live

უკრაინელების შთაბეჭდილება – საქართველოს შესახებ ლეგენდები სიმართლე აღმოჩნდა

უკრაინელების შთაბეჭდილება – საქართველოს შესახებ ლეგენდები სიმართლე აღმოჩნდა

ლოპოტა, გრემი, ნეკრესი, გუდაური – ეს მარშრუტი  26-29 ოქტომბერს ავიაკომპანია “yanair-ის” ორგანიზებით უკრაინელმა სტუმრებმა გაიარეს. სტუმრების სრული უმრავლესობა საქართველოში პირველად იყო და, როგორც თავად ამბობენ, ქართულმა ბუნებამ, სტუმართმოყვარეობამ და, რაღა თქმა უნდა, სამზარეულომ მათზე საკმაოდ დადებითი შთაბეჭდილება მოახდინა.

ავიაკომპანია “yanair-მა” უკრაინელი ვიზიტორების პირველი ორი დღე ყვარელში, ლოპოტას დასასვენებელ კურორტზე დაგეგმა. ლოპოტას სივრცე 2008 წელს სულ 7 ნომრით გაიხსნა. როგორც “ფორტუნას” ლოპოტას გაყიდვების უფროსის მოადგილემ, ნატალი გურიელმა, უთხრა, ამჯერად ეს რიცხვი 102-მდე გაიზარდა, სამომავლოდ კიდევ 85 ნომრის დამატება იგეგმება. ტერიტორია 140 ჰექტარს მოიცავს, ამ სივრცეში მოქცეულია დასასვენებელი ადგილები, საცხოვრებელი კორპუსები, რესტორნები, ბარები, ბუნგალოები და ა.შ. ამავე ტერიტორიაზე არის 4 ღია აუზი, სულ ახლახან გაიხსნა დახურული აუზი ფიტნეს ცენტრით, გამაჯანსაღებელი ადგილებით, ფინური და თურქული საუნით.

ლოპოტა სტუმრებს წელიწადის ოთხივე სეზონზე მასპინძლობს.

“ზაფხულში აქ, ძირითადად, ოჯახებით ისვენებენ, შემოდგომა, ზამთარი და გაზაფხული კორპორატიული ჯგუფებისთვისაა გათვლილი როგორც სხვადასხვა ქვეყნიდან, ასევე საქართველოდან. ძალიან ხშირად გვყავს სტუმრები რუსეთიდან, უკრაინიდან,  არაბეთიდან, წელს სკანდინავიიდანაც მივიღეთ ჯგუფები, ასევე, ევროპელ ჯგუფებსაც ხშირად ვმასპინძლობთ,” – გვითხრა ნატალი გურიელმა.

ყვარელში სტუმრობისას უკრაინელმა სტუმრებმა გრემის და ნეკრესის ეკლესია-მონასტრები დაათვალიერეს. არც ყვარლის გვირაბი დარჩენილა მათი ყურადღების მიღმა: სტუმრებს ქართული ხალხური სიმღერის ფონზე შესაძლებლობა ჰქონდათ, ტრადიციული, კახური ღვინის დეგუსტაციასაც დასწრებოდნენ…. ვრცლად + ფოტო/ვიდეოგალერეა

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2017-12-14 14:01:48' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 73249 [post_author] => 14 [post_date] => 2017-12-14 16:35:54 [post_date_gmt] => 2017-12-14 12:35:54 [post_content] => 50 კმ/სთ სიჩქარეზე მომხდარი ავარიის დროს ადამიანის თავი 400 კილოგრამს იწონის, არასწორად დარეგულირებულმა თავის მისადებმა კისრის მალების სერიოზული ტრამვები შეიძლება გამოიწვიოს, საშიშია სხვადასხვა საგნებიც, რომლებიც ავარიისას ავტომობილის სალონშია. „ავარიის დროს დარტყმა ადამიანს წინ 2,5 ტონა ძალით გაისვრის. ეს დაახლოებით ორი ავტომობილის წონაა. 64კმ/სთ სიჩქარეზე შეჯახებისას, ძალის ასწრაფება 30-ჯერ მეტი დატვირთით ხდება“ - ამბობს პოლონურ ბლოგთან ინტერვიუში ნიკოლა კრუპინსკი Instytut Transportu Samochodowego-დან. საინტერესოა, რომ ქალაქში დასაშვები სიჩქარით მოძრაობისას, ჩვენი სხეული შესაძლოა დანაშაულის იარაღი გახდეს. ამის თავიდან აცილება უსაფრთხოების ღვედით არის შესაძლებელი, რომელი სტატისტიკის მიხედვით, 65%-ით ამცირებს ავარიისას სიკვდილიანობას. გასულ წელს პოლონეთის გზებზე 3 000 ადამიანი დაიღუპა. უბედური შემთხვევების მიზეზი როგორც წესი მაღალი სიჩქარეა, სიკვდილის მიზეზი კი ხერხემლის, ან თავის ტრამვა, ასევე შინაგანი ორგანოების დაზიანება. სამწუხაროდ უცნობია, რამდენი ტრაგიკული შემთხვევა განაპირობეს დაუმაგრებელმა ბარგმა, წყლის ბოთლებმა და სმარტფონებმა. სპეციალისტები ამბობენ, რომ ამ ნივთებს ადამიანის მოკვლა შეუძლიათ, მსუბუქი ქოლგა ავარიისას 13 კილოგრამს იწონის, სმარტფონი 10-ს, 1.5 ლიტრიანი წყლის ბოთლი კი 60 კილოგრამს. „მგზავრობისას, უნდა ვიზრუნოთ იმაზე, რომ ყველა მგზავრი და ყველა ნივთი თავის ადგილზე იყოს. ბარგი საბარგულში ჩადეთ, პატარა ნივთები კი სახელთათმანეში. ბოთლის სავარძელზე დადებას, სჯობს სპეციალურად გამოყოფილ სათავსოში ჩადოთ. ცხოველი სპეციალური საიმედო დაცვის გარეშე ავტომობილში არ უნდა ჩასვათ. ძაღლი, რომელიც სავარძელზე ზის, ექსტრემალური დამუხრუჭებისას წონაში 40-ჯერ იმატებს“ - ამბობენ სპეციალისტები. უბედური შემთხვევების უმრავლესობა მოკლე მარშუტებზე ხდება, როდესაც ადამიანი თავს უფრო უსაფრთხოდ გრძნობს.     [post_title] => საინტერესო ფაქტები ავარიის შესახებ, რომელიც ყველა მძღოლმა უნდა იცოდეს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => saintereso-faqtebi-avariis-shesakheb-romelic-yvela-mdzgholma-unda-icodes [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-12-14 16:35:54 [post_modified_gmt] => 2017-12-14 12:35:54 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=73249 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 73339 [post_author] => 14 [post_date] => 2017-12-15 16:25:50 [post_date_gmt] => 2017-12-15 12:25:50 [post_content] => ელექტრო ქროსოვერი Tesla Model X და ყველგანმავალი Toyota Land Cruiser Prado ერთმანეთს ბაწრის გადაქაჩვაში შეეჯიბრნენ. რგოლი YouTube-ზე, Bjørn Nyland-ის არხზე გამოქვეყნდა. შერკინებაში Tesla P90D-ის მოდიფიკაციით იბრძოდა, ავტომობილი ორი ელექტრო ძრავით არის აღჭურვილი, რომელიც ჯამში 762 ცხენის ძალას ავითარებს. ავტომობილის მასა 2468 კილოგრამია. Toyota Land Cruiser Prado კი დიზელის ძრავით არის აღჭურვილი, რომელიც 173 ცხნის ძალას ავითარებს და 2 850 კილოგრამს იწონის. https://www.youtube.com/watch?v=Pcn01JPAnpo [post_title] => Tesla და Toyota ერთმანეთს ბაწრის ქაჩვაში შეეჯიბრნენ (ვიდეო) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tesla-da-toyota-ertmanets-bawris-qachvashi-sheejibrnen-video [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-12-15 16:26:12 [post_modified_gmt] => 2017-12-15 12:26:12 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=73339 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 73280 [post_author] => 8 [post_date] => 2017-12-15 12:05:41 [post_date_gmt] => 2017-12-15 08:05:41 [post_content] => ველური ვიდეო ბრაზილიიდან, სადაც ტიპი პენალტს ავტომატის თანხლებით ურტყამს. ქსელში გამოჩნდა ვიდეო, რომელიც ბრაზილიურ ფაველებშია გადაღებული. რგოლში ნაჩვენებია, რომ მოთამაშე პენალტის დასარტყმელად ბრბოს გარემოცვაში ემზადება, ერთ-ერთ მაყურებელს კი ავტომატი აქვს. ფეხბურთელმა პენალტი გამოიყენა, მისმა გუნდმა კი ალბათ მოიგო, რადგან გოლმა დამსწრეთა დიდი სიხარული გამოიწვია. ზეიმი ავტომატის ჰაერში სროლით დასრულდა. [post_title] => ბრაზილიაში მხედრიონი და 90-იანი წლებია: პენალტი ავტომატის თანხლებით (ვიდეო) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => braziliashi-mkhedrioni-da-90-iani-wlebia-penalti-avtomatis-tankhlebit-video [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-12-15 12:05:41 [post_modified_gmt] => 2017-12-15 08:05:41 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=73280 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 73317 [post_author] => 14 [post_date] => 2017-12-15 16:36:08 [post_date_gmt] => 2017-12-15 12:36:08 [post_content] => როსტოვში, ტალახში ჩავარდნილი ნივა ხუთმა ყველგანმავალმა და ორმა ტრაქტორმა ვერ ამოიიყვანა. ამ უჩვეულო სამაშველო ოპერაციის ამსახველი ვიდეო ინტერნეტში გავრცელდა. რა მოხდა, უცნობია. ცნობილი მხოლოდ ის არის, რომ ნივის მძღოლის დასახმარებლად მივიდნენ:  Hyundai Santa Fe, Chevrolet Niva, Nissan Navara, Toyota Hilux, «УАЗ» და ორი ტრაქტორი. ვერცერთი მათგანი ავტომობილს რამდნეიმე მეტრითაც კი ვერ მიუახლოვდა. https://www.youtube.com/watch?v=kS32KKbAAFE [post_title] => ხუთმა ყველგანმავალმა და ორმა ტრაქტორმა ერთი ნივა ვერ ამოიყვანა (ვიდეო) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => khutma-yvelganmavalma-da-orma-traqtorma-erti-niva-ver-amoiyvana-video [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-12-15 16:36:34 [post_modified_gmt] => 2017-12-15 12:36:34 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=73317 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 73290 [post_author] => 12 [post_date] => 2017-12-15 12:40:15 [post_date_gmt] => 2017-12-15 08:40:15 [post_content] => მართვის მოწმობის პრაქტიკული გამოცდა თბილისის ქუჩებში არ ჩატარდება. ამის შესახებ შინაგან საქმეთა სამინისტროს მიერ აღნიშნულ საკითხთან დაკავშირებით, bpn-თვის გაგზავნილ წერილშია ნათქვამი. ამის პარალელურად უწყება ირწმუნება, რომ მართვის მოწმობის პრაქტიკული გამოცდის რეალურ მოძრაობაში ჩატარება ძალაში რჩება და ის დაგეგმილის შესაბამისად, 2018 წლის პირველი ნახევრიდან ამოქმედდება. „მართვის მოწმობის პრაქტიკული გამოცდის რეალურ მოძრაობაში (ქუჩებში) ჩატარება იგეგმება 2018 წლის პირველი ნახევრიდან. რაც შეეხება აღნიშნული გამოცდის თბილისის ქუჩებში ჩატარებას, დედაქალაქის არც ერთ ქუჩაზე არ იგეგმება მართვის მოწმობის პრაქტიკული გამოცდის განხორციელება,“ - ნათქვამია შსს-ს წერილში. შეგახსენებთ, რომ თავდაპირველი ინფორმაციით, მართვის მოწმობის პრაქტიკული გამოცდა რეალურ მოძრაობაში გადასვლის შემდეგ, თბილისისა და რუსთავის ქუჩებში უნდა ჩატარებულიყო. ამ მიზნით რუსთავში კონკრეტული ქუჩები შსს-ს მომსახურების სააგენტომ ჯერ კიდევ რამდენიმე თვის წინ შეარჩია, დედაქალაქში კი შესაბამისი ქუჩების განსაზღვრაზე მუშაობა მიმდინარეობდა. [post_title] => მართვის მოწმობის პრაქტიკული გამოცდა თბილისის ქუჩებში არ ჩატარდება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => martvis-mowmobis-praqtikuli-gamocda-tbilisis-quchebshi-ar-chatardeba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-12-15 12:40:15 [post_modified_gmt] => 2017-12-15 08:40:15 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=73290 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 73249 [post_author] => 14 [post_date] => 2017-12-14 16:35:54 [post_date_gmt] => 2017-12-14 12:35:54 [post_content] => 50 კმ/სთ სიჩქარეზე მომხდარი ავარიის დროს ადამიანის თავი 400 კილოგრამს იწონის, არასწორად დარეგულირებულმა თავის მისადებმა კისრის მალების სერიოზული ტრამვები შეიძლება გამოიწვიოს, საშიშია სხვადასხვა საგნებიც, რომლებიც ავარიისას ავტომობილის სალონშია. „ავარიის დროს დარტყმა ადამიანს წინ 2,5 ტონა ძალით გაისვრის. ეს დაახლოებით ორი ავტომობილის წონაა. 64კმ/სთ სიჩქარეზე შეჯახებისას, ძალის ასწრაფება 30-ჯერ მეტი დატვირთით ხდება“ - ამბობს პოლონურ ბლოგთან ინტერვიუში ნიკოლა კრუპინსკი Instytut Transportu Samochodowego-დან. საინტერესოა, რომ ქალაქში დასაშვები სიჩქარით მოძრაობისას, ჩვენი სხეული შესაძლოა დანაშაულის იარაღი გახდეს. ამის თავიდან აცილება უსაფრთხოების ღვედით არის შესაძლებელი, რომელი სტატისტიკის მიხედვით, 65%-ით ამცირებს ავარიისას სიკვდილიანობას. გასულ წელს პოლონეთის გზებზე 3 000 ადამიანი დაიღუპა. უბედური შემთხვევების მიზეზი როგორც წესი მაღალი სიჩქარეა, სიკვდილის მიზეზი კი ხერხემლის, ან თავის ტრამვა, ასევე შინაგანი ორგანოების დაზიანება. სამწუხაროდ უცნობია, რამდენი ტრაგიკული შემთხვევა განაპირობეს დაუმაგრებელმა ბარგმა, წყლის ბოთლებმა და სმარტფონებმა. სპეციალისტები ამბობენ, რომ ამ ნივთებს ადამიანის მოკვლა შეუძლიათ, მსუბუქი ქოლგა ავარიისას 13 კილოგრამს იწონის, სმარტფონი 10-ს, 1.5 ლიტრიანი წყლის ბოთლი კი 60 კილოგრამს. „მგზავრობისას, უნდა ვიზრუნოთ იმაზე, რომ ყველა მგზავრი და ყველა ნივთი თავის ადგილზე იყოს. ბარგი საბარგულში ჩადეთ, პატარა ნივთები კი სახელთათმანეში. ბოთლის სავარძელზე დადებას, სჯობს სპეციალურად გამოყოფილ სათავსოში ჩადოთ. ცხოველი სპეციალური საიმედო დაცვის გარეშე ავტომობილში არ უნდა ჩასვათ. ძაღლი, რომელიც სავარძელზე ზის, ექსტრემალური დამუხრუჭებისას წონაში 40-ჯერ იმატებს“ - ამბობენ სპეციალისტები. უბედური შემთხვევების უმრავლესობა მოკლე მარშუტებზე ხდება, როდესაც ადამიანი თავს უფრო უსაფრთხოდ გრძნობს.     [post_title] => საინტერესო ფაქტები ავარიის შესახებ, რომელიც ყველა მძღოლმა უნდა იცოდეს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => saintereso-faqtebi-avariis-shesakheb-romelic-yvela-mdzgholma-unda-icodes [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-12-14 16:35:54 [post_modified_gmt] => 2017-12-14 12:35:54 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=73249 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )