live

რა განსხვავებაა ბუნებრივ და თხევად გაზს შორის: აფეთქება მაშინ ხდება, როდესაც ბალონს ვადა აქვს გასული, ან ვიზუალურად არის დაზიანებული

რა განსხვავებაა ბუნებრივ და თხევად გაზს შორის: აფეთქება მაშინ ხდება, როდესაც ბალონს ვადა აქვს გასული, ან ვიზუალურად არის დაზიანებული

გადაცემას „ავტოსერვისი“ ავტოექსპერტი, გაზის სისტემების სპეციალისტი ვაჟა თორაძე ესტუმრა.

დღეს საქართველოში ძალიან პოპულარულია ავტომობილების გაზის სისტემაზე გადაყვანა, აქტუალური გახდა თხევადი გაზიც, ჩამოვთვალოთ განსხვავებები ბუნებრივ და თხევად გაზს შორის…

დიახ, რადგან გაიაფდა თხევადი გაზი და მეტად ხარისხიანი შემოდის. უფრო კალორიულია თხევადი გაზი, ადვილად ფეთქებადია. თითქმის სუპერს უტოლდება მისი ოქტანობა. კომფორტულია, რადგან სათადარიგო საბურავის ადგილზე შეიძლება ავზის მოთავსება, უფრო მეტს გადიხარ, ვიდრე ბუნებრივი აირით და სიმძლავრე უფრო მეტი აქვს. სხვაობაა წნევაშიც: თხევადი გაზი დაახლოებით 16 ატმოსფეროზე მუშაობს, ბუნებრივი კი 200-220 ატმოსფეროზე. შესაბამისად, თუ ბალონი სწორად არის დამონტაჟებული, აბსოლუტურად უსაფრთხოა. მისი დატენვისას არ არის საჭირო მგზავრების გადმოსხმა. მე ძალიან მომწონს, რადგან ჩემი ავტომობილი სწორედ თხევად გაზზე მყავს გადაყვანილი.

ბუნებრივ გაზს თაობები აქვს…

მცირე რაოდენობაა დარჩენილი ავტომობილების, რომლებიც გაზის აპარატურის მესამე თაობას იყენებენ, რადგან მეოთხე თაობა არ უყენდებათ. განსხვავება მესამე და მეოთხე თაობას შორის ინჟექტორულ და კარბურატორულ სისტემას შორის არის. მე პირადად იტალიურ გაზის სისტემას ვანიჭებ უპირატესობას, უპრობლემოდ მუშაობს თუ კარგად უვლის მძღოლი. მოვლაში იგულისხმება ის, რომ ფილტრები 5 000 – 7 000 კილომეტრზე ცვალონ, რადგან არ არის გაზი კარგი ხარისხის. გაზს მოყვება ზეთი, რკინის ნაფხვენი, ან ქვიშა… ამიტომაც ვურჩევ ყველას დროულად შეცვალონ ფილტრები. სულ გაზის სისტემას ორი ფილტრი აქვს, დაბალი და მაღალი წნევის, უფრო მეტად დაბალი წნევის ფილტრი ბინძურდება. უმჯობესია მძღოლმა ფიტრები ცვალოს, რადგან რემონტი უფრო ძვირი ჯდება.

როგორ ხდება მეოთხე თაობის გაზის აპარატურის დიაგნოსტიკა?

როდესაც ახალ აპარატურას აყენებ, 90%-ით დაცული ხარ, რომ კარგად იმუშავებს. მე თავადაც ვაკეთებ დიაგნოსტიკას, თუმცა არის მოდელები, რაზეც ვერ ვაკეთებ და ჩემს მეგობრებთან ვამისამართებ.

როდესაც გადაწყვეტს ადამიანი ბუნებრივი გაზის აპარატურის დაყენებას, რა უნდა გაითვალისწინოს ტექნიკური და ფინანსური თვალსაზრისით?

ჩემი აზრით, უმჯობესია ცოტა ძვირი გადაიხადოს მომხმარებელმა და იტალიური, ხარისხიანი აპარატურა დააყენოს, ვიდრე თანხა დაზოგოს თავიდან და შემდეგ მუდმივად პრობლემა წარმოექმნას. აუცილებელია, მანამ, სანამ გაზის აპარატურას დავაყენებთ, ავტომობილი გამართულად მუშაობდეს. შესაძლოა, ავტომობილს ბენზინის სისტემაზე პრობლემა ჰქონდეს, რაც გაზზეც აისახება. თუ გარბენი მაღალი აქვს ავტომობილს და აალების სანთლები ძველი აყენია, უმჯობესია გამოიცვალოს, რადგან გაზს მეტი დენი სჭირდება, რომ ნაპერწკალი კარგად მიიღოს და საწვავი აფეთქდეს, შედეგად სიმძლავრეც უფრო მაღალია.

არის თუ არა რომელიმე კონკრეტული მოდელები, სადაც გაზის აპარატურა უკეთ მუშაობს?

მწარმოებელზეა დამოკიდებული. არის პრობლემური ავტომობილები ნამდვილად და მძღოლს ყოველთვის ვაფრთხილებთ და გადაწყვეტილებას თავად იღებენ. ახალ ავტომობილებს თითქმის აღარ აქვთ პრობლემა. პრობლემურია „ფორდ ესქეიფზე“, „ჰიუნდაის“ ძველ მოდელებზე და ა.შ.

უსაფრთხოების თვალსაზრისით, რა პარამეტრები უნდა იყოს დაცული?

პირველ რიგში ბალონი ახალი უნდა იყოს. არ უნდა იყოს გახეხილი, ჟანგიანი, დარტყმული – არანაირი ვიზუალური დაზიანება არ უნდა ჰქონდეს. ბალონის ვადაა 20 წელი და ამასაც მიაქციეთ ყურადღება. მეორადი ბალონი 50%-ით უფრო იაფია. ხდება მისი ტესტირებაც და თუ ყველა ცდას გაუძლებს, აძლევენ უფლებას რომ მოხდეს მისი ექსპლუატაცია. ასეთი შემოწმება სამ წელიწადში ერთხელ ტარდება.

როგორია დაყენების პროცესი?

დაყენებისას კარკასი სწორად უნდა იყოს შეკრული, არ უნდა ეხახუნებოდეს ბალონი „ბოლტებს“. ბალონი რეზინებში უნდა იყოს დაცული, მნიშვნელოვანია ვენტილაციის სისტემა, უნდა იჯდეს მილი გოფრირებულ შემოსაკრავში, რომ გაჟონვის შემთხვევაში გაზი გავიდეს გარეთ.

რა მომენტში შეიძლება მოხდენს გაჟონვა, აფეთქება და ა.შ.

აფეთქება მაშინ ხდება, როდესაც ბალონს ვადა აქვს გასული, ან ვიზუალურად არის დაზიანებული. გაჟონვა ხდება ხელოსნის დაუდევრობის, ან უხარისხო დეტალის გამო. იქ, სადაც ხდება გადაბმა, ნებისმიერ ადგილზე შეიძლება მოხდეს გაჟონვა. როგორც ვიცი, ბალონი ფეთქებად საშიში მაშინ არის, როდესაც იტენება, ან დატენვიდან ათი წუთის შემდეგ, სანამ წნევა დაეცემა. ბალონები სხვადასხვა მოცულობის არის  – 60-დან 120 კილოგრამამდეა. როგორც წამიკითხავს, ათი კუბი უდრის 11 ლიტრ ბენზინს. ჩემს პრაქტიკაში რასაც ვუყურებ, 10 კუბი ათ ლიტრს უდრის. აქ მოგება დაბალი ფასია. მინუსია ის, რომ ხშირად გიწევს გაზის დამატება. თხევადი გაზით, იგივე ტევადობის ბალონი ორჯერ მეტს გაგატარებს.

მილები, რითიც ბალონიდან, სისტემაში მიდის ბუნებრივი გაზი…

სპეციალური მაღალი წნევის მილებია, ისინი მხოლოდ ბუნებრივი გაზისთვის გამოიყენება.

რა განსხვავებაა ბალონებს შორის?

სხვაობა ხარისხშია. იტალიური 80 ლიტრიანი ბალონი 70 კილოგრამია. ჩინური და ირანული ბალონები, 80 ლიტრიანი 100 კილოგრამს იწონის. ვადა ყველას ერთნაირი აქვს და ბალონებს ზემოდან აწერია გამოშვების წელი. ის მშრალ ადგილზე უნდა ინახებოდეს. ახალი ბალონები, რაც შემოდის ყველა დახურულია და ზეთი ასხია, რომ არ დაიჟანგოს. მეორად ბალონებში თითქმის ყველაში წყალია, რადგან გაზს მოყვება წყალი. ამიტომაც არის ტესტირება საჭირო. როგორც ვიცით, შიგნიდან კამერით ხდება ბალონის დათვალიერება. არსებობს სპეციალური ლაბორატორიები, რომლებიც ასეთ შემოწმებას ახდენენ.

ვისაუბროთ თხევად გაზზე, საკმაოდ ბევრი უპირატესობა აქვს…

ავზის წონა 25-დან 35 კილოგრამამდეა. გაზი უფრო სუფთაა ეკოლოგიურად ვიდრე ბენზინი. თბილისში დაახლოებით 30-მდე გასამართი სადგურია, ვიცი რომ რეგიონებშიც არის. 55 ლიტრით მე პირადად გავდივარ 180-დან 200 კილომეტრამდე. თუ სჭირდებოდა ათი ლიტრი საწვავი, იგივე მანძილზე 12 ლიტრი გაზი სჭირდება, მაგრამ კიდევ ერთხელ ვიტყვი, უფრო იაფია გაზი. ჩემს ავტომობილს ბენზინიც ძალიან ბევრი სჭირდება. ერთი ლიტრი თხევადი გაზი ღირს საშუალოდ 1.10 ლარი, რეგიონებში 1.20 ლარამდე. ბუნებრივი გაზის სისტემის თხევად აირზე გადაყვანა 950 ლარამდე ჯდება, მაგალითად მერსედეს E კლასის შემთხვევაში ახალი სისტემის დამონტაჟება 1 600 ლარი ჯდება.

მსმენელი: – ბუნებრივიდან თხევად აირზე გადაყვანისას, სისტემა მთლიანად უნდა გამოიცვალოს?

არა სისტემა რჩება, საუბარია ელექტროობაზე, დანარჩენი იცვლება, გაზის ინჟექტორებზე საფრქველები, რედუქტორი, ბალონი და მილები იცვლება, რადგან თხევადი გაზი უფრო სუნიანია.

 

გადაცემის ჩანაწერი

 

23 მარტი, 2018

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2018-10-18 14:03:19' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 94812 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-10-18 14:41:54 [post_date_gmt] => 2018-10-18 10:41:54 [post_content] => დედაქალაქში სპეციალური შუქნიშნები განთავსდება, რომელიც ავტობუსს პრიორიტეტს მიანიჭებს, ჯერ ავტობუსს გაატარებს და შემდეგ ავტომობილებს. როგორც „ფორტუნას“ ტრანსპორტის საქალაქო სამსახურში განუცხადეს, ცვლილებების მიზანი, საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტში ჩაყენება და ამის უფრო კომფორტულ სისტემად გარდაქმნაა. „მეორე პლანზე გადადის კერძო ავტომობილების ინტერესები, თუმცა ეს პრობლემად არ უნდა აღვიქვათ“ – განაცხადეს ტრანსპორტის საქალაქო სამსახურში. მერიის ტრანსპორტის საქალაქო სამსახურის უფროსის მამუკა მუმლაძის განცხადებით, ასეთი შუქნიშანი ბაგებში უკვე დამონტაჟებულია და მუშაობს. „ასეთი შუქნიშნები უნდა დავაყენოთ შარტავა-კოსტავაზე, ასევე, ეს შუქნიშნები გაკეთდება ისეთ ადგილებზე, სადაც ავტობუსის სპეციალური ზოლები იქნება, სპეციალური სისტემით დაინახავს ავტობუსი რამდენ წუთში მოუახლოვდება, მანამდე გადათვლის ნაკადებს, გააჩერებს და ავტობუსს გაატარებს. ასეთი შუქნიშანი იქნება ყველა ქუჩაზე, სადაც ავტობუსის სპეციალური ზოლი იქნება,” – განაცხადა მუმლაძემ. სატრანსპორტო სამსახურში აცხადებენ, საზოგადოებრივ ტრანსპორტი კიდევ უფრო კომფორტული გახდება მას შემდგე, რაც მერიის მიერ დაანონსებული ახალი ავტობუსებით შეივსება და განახლდება ავტოპარკი, ასევე ქალაქში არსებული ბასლეინების რაოდენობა გაიზრდება. “ჩვენი მიზანია, კერძო ავტომობილების მფლობელებმა ყოველდღიური მოხმარებიდან ამოიღონ მანქანები და საზოგადოებრივ ტრანსპორტში გადაჯდნენ. ეს კარგი იქნება ეკოლოგიისთვისაც, საცობებისთვისაც და მათი ჯიბეებისთვისაც. თუმცა, ეს ყველაფერი ახალი ავტობუსების შემოყვანის შემდეგ დაიწყება,” – განაცხადეს სატრანსპორტო სამსახურში. [post_title] => კერძო ავტომობილები მეორე პლანზე გადადის – ქალაქში ავტობუსებისთვის სპეციალური შუქნიშნები დამონტაჟდება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => kerdzo-avtomobilebi-meore-planze-gadadis-qalaqshi-avtobusebistvis-specialuri-shuqnishnebi-damontadjdeba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-18 15:01:53 [post_modified_gmt] => 2018-10-18 11:01:53 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94812 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 94837 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-10-18 16:55:20 [post_date_gmt] => 2018-10-18 12:55:20 [post_content] => თბილისის მერი კახა კალაძე ავტობუსების შესარჩევად, პოლონეთში, Man-ის ქარხანას ეწვია. კალაძემ ქარხნიდან „ფეისბუქ ლაივი“ ჩართო და მოსახლეობას ქარხანაში არსებული მოდელები დაათვალიერებინა. როგორც მან განაცხადა, დედაქალაქის ახალი ავტობუსების ფერს მერია მოსახლეობასთან ერთად შეარჩევს. "ვფიქრობთ, რომ რადგან მწვანე პოლიტიკა და ეკოლოგია არის ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი, საზოგადოებრივი ტრანსპორტიც იყოს ბრენდირებული, მწვანე ფერის. შესაძლოა, იყოს ორ ფერში, ესეც არ არის გამორიცხული. საზოგადოების, მოსახლეობის ჩართულობა იქნება მნიშვნელოვანი. ხვალ მივემგზავრები მიუნხენში, სადაც ადგილზე დიზაინს განვსაზღვრავთ, თუ როგორი უნდა იყოს ყველაფერი და მოგაწვდით ინფორმაციას. შემოგთავაზებთ რამდენიმე ფერს და ერთად მივიღოთ გადაწყვეტილება. არ არის გამორიცხული, ჩავრთოთ ქართველი დიზაინერები და თბილისს ჰქონდეს ბრენდირებული ავტობუსები. ჩვენი ქალაქი და მოსახლეობა იმსახურებს, რომ ავტობუსები, რომელსაც ჩვენ შევიძენთ, განსხვავებული და ბრენდირებული იყოს", - განაცხადა კალაძემ. როგორც ცნობილია, მერია 2019 წლის ბოლოსთვის ყვითელი ავტობუსების მთლიანად ჩანაცვლებას გეგმავს. თავდაპირველად დედაქალაქში 90 ერთეული ავტობუსი შემოვა. კალაძის განცხადებით, 500-550 ავტობუსის შემოყვანა კი მოგვიანებით მოხდება. ავტობუსები სხვადასხვა ზომის იქნება 8, 10 და 12-მეტრიანი. [post_title] => კალაძე ახალი ავტობუსების ფერს ხალხთან ერთად შეარჩევს [ვიდეო] [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => kaladze-akhali-avtobusebis-fers-khalkhtan-ertad-shearchevs-video [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-18 16:55:20 [post_modified_gmt] => 2018-10-18 12:55:20 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94837 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 94832 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-10-19 11:00:16 [post_date_gmt] => 2018-10-19 07:00:16 [post_content] => მოხერხებულმა პილოტმა სამგზავრო ლაინერი ძლიერ შტორმში უსაფრთხოდ დასვა. ქსელში გავრცელდა ვიდეო, რომელიც ბრისტოლის აეროპორტშია გადაღებული და მასზე ავიაკომპანია TUI-ს თვითმფრინავია გამოსახული. კადრებში კარგად ჩანს, თუ რამდენად ძლიერია ქარი და რამდენად რთულად უახლოვდება ხომალდი საფრენ ბილიკს. ბრისტოლში ქარის სიჩქარე 17 მეტრ/წამს აღწევდა, რაც საკმაოდ მაღალი მაჩვენებელია. საბედნიეროდ, შტორმთან შერკინება მსხვერპლის გარეშე დასრულდა და პილოტმა თავისი საქმე იდეალურად შეასრულა. შეგახსენებთ, რომ ბრიტანეთში ძლიერი ქარი არც თუ ისე იშვიათადაა, ამიტომ მასთან გამკლავება ავიალაინერებს ხშირად უწევთ ხოლმე. [post_title] => პილოტმა სამგზავრო ლაინერი ძლიერ შტორმში უსაფრთხოდ დასვა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ilotma-samgzavro-laineri-dzlier-shtormshi-usafrtkhod-dasva [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-19 12:30:23 [post_modified_gmt] => 2018-10-19 08:30:23 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94832 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 94850 [post_author] => 8 [post_date] => 2018-10-19 11:07:55 [post_date_gmt] => 2018-10-19 07:07:55 [post_content] => საქართველოს ნაკრებში მთავარ მწვრთნელად 19 სპეციალისტს უმუშავია. მათგან ყველაზე მეტი მატჩი ჩვენმა ეროვნულმა გუნდმა თემურ ქეცბაიას ხელმძღვანელობით ჩაატარა. ის ნაკრებში 2010 წელს მოვიდა და 2014 წლამდე დარჩა. ქეცბაიას ანგარიშზე 40 მატჩია: 13 მოგება, 9 ფრე და 18 წაგება. გამარჯვებების რაოდენობით, ქეცბაიასთან ერთად, ალექსანდრე ჩივაძე ლიდერობს, თუმცა ლეგენდარულმა ქართველმა ფეხბურთელმა 13 მოგება 35 მატჩიდან დააგროვა. რაც შეეხება ჩვენი გუნდის ამჟამინდელ მთავარ მწვრთნელ ვლადიმირ ვაისს, მას რეალური შანსი აქვს, რომ შედეგი გააუმჯობესოს: სლოვაკის ანგარიშზე ამჟამად 28 მატჩია, რომელთაგან გუნდმა 11 მოიგო და თუ საქართველოს ნაკრებმა ერთა ლიგის დარჩენილი ორი შეხვედრა ანდორისა და ყაზახეთის წინააღმდეგ გამარჯვებით დაასრულა, ვაისის ანგარიშზე 30 მატჩი და 13 მოგება იქნება. გარდა ამისა, ვლადიმირ ვაისი პირველი მწვრთნელია დავით ყიფიანის შემდეგ, რომელსაც დადებითი ბალანსი აქვს. 1997 წელს, ყიფიანის მეთაურობით, გუნდმა 4 მატჩი მოიგო და 2 წააგო, ვაისს კი 11 მოგება და 9 წაგება აქვს. [post_title] => ვაისი ქეცბაიას და ჩივაძეს ეჯიბრება: მალე სლოვაკი ყველაზე მეტს მოიგებს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => vaisi-qecbaias-da-chivadzes-ejibreba-male-slovaki-yvelaze-mets-moigebs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-19 11:07:55 [post_modified_gmt] => 2018-10-19 07:07:55 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94850 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 94865 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-10-19 11:35:22 [post_date_gmt] => 2018-10-19 07:35:22 [post_content] => პარკირების საათობრივი გადასახადი სავარაუდოდ, პირველ ეტაპზე თბილისის ორ რაიონში – ძველ თბილისსა და საბურთალოზე დაწესდება. ამის შესახებ თბილისის მერიის ტრანსპორტის საქალაქო სამსახურის უფროსმა მამუკა მუმლაძემ ისაუბრა.
„პარკირების ნაწილში ჩვენი მიზანია, რომ ქუჩები გამტარიანი გავხადოთ. რატომ ეს ორი რაიონი? – ძველი თბილისი ტურისტულად მიმზიდველია, ხოლო ვაკე-საბურთალო ძირითადად საოფისე ადგილებია.
როგორც „ფორტუნას“ სატრანსპორტო სამსახურში განუცხადეს, ეს გეგმა ჯერ დამუშავების პროცესშია და არც ქუჩებისა და არც გადასახადის ოდენობა ამ დროისთვის ცნობილი არ არის. საბურთალოზე განიხილება შარტავას, კოსტავას, პეკინის, ვაჟა ფშაველას, ყაზბეგისა და მიცკევიჩის ქუჩები, ხოლო ძველ თბილისში საკრებულოდან ამაღლების ქუჩაზე არსებული ტერიტორია.
„მნიშვნელოვანია, რომ ავტომობილის მფლებელებმა, შეამცირონ მათი გამოყენება და გადასხდნენ საზოგადოებრივ ტრანსპორტზე, მას შემდეგ, რაც განვაახლებთ პარკს,“ – განაცხადეს სატრანსპორტო სამსახურში.
[post_title] => ქუჩები, სადაც პარკირების საათობრივი გადასახადი დაწესდება – მერიაში ორ რაიონზე მსჯელობენ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => quchebi-sadac-parkirebis-saatobrivi-gadasakhadi-dawesdeba-meriashi-or-raionze-msjeloben [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-19 11:35:22 [post_modified_gmt] => 2018-10-19 07:35:22 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94865 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 94812 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-10-18 14:41:54 [post_date_gmt] => 2018-10-18 10:41:54 [post_content] => დედაქალაქში სპეციალური შუქნიშნები განთავსდება, რომელიც ავტობუსს პრიორიტეტს მიანიჭებს, ჯერ ავტობუსს გაატარებს და შემდეგ ავტომობილებს. როგორც „ფორტუნას“ ტრანსპორტის საქალაქო სამსახურში განუცხადეს, ცვლილებების მიზანი, საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტში ჩაყენება და ამის უფრო კომფორტულ სისტემად გარდაქმნაა. „მეორე პლანზე გადადის კერძო ავტომობილების ინტერესები, თუმცა ეს პრობლემად არ უნდა აღვიქვათ“ – განაცხადეს ტრანსპორტის საქალაქო სამსახურში. მერიის ტრანსპორტის საქალაქო სამსახურის უფროსის მამუკა მუმლაძის განცხადებით, ასეთი შუქნიშანი ბაგებში უკვე დამონტაჟებულია და მუშაობს. „ასეთი შუქნიშნები უნდა დავაყენოთ შარტავა-კოსტავაზე, ასევე, ეს შუქნიშნები გაკეთდება ისეთ ადგილებზე, სადაც ავტობუსის სპეციალური ზოლები იქნება, სპეციალური სისტემით დაინახავს ავტობუსი რამდენ წუთში მოუახლოვდება, მანამდე გადათვლის ნაკადებს, გააჩერებს და ავტობუსს გაატარებს. ასეთი შუქნიშანი იქნება ყველა ქუჩაზე, სადაც ავტობუსის სპეციალური ზოლი იქნება,” – განაცხადა მუმლაძემ. სატრანსპორტო სამსახურში აცხადებენ, საზოგადოებრივ ტრანსპორტი კიდევ უფრო კომფორტული გახდება მას შემდგე, რაც მერიის მიერ დაანონსებული ახალი ავტობუსებით შეივსება და განახლდება ავტოპარკი, ასევე ქალაქში არსებული ბასლეინების რაოდენობა გაიზრდება. “ჩვენი მიზანია, კერძო ავტომობილების მფლობელებმა ყოველდღიური მოხმარებიდან ამოიღონ მანქანები და საზოგადოებრივ ტრანსპორტში გადაჯდნენ. ეს კარგი იქნება ეკოლოგიისთვისაც, საცობებისთვისაც და მათი ჯიბეებისთვისაც. თუმცა, ეს ყველაფერი ახალი ავტობუსების შემოყვანის შემდეგ დაიწყება,” – განაცხადეს სატრანსპორტო სამსახურში. [post_title] => კერძო ავტომობილები მეორე პლანზე გადადის – ქალაქში ავტობუსებისთვის სპეციალური შუქნიშნები დამონტაჟდება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => kerdzo-avtomobilebi-meore-planze-gadadis-qalaqshi-avtobusebistvis-specialuri-shuqnishnebi-damontadjdeba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-18 15:01:53 [post_modified_gmt] => 2018-10-18 11:01:53 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94812 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )