live

პოლიციელს არ ეცოდინება მძღოლს რამდენი ქულა აქვს დარჩენილი

პოლიციელს არ ეცოდინება მძღოლს რამდენი ქულა აქვს დარჩენილი

გადაცემას ”კანონის ფარგლებში” კვლევისა და განვითარების დეპარტამენტის დირექტორი ბუბა ლომუაშვილი ესტუმრა.

რა ნაბიჯებს დგამს შინაგან საქმეთა სამინისტრო საგზაო უსაფრთხოების უზრუნველსაყოფად?

ჩვენ მუდმივად ვცდილობთ საზოგადოების ინფორმირებას იმ ნაბიჯების შესახებ რასაც შსს დგამს, საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოება მხოლოდ შსს-ს კომპეტენციას არ წარმოადგენს, ამას რამდენიმე სახელმწიფო უწყება არეგულირებს. ადმინისტრირების კუთხით ჩვენი შესაძლებლობების ფარგლებში ვაკეთებთ ყველაფერს, რომ მოგვარდეს ის კონკრეტული გადაცდომები, რასაც ხშირად აქვს ადგილი. ამ მიმართულებით შსს-მ შეიმუშავა საგზაო უსაფრთხოების პროგრამა, რომელიც კომპლექსურია და ბევრი მიმართულებით ავითარებს ამ პროგრამას. პირველ რიგში, ჩვენ ვგეგმავთ მიმდინარე წელს დაიწყოს მართვის მოწმობის პრაქტიკული გამოცდის ჩაბარება ქალაქის პირობებში.

დაზეპირების პრაქტიკიდან გამომდინარე, მოქალაქე, რომელიც აბარებდა გამოცდას, ხშირად რუსთავიდან თბილისში ჩამოსვლასაც ვერ ახერხებდა. განათლებული და მომზადებული მძღოლია საჭირო იმისთვის, რომ არ დაარღვიოს საგზაო მოძრაობის წესები.

საზოგადოება მზად არის ასეთი სიახლისთვის?

საზოგადოების მზაობა ყოველთვის იქნება, იმიტომ რომ თითოეულ მოქალაქეს აწუხებს არაკვალიფიციური მძღოლების მართვის სტილი, რა თქმა უნდა ყველას არ ვეხები. უკვე მოწყობილია ის კონკრეტული ლოკაცია, სადაც გამომცდელი გაივლის. სისტემამ უნდა აღრიცხოს მძღოლის თითოეული დარღვევა.

ავტომობილზე დაფიქსირებულმა ტექნოლოგიებმა თავადვე უნდა ამოიცნონ ღერძულა ხაზის გადაკვეთა, წითელ შუქზე სწორად გაჩერება, სიჩქარის გადაჭარბება და ა.შ. სწორედ ამიტომ იყო ინფრასტრუქტურის მოწესრიგება საჭირო. რა თქმა, მომსახურების სააგენტოს წარმომადგენელი გამომცდელის გვერდით ისევ იჯდება, თუმცა მას არანაირი ჩარევისა და დახმარების საშუალება არ ექნება. მინდა აღვნიშნო, რომ გამოცდის საქალაქო პირობებში გადატანა დიდ თანხებთან იყო დაკავშირებული.

რას იტყვით საზოგადოებრივი ცნობიერების ამაღლებაზე?

ხშირად ვიყენებ ხოლმე ამ ტერმინს, ამ კუთხით ვაწარმოებთ ”აგრესიულ” კამპანიას. თქვენ იცით კამპანია სახელწოდებით ”შენი გულისთვის, შენი უსაფრთხოებისთვის”. პროექტის ფარგლებში ბევრი ღონისძიება გავმართეთ. საკმაოდ პოზიტიური შედეგები გვაქვს, თუმცა ეს არ არის კამპანია რომელიც შედეგს სწრაფად მოიტანს, ჩვენ ველით გრძელვადიან შედეგს. უკვე გვაქვს გარკვეული მიღწევებიც და ეს მეტი მოტივაციის საშუალებას გვაძლევს. გვაქვს ასევე პროექტი ”უსაფრთხოების ათი გაკვეთილი”, რომელიც 50-მდე სკოლის მეხუთე კლასის მოსწავლეს ჩაუტარდა. გაკვეთილებზე ჩვენი თანამშრომლები მოსწავლეეებს ესაუბრებიან როგორ უნდა მოიქცნენ ისინი კრიზისული სიტუაციების დროს. ”უსაფრთხოების ათ გაკვეთილს” ძალიან დადებითი გამოხმაურება მოყვა და გვინდა, მთელი საქართველო მოვიცვათ. ასევე, აღსანიშნავია ის საკანონმდებლო ინიციატივები, რაც მთავრობის მიერ პარლამენტს წარედგინა. კერძოდ, ჩვენ გვინდა შემოვიღოთ ქულათა დაგროვების სისტემა, უკონტაქტო პატრულის შესაძლებლობები და ა.შ.

რა როლი აქვს ერთობლივი ოპერაციების ცენტრს საგზაო მოძრაობის უსაფრთოებაში?

ერთობლივი ოპერაციების ცენტრი საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების პროგრამის უმნიშვნელოვანესი კომპონენტია, ეს არის დეპარტამენტი, რომელიც ჩვენ შევქმენით. ჭკვიანი კამერები და სექციური რადარები გვაძლევს იმის შესაძლებლობას, მძღოლმა სიჩქარე მხოლოდ რადართან არ შეანელოს. ერთობლივი ოპერაციების ცენტრს რეგიონში ანალოგი არ აქვს, ცენტრი ჩვენს მიერ არის შექმნილი და ეს არ არის უბრალოდ აღებული და გადმოტანილი მოდელი. ცენტრი ახლა სატესტო რეჟიმში ფუნქციონირებს და როგორც კი კანონპროექტი ძალაში შევა, სატესტო რეჟიმი სამუშაო რეჟიმზე გადავა.

ერთობლივი ოპერაციების ცენტრი მხოლოდ საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების უზრუნველყოფას არ მოახდენს, ეს არის კრიმინალთან ბრძოლის მეთოდი. როდესაც დადგა საკითხი, რომ მოიმატა საგზაო დარღვევებმა, ორი გზიდან ერთ-ერთი უნდა აგვერჩია, ან გაგვეზარდა თანამშრომელთა რაოდენობა, ან აგვერჩია თანამედროვე ტექნოლოგიური მიღწევები. მარტივი არცერთი გზა არ იყო, თუმცა თანამშრომელთა რაოდენობის გაზრდას ვამჯობინეთ ტექნოგიური მიღწევების დანერგვა. სატესტო რეჟიმი აჩვენებს, რომ თითქმის 99%-ით ხდება მძღოლის სხვადასხვა ქმედებისა და მანევრის აღრიცხვა კამერების მიერ. 

რას გულისხმობს შსს მიერ ინიცირებული საგზაო უსაფრთხოების პაკეტი, უფრო კონკრეტულად, რა კომპონენტებისგან შედგება იგი?

ამ ცვლილებების შემდეგ პირველ რიგში დაინერგება ქულათა დაგროვების სისტემა, რომელზეც ჩვენ საკმაოდ მოცულობითი სამუშაოები გავწიეთ, შევისწავლეთ სხვა ქვეყნების გამოცდილება. რა თქმა უნდა არ აგვიღია სხვა ქვეყნების მაგალითები პირდაპირ, ჩვენ ის ქართულ რეალობას მოვარგეთ. მაგალითად, უსაფრთოების ღვედის არ გაკეთება ჩვენთან შეიძლება ხუთ ქულაზე შეფასდეს, ევროკავშირის რომელიმე ქვეყანაში კი 25 ქულაზე. რა დარღვევა რამდენ ქულაზე შეფასდება, ამაზე განხილვა არ დასრულებულა. ჩვენს მიერ წარდგენილი საწყისი ქულები არასამთავრიობო სექტორთან მჭიდრო თანამშრომლობის შედეგად შეიცვალა. ახლაც, მუხლობრივი განხილვისას ვითვალისწინებთ ყველა დასაბუთებულ არგუმენტს.

მოხდება თუ არა ვიდოჯარიმების მიღების ან უკონტაქტო პატრულის მიერ დაჯარიმების შემთხვევაში მძღოლისთვის არსებული ქულების შემცირება?

საქართველოს მასშტაბით, დიდ ქალაქებსა და მაგისტრალურ გზებზე იმოძრავებენ ავტომობილები, რომლებსაც მოქალაქეები ვერ ამოიცნობენ, მაგრამ ექნებათ იმის განცდა, რომ მათ მიერ ჩადენილი ნებისმიერი გადაცდომა დაფიქსირდება და მოყვება რეაგირება. ეს პრაქტიკაც აშშ-სა და ევროკავშირის ქვეყნებში ძალიან კარგად მუშაობს, პირველ რიგში პრევენციის კუთხით.

კიდევ ერთხელ განვმეორდები, ჩვენი მიზანი არ არის რაც შეიძლება მეტი ადამიანი დავაჯარიმოთ, მიზანი არის ერთი – თითოეულ მოქალაქეში უნდა გაჩნდეს შეგრძნება, რომ ნებისმიერი დარღვევის შეთხვევაში მოხდება რეაგირება და აგებენ პასუხს. ამიტომ, ვფიქრობთ, რომ ეს გადაწყვეტილება პრევენციული თვალსაზრისით უფრო კარგ როლს შეასრულებს, ვიდრე რეპრესიული კუთხით.

თუ იქნება დიფერენცირებული მიდგომა დარღვევების მიმართ?

დიახ, რა თქმა უნდა. თუკი ამ დრომდე ავტობანზე დასაშვები სიჩქარე იყო 110 კმ/სთ და პლიუს 15 კმ/სთ საპატიოდ ითვლებოდა, ხოლო 126 კმ/სთ-ზეც და 170 კმ/სთ-ზეც ერთნაირი ჯარიმა იყო, ახლა ასე აღარ იქნება. თუკი მძღოლი გადააჭარბებს 50 კმ/სთ სიჩქარით, ჯარიმა უფრო მაღალი იქნება, ვიდრე 10 კმ/სთ სიჩქარით გადაჭარბებისას.

რას იტყვით არაფხიზელ მდგომარეობაში მართვაზე?

სამწუხაროდ, დღეს ეს საკითხი ძალიან აქტუალურია. ჩვენ ასეთ პრაქტიკას მივყვებოდით – შემოვიტანეთ მართვის უფლების შეჩერების მექანიზმი ნასვამი მძღოლებისთვის. თუმცა, საპატრულო პოლიციის დეპარტამენტის ხელმძღვანელს შეეძლო გადაეწყვიტა შეეწყალებინა თუ არა პირი გარკვეული თანხის სანაცვლოდ, ვსაუბრობ 2-3 წლის წინამდელ პერიოდზე, მანამდე შეჩერების მექანიზმი არ არსებობდა. მივედით დასკვნამდე, რომ მსგავსი მიდგომა არ უნდა გაგრძელებულიყო და გადავწყვიტეთ, მხოლოდ იმ მძღოლებისთვის მიგვეცა შეწყალების უფლება, ვინც პირველად დაჯარიმდებოდა ნასვამ მდგომარეობაში მართვისთვის. ამას თან ახლავს ფულადი სოლიდური სანქციაც – დღეს ეს პრაქტიკა მოქმედებს. რაც შეეხება ახალ ინიციატივას, რაც პარლამენეტში წარვადგინეთ, საუბარია უფრო გამკაცრებაზე და ყველა მძღოლს, ვინც ჯარიმას ნასვამობაზე მიიღებს, შეუჩერდება მართვის მოწმობა გარკვეული ვადით. ანუ იქნება ვადა, რომელზეც არაფერი არ გავრცელდება. მძღოლებს ეცოდინებათ, რომ გარკვეული დროის განმავლობაში არაფერი აღარ უშველით.

რა ხდება ქულების გახარჯვის შემდეგ?

პირობითად, ყოველ პირველ იანვარს დაგერიცხებათ ასი ქულა. მინდა საზოგადოებამ იცოდეს, რომ ქულების ჩამოკლება არ მოხდება ვიდეო ჯარიმების შედეგად. ქულების დაკლება მოხდება მხოლოდ და მხოლოდ იმ შემთხვევაში, თუკი საპატრულო პოლიციის ეკიპაჟი გაგვაჩერებს. ასევე პოლიციელს არ ეცოდინება მძღოლს რამდენი ქულა აქვს დარჩენილი. თითოეულ მძღოლს კი ეცოდინება, თუ რამდენი ქულა აქვს მას ”ანგარიშზე”, იქნება ეს სმს-შეტყობინების სახით, თუ ინტერნეტში შემოწმება.

13 აპრილი, 2017

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2018-10-19 02:41:51' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 94832 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-10-19 11:00:16 [post_date_gmt] => 2018-10-19 07:00:16 [post_content] => მოხერხებულმა პილოტმა სამგზავრო ლაინერი ძლიერ შტორმში უსაფრთხოდ დასვა. ქსელში გავრცელდა ვიდეო, რომელიც ბრისტოლის აეროპორტშია გადაღებული და მასზე ავიაკომპანია TUI-ს თვითმფრინავია გამოსახული. კადრებში კარგად ჩანს, თუ რამდენად ძლიერია ქარი და რამდენად რთულად უახლოვდება ხომალდი საფრენ ბილიკს. ბრისტოლში ქარის სიჩქარე 17 მეტრ/წამს აღწევდა, რაც საკმაოდ მაღალი მაჩვენებელია. საბედნიეროდ, შტორმთან შერკინება მსხვერპლის გარეშე დასრულდა და პილოტმა თავისი საქმე იდეალურად შეასრულა. შეგახსენებთ, რომ ბრიტანეთში ძლიერი ქარი არც თუ ისე იშვიათადაა, ამიტომ მასთან გამკლავება ავიალაინერებს ხშირად უწევთ ხოლმე. [post_title] => პილოტმა სამგზავრო ლაინერი ძლიერ შტორმში უსაფრთხოდ დასვა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ilotma-samgzavro-laineri-dzlier-shtormshi-usafrtkhod-dasva [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-19 12:30:23 [post_modified_gmt] => 2018-10-19 08:30:23 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94832 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 94850 [post_author] => 8 [post_date] => 2018-10-19 11:07:55 [post_date_gmt] => 2018-10-19 07:07:55 [post_content] => საქართველოს ნაკრებში მთავარ მწვრთნელად 19 სპეციალისტს უმუშავია. მათგან ყველაზე მეტი მატჩი ჩვენმა ეროვნულმა გუნდმა თემურ ქეცბაიას ხელმძღვანელობით ჩაატარა. ის ნაკრებში 2010 წელს მოვიდა და 2014 წლამდე დარჩა. ქეცბაიას ანგარიშზე 40 მატჩია: 13 მოგება, 9 ფრე და 18 წაგება. გამარჯვებების რაოდენობით, ქეცბაიასთან ერთად, ალექსანდრე ჩივაძე ლიდერობს, თუმცა ლეგენდარულმა ქართველმა ფეხბურთელმა 13 მოგება 35 მატჩიდან დააგროვა. რაც შეეხება ჩვენი გუნდის ამჟამინდელ მთავარ მწვრთნელ ვლადიმირ ვაისს, მას რეალური შანსი აქვს, რომ შედეგი გააუმჯობესოს: სლოვაკის ანგარიშზე ამჟამად 28 მატჩია, რომელთაგან გუნდმა 11 მოიგო და თუ საქართველოს ნაკრებმა ერთა ლიგის დარჩენილი ორი შეხვედრა ანდორისა და ყაზახეთის წინააღმდეგ გამარჯვებით დაასრულა, ვაისის ანგარიშზე 30 მატჩი და 13 მოგება იქნება. გარდა ამისა, ვლადიმირ ვაისი პირველი მწვრთნელია დავით ყიფიანის შემდეგ, რომელსაც დადებითი ბალანსი აქვს. 1997 წელს, ყიფიანის მეთაურობით, გუნდმა 4 მატჩი მოიგო და 2 წააგო, ვაისს კი 11 მოგება და 9 წაგება აქვს. [post_title] => ვაისი ქეცბაიას და ჩივაძეს ეჯიბრება: მალე სლოვაკი ყველაზე მეტს მოიგებს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => vaisi-qecbaias-da-chivadzes-ejibreba-male-slovaki-yvelaze-mets-moigebs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-19 11:07:55 [post_modified_gmt] => 2018-10-19 07:07:55 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94850 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 94865 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-10-19 11:35:22 [post_date_gmt] => 2018-10-19 07:35:22 [post_content] => პარკირების საათობრივი გადასახადი სავარაუდოდ, პირველ ეტაპზე თბილისის ორ რაიონში – ძველ თბილისსა და საბურთალოზე დაწესდება. ამის შესახებ თბილისის მერიის ტრანსპორტის საქალაქო სამსახურის უფროსმა მამუკა მუმლაძემ ისაუბრა.
„პარკირების ნაწილში ჩვენი მიზანია, რომ ქუჩები გამტარიანი გავხადოთ. რატომ ეს ორი რაიონი? – ძველი თბილისი ტურისტულად მიმზიდველია, ხოლო ვაკე-საბურთალო ძირითადად საოფისე ადგილებია.
როგორც „ფორტუნას“ სატრანსპორტო სამსახურში განუცხადეს, ეს გეგმა ჯერ დამუშავების პროცესშია და არც ქუჩებისა და არც გადასახადის ოდენობა ამ დროისთვის ცნობილი არ არის. საბურთალოზე განიხილება შარტავას, კოსტავას, პეკინის, ვაჟა ფშაველას, ყაზბეგისა და მიცკევიჩის ქუჩები, ხოლო ძველ თბილისში საკრებულოდან ამაღლების ქუჩაზე არსებული ტერიტორია.
„მნიშვნელოვანია, რომ ავტომობილის მფლებელებმა, შეამცირონ მათი გამოყენება და გადასხდნენ საზოგადოებრივ ტრანსპორტზე, მას შემდეგ, რაც განვაახლებთ პარკს,“ – განაცხადეს სატრანსპორტო სამსახურში.
[post_title] => ქუჩები, სადაც პარკირების საათობრივი გადასახადი დაწესდება – მერიაში ორ რაიონზე მსჯელობენ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => quchebi-sadac-parkirebis-saatobrivi-gadasakhadi-dawesdeba-meriashi-or-raionze-msjeloben [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-19 11:35:22 [post_modified_gmt] => 2018-10-19 07:35:22 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94865 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 94869 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-10-19 13:59:56 [post_date_gmt] => 2018-10-19 09:59:56 [post_content] => საქართველოში მსუბუქი ავტომობილების ექსპორტიდან მიღებული შემოსავლები იზრდება, თავად ექსპორტი კი წინა წელთან შედარებით 87,1%-ით გაიზარდა. მიმდინარე წლის 9 თვის მონაცემებით, ამ სექტორიდან შემოსავლებმა 279.5 მლნ დოლარს გადააჭარბა და წინა წლის მაჩვენებელთან შედარებით ფაქტობრივად, გაორმაგდა. აღსანიშნავია, რომ 2017 წლის იანვარ-სექტემბრის პერიოდში, ავტომობილების რეექსპორტით მიღებული შემოსავალი 149 მილიონ დოლარს აღემატებოდა. საქსტატის მონაცემებით, ამ მაჩვენებლით მსუბუქი ავტომობილები საექსპორტი კალათში მეორე ადგილზეა და მთლიანი ექსპორტის 11.4%-ს შეადგენს. ცნობისთვის, მსუბუქი ავტომობილები მეორე ადგილზეა საიმპორტო კალათაშიც, 438 მილიონი დოლარით  და მთლიანი იმპორტის 6.6 პროცენტს წარმოადგენს. [post_title] => საქართველოში ავტომობილების ექსპორტიდან მიღებული შემოსავალი გაიზარდა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => saqartveloshi-avtomobilebis-eqsportidan-mighebuli-shemosavali-gaizarda [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-19 13:59:56 [post_modified_gmt] => 2018-10-19 09:59:56 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94869 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 94855 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-10-19 11:13:35 [post_date_gmt] => 2018-10-19 07:13:35 [post_content] => დედაქალაქში, 9 მისამართზე ტაქსების პარკირების ადგილები დაიხაზა. ყვითელ ფერში შესრულებული მონიშვნები რუსთაველის გამზირზე, მეტროსადგურ „თავისუფლების მოედანთან“; ქავთარაძის ქ. N44-თან; ვაჟა ფშაველას გამზირის N41 და N71-თან; ყაზბეგის გამზირის N12-თან; იონა ვაკელის ქუჩაზე, რესპუბლიკური საავადმყოფოს მიმდებარედ; წინანდლის ქუჩაზე, პირველი კლინიკური საავადმყოფოს მიმდებარედ; პაიჭაძისა და მიქელაძის ქუჩების გადაკვეთაზე და ლუბლიანას ქ. N21ა-სთან გაკეთდა. თბილისის მერიამ ტაქსების უფასო პარკირებისთვის, დედაქალაქის მასშტაბით, 274 ადგილზე გათვლილი 86 ლოკაცია შეარჩია. მათი განლაგების სქემის ხილვა უკვე შესაძლებელია ვებგვერდზე http://maps.tbilisi.gov.ge. „თბილისის პარკინგი“ გამოყოფილ ყველა წერტილში დახაზვის პროცესს უახლოეს ხანებში დაასრულებს. პარკირების ადგილებზე განთავსდება საგზაო ნიშნებიც ქართული და ლათინური წარწერებით. ტაქსებისთვის საპარკინგე ადგილები ძირითადად იმ უბნებში გამოიყო, სადაც ავტომანქანის გაჩერება სირთულეს წარმოადგენს. პრიორიტეტულად  განისაზღვრა ადგილები: ტაქსების დგომის წერტილებში; საავადმყოფოებთან; მეტროსადგურებთან და ავტობუსების გაჩერებების სიახლოვეს; სავაჭრო ცენტრებთან; სასტუმროებთან. გასათვალისწინებელია, რომ ტაქსებისთვის ეს სისტემა თბილისის მთავრობის მიერ პარკირების სფეროს რეფორმისა და გარკვეულ უბნებში ზონალური პარკირების შემოღების შემდგომაც შენარჩუნდება. [post_title] => თბილისში ტაქსების პარკირების ადგილების დახაზვა დაიწყო [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tbilisshi-taqsebis-parkirebis-adgilebis-dakhazva-daiwyo-2 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-19 11:13:35 [post_modified_gmt] => 2018-10-19 07:13:35 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94855 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 94832 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-10-19 11:00:16 [post_date_gmt] => 2018-10-19 07:00:16 [post_content] => მოხერხებულმა პილოტმა სამგზავრო ლაინერი ძლიერ შტორმში უსაფრთხოდ დასვა. ქსელში გავრცელდა ვიდეო, რომელიც ბრისტოლის აეროპორტშია გადაღებული და მასზე ავიაკომპანია TUI-ს თვითმფრინავია გამოსახული. კადრებში კარგად ჩანს, თუ რამდენად ძლიერია ქარი და რამდენად რთულად უახლოვდება ხომალდი საფრენ ბილიკს. ბრისტოლში ქარის სიჩქარე 17 მეტრ/წამს აღწევდა, რაც საკმაოდ მაღალი მაჩვენებელია. საბედნიეროდ, შტორმთან შერკინება მსხვერპლის გარეშე დასრულდა და პილოტმა თავისი საქმე იდეალურად შეასრულა. შეგახსენებთ, რომ ბრიტანეთში ძლიერი ქარი არც თუ ისე იშვიათადაა, ამიტომ მასთან გამკლავება ავიალაინერებს ხშირად უწევთ ხოლმე. [post_title] => პილოტმა სამგზავრო ლაინერი ძლიერ შტორმში უსაფრთხოდ დასვა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ilotma-samgzavro-laineri-dzlier-shtormshi-usafrtkhod-dasva [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-19 12:30:23 [post_modified_gmt] => 2018-10-19 08:30:23 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94832 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )