live

„შავი წერტილები” თბილისში – სად და რატომ ხდება ყველაზე ხშირად ავარია

„შავი წერტილები” თბილისში – სად და რატომ ხდება ყველაზე ხშირად ავარია

„შავი წერტილები” თბილისში – სად და რატომ ხდება ყველაზე ხშირად ავარია
მტკვრის ორივე სანაპირო, აღმაშენებლის ხეივანი, კახეთის გზატკეცილი, ბელიაშვილის ქუჩა, კოსტავას ქუჩა, წერეთლის გამზირი – ეს დედაქალაქში ის მონაკვეთებია, სადაც ყველაზე მეტი ავარია ხდება და ბოლო წლების განმავლობაში ავტოსაგზაო შემთხვევების რიცხვი სულ უფრო იზრდება.
ცხადია, ეს იმას არ ნიშნავს, რომ დედაქალაქის სხვა ადგილებში ავარია არ ხდება და ასეთი შემთხვევები მხოლოდ ამ მონაკვეთებზეა. პრობლემა ის არის, რომ აქ ყველაზე ხშირად ხდება ავარიები და თანაც, უმეტესად, კონკრეტულ წერტილებში.
სწორედ იმის გამო, რომ დედაქალაქში ე.წ. შავი წერტილები არსებობს, სპეციალისტები ყველაზე მნიშვნელოვნად ამ სახიფათო ადგილების მიზეზების დადგენას ასახელებენ.
როგორც „ფორტუნას“ შსს-ში განუცხადეს, ამ პრობლემურ მონაკვეთებზე მომხდარი ავარიის მიზეზებიდან პირველ ადგილზეა მანევრირების წესების დარღვევა, მეორეზე – მოძრაობის დადგენილი სიჩქარის გადაჭარბება ხოლო მესამეზე საავტომობილო საშუალების ნასვამ მდგომარეობაში მართვა.
ჩამოთვლილი მიზეზები, როგორც სპეციალისტები ამბობენ, იმდენად ფუნდამენტურია, რომ მხოლოდ ამ კონკრეტულ ადგილებზე მომხდარ ავარიებს ვერ მიეწერება.
„ფორტუნასთან“ საქართველოს ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის პრეზიდენტმა, დავით მესხიშვილმა, განაცხადა, რომ პრობლემის მოსაგვარებლად ძირეული ცვლილებების გატარებაა საჭირო.
“პირველ რიგში, უნდა შეიქმნას სტრუქტურა, რომელიც შეიმუშავებს საგზაო უსაფრთხოების სტრატეგიას და პასუხისმგებელი იქნება ქვეყანაში ევროპული მითითებების დანერგვაზე. ამ სტრუქტურის პრიორიტეტებში ასევე უნდა შედიოდეს ასოცირების ხელშეკრულებაში არსებული პუნქტების შესრულება,” – ამბობს მესხიშვილი.
მან ასევე ხაზი გაუსვა ე.წ. “შავი წერტილების” დადგენის მნიშვნელობას.
“გარდა სტატისტიკაში მოყვანილი ადგილებისა, თბილისში სხვა არაერთი ცხელი წერტილი არსებობს, მათ შორის ბელიაშვილის ქუჩა, კოსტავას ქუჩა, წერეთლის გამზირი და სხვა არაერთი. სწორედ ამიტომ აუცილებელია, დადგინდეს „შავი წერტილები“ მთელი ქვეყნის მასშტაბით. ასევე საჭიროა, გატარდეს პრევენციული ღონისძიებები. ავტოსაგზაო შემთხვევების გამომწვევი ძირითადი მიზეზები შესწავლილი უნდა იქნას კომისიური წესით სხვადასხვა დარგის ექსპერტების ჩართულობით,” – განაცხადა მესხიშვილმა.
მისივე განმარტებით შესწავლა უნდა მოიცავდეს გზის საფარს, საგზაო ნიშანს, მონიშვნას და სხვა გარემო პირობებს.
“აუცილებელია “ზებრა” გადასასვლელების სწორ ადგილებში მონიშვნა. ქალაქში არა ერთ ადგილზე შეხვდებით ზებრა გადასასვლელს ოთხზოლიან გზაზე, რაც ყოვლად მიუღებელია. არის ისეთი ადგილებიც, სადაც შუქნიშანი ქვეითსა და ავტომობილს ერთდროულად რთავს მოძრაობის ნებას, რაც ასევე კატეგორიულად მიუღებელია,” -განაცხადა მესხიშვილმა.
მან ასევე აღნიშნა, რომ ქვეითი უნდა სარგებლობდეს უპირატესობით. თუმცა, როგორც აღნიშნავს, „ავტოსაგზაო შემთხვევის დროს ყოვლად მიუღებელია ყოველთვის მძღოლის დადანაშაულება. სწორედ ამისთვისაა საჭირო საკანონმდებლო ცვლილებები”.
“საბოლოო ჯამში შემიძლია, ვთქვა, რომ მიზეზი მოიცავს, როგორც ინფრასტრუქტურულ, ასევე ადმინისტრაციულ და ადამიანურ ფაქტორებს. გამომდინარე იქედან, რომ მიზეზი ერთდროულად ბევრ რამეში მდგომარეობს, მომავალში უბედური შემთხვევების პრევენციისათვის კომპლექსური ზომების გატარებაა საჭირო,” – ამბობს ის.
როგორც „ფორტუნას“ შსს-ში განუცხადეს, ავტოსაგზაო შემთხვევების პრევენციისათვის უკვე არაერთი მექანიზმი გააქტიურეს.
„მართვის მოწმობის 100-ქულიანი სისტემა, ჭკვიანი კამერები, აქცია „შენი გულისთვის, შენი უსაფრთხოებისთვის“ და სხვა არაერთი მექანიზმი, უკვე მოქმედებაშია და მიზნად ისახავს სწორედ ავტო საგზაო შემთხვევების რაოდენობის შემცირებას. ჩვენ, რა თქმა უნდა, მომავალშიც გავაგრძელებთ ამ მიმართულებით მუშაობას,“ – განაცხადეს შსს-ში.

ავტოსაგზაო შემთხვევების სტატისტიკა
შსს-ს სტატისტიკას მიხედვით, 2011 წლიდან ავტოსაგზაო შემთხვევათა რაოდენობა ყოველწლიურად იმატებდა. ზოგადი სტატისტიკის ფონზე, იზრდება უბედური შემთხვევების რაოდენობა დედაქალაქშიც.
თბილისში 2016 წელს მომხდარი რეგისტრირებული საგზაო შემთხვევების რაოდენობა შეადგენს 3, 264. აქედან დაიღუპა 98 და დაშავდა 4, 173 ადამიანი.
ამ მონაცემების მიხედვით, 2015 წელთან შედარებით, 2016 წელს თბილისში საგზაო შემთხვევების რაოდენობა 9%-ით გაიზარდა.

თათია მეგენეიშვილი

საკვანძო სიტყვები

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2017-11-17 00:05:44' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 71416 [post_author] => 14 [post_date] => 2017-11-17 15:18:33 [post_date_gmt] => 2017-11-17 11:18:33 [post_content] => 42 წლის თინა კანდელაკი შესანიშნავ ფორმაშია და სხეულის დემონსტრირებას „ინსტაგრამის“ პირად გვერდზე არ ერიდება. ტელეწამყვანი ძალიან აქტიურად ვარჯიშობს და თავის მოვლაც არ ესწავლება, თუმცა, გვარწმუნებს, რომ მისი რეცეპტი მაინც განსხვავებულია და აღნიშნავს: „მეგობრებო, არანაირი სპორტი და დიეტა არ გიშველით, თუკი ალკოჰოლს მოიხმართ. ალკოჰოლი არის ბოროტება. ამ შაბათს ეროვნულ ვარჯიშს გამოვტოვებ, თქვენ ივარჯიშეთ მანდ, ჩემ მაგივრად, მე კი აქ, როგორც შეკრებაზე, ისე ვარ“. კანდელაკმა ფოტოები, სადაც სანაპიროზე იმყოფება, ახლახან გამოაქვეყნა, თუმცა მითითებული არ აქვს, რომელ ქვეყანაში ისვენებს. [post_title] => 42 წლის თინა კანდელაკის ფორმაში ყოფნის საიდუმლო – „არანაირი ვარჯიში და დიეტა არ გიშველით, თუკი…“ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => 42-wlis-tina-kandelakis-formashi-yofnis-saidumlo-aranairi-varjishi-da-dieta-ar-gishvelit-tuki [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-11-17 15:18:33 [post_modified_gmt] => 2017-11-17 11:18:33 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=71416 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 71383 [post_author] => 14 [post_date] => 2017-11-17 14:38:23 [post_date_gmt] => 2017-11-17 10:38:23 [post_content] => BMW-ს ქარხნები მომავალში ორგანულ სასუქზე იმუშავებენ. „Bloomberg”-ის ინფორმაციით, გერმანულმა ავტოგიგანტმა გადაწყვიტა, რომ მთელი წარმოება შეცვალოს და მომავალში მხოლოდ განახლებადი ენერგიის წყაროები გამოიყენოს. როგორც ცნობილია, გეგმის განხორციელება ჯერ კიდევ წინა წელს დაიწყო და ბრენდის ქარხანათა 63% ნაწილობრივ უკვე ორგანულ ენერგიაზე მუშაობს. 2020 წლისთვის კი რეორგანიზაცია ყველა საწარმოს შეეხება. ბრენდს ქარხნები 14-მდე ქვეყანაში აქვს და სრულიად განახლებას დრო ნამდვილად სჭირდება. შეგახსენებთ, რომ როგორც ცოტა ხნის წინ გახდა ცნობილი, ჰოლანდიის რკინიგზა მთლიანად ქარის ელექტროსადგურებიდან მიღებულ ენერგიაზე გადავიდა.   [post_title] => BMW-ს ქარხნები „ნეხვსა და სკლინტზე“ იმუშავებენ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => bmw-s-qarkhnebi-nekhvsa-da-sklintze-imushaveben [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-11-17 16:42:00 [post_modified_gmt] => 2017-11-17 12:42:00 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=71383 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 71402 [post_author] => 14 [post_date] => 2017-11-17 12:56:17 [post_date_gmt] => 2017-11-17 08:56:17 [post_content] => თბილისში, აეროპორტის დასახლებაში, რამდენიმე მანქანა გადატეხეს. ინფორმაციას ერთ-ერთი დაზარალებული ავრცელებს. როგორც “ფორტუნას” ცისანა შერგილაშვილმა განუცხადა, უცნობმა პირებმა ოთხი მანქანის გატაცება სცადეს თუმცა, უშედეგოდ. ავტომობილებიდან არაფერია წაღებული.
“მანქანების წაყვანა უნდოდათ. ჩვენი მანქანის მინა ჩამსხვრეულია, კაბელები-ელექტროობა, სულ გაუფუჭებიათ. მეზობლის მანქანა წაუყვანიათ და შუა გზაზე გაუჩერებიათ. კიდევ ორი მანქანა, თუ მეტი არა, ჩვენს დასახლებაში ასეთი ნაწვალებია. დილით ვიღვიძებთ და გვხვდება ასეთი სურათი. მძარცველების მასობრივი შემოსევა გვქონდა, მგონი. შოკირებული ვარ. ასეა ყველა მანქანა, რომელიც ეზოებს გარეთ ნახეს, გატეხეს და გააფუჭეს”, – ამბობს ცისანა შერგილაშვილი.
“ფორტუნას” შსს-ში აღნიშნული ფაქტი დაუდასტურეს. როგორც უწყებაში ამბობენ, გამოძიება 177–ე მუხლით დაიწყო. ფოტოები [post_title] => “მძარცველების მასობრივი შემოსევა გვქონდა, ასეა ყველა მანქანა” (ფოტოები) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => mdzarcvelebis-masobrivi-shemoseva-gvqonda-asea-yvela-manqana-fotoebi [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-11-17 12:56:17 [post_modified_gmt] => 2017-11-17 08:56:17 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=71402 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 71194 [post_author] => 14 [post_date] => 2017-11-17 11:06:51 [post_date_gmt] => 2017-11-17 07:06:51 [post_content] => სიცივის დადგომასთან ერთად მრავალი მძღოლი ავტომობილის მინების გაყინვასა და დაორთქვლის პრობლემას აწყდება. მნიშვნელოვანია ავტომობილის სალონში არსებულ ზედმეტ სინოტივეს სწორად ებრძოლოთ. თუკი ავტომობილის სალონში რეგულარულად მოიმატებს ჰაერის ტენიანობა, შესაძლოა ის კონდენსატად გადაიქცეს და მაგალითად ავტომობილის ჭერის საფარის ქვეშ დაგროვდეს. ასეთი პრობლემისას მძღოლებს პირველ რიგში ჰგონიათ, რომ ჰერმეტულობის დარღვევასთან აქვს საქმე, თუმცა სინამდვილეში, როდესაც გარეთ ყინვაა, სხვადასხვა საფარის ქვეშ შესაძლოა წყალი ჩაიყინოს, დათბობისას კი ყინული დნება და ჭერიდან, განათებიდან და სხვა ადგილებიდან წყალი წვეთავს. ამ დროს არ არის სასურველი რეცირკულაციის ღილაკის გამოყენება. საფრთხე მოკლევადიან მგზავრობებში იმალება, როდესაც პატარა ავტომობილით რამდენიმე ადამიანი მგზავრობს. პრობლემის მოგვარება დაპარკინგებამდე ავტომობილის განიავებით შეიძლება, განსაკუთრებით კი ავტომობილის რეცხვის შემდეგ არის ეს საჭირო. როდესაც დღისით პლიუსია, ხოლო ღამით ყინვა, სპეციალისტები გვირჩევენ კონდინციონერი გამოვიყენოთ. ასევე მნიშვნელოვანია ხალიჩების წყლისგან და თოვლისგან გასუფთავებაც.   [post_title] => რატომ უნდა გავაშროთ ზამთარში ავტომობილი [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ratom-unda-gavashrot-zamtarshi-avtomobili [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-11-17 11:06:51 [post_modified_gmt] => 2017-11-17 07:06:51 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=71194 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 71368 [post_author] => 14 [post_date] => 2017-11-17 11:31:49 [post_date_gmt] => 2017-11-17 07:31:49 [post_content] => 51 წლის სინდი კროუფორდის ქალიშვილი, 16 წლის კაია გერბერი მსოფლიოს ერთ-ერთი ყველაზე მოთხოვნადი მოდელია. გოგონამ მოდის სამყარო 14 წლის ასაკში დაიპყრო. მან უკვე მიიღო მონაწილეობა პარიზის, მილანისა და ნიუ–იორკის მოდის კვირეულებში. ის წარმატებით თანამშრომლობს ისეთ მოდის სახლებთან, როგორიც არის Saint Laurent, Chanel და Versace, ის ასევე ბრენდ Fendi-ის სახეც არის. მართალია, სინდი კროუფორდს არ სურდა ქალიშვილი მოდელი ყოფილიყო თუმცა გერბერი სამოდელო ბიზნესის ვარსკვლავი მაინც გახდა. ახალგაზრდა მოდელმა Instagram-ზე ფოტო დადო, სადაც Are You Am I-ს ბიკინით პოზირებს. გოგონა უმაკიაჟოდ არის, გრძელი თმა კი შეკრული აქვს. უნდა აღინიშნოს, რომ კროუფორდის მემკვიდრის ფოტოზე ნეგატიური გამოხმაურებებიც არის, ამბობენ, რომ გოგონას ანორექსია აქვს. ფოტოები [post_title] => სინდი კროუფორდის 16 წლის ქალიშვილი ბიკინით პოზირებს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => sindi-kroufordis-16-wlis-qalishvili-bikinit-pozirebs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-11-17 11:59:04 [post_modified_gmt] => 2017-11-17 07:59:04 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=71368 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 71416 [post_author] => 14 [post_date] => 2017-11-17 15:18:33 [post_date_gmt] => 2017-11-17 11:18:33 [post_content] => 42 წლის თინა კანდელაკი შესანიშნავ ფორმაშია და სხეულის დემონსტრირებას „ინსტაგრამის“ პირად გვერდზე არ ერიდება. ტელეწამყვანი ძალიან აქტიურად ვარჯიშობს და თავის მოვლაც არ ესწავლება, თუმცა, გვარწმუნებს, რომ მისი რეცეპტი მაინც განსხვავებულია და აღნიშნავს: „მეგობრებო, არანაირი სპორტი და დიეტა არ გიშველით, თუკი ალკოჰოლს მოიხმართ. ალკოჰოლი არის ბოროტება. ამ შაბათს ეროვნულ ვარჯიშს გამოვტოვებ, თქვენ ივარჯიშეთ მანდ, ჩემ მაგივრად, მე კი აქ, როგორც შეკრებაზე, ისე ვარ“. კანდელაკმა ფოტოები, სადაც სანაპიროზე იმყოფება, ახლახან გამოაქვეყნა, თუმცა მითითებული არ აქვს, რომელ ქვეყანაში ისვენებს. [post_title] => 42 წლის თინა კანდელაკის ფორმაში ყოფნის საიდუმლო – „არანაირი ვარჯიში და დიეტა არ გიშველით, თუკი…“ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => 42-wlis-tina-kandelakis-formashi-yofnis-saidumlo-aranairi-varjishi-da-dieta-ar-gishvelit-tuki [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-11-17 15:18:33 [post_modified_gmt] => 2017-11-17 11:18:33 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=71416 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )