live

რა ნიშნებით შეიძლება მძღოლი მიხვდეს, რომ სტარტერს, ან გენერატორს პრობლემა აქვს?

რა ნიშნებით შეიძლება მძღოლი მიხვდეს, რომ სტარტერს, ან გენერატორს პრობლემა აქვს?

გადაცემას „ავტოსერვისი“ კომპანია „ვოლტის“ დამფუძნებელი აჩიკო ხუბუა ესტუმრა.

დღეს ჩვენ სტარტერებისა და გენერატორების გამართულ მუშაობაზე ვისაუბრებთ. თუმცა, მანამდე თქვენი კომპანიის შესახებ მოგვიყევით…

ბოლო 15 წლის განმავლობაში მოსკოვში, ამ სფეროში ვმუშაობდი. მსხვილი კომპანია იყო, რომელიც დინამოებისა და გენერატორების ვაჭრობით, აღდგენითა და სერვისით იყო დაკავებული. დამიგროვდა დიდი გამოცდილება. რამდენიმე თვის წინ საქართველოში დავიწყე მუშაობა. ვაწარმოებთ ნებისმიერ ავტომობილზე დინამოებისა და სტარტერების შეკეთებას ორთვიანი გარანტიით.

აღვწეროთ სტარტერი და გენერატორი…

ძრავის დაქოქვაში სტარტერის გარდა ბევრი დეტალია ჩართული. მისი ერთადერთი დანიშნულებაა, მოძრაობაში მოიყვანოს ე.წ. „მახავიკი“, ანუ დაატრიალოს ძრავი. როდესაც დაიქოქება ავტომობილი, ის ჩერდება. მისი მუშაობა მხოლოდ 3-5 წუთი გრძელდება. რაც შეეხება დინამოს, მისი მთავარი ფუნქციაა ავტომობილის ელექტროსისტემას მიაწოდოს სტაბილური დენი, რაც მსუბუქი ავტომობილისთვის 14.5 ვოლტია. ნაკლები აღარ ყოფნის აკუმულატორს დაქოქვისთვის. თავად აკუმულატორი ენერგიის წყაროს დაქოქვის მომენტში წარმოადგენს.

რა ნიშნებით შეიძლება მძღოლი მიხვდეს, რომ სტარტერს ან გენერატორს პრობლემა აქვს?

სტარტერთან დაკავშირებით ყველაზე გავრცელებული პრობლემაა ე.წ. ჩამრთველი რელეს დაზიანება. თუ რამდენიმე დატკაცუნების შემდეგ იქოქება, ნიშნავს, რომ რელეს პრობლემა აქვს. როდესაც ბენდექსის პრობლემაა, გვესმის ხმა, მაგრამ ძრავი არ ტრიალებს. ეს ნიშნავს, რომ ბენდექსი უკვე მწყობრიდან არის გამოსული და ის გამოსაცვლელია. რაც შეეხება დინამოს, აქ ყველაზე მარტივი მაგალითია, როდესაც მოწყობილობათა პანელზე აკუმულატორი აანთებს, ნიშნავს, რომ ქსელში დაბალი ძაბვაა. ასევე, ხდება ხოლმე, რომ პანელზე არ ანთებს, მაგრამ ძალაც არ ყოფნის, საბოლოოდ ერთ დილას ვეღარ დავქოქავთ ავტომობილს. ხშირად საკისრები იწყებს ხმაურს. მას მუდმივი რესურსი არ აქვს. როდესაც იწყებს ხრიალს, ის გამოსაცვლელია და აუცილებელია ნაწილი ხარისხიანი იყოს.

როდესაც ზეთი ხვდება დინამოს, რა ხდება ამ დროს?

ის მაშინვე არ გამოდის მწყობრიდან, მაგრამ დიდხანს ვეღარ იმუშავებს. ზეთი რეაქციაში გრაფიტის ნახშირებთან შედის, ხდება ნახშირების სწრაფი ცვეთა და მალე დინამო შესაკეთებელია. პირველ რიგში, უნდა გადაჭრათ პრობლემა თუ საიდან ეწვეთება ზეთი დინამოს.

დინამოს დასაშვები ვოლტაჟები როგორია?

სხვადასხვა დინამოში სხვადასხვა ვოლტაჟია ჩადებული, შესაძლოა ქარხნულად ჩადებული იყოს 14.2 ან 14.4 – გააჩნია. დატვირთვის დროს 13.7-ზე დაბლა თუ ჩამოდის, ეს უკვე ნორმა აღარ არის. მუშა დინამოს სამუშაო დიაპაზონი არის 13.7-დან 14.6-მდე.

გადავიდეთ რემონტის თემაზე, რომლის შეკეთება უფრო რთულია?

რა თქმა უნდა, უფრო რთულია დინამოს რემონტი. სტარტერში მეტი მექანიკაა, ვიდრე ელექტროობა. რაც შეეხება დინამოს, აქ ელექტროობასთან გვაქვს საქმე. ბევრი ელექტრიკოსი იწყებს ხოლმე მის რემონტს, ისე რომ არ გააჩნია არანაირი საშუალება, თუნდაც სტენდი. რემონტის დაწყებისას, დინამოს ვაყენებთ სტენდზე და ვამოწმებთ, როგორ იქცევა. თუ გაირკვა, რომ სტენდზეც არ მუშაობს, დინამო იშლება ნაწილებად და ხდება ცალკეული კვანძის გადამოწმება სხვადასხვა საშუალებებით. მას შემდეგ, რაც აღმოვაჩენთ, რა ნაწილშია პრობლემა, ხდება დეტალის შეცვლა, აწყობა და ისევ სტენდზე დაყენება, სადაც ავტომობილის იმიტაცია ხდება. თუ დინამო 100 ამპერიანია, სტენდზე 80 ამპერით ვტვირთავთ. თუ ყველა პარამეტრი სწორია და დინამო გამართულია, შეგვიძლია დავაყენოთ ავტომობილზე.

თუ არის თაობებს შორის სხვაობა?

დინამოებსა და სტარტერებში კარდინალური ცვლილებები არ მომხდარა. წინათ, სტარტერები პირდაპირი ჩართვით მუშაობდა, ახლა კი რედუქტორია ჩამატებული, ეს არის ძირითადი ცვლილება. რაც შეეხება დინამოს, ძალიან გაიზადა ამპერაჟი და თუ ადრე 60-70 ამპერიანი დინამო აკმაყოფილებდა ავტომობილის მოთხოვნებს, ახლა საბაზო კომპლექტაციის ავტომობილს 120 ამპერზე ნაკლები აღარ აქვს. თუ ადრე დინამო „თავისი ცხოვრებით ცხოვრობდა“ და მისი საქმე იყო 14.5 ვოლტი მოეცა, ახლა თანამედროვე დინამოები ავტომობილის ტვინიდან იმართება და ის განსაზღვრავს რა მომენტში რამდენი ვოლტი გამოიმუშავოს.

რა ექვემდებარება შეკეთებას?

გენერატორი შედგება შემდეგი დეტალებისგან: დიოდური ხიდი, რელე რეგულატორი, კოლექტორი, სტატორი და როტორი, ასევე საკისრები. ნებისმიერი კვანძის გამოცვლა გენერატორზე შესაძლებელია. ზოგჯერ რემონტი შესაძლოა უფრო ძვირი დაჯდეს, ვიდრე მეორადი გენერატორის დაყენება. როდესაც ფასები უტოლდება ერთმანეთს, ჩემი რჩევაა ის შეაკეთოთ. როდესაც გენერატორი დაიშლება, ჩანს, რა პრობლემაა და იცვლება დაზიანებული ნაწილი. მეორადი გენერატორის შეძენისას კი გარანტიას არავინ გაძლევთ. არავინ იცის, რა მდგომარეობაშია საკისრები, ნახშირი და ა.შ.

ნაწილები ადგილზე გაქვთ?

რამდენიმე პოპულარული მარკის პრაქტიკულად ყველა დეტალი გვაქვს. ბაზრის შესწავლის პროცესში ვართ, ვაკვირდებით, რა ფუჭდება ყველაზე ხშირად. თუ ადგილზე არ გვაქვს, შეგვიძლია ნებისმიერი დეტალი მაქსიმუმ ათი დღის ვადაში საქართველოში ჩამოვიტანოთ. გვაქვს ორთვიანი გარანტიაც. გარანტიას ვიძლევით იმ დეტალებზე, რაც ჩვენ შევცვალეთ.

რა რჩევებს მისცემდით ავტომოყვარულებს?

ჩემი რჩევაა, ნებისმიერ სფეროში ყოველთვის პროფესიონალებს მიმართეთ. ჩვენი მისამართია: ხოშარაულის N30.

Tel: 551 07 11 99 / 551 06 11 99

 

გადაცემის აუდიოჩანაწერი

18 მაისი, 2018

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2018-10-18 15:22:04' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 94837 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-10-18 16:55:20 [post_date_gmt] => 2018-10-18 12:55:20 [post_content] => თბილისის მერი კახა კალაძე ავტობუსების შესარჩევად, პოლონეთში, Man-ის ქარხანას ეწვია. კალაძემ ქარხნიდან „ფეისბუქ ლაივი“ ჩართო და მოსახლეობას ქარხანაში არსებული მოდელები დაათვალიერებინა. როგორც მან განაცხადა, დედაქალაქის ახალი ავტობუსების ფერს მერია მოსახლეობასთან ერთად შეარჩევს. "ვფიქრობთ, რომ რადგან მწვანე პოლიტიკა და ეკოლოგია არის ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი, საზოგადოებრივი ტრანსპორტიც იყოს ბრენდირებული, მწვანე ფერის. შესაძლოა, იყოს ორ ფერში, ესეც არ არის გამორიცხული. საზოგადოების, მოსახლეობის ჩართულობა იქნება მნიშვნელოვანი. ხვალ მივემგზავრები მიუნხენში, სადაც ადგილზე დიზაინს განვსაზღვრავთ, თუ როგორი უნდა იყოს ყველაფერი და მოგაწვდით ინფორმაციას. შემოგთავაზებთ რამდენიმე ფერს და ერთად მივიღოთ გადაწყვეტილება. არ არის გამორიცხული, ჩავრთოთ ქართველი დიზაინერები და თბილისს ჰქონდეს ბრენდირებული ავტობუსები. ჩვენი ქალაქი და მოსახლეობა იმსახურებს, რომ ავტობუსები, რომელსაც ჩვენ შევიძენთ, განსხვავებული და ბრენდირებული იყოს", - განაცხადა კალაძემ. როგორც ცნობილია, მერია 2019 წლის ბოლოსთვის ყვითელი ავტობუსების მთლიანად ჩანაცვლებას გეგმავს. თავდაპირველად დედაქალაქში 90 ერთეული ავტობუსი შემოვა. კალაძის განცხადებით, 500-550 ავტობუსის შემოყვანა კი მოგვიანებით მოხდება. ავტობუსები სხვადასხვა ზომის იქნება 8, 10 და 12-მეტრიანი. [post_title] => კალაძე ახალი ავტობუსების ფერს ხალხთან ერთად შეარჩევს [ვიდეო] [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => kaladze-akhali-avtobusebis-fers-khalkhtan-ertad-shearchevs-video [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-18 16:55:20 [post_modified_gmt] => 2018-10-18 12:55:20 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94837 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 94832 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-10-19 11:00:16 [post_date_gmt] => 2018-10-19 07:00:16 [post_content] => მოხერხებულმა პილოტმა სამგზავრო ლაინერი ძლიერ შტორმში უსაფრთხოდ დასვა. ქსელში გავრცელდა ვიდეო, რომელიც ბრისტოლის აეროპორტშია გადაღებული და მასზე ავიაკომპანია TUI-ს თვითმფრინავია გამოსახული. კადრებში კარგად ჩანს, თუ რამდენად ძლიერია ქარი და რამდენად რთულად უახლოვდება ხომალდი საფრენ ბილიკს. ბრისტოლში ქარის სიჩქარე 17 მეტრ/წამს აღწევდა, რაც საკმაოდ მაღალი მაჩვენებელია. საბედნიეროდ, შტორმთან შერკინება მსხვერპლის გარეშე დასრულდა და პილოტმა თავისი საქმე იდეალურად შეასრულა. შეგახსენებთ, რომ ბრიტანეთში ძლიერი ქარი არც თუ ისე იშვიათადაა, ამიტომ მასთან გამკლავება ავიალაინერებს ხშირად უწევთ ხოლმე. [post_title] => პილოტმა სამგზავრო ლაინერი ძლიერ შტორმში უსაფრთხოდ დასვა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ilotma-samgzavro-laineri-dzlier-shtormshi-usafrtkhod-dasva [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-19 12:30:23 [post_modified_gmt] => 2018-10-19 08:30:23 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94832 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 94850 [post_author] => 8 [post_date] => 2018-10-19 11:07:55 [post_date_gmt] => 2018-10-19 07:07:55 [post_content] => საქართველოს ნაკრებში მთავარ მწვრთნელად 19 სპეციალისტს უმუშავია. მათგან ყველაზე მეტი მატჩი ჩვენმა ეროვნულმა გუნდმა თემურ ქეცბაიას ხელმძღვანელობით ჩაატარა. ის ნაკრებში 2010 წელს მოვიდა და 2014 წლამდე დარჩა. ქეცბაიას ანგარიშზე 40 მატჩია: 13 მოგება, 9 ფრე და 18 წაგება. გამარჯვებების რაოდენობით, ქეცბაიასთან ერთად, ალექსანდრე ჩივაძე ლიდერობს, თუმცა ლეგენდარულმა ქართველმა ფეხბურთელმა 13 მოგება 35 მატჩიდან დააგროვა. რაც შეეხება ჩვენი გუნდის ამჟამინდელ მთავარ მწვრთნელ ვლადიმირ ვაისს, მას რეალური შანსი აქვს, რომ შედეგი გააუმჯობესოს: სლოვაკის ანგარიშზე ამჟამად 28 მატჩია, რომელთაგან გუნდმა 11 მოიგო და თუ საქართველოს ნაკრებმა ერთა ლიგის დარჩენილი ორი შეხვედრა ანდორისა და ყაზახეთის წინააღმდეგ გამარჯვებით დაასრულა, ვაისის ანგარიშზე 30 მატჩი და 13 მოგება იქნება. გარდა ამისა, ვლადიმირ ვაისი პირველი მწვრთნელია დავით ყიფიანის შემდეგ, რომელსაც დადებითი ბალანსი აქვს. 1997 წელს, ყიფიანის მეთაურობით, გუნდმა 4 მატჩი მოიგო და 2 წააგო, ვაისს კი 11 მოგება და 9 წაგება აქვს. [post_title] => ვაისი ქეცბაიას და ჩივაძეს ეჯიბრება: მალე სლოვაკი ყველაზე მეტს მოიგებს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => vaisi-qecbaias-da-chivadzes-ejibreba-male-slovaki-yvelaze-mets-moigebs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-19 11:07:55 [post_modified_gmt] => 2018-10-19 07:07:55 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94850 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 94865 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-10-19 11:35:22 [post_date_gmt] => 2018-10-19 07:35:22 [post_content] => პარკირების საათობრივი გადასახადი სავარაუდოდ, პირველ ეტაპზე თბილისის ორ რაიონში – ძველ თბილისსა და საბურთალოზე დაწესდება. ამის შესახებ თბილისის მერიის ტრანსპორტის საქალაქო სამსახურის უფროსმა მამუკა მუმლაძემ ისაუბრა.
„პარკირების ნაწილში ჩვენი მიზანია, რომ ქუჩები გამტარიანი გავხადოთ. რატომ ეს ორი რაიონი? – ძველი თბილისი ტურისტულად მიმზიდველია, ხოლო ვაკე-საბურთალო ძირითადად საოფისე ადგილებია.
როგორც „ფორტუნას“ სატრანსპორტო სამსახურში განუცხადეს, ეს გეგმა ჯერ დამუშავების პროცესშია და არც ქუჩებისა და არც გადასახადის ოდენობა ამ დროისთვის ცნობილი არ არის. საბურთალოზე განიხილება შარტავას, კოსტავას, პეკინის, ვაჟა ფშაველას, ყაზბეგისა და მიცკევიჩის ქუჩები, ხოლო ძველ თბილისში საკრებულოდან ამაღლების ქუჩაზე არსებული ტერიტორია.
„მნიშვნელოვანია, რომ ავტომობილის მფლებელებმა, შეამცირონ მათი გამოყენება და გადასხდნენ საზოგადოებრივ ტრანსპორტზე, მას შემდეგ, რაც განვაახლებთ პარკს,“ – განაცხადეს სატრანსპორტო სამსახურში.
[post_title] => ქუჩები, სადაც პარკირების საათობრივი გადასახადი დაწესდება – მერიაში ორ რაიონზე მსჯელობენ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => quchebi-sadac-parkirebis-saatobrivi-gadasakhadi-dawesdeba-meriashi-or-raionze-msjeloben [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-19 11:35:22 [post_modified_gmt] => 2018-10-19 07:35:22 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94865 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 94840 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-10-18 17:57:49 [post_date_gmt] => 2018-10-18 13:57:49 [post_content] => დედაქალაქში, 9 მისამართზე ტაქსების პარკირების ადგილები დაიხაზა. ყვითელ ფერში შესრულებული მონიშვნები რუსთაველის გამზირზე, მეტროსადგურ „თავისუფლების მოედანთან“; ქავთარაძის ქ. N44-თან; ვაჟა ფშაველას გამზირის N41 და N71-თან; ყაზბეგის გამზირის N12-თან; იონა ვაკელის ქუჩაზე, რესპუბლიკური საავადმყოფოს მიმდებარედ; წინანდლის ქუჩაზე, პირველი კლინიკური საავადმყოფოს მიმდებარედ; პაიჭაძისა და მიქელაძის ქუჩების გადაკვეთაზე და ლუბლიანას ქ. N21ა-სთან გაკეთდა. თბილისის მერიამ ტაქსების უფასო პარკირებისთვის, დედაქალაქის მასშტაბით, 274 ადგილზე გათვლილი 86 ლოკაცია შეარჩია. მათი განლაგების სქემის ხილვა უკვე შესაძლებელია ვებგვერდზე http://maps.tbilisi.gov.ge. „თბილისის პარკინგი“ გამოყოფილ ყველა წერტილში დახაზვის პროცესს უახლოეს ხანებში დაასრულებს. პარკირების ადგილებზე განთავსდება საგზაო ნიშნებიც ქართული და ლათინური წარწერებით. ტაქსებისთვის საპარკინგე ადგილები ძირითადად იმ უბნებში გამოიყო, სადაც ავტომანქანის გაჩერება სირთულეს წარმოადგენს. პრიორიტეტულად  განისაზღვრა ადგილები: ტაქსების დგომის წერტილებში; საავადმყოფოებთან; მეტროსადგურებთან და ავტობუსების გაჩერებების სიახლოვეს; სავაჭრო ცენტრებთან; სასტუმროებთან. გასათვალისწინებელია, რომ ტაქსებისთვის ეს სისტემა თბილისის მთავრობის მიერ პარკირების სფეროს რეფორმისა და გარკვეულ უბნებში ზონალური პარკირების შემოღების შემდგომაც შენარჩუნდება. [post_title] => თბილისში ტაქსების პარკირების ადგილების დახაზვა დაიწყო [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tbilisshi-taqsebis-parkirebis-adgilebis-dakhazva-daiwyo [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-18 17:57:49 [post_modified_gmt] => 2018-10-18 13:57:49 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94840 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 94837 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-10-18 16:55:20 [post_date_gmt] => 2018-10-18 12:55:20 [post_content] => თბილისის მერი კახა კალაძე ავტობუსების შესარჩევად, პოლონეთში, Man-ის ქარხანას ეწვია. კალაძემ ქარხნიდან „ფეისბუქ ლაივი“ ჩართო და მოსახლეობას ქარხანაში არსებული მოდელები დაათვალიერებინა. როგორც მან განაცხადა, დედაქალაქის ახალი ავტობუსების ფერს მერია მოსახლეობასთან ერთად შეარჩევს. "ვფიქრობთ, რომ რადგან მწვანე პოლიტიკა და ეკოლოგია არის ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი, საზოგადოებრივი ტრანსპორტიც იყოს ბრენდირებული, მწვანე ფერის. შესაძლოა, იყოს ორ ფერში, ესეც არ არის გამორიცხული. საზოგადოების, მოსახლეობის ჩართულობა იქნება მნიშვნელოვანი. ხვალ მივემგზავრები მიუნხენში, სადაც ადგილზე დიზაინს განვსაზღვრავთ, თუ როგორი უნდა იყოს ყველაფერი და მოგაწვდით ინფორმაციას. შემოგთავაზებთ რამდენიმე ფერს და ერთად მივიღოთ გადაწყვეტილება. არ არის გამორიცხული, ჩავრთოთ ქართველი დიზაინერები და თბილისს ჰქონდეს ბრენდირებული ავტობუსები. ჩვენი ქალაქი და მოსახლეობა იმსახურებს, რომ ავტობუსები, რომელსაც ჩვენ შევიძენთ, განსხვავებული და ბრენდირებული იყოს", - განაცხადა კალაძემ. როგორც ცნობილია, მერია 2019 წლის ბოლოსთვის ყვითელი ავტობუსების მთლიანად ჩანაცვლებას გეგმავს. თავდაპირველად დედაქალაქში 90 ერთეული ავტობუსი შემოვა. კალაძის განცხადებით, 500-550 ავტობუსის შემოყვანა კი მოგვიანებით მოხდება. ავტობუსები სხვადასხვა ზომის იქნება 8, 10 და 12-მეტრიანი. [post_title] => კალაძე ახალი ავტობუსების ფერს ხალხთან ერთად შეარჩევს [ვიდეო] [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => kaladze-akhali-avtobusebis-fers-khalkhtan-ertad-shearchevs-video [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-18 16:55:20 [post_modified_gmt] => 2018-10-18 12:55:20 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94837 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )