live

ცნობილი გერმანელი პროფესორი მიხაილ ლენცე მენინგოკოკური ინფექციის შესახებ

ცნობილი გერმანელი პროფესორი მიხაილ ლენცე მენინგოკოკური ინფექციის შესახებ

გადაცემას ”სტუმრად ექიმთან”  ბონის უნივერსიტეტის პროფესორი, თბილისის სახელმწიფო სამედიცინო უნივერსიტეტის მოწვეული პროფესორი, ექიმი გასტროენტეროლოგი მიხაელ ლენცე მარიამ ღუღუნიშვილთან ერთად ესტუმრა. მარიამი თბილისის სახელმწიფო სამედიცინო უნივერსიტეტის რეზიდენტი გახლავთ ზოგადი პედიატრიის მიმართულებით. მიხაელ ლენცე  საქართველოში განსაკუთრებული მისიით იმყოფება. გერმანიის სახელმწიფოს დაფინასნებით ჩვენი რესპოდენტი უკვე მეოთხე წელიწადია, რაც საქართველოშია, უფრო სწორად კი წელიწადში  6 თვის განმავლობაში გივი ჟვანიას სახელობის პედიატრიის აკადემიურ კლინიკაში იღებს ამბულატორიულ და სტაციონარულ პაციენტებს და უტარებს ლექციებს სახელმწიფო სამედიცნო უნივერსიტეტის მეხუთე და მეექვსე კურსის სტუდენტებს.

თქვენ ხართ ბონის უნივერსიტეტის პროფესორი, ასევე,  ბრძანდებოდით  ბავშვთა გასტროენტეროლოგთა, ჰეპატოლოგთა და ნუტრიციოლოგთა ასოციაციის პრეზიდენტი. დღეს გივი ჟვანის სახელობის პედიატრიის აკადემიურ კლინიკაში ქართველ პაციენტებს უწევთ კონსულტაციებს. რატომ გააკეთეთ არჩევანი ჩვენს ქვეყანაზე?

პირველად საქართველოში 2005 წელს ჩამოვედი, მაშინ ევროპის გასტროენტეროლოგთა საზოგადოებას აქ ჰქონდა სკოლა, ძალიან მომეწონა მთები, რადგან მე ვცხოვრობ ბავარიაში, რომელიც ასევე მთიანია. ხალხი ძალიან მეგობრული იყო და ჩავთვალე, რომ ქართული მედიცინისთვის შემეძლო რაიმე გამეკეთებინა.

მოდით, გადავიდეთ ყველაზე გავრცელებულ ჩივილებზე, რომლის გამოც მშობლები ყველაზე ხშირად მიმართავენ პედიატრს. ეს არის ენტეროვირუსები, რესპირაციული ინფექციები და მასთან დაკავშირებული სიმპტომები, ყველაზე ხშირად სპაზმური ხველა და მაღალი ტემპერატურა. თქვენი დაკვირვებით, რამდენად სწორად მიმდინარეობს ამ დაავადებების მკურნალობა საქართველოში?

ყველა დაავადება სეზონურია, მე აქ ვარ ოქტომბრიდან აპრილამდე და უხშირესად სწორედ რესპირატორულ ინფექციებთან გვაქვს საქმე. დიაგნოზი, რა თქმა უნდა, ისევე დგინდება, როგორც ევროპაში, შეიძლება ცოტათი მეტი დრო დაგვჭირდეს, მაგრამ დიაგნოზი ნამდვილად სწორად ისმევა.

უფრო ნათელი რომ გახდეს, რა ჩივილების დროს შეიძლება თქვენთან კონსულატაციაზე მოსვლა, თქვენ 10:00 საათიდან იღებთ პაციენტებს…

ჩემი სუბსპეციალობაა პედიატრიული გასტროენტეროლოგია, ჰეპატოლოგია და ნუტრიციოლოგია, ანუ კვება, შესაბამისად, პაციენტებს შეუძლათ ნებისმიერი შესაბამისი პრობლემისას მობრძანდნენ. რაც შეეხება კვებას, ბოლო 4 წლის განმავლობაში შევამჩნიე, რომ სამედიცინო უნივერსიტეტებში ეს საკითხი ცუდად ისწავლება. ძალიან  მაინტერესებს იშვიათი დაავადებები, ანუ ის რაც 50 000 ბავშვში ერთხელ გხვდება და ეს საქართველოსთვის მნიშვნელოვანია.

ვიდრე კონკრეტულ ჩივილებზე ვისაუბრებთ, რომლის დროსაც ყველაზე მაღალი მიმართვიანობაა ჩვენ ქვეყანაში, ბოლო დროის აქტუალურ თემებზე მინდა გკითხოთ. ესაა მენინგოკოკური ინფექცია. სულ ცოტა ხნის წინ 4 წლის ბავშვი გარდაიცვალა ამ დიაგნოზით… როგორ იწყება დაავადება და რამდენად არის პნევმოკოკის ვაქცინა მიმართული მენინგიტის საწინააღმდეგოდ?  

საქართველოში ზოგიერთი ვაქცინა, რომელიც ევროპასა და ამერიკაში ძალიან ხშირად გამოიყენება, არ არის პოპულარული. ასეთია პნევმოკიკის საწინააღმდეგო ვაქცინა, რომელიც იცავს ბავშვს ფილტვის, ხახისა და ყურის ინფექციებისგან. რაც შეეხება მენინგიტსა და მენინგოკურ ინფექციას, მისი მკურნალობა იწყება იმით, რომ უნდა გავაკეთოთ აცრა. აღნიშნული ვაქცინა ადრე ამერიკასა და ევროპაშიც არ კეთდებოდა, ახლა კი კეთდება. პნევმოკიკის საწინააღმდეგო ვაქცინა საქართველოში არ გვაქვს და შესაბამისად არც კეთდება. ბოლოს ახალგაზრდა გოგონას გარდაცვალება გამოიწვია იმან, რომ ის იყო საქართველოდან და არ ჰქონდა ვაქცინა გაკეთებული. რომ ყოფილიყო აცრილი, შესაძლოა ეს შემთხვევა ლეტალურად არ დასრულებულიყო. ზოგადად, დაავადების მკურნალობა ყველაზე ადვილი მაშინ არის, როდესაც პრევენციაა ჩატარებული, როგორც ბავშვებში, ისე მოზრდილებში.

როგორია თქვენი რეკომენდაცია იმ მშობლებისთვის, ვისაც ძალიან ეშინია ამ ინფექციის და როგორც გავარკვიეთ, სხვადასხვა ტიპის მენინგიტისთვის სხვადასხვა ვაქცინა არსებობს… როგორ უნდა ამოიცნონ მშობლებმა მენინგიტი, რომ არ დააგვიანონ ექიმთან ვიზიტი?

რაც შეეხება თქვენს პირველ კითხვას, ეს სახელმწიფომ და ჯანდაცვის სამინისტრომ უნდა მოაგვაროს, შემოიტანონ ვაქცინა და აიცრან ბავშვები, სხვანაირად ვერანაირად ვერ დავიცავთ თავს ამ დაავადებისგან. რაც შეეხება შეკითხვას, თუ როგორ უნდა გავმიჯნოთ მენინგიტი სხვა დაავადებებისგან.

გეტყვით, რომ ეს არ არის დაავადება, რომლის განვითარებასაც რამდენიმე დღე სჭირდება, მენინგოკოკური ინფექცია რამდენიმე საათში ვითარდება. იწყება ცხელებით, ჩნდება სისხლჩაქცევის მსგავსი გამონაყარი, შეიძლება იყოს გონების დაკარგვაც. დაავადება მიმდინარეობს მძიმედ.

შესაძლოა მენინგოკოკური ინფექცია მხოლოდ მენინგიტით განვითარდეს, ან შეიძლება დაერთოს სეპტიური შოკიც. ჩვენ არ ვიცით, რა დაემართა 18 წლის გოგონას საფრანგეთში, მაგრამ სავარაუდოდ სწორედ სეპტიური შოკით მიმდინარეობდა დაავადება. რისკის ორი ჯგუფი არსებობს, 2 წლიდან სკოლამდელი ასაკის ბავშვებში და მოზარდობის პერიოდში.

როდესაც არ გვაქვს სახელმწიფოში ვაქცინა, არსებობს თუ არა გამოსავალი და რამდენად ეფექტურია მკურნალობა, ხომ არ ტოვებს რაიმე პრობლემას მაგალითად თავის ტვინზე?

მკურნალობა მიმდინარეობს ანტიბიოტიოკებით და ეს აუცილებლად ეჭვის გაჩენისთანავე უნდა დაიწყოს. ბაქტერიას შეუძლია სისხლძარღვის კედელზე წარმოქმნას შედედებები და ბავშვმა დაკარგოს კიდურები, თითები, ჩვენ ამას ემბოლებს ვეძახით და სად გაჩერდება ის, არავინ იცის. ეს ხშირად სიმპტომების დაწყებიდან მკურნალობის დაწყებამდე დროზეა დამოკიდებული.


მაღალი ტემპერატურა და ხველა – ბევრი განსხვავებული პასუხია ამ საკითხთან დაკავშირებით. რა რეკომენდაციებს მოგვცემთ თქვენ?

ხველა და მაღალი ტემპერატურა მთელი მსოფლიოს ბავშვების პრობლემაა. როდესაც ეს სიმპტომები აქვს ბავშვს, აუცილებლად უნდა ნახოს ექიმმა, მოისმინოს ფილტვები და გადაწყვიტოს, ეს არის ბაქტერიული, ვირუსული ხველა და ცხელება, თუ ეს არის პნევმონია. თუ საქმე პნევმონიასთან გვაქვს, აუცილებელია ანტიბიოტიკებით მკურნალობა. ზამთრის პერიოდში ცხელება და ხველა ძალიან ხშირია, შესაბამისად, სიკვდილიანობას რესპირატორული გზების დაავადებები და კვების დეფიციტი ხშირად იწვევს. ვახველებთ იმიტომ, რომ ფილტვებში არსებული ლორწო ამოვიღოთ. ბავშვები ამას ვერ ახორციელებენ და ყლაპავენ. ამოსახველებელი და ლორწოს დამშლელი პრეპარატები აადვილებენ ამოხველებას.

უნდა გამოვიყენოთ თუ არა ნახველის გამათხელებელი პრეპარატები? პასუხი მარტივია  – არა, რადგან ბაზარზე არ შემოდის ისეთი პრეპარატები, რომლებიც რეალურად მოქმედებენ და ამის დადასტურება არა ერთი კვლევით შეგვიძლია.

კვლავ საქართველო და ევროპული გამოცდილება. რა განსხვავებაა სხვადასხვა დაავადების დიაგნოსტირების კუთხით?

ოქტომბრიდან აპრილამდე დაავადებებს ვირუსები იწვევენ, სამწუხაროდ, დიაგნოსტიკაში საქართველოში ჩავარდნა არის, ვერ ვიკვლევთ, კონკრეტულად რომელი ვირუსი იწვევს დაავადებას, რადგან არსებობს ვირუსის აგენტის საწინააღმდეგო მკურნალობა. ვერ დაიწყებ მკურნალობას, თუ არ გაქვს დიაგნოსტიკრებული, რომელმა ვირუსმა გამოიწვია დაავადება. სასურველია, ის მარტივი ტექნიკა, რომელიც არსებობს ევროპასა და ამერიკში, გამოყენებულ იქნას საქართველოშიც.

აუცილებლად მინდა გკითხოთ პრობიოტიკებზე. რეკომენდებულია თუ არა მათი მიღება პროფილაქტიკისთვის და თუ არა, მაშინ რა დროს უნდა დაინიშნოს ისინი?

საქართველოში პრობიოტიკები ძალიან პოპულარულია. აქ ყოფნისას 6 თვის განმავლობაში 500-600 პაციენტს ვხვდები და თითქმის ყველას დანიშნული აქვს პრობიოტიკები და ერთ მიღებაზე რამდენიმეს იღებენ. პრობიოტიკები აუცილებელია, თუმცა მხოლოდ გარკვეული დაავადებების დროს: მწვავე გასტროენტერიტისას, ანუ როდესაც ბავშვს ეწყება ღებინება და თან ერთვის დიარეა, ეს ძირითადად ზამთრისა და ზაფხულის პერიოდში ვლინდება, ინფანტილური კოლიკების დროს, ჩვილებში ოთხ თვემდე, რომლებიც ტირიან გამუდმებით. დანარჩენი რესპირაციული დაავადებების – ყაბზობისას და მუცლის აბდომინალური ტკივილის დროს, პრობიოტიკები ეფექტური არ არის.

რამდენად საშიშია ენტეროვირუსები და როგორია მისი მკურნალობის ყველაზე თანამედროვე მიდგომა?

გასტროენტერიტების მთავარი გამომწვევია როტავირუსი, მისი მკურნალობა ყველაზე მარტივია პრევენციით, ანუ ვაქცინაციით. ამ დროს პირველ რიგში აუცილებელია სითხის მიღება, რომელიც დიდი რაოდენობით შეიცავს გლუკოზას. მიღებული სითხე ორგანიზმში უნდა დარჩეს და არ გამოიდევნოს.

საქართველოში მწვავედ დგას არასწორი კვების საკითხი. მშობლები ნაადრევად ჩქარობენ მისცენ პატარებს ტკბილეული, რაც, საბოლოოდ, წონასთან დაკავშირებულ პრობლემებს იწვევს. როგორია თქვენი მიდგომა ბავშვთა კვებაზე და რა რეკომენდაციების მიცემა შეიძლება მშობლებისთვის?

კვება კულტურაზეა დამოკიდებული, ყველა ქვეყანას სხვადასხვა კულტურა აქვს და სხვადასხვანაირად იკვებებიან. ჩემს ქვეყანაში, გერმანიაში, 2-4 წლის ასაკში 12% უკვე ჭარბწონიანია, საქართველოს სტატისტიკა, სამწუხაროდ, არ ვიცი.

პედიატრს შეუძლია ”იწინასწარმეტყველოს” იქნება თუ არა ბავშვი მსუქანი მოზარდობაში. თუკი ბავშვი 6 წლამდე არის ჭარბი წონის, ის დიდი ალბათობით მოზარდობაშიც ჭარბწონიანი იქნება.

სავარაუდოდ, ჭარბწონიანი ბავშვების რაოდენობა საქართველოშიც მაღალია, რადგან ყოველდღიურად ვხვდები ასეთ პაციენტებს. რაც შეეხება ტკბილეულს, ის ცუდი არ არის, მთავარია რაოდენობა. უმჯობესია, პატარებს არ გავასინჯოთ, მაგრამ თუ მაინც გასინჯა, სასურველია, კბილები ტკბილის მიღებიდან 30 წუთის განმავლობაში გავუხეხოთ. ერთადერთი, გამოვყოფ ტკბილ გაზიან სასმელს, რომელიც რაოდენობაში უნდა შეიზღუდოს. თავად ტკბილი საკვები, თუ ბავშვს ჭარბი წონა არ აქვს, შეზღუდული არ არის.

რა რეკომენდაციებს მისცემთ იმ ადამიანებს, რომლებიც უარს ამბობენ ვაქცინაციაზე?

როდესაც ვიბადებით, ჩვენი იმუნური სისტემა არ გაგვაჩნია და დამცველობით ფაქტორებს ვიღებთ დედისგან, რომელიც სამი-ოთხი თვე გრძელდება, სწორედ ამიტომ უნდა დავიწყოთ ამის შემდეგ აცრების ჩატარება. 80-150-მდე ავადობა სკოლის ასაკამდე, დასაშვებია. ეს ნიშნავს, რომ ყოველ 6-8 კვირაში ბავშვს აქვს უფლება, იყოს ავად. ამით ის გარემოში არსებულ ვირუსებსა და ბაქტერიებს „სწავლობს“, რომელიც იმუნური სისტემის მეხსიერებაში დარჩება. ეს ფაქტორი გენეტიკაზეც არის დამოკიდებული, ზოგი ბავშვის იმუნური სისტემა უფრო მარტივად „სწავლობს” და ნაკლები ინფექცია შეხვდება, ზოგს კი უფრო მეტი. ბავშვებმა ძალიან ბევრი უნდა იმოძრავონ, ჩაერთონ სპორტში, არ უნდა ისხდნენ ეკრანებთან საათობით, რადგან სწორედ ასეთი ბავშვები ავადობენ ყველაზე ხშირად.

17 მარტი, 2017

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2017-04-24 03:28:28' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 55205 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-04-24 16:00:20 [post_date_gmt] => 2017-04-24 12:00:20 [post_content] => სახიფათო შავი წერტილი ავტობანზე – ქუთაისი -სამტრედიის შემოვლით გზას, მოკლე პერიოდში, რამდენიმე ტრაგიკული ავტოსაგზაო შემთხვევა უკავშირდება. დაუსრულებელი ავტობანი, არასრული ნახაზები, გამყოფი ჯებირების არარსებობა და ავტობანი ,სადაც შინაური ცხოველებიც გადაადგილდებიან - ეს ის ძირითადი მიზეზებია, რომელსაც საგზაო უსაფრთხოების საკითხეზე მომუშავე ექპერტები გახშირებული ავტოავარიების მიზეზებად ასახელებენ. ვრცლად [post_title] => “ეს არის მკვლელი გზა!” – რატომ ხდება ძალიან ბევრი ავარია ქუთაისის ავტობანზე [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => es-aris-mkvleli-gza-ratom-khdeba-dzalian-bevri-avaria-qutaisis-avtobanze [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-04-24 16:20:52 [post_modified_gmt] => 2017-04-24 12:20:52 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=55205 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 55221 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-04-24 18:13:37 [post_date_gmt] => 2017-04-24 14:13:37 [post_content] => გადაცემას ”ავტოსერვისი” ავტოექსპერტი ოთარ ფიცხელაური ესტუმრა. გადაცემა კონკრეტულად ერთ მოდელს - Suzuki Jimny-ს დაეთმო. Suzuki Jimny ევროპის ბაზარზე ძალიან დიდი პოპულარობით სარგებლობს, ის ტევადობის მხრივ დიდი არ არის, თუმცა სხვა ბევრი დადებითი თვისების გამო ძალიან კარგად იყიდება. მე პირადად Suzuki Jimny-ს მფლობელი ვარ. თავისი შესაძლებლობებიდან გამომდინარე, აქვს მაღალი გამავლობა და საწვავის ნაკლები ხარჯი სხვა ორ ხიდიან ავტომობილებთან შედარებით - დაახლოებით ორჯერ ნაკლებს მოიხმარს. Suzuki Jimny-ის ოჯახურ პირობებში თითქმის ვერ გააფუჭებთ. ის კლასიკური Off-road მანქანაა: აქვს მთლიანი ხიდები, დამადაბლებელი გადაცემა და ჩართვადი წინა ხიდი. მოდიფიკაციების მიხედვით განვიხილოთ... იაპონიის ბაზრისთვის ის იქმნება ე.წ. JB23, რაც ნიშნავს იმას, რომ აქვს დაბალი კუბადურის, სამ ცილიდრიანი, 0,66 ლიტრის მოცულობის ძრავი და ტურბოდაბერვა. მიუხედავად დაბალი მოცულობის ძრავისა, ავტომობილი არ უჩივის სიმძლავრეს არც უგზოობაში არც ქალაქის პირობებში. ასევე არის JB33 რომელიც დაკომპლექტებულია 1.3 ლიტრის მოცულობის ერთ გამანაწილებელ ლილვიანი ძრავით და არის კიდევ  JB43, რომელსაც ორი გამანაწილებელი ლილვი აქვს. დავიწყებ JB23-ით, აქვს 65 ცხენის ძალა, არის როგორც მექანიკური, ისე ავტომატური გადაცემათა კოლოფებით. ხიდებს აქვს ისეთი გადაცემა, რომელიც საშუალებას გვაძლევს ავტომობილი გამოვიყენოთ სპორტისთვის ქარხნული ძრავით, ის ახერხებს უფრო დიდი საბურავი ატრიალოს, ვიდრე მისი შემდგომი მოდელები ახერხებენ. ”ჯიმნების” მინუსად შეიძლება ჩაითვალოს წყალში სიარულისას ე.წ. ”შკონის პაჩებნიკები” და ”პოლუსის პაჩებნიკები”.  საკმაოდ ეკონომიური ავტომობილია, ხიდებში თითო ლიტრი ზეთი ჩადის, კოლოფში 900 გრამი, ძრავში 4 ლიტრი. ქართველი კაცისთვის შესანახად იდეალური ვარიანტია. ხშირად ვხუმრობთ ხოლმე და დახურულ კვადროციკლს ვეძახით. პირველი ემოცია, როგორც წესი დამცინავია ხოლმე, თუმცა საქმეში რომ ნახავენ, სულ სხვანაირი დასკვნები გამოაქვთ. ვისაუბროთ Suzuki Jimny-ს რესურსზე, შესაძლებლობებზე... ვისაც Suzuki Jimny-ის შეძენა სურს, არსებობს სამი მოდიფიკაცია: JB23 არის სამ ცილიდრიანი ტურბირებული 0.66 ძრავით, მიაქციეთ ყურადღება ტურბინის მდგომარეობას, რადგან მისი მცირე რესურსი ”ჯიმნის” სისუსტეა - 100-130 000 კილომეტრით შემოიფარგლება და შეცვლადია რა თქმა უნდა. საკუთარი გამოცდილებით მინდა გითხრათ, რომ თითქმის უზეთოდ სიარულსაც კი უძლებს. ამ მოდელში გირჩევთ მექანიკას, რადგან ძალიან ეკონომიურია ქალაქის პირობებში - ას კილომეტრზე დაახლოებით 6 ლიტრ საწვავს მოიხმარს, რასაც ვერ ვიტყვით ავტომატიკაზე, რომელიც დაახლოებით ორჯერ მეტს წვავს. ტრასაზე ორივეს საწვავის ხარჯი ეზრდება, რადგან დიდ ბრუნზე მუშაობს. რაც შეეხება JB33-ს, მისი ქარხნული კომპლექტაცია არის 1.3 ძრავი, ეს მოდელებიც გამოდის როგორც მექანიკური, ისე ავტომატური გადაცემათა კოლოფით და ვინც ამ მოდელით არის დაინტერესებული, მისი ცალხიდიანი ვერსიებიც არსებობს. თუ ევროპაში აპირებთ მის შეძენას, დააკვირდით, რადგან ცალხიდიანი ”ჯიმნი” უკვე ”ჯიმნი” აღარ არის. სისუსტე - ძრავის ქვედა შკივი, რომელიც ხშირად 150 000 კილომეტრის გარბენის შემდეგ ზიანდება და ხშირად მთლიანად ძრავია დასაშლელი, რომ პრობლემა მოვაგვაროთ. მექანიკურ გადაცემათა კოლოფს ქალაქის პირობებში რვა ლიტრამდე საწვავი სჭირდება, ავტომატურ გადაცემათა კოლოფს კი ათ ლიტრამდე. რაც შეეხება JB43-ს, ის 2004 წლიდან გამოდის და იყიდება საქართველოშიც, ეს მოდელი შედარებით კომფორტულია. ასევე წინა ორ მოდელთან შეადრებით ცოტი დიდია. რაც შეეხება ავტომობილის მომზადებას... ამ ავტომობილს უგზოობისთვის ძალიან დიდი რესურსი აქვს. ტურნირებზეც კი ძალიან ბევრი ქვეყანა იყენებს ჯიმნის. რა თქმა უნდა მის მოდიცირებას სჭირდება თანხა, საჭიროა დაკიდების სისტემის შეცვლა, ამორტიზატორები და ზამრაბეის შეცვლა. არსებობს მრავალნაირი ”ლიფტი”. ძალიან ბევრი მძღოლი არასწორად ”წევს” ავტომობილს, რაც აზიანებს ავტომობილს ავტომობილს ”ლიფტი” აუცილებლად პროფესიონალთან უნდა გავაკეთოთ და ამ ქმედების ერთადერთი მიზეზია მისი ქლირენსის ამაღლება და დიდი ზომის საბურავების დაყენება. ავტომობილის მომზადების შემდეგ, თუკი გვსურს, რომ დავაყენოთ დიდი ზომის საბურავები, მაგალითად 31 ან 31 ინჩიანი, სხვა პრობლემები იჩენს თავს. ამ ავტომობილებს აქვთ ე.წ. გამანაწილებელი ”რაზადკა”, რომელიც ჯაჭვზეა, იწელება და ვეღარ უძლებს. ამ შემთხვევში მისი წინამორბედის, ”სუძუკი სამურაის” ”რაზადკას” ვიყენებთ, რომელიც კბილანებზეა და უფრო საიმედოა და ბევრად გამართლებული იმ პირობებისთვის, სადაც მათ უწევთ შემდეგ სიარული. პირველ ეტაპზე ძრავისა და კოლოფის ვარგისიანობაში დარწმუნდით, არ შეგაშინოთ კოროზიამ, მთავარია ავტომობილის ჩარჩო იყოს კარგ მდგომარეობაში, დანარჩენს მარტივად მოევლება. სხვათაშორის, ავტომატური გადაცემთა კოლოფი ბევრად გამძლეა, ვიდრე მექანიკური. გადაცემას ”ავტოსერვისი” ავტოექსპერტი ოთარ ფიცხელაური ესტუმრა. გადაცემა კონკრეტულად ერთ მოდელს - Suzuki Jimny-ს დაეთმო. Suzuki Jimny ევროპის ბაზარზე ძალიან დიდი პოპულარობით სარგებლობს, ის ტევადობის მხრივ დიდი არ არის, თუმცა სხვა ბევრი დადებითი თვისების გამო ძალიან კარგად იყიდება. მე პირადად Suzuki Jimny-ს მფლობელი ვარ. თავისი შესაძლებლობებიდან გამომდინარე, აქვს მაღალი გამავლობა და საწვავის ნაკლები ხარჯი სხვა ორ ხიდიან ავტომობილებთან შედარებით - დაახლოებით ორჯერ ნაკლებს მოიხმარს. Suzuki Jimny-ის ოჯახურ პირობებში თითქმის ვერ გააფუჭებთ. ის კლასიკური Off-road მანქანაა: აქვს მთლიანი ხიდები, დამადაბლებელი გადაცემა და ჩართვადი წინა ხიდი. მოდიფიკაციების მიხედვით განვიხილოთ... იაპონიის ბაზრისთვის ის იქმნება ე.წ. JB23, რაც ნიშნავს იმას, რომ აქვს დაბალი კუბადურის, სამ ცილიდრიანი, 0,66 ლიტრის მოცულობის ძრავი და ტურბოდაბერვა. მიუხედავად დაბალი მოცულობის ძრავისა, ავტომობილი არ უჩივის სიმძლავრეს არც უგზოობაში არც ქალაქის პირობებში. ასევე არის JB33 რომელიც დაკომპლექტებულია 1.3 ლიტრის მოცულობის ერთ გამანაწილებელ ლილვიანი ძრავით და არის კიდევ  JB43, რომელსაც ორი გამანაწილებელი ლილვი აქვს. დავიწყებ JB23-ით, აქვს 65 ცხენის ძალა, არის როგორც მექანიკური, ისე ავტომატური გადაცემათა კოლოფებით. ხიდებს აქვს ისეთი გადაცემა, რომელიც საშუალებას გვაძლევს ავტომობილი გამოვიყენოთ სპორტისთვის ქარხნული ძრავით, ის ახერხებს უფრო დიდი საბურავი ატრიალოს, ვიდრე მისი შემდგომი მოდელები ახერხებენ. ”ჯიმნების” მინუსად შეიძლება ჩაითვალოს წყალში სიარულისას ე.წ. ”შკონის პაჩებნიკები” და ”პოლუსის პაჩებნიკები”.  საკმაოდ ეკონომიური ავტომობილია, ხიდებში თითო ლიტრი ზეთი ჩადის, კოლოფში 900 გრამი, ძრავში 4 ლიტრი. ქართველი კაცისთვის შესანახად იდეალური ვარიანტია. ხშირად ვხუმრობთ ხოლმე და დახურულ კვადროციკლს ვეძახით. პირველი ემოცია, როგორც წესი დამცინავია ხოლმე, თუმცა საქმეში რომ ნახავენ, სულ სხვანაირი დასკვნები გამოაქვთ. ვისაუბროთ Suzuki Jimny-ს რესურსზე, შესაძლებლობებზე... ვისაც Suzuki Jimny-ის შეძენა სურს, არსებობს სამი მოდიფიკაცია: JB23 არის სამ ცილიდრიანი ტურბირებული 0.66 ძრავით, მიაქციეთ ყურადღება ტურბინის მდგომარეობას, რადგან მისი მცირე რესურსი ”ჯიმნის” სისუსტეა - 100-130 000 კილომეტრით შემოიფარგლება და შეცვლადია რა თქმა უნდა. საკუთარი გამოცდილებით მინდა გითხრათ, რომ თითქმის უზეთოდ სიარულსაც კი უძლებს. ამ მოდელში გირჩევთ მექანიკას, რადგან ძალიან ეკონომიურია ქალაქის პირობებში - ას კილომეტრზე დაახლოებით 6 ლიტრ საწვავს მოიხმარს, რასაც ვერ ვიტყვით ავტომატიკაზე, რომელიც დაახლოებით ორჯერ მეტს წვავს. ტრასაზე ორივეს საწვავის ხარჯი ეზრდება, რადგან დიდ ბრუნზე მუშაობს. რაც შეეხება JB33-ს, მისი ქარხნული კომპლექტაცია არის 1.3 ძრავი, ეს მოდელებიც გამოდის როგორც მექანიკური, ისე ავტომატური გადაცემათა კოლოფით და ვინც ამ მოდელით არის დაინტერესებული, მისი ცალხიდიანი ვერსიებიც არსებობს. თუ ევროპაში აპირებთ მის შეძენას, დააკვირდით, რადგან ცალხიდიანი ”ჯიმნი” უკვე ”ჯიმნი” აღარ არის. სისუსტე - ძრავის ქვედა შკივი, რომელიც ხშირად 150 000 კილომეტრის გარბენის შემდეგ ზიანდება და ხშირად მთლიანად ძრავია დასაშლელი, რომ პრობლემა მოვაგვაროთ. მექანიკურ გადაცემათა კოლოფს ქალაქის პირობებში რვა ლიტრამდე საწვავი სჭირდება, ავტომატურ გადაცემათა კოლოფს კი ათ ლიტრამდე. რაც შეეხება JB43-ს, ის 2004 წლიდან გამოდის და იყიდება საქართველოშიც, ეს მოდელი შედარებით კომფორტულია. ასევე წინა ორ მოდელთან შეადრებით ცოტი დიდია. რაც შეეხება ავტომობილის მომზადებას... ამ ავტომობილს უგზოობისთვის ძალიან დიდი რესურსი აქვს. ტურნირებზეც კი ძალიან ბევრი ქვეყანა იყენებს ჯიმნის. რა თქმა უნდა მის მოდიცირებას სჭირდება თანხა, საჭიროა დაკიდების სისტემის შეცვლა, ამორტიზატორები და ზამრაბეის შეცვლა. არსებობს მრავალნაირი ”ლიფტი”. ძალიან ბევრი მძღოლი არასწორად ”წევს” ავტომობილს, რაც აზიანებს ავტომობილს ავტომობილს ”ლიფტი” აუცილებლად პროფესიონალთან უნდა გავაკეთოთ და ამ ქმედების ერთადერთი მიზეზია მისი ქლირენსის ამაღლება და დიდი ზომის საბურავების დაყენება. ავტომობილის მომზადების შემდეგ, თუკი გვსურს, რომ დავაყენოთ დიდი ზომის საბურავები, მაგალითად 31 ან 31 ინჩიანი, სხვა პრობლემები იჩენს თავს. ამ ავტომობილებს აქვთ ე.წ. გამანაწილებელი ”რაზადკა”, რომელიც ჯაჭვზეა, იწელება და ვეღარ უძლებს. ამ შემთხვევში მისი წინამორბედის, ”სუძუკი სამურაის” ”რაზადკას” ვიყენებთ, რომელიც კბილანებზეა და უფრო საიმედოა და ბევრად გამართლებული იმ პირობებისთვის, სადაც მათ უწევთ შემდეგ სიარული. პირველ ეტაპზე ძრავისა და კოლოფის ვარგისიანობაში დარწმუნდით, არ შეგაშინოთ კოროზიამ, მთავარია ავტომობილის ჩარჩო იყოს კარგ მდგომარეობაში, დანარჩენს მარტივად მოევლება. სხვათაშორის, ავტომატური გადაცემთა კოლოფი ბევრად გამძლეა, ვიდრე მექანიკური. [audio mp3="http://autoradio.ge/wp-content/uploads/2017/04/avtoservisi-20-aprili.mp3"][/audio] [post_title] => Suzuki Jimny ქართველი კაცისთვის შესანახად იდეალური ვარიანტი [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => suzuki-jimny-qartveli-kacistvis-shesanakhad-idealuri-varianti [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-04-24 18:13:37 [post_modified_gmt] => 2017-04-24 14:13:37 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?post_type=gadacema&p=55221 [menu_order] => 0 [post_type] => gadacema [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 55171 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-04-24 11:48:15 [post_date_gmt] => 2017-04-24 07:48:15 [post_content] => გაიგეთ, რა ელოდება თქვენს ზოდიაქოს ნიშანს სიყვარულში: ვერძი ამ კვირაში მნიშვნელოვანი გადაწყვეტილებების მიღება მოგიწევთ, რაც პირად ცხოვრებას უკავშირდება. თუ ბოლო კვირების განმავლობაში ურთიერთობის სტატუსის გარკვევას ცდილობდით, ახლა უკვე ყველაფერი ნათელი გახდება. მიღებული ინფორმაციის ფონზე, თქვენი თავდაჯერებულობაც მოიმატებს. კურო პარტნიორმა, შესაძლოა, დროებით პაუზის აღება გადაწყვიტოს, რათა საკუთარ თავსა და გრძნობებში გაერკვეს. ამ წინადადებამ არ დაგაბნიოთ, რადგან ეს ნაბიჯი ნეგატიურ შედეგს არ მოიტანს. მიეცით დრო და თავადაც განმარტოვდით. ტყუპები თუ მარტო ხართ, ამ კვირაში დიდია იმის ალბათობა, რომ მეგობრული ურთიერთობა სულ სხვა ფაზაში გადავიდეს.  ასევე, თუ სახლში ჯდომის ნაცვლად, დიდ დროს გარეთ, მეგობრების წრეში, სხვადასხვა გასართობ ადგილას გაატარებთ, საინტერესო ადამიანის გაცნობის შანსს გვერდს ვერ აუვლით. კირჩხიბი ამ კვირაში სკეპტიციზმი შეგაწუხებთ, რაც პარტნიორის ნდობასთან არის დაკავშირებული. ამის განმაპირობებელი წვრილმანი ფაქტორები ხელს გიშლით კომფორტულად იურთიერთობოთ მასთან. სასურველია, დუმილის ნაცვლად, დაელაპარაკოთ. ლომი გრძნობების გამომჟღავნების შიშის გამო, მთელ პოზიტივს გზას უღობავთ და ტონუსში ვარდებით. ნაცვლად ამისა, თამამად თქვით ის, რაც გულით გსურთ მას გაუმხილოთ. ამ გზით, უფრო გაიმარტივებთ ცხოვრებას და ურთიერთობასაც. სასწორი ეს კვირა საუკეთესოა ურთიერთობაში ისეთი გადაწყვეტილებების მისაღებად, როგორებიც არის ქორწინება, ბავშვის გაჩენა თუ საცხოვრებლად ცალკე გადასვლა. ბევრს ნუ იფიქრებთ და ნუ გადადებთ საქმეს, იმოქმედეთ. ქალწული პირად ცხოვრებაში არსებული კრიზისის მოგვარებაში, თქვენი ანალიტიკურ-კრიტიკული გონება დაგეხმარებათ. მიუხედავად იმისა, რომ სენსიტიურ საკითხებზე საუბარს გაურბიხართ, ამ დიალოგს ამ კვირაში ვერ აირიდებთ. ეს ყველაფერი მხოლოდ კარგის მომტანი იქნება თქვენი მომავლისთვის. ასე რომ, გარისკეთ. მორიელი თუ საერთო საქმეს აკეთებთ, ამ კვირაში წარმატებას და დიდ პროგრესს შენიშნავთ, რაც კიდევ უფრო მეტად დაგაახლოებთ ერთმანეთს. ხოლო თუ ჯერ ისევ მარტო ხართ, ეცადეთ, ამ კვირაში საკუთარ თავს მეტი დრო დაუთმოთ. მშვილდოსანი ამ კვირაში სრული სიცხადით დაინახავთ იმ შესაძლებლობებს, რომელთა გამოყენებით ურთიერთობას ააწყობთ. ყველაფერი მხოლოდ თქვენს ქმედებებზეა დამოკიდებული. რამდენად გსურთ კონკრეტულ პიროვნებასთან ყოფნა და გაქვთ თუ არა საკმარისი მოტივაცია. თხის რქა კონკრეტული საკითხი, რომელიც მთელ რიგ პრობლემებს გიქმნით, ნეგატიურად აისახება პარტნიორთან ურთიერთობაზეც. თუ ამ განცდებს პარტნიორს გაუზიარებთ, მისგან ძალიან სწორ რჩევას მიიღებთ. შესაძლოა, ურთიერთობის დაცვა ამ პრობლემაზე საუბრის არიდებით გსურთ, თუმცა ეს გამოსავლამდე ვერ მიგიყვანთ. მერწყული თუ ბოლო დროს არასერიოზულად იქცეოდით და პარტნიორს ამის გამო თქვენთან ურთიერთობა ნაკლებად სურს, დროა ქმედებები შეცვალოთ. რაც უფრო მეტ უყურადღებობას გამოიჩენთ, მით მეტად დაშორდებით მას. თევზები ამ კვირიდან ენერგიის მოზღვავებას იგრძნობთ, რაც დასახული მიზნისკენ გადასადგმელ ნაბიჯებამდე უფრო სწრაფად მიგიყვანთ. ამ პროცესში არ დაგავიწყდეთ მეორე ნახევარიც. ბალანსი არ დაარღვიოთ. თქვენი ურთიერთობა ყურადღებით და სითბოთი იკვებება.
[post_title] => 24-30 აპრილის სასიყვარულო ჰოროსკოპი [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => 24-30-aprilis-sasiyvarulo-horoskopi [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-04-24 11:48:15 [post_modified_gmt] => 2017-04-24 07:48:15 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=55171 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 55460 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-04-26 16:51:54 [post_date_gmt] => 2017-04-26 12:51:54 [post_content] => ამერიკულმა ორგანიზაცია iSeeCars-მა, რომელიც საავტომობილო ბაზრისა და ავტომობილების გაყიდვების კვლევით არის დაკავებული, ექსპლუატაციის პირველივე წელს ყველაზე ხშირად გაყიდვადი ავტომობილები დაასახელა. რეიტინგის 11 ადგილი პრემიალურ ავტომობილებს უჭირავთ. ექსპერტებმა 2015-17 წლებში ავტომობილების გაყიდვების 24 მილიონი ფაქტი გააანალიზეს და VIN კოდების საშუალებით განსაზღვრეს ის მოდელები, რომლებიც ერთ წლამდე ასაკში მეორადი ავტომობილების ბაზარზე მოხვდნენ. აღსანიშნავია, რომ iSeeCars-მა მხედველობაში არ მიიღო ახალი  ავტომობილები დიდი გარბენით და მეორადი ავტომობილები მეტისმეტად დაბალი გარბენით. ასევე, რეიტინგში არ შევიდნენ ის მოდელები, რომლებიც მხოლოდ 50 000 ერთეული გაიყიდა. ყველაზე ხშირად გადაყიდვად ავტომობილად ექსპერტებმა BMW 3-Series დაასახელეს. რეიტინგში სულ BMW-ს სამი მოდელი და ორი ”მერსედესი” შევიდა. შეძენიდან პირველივე წელს ყველაზე ხშირად შემდეგ მოდელებს ყიდიან:
  • BMW 3-Series
  • BMW 5-Series
  • Mercedes C-Class
  • Nissan Versa Note
  • Dodge Dart
  • BMW X3
  • BMW 4-Series
  • Mercedes E-Class
  • Chrysler 200
  • Subaru WRX
  • Nissan Versa
ექსპერტები ფიქრობენ, რომ პრემიალურ ავტომობილებს მძღოლები ყველაზე ხშირად იმედგაცრუების გამო ყიდიან. iSeeCars-ის ინფორმაციით, ყველაზე გადაყიდვადი მესამე სერია მარტივი კომპლექტაციებით შეიძინეს და შესაბამისად საჭირო შთაბეჭდილებაც ვერ მოახდინეს. გარდა ამისა, iSeeCars-მა ისიც დაითვალა, რა ღირდა ახალი ავტომობილი და რამდენად გაიყიდა ექსპულატაციის პირველივე წელს. ყველაზე მეტად Subaru WRX გაუფასურდა.   [post_title] => ავტომობილები, რომლებსაც ადამიანები შეძენიდან მალევე იშორებენ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => avtomobilebi-romlebsac-adamianebi-shedzenidan-maleve-ishoreben [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-04-26 16:52:05 [post_modified_gmt] => 2017-04-26 12:52:05 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=55460 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 54377 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-04-24 11:23:08 [post_date_gmt] => 2017-04-24 07:23:08 [post_content] => Hot Wheels-ის სათამაშო 100-150 000 დოლარად შეაფასეს - საუბარია Beach Bomb-ის მოდელზე, რომელიც შეცდომით გამოუშვეს. ისტორია Antiques Roadshow-მ გააშუქა. შოუმ ინტერვიუ უჩვეულო მოდელის მფლობელისგან აიღო. ირკვევა, რომ სათამაშო 1969 წლის მინივენ Volkswagen Microbus-ის ასლად იყო ჩაფიქრებული და განმასხვავებელი განსაკუთრებულობა კომპლექტში ორი სერფინგის დაფა იყო. თუმცა, მოგვიანებით გაირკვა, რომ სათამაშო Mattel Supercharger-ის ჩამოსასრიალებელი ავტოფარეხისთვის მეტისმეტად მძიმეა და ავტორებმა გადაწყვიტეს გადაეკეთებინათ. შედეგად, ფართო გაყიდვაში Microbus-ის სხვა ვერსია გამოვიდა, თუმცა დეფექტის აღმოჩენის მომენტში არასწორი პროტოტიპების სერია უკვე გამოშვებული იყო. Antiques Roadshow-ში მოდელს Hot Wheels-ის”წმინდა გრაალი” უწოდეს. სათამაშო მფლობელს მამისგან რგო, რომელიც იმ დროს Mattel-ში მუშაობდა. მან ვაჟი გააფრთხილა, რომ Beach Bomb-ს გაფრთხილება სჭირდებოდა. ღირებულებას მუქი წითელი ფერიც ზრდის - მიიჩნევა, რომ ეს ყველაზე იშვიათი ფერია სხვა წუნდებულ მოდელებს შორის. [gallery link="file" columns="4" ids="54379,54380,54381,54382"] [post_title] => შეცდომით გამოშვებული სათამაშო 150 000 დოლარი ღირს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => shecdomit-gamoshvebuli-satamasho-150-000-dolari-ghirs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-04-24 11:23:08 [post_modified_gmt] => 2017-04-24 07:23:08 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=54377 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 55205 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-04-24 16:00:20 [post_date_gmt] => 2017-04-24 12:00:20 [post_content] => სახიფათო შავი წერტილი ავტობანზე – ქუთაისი -სამტრედიის შემოვლით გზას, მოკლე პერიოდში, რამდენიმე ტრაგიკული ავტოსაგზაო შემთხვევა უკავშირდება. დაუსრულებელი ავტობანი, არასრული ნახაზები, გამყოფი ჯებირების არარსებობა და ავტობანი ,სადაც შინაური ცხოველებიც გადაადგილდებიან - ეს ის ძირითადი მიზეზებია, რომელსაც საგზაო უსაფრთხოების საკითხეზე მომუშავე ექპერტები გახშირებული ავტოავარიების მიზეზებად ასახელებენ. ვრცლად [post_title] => “ეს არის მკვლელი გზა!” – რატომ ხდება ძალიან ბევრი ავარია ქუთაისის ავტობანზე [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => es-aris-mkvleli-gza-ratom-khdeba-dzalian-bevri-avaria-qutaisis-avtobanze [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-04-24 16:20:52 [post_modified_gmt] => 2017-04-24 12:20:52 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=55205 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )