live

სამეფო ტურიზმი მარილის სამფლობელოში: რა უნდა ნახოთ პოლონეთში მოგზაურობისას

სამეფო ტურიზმი მარილის სამფლობელოში: რა უნდა ნახოთ პოლონეთში მოგზაურობისას

პოლონეთის ერთ ძველ პატარა ქალაქ ველიჩკაში მდებარეობს მარილის სახელმწიფო, რომელსაც ლამაზი ლეგენდა აქვს.
ველიჩკას მარილის შახტა მზითვის სახით მშვენიერ უნგრელ პრინცესას კინგას გაატანეს, რომელიც პოლონელ თავად ბოლესლავს გაყვა ცოლად. ახალგაზრდა ქალს სურდა, რომ მისი მეუღლე და საერთო სამშობლო აღორძინებულიყო, თუმცა პოლონეთის ტერიტორიაზე არ იყო მარილის საბადო.
ამიტომ მზითვებში მიცემული შახტა უნგრეთიდან გადმოიტანეს. როგორ? ზეციური ძალების დახმარებით. სწორედ მათ მიუთითეს პრინცესას ”შემთხვევით” დაეტოვებინა საქორწინო ბეჭედი ერთ-ერთ უნგრულ შახტაში, შემდეგ კი ბოლესლავის მფლობელობისას ტიალ მინდორში ახალი შახტის გათხრის ბრძანება გაეცათ.
რამდენიმე მეტრის სიღრმეში ჯერ ბეჭედი იპოვეს, შემდეგ კი მარილის ქვა. ამის შემდეგ მარილი პოლონეთში ყველასთვის ხელმისაწვდომი გახდა, ღარიბი მოსახლეობისთვისაც კი, რისთვისაც პრინცესამ საყოველთაო სიყვარული და პატივისცემა დაიმსახურა. მოგვიანებით კინგა წმინდანად შერაცხეს, მის საპატივსაცემოდ მარილის გამოქვაბულში მარილის უნიკალური სასახლე შექმნეს. ეს სამრეკლო დღემდე მიიჩნევა მიწისქვეშა არქიტექტურის ჭეშმარიტ შედევრად.

 

 

ველიჩკის მთავარი ღირშესანიშნაობა მარილის მაღაროებია, რომელიც მთელ ევროპაშია სახელგანთქმული და 700 წელზე მეტი ისტორია აქვს. ეს გახლავთ მთელი მიწისქვეშა ქალაქი. დარბაზები და კამერები გრძელი დერეფნებითაა დაკავშირებული და მორთულია მარილის სკულპუტურებითა და ბარელიეფებით. აქ არის მიწისქვეშა ტბა და უნიკალური სამლოცველო. ის რამდენიმე დონეზეა განთავსებული და საერთო სიგრძე 200 კმ-ს სცდება.

ველიჩკის შახტა ერთადერთი სამთომომპოვებელი ობიექტია მთელ მსოფლიოში, რომელიც შუასაუკუნეებიდან დღემდე შეუჩერებლივ მუშაობს. აქ სხვადასხვა ისტორიულ ეპოქებში სამთო ტექნიკის განვითარების მთელ ეტაპს გაეცნობით.

1978 წლიდან მარილის საბადო შახტა იუნესკოს მსოფლიო მემკვიდრეობის სიაში შედის და ბუნების ფენომენად არის აღიარებული.

XV საუკუნეში შახტების ჩვენება შემეცნებითი მიზნებისთვის პრივილიგებული ხალხისთვის დაიწყეს. XVI საუკუნის ბოლომდე ტურიზმი ელიტურად რჩებოდა, მისი ნახვა მხოლოდ მეფის ნებართვით იყო შესაძლებელი.
ისტორიული წყაროს თანახმად, სწორედ XV საუკუნის ბოლოს დაიწყო პირველი ტურისტული მსვლელობა. იმ დროს ექსკურსანტებს შორის ბევრი ჰუმანისტი და მეცნიერი იყო. მათ შორის ნიკოლაი კოპერნიკი. სხვათა შორის მისი სახელობის დარბაზიც მოიძებნება მარილის სამფლობელოში.

სამახსოვრო წიგნში XVIII და XIX ასწლეულების მიჯნაზე იპოვით ისეთ სახელებს, როგორიცაა: მეფე ალეკსანდრ I, იმპერატორი ფრანცისკ I, იოჰან ვოლფგანგ გოეთე (მისი მარილის ქანდაკებაც დგას), ფრედერიკ შოპენი (ერთ-ერთ დარბაზში მისი მუსიკა ისმის), იან მატეიკი, დმიტრი მენდელეევი, ჰენრიკ სენკევიჩი და სხვა უამრავი ცნობილი მოღვაწე.
დღეისათვის ყოველწლიურად მარილის მიწისქვეშეთში მილიონამდე ტურისტი გადის.

კრაკოვიდან ველიჩკა ძალიან ახლოსაა, სამანქანო გზით 10 კმ-ია, სარკინიგზო გზით 13 კმ. პირადად მეორე ვარიანტი ვარჩიე. კრაკოვის ცენტრალური სადგურიდან (krakow glowny) ძალიან კომფორტული მატარებელი დადის, ბილეთის ფასი სულ რაღაც 3 ზლოტია (ერთ ევროზე ნაკლები). ბილეთის ყიდვა სალაროს გარდა, ვაგონ გამცილებელთანაც შეიძლება. ბუნებრივია ორსართულიანი მატარებელი ველიჩკაში მალევე ჩადის, სადგური კი მაღაროებთან ახლოსაა, საბადოები კარგად მოჩანს და 3-4 წუთში ფეხით უკითხავადაც მარტივად მიხვალთ.

დათვალიერება მხოლოდ ექსკურსია მძღოლთან ერთად ხდება. თითო ჯგუფში 35 კაცზე მეტი არ შეიძლება იყოს. ექსკურსიები რამდენიმე ძირითად ევროპულ ენაზე მიმდინარეობს და ბილეთის შეძენისას მიუთითებთ კიდეც რომელი ენის ჯგუფში გსურთ ჩაწერა.

მარილის სამყაროში დაახლოებით 2 საათს გაატარებთ. ამ დროში 2 კილომეტრს გაივლით და 20 ძველ კამერას ნახავთ. ტემპერატურა მუდმივად 15-16 გრადუსია. სხვათა შორის ჰაერი ტენიანი არ არის და სიცივე საერთოდ არ შეინიშნება.

ტრასა მშვენივრად არის განათებული. დიდ დარბაზში მასიური ჭაღი კიდია: 5.5 მეტრია სიმაღლეში და დაახლოებით 3 მეტრი დიამეტრისაა, დამზადებულია მარილის კრისტალებისგან და 300 ნათურა აბრდღვიალებს.

ბილეთი იაფი არ ღირს. თუ ფოტოს გადაღებაც გსურთ, საერთო ჯამში დაახლოებით 25 ევრო ჯდება.

სანამ თქვენი ჯგუფის (ან ინდივიდუალური ტურის) დრო დადგება, შეგიძლიათ იქვე საბადოების ეზოში დაისვენოთ, რომელიც ძალიან ლამაზად არის მოწყობილი და ნებადართულია პირდაპირ მდელოზეც წამოწვეთ და თუნდაც წაიხემსოთ. იქ ისეთი ადგილია, დანაგვიანება აზრადაც არ მოგივათ.

ექსკურსია უსაფრთხოების მოკლე ინსტრუქტაჟით იწყება (კაბელებს ნუ შეეხებით, ნუ მოწევთ, ჯგუფს არ ჩამორჩეთ და მსგავსი) და მთავრდება მართლაც რომ უნიკალური რესტორნით. მანამდე კი ნახავთ სუვენირების მაღაზიებს, კაფეს, მოსასვენებელს, ბოლოს გახვალთ რესტორანში და თუ აქ ისადილებთ ალბათ მთელი ცხოვრება გაგყვებათ ეს ემოცია და სატრაბახოც ნამდვილად გექნებათ: ქვამარილის კედლები ბუნებრივია შენარჩუნებულია, სხვა კი თანამედროვე დონეზეა მოწყობილი და წარმოიდგინეთ, ლამის ნახევარ კილომეტრის სიღრმეში მსოფლიოს გამორჩეულ ადგილზე ხართ და ლუდს მიირთმევთ.
მარილის შახტებიდან პირდაპირ დაბრუნებას არ გირჩევთ. ველიჩკა ძალიან პატარა, მაგრამ კოხტა ქალაქია და მის დათვალიერებას სულ ცოტა დრო თუ სჭირდება. იქვეა იოანე პავლე მეორის სახელობის ბაღი, პატარა მოკირწყლული ქუჩები, მცირე ზომის სუვენირების დახლები და მოკლედ მშვენიერი შესაძლებლობა დროის კარგად გასატარებლად და დასასვენებლად.

ბევრი პოლონელი კითხვაზე, თუ რა არის მთავარი პოლონური ღირშესანიშნაობები და პირველ რიგში რა უნდა ნახო, ასახელებენ კრაკოვს და ველიჩკას.
ეს ის შემთხვევაა, როდესაც პოლონელებს აუცილებლად უნდა დავეთანხმო: ნებისმიერ მუზეუმსა თუ რაიმე ღირშესანიშნავ ადგილზე წასვლა სუბიექტური შეხედულებების და გემოვნების ამბავია, თუმცა ეს მაინც გამონაკლისი შემთხვევაა და დაჟინებითაც კი შეიძლება ადამიანს ურჩიო, რომ თუ კრაკოვში მოხვდებით, აუცილებლად ეწვიეთ ბუნებისა და ადამიანის გასაოცარ და ენით აუწერელ ერთობლივ ქმნილებას – KOPALNIA SOLI WIELICZKA.

 

 

ვახტანგ დარასელია

 

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2018-09-20 11:11:00' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 93167 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-09-20 16:02:45 [post_date_gmt] => 2018-09-20 12:02:45 [post_content] => ესპანეთში დიზელის ავტომობილებს სპეციალური გადასახადი დაუწესდებათ. მთვრობამ 2019 წლის საბიუჯეტო პროექტი დაამტკიცა და მასში ახალი გადასახადიც შეიყვანა. დიზელის ძრავიან ტრანსპორტზე დამატებითი გადასახადის დამატება ჰაერში მავნე გამონაბოლქვის რაოდენობას შეამცირებს, ელექტრომობილების პოპულარობას კი გაზრდის. გარდა ამისა, ხელისუფლება დარწმუნებულია რომ სიახლე სახელმწიფოს ფინანასებზე დადებითად აისახება. ხოლო თუ რამდენი იქნება გადასახადი, ამას მთავრობა მოგვიანებით გადაწყვეტს. აღსანიშნავია, რომ კანონპროექტს მოწინააღმდეგეებიც მრავლად გამოუჩნდნენ და ისინი ფიქრობენ, რომ დიზელის ავტომობილებზე გადასახადის დაწესების ნაცვლად სახელმწიფომ ჰაერში მავნე გამონაბოლქვის კონტროლი უნდა დაიწყოს და გადასახადიც სწორედ ამის მიხედვით  დააწესოს.   [post_title] => ესპანეთში დიზელის ავტომობილებს სპეციალური გადასახადი დაუწესდებათ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => espanetshi-dizelis-avtomobilebs-specialuri-gadasakhadi-dauwesdebat [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-20 16:02:58 [post_modified_gmt] => 2018-09-20 12:02:58 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=93167 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 93233 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-09-21 14:42:35 [post_date_gmt] => 2018-09-21 10:42:35 [post_content] => სტამბოლი აეროკოსმოსური ტექნოლოგიების ფესტივალს მასპინძლობს და უჩვეულო შეჯიბრიც სწორედ მის ფარგლებში გაიმართა. რბოლაში ორ თვითმფრინავთან, სუპერქარებთან, სუპერბაიკსა და ფორმულა 1–ის ბოლიდთან ერთად Electric GT Tesla Model S–იც მონაწილეობდა. შეჯიბრი სტამბოლის ახალი აეროპორტის საფრენ ბილიკზე გაიმართა. ტესლას, რომელიც სპეციალურად რბოლებისთვისაა აგებული 2 ელექტრო ძრავი აქვს და ჯამში აგრეგატს 789 ცხენის ძალის განვითარება შეუძლია. პირველ ასეულს ავტომობილი 2,1 წამში ავითარებს და მისი მაქსიმალური სიჩქარე 250 კმ/სთ–ია. Electric GT–ის ჩემპიონატის შემდეგ სეზონზე ტესლას 1137 ძალის აგრეგატით აღჭურვავენ და მისი მაქსიმალური სიჩქარეც 380 კმ/სთ–მდე გაიზრდება. რაც შეეხება გარბენის დანარჩენ მონაწილეებს, Aston Martin Vantage–ს 510 ცხენის ძალა აქვს, Lotus Evora-ს 416, სუპერბაიკ Kawasaki ninja H2R – 310 ცხენის ძალას ავითარებს. ბოლიდი RB14 კი, რომელიც Red bull Racing–ს ეკუთვნის სხვა მონაწილეებზე არანაკლებ ძლიერია.   [post_title] => Tesla ორ ვეტმფრენს, სარბოლო ბოლიდსა და მოტოციკლეტს დაუპირისპირდა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tesla-or-vetmfrens-sarbolo-bolidsa-da-motociklets-daupirispirda [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-21 14:43:04 [post_modified_gmt] => 2018-09-21 10:43:04 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=93233 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 93107 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-09-20 12:47:53 [post_date_gmt] => 2018-09-20 08:47:53 [post_content] => მსოფლიოში პირველი წყალბადზე მომუშავე მატარებელი გერმანიაში ამოქმედდა. ჩრდილოეთ გერმანელებს ხვდათ პატივი, რომ მოგზაურობის ახალი ერა საკუთარ თავზე გამოეცადათ. როგორც პროექტის ავტორები ირწმუნებიან, ორი ვაგონისგან შემდგარი სამგზავრო მატარებელი გადაადგილებას ბევრად უფრო უსაფრთხოს გახდის და ამასთან დიდი მოცულობის ტვირთის გადაზიდვაც უფრო მოსახერხებელი იქნება. სიახლეზე კომპანია Astom მუშაობდა და ინოვაციური ტრანსპორტი დასაწყისისთვის ორ ქალაქს - ქუქსავენსა და ბუქსტჰუდს დააკავშირებს. აღნიშნულ დასახლებას შორის მანძილი 100 კმ-ია და აქამდე ამ მარშრუტზე დიზელზე მომუშავე მატარებელი მოძრაობდა. როგორც კომპანიაში იმედოვნებენ, 2021 წლისთვის წყალბადზე მომუშავე მატარებელთა რაოდენობა მინიმუმ 14 გახდება.   [post_title] => გერმანიაში პირველი წყალბადზე მომუშავე მატარებელი გამოჩნდა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => germaniashi-pirveli-wyalbadze-momushave-matarebeli-gamochnda [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-20 12:47:53 [post_modified_gmt] => 2018-09-20 08:47:53 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=93107 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 93212 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-09-21 12:35:26 [post_date_gmt] => 2018-09-21 08:35:26 [post_content] => 21 სექტემბრიდან, ყოველ პარასკევსა და შაბათ ღამეს, 00:00-დან 06:00 საათამდე, მეტროსადგურ „ახმეტელის თეატრიდან“ „ვარკეთილამდე“ №222 ავტობუსი იმოძრავებს. მარშრუტი „ღამის ეკონომიკის“ პროექტის ფარგლებში შემუშავდა. „ღამის ავტობუსის“ მარშრუტის გასაცნობად, თბილისის მერიის ორგანიზებით, მედიატური გაიმართა. „ღამის ავტობუსით“ თბილისის მერის მოადგილე სოფიო ხუნწარიამ და თბილისში „ღამის ეკონომიკის განვითარების“ პროექტის ხელმძღვანელმა, სერგი გვარჯალაძემ მედიის წარმომადგენლებთან ერთად იმგზავრეს და მათ ავტობუსის მარშრუტის შესახებ დეტალური ინფორმაცია მიაწოდეს.
„პროექტი საპილოტეა, თუმცა სამი თვის შემდეგ, თუ ის გაამართლებს, სხვა რეისებსაც აუცილებლად დავამატებთ. ღამის ავტობუსი მნიშვნელოვანი და ხელსაყრელი იქნება არა მხოლოდ ტურისტებისთვის, არამედ იმ ადამიანებისთვისაც, ვისაც ღამის საათებში მუშაობა და ტრანსპორტის სხვადასხვა საშუალებით გადაადგილება უწევთ,“ – განაცხადა სოფიო ხუნწარიამ.
სერგი გვარჯალაძის თქმით, №222 ავტობუსის მარშრუტი ღამის საათებში ქალაქის ყველაზე აქტიურ ლოკაციებს მოიცავს.
„აღნიშნული ავტობუსით ერთმანეთთან დავაკავშირეთ ქალაქის ორი ყველაზე მჭიდროდ დასახლებული ადგილი – გლდანი და ვარკეთილი. მარშრუტი მოიცავს ქალაქის კულტურულ ცენტრებს, სადაც პარასკევსა და შაბათს ყველაზე დიდი აქტივობაა. მათ შორისაა აბანოთუბანი, ახალი აღმაშენებლის გამზირი. ეს არის საპილოტე პროექტი. ჩვენ დავაკვირდებით ავტობუსზე მოთხოვნას და მარშრუტებთან დაკავშირებით შესაბამისი კორექციებიც იქნება. წლის ბოლომდე ჩვენ გვექნება ზუსტი სურათი იმასთან დაკავშირებით, თუ რა სახის ტრანსპორტირება გვჭირდება თბილისში ღამის პერიოდში,“ – განაცხადა სერგი გვარჯალაძემ.
ღამის ავტობუსი მოძრაობას მეტროსადგურ „ახმეტელიდან“ დაიწყებს და პირველი გაჩერება დიდ დიღომში, სუპერმარკეტ „გუდვილთან“ ექნება. შემდეგ გაივლის აღმაშენებლის ხეივანს, მარშალ გელოვანის გამზირს, მტკვრის მარჯვენა სანაპიროსა და სააკაძის I გასასვლელთან გაჩერდება. შემდეგ, „ღამის ავტობუსი“ ვახუშტის ხიდს გადაკვეთს და მგზავრებს ვახუშტის ქუჩაზე და სტადიონ „დინამო არენასთან“ მიიყვანს, საიდანაც გზას აღმაშენებლის გამზირზე განაგრძობს და მეტროსადგურ „მარჯანიშვილის“ მიმდებარედ გაჩერდება. ამის შემდეგ, იგი გაივლის მარჯანიშვილისა და ჯავახიშვილის (ყოფ. ელბაქიძის დაღმართი) ქუჩებს და მგზავრებს ჯერ პირველი რესპუბლიკის მოედანზე გაუჩერებს, ხოლო შემდეგ – თავისუფლების მოედანსა და ბარათაშვილის ქუჩაზე – „კონკასთან“. ავტობუსი გადაკვეთს ბარათაშვილის ხიდს და მგზავრებს ევროპის მოედანზე მიიყვანს. იგი გზას გორგასალისა და გულუას ქუჩებისკენ განაგრძობს და აბანოებთან გაჩერდება. ორთაჭალის გავლის შემდგომ, ავტობუსს მორიგი გაჩერებები ექნება დოდაშვილის მოედანსა და მეტრო „ისანთან“. ავტობუსი კახეთის გზატკეცილით ჯავახეთის ქუჩას დაუკავშირდება და მოძრაობას მეტრო „ვარკეთილთან“ დაასრულებს. საპილოტე მარშრუტზე „მანის“ მარკის ავტობუსები ერთსაათიანი ინტერვალით და სტანდარტული – 50-თეთრიანი ტარიფით იმოძრავებენ. ამასთანავე, შეღავათიანი მგზავრობის ტარიფიც იმოქმედებს. ღამის ავტობუსს შემდეგი გაჩერებები ექნება: ⦁ მეტროსადგური „ახმეტელის თეატრი“; ⦁ ფარნავაზ მეფის გამზირი (ჰიპერმარკეტი „გუდვილი“); ⦁ მტკვრის მარჯვენა სანაპიროს და გიორგი სააკაძის I გასასვლელის გადაკვეთა; ⦁ ვახუშტი ბაგრატიონისა და რაფაელ აგლაძის ქუჩების გადაკვეთა; ⦁ სტადიონი „დინამო არენა“; ⦁ დავით აღმაშენებლის გამზირი #106; ⦁ პირველი რესპუბლიკის მოედანი; ⦁ მეტროსადგური „თავისუფლების მოედანი“; ⦁ ნიკოლოზ ბარათაშვილის ქ. „კონკა“; ⦁ ევროპის მოედანი; ⦁ ვახტანგ გორგასალის ქ. #7 – აბანოებთან; ⦁ დოდაშვილის მოედანი; ⦁ მეტროსადგური „ისანი“; ⦁ მეტროსადგური „ვარკეთილი“. ღამის ავტობუსის პირველ მგზავრებს გამომცემლობა „ინტელექტი“ სასიამოვნო სურპრიზს უმზადებს. მათ ავტობუსში ქართველი და უცხოელი ავტორების წიგნები დახვდებათ.
[post_title] => თბილისში დღეიდან “ღამის ავტობუსი” იმოძრავებს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tbilisshi-dgheidan-ghamis-avtobusi-imodzravebs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-21 12:35:26 [post_modified_gmt] => 2018-09-21 08:35:26 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=93212 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 93139 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-09-20 11:19:06 [post_date_gmt] => 2018-09-20 07:19:06 [post_content] => 2018 წლის პირველ ცხრა თვეში მართვის მოწმობის პრაქტიკულ გამოცდაზე 154 143 პირი გავიდა, საიდანაც 108 751 შემთხვევაში მართვის მოწმობის აღების მსურველები ჩაიჭრნენ. შსს-ს მონაცემებით, პრაქტიკულ გამოცდაზე ჩაჭრის მაჩვენებელი 71%-ს შეადგენს. ამავე პერიოდში თეორიულ გამოცდაზე კი სულ 82 992 გასვლა დაფიქსირდა, საიდანაც 36 941 შემთხვევაში, რაც 45%-ს შეადგენს, შესაბამისმა პირებმა გამოცდის ჩაბარება ვერ შეძლეს. რაც შეეხება გასულ წელს, 2017 წელს პრაქტიკულ გამოცდაზე 245 053 გასვლა დაფიქსირდა, რომლის 69%-ის (170 176) შემთხვევაში მართვის მოწმობის აღების მსურველი პირები ჩაიჭრნენ. რაც შეეხება თეორიულ გამოცდას, შს სამინისტროს ინფორმაციით, გასულ წელს გამოცდაზე გასვლის 143 854 შემთხვევა დაფიქსირდა, საიდანაც 44%-ის შემთხვევაში (63 195) შესაბამისმა პირებმა მისი ჩაბარება ვერ შეძლეს. როგორც ცნობილია, ახალი წლიდან მართვის მოწმობის გამოცდები კიდევ უფრო რთულდება. კერძოდ, გამოცდის მოქმედი სისტემით ჩაბარებასთან ერთად, შესაბამის პირებს მისი გავლა ქუჩებში, რეალურ მოძრაობაშიც მოუწევთ. [post_title] => 2018 წელს მართვის მოწმობის პრაქტიკულ გამოცდაზე გამსვლელთა 71 %, თეორიულ გამოცდაზე კი 45 % ჩაიჭრა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => 2018-wels-martvis-mowmobis-praqtikul-gamocdaze-gamsvlelta-71-teoriul-gamocdaze-ki-45-chaichra [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-20 11:19:06 [post_modified_gmt] => 2018-09-20 07:19:06 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=93139 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 93167 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-09-20 16:02:45 [post_date_gmt] => 2018-09-20 12:02:45 [post_content] => ესპანეთში დიზელის ავტომობილებს სპეციალური გადასახადი დაუწესდებათ. მთვრობამ 2019 წლის საბიუჯეტო პროექტი დაამტკიცა და მასში ახალი გადასახადიც შეიყვანა. დიზელის ძრავიან ტრანსპორტზე დამატებითი გადასახადის დამატება ჰაერში მავნე გამონაბოლქვის რაოდენობას შეამცირებს, ელექტრომობილების პოპულარობას კი გაზრდის. გარდა ამისა, ხელისუფლება დარწმუნებულია რომ სიახლე სახელმწიფოს ფინანასებზე დადებითად აისახება. ხოლო თუ რამდენი იქნება გადასახადი, ამას მთავრობა მოგვიანებით გადაწყვეტს. აღსანიშნავია, რომ კანონპროექტს მოწინააღმდეგეებიც მრავლად გამოუჩნდნენ და ისინი ფიქრობენ, რომ დიზელის ავტომობილებზე გადასახადის დაწესების ნაცვლად სახელმწიფომ ჰაერში მავნე გამონაბოლქვის კონტროლი უნდა დაიწყოს და გადასახადიც სწორედ ამის მიხედვით  დააწესოს.   [post_title] => ესპანეთში დიზელის ავტომობილებს სპეციალური გადასახადი დაუწესდებათ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => espanetshi-dizelis-avtomobilebs-specialuri-gadasakhadi-dauwesdebat [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-20 16:02:58 [post_modified_gmt] => 2018-09-20 12:02:58 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=93167 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )