live

ფარისებრი ჯირკვლის პათოლოგიების საგანგაშო სტატისტიკა – თბილისში გერმანელი პროფესორი დრალე ჩამოდის

ფარისებრი ჯირკვლის პათოლოგიების საგანგაშო სტატისტიკა – თბილისში გერმანელი პროფესორი დრალე ჩამოდის

გადაცემა ”სტუმრად ექიმთან” ფარისებრი ჯირკვლის პათოლოგიებს მიეძღვნა. ცნობილია, რომ მკერდისა და საშვილოსნოს კიბოს შემდეგ,ფარისბერი ჯირკვლის კიბო სტატისტიკურად მესამე ადგილს იკავებს. ფარისებრი ჯირკვლის პათოლოგია ერთ-ერთი ყველაზე გავრცელებული ენდოკრინოლოგიური პათოლოგიაა და ჯანდაცვის საერთაშორისო ორგანიზაციის კლასიფიკაციით, მეორე ადგილზეა დიაბეტის შემდეგ, რომლითაც წელიწადში 65 მლნ. ადამიანი ავადდება. გადაცემაში სტუმრად იმყოფებოდნენ ქირურგი ონკოლოგი, ქირურგი ენდოკრინოლოგი, მედიცინის აკადემიური დოქტორი ედიშერ სიხარულიძე და ჟურნალისტი, ჯანდაცვის პოლიტიკის სპეციალისტი თამუნა გოგოლაძე. გადაცემიდან ცნობილი გახდა, რომ 2017 წლის 27,28,29 აპრილს, ავერსის კლინიკას პროფესიული ვიზიტით ეწვევა მსოფლიოში ცნობილი, ევროპის ენდოკრინულ ქირურგთა ასოციაციის თავჯდომარე, ქ. ესენის საუნივერსიტეტო კლინიკის პროფესორი, ენდოკრინული ქირურგიის მიმართულების ხელმძღვანელი პროფესორი ჰენინგ დრალე.

ბატონო ედიშერ, რა არის ის აუცილებელი რამ, რაც უნდა ვიცოდეთ ფარისებრი ჯირკვლის კიბოს შესახებ?

ფარისებრი ჯირკვლის კიბო მესამე ადგილზეაძუძუს კიბოსა და საშვილოსნოს კიბოს შემდეგ. პაციენტმა უნდა იცოდეს, როგორ მოიქცეს, მნიშვნელოვანია დროული დიაგნოსტიკა. ამიერკავკასიის რეალობაში ”ავერსის კლინიკა”არის ერთადერთი სპეცილიზირებული დაწესებულება, სადაც ერთ სივრცეში ხდება,როგორც დიაგნოსტიკა, ისე მკურნალობის სრული სპექტრი. პირველი ეტაპი არის ფარისებრი ჯირკვლის კვანძოვანი წარმონაქმნის ბიოფსია. ტერმინი ”კვანძი” გულისხმობს რამდენიმე პათოლოგიას და ყოველი წარმონაქმნი, რა თქმა უნდა, ოპერაციულ ჩარევას არ საჭიროებს. ციტოლოგიური დასკვნის შემდეგ, როდესაც პაციენტს დაუდგინდება, რომ აქვს კიბო, უნდა მოხდეს დიფერენცირება. დაბალდიფერენცირებული სიმსივნეა ის მიზეზი, რომელიც ჰენინგ დრალეს საქართველოში ჩამოყვანას უკავშირდება. მსოფლიოში რამდენიმე კლინიკაა, სადაც ამ დაავადების მკურნალობა ხდება, თავად პროფესორი დრალე არის იმ მეთოდის ავტორი, რომელიც დღეისათვის სულ რამდენიმე ქვეყანაშია დანერგილი და გერმანიასთან, საფრანგეთთან,   ისრაელთანინგლისთან და აშშ-სთან ერთად, არის საქართველოც. ეს ადამიანი გვეხმარება იმ სკოლის ჩამოყალიბებაში, რომელიც ხარისხობრივად სხვა მედიცინას ჩაუყრის საფუძველს და აქ მხოლოდ ფარისებრი ჯირკვალზე არ არის საუბარი. მეთოდის უნიკალურობა შემდეგშია: ერთი კოსმეტოლოგიურად დამზოგველი განაკვეთით ხდება 2-3 ოპერაციის თავიდან არიდება.

თამუნა, ვიცი რომ თქვენ გაქვთ ისტორიათუ როგორ დაუკავშირდით პროფესორ ჰენინგდრალეს...

ენდოკრინულ ონკოლოგიაში ჩვენ ვთქვით ახალი სიტყვა და ამას საფუძვლად ჩემი პირადი ცხოვრების ერთი ისტორია უდევს და შევეცდები მოკლედ მოგიყვეთ.

2015 წელს ჩემს მეუღლეს დაბალდიფერენცირებული ფარისებრი ჯირკვლის ავ თვისებიანი სიმსივნე, კერძოდ მედულური კარცინომა დაუდგინეს, რომელიც მსოფლიო მოსახლეობის მხოლოდ 4%-ში გვხდება. ბატონმა ედიშერმა ”ავერსის კლინიკაში” პირველი ოპერაცია წარმატებით ჩაატარა, თუმცა საჭირო გახდა მეორე ოპერაციაც, რაც ორმხრივი ლიმფოდისექციის ჩატარებას მოითხოვდა. გამომდინარე იქიდან, რომ საქართველოში ამ ტიპის ოპერაციები, რასაც პროფესორი დრალე ატარებს, მანამდე არ ჩატარებულა, ინფორმაციის მოპოვება საერთაშორისო მასშტაბით დავიწყე. ამაში ჩემი პროფესიული გამოცდილება დამეხმარა, რადგან წლების განმავლობაში სამედიცინო ჟურნალისტიკაში ვმუშაობდი. დამჭირდა წელიწადნახევარი იმისათვის, რომ მეპოვა ის ადამიანი, რომელიც შეძლებდა ჩვენთვის კონკრეტული მიმართულება მოეცა.შევისწავლე მისი ბიოგრაფია, ნაშრომები და მივიღე გადაწყვეტილება, ჩემი მეუღლე გამგზავრებულიყო გერმანიაში. ჩვენ ყველა კითხვაზე მივიღეთ პასუხი და გამიჩნდა იდეა, რომ საქართველოში ჩამოგვეტანა ოპერაცია. ძალიან დიდი ძალისხმევის შედეგად, წელიწადნახევრის შემდეგ, მოხდა ასეთი სასწაული და პროფესორი დრალე დაგვთანხმდა საქართველოში ჩამოსულიყო ოპერაციის გასაკეთებლად.

აღსანიშნავია, რომ ის მხოლოდ ერთი პაციენტის გამო ჩამოვიდა საქართველოში. 2016 წლის 22 ივლისს ბატონ ედიშერთან ერთად ჩატარდა ოპერაცია. არჩევანი ”ავერსის კლინიკაზე”ედიშერ სიხარულიძის პერსონიდან და იმ მატერიალურ-ტექნიკური ბაზიდან გამომდინარე გაკეთდა. ამ ფაქტს დიდი გამოხმაურება მოყვა, ჩემს ტელეფონზე უამრავი ზარი ხორციელდება და გაგრძელდა პროფესორთან ჩვენი ურთიერთობა. ის შეყვარებულია საქართველოზე და მზად არის დაგვიდგეს გვერდით და დაიგეგმოს სხვა ტიპის ოპერაციებიც, რომლებიც აქამდე საქართველოში არ ტარდება. პროფესორი დრალე ძალიან დიდსიტყვას იტყვის საქართველოში.

ბატონო ედიშერ, როგორი იყო თქვენი პირველი შეხვედრა?

ის, რომ დრალე ჩამოდიოდა საქართველოში დაუჯერებელი იყო, ის არც ერთ პოსტსაბჭოთა ქვეყანაში ნამყოფი არ არის. პირველი შეხვედრიდან დღემდე შთაბეჭდილების ქვეშ ვარ. მუშაობა ექიმთან, რომელიც ქმნის ისტორიას, მუდმივად რაიმე ახლის სწავლაა. ყოველი ოპერაცია აღმოჩენაა, მიუხედავად იმისა, რომ ჩემი ცხოვრების 20 წელი ფარისებრი ჯირკვლის პათოლოგიებს მივუძღვენი და მიუხედავად იმისა, რომ მიმუშავია ბევრ ძლიერ სპეციალისტთან, ჰენინგ დრალე სხვა სამყაროა. პროფესორი დრალე ამბობს, რომ დაგვეხმარება ხარისხობრივად მაღალი დონის მედიცინის დამკვიდრებაში. ეს მხოლოდ მისი დიდი ადამიანობით აიხსენება.

თამუნა, მოკლედ რომ მოგვიყეთ პროფესორ ჰენინგ დრალეს შესახებ?

პროფესორ დრალეს ბიოგრაფია იმდენად საინტერესოა, რომ ერთი გადაცემა არ გვეყოფა… ის დიდი მეცნიერია, აქვს 800-ზე მეტი სამეცნიერო პუბლიკაცია  და ნაშრომი. ის არის უამრავი საერთაშორისო ჟურნალის რედაქტორი, თანარედაქტორი, დრალე არის ყველა თანამედროვე გაიდლაინის ავტორი ან თანაავტორი, არის ყველაზე ორიგინალური მომხსენებელი, აქვს უამრავი ჯილდო. ძალიან დიდი ხნის განმავლობაში იყო ჰალეს საუნივერსიტეტო კლინიკის ენდოკრინული მიმართულების ხელმძღვანელი და სულ რაღაც ერთი წელია რაც გადავიდა ესენში და ამჟამად ხელმძღვანელობს ორ საუნივერსიტეტო კლინიკას, ერთს მთლიანად, მეორე კლინიკაში კი ენდოკრინული მიმართულების ხელმძღვანელია. მოგზაურობს მთელს მსოფლიოში, ძალიან აქტიური ადამიანია.

ბატონო ედიშერ, თავად ტერმინიფარისებრი ჯირკვლის კიბო უკვე არასასიამოვნოდ ჟღერს და იწვევს შიშს… რა ტიპის ოპერაციები ტარდება თქვენთან? 

მიუხედავად იმისა, რომ ოპერაციები რამდენიმე წელია ტარდება, ინფორმაციული ვაკუუმი საზოგადოებაში მაინც არის. გამოვყოფ: ვატარებთ მცირე ინვაზიურ ქირურგიას, როდესაც განაკვეთის გარეშე, ექოსკოპიის კონტროლის ქვეშ შესაძლებელია შევიყვანოთ პრეპარატი. პროცედურა ამბულატორიულად, ანესთეზიის გარეშე ტარდება და პაციენტი არ საჭიროებს პოსტოპერაციულად ჰორმონალურ შენაცვლებით თერაპიას. ეს ტარდება მხოლოდ ფარისებრი ჯირკვლის ცისტისა და სითხოვანი კომპონენტის სიჭარბის დროს. ასევე, ”ავერსის კლინიკაში”ტარდება ტრანსაქსიალური თიროიდექტომია, როდესაც განაკვეთი კეთდება არა კისრის მიდამოში, არამედ იღლიის ფოსოში. ხდება კანის აშრევება და ენდოსკოპიური მანიპულაციით შევდივართ კისრის წინა ზედაპირზე. კონტროლი ხდება მონიტორზე, რაც საშუალებას გვაძლევს, მნიშვნელოვანი ანატომიური წარმონაქმნების დაზიანება თავიდან ავირიდოთ. ამცირებს ისეთ შესაძლო გართულებებს, როგორიც არის ხმის დაკარგვა, ტემბრის შეცვლა, სუნთქვის გაძნელება და ა.შ. ეს განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია ადამიანებისთვის, ვისაც პროფესიულად ხმა სჭირდება. უნდა აღინიშნოს, რომ პროფესორმა დრალემ ”ავერსის კლინიკაზე” არჩევანი ტექნიკურ-მატერიალური ბაზის გამო გააკეთა. 2014 წლიდან, საქართველოში პირველები ვატარებთ ოპერაციას ფარისებრი ჯირკვალზე, პარათიროიდურ ჯირკვალზე ინტრაოპერაციული ნერვის მონიტორის საშუალებით. ეს აპარატი გვეხმარება, მოვახდინოთ ოპერაციის მსვლელობის დროს შებრუნებული ნერვის ვიზუალიზაცია და აქედან გამომდინარე მისი ტრამვატიზაცია ავირიდოთ.

ბოლო 1000 ოპერაცია ”ავერსის კლინიკაში”გართულების გარეშე ჩატარდა, სწორედ იმ ტექნიკის საშუალებით, რასაც ჩვენ ვიყენებთ. მე ვერ ვხედავ იმის საჭიროებას, რომ საქართველოს მოქალაქეები სხვა ქვეყანაში წავიდნენ სამკურნალოდ, პირიქით, მეზობელი ქვეყნებიდან ჩვენთან მოდიან სამკურნალოდ.

თამუნა, თქვენ ერთგვარი კომუნიკატორი ხართ პროფესორ დრალესა და პაციენტებს შორისრა სახის ოპერაციებს ჩაატარებს პროფესორი დრალე და ასწრებენ თუ არა მსურველები პროფესორის სამი დღიანი ვიზიტის ფარგლებში მასთან მოხვედრას?

ნამდვილად, ძალიან ბევრი ზარი შემოდის ჩემს ტელეფონზე. ძალიან რთულია, როდესაც დრო შეზღუდული გვაქვს, ყველა მსურველი მასთან მოვახვედროთ, არიან ადამიანები, რომლებსაც არ აქვთ რთული მდგომარეობა, მაგრამ მაინც სურთ კონსულტაცია. ასეთ პაციენტებს ვუხსნით, რომ ვცდილობთ პროფესორ დრალესთან ის ადამიანები მოვახვედროთ, ვისაც მართლა სჭირდება. ეს უკვე მეოთხე ვიზიტია, რომელსაც მე ვხელმძღვანელობ. დაგეგმილია რამდენიმე ონკოლოგიური ოპერაცია.

ბატონო ედიშერ, არსებობს თუ არა ერთგვარი პრევენციის საშუალებაჩვენ გადაცემის დასაწყისში აღვნიშნეთ, რომ სტატისტიკა საგანგაშოარა არის ასეთი სტატისტიკის მიზეზი?

აქ არის რამდენიმე ფაქტორი: ეკოლოგია, გენეტიკური განწყობა, სტრესი, ვირუსები და ა.შ. ყველაზე მნიშვნელოვანია დროული დიაგნოსტიკა. ეს არის პირველი ნაბიჯი… სამწუხაროდ არ არსებობს პროფილაქტიკა. დღეისათვის საქართველოში ძალიან ბევრ კლინიკაში ტარდება ასპირაციული ბიოფსია, თუმცა პრობლემა თავად ციტოლოგებშია, რადგან იყო კარგი ციტოლოგი,განსაკუთრებული ნიჭია. როგორც არსებობს აბსოლუტური სმენა, ასეთივე პარალელი შეგვიძლია გავავლოთ, რადგან ციტოლოგიური სურათის აღქმას დიდი პროფესიონალიზმი სჭირდება.

ტერმინი ბიოფსია საზოგადოებაში ასევე უსიამოვნო განწყობას იწვევს, ყველა შემთხვევაში საჭიროა თუ არა მისი ჩატარება?

ბიოფსიას, ისევე როგორც სხვა დიაგნოსტიკურ საშუალებას, თავისი ჩვენება აქვს. თუკი რადიოლოგი სათანადო გამოცდილებით ხედავს, რომ არის წარმონაქმნი, შეიძლება მიიჩნიოს საჭიროდ ასპირაციული ბიოფსიის ჩატარება. აბსოლუტური კრიტერიუმი არ არსებობს, თუ როდის და რომელი წარმონაქმიდან უნდა იქნეს აღებული მასალა. დაავადების დიაგნოსტიკა და მკურნალობა სასურველია სპეციალიზირებულ კლინიკებში ხდებოდეს.

როგორია ოპერაციის შემდეგ პაციენტების მდგომარეობა?

”ავერსის კლინიკაში” ასევე არის ბირთვული მედიცინის ცენტრი, სადაც ოპერაციის შემდეგ პაციენტს უტარდება რადიაქტიული იოდითმკურნალობის კურსიც. რამდენიმე წლის წინ ამ პროცედურებისთვის საქართველოს მოქალაქეები სხვა ქვეყნებში მიემგზავრებოდნენ. ჩვენთან ფარისებრი ჯირკვლის მკურნალობა ხდება კომპლექსურად. დიაგნოსტიკის საწყისი ეტაპი არის ფარისებრი ჯირკვლის ექოსკოპია. თუკი არსებობსრისკ ფაქტორები, შეუძლიათ პაციენტებს ჩაიტარონ ულტრაბგერითი კვლევა და ყველა კითხვაზე მიიღებენ პასუხს. ხშირად პაციენტები შემთხვევევით გებულობენ, რომ აქვთ პრობლემა, რადგან ფარისებრი ჯირკვლის კიბოს ტკივილის სიმპტომები არ აქვს.

თამუნა, თქვენ გაქვთ გეგმა, რომ პროფესორი დრალე დიდი ხნით დატოვოთ საქართველოში...

დიახ, ვფიქრობ ამ საკითხზე, ხელთ მაქვს შეთავაზება ბიზნეს გეგმისთვის, რომელიც ექვს ეტაპს მოიცავს, სადაც გათვალისწინებულია ყველა კვლევა საქართველოსა და ამიერ კავკასიის მასშტაბით. მოიცავს სტატისტიკურ მონაცემებს, თუ რა სამუშაოები უნდა ჩატარდეს იმისათვის, რომ ინვესტორს ბიზნეს ინეტერესი გაუჩნდეს. ვფიქრობ, ძალიან საინტერესო იქნება ამ თემაზე მუშაობა. გამომდინარე იქიდან, რომ მოთხოვნა ძალიან დიდია, იმედი მაქვს გამოჩნდება ადამიანი, რომელიც კარგად დაინახავს პროფესორ ჰენინგ დრალეს შესაძლებლობებს და გვექნება ენდოკრინული პროფილური ცენტრი, სადაც ერთ სივრცეში მოხდება ყველა დაავადების მკურნალობა. ჩემს იდეასა და საქმეს ბოლომდე გავუძღვები.

ბატონო ედიშერ, როგორია თქვენი სამომავლო გეგმები?

ჩვენი გეგმაა არა მარტო ფარისებრი ჯირკვლის პათოლოგიების სპექტრის მკურნალობა, არამედ ჩვენ ვმუშაობთ პარათიროიდულ ჯირკვლებზე. წარმატებით ჩატარდა რამდენიმე ოპერაცია თირკმელს ზედა ჯირკვალზე, ვგეგმავთ ენდოსკოპიურად ვაწარმოოთ თირკმელზედა ჯირკვლის ამოკვეთა. გვინდა შეიქმნას სკოლა, სადაც გაიზრდებიან თაობები და შეძლებენ პროფესიონალურად დიაგნოსტირებასა და მკურნალობას.

20 აპრილი, 2017

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2017-04-24 03:21:55' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 55205 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-04-24 16:00:20 [post_date_gmt] => 2017-04-24 12:00:20 [post_content] => სახიფათო შავი წერტილი ავტობანზე – ქუთაისი -სამტრედიის შემოვლით გზას, მოკლე პერიოდში, რამდენიმე ტრაგიკული ავტოსაგზაო შემთხვევა უკავშირდება. დაუსრულებელი ავტობანი, არასრული ნახაზები, გამყოფი ჯებირების არარსებობა და ავტობანი ,სადაც შინაური ცხოველებიც გადაადგილდებიან - ეს ის ძირითადი მიზეზებია, რომელსაც საგზაო უსაფრთხოების საკითხეზე მომუშავე ექპერტები გახშირებული ავტოავარიების მიზეზებად ასახელებენ. ვრცლად [post_title] => “ეს არის მკვლელი გზა!” – რატომ ხდება ძალიან ბევრი ავარია ქუთაისის ავტობანზე [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => es-aris-mkvleli-gza-ratom-khdeba-dzalian-bevri-avaria-qutaisis-avtobanze [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-04-24 16:20:52 [post_modified_gmt] => 2017-04-24 12:20:52 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=55205 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 55221 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-04-24 18:13:37 [post_date_gmt] => 2017-04-24 14:13:37 [post_content] => გადაცემას ”ავტოსერვისი” ავტოექსპერტი ოთარ ფიცხელაური ესტუმრა. გადაცემა კონკრეტულად ერთ მოდელს - Suzuki Jimny-ს დაეთმო. Suzuki Jimny ევროპის ბაზარზე ძალიან დიდი პოპულარობით სარგებლობს, ის ტევადობის მხრივ დიდი არ არის, თუმცა სხვა ბევრი დადებითი თვისების გამო ძალიან კარგად იყიდება. მე პირადად Suzuki Jimny-ს მფლობელი ვარ. თავისი შესაძლებლობებიდან გამომდინარე, აქვს მაღალი გამავლობა და საწვავის ნაკლები ხარჯი სხვა ორ ხიდიან ავტომობილებთან შედარებით - დაახლოებით ორჯერ ნაკლებს მოიხმარს. Suzuki Jimny-ის ოჯახურ პირობებში თითქმის ვერ გააფუჭებთ. ის კლასიკური Off-road მანქანაა: აქვს მთლიანი ხიდები, დამადაბლებელი გადაცემა და ჩართვადი წინა ხიდი. მოდიფიკაციების მიხედვით განვიხილოთ... იაპონიის ბაზრისთვის ის იქმნება ე.წ. JB23, რაც ნიშნავს იმას, რომ აქვს დაბალი კუბადურის, სამ ცილიდრიანი, 0,66 ლიტრის მოცულობის ძრავი და ტურბოდაბერვა. მიუხედავად დაბალი მოცულობის ძრავისა, ავტომობილი არ უჩივის სიმძლავრეს არც უგზოობაში არც ქალაქის პირობებში. ასევე არის JB33 რომელიც დაკომპლექტებულია 1.3 ლიტრის მოცულობის ერთ გამანაწილებელ ლილვიანი ძრავით და არის კიდევ  JB43, რომელსაც ორი გამანაწილებელი ლილვი აქვს. დავიწყებ JB23-ით, აქვს 65 ცხენის ძალა, არის როგორც მექანიკური, ისე ავტომატური გადაცემათა კოლოფებით. ხიდებს აქვს ისეთი გადაცემა, რომელიც საშუალებას გვაძლევს ავტომობილი გამოვიყენოთ სპორტისთვის ქარხნული ძრავით, ის ახერხებს უფრო დიდი საბურავი ატრიალოს, ვიდრე მისი შემდგომი მოდელები ახერხებენ. ”ჯიმნების” მინუსად შეიძლება ჩაითვალოს წყალში სიარულისას ე.წ. ”შკონის პაჩებნიკები” და ”პოლუსის პაჩებნიკები”.  საკმაოდ ეკონომიური ავტომობილია, ხიდებში თითო ლიტრი ზეთი ჩადის, კოლოფში 900 გრამი, ძრავში 4 ლიტრი. ქართველი კაცისთვის შესანახად იდეალური ვარიანტია. ხშირად ვხუმრობთ ხოლმე და დახურულ კვადროციკლს ვეძახით. პირველი ემოცია, როგორც წესი დამცინავია ხოლმე, თუმცა საქმეში რომ ნახავენ, სულ სხვანაირი დასკვნები გამოაქვთ. ვისაუბროთ Suzuki Jimny-ს რესურსზე, შესაძლებლობებზე... ვისაც Suzuki Jimny-ის შეძენა სურს, არსებობს სამი მოდიფიკაცია: JB23 არის სამ ცილიდრიანი ტურბირებული 0.66 ძრავით, მიაქციეთ ყურადღება ტურბინის მდგომარეობას, რადგან მისი მცირე რესურსი ”ჯიმნის” სისუსტეა - 100-130 000 კილომეტრით შემოიფარგლება და შეცვლადია რა თქმა უნდა. საკუთარი გამოცდილებით მინდა გითხრათ, რომ თითქმის უზეთოდ სიარულსაც კი უძლებს. ამ მოდელში გირჩევთ მექანიკას, რადგან ძალიან ეკონომიურია ქალაქის პირობებში - ას კილომეტრზე დაახლოებით 6 ლიტრ საწვავს მოიხმარს, რასაც ვერ ვიტყვით ავტომატიკაზე, რომელიც დაახლოებით ორჯერ მეტს წვავს. ტრასაზე ორივეს საწვავის ხარჯი ეზრდება, რადგან დიდ ბრუნზე მუშაობს. რაც შეეხება JB33-ს, მისი ქარხნული კომპლექტაცია არის 1.3 ძრავი, ეს მოდელებიც გამოდის როგორც მექანიკური, ისე ავტომატური გადაცემათა კოლოფით და ვინც ამ მოდელით არის დაინტერესებული, მისი ცალხიდიანი ვერსიებიც არსებობს. თუ ევროპაში აპირებთ მის შეძენას, დააკვირდით, რადგან ცალხიდიანი ”ჯიმნი” უკვე ”ჯიმნი” აღარ არის. სისუსტე - ძრავის ქვედა შკივი, რომელიც ხშირად 150 000 კილომეტრის გარბენის შემდეგ ზიანდება და ხშირად მთლიანად ძრავია დასაშლელი, რომ პრობლემა მოვაგვაროთ. მექანიკურ გადაცემათა კოლოფს ქალაქის პირობებში რვა ლიტრამდე საწვავი სჭირდება, ავტომატურ გადაცემათა კოლოფს კი ათ ლიტრამდე. რაც შეეხება JB43-ს, ის 2004 წლიდან გამოდის და იყიდება საქართველოშიც, ეს მოდელი შედარებით კომფორტულია. ასევე წინა ორ მოდელთან შეადრებით ცოტი დიდია. რაც შეეხება ავტომობილის მომზადებას... ამ ავტომობილს უგზოობისთვის ძალიან დიდი რესურსი აქვს. ტურნირებზეც კი ძალიან ბევრი ქვეყანა იყენებს ჯიმნის. რა თქმა უნდა მის მოდიცირებას სჭირდება თანხა, საჭიროა დაკიდების სისტემის შეცვლა, ამორტიზატორები და ზამრაბეის შეცვლა. არსებობს მრავალნაირი ”ლიფტი”. ძალიან ბევრი მძღოლი არასწორად ”წევს” ავტომობილს, რაც აზიანებს ავტომობილს ავტომობილს ”ლიფტი” აუცილებლად პროფესიონალთან უნდა გავაკეთოთ და ამ ქმედების ერთადერთი მიზეზია მისი ქლირენსის ამაღლება და დიდი ზომის საბურავების დაყენება. ავტომობილის მომზადების შემდეგ, თუკი გვსურს, რომ დავაყენოთ დიდი ზომის საბურავები, მაგალითად 31 ან 31 ინჩიანი, სხვა პრობლემები იჩენს თავს. ამ ავტომობილებს აქვთ ე.წ. გამანაწილებელი ”რაზადკა”, რომელიც ჯაჭვზეა, იწელება და ვეღარ უძლებს. ამ შემთხვევში მისი წინამორბედის, ”სუძუკი სამურაის” ”რაზადკას” ვიყენებთ, რომელიც კბილანებზეა და უფრო საიმედოა და ბევრად გამართლებული იმ პირობებისთვის, სადაც მათ უწევთ შემდეგ სიარული. პირველ ეტაპზე ძრავისა და კოლოფის ვარგისიანობაში დარწმუნდით, არ შეგაშინოთ კოროზიამ, მთავარია ავტომობილის ჩარჩო იყოს კარგ მდგომარეობაში, დანარჩენს მარტივად მოევლება. სხვათაშორის, ავტომატური გადაცემთა კოლოფი ბევრად გამძლეა, ვიდრე მექანიკური. გადაცემას ”ავტოსერვისი” ავტოექსპერტი ოთარ ფიცხელაური ესტუმრა. გადაცემა კონკრეტულად ერთ მოდელს - Suzuki Jimny-ს დაეთმო. Suzuki Jimny ევროპის ბაზარზე ძალიან დიდი პოპულარობით სარგებლობს, ის ტევადობის მხრივ დიდი არ არის, თუმცა სხვა ბევრი დადებითი თვისების გამო ძალიან კარგად იყიდება. მე პირადად Suzuki Jimny-ს მფლობელი ვარ. თავისი შესაძლებლობებიდან გამომდინარე, აქვს მაღალი გამავლობა და საწვავის ნაკლები ხარჯი სხვა ორ ხიდიან ავტომობილებთან შედარებით - დაახლოებით ორჯერ ნაკლებს მოიხმარს. Suzuki Jimny-ის ოჯახურ პირობებში თითქმის ვერ გააფუჭებთ. ის კლასიკური Off-road მანქანაა: აქვს მთლიანი ხიდები, დამადაბლებელი გადაცემა და ჩართვადი წინა ხიდი. მოდიფიკაციების მიხედვით განვიხილოთ... იაპონიის ბაზრისთვის ის იქმნება ე.წ. JB23, რაც ნიშნავს იმას, რომ აქვს დაბალი კუბადურის, სამ ცილიდრიანი, 0,66 ლიტრის მოცულობის ძრავი და ტურბოდაბერვა. მიუხედავად დაბალი მოცულობის ძრავისა, ავტომობილი არ უჩივის სიმძლავრეს არც უგზოობაში არც ქალაქის პირობებში. ასევე არის JB33 რომელიც დაკომპლექტებულია 1.3 ლიტრის მოცულობის ერთ გამანაწილებელ ლილვიანი ძრავით და არის კიდევ  JB43, რომელსაც ორი გამანაწილებელი ლილვი აქვს. დავიწყებ JB23-ით, აქვს 65 ცხენის ძალა, არის როგორც მექანიკური, ისე ავტომატური გადაცემათა კოლოფებით. ხიდებს აქვს ისეთი გადაცემა, რომელიც საშუალებას გვაძლევს ავტომობილი გამოვიყენოთ სპორტისთვის ქარხნული ძრავით, ის ახერხებს უფრო დიდი საბურავი ატრიალოს, ვიდრე მისი შემდგომი მოდელები ახერხებენ. ”ჯიმნების” მინუსად შეიძლება ჩაითვალოს წყალში სიარულისას ე.წ. ”შკონის პაჩებნიკები” და ”პოლუსის პაჩებნიკები”.  საკმაოდ ეკონომიური ავტომობილია, ხიდებში თითო ლიტრი ზეთი ჩადის, კოლოფში 900 გრამი, ძრავში 4 ლიტრი. ქართველი კაცისთვის შესანახად იდეალური ვარიანტია. ხშირად ვხუმრობთ ხოლმე და დახურულ კვადროციკლს ვეძახით. პირველი ემოცია, როგორც წესი დამცინავია ხოლმე, თუმცა საქმეში რომ ნახავენ, სულ სხვანაირი დასკვნები გამოაქვთ. ვისაუბროთ Suzuki Jimny-ს რესურსზე, შესაძლებლობებზე... ვისაც Suzuki Jimny-ის შეძენა სურს, არსებობს სამი მოდიფიკაცია: JB23 არის სამ ცილიდრიანი ტურბირებული 0.66 ძრავით, მიაქციეთ ყურადღება ტურბინის მდგომარეობას, რადგან მისი მცირე რესურსი ”ჯიმნის” სისუსტეა - 100-130 000 კილომეტრით შემოიფარგლება და შეცვლადია რა თქმა უნდა. საკუთარი გამოცდილებით მინდა გითხრათ, რომ თითქმის უზეთოდ სიარულსაც კი უძლებს. ამ მოდელში გირჩევთ მექანიკას, რადგან ძალიან ეკონომიურია ქალაქის პირობებში - ას კილომეტრზე დაახლოებით 6 ლიტრ საწვავს მოიხმარს, რასაც ვერ ვიტყვით ავტომატიკაზე, რომელიც დაახლოებით ორჯერ მეტს წვავს. ტრასაზე ორივეს საწვავის ხარჯი ეზრდება, რადგან დიდ ბრუნზე მუშაობს. რაც შეეხება JB33-ს, მისი ქარხნული კომპლექტაცია არის 1.3 ძრავი, ეს მოდელებიც გამოდის როგორც მექანიკური, ისე ავტომატური გადაცემათა კოლოფით და ვინც ამ მოდელით არის დაინტერესებული, მისი ცალხიდიანი ვერსიებიც არსებობს. თუ ევროპაში აპირებთ მის შეძენას, დააკვირდით, რადგან ცალხიდიანი ”ჯიმნი” უკვე ”ჯიმნი” აღარ არის. სისუსტე - ძრავის ქვედა შკივი, რომელიც ხშირად 150 000 კილომეტრის გარბენის შემდეგ ზიანდება და ხშირად მთლიანად ძრავია დასაშლელი, რომ პრობლემა მოვაგვაროთ. მექანიკურ გადაცემათა კოლოფს ქალაქის პირობებში რვა ლიტრამდე საწვავი სჭირდება, ავტომატურ გადაცემათა კოლოფს კი ათ ლიტრამდე. რაც შეეხება JB43-ს, ის 2004 წლიდან გამოდის და იყიდება საქართველოშიც, ეს მოდელი შედარებით კომფორტულია. ასევე წინა ორ მოდელთან შეადრებით ცოტი დიდია. რაც შეეხება ავტომობილის მომზადებას... ამ ავტომობილს უგზოობისთვის ძალიან დიდი რესურსი აქვს. ტურნირებზეც კი ძალიან ბევრი ქვეყანა იყენებს ჯიმნის. რა თქმა უნდა მის მოდიცირებას სჭირდება თანხა, საჭიროა დაკიდების სისტემის შეცვლა, ამორტიზატორები და ზამრაბეის შეცვლა. არსებობს მრავალნაირი ”ლიფტი”. ძალიან ბევრი მძღოლი არასწორად ”წევს” ავტომობილს, რაც აზიანებს ავტომობილს ავტომობილს ”ლიფტი” აუცილებლად პროფესიონალთან უნდა გავაკეთოთ და ამ ქმედების ერთადერთი მიზეზია მისი ქლირენსის ამაღლება და დიდი ზომის საბურავების დაყენება. ავტომობილის მომზადების შემდეგ, თუკი გვსურს, რომ დავაყენოთ დიდი ზომის საბურავები, მაგალითად 31 ან 31 ინჩიანი, სხვა პრობლემები იჩენს თავს. ამ ავტომობილებს აქვთ ე.წ. გამანაწილებელი ”რაზადკა”, რომელიც ჯაჭვზეა, იწელება და ვეღარ უძლებს. ამ შემთხვევში მისი წინამორბედის, ”სუძუკი სამურაის” ”რაზადკას” ვიყენებთ, რომელიც კბილანებზეა და უფრო საიმედოა და ბევრად გამართლებული იმ პირობებისთვის, სადაც მათ უწევთ შემდეგ სიარული. პირველ ეტაპზე ძრავისა და კოლოფის ვარგისიანობაში დარწმუნდით, არ შეგაშინოთ კოროზიამ, მთავარია ავტომობილის ჩარჩო იყოს კარგ მდგომარეობაში, დანარჩენს მარტივად მოევლება. სხვათაშორის, ავტომატური გადაცემთა კოლოფი ბევრად გამძლეა, ვიდრე მექანიკური. [audio mp3="http://autoradio.ge/wp-content/uploads/2017/04/avtoservisi-20-aprili.mp3"][/audio] [post_title] => Suzuki Jimny ქართველი კაცისთვის შესანახად იდეალური ვარიანტი [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => suzuki-jimny-qartveli-kacistvis-shesanakhad-idealuri-varianti [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-04-24 18:13:37 [post_modified_gmt] => 2017-04-24 14:13:37 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?post_type=gadacema&p=55221 [menu_order] => 0 [post_type] => gadacema [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 55171 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-04-24 11:48:15 [post_date_gmt] => 2017-04-24 07:48:15 [post_content] => გაიგეთ, რა ელოდება თქვენს ზოდიაქოს ნიშანს სიყვარულში: ვერძი ამ კვირაში მნიშვნელოვანი გადაწყვეტილებების მიღება მოგიწევთ, რაც პირად ცხოვრებას უკავშირდება. თუ ბოლო კვირების განმავლობაში ურთიერთობის სტატუსის გარკვევას ცდილობდით, ახლა უკვე ყველაფერი ნათელი გახდება. მიღებული ინფორმაციის ფონზე, თქვენი თავდაჯერებულობაც მოიმატებს. კურო პარტნიორმა, შესაძლოა, დროებით პაუზის აღება გადაწყვიტოს, რათა საკუთარ თავსა და გრძნობებში გაერკვეს. ამ წინადადებამ არ დაგაბნიოთ, რადგან ეს ნაბიჯი ნეგატიურ შედეგს არ მოიტანს. მიეცით დრო და თავადაც განმარტოვდით. ტყუპები თუ მარტო ხართ, ამ კვირაში დიდია იმის ალბათობა, რომ მეგობრული ურთიერთობა სულ სხვა ფაზაში გადავიდეს.  ასევე, თუ სახლში ჯდომის ნაცვლად, დიდ დროს გარეთ, მეგობრების წრეში, სხვადასხვა გასართობ ადგილას გაატარებთ, საინტერესო ადამიანის გაცნობის შანსს გვერდს ვერ აუვლით. კირჩხიბი ამ კვირაში სკეპტიციზმი შეგაწუხებთ, რაც პარტნიორის ნდობასთან არის დაკავშირებული. ამის განმაპირობებელი წვრილმანი ფაქტორები ხელს გიშლით კომფორტულად იურთიერთობოთ მასთან. სასურველია, დუმილის ნაცვლად, დაელაპარაკოთ. ლომი გრძნობების გამომჟღავნების შიშის გამო, მთელ პოზიტივს გზას უღობავთ და ტონუსში ვარდებით. ნაცვლად ამისა, თამამად თქვით ის, რაც გულით გსურთ მას გაუმხილოთ. ამ გზით, უფრო გაიმარტივებთ ცხოვრებას და ურთიერთობასაც. სასწორი ეს კვირა საუკეთესოა ურთიერთობაში ისეთი გადაწყვეტილებების მისაღებად, როგორებიც არის ქორწინება, ბავშვის გაჩენა თუ საცხოვრებლად ცალკე გადასვლა. ბევრს ნუ იფიქრებთ და ნუ გადადებთ საქმეს, იმოქმედეთ. ქალწული პირად ცხოვრებაში არსებული კრიზისის მოგვარებაში, თქვენი ანალიტიკურ-კრიტიკული გონება დაგეხმარებათ. მიუხედავად იმისა, რომ სენსიტიურ საკითხებზე საუბარს გაურბიხართ, ამ დიალოგს ამ კვირაში ვერ აირიდებთ. ეს ყველაფერი მხოლოდ კარგის მომტანი იქნება თქვენი მომავლისთვის. ასე რომ, გარისკეთ. მორიელი თუ საერთო საქმეს აკეთებთ, ამ კვირაში წარმატებას და დიდ პროგრესს შენიშნავთ, რაც კიდევ უფრო მეტად დაგაახლოებთ ერთმანეთს. ხოლო თუ ჯერ ისევ მარტო ხართ, ეცადეთ, ამ კვირაში საკუთარ თავს მეტი დრო დაუთმოთ. მშვილდოსანი ამ კვირაში სრული სიცხადით დაინახავთ იმ შესაძლებლობებს, რომელთა გამოყენებით ურთიერთობას ააწყობთ. ყველაფერი მხოლოდ თქვენს ქმედებებზეა დამოკიდებული. რამდენად გსურთ კონკრეტულ პიროვნებასთან ყოფნა და გაქვთ თუ არა საკმარისი მოტივაცია. თხის რქა კონკრეტული საკითხი, რომელიც მთელ რიგ პრობლემებს გიქმნით, ნეგატიურად აისახება პარტნიორთან ურთიერთობაზეც. თუ ამ განცდებს პარტნიორს გაუზიარებთ, მისგან ძალიან სწორ რჩევას მიიღებთ. შესაძლოა, ურთიერთობის დაცვა ამ პრობლემაზე საუბრის არიდებით გსურთ, თუმცა ეს გამოსავლამდე ვერ მიგიყვანთ. მერწყული თუ ბოლო დროს არასერიოზულად იქცეოდით და პარტნიორს ამის გამო თქვენთან ურთიერთობა ნაკლებად სურს, დროა ქმედებები შეცვალოთ. რაც უფრო მეტ უყურადღებობას გამოიჩენთ, მით მეტად დაშორდებით მას. თევზები ამ კვირიდან ენერგიის მოზღვავებას იგრძნობთ, რაც დასახული მიზნისკენ გადასადგმელ ნაბიჯებამდე უფრო სწრაფად მიგიყვანთ. ამ პროცესში არ დაგავიწყდეთ მეორე ნახევარიც. ბალანსი არ დაარღვიოთ. თქვენი ურთიერთობა ყურადღებით და სითბოთი იკვებება.
[post_title] => 24-30 აპრილის სასიყვარულო ჰოროსკოპი [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => 24-30-aprilis-sasiyvarulo-horoskopi [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-04-24 11:48:15 [post_modified_gmt] => 2017-04-24 07:48:15 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=55171 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 55460 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-04-26 16:51:54 [post_date_gmt] => 2017-04-26 12:51:54 [post_content] => ამერიკულმა ორგანიზაცია iSeeCars-მა, რომელიც საავტომობილო ბაზრისა და ავტომობილების გაყიდვების კვლევით არის დაკავებული, ექსპლუატაციის პირველივე წელს ყველაზე ხშირად გაყიდვადი ავტომობილები დაასახელა. რეიტინგის 11 ადგილი პრემიალურ ავტომობილებს უჭირავთ. ექსპერტებმა 2015-17 წლებში ავტომობილების გაყიდვების 24 მილიონი ფაქტი გააანალიზეს და VIN კოდების საშუალებით განსაზღვრეს ის მოდელები, რომლებიც ერთ წლამდე ასაკში მეორადი ავტომობილების ბაზარზე მოხვდნენ. აღსანიშნავია, რომ iSeeCars-მა მხედველობაში არ მიიღო ახალი  ავტომობილები დიდი გარბენით და მეორადი ავტომობილები მეტისმეტად დაბალი გარბენით. ასევე, რეიტინგში არ შევიდნენ ის მოდელები, რომლებიც მხოლოდ 50 000 ერთეული გაიყიდა. ყველაზე ხშირად გადაყიდვად ავტომობილად ექსპერტებმა BMW 3-Series დაასახელეს. რეიტინგში სულ BMW-ს სამი მოდელი და ორი ”მერსედესი” შევიდა. შეძენიდან პირველივე წელს ყველაზე ხშირად შემდეგ მოდელებს ყიდიან:
  • BMW 3-Series
  • BMW 5-Series
  • Mercedes C-Class
  • Nissan Versa Note
  • Dodge Dart
  • BMW X3
  • BMW 4-Series
  • Mercedes E-Class
  • Chrysler 200
  • Subaru WRX
  • Nissan Versa
ექსპერტები ფიქრობენ, რომ პრემიალურ ავტომობილებს მძღოლები ყველაზე ხშირად იმედგაცრუების გამო ყიდიან. iSeeCars-ის ინფორმაციით, ყველაზე გადაყიდვადი მესამე სერია მარტივი კომპლექტაციებით შეიძინეს და შესაბამისად საჭირო შთაბეჭდილებაც ვერ მოახდინეს. გარდა ამისა, iSeeCars-მა ისიც დაითვალა, რა ღირდა ახალი ავტომობილი და რამდენად გაიყიდა ექსპულატაციის პირველივე წელს. ყველაზე მეტად Subaru WRX გაუფასურდა.   [post_title] => ავტომობილები, რომლებსაც ადამიანები შეძენიდან მალევე იშორებენ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => avtomobilebi-romlebsac-adamianebi-shedzenidan-maleve-ishoreben [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-04-26 16:52:05 [post_modified_gmt] => 2017-04-26 12:52:05 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=55460 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 54377 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-04-24 11:23:08 [post_date_gmt] => 2017-04-24 07:23:08 [post_content] => Hot Wheels-ის სათამაშო 100-150 000 დოლარად შეაფასეს - საუბარია Beach Bomb-ის მოდელზე, რომელიც შეცდომით გამოუშვეს. ისტორია Antiques Roadshow-მ გააშუქა. შოუმ ინტერვიუ უჩვეულო მოდელის მფლობელისგან აიღო. ირკვევა, რომ სათამაშო 1969 წლის მინივენ Volkswagen Microbus-ის ასლად იყო ჩაფიქრებული და განმასხვავებელი განსაკუთრებულობა კომპლექტში ორი სერფინგის დაფა იყო. თუმცა, მოგვიანებით გაირკვა, რომ სათამაშო Mattel Supercharger-ის ჩამოსასრიალებელი ავტოფარეხისთვის მეტისმეტად მძიმეა და ავტორებმა გადაწყვიტეს გადაეკეთებინათ. შედეგად, ფართო გაყიდვაში Microbus-ის სხვა ვერსია გამოვიდა, თუმცა დეფექტის აღმოჩენის მომენტში არასწორი პროტოტიპების სერია უკვე გამოშვებული იყო. Antiques Roadshow-ში მოდელს Hot Wheels-ის”წმინდა გრაალი” უწოდეს. სათამაშო მფლობელს მამისგან რგო, რომელიც იმ დროს Mattel-ში მუშაობდა. მან ვაჟი გააფრთხილა, რომ Beach Bomb-ს გაფრთხილება სჭირდებოდა. ღირებულებას მუქი წითელი ფერიც ზრდის - მიიჩნევა, რომ ეს ყველაზე იშვიათი ფერია სხვა წუნდებულ მოდელებს შორის. [gallery link="file" columns="4" ids="54379,54380,54381,54382"] [post_title] => შეცდომით გამოშვებული სათამაშო 150 000 დოლარი ღირს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => shecdomit-gamoshvebuli-satamasho-150-000-dolari-ghirs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-04-24 11:23:08 [post_modified_gmt] => 2017-04-24 07:23:08 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=54377 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 55205 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-04-24 16:00:20 [post_date_gmt] => 2017-04-24 12:00:20 [post_content] => სახიფათო შავი წერტილი ავტობანზე – ქუთაისი -სამტრედიის შემოვლით გზას, მოკლე პერიოდში, რამდენიმე ტრაგიკული ავტოსაგზაო შემთხვევა უკავშირდება. დაუსრულებელი ავტობანი, არასრული ნახაზები, გამყოფი ჯებირების არარსებობა და ავტობანი ,სადაც შინაური ცხოველებიც გადაადგილდებიან - ეს ის ძირითადი მიზეზებია, რომელსაც საგზაო უსაფრთხოების საკითხეზე მომუშავე ექპერტები გახშირებული ავტოავარიების მიზეზებად ასახელებენ. ვრცლად [post_title] => “ეს არის მკვლელი გზა!” – რატომ ხდება ძალიან ბევრი ავარია ქუთაისის ავტობანზე [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => es-aris-mkvleli-gza-ratom-khdeba-dzalian-bevri-avaria-qutaisis-avtobanze [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-04-24 16:20:52 [post_modified_gmt] => 2017-04-24 12:20:52 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=55205 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )