live

ნუგზარ უბერი: როგორ ვლინდება სასუნთქი გზების ინფექციები და რა სიმპტომებს უნდა მიაქციონ ყურადღება მშობლებმა

ნუგზარ უბერი: როგორ ვლინდება სასუნთქი გზების ინფექციები და რა სიმპტომებს  უნდა მიაქციონ ყურადღება მშობლებმა

რა ტიპის გრიპის ვიურუსი ცირკულირებს ამჯერად ჩვენს ქვეყანაში, შესაძლოა თუ არა გრიპის ვირუსი მარტივად გადაიზარდოს ფილტვების ანთებაში და ახასიათებს თუ არა მას კონკრეტული სიმპტომები, როგორ ხდება სასუნთქი გზების ინფექციების დიაგნოსტიკა და არის თუ არა მაღალმთიანი კურორტები ზამთარში, ზედა და ქვედა სასუნთქი სისტემების დაავადებების საუკეთესო პრევენცია – ამ თემაზე ნატა ხარაშვილის საავტორო გადაცემაში „სტუმრად ექიმთან“ მედიცინის მეცნიერებათა დოქტორმა, თბილისის სახელმწიფო სამედიცინო უნივერსიტეტის პროფესორმა, პედიატრმა ნუგზარ უბერმა ისაუბრა.

რა ტიპის გრიპის ვიურუსი ცირკულირებს ამჯერად ჩვენს ქვეყანაში  და ზოგადად, როგორ უნდა განვასხვავოთ გრიპის ვირუსი სხვა მარტივი ვირუსებისგან?

მადლობა მოწვევისთვის, მზად ვარ თქვენს კითხვებს შეძლებისდაგვარად ვუპასუხო. დღეის მონაცემებით, საგანგაშო არაფერი ხდება. მე, ჩემი კლინიკური პრაქტიკიდან გამომდინარე ვსაუბრობ. მე წარმოვადგენ თბილისის სახელმწიფო სამედიცინო უნივერსიტეტის ჟვანიას სახელობის პედიატრიულ კლინიკას და ჩვენი მონაცემებით, შეუფასებელი არაფერი ხდება, გავრცელებულია სეზონური ვირუსები და გრიპი. პროგნოზირებას ვერ გავაკეთებ, რადგან ეს სხვა სპეციალისტების სფეროა. რაც შეეხება იმას, თუ რა ვირუსი ცირკულირებს, დავიწყებ იმით, რომ ყველა ვირუსს თავისი კლინიკური გამოვლინება აქვს. თუ არ არის მძიმე და შეუფასებელი შემთხვევა, პრაქტიკული მედიცინა ვირუსის იდენტიფიცირებას არც მოითხოვს. მაგალითად, ცნობილია რომ კლასიკური ნიშნებით ხასიათდება გრიპის ვირუსით გამოწვეული გრიპი, ის სასუნთქი გზების ინფექციაა, მიმდინარეობს კუნთებისა დ თავის ტკივილით, მშრალი ხველითა და ზომიერი ტემპერატურით. ადენოვირუსისთვის დამახასიათებელია კონიუქტივიტი და სხვა. შემოდგომა-ზამთარში მატულობს სეზონური რესპირატორული პათოგენებით გამოწვეული სასუნთქი გზების ინფექციები, მათ შორის: გრიპის ვირუსი, ადენოვირუსი, რესპირაციულ-სინციტიალური ვირუსი, რინოვირუსი და ა.შ.

შესაძლოა თუ არა გრიპის ვირუსი მარტივად გადაიზარდოს ფილტვების ანთებაში და ახასიათებს თუ არა მას კონკრეტული სიმტომები?

არსებობს კლინიკური მიდგომები, რომლებიც საყოველთაოდ არის აღიარებული პოლიკლინიკებსა და სტაციონარებში. მიმართვიანობა ამ პერიოდში ყოველთვის მაღალია. სახელმწიფო აფინანსებს 6 წლამდე ასაკის სამედიცინო მომსახურებას, თუკი არის ხველება, ცხელება, ინტოქსიკაციის ნიშნები და საჭიროებს გადაუდებელ სამედიცინო დახმარებას.სასუნთქი გზების ინფექციაზე როდესაც ვსაუბრობთ, პირველი ნიშანი არის სურდო, ხველება, არასპეციფიური ნიშანი – ცხელება, რომელიც შეიძლება იყოს მაღალი ან დაბალი ხარისხით განვითარებული, შეიძლება ამას მოჰყვეს ასევე ისეთი არასპეციფიური ნიშნები, როგორიც არის მუცლის ტკივილი, გულისრევა, თავის ტკივილი, ნაწლავთა გახშირებული მოქმედება. სასუნთქი გზების სისტემის ინფექციის ნიშნების მქონე ყველა პაციენტი ექვემდებარება ექიმის კონსულტაციას გადაუდებელი დახმარების განყოფილებაში. მას უტარდება კლინიკური გამოკვლევა, რუტინულ კვლევაში ჩაჯდა ყურის გამოკვლევაც, კეთდება სისხლის საერთო ანალიზი, თუ საჭირო იქნება გაკეთდება ფილტვების რენტგენოგრაფია და შეფასდება ნოზოლოგია, ანუ დაავადების ფორმა, სად გაჩერდა ინფექცია, ზედა სასუნთქ გზებში, თუ ჩამოვიდა ქვედა სასუნთქ გზებში. უკანასკნელ პერიოდში ძალიან ხშირად, მიუხედავად იმისა, რომ სასუნთქი სისტემის ვირუსული ინფექციები არ რთულდება ფილტვების ანთებით, არაიშვიათად ამის მაგალითებიც გვაქვს. დადგინდა, რომ ფილტვების ანთება უხშირესად ვირუსული ინფექციის გართულებაა. ვირუსული ინფექცია შეიძლება ვირუსის დონეზე გაჩერდეს და არ გართულდეს ბაქტერიული ხასიათის ფილტვების ანთებით.

რამდენად მნიშვნელოვანია ამ დროს  დროული მიმართვიანობა სპეციალისტთან?

პირველი რეკომენდაცია, რომელსაც კლინიკური მედიცინა საზოგადოებას უწევს, არის ის რომ, პერიოდულად უნდა გადაფასდეს ის ნიშნები და მდგომარეობა რაც პაციენტს აღენიშნება. გადაფასების დრო ძალიან ინდივიდუალურია. არსებობს რიკს ფაქტორები, მაგალითად: ადრეული ასაკი, დღენაკლულობა, სხეულის დაბალი მასა, ქრონიკული დაავადებები, ცენტრალური ნერვული სისტემის სერიუზული დაზიანების მქონე ბავშვები და ა.შ. დღეს შეიძლება იყოს დადგენილი ვირუსული ინფექცია, ხვალ კი გართულდეს ნებისმიერი სხვა ნოზოლოგიით. რამდენიმე ათეული წლის წინ, ფილტვების ანთება ფასდებოდა როგორც უსიცხოდ განვითარებული ფილტვების ანთება, ან ტემპერატურის თანხლებით მიმდინარე ანთება. შემდეგ გამოჩნდა ფილტვების ანთების ისეთი ფორმა, რომელიც ხველების გარეშე მიმდინარეობს, წლების წინ კი ფილტვების ანთება ფასდებოდა ხველებით, სიცხით, სუნთქვის გაძნელებით და ა.შ. ახლა კი აუცილებელი არ არის ხველა წამყვანი კლინიკური ნიშანი იყოს, აქ სხვა ნიშნები გვეხმარება. რაც შეეხება „ჩუმი ფილტვების ანთებას“, შესაძლებელია ფილტვებში გასინჯვით არ იყოს ის ნიშნები, რაც კლასიკურად მიგვანიშნებს ანთებისკენ, თუმცა, ექიმმა იცის, რომ  ბავშვის ზოგადი მდგომარეობა – სუნთქვის სიხშირე და სხვა გამოვლინებები, მაგალითად უმადობა, მივარდნილობა, ფერმკრთალობა,  შესაძლოა, ფილტვების ანთებაზე მიანიშნებდეს. ამ დროს უნდა გაკეთდეს გულმკერდის რენტგენოგრაფიული გამოკვლევა, რაც დაგვიდასტრებს, ან ვუარყოფთ ფილტვების ანთებას. ყველაფერი ერთად – კლინიკური ნიშნები, ანამნეზი, ფონური მდგომარეობა განიხილება ერთად და ფასდება ნოზოლოგია. გადაუდებელი დახმარების დეპარტამენტში გვაქვს დაყოვნების მეთოდიც, როდესაც  24 საათის განმავლობაში, კვლევისა და მკურნალობის პირობებში ფასდება მდგომარეობა.

იცვლება თუ არა სისხლის საერთო ანალიზი ყოველთვის ფილტვების ანთების დროს?

ხშირად, სისხლის საერთო ანალიზი ნორმალურია, მაგრამ მდგომარეობა მძიმეა… ჰემატოლოგიური სურათი, ანუ სისხლის საერთი ანალიზი საერთაშორისო რეკომენდაციის მიხედვით, შეიძლება იყოს პათოლოგიის გარეშე, მაგრამ მდგომარეობა მძიმე იყოს. სისხლის საერთო ანალიზთან ერთად უნდა მოხდეს სხვა კლინიკური კვლევების ჩატარება, საერთო სურათის შეფასება და მხოლოდ შემდეგ უნდა დავსვათ დიაგნოზი. ფილტვების ანთებას სხვადასხვა მიკრობი იწვევს, არსებობს სოკოვანი ფილტვების ანთება, ან ბაქტერიებით გამოწვეული ანთება და ა.შ.

რამდენად ახასიათებს ფილტვების ანთებას გამეორება?

სასურველია, რომ პირველ რიგში სწრაფად მივმართოთ ექიმს, როდესაც რაიმე უჩვეულო ნიშანი ჩნდება, თუნდაც სურდო, ან ყურის ტკივილი, ეს არის გამოსავალი. საწყისი მდგომარეობიდან ექიმს საშუალება აქვს შეაფასოს პაციენტი, როგორ იყო გუშინ და როგორ არის დღეს. თუმცა, შეიძლება ყოველ დღე მოხდეს შეფასება, მაგრამ მეხუთე დღეს გართულება დადგეს. ეს იმას ნიშნავს, რომ გართულების დადგენა და ჰოსპიტალიზაცია დროულად მოხდება. ჩემი კოლეგები აღნიშნავენ, რომ გახშირდა რეჰოსპიტალიზაციები. მაგალითად, სასუნთქი გზების ინფექციით გაეწერა პაციენტი და 3-5 დღის შემდეგ ისევ სიცხით, ხველებით და მძიმე დმგომარეობით ბავშვი ბრუნდება სტაციონარში. ჩვენს პედიატრიულ კლინიკაში გავაანალიზეთ რამდენიმე ათეული შემთხვევა და მივედით დასკვნამდე, რომ აქ რამდენიმე ფაქტორი განაპირობებს ასეთ მდგომარეობას. ამ სეზონზე არსებულმა ვირუსულმა ინფექციებმა მიიღეს ციკლური, ტალღისებური მიმდინარეობა და ვითარდება გარკვეული ნათელი პერიოდებით.  5-7 დღე ავად არის, შემდეგ კარგად არის და შემდეგ ისევ მეორდება გართულება. აქ აღსანიშნავია, რომ ადგილი აქვს რე ან სუპერ ინფექცის, ეს ნიშნავს, რომ ბავშვი გაეწერა გამოჯანმრთელებული და სახლში დახვდა მცირედ მოავადე ოჯახის წევრი, რომელიც ბავშვისთვის არის სერიოზული ინფექციის ფორმა. აქ ბევრი გარემოებაა გასათვალისწინებელი – ოჯახის სულადობა, სოციალურ-ეკონომიური ფაქტორი და სხვა. გარდა ამისა, ვიმეორებ, რომ ინფექციებმა შებრუნებითი ხასიათი მიიღეს. სწორედ ამან განაპირობა ჰოსპიტალში დაბრუნების შემთხვევები.

რა როლს ასრულებს მთიანი კურორტები ზამთარში ქვედა და ზედა სასუნთქი სისტემის დაავადებების მქონე ბავშვებისთვის?

როგორც ექიმი, როგორც მოქალაქე ვამბობ, რომ კურორტებს დიდი მნიშვნელობა აქვს. ჩვენი ეკოლოგიური მდგომარეობა, ქალაქი, სკოლები, ბაღები – განსაკუთრებული დარტყმაა პატარებისთვის. მაღალმთიანი კურორტები, იქ სადაც თოვლია და სუფთა ჰაერი ძალიან სასარგებლოა პატარების ჯანმრთელობისთვის. ეს არის გაკაჟება, იმუნიტეტის გაძლიერება და ეს მათ ჯანმრთელობას წაადგება. მაგრამ უნდა აღვნიშნო, რომ ბებია-ბაბუებთან სტუმრობა რაიონებშიც ძალიან კარგია და არ არის აუცილებელი ძვირადღირებულ კურორტებზე წასვლა. მინდა ვისაუბრო გრიპის ვაქცინაზეც. მსოფლიო ჯანდაცვის ორგანიზაციის რეკომენდაციით, გრიპის ვაქცინაცია სერიოზული სამედიცინო ინვესტიციაა. მისი ჩატარება წესით ოქტომბრის თვიდან ხდება, თუმცა მიიჩნევა, რომ აცრა გვიან არასოდეს არის. ჩვენ თებერვალსა და მარტში ველოდებით ვირუსების პიკს. პრევენცია ძალიან მნიშვნელოვანია. ვირუსული ინფექციები არის ჰაერწვეთოვანი და ამიტომ ავადმყოფი ადამიანი უნდა იყოს იზოლირებული. უნდა იაროს სამედიცინო ნიღბით. მაგალითად, რინო ვირუსი რაიმე ზედაპირზე 24 საათის განმავლობაში ცოცხლობს. თუ ადამიანმა დააცემინა ლიფტში, თქვენ კი შეეხეთ ლიფტის ზედაპირს და შემდეგ ხელი მოისვით თვალში ან ცხვირ-ხახაში, ლორწოვანიდან ორგანიზმში შედის რინო ვირუსი. ხშირად დაიბანეთ ხელები. როდესაც ადამიანი ავად არის, არ უნდა გავიდეს საზოგადოებრივი თავშეყრის ადგილებში.

გადაცემის ლაივი

გადაცემის ჩანაწერი

25 იანვარი, 2018

image
WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2018-09-20 11:14:38' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 93167 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-09-20 16:02:45 [post_date_gmt] => 2018-09-20 12:02:45 [post_content] => ესპანეთში დიზელის ავტომობილებს სპეციალური გადასახადი დაუწესდებათ. მთვრობამ 2019 წლის საბიუჯეტო პროექტი დაამტკიცა და მასში ახალი გადასახადიც შეიყვანა. დიზელის ძრავიან ტრანსპორტზე დამატებითი გადასახადის დამატება ჰაერში მავნე გამონაბოლქვის რაოდენობას შეამცირებს, ელექტრომობილების პოპულარობას კი გაზრდის. გარდა ამისა, ხელისუფლება დარწმუნებულია რომ სიახლე სახელმწიფოს ფინანასებზე დადებითად აისახება. ხოლო თუ რამდენი იქნება გადასახადი, ამას მთავრობა მოგვიანებით გადაწყვეტს. აღსანიშნავია, რომ კანონპროექტს მოწინააღმდეგეებიც მრავლად გამოუჩნდნენ და ისინი ფიქრობენ, რომ დიზელის ავტომობილებზე გადასახადის დაწესების ნაცვლად სახელმწიფომ ჰაერში მავნე გამონაბოლქვის კონტროლი უნდა დაიწყოს და გადასახადიც სწორედ ამის მიხედვით  დააწესოს.   [post_title] => ესპანეთში დიზელის ავტომობილებს სპეციალური გადასახადი დაუწესდებათ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => espanetshi-dizelis-avtomobilebs-specialuri-gadasakhadi-dauwesdebat [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-20 16:02:58 [post_modified_gmt] => 2018-09-20 12:02:58 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=93167 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 93233 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-09-21 14:42:35 [post_date_gmt] => 2018-09-21 10:42:35 [post_content] => სტამბოლი აეროკოსმოსური ტექნოლოგიების ფესტივალს მასპინძლობს და უჩვეულო შეჯიბრიც სწორედ მის ფარგლებში გაიმართა. რბოლაში ორ თვითმფრინავთან, სუპერქარებთან, სუპერბაიკსა და ფორმულა 1–ის ბოლიდთან ერთად Electric GT Tesla Model S–იც მონაწილეობდა. შეჯიბრი სტამბოლის ახალი აეროპორტის საფრენ ბილიკზე გაიმართა. ტესლას, რომელიც სპეციალურად რბოლებისთვისაა აგებული 2 ელექტრო ძრავი აქვს და ჯამში აგრეგატს 789 ცხენის ძალის განვითარება შეუძლია. პირველ ასეულს ავტომობილი 2,1 წამში ავითარებს და მისი მაქსიმალური სიჩქარე 250 კმ/სთ–ია. Electric GT–ის ჩემპიონატის შემდეგ სეზონზე ტესლას 1137 ძალის აგრეგატით აღჭურვავენ და მისი მაქსიმალური სიჩქარეც 380 კმ/სთ–მდე გაიზრდება. რაც შეეხება გარბენის დანარჩენ მონაწილეებს, Aston Martin Vantage–ს 510 ცხენის ძალა აქვს, Lotus Evora-ს 416, სუპერბაიკ Kawasaki ninja H2R – 310 ცხენის ძალას ავითარებს. ბოლიდი RB14 კი, რომელიც Red bull Racing–ს ეკუთვნის სხვა მონაწილეებზე არანაკლებ ძლიერია.   [post_title] => Tesla ორ ვეტმფრენს, სარბოლო ბოლიდსა და მოტოციკლეტს დაუპირისპირდა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tesla-or-vetmfrens-sarbolo-bolidsa-da-motociklets-daupirispirda [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-21 14:43:04 [post_modified_gmt] => 2018-09-21 10:43:04 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=93233 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 93107 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-09-20 12:47:53 [post_date_gmt] => 2018-09-20 08:47:53 [post_content] => მსოფლიოში პირველი წყალბადზე მომუშავე მატარებელი გერმანიაში ამოქმედდა. ჩრდილოეთ გერმანელებს ხვდათ პატივი, რომ მოგზაურობის ახალი ერა საკუთარ თავზე გამოეცადათ. როგორც პროექტის ავტორები ირწმუნებიან, ორი ვაგონისგან შემდგარი სამგზავრო მატარებელი გადაადგილებას ბევრად უფრო უსაფრთხოს გახდის და ამასთან დიდი მოცულობის ტვირთის გადაზიდვაც უფრო მოსახერხებელი იქნება. სიახლეზე კომპანია Astom მუშაობდა და ინოვაციური ტრანსპორტი დასაწყისისთვის ორ ქალაქს - ქუქსავენსა და ბუქსტჰუდს დააკავშირებს. აღნიშნულ დასახლებას შორის მანძილი 100 კმ-ია და აქამდე ამ მარშრუტზე დიზელზე მომუშავე მატარებელი მოძრაობდა. როგორც კომპანიაში იმედოვნებენ, 2021 წლისთვის წყალბადზე მომუშავე მატარებელთა რაოდენობა მინიმუმ 14 გახდება.   [post_title] => გერმანიაში პირველი წყალბადზე მომუშავე მატარებელი გამოჩნდა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => germaniashi-pirveli-wyalbadze-momushave-matarebeli-gamochnda [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-20 12:47:53 [post_modified_gmt] => 2018-09-20 08:47:53 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=93107 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 93212 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-09-21 12:35:26 [post_date_gmt] => 2018-09-21 08:35:26 [post_content] => 21 სექტემბრიდან, ყოველ პარასკევსა და შაბათ ღამეს, 00:00-დან 06:00 საათამდე, მეტროსადგურ „ახმეტელის თეატრიდან“ „ვარკეთილამდე“ №222 ავტობუსი იმოძრავებს. მარშრუტი „ღამის ეკონომიკის“ პროექტის ფარგლებში შემუშავდა. „ღამის ავტობუსის“ მარშრუტის გასაცნობად, თბილისის მერიის ორგანიზებით, მედიატური გაიმართა. „ღამის ავტობუსით“ თბილისის მერის მოადგილე სოფიო ხუნწარიამ და თბილისში „ღამის ეკონომიკის განვითარების“ პროექტის ხელმძღვანელმა, სერგი გვარჯალაძემ მედიის წარმომადგენლებთან ერთად იმგზავრეს და მათ ავტობუსის მარშრუტის შესახებ დეტალური ინფორმაცია მიაწოდეს.
„პროექტი საპილოტეა, თუმცა სამი თვის შემდეგ, თუ ის გაამართლებს, სხვა რეისებსაც აუცილებლად დავამატებთ. ღამის ავტობუსი მნიშვნელოვანი და ხელსაყრელი იქნება არა მხოლოდ ტურისტებისთვის, არამედ იმ ადამიანებისთვისაც, ვისაც ღამის საათებში მუშაობა და ტრანსპორტის სხვადასხვა საშუალებით გადაადგილება უწევთ,“ – განაცხადა სოფიო ხუნწარიამ.
სერგი გვარჯალაძის თქმით, №222 ავტობუსის მარშრუტი ღამის საათებში ქალაქის ყველაზე აქტიურ ლოკაციებს მოიცავს.
„აღნიშნული ავტობუსით ერთმანეთთან დავაკავშირეთ ქალაქის ორი ყველაზე მჭიდროდ დასახლებული ადგილი – გლდანი და ვარკეთილი. მარშრუტი მოიცავს ქალაქის კულტურულ ცენტრებს, სადაც პარასკევსა და შაბათს ყველაზე დიდი აქტივობაა. მათ შორისაა აბანოთუბანი, ახალი აღმაშენებლის გამზირი. ეს არის საპილოტე პროექტი. ჩვენ დავაკვირდებით ავტობუსზე მოთხოვნას და მარშრუტებთან დაკავშირებით შესაბამისი კორექციებიც იქნება. წლის ბოლომდე ჩვენ გვექნება ზუსტი სურათი იმასთან დაკავშირებით, თუ რა სახის ტრანსპორტირება გვჭირდება თბილისში ღამის პერიოდში,“ – განაცხადა სერგი გვარჯალაძემ.
ღამის ავტობუსი მოძრაობას მეტროსადგურ „ახმეტელიდან“ დაიწყებს და პირველი გაჩერება დიდ დიღომში, სუპერმარკეტ „გუდვილთან“ ექნება. შემდეგ გაივლის აღმაშენებლის ხეივანს, მარშალ გელოვანის გამზირს, მტკვრის მარჯვენა სანაპიროსა და სააკაძის I გასასვლელთან გაჩერდება. შემდეგ, „ღამის ავტობუსი“ ვახუშტის ხიდს გადაკვეთს და მგზავრებს ვახუშტის ქუჩაზე და სტადიონ „დინამო არენასთან“ მიიყვანს, საიდანაც გზას აღმაშენებლის გამზირზე განაგრძობს და მეტროსადგურ „მარჯანიშვილის“ მიმდებარედ გაჩერდება. ამის შემდეგ, იგი გაივლის მარჯანიშვილისა და ჯავახიშვილის (ყოფ. ელბაქიძის დაღმართი) ქუჩებს და მგზავრებს ჯერ პირველი რესპუბლიკის მოედანზე გაუჩერებს, ხოლო შემდეგ – თავისუფლების მოედანსა და ბარათაშვილის ქუჩაზე – „კონკასთან“. ავტობუსი გადაკვეთს ბარათაშვილის ხიდს და მგზავრებს ევროპის მოედანზე მიიყვანს. იგი გზას გორგასალისა და გულუას ქუჩებისკენ განაგრძობს და აბანოებთან გაჩერდება. ორთაჭალის გავლის შემდგომ, ავტობუსს მორიგი გაჩერებები ექნება დოდაშვილის მოედანსა და მეტრო „ისანთან“. ავტობუსი კახეთის გზატკეცილით ჯავახეთის ქუჩას დაუკავშირდება და მოძრაობას მეტრო „ვარკეთილთან“ დაასრულებს. საპილოტე მარშრუტზე „მანის“ მარკის ავტობუსები ერთსაათიანი ინტერვალით და სტანდარტული – 50-თეთრიანი ტარიფით იმოძრავებენ. ამასთანავე, შეღავათიანი მგზავრობის ტარიფიც იმოქმედებს. ღამის ავტობუსს შემდეგი გაჩერებები ექნება: ⦁ მეტროსადგური „ახმეტელის თეატრი“; ⦁ ფარნავაზ მეფის გამზირი (ჰიპერმარკეტი „გუდვილი“); ⦁ მტკვრის მარჯვენა სანაპიროს და გიორგი სააკაძის I გასასვლელის გადაკვეთა; ⦁ ვახუშტი ბაგრატიონისა და რაფაელ აგლაძის ქუჩების გადაკვეთა; ⦁ სტადიონი „დინამო არენა“; ⦁ დავით აღმაშენებლის გამზირი #106; ⦁ პირველი რესპუბლიკის მოედანი; ⦁ მეტროსადგური „თავისუფლების მოედანი“; ⦁ ნიკოლოზ ბარათაშვილის ქ. „კონკა“; ⦁ ევროპის მოედანი; ⦁ ვახტანგ გორგასალის ქ. #7 – აბანოებთან; ⦁ დოდაშვილის მოედანი; ⦁ მეტროსადგური „ისანი“; ⦁ მეტროსადგური „ვარკეთილი“. ღამის ავტობუსის პირველ მგზავრებს გამომცემლობა „ინტელექტი“ სასიამოვნო სურპრიზს უმზადებს. მათ ავტობუსში ქართველი და უცხოელი ავტორების წიგნები დახვდებათ.
[post_title] => თბილისში დღეიდან “ღამის ავტობუსი” იმოძრავებს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tbilisshi-dgheidan-ghamis-avtobusi-imodzravebs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-21 12:35:26 [post_modified_gmt] => 2018-09-21 08:35:26 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=93212 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 93139 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-09-20 11:19:06 [post_date_gmt] => 2018-09-20 07:19:06 [post_content] => 2018 წლის პირველ ცხრა თვეში მართვის მოწმობის პრაქტიკულ გამოცდაზე 154 143 პირი გავიდა, საიდანაც 108 751 შემთხვევაში მართვის მოწმობის აღების მსურველები ჩაიჭრნენ. შსს-ს მონაცემებით, პრაქტიკულ გამოცდაზე ჩაჭრის მაჩვენებელი 71%-ს შეადგენს. ამავე პერიოდში თეორიულ გამოცდაზე კი სულ 82 992 გასვლა დაფიქსირდა, საიდანაც 36 941 შემთხვევაში, რაც 45%-ს შეადგენს, შესაბამისმა პირებმა გამოცდის ჩაბარება ვერ შეძლეს. რაც შეეხება გასულ წელს, 2017 წელს პრაქტიკულ გამოცდაზე 245 053 გასვლა დაფიქსირდა, რომლის 69%-ის (170 176) შემთხვევაში მართვის მოწმობის აღების მსურველი პირები ჩაიჭრნენ. რაც შეეხება თეორიულ გამოცდას, შს სამინისტროს ინფორმაციით, გასულ წელს გამოცდაზე გასვლის 143 854 შემთხვევა დაფიქსირდა, საიდანაც 44%-ის შემთხვევაში (63 195) შესაბამისმა პირებმა მისი ჩაბარება ვერ შეძლეს. როგორც ცნობილია, ახალი წლიდან მართვის მოწმობის გამოცდები კიდევ უფრო რთულდება. კერძოდ, გამოცდის მოქმედი სისტემით ჩაბარებასთან ერთად, შესაბამის პირებს მისი გავლა ქუჩებში, რეალურ მოძრაობაშიც მოუწევთ. [post_title] => 2018 წელს მართვის მოწმობის პრაქტიკულ გამოცდაზე გამსვლელთა 71 %, თეორიულ გამოცდაზე კი 45 % ჩაიჭრა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => 2018-wels-martvis-mowmobis-praqtikul-gamocdaze-gamsvlelta-71-teoriul-gamocdaze-ki-45-chaichra [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-20 11:19:06 [post_modified_gmt] => 2018-09-20 07:19:06 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=93139 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 93167 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-09-20 16:02:45 [post_date_gmt] => 2018-09-20 12:02:45 [post_content] => ესპანეთში დიზელის ავტომობილებს სპეციალური გადასახადი დაუწესდებათ. მთვრობამ 2019 წლის საბიუჯეტო პროექტი დაამტკიცა და მასში ახალი გადასახადიც შეიყვანა. დიზელის ძრავიან ტრანსპორტზე დამატებითი გადასახადის დამატება ჰაერში მავნე გამონაბოლქვის რაოდენობას შეამცირებს, ელექტრომობილების პოპულარობას კი გაზრდის. გარდა ამისა, ხელისუფლება დარწმუნებულია რომ სიახლე სახელმწიფოს ფინანასებზე დადებითად აისახება. ხოლო თუ რამდენი იქნება გადასახადი, ამას მთავრობა მოგვიანებით გადაწყვეტს. აღსანიშნავია, რომ კანონპროექტს მოწინააღმდეგეებიც მრავლად გამოუჩნდნენ და ისინი ფიქრობენ, რომ დიზელის ავტომობილებზე გადასახადის დაწესების ნაცვლად სახელმწიფომ ჰაერში მავნე გამონაბოლქვის კონტროლი უნდა დაიწყოს და გადასახადიც სწორედ ამის მიხედვით  დააწესოს.   [post_title] => ესპანეთში დიზელის ავტომობილებს სპეციალური გადასახადი დაუწესდებათ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => espanetshi-dizelis-avtomobilebs-specialuri-gadasakhadi-dauwesdebat [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-20 16:02:58 [post_modified_gmt] => 2018-09-20 12:02:58 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=93167 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )