live

ვენეცია – რჩევები ვენეციაში მოგზაურობის მსურველებს #ფორტუნაგიდი

ვენეცია – რჩევები ვენეციაში მოგზაურობის მსურველებს #ფორტუნაგიდი

დამათრობელი და ესოდენ უჩვეულო – ერთდროულად პომპეზური და გაცვეთილი – ვენეციამ შეიძლება ჭკუიდან გადაგიყვანოთ. ეს არის ადგილი, სადაც ადამიანს უნდა, რომ სიცოცხლის ყოველი წუთით დატკბეს. ეს ქალაქი მსოფლიოს ყველა ჩამონათვალის „ტოპში“ ხვდება, სადაც კი კაცმა ფეხი უნდა დადგას. ტურისტმა უნდა იცოდეს: ვენეცია – ნამდვილი ქალაქი-ძეგლია, სადაც აბსოლუტურად ყველა შენობას ისტორიულის წოდებაზე პრეტენზია აქვს. ასე რომ, გასაკვირი სულაც არ არის, რომ მთელი ძველი ნაწილი და მისი ლაგუნა იუნესკოს მსოფლიო მემკვიდრეობის სიაშია შეტანილი.

ვენეციის რაიონები

ვენეცია, მიუხედავად 188 კუნძულზე არატრივიალური განლაგებისა, პატარა ქალაქი როდია. ამას რუქაზე დახედვითაც მიხვდებით. ადმინისტრაციულად ქალაქი 6 რაიონად იყოფა, მაგრამ ტურისტებს სამი მათგანი აინტერესებთ. ესენია – მატერიკული მესტრესანაპირო ლიდო და თავად მთავარი რაიონი, რომელსაც ბანალურად ქვია: ვენეცია – ბურანო – მურანო.

 

დაწყება ბუნებრივია უპრიანია სან მარკოდან, სადაც თავმოყრილია ღირსშესანიშნაობების დიდი ნაწილი და ქალაქის გული – ამავე სახელწოდების მოედანი პომპეზური ტაძრით. აქ მდებარეობს დოჟების სასახლეკამპანილას კოშკიბიბლიოთეკა და სან მარკოს კოლონები, ოხვრის ხიდი და ათობით ადგილი, რომელიც იუნესკომ თავისი მფარველობის ქვეშ აიყვანა. სასტუმროები და რესტორნები, მაღაზიები და სუვენირების დახლები – სან მარკოზე ფაქტობრივად ყველაფერი ძალიან ძვირი და არნახულად ლამაზია.

სან მარკოს რაიონის ტერიტორიას მიეკუთვნება კუნძული სან ჯორჯო მაჯორეც, სადაც ამავე სახელწოდების სახელგანთქმული ტაძარი დგას.

კანარეჯო, ვენეციის ჩრდილოეთითაა და ის ყველაზე საცხოვრებელ ადგილად მიიჩნევა, რადგან აქ 20 ათასი ადამიანი ბინადრობს. ერთი შეხედვით აქ ტურისტმა რა უნდა აკეთოს, მაგრამ ერთი, რომ სწორედ აქ მდებარეობს რკინიგზის სადგური, რომლის დანახვაზე ტურისტები აღფრთოვანების ამოძახილს ვერ იკავებენ. ამ რაიონშია ერთი უჩვეულო ღირსშესანიშნაობა – გეტო, სადაც შემონახულია ჰოლოკოსტის მსხვერპლთა მონუმენტი, ებრაელთა მუზეუმი და ორი მოქმედი სინაგოგა. კიდევ ის, რომ სწორედ ამ რაიონში ნახავთ იმ ტაძარს, სადაც კვირაობით წირვაზე დადიოდა ტინტორეტო. მადონა დელ ორტოს ტაძარში (ნებაყოფლობითი შესაწირი 3 ევრო) არა მარტო განისვენებს დიდი ფერმწერის ნეშტი, არამედ ნახავთ მის ორ გენიალურ ტილოს – „ოქროს კერპის თავყვანისცემა“ და „საშინელი სამსჯავრო“.

კანარეჯოს კიდევ ერთი უპირატესობა – აპარტამენეტებს ასე თუ ისე ნორმალურ ფასად იშოვით.

ყველაზე დიდი რაიონია – კასტელო. მან სახელი ძველრომაული ციხესიმაგრიდან მიიღო, თუმცა ის შემორჩენილი არ არის. ამ ადგილზე დღეს სან პიეტრო დი კასტელოს ეკლესია იწონებს თავს. შუაში მდებარეობს ძველი არსენალი – გემთსაშენი, სადაც ოდესღაც აგებდნენ სახელგანთქმულ ვენეციურ გალერებს. მისგან აღმოსავლეთით უამრავი ბაღი და პარკია, რაც ვენეციისთვის საკმაოდ უჩვეულოა. დასავლეთით არის რაიონში აუცილებლად სანახავი: სან ძაკარიას ტაძარისანტა ჯოვანი ი პაოლოს ტაძარი, ასევე ტურისტებისთვის საყვარელი სასეირნო ადგილი რივა დელ სკიავონე.

 

რაიონი დორსოდურო სან მარკოს მოპირდაპირედ, გრანდ კანალის მეორე მხარესაა. ეს კვარტალი შედარებით შემაღლებულ ადგილზეა გაშენებული და ამიტომ წვიმიან სეზონზე ჩასულები უნდა დაფიქრდნენ აქ ხომ არ გაჩერდნენ. დორსოდუროს ცენტრია ჯუდეკას არხი, რომელიც არხი კი არა, მთელი მდინარეა, მისი სიგანე ზოგიერთ ადგილას 200 მეტრსაც აღწევს. მას მოყვება ჯუდეკას კუნძული, მშვიდი და მწვანე ადგილი, სადაც რიგითი ტურისტები არ დადიან. ღირსშესანიშნაობების კუთხით დორსოდუროში სანახავია: მე-19 საუკუნის აკადემიის ხიდიაკადემიის გალერეაპეგი გუგენჰაიმის ცნობილი მუზეუმი, ასევე ორი დახვეწილი მოედანი – სანტა ბარნაბა და სანტა მარგერიტა. ეს ადგილი სტუდენტებს უყვართ და აქ საღამოობით ხმაური და მხიარულებაა.

სან პოლო, როგორც სან მარკო, ვენეციის გულია. აქ ღირსშესანიშნაობები ყოველ ფეხის ნაბიჯზეა: რიალტოს ხიდი, მის ირგვლივ მოცურავე გონდოლიერები, წმინდა პავლეს ეკლესია, მე-9 საუკუნის სან ჯაკომო დი რიალტოს ტაძარი და სანტა მარია გლორიოსა დეი ფრარისტაძარი.

დაბოლოს, სანტა კროჩეს (წმინდა ჯვარი) რაიონი – პირველი ადგილი ქალაქში, სადაც ტურისტები ავტომანქანით ან ავტობუსით ხვდებიან. მისი ცნობილი რომის მოედანი (Piazzale Roma) სატრანსპორტო საშუალებების გამანაწილებელია. ავტოსადგომების გარდა რაიონი მუზეუმებითაც საინტერესოა – საბუნებისმეტყველო ისტორიის მუზეუმი (ფონდაკო დეი ტურკის სასახლეში), ასევე აღმოსავლეთ ხელოვნების მუზეუმი და თანამედროვე ხელოვნების გალერეა (კა პესაროს სასახლეში).

ვენეციის რაიონებზე საუბრისას ვერ გამოვტოვებთ ცალკე მდგომ კუნძულებს, რომლებიც ქალაქის მნიშვნელოვანი ნაწილია: ლიდო, მურანო, ბურანო, სან მიკელე და პოველია.

ბურანო იზიდავს ხალასად შეღებილი სახლებითა და მაქმანების არაჩვეულებრივი მუზეუმით. მურანოს კუნძულზე ამზადებენ სახელმოხვეჭილ ულამაზეს მინას. ლიდო – კუნძული-პლაჟია, ასევე ცნობილი კინოფესტივალის ჩატარების ადგილი. პოველია – მოჩვენებებისა და ლეგენდების კუნძული, სადაც ჭირით დაავადებულებს გზავნიდნენ, შემდეგ ლაზარეთი გახსნეს, ხოლო მე-19 საუკუნეში ფსიქიატრიული სამკურნალო დაწესებულება, რომელიც დღეს დაკეტილია. სან მიკელეს კუნძული ცნობილია 1469 წლის ტაძრით და ცნობილი ადამიანების სასაფლაოთი.

 

ტრანსპორტი

ვენეციის მთავარი ტრანსპორტი ბუნებრივია საწყლოსნოა. თუმცა ქალაქში ასევე დადის მინიმეტრო, ველოსიპედები და ავტობუსებიც, უბრალოდ მთლად ცენტრში არა. ქალაქის გულში კი მთავარია გონდოლები, ვაპორეტო, ტრაგეტო და საკუთარი ფეხები.

 

ნავები, გონდოლები და ვაპორეტო

ქალაქის ცენტრში ერთადერთი საზოგადოებრივი ტრანსპორტია ვაპორეტო, რომლებიც ყველა არხსა და უახლოეს კუნძულებამდე დადის. ყველაზე თვალწარმტაცი მარშრუტი №1 დიდ არხზე დადის და 7 ევრო ღირს (ბილეთი 1 სთ მოქმედებს).
დიდ არხზე, ისეთ ადგილებში, სადაც ხიდები არ არის, გადაყვანას ერთგვარი ბორანი – ტრაგეტო ახორციელებს. მათ ხალხი გრანდ კანალის ერთი ნაპირიდან მეორეზე 2 ევროდ გადაყავთ. ბილეთების ყიდვა შეიძლება თამბაქოს ჯიხურებში, ავტომატებსა და ACTV სალაროებში.

კიდევ ერთი სახეობაა წყლის ტაქსი. მგზავრობის ღირებულება 15 ევროდან იწყება ჩასხდომისას და 2 ევრო თითო წუთზე. თუ ბარგიც გაქვთ, ან ბევრნი ხართ ანაც ღამის გამოძახებაა, კიდევ 5 ევრო უნდა დაამატოთ. აქაც მიაქციეთ ყურადღება, რომ მძღოლმა მრიცხველი ჩართოს.

აეროპორტამდე (მარკო პოლოს სახელობისაა) 4 მგზავრისა და ბარგის საფასური 100 ევროს გადააჭარბებს. გარდა ამისა, არის სპეციალური კატერი Venice Shuttle, რომელსაც თითო მგზავრი აეროპორტიდან ქალაქამდე 25 ევროდ (ღამით 31 ევრო) გადაყავს.

გონდოლები – ბურჟუაზიული, ტურისტული და რომანტიული საშუალება ვენეციის სანახავად. ფასი არა ადამიანის, არამედ გონდოლას მიხედვითაა, სადაც მაქსიმუმ 6 ადამიანი ეტევა (რაც მეტია ხალხი, მით ნაკლებია გადასახადი). 30 წუთიანი ნაოსნობა 80 ევრო ჯდება (ღამით მეტი), ვაჭრობა მოსულა, თორემ 100 ევროზე ნაკლებს არ გეტყვიან.

ნავის ქირაობა

ვენეციაში ნავის ქირაობაც შეიძლება და შესაბამისი რომანტიკის მოწყობაც. 7 მეტრი სიგრძის 6-კაციანი ნავის იჯარა (საწვავის ჩათვლით) დაახლოებით 50 ევრომდეა ერთი საათი და 200 ევრო მთელი დღე. ლიცენზია საჭირო არ არის, უბრალოდ მთავარ ტურისტ-კაპიტანს თხოვენ, აჩვენოს, როგორ შეუძლია მანევრირება და პარკირება, შემდეგ უკვე ღია ნაოსნობაში გაუშვებენ.

 

მინიმეტრო

ვენეციის ახალ მონორელსს ტურისტები მიყავს ტრონკეტოს ავტოსადგომიდან საზღვაო სადგურამდე (Stazione Maritima) ან რომის მოედნამდე (Piazzale Roma). მგზავრობის ღირებულება 1 ევროა. სულ 1 კმ-იან მინიმეტროში 3 სადგურია და 2 ვაგონი დადის, რასაც 3 წუთს ანდომებს.
ყველა, სამივე სადგურიდან შეიძლება ვაპორეტოზე გადაჯდომა.

 

ვენეციის სანაპირო

ვენეციაში არის საკუთარი კუნძული-პლაჟი, რომელსაც პირდაპირ ასევე ქვია – ლიდო(იტალიურიდან „სანაპირო“). მოდური ეს ადგილი ჯერ კიდევ მე-19 საუკუნიდან გახდა, თავის დროზე აქ ისვენებდნენ ბაირონი, გოეთე, შელი, თომას მანი, რომელმაც ამ კუნძულზე დაწერა სკანდალური „სიკვდილი ვენეციაში“.

სანაპიროები ქვიშისაა, საკმაო სიგრძის, მაგრამ სეზონზე პირთამდე სავსეა, განსაკუთრებით უქმეებზე ან საღამოობით, როდესაც ვენეციალები იყრიან თავს, ამიტომ ჩასულებისთვის უმჯობესია დილით მისვლა, სანამ ადგილობრივები ჯერ სამსახურში არიან. არის ფასიანი და უფასო მონაკვეთები, ორ შეზლონგს და ქოლგას 30 ევრო უნდა.

ლიდომდე მისვლა რთული არ არის. გრანდ კანალის ნებისმიერი გაჩერებიდან წახვალთ. შეიძლება ლიდოზე ველოსიპედის ქირაობა, კუნძული 12 კმ-ზეა გადაჭიმული და სანახავიც მოიძებნება.

(ვრცლად/ფოტოები)

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2018-05-22 11:08:21' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 85204 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-05-23 11:39:32 [post_date_gmt] => 2018-05-23 07:39:32 [post_content] => ორგანიზაციებმა Consumer Reports და  JD Power ათი ყველაზე საიმედო ქროსოვერისა და ყველგანმავალის ჩამონათვალი შეადგინეს. მეათე ადგილი  Porsche Macan-ს ერგო, იაპონური ქროსოვერი Lexus RX მეცხრე პოზიციაზე განთავსდა, კიდევ უფრო საიმედოდ დასახელდა კომპანიის სხვა მოდელი Lexus NX, რომელიც მერვე ადგილზეა. ერთი საფეხურით მაღლა განთავსდა Buick Encore, რომელმაც Consumer Reports-ის ექსპერტებისგან უმაღლესი შეფასება მიიღო. მეექვსე ადგილზე გერმანული BMW X5, შემდეგი ორი პოზიცია კი ასევე ბავარიული მარკის მოდელებმა, კომპაქტურმა ქროსოვერებმა BMW X3-მა და BMW X1-მა დაიკავეს. ტოპ სამეულში გერმანული Audi Q5, Audi Q3 და Acura RDX შედიან.   [post_title] => 10 ყველაზე საიმედო პრემიალური ქროსოვერი [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => 10-yvelaze-saimedo-premialuri-qrosoveri [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-05-23 11:57:34 [post_modified_gmt] => 2018-05-23 07:57:34 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=85204 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 69991 [post_author] => 14 [post_date] => 2018-05-24 09:36:08 [post_date_gmt] => 2018-05-24 05:36:08 [post_content] => რამდენი ხანია გრძლედება თქვენი ურთიერთობა და კიდევ რამდენ ხანს შეძლებთ სიყვარულის შენარჩუნებას? - ყველა ზოდიაქოს ნიშანი თავისებურად გრძნობს პარტნიორს და სიყვარულიც განსაკუთრებული შეუძლია. * ვერძი დამოუკიდებელი და საკმაოდ ხისტი ვერძი მხოლოდ იმ შემთხვევაშია პარტნიორის ერთგული, თუ არ იზღუდება მისი თავისუფლება. * კურო ყოველთვის საიმედო კუროს ერთხელ თუ შეუყვარდა სამუდამოდ პარტნიორის ერთგული იქნება და იმ შემთხვევაშიც არ დაიწყებს თავგადასავლების ძებნას, თუ წლების შემდეგ სიყვარული გაქრება. * ტყუპები ტყუპებს ძალიან უყვართ სხვებთან ფლირტით პარტნიორის გაღიზიანება. იმ შემთხვევაში თუ ამგვარ ურთიერთობას გაუძლებთ და ტყუპების გამოცდას წარმატებით ჩააბარებთ, მაშინ თქვენი სიყვარული მარადიული იქნება. * კირჩხიბი ბუნებით მშვიდ კირჩხიბს არ უყვარს ზედმეტი წრიალი და ყოველთვის დარწმუნებულია საკუთარ გრძნობებში. თუმცა, ძალიან მომთხოვნი და საკმაოდ ეჭვიანია, რომელიც არც საკუთარ თავს, არც პარტნიორს აძლევს ღალატის უფლებას. * ლომი ფრთხილი ლომი არასდროს ეშვება თავით სასიყვარულო თავგადასავლებში. თუმცა, თუ  შეყვარებულია, სულ მცირე რამდენიმე წელი ვერავის ამჩნევს საყვარელი ადამიანის გარდა. * ქალწული პრაქტიკული ქალწული არასდროს ყოყმანობს და სწრაფად არკვევს საკუთარ და პარტნიორის გრძნობებს, მით უფრო, რომ მისთვის სიყვარული უფრო მატერიალურია, ვიდრე სულიერი და ურთიერთობაც მხოლოდ მანამდე გრძლედება, სანამ ქალწული თავს დაცულად და მატერიალურად უზრუნველყოფილად გრძნობს. * სასწორი ლოიალური სასწორი ადვილად ეგუება პარტნიორის ყველა ნაკლს, რადგან სიყვარული მისთვის ყოველთვის მეგობრობით იწყება. თუმცა, მხოლოდ მანამდე ინარჩუნებს ერთგულებას, სანამ პარტნიორი საინტერესო და მრავალფეროვან ცხოვრებას სთავაზობს. * მორიელი ქარიზმატულ მორიელს ყოველთვის უამრავი თაყვანისმცემელი ჰყავს, თუმცა თავად ერთ-ერთი ყველაზე ერთგული ზოდიაქოს ნიშანია და თუ მართლა შუყვარდა ვინმე, მთელი ცხოვრება მისი ერთგული იქნება. * მშვილდოსანი მრავალფეროვნების მოყვარულ მშვილდოსანს იშვიათად გამოსდის ერთგულების შენარჩუნება და მხოლოდ იმ შემთხვევაში შეძლებთ მისი კეთილგანწყობის დამსახურებას, თუ ყველა მის ღალატზე თვალის დახუჭვას. * თხის რქა ტრადიციების მოყვარული თხის რქა, მხოლოდ ერთხელ ქმნის ოჯახს და დიდ დროს უთმობს შვილების აღზრდას, ყოველთვის მეუღლის ერთგულია და მხოლოდ ტყუილის პატიება არ შეუძლია. * მერწყული მერწყული ცნობილი მარტოხელაა, რომელიც ჯიუტად იცავს საკუთარ დამოუკიდებლობას და მხოლოდ რამდენიმე დღე შუძლია ურთიერთობის შენარჩუნება, რადგან მართალია, სწრაფად და თავდავიწყებით უყვარდება პარტნიორი, მაგრამ სწრაფად კარგავს მის მიმართ ინტერესს. * თევზები ერთგულ თევზებს ერთხელ უყვარდებათ და მთელი ცხოვრება პარტნიორის ერთგულები არიან, სრულად იხარჯებიან საყვარელი ადამიანისთვის და მისგანაც იგივეს მოითხოვენ.   [post_title] => როგორი სიყვარული შეუძლია სხვადასხვა ზოდიაქოს ნიშანს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => rogori-siyvaruli-sheudzlia-skhvadaskhva-zodiaqos-nishans [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-05-24 11:30:59 [post_modified_gmt] => 2018-05-24 07:30:59 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=69991 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 85243 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-05-22 14:14:29 [post_date_gmt] => 2018-05-22 10:14:29 [post_content] => პროფილური გამოცემის გვერდებზე გაჩნდა ინფორმაცია, რომლის თანახმადაც ცნობილი გახდა, რომ გერმანული კომპანია Mercedes-Benz ბაზარზე ლეგენდარული ყველგანმავალის Mercedes-Benz G-Class დიზელის ვერსიას მომავალი წლის მარტში გაიყვანს. წარმოება კი მიმდინარე წლის დეკემბერში დაიწყება. 2,9 ლიტრიანი და 6 ცილინდრიანი დიზელის ძრავი, რომლის სიმძლავრეც 286 და 340 ცხენის ძალა იქნება, ახალი Mercedes-Benz S-Class-სგა და Mercedes-Benz CLS-სგან აქვს აღებული. დიზელის ძრავიან Mercedes-Benz G-Class-სთან ერთად შესაძლებელი იქნება ბენზინის ძრავიანი ვერსიის შეკვეთაც, რომელიც 8 ცილინდრიანი 4.0 ლიტრის მოცულობის აგრეგატით არის აღჭურვილი და 422 ცხენის ძალას ავითარებს. Mercedes-Benz G-Class-ის პრემიერა 2018 წლის იანვარში, დეტროიტის ავტოსალონზე შედგა.   [post_title] => დიზელის Mercedes-Benz G-Class ბაზარზე 2019 წლის გაზაფხულზე გამოვა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => dizelis-mercedes-benz-g-class-bazarze-2019-wlis-gazafkhulze-gamova [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-05-23 11:57:20 [post_modified_gmt] => 2018-05-23 07:57:20 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=85243 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 85324 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-05-22 17:21:34 [post_date_gmt] => 2018-05-22 13:21:34 [post_content] => დედაქალაქში არსებული გრძელი სამარშუტო ხაზები შესაძლოა, გაუქმდეს და მგზავრთა გადაჯდომის ადგილები დაწესდეს, – ამის შესახებ დღეს საუბარი იყო თბილისის საკრებულოს სატრანსპორტო კომისიის სხდომაზე, სადაც თბილისის ავტობუსებისა და მიკროავტობუსების ხაზების რესტრუქტურიზაციის პროექტზე იყო საუბარი. აღნიშნულ პროექტს კომპანია “სისტრა” განახორციელებს. როგორც ქართული საკონსულტაციო კომპანია “სპექტრუმ კონსალტინგის” წარმომადგენელმა ასმათ აბესაძემ განაცხადა, ასევე შესაძლოა განხორციელდეს რუსთავიდან, გარდაბნიდან და მცხეთიდან თბილისში მოძრავი სამარშრუტო მიკროავტობუსებისთვის გაჩერების გარკვეული ადგილების დაწესება, რომლის იქითაც მათ თბილისში მგზავრების შემოყვანა აღარ შეეძლებათ. “საუბარია იმაზე, თუ სად უნდა მოხდეს გადაჯდომა, გაჩერების ადგილის დაწესება თბილისში შემოსული მიკროავტობუსებისთვის. ის, რომ რუსთავიდან თბილისამდე მგზავრი უნდა ჩამოვიდეს კომფორტულად, ამაზე არავინ დავობს. საუბარია იმაზე, რამდენად სიღრმეში უნდა შემოვიდეს თბილისში, მაგალითად, რუსთავიდან მომავალი სამარშრუტო მიკროავტობუსი, ამას ჩვენ აუცილებლად დავადგენთ. გადაჯდომა შეეხება არა მარტო რუსთავიდან, მცხეთიდან ან გარდაბნიდან შემომავალ სამარშრუტო მიკროავტობუსებს, არამედ თბილისში არსებულ გრძელ მარშრუტებსაც. მოხდება დადგენა იმ ადგილების, საიდანაც მგზავრი ძალიან კომფორტულად გადაჯდება საზოგადოებრივი ტრანსპორტის სხვა საშუალებაში. შესაძლოა, ეს იყოს ავტობუსი, მეტრო და ა. შ.” – განაცხადა ასმათ აბესაძემ. [post_title] => თბილისში გრძელი სამარშრუტო ხაზები შესაძლოა, გაუქმდეს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tbilisshi-grdzeli-samarshruto-khazebi-shesadzloa-gauqmdes [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-05-23 11:57:13 [post_modified_gmt] => 2018-05-23 07:57:13 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=85324 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 85215 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-05-22 12:49:29 [post_date_gmt] => 2018-05-22 08:49:29 [post_content] => YouTube-ზე Car Throttle-ის არხის ავტორებმა აჩვენეს, როგორ შეიძლება გამოიყურებოდეს ავტომობილი 695000 კილომეტრის გავლის შემდეგ, თუკი მას დროული და სწორი მომსახურება აქვს. მაგალითისთვის კი დიზელის ძრავიანი Skoda Octavia მოიყვანეს, რომელიც ტექნიკურ ცენტრ Volks Techniks-ში სრულად შეამოწმეს. გაირკვა, რომ მიუხედავად ასეთი დიდი გარბენისა, ავტომობილს ისევ ორიგინალი ძრავი, ტურბოგამათბობელი, გამოსაშვები ტრაქტი და ამორტიზატორები  აქვს. შესანიშნავ მდგომარეობაში შენარჩუნდა ძრავის სარქველები, ხოლო საკიდარზე კოროზიის მხოლოდ მცირე კვალი შეინიშნება.   [post_title] => ნახეთ, როგორ გამოიყურება Octavia, რომელის გარბენიც 695 000 კილომეტრია [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => nakhet-rogor-gamoiyureba-octavia-romelis-garbenic-695-000-kilometria [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-05-22 13:47:52 [post_modified_gmt] => 2018-05-22 09:47:52 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=85215 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 85204 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-05-23 11:39:32 [post_date_gmt] => 2018-05-23 07:39:32 [post_content] => ორგანიზაციებმა Consumer Reports და  JD Power ათი ყველაზე საიმედო ქროსოვერისა და ყველგანმავალის ჩამონათვალი შეადგინეს. მეათე ადგილი  Porsche Macan-ს ერგო, იაპონური ქროსოვერი Lexus RX მეცხრე პოზიციაზე განთავსდა, კიდევ უფრო საიმედოდ დასახელდა კომპანიის სხვა მოდელი Lexus NX, რომელიც მერვე ადგილზეა. ერთი საფეხურით მაღლა განთავსდა Buick Encore, რომელმაც Consumer Reports-ის ექსპერტებისგან უმაღლესი შეფასება მიიღო. მეექვსე ადგილზე გერმანული BMW X5, შემდეგი ორი პოზიცია კი ასევე ბავარიული მარკის მოდელებმა, კომპაქტურმა ქროსოვერებმა BMW X3-მა და BMW X1-მა დაიკავეს. ტოპ სამეულში გერმანული Audi Q5, Audi Q3 და Acura RDX შედიან.   [post_title] => 10 ყველაზე საიმედო პრემიალური ქროსოვერი [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => 10-yvelaze-saimedo-premialuri-qrosoveri [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-05-23 11:57:34 [post_modified_gmt] => 2018-05-23 07:57:34 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=85204 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )