალურად მისთვის შედგენილი გრაფიკით იკვებებოდა. ამ დღეებში პაპარაცებმა კიმი მალიბუს სანაპიროზე კვლავ გადაიღეს, სადაც რეალობა სრულიად განსხვავებული აღმოჩნდა. თავად მისის უესტსაც არაერთხელ განუცხადებია, რომ ამჟამად მისი სხეული იდეალურ ფორმაშია.ფოტოები [post_title] => კიმ კარდაშიანის მადისაღმძვრელი ფოტოები მალიბუდან [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => kim-kardashianis-madisaghmdzvreli-fotoebi-malibudan [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-09-21 17:29:20 [post_modified_gmt] => 2017-09-21 13:29:20 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=67142 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )