live

ონლაინ-აპლიკაცია Sagency: მომსახურების სააგენტოს სერვისები სახლიდან გაუსვლელად

ონლაინ-აპლიკაცია Sagency: მომსახურების სააგენტოს სერვისები სახლიდან გაუსვლელად

გადაცემას ”კანონის ფარგლებში” შსს-ს მომსახურების სააგენტოს დირექტორი ნიკა გელაშვილი ესტუმრა.

მომსახურების სააგენტო ყოველთვის გამოირჩეოდა ინოვაციური პროექტებით, როგორც ვიცით, ცოტა ხნის წინ მოქალაქეებისათვის ახალი მობილური აპლიკაცია შეიქმნა, თუ შეიძლება ამ აპლიკაციის შესახებ გვესაუბრეთ

21-ე საუკუნის რეალობაში მომსახურების სფეროში უმნიშვნელოვანესი ადგილი უჭირავს ინტერნეტ სივრცეს. ჩვენ, როგორც მომხმარებელზე ორიენტირებული სახელმწიფო სტრუქტურა განსაკუთრებულ მნიშვნელობას ვანიჭებთ აღნიშნულ მიმართულებას. სწორედ ამიტომ, მომსახურების სააგენტოს 2017 წლის ერთ-ერთ პრიორიტეტულ მიმართულებად თანამედროვე ტექნოლოგიების განითარება-დანერგვა დავისახეთ და კონკრეტული პროექტები უკვე განვახორციელეთ.

მოგეხსენებათ, დღეს ინტერნეტმომხმარებლების დიდი ნაწილი მობილური მოწყობილობებით სარგებლობს, სწორედ ამიტომ, მომსახურების სააგენტომ დანერგა  ონლაინ-აპლიკაცია Sagency. მობილური აპლიკაციის საშუალებით მომხმარებელს საკმაოდ სწრაფად და კომფორტულად შეუძლია სააგენტოს სერვისებით სარგებლობა. ამისთვის მან iOS და Android სისტემებზე უნდა გადმოწეროს Sagency და გაიაროს რეგისტრაცია. მომხმარებელს საშუალება აქვს მიიღოს ნებისმიერი ინფორმაცია სააგენტოს სერვისის შესახებ, ასევე აირჩიოს და დაჯავშნოს სასურველი სანომრე ნიშანი, გააკეთოს განაცხადი სხვადასხვა ცნობებზე, მოემზადოს მართვის მოწმობის მისაღები თეორიული გამოცდისთვის და სხვა. მომსახურების სააგენტო თანამედროვე სტანდარტებზეა მორგებული. ამას აჩვენებს სტატისტიკური მონაცემებიც რომელიც წლიდან წლამდე მზარდია, ჩვენი გუნდის მიერ მუდმივად გაუმჯობესებული და მომხმარებელზე ორიენტირებული სერვისით  ყოველწლიურად უფრო და უფრო მეტი მოქალაქე სარგებლობს.

დღევანდელ მსოფლიოში ძალიან დიდი პოპულარობით სარგებლობს სერვისები, რომელთა განხორციელებას დიდი დრო არ ჭირდება ან სულაც სახლიდან გაუსვლელად არის შესაძლებელი მისი მიღება. რა მდგომარეობაა არის ამ მხრივ მომსახურების სააგენტოში?

2017 წლის დასაწყისიდან მომხმარებლისთვის ხელმისაწვდომია განახლებული ვებ გვერდი www.sa.gov.ge ამ გვერდის დახმარებით მოქალაქეებს აქვთ საშუალება სააგენტოში მოსვლის გარეშე, ყველა სერვისის შესახებ მიიღონ დაწვრილებითი ინფორმაცია. ასევე, გაიარონ რეგისტრაცია და ონლაინ რეჟიმში განახორციელონ სასურველი პროცედურები.

მომსახურების სააგენტო არამარტო საქართველოში მაცხოვრებელ მომხმარებელზე, არამედ უცხოეთში გამგზავრებულ მოქალაქეებზეც ზრუნავს. ინტერნეტ მომსახურების საშუალებით, როგორც საქართველოში მყოფი პირებისთვის, ასევე უცხოეთში წასული ჩვენი მოქალაქეებისთვის, ონლაინ-სერვისის მეშვეობით შესაძლებელი გახდა მართვის მოწმობის შეცვლა და დაკარგულის აღდგენა. სააგენტოს ვებ გვერდისა და ინტერნეტ-აპლიკაციის საშუალებით, პერსონალურ ვებ-გვერდზე დარეგისტრირებულ პირს არსებულ სერვისებთან ერთად,  აქვს საშუალება გააკეთოს განაცხადი და მიიღოს ცნობა მსჯავრდებულის,  უგზო-უკვლოდ დაკარგული პირისა და საზღვრის კვეთის შესახებ. ასევე შესაძლებელი გახდება ნებისმიერი სახის ცნობის აპოსტილით დამოწმება, ლეგალიზაცია და თარგმნა.

საინტერესოა შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირებზე რამდენადაა მორგებული სააგენტოს სერვისები და რამდენად კომფორტულად გრძნობენ ისინი თავს თქვენს სამსახურში?

კიდევ ერთი სიახლე არის ის, რომ მომსახურების სააგენტო სულ რამდენიმე ხანში შეძლებს დისტანციურად მოემსახუროს შეზღუდული შესაძლებლობების მქონე პირებს. ჩვენ ვმუშაობთ პროექტზე, რომლის მიხედვითაც სმენა დაქვეითებული პირები ვიდეო ზარის მეშვეობით შეძლებენ მიიღონ მომსახურების სააგენტოს სერვისების შესახებ მათთვის სასურველი ინფორმაცია. სპეციალური პროგრამის საშუალებით დაინტერესებული პირი ვიდეო ზარით დაუკავშირდება სააგენტოს ჟესტების ენის მცოდნე თანამშრომელს, რომელიც მათთვის საჭირო ინფორმაციას მიაწვდის. მომსახურების სააგენტოში ყრუ და სმენა დაქვეითებული პირებისთვის ადაპტირებული გარემო შეიქმნა. რუსთავისა და თბილისის ტერიტორიულ ერთეულებში  ე.წ ჟესტების ენის მცოდნე თანამშრომელი მომსახურებას უწევს განსაკუთრებული საჭიროების მქონე მოქალაქეებს. ამასთან, გასულ წელს ჩვენს გუნდს შემოუერთდა შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე ორი თანამშრომელი. ასევე მიმდინარე წელს  შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირთათვის მართვის მოწმობის ასაღები გამოცდის ჩაბარების ინოვაციური სერვისი დაინერგა. შშმ პირებს საშუალება აქვთ ჩააბარონ მართვის მოწმობის მისაღები პრაქტიკული გამოცდა სპეციალურად ადაპტირებულ ავტომობილზე.

ამ ეტაპზე სპეციალიზებული ავტომობილით მხოლოდ გარკვეული კატეგორიის შშმ პირები სარგებლებენ, თუმცა, მომავალში ყველა კატეგორიის შშმ პირს მიეცემა საშუალება, მართვის მოწმობის ასაღები პრაქტიკული გამოცდა ადაპტირებული ავტომანქანით ჩააბაროს. მომსახურების სააგენტოს ყველა რეგიონულ განყოფილებაში შშმ მოქალაქეებისთვის ადაპტირებული გარემოა შექმნილი, რის შედეგადაც ისინი სასურველ მომსახურებას ყოველგვარი შეზღუდვის გარეშეიღებენ.

როგორც ვიცი, აქტიურად თანამშრომლობთ სოლიდარობის ფორდთან და რამდენიმე წელია ჩართული ხართ სოციალურ პროექტში

მთავრობის ადმინისტრაციასთან და სოლიდარობის ფონდთან თანამშრომლობის შედეგად მომსახურების სააგენტო სოციალური პროექტს „გავერთიანდეთ, სიკეთე გადამდებია“ ახორციელებს. მოქალაქეებს, რომლებიც სააგენტოს ნებისმიერი სერვისით სარგებლობენ მომსახურების სააგენტო აძლევს საშუალებას განახორციელონ თუნდაც მცირე დონაცია, შეუერთდნენ სოლიდარობის ფონდს და გადაარჩინონ ონკოლოგიურად დაავადებული ბავშვები.

ამ პროექტის საშუალებითა და მოქალაქეების ჩართულობით სააგენტომ ასი ათას ლარზე მეტი თანხის მობილიზება განახორციელა. ამასთან ერთად, მოგეხსენებთ, რომ წელს სოლიდარობის ფონდს შეუერთდა მომსახურების სააგენტოს სპორტული კლუბი ”მია ფორსი”. ჩვენმა სპორტსმენმა დათა ქაჯაიამ ევროპის ჩემპიონობის შემდეგ მიღებული საპრიზო თანხის ნაწილი სწორედ ამ ფონდში გადარიცხა. მომსახურების სააგენტო ამ მიმართულებით კვლავ აგრძელებს მუშაობას. ჩვენ აქტიურად ვართ ჩართულები სამინისტროს მიერ დაგეგმილ სხვადასხვა სოციალურ თუ საინფორმაციო კამპანიაში რის შესახებაც ინფორმაციას ჩვენს მომხმარებელს აუცილებლად ეტაპობრივად მივაწვდით.

14 ივნისი, 2017

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2018-02-20 00:35:54' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 78304 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-02-20 14:28:14 [post_date_gmt] => 2018-02-20 10:28:14 [post_content] => ქვეყანაში 60%-ით გაიზარდა ჰიბრიდული მანქანების შემოყვანა, – ამის შესახებ ფინანსთა მინისტრმა მამუკა ბახტაძემ პარლამენტის პლენარულ სხდომაზე განაცხადა. მინისტრმა ავტომობილებზე, ასევე თამბაქოსა და ნავთობპროდუქტებზე აქციზის გადასახადის გაზრდის გადაწყვეტილებასა და მის შედეგებზე ისაუბრა. მამუკა ბახტაძის შეფასებით, ამ მიმართულებით საგადასახადო კანონმდებლობაში განხორციელებული ცვლილებები მნიშვნელოვანი ფაქტი და სწორი გზა იყო. ამასთან, თამბაქოს ნაწილზე საუბრისას, ბახტაძემ აღნიშნა, რომ თამბაქომ გავლენა მოახდინა იმ საერთო ინფლაციაზე, რომელიც ქვეყანაში დაფიქსირდა.
[post_title] => ქვეყანაში ჰიბრიდული მანქანების შემოყვანა 60%-ით გაიზარდა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => qveyanashi-hibriduli-manqanebis-shemoyvana-60-it-gaizarda-2 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-21 11:15:46 [post_modified_gmt] => 2018-02-21 07:15:46 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=78304 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 78297 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-02-20 13:49:56 [post_date_gmt] => 2018-02-20 09:49:56 [post_content] => თბილისის 14 ქუჩაზე მიკროავტობუსები მხოლოდ საზოგადოებრივი ტრანსპორტის მოსაცდელებთან გაჩერდებიან, – ამის შესახებ დედაქალაქის მერმა კახა კალაძემ მუნიციპალიტეტის მთავრობის დღევანდელ სხდომაზე განაცხადა. მისი თქმით, დედაქალაქის მერიის აღნიშნული პროექტი პირველი მარტიდან ამოქმედდება.
„აქამდე მოქმედი გაჩერების წესი ავტოსაგზაო შემთხვევების რისკს მნიშვნელოვნად ზრდიდა, რაც სერიოზულ პრობლემას წარმოადგენს. გთხოვთ, მივაწოდოთ მაქსიმალური ინფორმაცია მოსახლეობას, თუ რომელი ქუჩებია, სადაც მხოლოდ გაჩერებებზე უნდა გაჩერდეს მიკროავტობუსები. ამ პროექტის წარმატებით განხორციელების შემთხვევაში, მას ანალოგიურად, მთელი თბილისის მასშტაბით განვახორციელებთ“, – აღნიშნა თბილისის მერმა.
მისივე თქმით, აღნიშნული პროექტი გარკვეულწილად, თბილისის ცენტრალურ ქუჩებზე ქაოტური გადაადგილების მოგვარების შესაძლებლობას იძლევა.
[post_title] => “მიკროავტობუსები მხოლოდ საზოგადოებრივი ტრანსპორტის მოსაცდელებთან გაჩერდებიან” [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => mikroavtobusebi-mkholod-sazogadoebrivi-transportis-mosacdelebtan-gacherdebian [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-21 11:16:00 [post_modified_gmt] => 2018-02-21 07:16:00 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=78297 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 78291 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-02-20 12:57:57 [post_date_gmt] => 2018-02-20 08:57:57 [post_content] => ქალაქ თბილისის მუნიციპალიტეტის მერიის ახალი პროექტი „შენი იდეა თბილისის მერს“ უკვე გაეშვა. მოქალაქეები დედაქალაქის მთავრობას ელექტრონულად, სხვადასხვა იდეას და ქალაქში არსებული პრობლემის მოგვარების გზებს სთავაზობენ. როგორც მოსალოდნელი იყო, ყველაზე აქტუალური საკითხი საგზაო და სატრანსპორტო პრობლემები და იდეებია. სწორედ ამ კატეგორიაში ფიქსირდება, განცხადებების უმეტესობა. „ფორტუნა“ რამდენიმე მათგანს გთავაზობთ:  

მეტრო დიდ დიღომში

მარიტა ბიბილაშვილი დიდ დიღომში მეტროსადგურს ითხოვს და მოთხოვნას ასაბუთებს კიდეც. მისი თქმით, ამ უბანში ტრანსპორტის პრობლემა მუდმივად დგას და საღამოს 8 საათის შემდეგ მგზავრობა ძალიან გართულებულია. საღამოს საათებში მგზავრობის პრობლემაზე წერენ სხვა უბნებიდანაც.  

ღია მეტროს ხაზი

დიდი დიღომის გარდა, მოსახლეობა სამგორის მეტროდან აეროპორტის მიმართულებითაც ითხოვს ღია მეტროს ან ტრამვაის ხაზს. მაია შენგელიას იდეის მიხედვით, ამ იდეით ქალაქის ცენტრი, ორხევის, ლილოს და ეროპორტის დასახლებებს მარტივად დაუკავშირდება.
"გთხოვთ, სამგორის მეტროდან აეროპორტის მიმართულებით გაიყვანოთ ღია მეტროს, ან სწრაფი ტრამვაის ხაზი, რათა ქალაქის ცენტრს დაუკავშირდეს აეროპორტი, ორხევის, ლილოს დასახლებები"

ურნები მეტროში

გიორგი არსენაძე თბილისის მეტროსადგურებში ურნების დადგმას ითხოვს. მისი თქმით, ამ ეტაპზე სანაგვეების არარსებობის გამო, მოქალაქეები ნაგავს ლიანდაგებში ყრიან.  

ახალი მარშრუტი

ანა თოფურიძე მერიას გლდანი – ვაზისუბნის მიმართულებით ტრანსპორტის დანიშვნის იდეას აწოდებს.
"ძალიან რთულია ქალაქის ცენტრალური ქუჩებით გადაადგილება ვაზისუბნიდან გლდანამდე. აუცილებელია მგზავრმა გამოიყენოს მეტრო ან თუ მეტროსთან ახლოს არ ცხოვრობს დამატებით სხვა ტრანსპორტი. უკიდურეს შემთხვევაში ადამიანს უწევს ტაქსისი გამოძახება და თბილისი ზღვით გადასვლა საჭირო ადგილას. ქალაქს ესაჭიროება მარშუტკა რომელიც გლდანის მეტროდან გადმოვა ვაზისუბნამდე და პირიქით. უამარავ ადამიანს გაუდავილდება ცხოვრება", – წერსი ის.
 

საცობების განტვირთვა

კახი ფურცელაძე მერიას საცობების განტვირთვის (მისი თქმით) უმარტივეს სქემას სთავაზობს. იდეა კი იმაში მდგომარეობს, რომ სხვადასხვა სტრუქტურებში, სამუშაო დროის დაწყება და დასრულების საათები უნდა შეიცვალოს.
"თბილისში საცობების განტვირთვის მიზნით გადანაწილება უნდა მოხდეს სამუშაო საათების გრაფიკების. მაგალითად: მეტრო 6.00-24.00 სთ. რკინიგზა 7.00-15.00 სთ. წარმოებები 8.00-16.00 სთ. მედ. დაწესებულებები 9.00-18.00 სთ. იუსტიციის სახლები, მერია, ფოსტა, გამგეობები, ბანკები და სხვა 10.00-19.00 სთ. ამას ახსნაც აქვს, ვინაიდან ყველანი ქალაქში ერთდროულად იწყებს და ამთავრებს სამუშაოს, შეუძლებელია ელემენტარულად, სამსახურის გაცდენის გარეშე ან ექიმთან მიხვიდე, ან ბანკის თუნდაც, იუსტიციის სახლის მომსახურეობით ისარგებლო. აღარ ვამბობ უკვე გზებზე არსებულ მდგომარეობას, როდესაც მთელი ქალაქის მოსახლეობა ერთდაიმავე დროს მიემართება სამსახურში, სკოლებში, ინსტიტუტში და ა.შ. და ასევე ერთდაიმავე დროს ბრუნდება სახლში, აქედანაა სწორედაც ეს პრობლემა, რომლის გადაჭრაც შესაძლებელია ასეთი მეთოდით. სხვათაშორის ასეთი მეთოდი აპრობირებულია ევროპის ქვეყნებში და ნაწილობრივ საცობების პრობლემასაც აგვარებს და მომსახურეობის ხარისხსაც ზრდის", – წერს ის.
საცობების მოგვარებისთვის კიდევ ერთი იდეა შატლების სამარშრუტო ხაზების შექმნაა. "ჩემი აზრით საცობების მოგვარებაში შეიძლება დაეხმაროს ქალაქს ა.წ. შატლის სამარშრუტო ხაზის შექმნა. ძალიან ხშირი შემთხვევა, როდესაც ადამიანი ჯდება სამარშრუტო ტაქსში და მიდის ერთი გაჩერებიდან მეორემდე. ასეთი ადამიანი ადგილს იკავებს, იხდის იგივეს და ა.შ. უნდა შექმნას ისეთი სამარშრუტო ხაზები, რომლებიც გაჩერდებიან მხოლოდ 2-3 ცენტრალურ ადგილას. მაგალითად ასეთი შატლი ივლის ვარკეთილის მეტროდან ახმეტელის მეტრომდე. 1-ს გაჩერებას გააკეთებს ავლაბარში 2-ს დინამოსთან 3-ს კი დიდუბის მეტროსთან", – წერს ალექსანდრე სუკიასოვი.  

სატრანსპორტო ნაკადის შემცირება

მერიას დედაქალაქში ყოველდღიურად მოძრავი სატრანსპორტო ნაკადის შემცირების გეგმას აცნობს გოჩა ჯაიანი. მისი თქმით, თუ ამ გეგმას მიჰყვებიან, სამი თვის ვადაში თბილისში სატრანსპორტო ნაკადი შემცირდება.

გოჩა ჯაიანი ამბობს, რომ ქალაქში დაურეგისტრირებელი მანქანების გადაადგილება კვირის დღეების მიხედვით უნდა დარეგულირდეს.
"როგორც მოგეხსენებათ ჩვენს დედაქალაქშო, ამ ბოლო წლებში ძალიან არის გაზრდილი მექანიკური სატრანსპორტო საშუალებების რაოდენობა , რაც შესაბამისად აისახა სატრანსპორტო ნაკადების ზრდაში. გთავაზობთ ამ პრობლემის მოგვარების ჩემეულ იდეას, რომელიც მოგვცემს საშუალებას გავანახევროთ ქალაქში ყოველდღიურად მოძრავი მოძრავი ავტომანქანების რაოდენობა და თან მინიმალური დანახარჯებით ქალაქის ბიუჯეტიდან. იდეა მდგომარეობს შემდგომში: ქალაქის მმართველობამ, ან სახელმწიფოს შესაბამისმა ორგანოებმა უნდა გამოსცენ დოკუმენტი, რომლის მეშვეობით დარეგულირდება როგორც ქალაქში დარეგისტრირებული, ასევე სხვა რეგიონებიდან შემოსული ავტომანქანების დედაქალაქში გადაადგილების წესი კვირის დღეების და ავტომაქანის სახელმწიფო სარეგისტრაციო ნომრის მიხედვით, ანუ ავტომანქანები რომელთა სარეგისტრაციო ნომერი მთავრდება კენტ რიცხვზე, ქალაქში გადაადგილებას შეძლებენ მხოლოდ სამშაბათს, ხუთშაბათს და შაბათს, ხოლო ავტომანქანები რომელთა სარეგისტრაციო ნომერი მთავრდება 0-ზე და ლუწ რიცხვზე, ქალაქში გადაადგილებას შეძლებენ მხოლოდ ორშაბათს, ოთხშაბათს და პარასკევს, რჩება ერთი დღე, კვირა და ამ დღეს მოძრაობა დასაშვები იქნება ნებისმიერი ავტომანქანისთვის. რა თქმა უნდა ეს რეგულაციები არ უნდა შეეხოს მხოლოდ საზოგადოებრივ ტრანსპორტს, სასრაფოს, სახანძროს, დასუფთავებას და სხვადასხვა სპეცდანიშნულების ტრანსპორტს, კერძო ტაქსებისა და დისტრიბუციის მანქანების გარდა. ის მძღოლი, ვინც არ დაემორჩილება ამ წესს და მაინც გამოვა ქალაქში, უნდა დაჯარიმდეს და ჯარიმის სიდიდე უნდა იყოს დიდი, მაგალითად: პირველი დარღვევის შემთხვევაში - 50ლარი, მე-2-ე დარღვევის შემთხვევაში - 250ლარი და მე-3-ე შემთხვევაში - 500ლარი, ამის შემდეგ კი ექვსი თვით ჩამოერთმევა კონკრეტული მანქანით გადაადგილების უფლება", – წერს ის.
პირველი, რაც უკვე ამ პროექტმა გააკეთა, საზოგადოებისთვის, აქტუალური და მნიშვნელოვანი საკითხების წამოჭრაა. მტკიცდება, რომ თბილისელებისთვის გადაადგილება სერიოზულ დისკომფორტთან არის დაკავშირებული და მერიას ამ პრობლემის მოგვარებისთვის ბევრი მუშაობა მოუწევს. ელექტრონული პორტალი ახალი იდეების სისტემატიზაციას, საჯაროობასა და მიზნობრივ ადრესაციას ისახავს მიზნად, რომელიც განხილვისა და შესაბამისი ხმების მიღების შემდეგ, განსახილველად, მუნიციპალიტეტის მერიას გადაეცემა. ვებპორტალ idea.tbilisi.gov.ge-ზე 13 კატეგორიაა განთავსებული, რომლის არჩევის შემდეგაც, მოქალაქეს არგუმენტირებული და დასაბუთებული იდეის დაფიქსირებისა და კონკრეტულ პროექტზე ხმის მიცემის საშუალება აქვს. თბილისის მერის განცხადებით, ელექტრონული პორტალის ამოქმედების მიზანი ქალაქის განვითარებაში მეტი მოქალაქის ჩართულობა და ერთობლივი პროექტების განხორციელებაა. იდეის განხილვა ოთხ ეტაპს მოიცავს. პირველ ეტაპზე, რეგისტრირებული იდეა განიხილება საიტის ადმინისტრატორის მიერ, მეორე ეტაპი კი, მოიცავს იდეაზე ხმის მიცემას. მესამე ეტაპზე მერი იღებს გადაწყვეტილებას იდეის განხილვის გაგრძელების, ან იდეის დაკმაყოფილებაზე უარის თქმის შესახებ, ხოლო მეოთხე ეტაპზე მერიის სტრუქტურული ერთეულები იდეის განხორციელების შესაძლებლობას განიხილავენ.

თამთა უთურგაშვილი

[post_title] => ახალი მეტრო და მარშრუტები, საცობების განტვირთვა – რას სთავაზობენ მოქალაქეები კალაძეს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => akhali-metro-da-marshrutebi-sacobebis-gantvirtva-ras-stavazoben-moqalaqeebi-kaladzes [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-20 12:57:57 [post_modified_gmt] => 2018-02-20 08:57:57 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=78291 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 78492 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-02-22 12:14:51 [post_date_gmt] => 2018-02-22 08:14:51 [post_content] => საერთაშორისო სარეიტინგო სააგენტო Fitch-ის ექსპერტები იუწყებიან, რომ ნავთობზე მოთხოვნა პიკს 2030 წელს მიაღწევს. აღსანიშნავია, რომ ასეთი სცენარი მხოლოდ იმ შემთხვევაშია შესაძლებელი, თუკი ელექტროქარების პოპულარობის ზრდა ოპტიმისტური სცენარით განვითარდება. Fitch Ratings-ის ექსპერტები აღნიშნავენ, რომ ავტომწარმოებლებმა ელექტროფიკაციის სფეროში მრავალ ტექნოლოგიურ წინსვლას მიაღწიეს, რამაც ასეთი მოდელები კლიენტებისათვის უფრო მიმზიდველი გახადა. მოსალოდნელია, რომ ახალი ტექნოლოგიური მიღწევები ელექტროქარების სვლის მარაგს არსებითად გაზრდიან, ასევე შემცირდება მათი ღირებულება. ექსპერტების თქმით, დღეისათვის ელექტროქარების განვითარების ორი სცენარი არსებობს. პირველ შემთხვევაში ელექტრო ავტომობილები მსოფლიოში ფართოდ გავრცელებას ვერ ჰპოვებენ, თუმცა, ჯერჯერობით ტენდენციები მწვანე ავტომობილებისთვის სასარგებლოდ ვითარდება. სავარაუდოდ, უკვე 2025 წლისთვის, მსოფლიოს ბაზარზე ყოველ წლიურად 10 000 000 ელექტრო ქარის რეალიზაცია მოხდება, ხოლო 2040 წლისთვის კი მსოფლიო ავტოპარკში ელექტროფიცირებული ავტომობილების რაოდენობა შიდა წვის ძრავის მქონე ავტომობილების რაოდენობას გადააჭარბებს. ამასთან, 2030 წლის შემდეგ, ნავთობზე მოთხოვნა საგრძნობლად დაიწყებს კლებას.   [post_title] => 2030 წლისთვის ელექტრო ავტომობილები ნავთობის მსოფლიო გაყიდვებს დაამხობენ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => 2030-wlistvis-eleqtro-avtomobilebi-navtobis-msoflio-gayidvebs-daamkhoben [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-22 12:15:56 [post_modified_gmt] => 2018-02-22 08:15:56 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=78492 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 78339 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-02-21 10:59:46 [post_date_gmt] => 2018-02-21 06:59:46 [post_content] => Bluetooth-ის მუშაობაში დაშვებულმა შეცდომამ კინაღამ იოჰან შვარცსა და სედან BMW M5-ს გინესის რეკორდსმენის წოდება დააკარგვინა. საფინალო მცდელობისას, პილოტის ტელეფონი, რომელსაც ის საწვავის ავტომობილში მყოფ გუნდთან კავშირისთვის იყენებდა, მულტიმედიური სისტემიდან გაითიშა. შვარცის განცხადებით, მას ერთდროულად გვერდითი სიარული, ინსტრუმენტების ჩამოყრა და სმარტფონის თავიდან ჩართვა მოუხდა. კიდევ ერთი ინციდენტი, რამაც კინაღამ რეკორდული გარბენი ჩააგდო, სრული ამძრავის სისტემის მწყობრიდან გამოსვლა გახდა. ექვსი საათის განმავლობაში უწყვეტი სვლის შემდეგ მოულოდნელად წინა ღერძი ჩაირთო. გარდა ამისა, შვარცს მოუწია „წყლის ბოთლებითა და წასახემსებლებით ჟონგლიორობა“. ახალი თაობის BMW M5-მა უწყვეტი დრიფტით რვა საათი იარა. რეკორდი სამხრეთ კაროლინაში, აშშ-ში ტრეკ BMW Performance Center-ში დამყარდა. სულ ავტომობილმა 374, 17 კილომეტრი დაფარა და წინა მიღწევა გააუმჯობესა, რომელიც Toyota GT86-ით დამყარდა. სედანი BMW M5 აღჭურვილია ავტომატური გადაცემათა კოლოფითა და სრული ამძრავის სისტემით, ასევე 4,4 ლიტრიანი ტურბოძრავით, რომლის სიმძლავრეც 600 ცხენის ძალას შეადგენს. ას კილომეტრს ავტომობილი 3,4 წამში კრებს, მაქსიმალური სიჩქარე კი 300 კილომეტრს აჭარბებს.   [post_title] => Bluetooth-ის გაჭედვამ კინაღამ BMW M5-ის რეკორდული დრიფტი გააფუჭა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => bluetooth-is-gachedvam-kinagham-bmw-m5-is-rekorduli-drifti-gaafucha [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-21 10:59:46 [post_modified_gmt] => 2018-02-21 06:59:46 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=78339 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 78304 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-02-20 14:28:14 [post_date_gmt] => 2018-02-20 10:28:14 [post_content] => ქვეყანაში 60%-ით გაიზარდა ჰიბრიდული მანქანების შემოყვანა, – ამის შესახებ ფინანსთა მინისტრმა მამუკა ბახტაძემ პარლამენტის პლენარულ სხდომაზე განაცხადა. მინისტრმა ავტომობილებზე, ასევე თამბაქოსა და ნავთობპროდუქტებზე აქციზის გადასახადის გაზრდის გადაწყვეტილებასა და მის შედეგებზე ისაუბრა. მამუკა ბახტაძის შეფასებით, ამ მიმართულებით საგადასახადო კანონმდებლობაში განხორციელებული ცვლილებები მნიშვნელოვანი ფაქტი და სწორი გზა იყო. ამასთან, თამბაქოს ნაწილზე საუბრისას, ბახტაძემ აღნიშნა, რომ თამბაქომ გავლენა მოახდინა იმ საერთო ინფლაციაზე, რომელიც ქვეყანაში დაფიქსირდა.
[post_title] => ქვეყანაში ჰიბრიდული მანქანების შემოყვანა 60%-ით გაიზარდა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => qveyanashi-hibriduli-manqanebis-shemoyvana-60-it-gaizarda-2 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-21 11:15:46 [post_modified_gmt] => 2018-02-21 07:15:46 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=78304 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )