live

პოლიციელს არ ეცოდინება მძღოლს რამდენი ქულა აქვს დარჩენილი

პოლიციელს არ ეცოდინება მძღოლს რამდენი ქულა აქვს დარჩენილი

გადაცემას ”კანონის ფარგლებში” კვლევისა და განვითარების დეპარტამენტის დირექტორი ბუბა ლომუაშვილი ესტუმრა.

რა ნაბიჯებს დგამს შინაგან საქმეთა სამინისტრო საგზაო უსაფრთხოების უზრუნველსაყოფად?

ჩვენ მუდმივად ვცდილობთ საზოგადოების ინფორმირებას იმ ნაბიჯების შესახებ რასაც შსს დგამს, საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოება მხოლოდ შსს-ს კომპეტენციას არ წარმოადგენს, ამას რამდენიმე სახელმწიფო უწყება არეგულირებს. ადმინისტრირების კუთხით ჩვენი შესაძლებლობების ფარგლებში ვაკეთებთ ყველაფერს, რომ მოგვარდეს ის კონკრეტული გადაცდომები, რასაც ხშირად აქვს ადგილი. ამ მიმართულებით შსს-მ შეიმუშავა საგზაო უსაფრთხოების პროგრამა, რომელიც კომპლექსურია და ბევრი მიმართულებით ავითარებს ამ პროგრამას. პირველ რიგში, ჩვენ ვგეგმავთ მიმდინარე წელს დაიწყოს მართვის მოწმობის პრაქტიკული გამოცდის ჩაბარება ქალაქის პირობებში.

დაზეპირების პრაქტიკიდან გამომდინარე, მოქალაქე, რომელიც აბარებდა გამოცდას, ხშირად რუსთავიდან თბილისში ჩამოსვლასაც ვერ ახერხებდა. განათლებული და მომზადებული მძღოლია საჭირო იმისთვის, რომ არ დაარღვიოს საგზაო მოძრაობის წესები.

საზოგადოება მზად არის ასეთი სიახლისთვის?

საზოგადოების მზაობა ყოველთვის იქნება, იმიტომ რომ თითოეულ მოქალაქეს აწუხებს არაკვალიფიციური მძღოლების მართვის სტილი, რა თქმა უნდა ყველას არ ვეხები. უკვე მოწყობილია ის კონკრეტული ლოკაცია, სადაც გამომცდელი გაივლის. სისტემამ უნდა აღრიცხოს მძღოლის თითოეული დარღვევა.

ავტომობილზე დაფიქსირებულმა ტექნოლოგიებმა თავადვე უნდა ამოიცნონ ღერძულა ხაზის გადაკვეთა, წითელ შუქზე სწორად გაჩერება, სიჩქარის გადაჭარბება და ა.შ. სწორედ ამიტომ იყო ინფრასტრუქტურის მოწესრიგება საჭირო. რა თქმა, მომსახურების სააგენტოს წარმომადგენელი გამომცდელის გვერდით ისევ იჯდება, თუმცა მას არანაირი ჩარევისა და დახმარების საშუალება არ ექნება. მინდა აღვნიშნო, რომ გამოცდის საქალაქო პირობებში გადატანა დიდ თანხებთან იყო დაკავშირებული.

რას იტყვით საზოგადოებრივი ცნობიერების ამაღლებაზე?

ხშირად ვიყენებ ხოლმე ამ ტერმინს, ამ კუთხით ვაწარმოებთ ”აგრესიულ” კამპანიას. თქვენ იცით კამპანია სახელწოდებით ”შენი გულისთვის, შენი უსაფრთხოებისთვის”. პროექტის ფარგლებში ბევრი ღონისძიება გავმართეთ. საკმაოდ პოზიტიური შედეგები გვაქვს, თუმცა ეს არ არის კამპანია რომელიც შედეგს სწრაფად მოიტანს, ჩვენ ველით გრძელვადიან შედეგს. უკვე გვაქვს გარკვეული მიღწევებიც და ეს მეტი მოტივაციის საშუალებას გვაძლევს. გვაქვს ასევე პროექტი ”უსაფრთხოების ათი გაკვეთილი”, რომელიც 50-მდე სკოლის მეხუთე კლასის მოსწავლეს ჩაუტარდა. გაკვეთილებზე ჩვენი თანამშრომლები მოსწავლეეებს ესაუბრებიან როგორ უნდა მოიქცნენ ისინი კრიზისული სიტუაციების დროს. ”უსაფრთხოების ათ გაკვეთილს” ძალიან დადებითი გამოხმაურება მოყვა და გვინდა, მთელი საქართველო მოვიცვათ. ასევე, აღსანიშნავია ის საკანონმდებლო ინიციატივები, რაც მთავრობის მიერ პარლამენტს წარედგინა. კერძოდ, ჩვენ გვინდა შემოვიღოთ ქულათა დაგროვების სისტემა, უკონტაქტო პატრულის შესაძლებლობები და ა.შ.

რა როლი აქვს ერთობლივი ოპერაციების ცენტრს საგზაო მოძრაობის უსაფრთოებაში?

ერთობლივი ოპერაციების ცენტრი საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების პროგრამის უმნიშვნელოვანესი კომპონენტია, ეს არის დეპარტამენტი, რომელიც ჩვენ შევქმენით. ჭკვიანი კამერები და სექციური რადარები გვაძლევს იმის შესაძლებლობას, მძღოლმა სიჩქარე მხოლოდ რადართან არ შეანელოს. ერთობლივი ოპერაციების ცენტრს რეგიონში ანალოგი არ აქვს, ცენტრი ჩვენს მიერ არის შექმნილი და ეს არ არის უბრალოდ აღებული და გადმოტანილი მოდელი. ცენტრი ახლა სატესტო რეჟიმში ფუნქციონირებს და როგორც კი კანონპროექტი ძალაში შევა, სატესტო რეჟიმი სამუშაო რეჟიმზე გადავა.

ერთობლივი ოპერაციების ცენტრი მხოლოდ საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების უზრუნველყოფას არ მოახდენს, ეს არის კრიმინალთან ბრძოლის მეთოდი. როდესაც დადგა საკითხი, რომ მოიმატა საგზაო დარღვევებმა, ორი გზიდან ერთ-ერთი უნდა აგვერჩია, ან გაგვეზარდა თანამშრომელთა რაოდენობა, ან აგვერჩია თანამედროვე ტექნოლოგიური მიღწევები. მარტივი არცერთი გზა არ იყო, თუმცა თანამშრომელთა რაოდენობის გაზრდას ვამჯობინეთ ტექნოგიური მიღწევების დანერგვა. სატესტო რეჟიმი აჩვენებს, რომ თითქმის 99%-ით ხდება მძღოლის სხვადასხვა ქმედებისა და მანევრის აღრიცხვა კამერების მიერ. 

რას გულისხმობს შსს მიერ ინიცირებული საგზაო უსაფრთხოების პაკეტი, უფრო კონკრეტულად, რა კომპონენტებისგან შედგება იგი?

ამ ცვლილებების შემდეგ პირველ რიგში დაინერგება ქულათა დაგროვების სისტემა, რომელზეც ჩვენ საკმაოდ მოცულობითი სამუშაოები გავწიეთ, შევისწავლეთ სხვა ქვეყნების გამოცდილება. რა თქმა უნდა არ აგვიღია სხვა ქვეყნების მაგალითები პირდაპირ, ჩვენ ის ქართულ რეალობას მოვარგეთ. მაგალითად, უსაფრთოების ღვედის არ გაკეთება ჩვენთან შეიძლება ხუთ ქულაზე შეფასდეს, ევროკავშირის რომელიმე ქვეყანაში კი 25 ქულაზე. რა დარღვევა რამდენ ქულაზე შეფასდება, ამაზე განხილვა არ დასრულებულა. ჩვენს მიერ წარდგენილი საწყისი ქულები არასამთავრიობო სექტორთან მჭიდრო თანამშრომლობის შედეგად შეიცვალა. ახლაც, მუხლობრივი განხილვისას ვითვალისწინებთ ყველა დასაბუთებულ არგუმენტს.

მოხდება თუ არა ვიდოჯარიმების მიღების ან უკონტაქტო პატრულის მიერ დაჯარიმების შემთხვევაში მძღოლისთვის არსებული ქულების შემცირება?

საქართველოს მასშტაბით, დიდ ქალაქებსა და მაგისტრალურ გზებზე იმოძრავებენ ავტომობილები, რომლებსაც მოქალაქეები ვერ ამოიცნობენ, მაგრამ ექნებათ იმის განცდა, რომ მათ მიერ ჩადენილი ნებისმიერი გადაცდომა დაფიქსირდება და მოყვება რეაგირება. ეს პრაქტიკაც აშშ-სა და ევროკავშირის ქვეყნებში ძალიან კარგად მუშაობს, პირველ რიგში პრევენციის კუთხით.

კიდევ ერთხელ განვმეორდები, ჩვენი მიზანი არ არის რაც შეიძლება მეტი ადამიანი დავაჯარიმოთ, მიზანი არის ერთი – თითოეულ მოქალაქეში უნდა გაჩნდეს შეგრძნება, რომ ნებისმიერი დარღვევის შეთხვევაში მოხდება რეაგირება და აგებენ პასუხს. ამიტომ, ვფიქრობთ, რომ ეს გადაწყვეტილება პრევენციული თვალსაზრისით უფრო კარგ როლს შეასრულებს, ვიდრე რეპრესიული კუთხით.

თუ იქნება დიფერენცირებული მიდგომა დარღვევების მიმართ?

დიახ, რა თქმა უნდა. თუკი ამ დრომდე ავტობანზე დასაშვები სიჩქარე იყო 110 კმ/სთ და პლიუს 15 კმ/სთ საპატიოდ ითვლებოდა, ხოლო 126 კმ/სთ-ზეც და 170 კმ/სთ-ზეც ერთნაირი ჯარიმა იყო, ახლა ასე აღარ იქნება. თუკი მძღოლი გადააჭარბებს 50 კმ/სთ სიჩქარით, ჯარიმა უფრო მაღალი იქნება, ვიდრე 10 კმ/სთ სიჩქარით გადაჭარბებისას.

რას იტყვით არაფხიზელ მდგომარეობაში მართვაზე?

სამწუხაროდ, დღეს ეს საკითხი ძალიან აქტუალურია. ჩვენ ასეთ პრაქტიკას მივყვებოდით – შემოვიტანეთ მართვის უფლების შეჩერების მექანიზმი ნასვამი მძღოლებისთვის. თუმცა, საპატრულო პოლიციის დეპარტამენტის ხელმძღვანელს შეეძლო გადაეწყვიტა შეეწყალებინა თუ არა პირი გარკვეული თანხის სანაცვლოდ, ვსაუბრობ 2-3 წლის წინამდელ პერიოდზე, მანამდე შეჩერების მექანიზმი არ არსებობდა. მივედით დასკვნამდე, რომ მსგავსი მიდგომა არ უნდა გაგრძელებულიყო და გადავწყვიტეთ, მხოლოდ იმ მძღოლებისთვის მიგვეცა შეწყალების უფლება, ვინც პირველად დაჯარიმდებოდა ნასვამ მდგომარეობაში მართვისთვის. ამას თან ახლავს ფულადი სოლიდური სანქციაც – დღეს ეს პრაქტიკა მოქმედებს. რაც შეეხება ახალ ინიციატივას, რაც პარლამენეტში წარვადგინეთ, საუბარია უფრო გამკაცრებაზე და ყველა მძღოლს, ვინც ჯარიმას ნასვამობაზე მიიღებს, შეუჩერდება მართვის მოწმობა გარკვეული ვადით. ანუ იქნება ვადა, რომელზეც არაფერი არ გავრცელდება. მძღოლებს ეცოდინებათ, რომ გარკვეული დროის განმავლობაში არაფერი აღარ უშველით.

რა ხდება ქულების გახარჯვის შემდეგ?

პირობითად, ყოველ პირველ იანვარს დაგერიცხებათ ასი ქულა. მინდა საზოგადოებამ იცოდეს, რომ ქულების ჩამოკლება არ მოხდება ვიდეო ჯარიმების შედეგად. ქულების დაკლება მოხდება მხოლოდ და მხოლოდ იმ შემთხვევაში, თუკი საპატრულო პოლიციის ეკიპაჟი გაგვაჩერებს. ასევე პოლიციელს არ ეცოდინება მძღოლს რამდენი ქულა აქვს დარჩენილი. თითოეულ მძღოლს კი ეცოდინება, თუ რამდენი ქულა აქვს მას ”ანგარიშზე”, იქნება ეს სმს-შეტყობინების სახით, თუ ინტერნეტში შემოწმება.

13 აპრილი, 2017

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2018-02-14 23:46:24' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 77937 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-02-15 14:52:31 [post_date_gmt] => 2018-02-15 10:52:31 [post_content] => ტაქსების შემდეგ რეგულირებას შესაძლოა, საქალაქთაშორისო მარშრუტებზე მოძრავი მინივენები დაექვემდებაროს. ინფორმაციას bpn-ი ავრცელებს. „წლების წინ საქალაქთაშორისო მარშრუტებზე მხოლოდ ავტობუსები დადიოდნენ. შემდეგ უკვე მიკროავტობუსებზე მოხდა გადასვლა, რის შედეგადაც თბილისში რაიონებიდან დღის განმავლობაში 1 800-მდე რეისი მივიღეთ. ეს კი დიდ ქაოსს ქმნის და ვგეგმავთ მომავალში მათი მარშრუტებიც დავადგინოთ. საქალაქთაშორისო მარშრუტებზე ძალიან ბევრი მინივენი მოძრაობს, რომელზეც არანაირი რეგულაცია არ ვრცელდება. შესაბამისად, ჩემი პირადი მოთხოვნა და ტრანსპორტის სამსახურის რეკომენდაცია იქნება, რომ​ მინივენები გარკვეულ რეგულირებას დაექვემდებაროს“, – აღნიშნა მუმლაძემ.
[post_title] => საქალაქთაშორისო მარშრუტებზე მოძრავი მინივენები, შესაძლოა, რეგულირებას დაექვემდებაროს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => saqalaqtashoriso-marshrutebze-modzravi-minivenebi-shesadzloa-regulirebas-daeqvemdebaros [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-16 11:13:39 [post_modified_gmt] => 2018-02-16 07:13:39 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=77937 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 77919 [post_author] => 12 [post_date] => 2018-02-15 12:52:18 [post_date_gmt] => 2018-02-15 08:52:18 [post_content] => გერმანიის ხელისუფლებამ რამდენიმე ქალაქში უფასო საზოგადოებრივი ტრანსპორტი დანიშნა იმისთვის, რომ მოქალაქეებმა საკუთარი ავტომობილები სახლში დატოვონ და საზოგადოებრივი ტრანსპორტით ისარგებლონ. ქვეყნის ხელისუფლებამ ეს გადაწყვეტილება ჰაერის დაბინძურებასთან საბრძოლველად მიიღო. ამავე მიზნით, სხვა კამპანიაც იგეგმება, რომელიც ავტობუსების და ტაქსებისთვის ტრანსპორტის გაუმართაობის შემთხვევაში, მძღოლების მიმართ მკაცრს ემისიებს აწესებს. გერმანიის მთავრობა ახალი საზოგადოებრივი ტრანსპორტის დანიშვნას ევროკავშირის ძალისხმევის ფარგლებში გეგმავს. [post_title] => გერმანიის ხელისუფლება მოსახლეობას უფასო საზოგადოებრივ ტრანსპორტს სთავაზობს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => germaniis-khelisufleba-mosakhleobas-ufaso-sazogadoebriv-transports-stavazobs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-16 11:14:06 [post_modified_gmt] => 2018-02-16 07:14:06 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=77919 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 77986 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-02-16 11:05:07 [post_date_gmt] => 2018-02-16 07:05:07 [post_content] => ნასტასია კვიტკოს თაყვანისმცემლებმა დიდი ხანია „რუსი კიმ კარდაშიანი“ შეარქვეს. გოგონას მრგვალი ფორმები ამერიკელ ვარსკვლავს ნამდვილად მოგაგონებთ. ანასტასია ფოლოვერებს მოდუნების საშუალებას არ აძლევს და მუდმივად აზრიარებს თამამ ფოტოებს. მორიგმა ფოტოსესიამ გამომწერები კიდევ ერთხელ აღაფრთოვანა: გოგონას აცვია საცურაო კოსტიუმი, თუმცა ზედა ნაწილის გარეშე, ხოლო საკმაოდ დიდი ზომის მკერდი ხელისგულით აქვს დაფარული. შეგახსენებთ, რომ სულ მალე 2018 წლის პირველი ნახევრის კალენდარი გამოვა, რომელსაც თითოეულ ფოტოს ანასტასიას ხელმოწერა ექნება დართული. (ფოტოები) [post_title] => რუსი კიმ კარდაშიანი კიდევ ერთხელ გაშიშვლდა (ფოტო) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => rusi-kim-kardashiani-kidev-ertkhel-gashishvlda-foto [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-16 11:05:07 [post_modified_gmt] => 2018-02-16 07:05:07 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=77986 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 77996 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-02-16 11:11:08 [post_date_gmt] => 2018-02-16 07:11:08 [post_content] => ამერიკელი მოდელი კეიტ აპტონი ჟურნალ Sports Illustrated Swimsuit Issue-ს გადაღებების დროს, რომელიც კარიბის ზღვის კუნძულ არუბაზე მიმდინარეობდა, მოულოდნელად დაშავდა: აპტონმა, რომელიც კამერების წინაშე ნახევრად შიშველი პოზირებდა, ტალღის სიმძლავრეს ვერ გაუძლო, წონასწორობა დაკარგა და ლოდიდან პირდაპირ წყალში ჩავარდა. მოგვიანებით მოდელმა აღიარა, რომ როდესაც გადაღება დაიწყო, მას ცუდი წინათგრძნობა ჰქონდა, ხოლო  როდესაც აღნიშნულ ლოდზე ავიდა, ძალიან ეშინოდა. შემთხვევა სერიოზული დაზიანებების გარეშე დასრულდა. შესაბსმისი ვიდეო კი მთელს ინტერნეტში გავრცელდა. (ფოტო/ვიდეო) [post_title] => შიშველი კეიტ აპტონი გადაღებების დროს დაშავდა (ვიდეო) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => shishveli-keit-aptoni-gadaghebebis-dros-dashavda-video [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-16 11:11:08 [post_modified_gmt] => 2018-02-16 07:11:08 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=77996 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 77936 [post_author] => 8 [post_date] => 2018-02-15 17:28:54 [post_date_gmt] => 2018-02-15 13:28:54 [post_content] => თავგადასავალი იწყება - 26 მაისიდან 2 ივნისამდე საქართველო კლასიკური ავტომობილების რალის უმასპინძლებს. იდეა ზოი უიტაკერს ეკუთვნის, რომელიც რბოლებში ჯერ კიდევ თინეიჯერობიდან მონაწილეობს და ფორმულა 1-ში რამდენიმე წელი აქვს გატარებული. მას ერგო პატივი, რომ უამრავი საოცნებო ავტომობილის, დაწყებული კლასიკური 1957 წლის D-type Jaguar-დან თანამედროვე Porsche GT4-მდე საჭე გამოეცადა და ყველა ავტომოყვარულისთვის დიდი სტიმული მიეცა. ზოის ახალი თავგადასავლი საქართველოს უკავშირდება. ის კლასიკურ Porshce-ს საქართველოში 2018 წლის მაისში ჩამოიყვანს. ზოი მთელ ქვეყანას მოივლის და თავის მოგზაურობაში ყველა ვინტაჟური ავტომობილის მფლობელს ეპატიჟება. ის მზადაა, რომ საქართველოს ტრადიციები, კულტურა, ბუნება და ჯერ კიდევ აუთვისებელი გზები აღმოაჩინოს. მსგავსი რალი ქვეყნის ისტორიაში პირველად ტარდება, ის თბილისიდან დაიწყება და საბოლოო წერტილიც თბილისივე იქნება. რბოლის მონაწილეები გზადაგზა სხვადასხვა ღირსშესანიშნაობებს, ისტორიულ ქალაქებსა და სოფლებს მოინახულებენ. ზოის მთავარი მიზანი საქართველოს უკეთ შესწავლა, სტუმართმოყვარე ხალხის, უნიკალური ტრადიციების, უგემრიელესი სამზარეულოს და ღვინის დაწურვის უძველესი მეთოდის გაცნობაა. რალის მარშრუტი საქართველოს საავტომობილო ფედერაციასთან და სატრანსპორტო უსაფრთხოებასთანაა შეთანხმებული. რალი 4 დღე და 3 ღამე გაგრძელდება, ის 700 კმ-ს მოიცავს და საბოლოოდ ყველაფერი საზეიმო, საქველმოქმედო ვახშმით დასრულდება. თბილისი-სიღნაღი-თელავი მანძილი: 168 კილომეტრი ხანგრძლივობა: 3 საათი და 25 წუთი თელავი-წალკა-ახალქალაქი მანძილი: 265 კილომეტრი ხანგრძლივობა: 5 საათი და 39 წუთი ახალქალაქი-ხერთვისი-ვარძია მანძილი: 44 კილომეტრი ხანგრძლივობა: 52 წუთი ვარძია-ბაკურიანი-ბორჯომი მანძილი: 117 კილომეტრი ხანგრძლივობა: 3 საათი და 15 წუთი ლიკანი-ახალციხე-ადიგენი მანძილი: 74 კილომეტრი ხანგრძლივობა: 1 საათი და 17 წუთი   ზოი უიტაკერი საქართველოში გასულ წელს იმყოფებოდა. გადაცემა „ქალების ნარატივში“ სტუმრობისას მან განაცხადა: „საფრანგეთში არის ცნობილი „ლე მანის 24 საათიანი“ რბოლა. ერთ-ერთი წევრი მეც გახლავართ. ჩვენთან ერთად ასევე არის ქართველი მრბოლელი ბერდია ყამარაული. ერთ-ერთი შეკრების დროს გადავწყვიტეთ პიკნიკზე წავსულიყავით და ღვინო გვეყიდა. გზად სუპერმარკეტში შევიარეთ, სადაც ღვინის ძალიან დიდი არჩევანი იყო. ბერდიამ ამდენი ფრანგის გარემოცვაში იკითხა, რატომ ვსვამდით ფრანგულ ღვინოს, როდესაც ქართული ღვინო არსებობსო. ისიც კი თქვა, რომ ქართულ ღვინოს უფრო დიდი ხნის ისტორია აქვს, ვიდრე ფრანგულს. მისი სიტყვები შუაგულ საფრანგეთში ძალიან დამაინტრიგებლად ჟღერდა და გადავწყვიტე, ღვინოს დაგემოვნებასთან ერთად, საქართველო ავტომობილით დამეთვალიერებინა. ქართული სამზარეულოსა და ღვინის შესახებ არაერთი სტატია მინახავს, მაგრამ ნანახმა მოლოდინს გადააჭარბა“.   კითხვაზე, რა ავტომობილს მართავს, ზოი პასუხობს: „1957 წლის პორშე მყავს. ბევრს უკვირს როგორ ვმართავ ძველ ავტომობილს. მეტსახელიც მაქვს - ქერა ძველ პორშეზე“. ზოი უიტაკერი დიდ ბრიტანეთში დაიბადა და ბავშვობიდან ავტომობილებით იყო გარშემორტყმული. მან მთელი თინეიჯერობა მამასთან ერთად კლასიკური ავტომობილების რალებზე გაატარა. ზოი ძირითადად ნავიგატორის როლს ასრულებდა, ხოლო როგორც კი მართვის უფლება მოიპოვა, მაშინვე საჭეს მიუჯდა და მძღოლის უნარების განვითარება დაიწყო. ზოის გამოცდილება კლასიკური ავტომობილების სიყვარულთან ერთად იზრდებოდა. გოგონას ენთუზიაზმა შედეგი გამოიღო, სულ მალე ის RAC/CHryslet rallies-ის ნაწილი გახდა. ამას მოყვა Alpine Challenge rally და პარიზი-მარაკეშის რალი. ზოის 2018 წლისთვისაც დიდი გეგმები აქვს. შემდეგ, 2019 და 2020 წლებში ის ჩინეთსა და სამხრეთ ამერიკას მოივლის. ტურის საბოლოო მიზანი 20-მდე ქალაქისა და 20 ათასამდე მილის გავლაა. დღეს პრესკონფერენცია სასტუმრო „რუმსში“ გაიმართა. ზოი ვიტაკერმა ქართველ ორგანიზატორებთან ერთად დაგეგმილ რალიზე ისაუბრა. ცნობილი გახდა, რომ ზოის კლასიკური „პორშეს“ თანამგზავრი „საქართველოს ავიახაზების“ რარიტეტული თვითმფრინავიც იქნება (1986 წლის An-2), რომლის პილოტიც ასევე ქალბატონია. რარიტეტული ავტომობილების გარბენზე სპეციალური დოკუმენტური ფილმი მომზადდება, რომელსაც ბრიტანეთის საავტომობილო სამეფო კლუბში აჩვენებენ. სპეციალურად კლასიკური ავტომობილების რბოლისთვის მობილური აპლიკაციაც შეიქმნა.   [post_title] => ქერა პორშეზე: საქართველოში კლასიკური ავტომობილების პირველი რალი გაიმართება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => qera-porsheze-saqartveloshi-klasikuri-avtomobilebis-pirveli-rali-gaimarteba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-15 17:31:18 [post_modified_gmt] => 2018-02-15 13:31:18 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=77936 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 77937 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-02-15 14:52:31 [post_date_gmt] => 2018-02-15 10:52:31 [post_content] => ტაქსების შემდეგ რეგულირებას შესაძლოა, საქალაქთაშორისო მარშრუტებზე მოძრავი მინივენები დაექვემდებაროს. ინფორმაციას bpn-ი ავრცელებს. „წლების წინ საქალაქთაშორისო მარშრუტებზე მხოლოდ ავტობუსები დადიოდნენ. შემდეგ უკვე მიკროავტობუსებზე მოხდა გადასვლა, რის შედეგადაც თბილისში რაიონებიდან დღის განმავლობაში 1 800-მდე რეისი მივიღეთ. ეს კი დიდ ქაოსს ქმნის და ვგეგმავთ მომავალში მათი მარშრუტებიც დავადგინოთ. საქალაქთაშორისო მარშრუტებზე ძალიან ბევრი მინივენი მოძრაობს, რომელზეც არანაირი რეგულაცია არ ვრცელდება. შესაბამისად, ჩემი პირადი მოთხოვნა და ტრანსპორტის სამსახურის რეკომენდაცია იქნება, რომ​ მინივენები გარკვეულ რეგულირებას დაექვემდებაროს“, – აღნიშნა მუმლაძემ.
[post_title] => საქალაქთაშორისო მარშრუტებზე მოძრავი მინივენები, შესაძლოა, რეგულირებას დაექვემდებაროს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => saqalaqtashoriso-marshrutebze-modzravi-minivenebi-shesadzloa-regulirebas-daeqvemdebaros [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-16 11:13:39 [post_modified_gmt] => 2018-02-16 07:13:39 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=77937 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )