live

ბევრი ვიზიტორი სურვილს გამოთქვამდა ფოტო გადაეღოთ მათთან, აჭრელებული იყო სოციალური ქსელი

ბევრი ვიზიტორი სურვილს გამოთქვამდა ფოტო გადაეღოთ მათთან, აჭრელებული იყო სოციალური ქსელი

გადაცემას ”კანონის ფარგლებში” საპატრულო პოლიციის დეპარტამენტის დირექტორის მოადგილე ბადრი ჩერქეზიშვილი ესტუმრა. 14 აპრილს საქართველოს მთის კურორტებზე სეზონი დასრულდა, ჩვენ სწორედ გასული სამთო-სათხილამური სეზონი შევაჯამეთ და SKI PATROL-ის შესახებ ვისაუბრეთ.

როდის დაარსდა  SKI PATROL?

SKI PATROL-ის საპილოტე პროგრამა 2016 წლის 21 დეკემბერს დაიწყო და მხოლოდ გუდაურის სასრიალო ტრასებს მოიცავდა. წელს კი მთელი საქართველოს სამთო-სათხილამურო ტრასები მოვიცავით: საუბარია გუდაურის, ბაკურიანის, მესტიისა და აჭარის სასრიალო ტრასებზე. ”სქი პატრულები” ტრასებზე მხოლოდ სპეციალური მომზადების შემდეგ გავიდნენ, ისინი მოთავსებულნი იყვნენ შესაბამისად მომზადებულ ბაზებზე. მთებზე სეზონი 14 აპრილს დასრულდა და მეორე დღეს უკვე თავიანთ დანაყოფებს დაუბრუნდნენ.

კონკრეტულად რა მოვალეობები აქვს მთაში პატრულს?

სპეციალურად საპატრულო პოლიციის დეპარტამენტიდან და შსს-ს განსაკუთრებულ დავალებათა დეპარტამენტიდან მოსრიალე პატრულები შევარჩიეთ, სულ 74 პოლიციელი და ისინი შვიდ ტრასაზე ორ ცვლაში გადანაწილდნენ. პატრულები აღჭურვილები იყვნენ რადიო სადგურებით, რომლის მეშვეობითაც ერთმანეთთან ჰქონდათ კავშირი ტრასებზე. ასევე, ტრასებზე იყვნენ მთის კურორტების განვითარების წარმომადგენლები, კერძოდ მათი მაშველები და სამედიცინო პერსონალი, რომელთანაც ჩვენი პატრულები აქტიურად თანამშრომლობდნენ. ერთი ”სქი პატრული” იმყოფებოდა ბაზაზე, დანარჩენები კი მუდმივად სრიალდებდნენ ტრასებზე.

სეზონის გახსნამდე პატრულებმა შეისწავლეს დაზიანებული ადგილები, განათავსეს გამაფრთხილებელი ნიშნები. სასრიალო ტრასებზე მოთხილამურე პატრულის ფუნქცია-მოვალეობებია: სათხილამურო გზით მოსარგებლე პირთა წესების დაცვის კონტროლი; საფრთხის შემქმნელ პირთა სათხილამურო გზიდან ჩამოშორება; ალკოჰოლურ ან ფსიქოაქტიურ ნივთიერებათა ზემოქმედების დამახასიათებელი ქცევის კონტროლი; მოსწავლე-მოთხილამურეთა ვარჯიშის არეალის კონტროლი და უსაფრთხოების ზომების დაცვა; სათხილამურო ტრანსპორტზე აკრძალული ტრანსპორტით გადაადგილების აღკვეთა; სათხილამურო გზებზე არსებული მონიშვნების, ნიშნების და უსაფრთხოების ბარიერების კონტროლი. პოლიციელებს ფორმის ტანსაცმელსა და სათხილამურო ჩაფხუტზე აქვთ განმასხვავებელი წარწერა -”SKI PATROL” და ”POLICE”.

აქვს თუ არა დაჯარიმების უფლება ”სქი პატრულს”?

შარშან, როდესაც საპილოტე პროგრამა ჩაეშვა, მაშინ ”სქი პატრულს” შეეძლო მოეწოდებინა მოთხილამურესთვის რომ არ განეხორციელებდა ქმედება, რითაც დააზიანებდა როგორც საკუთარ ჯანმრთელობას, ისე სხვის სიცოცხლეს. 2016 წლის ზაფხულში საპილოტე პროგრამის დასრულების შემდეგ შსს-მ მიმართა საკანონმდებლო ორგანოს ინიციატივით და კანონმდებლობაში შევიდა ცვლილებები. კერძოდ, დაემატა სპეციალური მუხლები და სათხილამურო ტრასებზე აიკრძალა თოვლმავლითა და მოტოციგით შესვლა. ასევე, შესაძლებელი გახდა ადმინისტრაციული სახდელის დაკისრება, თუკი სრიალის დროს პირს ალკოჰოლური თრობა აღენიშნებოდა. როდესაც შსს-ს აკადემიაში ”სქი პატრულებმა” გაიარეს სწავლება, მათ მიეცათ რეკომენდაცია, რომ ძირითადად სიმთვრალის გამოვლენაზე არ ყოფილიყვნენ ორიენტირებული.

ჩვენ გვესმის, რომ ტურისტული სეზონია, ადამიანი დასასვენებლად არის ჩასული, ამიტომ, ჩვენი ”სქი პატრულები” მხოლოდ და მხოლოდ უსაფრთხოების მიზნით მოუწოდებდნენ დამრღვევ პირებს დაეტოვებინათ სათხილამურო ტრასა. ჩვენი სტატისტიკა ამ სეზონზე ასეთია: ”სქი პატრულებმა” გამოიყენეს 129 გაფრთხილება. მხოლოდ უკიდურეს შემთხვევებში მოხდა ადმინისტრაციული სახდელის დაკისრება და ასეთი პირების რაოდენობა შეადგენს 15-ს. მათ ბევრჯერ სთხოვეს ”სქი პატრულებმა” ტრასებზე არ შესულიყვნენ თოვლმავლებით და როდესაც ყველა სხვა ღონისძიება ამოწურეს, იძულებულები გახდნენ, მათთვის ადმინისტრაციული სახდელი დაეკისრებინათ.  

რამდენად გაამართლა ამ პროექტმა?

პროექტმა ნამდვილად გაამართლა, წელს სამთო-სათხილამურო კურორტებზე წარმოუდგენელი რაოდენობის ტურისტი იყო, გუდაური კი შაბათ-კვირას განსაკუთრებით იტვირთებოდა.

რაც შეეხება ბაკურიანს, წელს მიტარბის ტრასა გაიხსნა და უცხოელები გაკვირვებას გამოხატავდნენ და ამბობდნენ, რომ ზედმიწევნით იყო ტრასები გამაფრთხილებელი ნიშნებით მოწესრიგებული. საინტერესოა ისიც, რომ ბევრ განვითარებულ ქვეყანაში არ არის SKI PATROL. ბევრი ვიზიტორი სურვილს გამოთქვამდა ფოტო გადაეღოთ მათთან, აჭრელებული იყო მათი ფოტოებით სოციალური ქსელები. ჩვენ მთის კურორტებზე გამონაკლისი დავუშვით, რომ ტურისტებს მათთან ფოტოები გადაეღოთ.  

დაკარგული ნივთების დასაბრუნებლად თუ მოუმართავთ და რა სახის ნივთებზეა საუბარი?

საკმაოდ ხშირად მოგვმართავდნენ დახმარებისთვის როგორც ქართველები, ისე უცხოელები. ხშირი იყო პირადი ნივთების, თანხის დაკარგვის ფაქტები. მაგალითად, უკრაინის მოაქალაქემ მიმართა ”სქი პატრულებს”, რომ დაკარგა თანხა, საბუთები და ორ დღეში კი უკან უწევდა წასვლა. პატრულ ინპექტორებმა მოიარეს ტრასა და მოიძიეს მისი პირადი ნივთები. იყო ასევე უკრაინელი ტურისტი, რომელსაც საქართველოს ტერიტორია ჰქონდა მოვლილი, თანამშრომლობდა ტურისტულ კომპანიებთან და დაკარგა ფოტოაპარატი, სადაც მთელი მასალა ჰქონდა საქართველოს შესახებ. ”სქი პატრულებმა” აპარატი მოუძებნეს. ერთ-ერთმა ვიზიტორმა ავტომობილის გასაღები დაკარგა და რამდენიმე საათში მოიძებნა და ა. შ.

ამ დროისთვის რამდენ მოქალაქეს აღმოუჩინეს დახმარება და რა სახის?

ოთხივე საკურორტო ბაზაზე ჯანმრთელობის დაზიანების კუთხით ”სქი პატრულებმა” 474 დახმარება აღმოუჩინეს. იყო ფაქტები, როდესაც მოუმზადებელი მოსრიალეები რთულ ტრასებზე ადიოდნენ და უკან ჩამოსვლა უჭირდათ. როგორც აღვნიშნეთ, ხშირი იყო დაკარგული ნივთების შესახებ მომართვიანობა. SKI PATROL ახალი რამ იყო და საზოგადოება ცოტათი შეუჩვეველი იყო. თუმცა მთლიანობაში, დადებითი შედეგები მივიღეთ. მინდა მადლობა გადავუხადო მთის კურორტების განვითარების კომპანიისა და განსაკუთრებულ დავალებათა დეპარტამენტის თანამშომლებს. აქვე, მინდა ვისრგებლო შემთხვევით და დღეს მამას, ალექსანდრე ჩერქეზიშვილს 80 წლის იუბილე მივულოცო.

19 აპრილი, 2017

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2017-04-24 03:13:46' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 55205 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-04-24 16:00:20 [post_date_gmt] => 2017-04-24 12:00:20 [post_content] => სახიფათო შავი წერტილი ავტობანზე – ქუთაისი -სამტრედიის შემოვლით გზას, მოკლე პერიოდში, რამდენიმე ტრაგიკული ავტოსაგზაო შემთხვევა უკავშირდება. დაუსრულებელი ავტობანი, არასრული ნახაზები, გამყოფი ჯებირების არარსებობა და ავტობანი ,სადაც შინაური ცხოველებიც გადაადგილდებიან - ეს ის ძირითადი მიზეზებია, რომელსაც საგზაო უსაფრთხოების საკითხეზე მომუშავე ექპერტები გახშირებული ავტოავარიების მიზეზებად ასახელებენ. ვრცლად [post_title] => “ეს არის მკვლელი გზა!” – რატომ ხდება ძალიან ბევრი ავარია ქუთაისის ავტობანზე [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => es-aris-mkvleli-gza-ratom-khdeba-dzalian-bevri-avaria-qutaisis-avtobanze [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-04-24 16:20:52 [post_modified_gmt] => 2017-04-24 12:20:52 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=55205 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 55221 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-04-24 18:13:37 [post_date_gmt] => 2017-04-24 14:13:37 [post_content] => გადაცემას ”ავტოსერვისი” ავტოექსპერტი ოთარ ფიცხელაური ესტუმრა. გადაცემა კონკრეტულად ერთ მოდელს - Suzuki Jimny-ს დაეთმო. Suzuki Jimny ევროპის ბაზარზე ძალიან დიდი პოპულარობით სარგებლობს, ის ტევადობის მხრივ დიდი არ არის, თუმცა სხვა ბევრი დადებითი თვისების გამო ძალიან კარგად იყიდება. მე პირადად Suzuki Jimny-ს მფლობელი ვარ. თავისი შესაძლებლობებიდან გამომდინარე, აქვს მაღალი გამავლობა და საწვავის ნაკლები ხარჯი სხვა ორ ხიდიან ავტომობილებთან შედარებით - დაახლოებით ორჯერ ნაკლებს მოიხმარს. Suzuki Jimny-ის ოჯახურ პირობებში თითქმის ვერ გააფუჭებთ. ის კლასიკური Off-road მანქანაა: აქვს მთლიანი ხიდები, დამადაბლებელი გადაცემა და ჩართვადი წინა ხიდი. მოდიფიკაციების მიხედვით განვიხილოთ... იაპონიის ბაზრისთვის ის იქმნება ე.წ. JB23, რაც ნიშნავს იმას, რომ აქვს დაბალი კუბადურის, სამ ცილიდრიანი, 0,66 ლიტრის მოცულობის ძრავი და ტურბოდაბერვა. მიუხედავად დაბალი მოცულობის ძრავისა, ავტომობილი არ უჩივის სიმძლავრეს არც უგზოობაში არც ქალაქის პირობებში. ასევე არის JB33 რომელიც დაკომპლექტებულია 1.3 ლიტრის მოცულობის ერთ გამანაწილებელ ლილვიანი ძრავით და არის კიდევ  JB43, რომელსაც ორი გამანაწილებელი ლილვი აქვს. დავიწყებ JB23-ით, აქვს 65 ცხენის ძალა, არის როგორც მექანიკური, ისე ავტომატური გადაცემათა კოლოფებით. ხიდებს აქვს ისეთი გადაცემა, რომელიც საშუალებას გვაძლევს ავტომობილი გამოვიყენოთ სპორტისთვის ქარხნული ძრავით, ის ახერხებს უფრო დიდი საბურავი ატრიალოს, ვიდრე მისი შემდგომი მოდელები ახერხებენ. ”ჯიმნების” მინუსად შეიძლება ჩაითვალოს წყალში სიარულისას ე.წ. ”შკონის პაჩებნიკები” და ”პოლუსის პაჩებნიკები”.  საკმაოდ ეკონომიური ავტომობილია, ხიდებში თითო ლიტრი ზეთი ჩადის, კოლოფში 900 გრამი, ძრავში 4 ლიტრი. ქართველი კაცისთვის შესანახად იდეალური ვარიანტია. ხშირად ვხუმრობთ ხოლმე და დახურულ კვადროციკლს ვეძახით. პირველი ემოცია, როგორც წესი დამცინავია ხოლმე, თუმცა საქმეში რომ ნახავენ, სულ სხვანაირი დასკვნები გამოაქვთ. ვისაუბროთ Suzuki Jimny-ს რესურსზე, შესაძლებლობებზე... ვისაც Suzuki Jimny-ის შეძენა სურს, არსებობს სამი მოდიფიკაცია: JB23 არის სამ ცილიდრიანი ტურბირებული 0.66 ძრავით, მიაქციეთ ყურადღება ტურბინის მდგომარეობას, რადგან მისი მცირე რესურსი ”ჯიმნის” სისუსტეა - 100-130 000 კილომეტრით შემოიფარგლება და შეცვლადია რა თქმა უნდა. საკუთარი გამოცდილებით მინდა გითხრათ, რომ თითქმის უზეთოდ სიარულსაც კი უძლებს. ამ მოდელში გირჩევთ მექანიკას, რადგან ძალიან ეკონომიურია ქალაქის პირობებში - ას კილომეტრზე დაახლოებით 6 ლიტრ საწვავს მოიხმარს, რასაც ვერ ვიტყვით ავტომატიკაზე, რომელიც დაახლოებით ორჯერ მეტს წვავს. ტრასაზე ორივეს საწვავის ხარჯი ეზრდება, რადგან დიდ ბრუნზე მუშაობს. რაც შეეხება JB33-ს, მისი ქარხნული კომპლექტაცია არის 1.3 ძრავი, ეს მოდელებიც გამოდის როგორც მექანიკური, ისე ავტომატური გადაცემათა კოლოფით და ვინც ამ მოდელით არის დაინტერესებული, მისი ცალხიდიანი ვერსიებიც არსებობს. თუ ევროპაში აპირებთ მის შეძენას, დააკვირდით, რადგან ცალხიდიანი ”ჯიმნი” უკვე ”ჯიმნი” აღარ არის. სისუსტე - ძრავის ქვედა შკივი, რომელიც ხშირად 150 000 კილომეტრის გარბენის შემდეგ ზიანდება და ხშირად მთლიანად ძრავია დასაშლელი, რომ პრობლემა მოვაგვაროთ. მექანიკურ გადაცემათა კოლოფს ქალაქის პირობებში რვა ლიტრამდე საწვავი სჭირდება, ავტომატურ გადაცემათა კოლოფს კი ათ ლიტრამდე. რაც შეეხება JB43-ს, ის 2004 წლიდან გამოდის და იყიდება საქართველოშიც, ეს მოდელი შედარებით კომფორტულია. ასევე წინა ორ მოდელთან შეადრებით ცოტი დიდია. რაც შეეხება ავტომობილის მომზადებას... ამ ავტომობილს უგზოობისთვის ძალიან დიდი რესურსი აქვს. ტურნირებზეც კი ძალიან ბევრი ქვეყანა იყენებს ჯიმნის. რა თქმა უნდა მის მოდიცირებას სჭირდება თანხა, საჭიროა დაკიდების სისტემის შეცვლა, ამორტიზატორები და ზამრაბეის შეცვლა. არსებობს მრავალნაირი ”ლიფტი”. ძალიან ბევრი მძღოლი არასწორად ”წევს” ავტომობილს, რაც აზიანებს ავტომობილს ავტომობილს ”ლიფტი” აუცილებლად პროფესიონალთან უნდა გავაკეთოთ და ამ ქმედების ერთადერთი მიზეზია მისი ქლირენსის ამაღლება და დიდი ზომის საბურავების დაყენება. ავტომობილის მომზადების შემდეგ, თუკი გვსურს, რომ დავაყენოთ დიდი ზომის საბურავები, მაგალითად 31 ან 31 ინჩიანი, სხვა პრობლემები იჩენს თავს. ამ ავტომობილებს აქვთ ე.წ. გამანაწილებელი ”რაზადკა”, რომელიც ჯაჭვზეა, იწელება და ვეღარ უძლებს. ამ შემთხვევში მისი წინამორბედის, ”სუძუკი სამურაის” ”რაზადკას” ვიყენებთ, რომელიც კბილანებზეა და უფრო საიმედოა და ბევრად გამართლებული იმ პირობებისთვის, სადაც მათ უწევთ შემდეგ სიარული. პირველ ეტაპზე ძრავისა და კოლოფის ვარგისიანობაში დარწმუნდით, არ შეგაშინოთ კოროზიამ, მთავარია ავტომობილის ჩარჩო იყოს კარგ მდგომარეობაში, დანარჩენს მარტივად მოევლება. სხვათაშორის, ავტომატური გადაცემთა კოლოფი ბევრად გამძლეა, ვიდრე მექანიკური. გადაცემას ”ავტოსერვისი” ავტოექსპერტი ოთარ ფიცხელაური ესტუმრა. გადაცემა კონკრეტულად ერთ მოდელს - Suzuki Jimny-ს დაეთმო. Suzuki Jimny ევროპის ბაზარზე ძალიან დიდი პოპულარობით სარგებლობს, ის ტევადობის მხრივ დიდი არ არის, თუმცა სხვა ბევრი დადებითი თვისების გამო ძალიან კარგად იყიდება. მე პირადად Suzuki Jimny-ს მფლობელი ვარ. თავისი შესაძლებლობებიდან გამომდინარე, აქვს მაღალი გამავლობა და საწვავის ნაკლები ხარჯი სხვა ორ ხიდიან ავტომობილებთან შედარებით - დაახლოებით ორჯერ ნაკლებს მოიხმარს. Suzuki Jimny-ის ოჯახურ პირობებში თითქმის ვერ გააფუჭებთ. ის კლასიკური Off-road მანქანაა: აქვს მთლიანი ხიდები, დამადაბლებელი გადაცემა და ჩართვადი წინა ხიდი. მოდიფიკაციების მიხედვით განვიხილოთ... იაპონიის ბაზრისთვის ის იქმნება ე.წ. JB23, რაც ნიშნავს იმას, რომ აქვს დაბალი კუბადურის, სამ ცილიდრიანი, 0,66 ლიტრის მოცულობის ძრავი და ტურბოდაბერვა. მიუხედავად დაბალი მოცულობის ძრავისა, ავტომობილი არ უჩივის სიმძლავრეს არც უგზოობაში არც ქალაქის პირობებში. ასევე არის JB33 რომელიც დაკომპლექტებულია 1.3 ლიტრის მოცულობის ერთ გამანაწილებელ ლილვიანი ძრავით და არის კიდევ  JB43, რომელსაც ორი გამანაწილებელი ლილვი აქვს. დავიწყებ JB23-ით, აქვს 65 ცხენის ძალა, არის როგორც მექანიკური, ისე ავტომატური გადაცემათა კოლოფებით. ხიდებს აქვს ისეთი გადაცემა, რომელიც საშუალებას გვაძლევს ავტომობილი გამოვიყენოთ სპორტისთვის ქარხნული ძრავით, ის ახერხებს უფრო დიდი საბურავი ატრიალოს, ვიდრე მისი შემდგომი მოდელები ახერხებენ. ”ჯიმნების” მინუსად შეიძლება ჩაითვალოს წყალში სიარულისას ე.წ. ”შკონის პაჩებნიკები” და ”პოლუსის პაჩებნიკები”.  საკმაოდ ეკონომიური ავტომობილია, ხიდებში თითო ლიტრი ზეთი ჩადის, კოლოფში 900 გრამი, ძრავში 4 ლიტრი. ქართველი კაცისთვის შესანახად იდეალური ვარიანტია. ხშირად ვხუმრობთ ხოლმე და დახურულ კვადროციკლს ვეძახით. პირველი ემოცია, როგორც წესი დამცინავია ხოლმე, თუმცა საქმეში რომ ნახავენ, სულ სხვანაირი დასკვნები გამოაქვთ. ვისაუბროთ Suzuki Jimny-ს რესურსზე, შესაძლებლობებზე... ვისაც Suzuki Jimny-ის შეძენა სურს, არსებობს სამი მოდიფიკაცია: JB23 არის სამ ცილიდრიანი ტურბირებული 0.66 ძრავით, მიაქციეთ ყურადღება ტურბინის მდგომარეობას, რადგან მისი მცირე რესურსი ”ჯიმნის” სისუსტეა - 100-130 000 კილომეტრით შემოიფარგლება და შეცვლადია რა თქმა უნდა. საკუთარი გამოცდილებით მინდა გითხრათ, რომ თითქმის უზეთოდ სიარულსაც კი უძლებს. ამ მოდელში გირჩევთ მექანიკას, რადგან ძალიან ეკონომიურია ქალაქის პირობებში - ას კილომეტრზე დაახლოებით 6 ლიტრ საწვავს მოიხმარს, რასაც ვერ ვიტყვით ავტომატიკაზე, რომელიც დაახლოებით ორჯერ მეტს წვავს. ტრასაზე ორივეს საწვავის ხარჯი ეზრდება, რადგან დიდ ბრუნზე მუშაობს. რაც შეეხება JB33-ს, მისი ქარხნული კომპლექტაცია არის 1.3 ძრავი, ეს მოდელებიც გამოდის როგორც მექანიკური, ისე ავტომატური გადაცემათა კოლოფით და ვინც ამ მოდელით არის დაინტერესებული, მისი ცალხიდიანი ვერსიებიც არსებობს. თუ ევროპაში აპირებთ მის შეძენას, დააკვირდით, რადგან ცალხიდიანი ”ჯიმნი” უკვე ”ჯიმნი” აღარ არის. სისუსტე - ძრავის ქვედა შკივი, რომელიც ხშირად 150 000 კილომეტრის გარბენის შემდეგ ზიანდება და ხშირად მთლიანად ძრავია დასაშლელი, რომ პრობლემა მოვაგვაროთ. მექანიკურ გადაცემათა კოლოფს ქალაქის პირობებში რვა ლიტრამდე საწვავი სჭირდება, ავტომატურ გადაცემათა კოლოფს კი ათ ლიტრამდე. რაც შეეხება JB43-ს, ის 2004 წლიდან გამოდის და იყიდება საქართველოშიც, ეს მოდელი შედარებით კომფორტულია. ასევე წინა ორ მოდელთან შეადრებით ცოტი დიდია. რაც შეეხება ავტომობილის მომზადებას... ამ ავტომობილს უგზოობისთვის ძალიან დიდი რესურსი აქვს. ტურნირებზეც კი ძალიან ბევრი ქვეყანა იყენებს ჯიმნის. რა თქმა უნდა მის მოდიცირებას სჭირდება თანხა, საჭიროა დაკიდების სისტემის შეცვლა, ამორტიზატორები და ზამრაბეის შეცვლა. არსებობს მრავალნაირი ”ლიფტი”. ძალიან ბევრი მძღოლი არასწორად ”წევს” ავტომობილს, რაც აზიანებს ავტომობილს ავტომობილს ”ლიფტი” აუცილებლად პროფესიონალთან უნდა გავაკეთოთ და ამ ქმედების ერთადერთი მიზეზია მისი ქლირენსის ამაღლება და დიდი ზომის საბურავების დაყენება. ავტომობილის მომზადების შემდეგ, თუკი გვსურს, რომ დავაყენოთ დიდი ზომის საბურავები, მაგალითად 31 ან 31 ინჩიანი, სხვა პრობლემები იჩენს თავს. ამ ავტომობილებს აქვთ ე.წ. გამანაწილებელი ”რაზადკა”, რომელიც ჯაჭვზეა, იწელება და ვეღარ უძლებს. ამ შემთხვევში მისი წინამორბედის, ”სუძუკი სამურაის” ”რაზადკას” ვიყენებთ, რომელიც კბილანებზეა და უფრო საიმედოა და ბევრად გამართლებული იმ პირობებისთვის, სადაც მათ უწევთ შემდეგ სიარული. პირველ ეტაპზე ძრავისა და კოლოფის ვარგისიანობაში დარწმუნდით, არ შეგაშინოთ კოროზიამ, მთავარია ავტომობილის ჩარჩო იყოს კარგ მდგომარეობაში, დანარჩენს მარტივად მოევლება. სხვათაშორის, ავტომატური გადაცემთა კოლოფი ბევრად გამძლეა, ვიდრე მექანიკური. [audio mp3="http://autoradio.ge/wp-content/uploads/2017/04/avtoservisi-20-aprili.mp3"][/audio] [post_title] => Suzuki Jimny ქართველი კაცისთვის შესანახად იდეალური ვარიანტი [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => suzuki-jimny-qartveli-kacistvis-shesanakhad-idealuri-varianti [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-04-24 18:13:37 [post_modified_gmt] => 2017-04-24 14:13:37 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?post_type=gadacema&p=55221 [menu_order] => 0 [post_type] => gadacema [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 55171 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-04-24 11:48:15 [post_date_gmt] => 2017-04-24 07:48:15 [post_content] => გაიგეთ, რა ელოდება თქვენს ზოდიაქოს ნიშანს სიყვარულში: ვერძი ამ კვირაში მნიშვნელოვანი გადაწყვეტილებების მიღება მოგიწევთ, რაც პირად ცხოვრებას უკავშირდება. თუ ბოლო კვირების განმავლობაში ურთიერთობის სტატუსის გარკვევას ცდილობდით, ახლა უკვე ყველაფერი ნათელი გახდება. მიღებული ინფორმაციის ფონზე, თქვენი თავდაჯერებულობაც მოიმატებს. კურო პარტნიორმა, შესაძლოა, დროებით პაუზის აღება გადაწყვიტოს, რათა საკუთარ თავსა და გრძნობებში გაერკვეს. ამ წინადადებამ არ დაგაბნიოთ, რადგან ეს ნაბიჯი ნეგატიურ შედეგს არ მოიტანს. მიეცით დრო და თავადაც განმარტოვდით. ტყუპები თუ მარტო ხართ, ამ კვირაში დიდია იმის ალბათობა, რომ მეგობრული ურთიერთობა სულ სხვა ფაზაში გადავიდეს.  ასევე, თუ სახლში ჯდომის ნაცვლად, დიდ დროს გარეთ, მეგობრების წრეში, სხვადასხვა გასართობ ადგილას გაატარებთ, საინტერესო ადამიანის გაცნობის შანსს გვერდს ვერ აუვლით. კირჩხიბი ამ კვირაში სკეპტიციზმი შეგაწუხებთ, რაც პარტნიორის ნდობასთან არის დაკავშირებული. ამის განმაპირობებელი წვრილმანი ფაქტორები ხელს გიშლით კომფორტულად იურთიერთობოთ მასთან. სასურველია, დუმილის ნაცვლად, დაელაპარაკოთ. ლომი გრძნობების გამომჟღავნების შიშის გამო, მთელ პოზიტივს გზას უღობავთ და ტონუსში ვარდებით. ნაცვლად ამისა, თამამად თქვით ის, რაც გულით გსურთ მას გაუმხილოთ. ამ გზით, უფრო გაიმარტივებთ ცხოვრებას და ურთიერთობასაც. სასწორი ეს კვირა საუკეთესოა ურთიერთობაში ისეთი გადაწყვეტილებების მისაღებად, როგორებიც არის ქორწინება, ბავშვის გაჩენა თუ საცხოვრებლად ცალკე გადასვლა. ბევრს ნუ იფიქრებთ და ნუ გადადებთ საქმეს, იმოქმედეთ. ქალწული პირად ცხოვრებაში არსებული კრიზისის მოგვარებაში, თქვენი ანალიტიკურ-კრიტიკული გონება დაგეხმარებათ. მიუხედავად იმისა, რომ სენსიტიურ საკითხებზე საუბარს გაურბიხართ, ამ დიალოგს ამ კვირაში ვერ აირიდებთ. ეს ყველაფერი მხოლოდ კარგის მომტანი იქნება თქვენი მომავლისთვის. ასე რომ, გარისკეთ. მორიელი თუ საერთო საქმეს აკეთებთ, ამ კვირაში წარმატებას და დიდ პროგრესს შენიშნავთ, რაც კიდევ უფრო მეტად დაგაახლოებთ ერთმანეთს. ხოლო თუ ჯერ ისევ მარტო ხართ, ეცადეთ, ამ კვირაში საკუთარ თავს მეტი დრო დაუთმოთ. მშვილდოსანი ამ კვირაში სრული სიცხადით დაინახავთ იმ შესაძლებლობებს, რომელთა გამოყენებით ურთიერთობას ააწყობთ. ყველაფერი მხოლოდ თქვენს ქმედებებზეა დამოკიდებული. რამდენად გსურთ კონკრეტულ პიროვნებასთან ყოფნა და გაქვთ თუ არა საკმარისი მოტივაცია. თხის რქა კონკრეტული საკითხი, რომელიც მთელ რიგ პრობლემებს გიქმნით, ნეგატიურად აისახება პარტნიორთან ურთიერთობაზეც. თუ ამ განცდებს პარტნიორს გაუზიარებთ, მისგან ძალიან სწორ რჩევას მიიღებთ. შესაძლოა, ურთიერთობის დაცვა ამ პრობლემაზე საუბრის არიდებით გსურთ, თუმცა ეს გამოსავლამდე ვერ მიგიყვანთ. მერწყული თუ ბოლო დროს არასერიოზულად იქცეოდით და პარტნიორს ამის გამო თქვენთან ურთიერთობა ნაკლებად სურს, დროა ქმედებები შეცვალოთ. რაც უფრო მეტ უყურადღებობას გამოიჩენთ, მით მეტად დაშორდებით მას. თევზები ამ კვირიდან ენერგიის მოზღვავებას იგრძნობთ, რაც დასახული მიზნისკენ გადასადგმელ ნაბიჯებამდე უფრო სწრაფად მიგიყვანთ. ამ პროცესში არ დაგავიწყდეთ მეორე ნახევარიც. ბალანსი არ დაარღვიოთ. თქვენი ურთიერთობა ყურადღებით და სითბოთი იკვებება.
[post_title] => 24-30 აპრილის სასიყვარულო ჰოროსკოპი [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => 24-30-aprilis-sasiyvarulo-horoskopi [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-04-24 11:48:15 [post_modified_gmt] => 2017-04-24 07:48:15 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=55171 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 55460 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-04-26 16:51:54 [post_date_gmt] => 2017-04-26 12:51:54 [post_content] => ამერიკულმა ორგანიზაცია iSeeCars-მა, რომელიც საავტომობილო ბაზრისა და ავტომობილების გაყიდვების კვლევით არის დაკავებული, ექსპლუატაციის პირველივე წელს ყველაზე ხშირად გაყიდვადი ავტომობილები დაასახელა. რეიტინგის 11 ადგილი პრემიალურ ავტომობილებს უჭირავთ. ექსპერტებმა 2015-17 წლებში ავტომობილების გაყიდვების 24 მილიონი ფაქტი გააანალიზეს და VIN კოდების საშუალებით განსაზღვრეს ის მოდელები, რომლებიც ერთ წლამდე ასაკში მეორადი ავტომობილების ბაზარზე მოხვდნენ. აღსანიშნავია, რომ iSeeCars-მა მხედველობაში არ მიიღო ახალი  ავტომობილები დიდი გარბენით და მეორადი ავტომობილები მეტისმეტად დაბალი გარბენით. ასევე, რეიტინგში არ შევიდნენ ის მოდელები, რომლებიც მხოლოდ 50 000 ერთეული გაიყიდა. ყველაზე ხშირად გადაყიდვად ავტომობილად ექსპერტებმა BMW 3-Series დაასახელეს. რეიტინგში სულ BMW-ს სამი მოდელი და ორი ”მერსედესი” შევიდა. შეძენიდან პირველივე წელს ყველაზე ხშირად შემდეგ მოდელებს ყიდიან:
  • BMW 3-Series
  • BMW 5-Series
  • Mercedes C-Class
  • Nissan Versa Note
  • Dodge Dart
  • BMW X3
  • BMW 4-Series
  • Mercedes E-Class
  • Chrysler 200
  • Subaru WRX
  • Nissan Versa
ექსპერტები ფიქრობენ, რომ პრემიალურ ავტომობილებს მძღოლები ყველაზე ხშირად იმედგაცრუების გამო ყიდიან. iSeeCars-ის ინფორმაციით, ყველაზე გადაყიდვადი მესამე სერია მარტივი კომპლექტაციებით შეიძინეს და შესაბამისად საჭირო შთაბეჭდილებაც ვერ მოახდინეს. გარდა ამისა, iSeeCars-მა ისიც დაითვალა, რა ღირდა ახალი ავტომობილი და რამდენად გაიყიდა ექსპულატაციის პირველივე წელს. ყველაზე მეტად Subaru WRX გაუფასურდა.   [post_title] => ავტომობილები, რომლებსაც ადამიანები შეძენიდან მალევე იშორებენ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => avtomobilebi-romlebsac-adamianebi-shedzenidan-maleve-ishoreben [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-04-26 16:52:05 [post_modified_gmt] => 2017-04-26 12:52:05 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=55460 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 54377 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-04-24 11:23:08 [post_date_gmt] => 2017-04-24 07:23:08 [post_content] => Hot Wheels-ის სათამაშო 100-150 000 დოლარად შეაფასეს - საუბარია Beach Bomb-ის მოდელზე, რომელიც შეცდომით გამოუშვეს. ისტორია Antiques Roadshow-მ გააშუქა. შოუმ ინტერვიუ უჩვეულო მოდელის მფლობელისგან აიღო. ირკვევა, რომ სათამაშო 1969 წლის მინივენ Volkswagen Microbus-ის ასლად იყო ჩაფიქრებული და განმასხვავებელი განსაკუთრებულობა კომპლექტში ორი სერფინგის დაფა იყო. თუმცა, მოგვიანებით გაირკვა, რომ სათამაშო Mattel Supercharger-ის ჩამოსასრიალებელი ავტოფარეხისთვის მეტისმეტად მძიმეა და ავტორებმა გადაწყვიტეს გადაეკეთებინათ. შედეგად, ფართო გაყიდვაში Microbus-ის სხვა ვერსია გამოვიდა, თუმცა დეფექტის აღმოჩენის მომენტში არასწორი პროტოტიპების სერია უკვე გამოშვებული იყო. Antiques Roadshow-ში მოდელს Hot Wheels-ის”წმინდა გრაალი” უწოდეს. სათამაშო მფლობელს მამისგან რგო, რომელიც იმ დროს Mattel-ში მუშაობდა. მან ვაჟი გააფრთხილა, რომ Beach Bomb-ს გაფრთხილება სჭირდებოდა. ღირებულებას მუქი წითელი ფერიც ზრდის - მიიჩნევა, რომ ეს ყველაზე იშვიათი ფერია სხვა წუნდებულ მოდელებს შორის. [gallery link="file" columns="4" ids="54379,54380,54381,54382"] [post_title] => შეცდომით გამოშვებული სათამაშო 150 000 დოლარი ღირს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => shecdomit-gamoshvebuli-satamasho-150-000-dolari-ghirs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-04-24 11:23:08 [post_modified_gmt] => 2017-04-24 07:23:08 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=54377 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 55205 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-04-24 16:00:20 [post_date_gmt] => 2017-04-24 12:00:20 [post_content] => სახიფათო შავი წერტილი ავტობანზე – ქუთაისი -სამტრედიის შემოვლით გზას, მოკლე პერიოდში, რამდენიმე ტრაგიკული ავტოსაგზაო შემთხვევა უკავშირდება. დაუსრულებელი ავტობანი, არასრული ნახაზები, გამყოფი ჯებირების არარსებობა და ავტობანი ,სადაც შინაური ცხოველებიც გადაადგილდებიან - ეს ის ძირითადი მიზეზებია, რომელსაც საგზაო უსაფრთხოების საკითხეზე მომუშავე ექპერტები გახშირებული ავტოავარიების მიზეზებად ასახელებენ. ვრცლად [post_title] => “ეს არის მკვლელი გზა!” – რატომ ხდება ძალიან ბევრი ავარია ქუთაისის ავტობანზე [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => es-aris-mkvleli-gza-ratom-khdeba-dzalian-bevri-avaria-qutaisis-avtobanze [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-04-24 16:20:52 [post_modified_gmt] => 2017-04-24 12:20:52 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=55205 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )