live

ირაკლი თოდუა ყველაზე გავრცელებული გინეკოლოგიური პათოლოგიებისა და მათი მკურნალობის შესახებ

ირაკლი თოდუა ყველაზე გავრცელებული გინეკოლოგიური პათოლოგიებისა და მათი მკურნალობის შესახებ

ენდომეტრიოზი, საშვილოსნოს მიომა, საკვერცხის კისტა და პოლიპები,  ეს მხოლოდ მცირე ჩამონათვალია იმ პრობლემებისა, რის გამოც ქალბატონები გინეკოლოგს მიმართავენ. სამწუხაროდ, ხდება ისეც, რომ მიმართვიანობა საკმაოდ გვიანდება და ქალბატონი ექიმთან მიდის მაშინ, როცა თავს იჩენს შემაწუხებელი სიმპტომები ან სასურველი ორსულობა არ დგება. რეალურად ამ დაავადებების გამომწვევი უამრავი მიზეზი არსებობს და თანამედროვე მედიცინა მათი მკურნალობის უახლეს მეთოდებსაც გვთავაზობს. რა სახის დააავდებებს უჩივიან ყველაზე მეტად ქალბატონები, რა სიმპტომებს უნდა მივაქციოთ განსაკთრებულად ყურადღება, როდის დგება უშვილობის დიაგნოზი – ამ და სხვა საინტრესო თემებზე გადაცემაში „სტუმრად ექიმთან“  მრავალპროფილიანი სამედიცინო ცენტრ „ინოვა“ გინეკოლოგმა, ონკოქირურგმა, მედიცინის დოქტორმა ირაკლი თოდუამ ისაუბრა.

 ბატონო ირაკლი, რა პრობლემების გამო მოგმართავენ ყველაზე ხშირად ქალბატონები?

არსებობს ოთხი ძირითადი პათოლოგია გინეკოლოგიაში და მომართვიანობა ძალიან მაღალია. ვმუშაობთ როგორც ონკოლოგიურ, ისე არაონკოლოგიურ პათოლოგიებზე. ძალიან გავრცელებული პათოლოგიაა საშვილოსნოს მიომა, საშვილოსნოს ღრუს პოლიპი, ყელის დისპლაზია და საკვერცხის კისტა. ეს არის ძირითადი სპექტრი იმ გინეკოლოგიური პრობლემებისა, რაზეც ჩვენ ვმუშაობთ. რაც შეეხება ონკოლოგიურ სპექტრს, ჩვენს კლინიკაში ძალიან ხშირია მომართვიანობა საკვერცხის სიმსივნეებისა და საშვილონოს ყელის პათოლოგიების გამო. ამ დაავადებებთან მიმართებაში, ყველაზე მნიშვნელოვანია და ყველაზე ეფექტური არის პრევენცია, ანუ დროულად მიმართვა ექიმთან. საშვილოსნოს ყელის კიბო ძალიან მძიმე დიაგნოზია, რა თქმა უნდა გვაქვს თანამედროვე საშუალებები, რომ ეს ბრძოლა მოვიგოთ, მაგრამ, მისი გამოვლენა ხუთი წლით ადრეც შეიძლება და ამისათვის საკმარისია მხოლოდ და მხოლოდ პაპ–ტესტისა და კოლპოსკოპიის გაკეთება. თუ ნაცხში რაიმე აღმოჩნდება, პროცესის განვითარებამდე მივიღებთ ზომებს.

იგივეა მკერდის პრობლემებზეც, საკმარისია მხოლოდ წელიწადში ერთხელ გაიკეთოს ქალბატონმა მამოგრაფია და თავიდან აიცილოს ის მძიმე მკურნალობა, რაც მკერდის სისმსივნეს ახასიათებს. თავი და თავი არის პრევენცია.

რამდენად გაახალგაზრდავდა ეს პათოლოგიები, რა ასაკიდან არის რეკომენდებული რეგულარული ვიზიტები ექიმთან?

საქმე ის არის, რომ ყველა ასაკს თავისი პათლოგია აქვს. მიომა ან საკვერცხის კისტა, როგორც წესი 30-50 წლის ასაკის ქალბატონებს აღენიშნებათ. არსებობს ახალგაზრდა ქალბატონებისთვის დამახასიათებელი პათოლოგიები, მაგალითად ენდომეტრიოზი, რაც 21-ე საუკუნის დაავადებაა და ის ახალგაზრდებს აწუხებთ, პირველი ციკლის გაჩენისას. ძალიან ადვილია მისი მკურნალობა, თუ პაციენტი დროულად მიმართავს ექიმს.

რა პათოლოგიაა ენდომეტრიოზი და რა სახის მკურნალობა ინიშნება ამ დროს?

ენდომეტრიოზისას, საშვილოსნოს ლორწოვანი გარსი განიცდის მიგრაციას სხვადასხვა ორგანოების ზედაპირზე, თუმცა, არ ვიცით რატომ. როგორც წესი, ამ ანომალიური ქსოვილის მიმაგრება ხდება საკვერცხეების ზედაპირზე, საშვილოსნოს უკანა კედელზე, მილებზე და მუცლის ღრუზე, რაც თავის მხრივ იწვევს კისტების ჩამოყალიბებას და ეს მტკივნეულია. ყოველი ციკლის დროს კისტების მოცულობა მატულობს. ენდომეტრიოზი ხშირად შვილოსნობის პრობლემებს ქმნის.

რა სიმპტომებით ვლინდება ეს პათოლოგია?

უნდა აღვნიშნოთ ძირითადი სიმპტომები, ეს არის: ციკლის მოშლა, გახანგრძლივება ან სიჭარბე, რიტმის დარღვევა, სხვადასხვა ტიპის ტკივილი, მუცლის მოცულობის მატება, შებერილობა.

ქალბატონებში, ვისაც უკვე მენოპაუზა აქვთ, შეინიშნება სისხლიანი გამონადენი და ეს არის პირველი და ხშირად უტყუარი სიმპტომი ავთვისებიანი დაავადებისა და ძალიან სწრაფად უნდა მიმართონ ექიმს.

რამდენად შეიძლება, რომ თანამედროვე ცხოვრების წესმა, დაბინძურებული გარემომ, სტრესმა გამოიწვიოს ესა თუ ის დაავადება…

დიახ, ეს ყველაფერი არის სტრესი და სტრესი ძალიან ბევრ პრობლემას იწვევს. ცხოვრებისეული სტრესი აისახება დაავადებებში. მნიშვნელოვანი ფაქტორია გენეტიკა. ხშირად ჩვენ პირდაპირი ხაზი გაგვყავს ხოლმე გენეტიკასთან, მკერდის, ან საშვილოსნოს სიმსივნეებისას.

ჰისტეროსკოპია და ლაპარასკოპია არის ის პროცედურები, რომლებსაც ალტერნატივა არ აქვთ, განგვიმარტეთ, რა დატვირთვა აქვთ მათ…

ორივე მეთოდი მიეკუთვნება მცირე ინვაზიურ ქირურგიას და იგივე შედეგს იძლევა, რასაც კლასიკური ქირურგია, თუმცა ნაკლები ჩარევით. ლაპარასკოპიით შესაძლებელია საშვილოსნოს ამოკვეთა ვაწარმოოთ, რაც საკმაოდ სერიოზული ოპერაციაა  თავისი გართულებებით, თუმცა, თუ შევადარებთ ლაპარასკოპიასა და კლასიკურ, ღია წესით ჩატარებულ ოპერაციას, ბევრად უფრო უსაფრთხო სწორედ ლაპარასკოპიაა. ამ დროს პაციენტი მეორე დღეს სახლშია, მალე ხდება ფორმაში ჩადგომა. ლაპარასკოპიით ძალიან სერიოზულ ოპერაციებს ვაწარმოებთ, მათ შორის საშვილონოს სისმსივნეების ამოკვეთას. მუცელკვეთას კი თავისი ჩვენება აქვს და ზოგჯერ სწორედ ღია წესით არის ოპერაციის ჩატარება საჭირო. ჩვენ ყველაფერს ვაკეთებთ პაციენტის ინტერესებისთვის. რაც შეეხება ჰისტეროსკოპიას, ესეც ერთ-ერთი ენდოსკოპური ოპერაციაა, ვიყენებთ ვიდეო თვალს და ვათვალიერებთ საშვილოსნოს ღრუს. ჰისტეროსკოპია ბრწყინვალეა პოლიპების, მიომების ამოკვეთისას, ასევე საშვილოსნოს ღრუში შეხორცებების გაკვეთისას და ხშირად უშვილობის ერთ-ერთი მიზეზი სწორედ შეხორცებებია.

საშვილონოს ამოკვეთა – რა დროს დგება ამის აუცილებლობა?

ჰისტეროქტემია ყველაზე გავრცელებული ოპერაციაა გინეკოლოგიაში. თავად საშვილოსნოს ახასიათებს ბევრი პათოლოგია. საშვლოსნოს რამდენიმე „სართული” აქვს – ყელი, ღრუ, კედელი და დანამატები, ანუ მილები და ყველა მათგანის პათოლოგია ხშირად განაპირობებს საშვილონოს ამოკვეთას. თუკი ადრე მხოლოდ მუცელკვეთით ხდებოდა ოპერაციის ჩატარება, დღეს ლაპარასკოპიით ხდება მისი ამოკვეთა, თუმცა არსებობს კიდევ ერთი ძალიან ეფექტური მეთოდი, ვაგინალური ქირურგია. საშვილოსნოს ამოკვეთა ხშირად სულაც არ არის კავშირში ონკოლოგიურ პათოლოგიებთან, მაგალითად საშვილოსნოს მიომა, ენდომეტრიოზი, ყელის მძიმე დისპლაზია და ა.შ.

მიომა ყველაზე გავრცელებული პათოლოგიაა გინეკოლოგიაში, რა არის მისი მკურნალობის ძირითადი გზა?

თუკი საშვილოსნოს ამოკვეთა ყველაზე გავრცელებული ოპერაციაა, მიომა ყველაზე გავრცელებული პათოლოგიაა გინეკოლოგიაში. ყველა მიომა არ არის საოპერაციო, ის შეიძლება სრულიად უწყინარი იყოს და არაფერს არ უშლიდეს პაციენტს. მიომა საკმაოდ უწყინარი წარმონაქმნია გინეკოლოგიაში და გადაგვარების ძალიან დაბალი რისკი ახასიათებს. რაც შეეხება პოლიპსა და კისტას, უფრო მეტი სიფრთხილე გვმართებს. შეიძლება პაიენტმა არც კი იცოდეს რომ კისტა აქვს, სანამ პროფილაქტიკურ ექოსკოპიას არ გაიკეთებს. მნიშვნელოვანია, როგორ გამოიყურება კისტა, უნდა ჩატარდეს გარკვეული გამოკვლევები და დავადგინოთ არის თუ არა საოპერაციო. არის კისტა, რომელიც შეიძლება თავად გაქრეს და არის კისტა, რომელიც რისკს შეიცავს. პოლიპი კი არასტაბილური ქსოვილია, რა ზომისაც არ უნდა იყოს, მისახედია და საჭიროა ჰისტეროსკოპია.

შესაძლოა თუ არა ჩვენს მიერ ჩამოთვლილმა პათოლოგიებმა გამოიწვიოს უშვილობა?

უშვილობაზე როდესაც ვსაუბრობთ, უნდა ვთქვათ, რომ არა მხოლოდ ქალის, არამედ წყვილის უშვილობაზე ვსაუბრობთ. როგორც წესი, მიზეზი არ არის ერთი და საქმე გვაქვს პათოლოგიათა ერთობლიობასთან.

როგორც წესი, თუკი ახალგაზრდა წყვილს სურს შვილის გაჩენა და ორსულობას ვერ აღწევს ერთი წლის განმავლობაში, მხოლოდ ამის შემდეგ უნდა მიმართონ ექიმს. 3-4 თვე არ არის ვადა, როდესაც სპეციალისტის ჩარევაა საჭირო.

არის მიომები, რომლებიც აშკარად უშლიან დაორსულებას, თუმცა არის მიომა, რომელიც არაფერ შუაშია შვილოსნობასთან. პოლიპი ზოგჯერ უშლის ხელს უშვილობას და, როგორც წესი, ხდება მისი ამოკვეთა. როდესაც წყვილი ქორწინდება, სასურველია პროფილაქტიკის მიზნით ნებისმიერმა ქალბატონმა ჩაიტაროს კონსულტაცია.

როგორ მოვახდინოთ ამა თუ პათოლოგიის პრევენცია?

როდესაც გინეკოლოგიაში ონკოლოგიაზე ვსაუბრობთ, სიმსივნეები სხვადასხვა ბუნებისა და ხასითის არის. საშვილოსნოს კიბო რადიკალურად განსხვავდება საკვერცხის კიბოსგან, როგორც გამოკვლევებით, ისე მკურნალობით. საშვილოსნოს კიბო როგორც ვიცით ვირუსით არის ძირითადად გამოწვეული ხდება. საკვერცხის კიბო კი ვერაგი დაავადებაა და მას წინასწარ ვერ გათვლი. შეგვიძლია ვნახოთ კეთილთვისებიანი წარმონაქმნი საკვერცხეზე და შემდეგ ხდება მისი უეცარი გადაგვარება სულ რამდენიმე თვეში.

 

 

 

21 სექტემბერი, 2017

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2018-02-21 17:52:52' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 78475 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-02-22 11:24:39 [post_date_gmt] => 2018-02-22 07:24:39 [post_content] => ამერიკული საავტომობილო კომპანია Tesla ევროპის ბაზრის დაპყრობას განაგრძობს. ანალიტიკოსები იუწყებიან, რომ მისი პროდუქციამ 2017 წელს რეგიონში გაყიდვებით ისეთ მარკებს აჯობა, როგორიცაა Audi, BMW და Mercedes-Benz. უფრო კონკრეტულად კი Tesla Model S-მა ევროკავშირში A8-ს, 7 Series-სა და S-Class-ს გაასწრო. სტატისტიკის მიხედვით, გასულ წელს ელექტროავტომობილი Tesla Model S ევროპაში 16 132 ერთეული გაიყიდა. ავტომობილზე მოთხოვნა 30%-ით არის გაზრდილი. მოდელი Mercedes-Benz S-Class 13 359-იანი ტირაჟით გაიყიდა, ხოლო BMW 7 Series ევროპაში 11 737 მყიდველი ნახა. ექსპერტები გვახსენებენ, რომ Tesla ევროპაში მხოლოდ რამდენიმე მოდელს ყიდის, Audi, BMW და Mercedes-Benz კი მყიდველებს ბევრად მეტს სთავაზობენ.   [post_title] => Tesla-მ BMW-სა და Mercedes-Benz-ს აჯობა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tesla-m-bmw-sa-da-mercedes-benz-s-ajoba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-23 11:02:18 [post_modified_gmt] => 2018-02-23 07:02:18 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=78475 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 78492 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-02-22 12:14:51 [post_date_gmt] => 2018-02-22 08:14:51 [post_content] => საერთაშორისო სარეიტინგო სააგენტო Fitch-ის ექსპერტები იუწყებიან, რომ ნავთობზე მოთხოვნა პიკს 2030 წელს მიაღწევს. აღსანიშნავია, რომ ასეთი სცენარი მხოლოდ იმ შემთხვევაშია შესაძლებელი, თუკი ელექტროქარების პოპულარობის ზრდა ოპტიმისტური სცენარით განვითარდება. Fitch Ratings-ის ექსპერტები აღნიშნავენ, რომ ავტომწარმოებლებმა ელექტროფიკაციის სფეროში მრავალ ტექნოლოგიურ წინსვლას მიაღწიეს, რამაც ასეთი მოდელები კლიენტებისათვის უფრო მიმზიდველი გახადა. მოსალოდნელია, რომ ახალი ტექნოლოგიური მიღწევები ელექტროქარების სვლის მარაგს არსებითად გაზრდიან, ასევე შემცირდება მათი ღირებულება. ექსპერტების თქმით, დღეისათვის ელექტროქარების განვითარების ორი სცენარი არსებობს. პირველ შემთხვევაში ელექტრო ავტომობილები მსოფლიოში ფართოდ გავრცელებას ვერ ჰპოვებენ, თუმცა, ჯერჯერობით ტენდენციები მწვანე ავტომობილებისთვის სასარგებლოდ ვითარდება. სავარაუდოდ, უკვე 2025 წლისთვის, მსოფლიოს ბაზარზე ყოველ წლიურად 10 000 000 ელექტრო ქარის რეალიზაცია მოხდება, ხოლო 2040 წლისთვის კი მსოფლიო ავტოპარკში ელექტროფიცირებული ავტომობილების რაოდენობა შიდა წვის ძრავის მქონე ავტომობილების რაოდენობას გადააჭარბებს. ამასთან, 2030 წლის შემდეგ, ნავთობზე მოთხოვნა საგრძნობლად დაიწყებს კლებას.   [post_title] => 2030 წლისთვის ელექტრო ავტომობილები ნავთობის მსოფლიო გაყიდვებს დაამხობენ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => 2030-wlistvis-eleqtro-avtomobilebi-navtobis-msoflio-gayidvebs-daamkhoben [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-22 12:15:56 [post_modified_gmt] => 2018-02-22 08:15:56 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=78492 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 78542 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-02-22 13:34:37 [post_date_gmt] => 2018-02-22 09:34:37 [post_content] => საერთაშორისო საავიაციო ფორუმი #CONNECT2018 დღეს დასრულდება. ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს შპს “საქართველოს აეროპორტების გაერთიანების“ დირექტორის, ქეთი ალექსიძის განცხადებით, ავიაკომპანიებთან შეხვედრები დღესაც გრძელდება და საინტერესო წინადადებები განიხილება, მათ შორის სკანდინავიის ქვეყნების მიმართულებით.
“დღეს რეალურად გრძელდება ორმხრივი შეხვედრები და გრძელდება ავიაკომპანიების ბრიფინგები. საკმაოდ ბევრ ავიაკომპანიას აქვს ინტერესი საქართველოს მიმართ. დღეს გვაქვს კიდევ ერთი შეხვედრა სკანდინავიურ ავიაკომპანიასთან. კოპენჰაგენი არის ერთ-ერთი ძალიან საინტერესო მიმართულება. ამავე კომპანიას აქვს ინტერესი ფრენების განხორციელებაზე. ამ ეტაპზე ვცდილობთ, რომ აღნიშნული მოვარგოთ მათ გრაფიკებსა და შესაძლებლობებს. ასევე ვსაუბრობთ რამდენიმე მიმართულებაზე, მათ შორისაა ამსტერედამი და ესპანეთის ქალაქები“, – განაცხადა ქეთი ალექსიძემ.
თბილისში საერთაშორისო საავიაციო ფორუმის, CONNECT 2018-ის საიუბილეო, რიგით მე-15 ღონისძიება ორი დღის განმავლობაში მიმდინარეობდა. ფორუმში 65 ავიაკომპანიისა და 250 აეროპორტის 500-ზე მეტი წარმომადგენელი მონაწილეობდა. [post_title] => საქართველოდან კოპენჰაგენში ავიამიმოსვლის დაწყება განიხილება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => saqartvelodan-kopenhagenshi-aviamimosvlis-dawyeba-ganikhileba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-23 11:01:58 [post_modified_gmt] => 2018-02-23 07:01:58 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=78542 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 78664 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-02-23 14:50:33 [post_date_gmt] => 2018-02-23 10:50:33 [post_content] => ეთუნა ინწკირველი „ტევე პირველის“ საინფორმაციო გამოშვების წამყვანია. როგორც ჩვენთან საუბრისას ამბობს, ამჟამად მისი მთელი დრო ტელევიზიას უკავშირდება, რამაც მისი მთელი თავისუფალი დრო და პირადი ცხოვრებაც შეიწირა. ცხოვრებაში ორჯერ ჰქონდა სერიოზული ურთიერთობა… ეთუნა გულწრფელად აღნიშნავს, რომ უკვე ფიქრობს ოჯახის შექმნაზე და გვიმხელს, რომ ბევრი შვილის ყოლა სურს. ეთუნა ინწკირველი: ტელევიზიამდე დიდი გზა გავიარე. უნივერსიტეტის დასრულების შემდეგ პატარა შეხება მქონდა ბეჭდურ მედიასთან, შემდეგ მიხეილ სააკაშვილის დროს ვმუშაობდი პრეზიდენტის ადმინისტრაციაში, საკმაოდ დატვირთული და მრავალფეროვანი სამსახური მქონდა. ახალი პრეზიდენტის მოსვლის შემდეგ, როგორც ხდება ხოლმე, ცვლილებებს შევეწირე, დავრჩი უსამსახუროდ (იღიმის). ბევრი ვიარე თუ ცოტა სხვადასხვა გასაუბრებაზე, სპორტულ ტელევიზიაში „ტე-ვე-ესი“ მივედი. შემომთავაზეს სპორტული ჟურნალისტობა, რაც რთულად მომეჩვენა, მაგრამ რადგან ვერაფერი ვიპოვე, ისევ მივბრუნდი. დავიწყე ტელევიზიაშუ მუშაობა და მოვიწამლე… „ტე-ვე-ესი“ გადაკეთდა „ტევე პირველად“, ეს პერიოდი რთული იყო, რადგან სპორტში გავერკვიე და საზოგადოებრივ-პოლიტიკურ არხად გადავკეთდით. მოვიდა ინგა გრიგოლია, ტელევიზიამ სხვა სული შეიძინა. პირველი ნაბიჯები გადავდგი და მეხუთე წელია, ახალ-ახალ ნაბიჯებს ვდგამ, ჯერ თავს არ მივიჩნევ შემდგარ ჟურნალისტად, ახლაც სწავლის პროცესში. ვარ. თავიდან შევშინდი: ინგა გრიგოლია, ნინო ჟიჟილაშვილი, ვახო სანაია… ვფიქრობდი, როგორ გავტოლებოდი მათ. მათგან ბევრი რამ ვისწავლე, გამოვარჩევ ვახო სანაიას, რომელმაც მესიჯების სახით მასწავლა ის, რაც უნდა ვიცოდე და რაც საჭიროა წამყვანისთვის. მითხარი, რომ ემოციური ხარ… ეს რაში გიშლის ხელს, როგორც ტელეწამყვანს? ემოციურობა ძალიან მიშლის ხელს. ბევრს ჰგონია, რომ ძალიან მკაცრი ვარ. როცა პირადად გამიცნობენ, სულ მეკითხებიან, რატომ არ იღიმიო. სულ ისეთ ამბებს ვყვები, მგონია, რომ ღიმილით ვერ წაიკითხავ… ყოფილა შემთხვევები, როცა რაღაც ამბავს ისეთი ემოცია მოუტანია, რომ ცრემლები ვერ შემიკავებია. მაგალითად, როცა ბავშვების მკვლელობის ამბავი წამიკითხავს. ეს ემოციები, შესაძლოა, ეთერში შემეტყოს. დედა მეჩხუბება, შენი თავი უნდა მართოო. ვმუშაობ ამაზე და იმედი მაქვს, ნელ-ნელა გამოვასწორებ. (ვრცლად/ფოტოები) [post_title] => „TV პირველის“ ულამაზესი წამყვანი: „ვოცნებობ კარგ მეუღლესა და ბევრ შვილზე…“ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tv-pirvelis-ulamazesi-wamyvani-vocnebob-karg-meughlesa-da-bevr-shvilze [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-23 14:50:33 [post_modified_gmt] => 2018-02-23 10:50:33 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=78664 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 78635 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-02-23 11:24:59 [post_date_gmt] => 2018-02-23 07:24:59 [post_content] => ელექტრო ქროსოვერმა Tesla Model X-მა 43 ტონიანი სატვირთო ავტომობილი ჩაიბა. ექსპერიმენტის ამსახველი რგოლი YouTube-ზე Bjørn Nyland-ის არხზეა განთავსებული. ექსპერიმენტისთვის მოდიფიკაცია P90D გამოიყენეს, რომელსაც 670 ცხენის ძალის მქონე ძრავი აქვს. ელექტროქარმა სატვირთო თოვლიან საფარზე ჩაიბა, რომლის გადაცემათა კოლოფიც „ნეიტრალურში“ იყო.     [post_title] => Tesla Model X-მა 43 ტონიანი მისაბმელი ჩაიბა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tesla-model-x-ma-43-toniani-misabmeli-chaiba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-23 11:24:59 [post_modified_gmt] => 2018-02-23 07:24:59 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=78635 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 78475 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-02-22 11:24:39 [post_date_gmt] => 2018-02-22 07:24:39 [post_content] => ამერიკული საავტომობილო კომპანია Tesla ევროპის ბაზრის დაპყრობას განაგრძობს. ანალიტიკოსები იუწყებიან, რომ მისი პროდუქციამ 2017 წელს რეგიონში გაყიდვებით ისეთ მარკებს აჯობა, როგორიცაა Audi, BMW და Mercedes-Benz. უფრო კონკრეტულად კი Tesla Model S-მა ევროკავშირში A8-ს, 7 Series-სა და S-Class-ს გაასწრო. სტატისტიკის მიხედვით, გასულ წელს ელექტროავტომობილი Tesla Model S ევროპაში 16 132 ერთეული გაიყიდა. ავტომობილზე მოთხოვნა 30%-ით არის გაზრდილი. მოდელი Mercedes-Benz S-Class 13 359-იანი ტირაჟით გაიყიდა, ხოლო BMW 7 Series ევროპაში 11 737 მყიდველი ნახა. ექსპერტები გვახსენებენ, რომ Tesla ევროპაში მხოლოდ რამდენიმე მოდელს ყიდის, Audi, BMW და Mercedes-Benz კი მყიდველებს ბევრად მეტს სთავაზობენ.   [post_title] => Tesla-მ BMW-სა და Mercedes-Benz-ს აჯობა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tesla-m-bmw-sa-da-mercedes-benz-s-ajoba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-23 11:02:18 [post_modified_gmt] => 2018-02-23 07:02:18 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=78475 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )