live

რატომ არის საჭირო ტექინსპექტირება და რა პროცედურებს გადის ავტომობილი

რატომ არის საჭირო ტექინსპექტირება და რა პროცედურებს გადის ავტომობილი

„ავტორადიოს“ გადაცემაში „ავტოსერვისი“ კომპანია ”ქვიქტესტის” წარმომადგენლები, ტექნიკური მენეჯერი შოთა ღვინერია და გაყიდვების მენეჯერი გიორგი დარბაიძე ეწვივნენ და დეტალურად ისაუბრეს ისეთ მნიშვნელოვან და აქტუალურ საკითხზე, როგორიცაა ავტომობილის ტექნიკური ინსპექტირება.

 

რატომ არის საჭირო ტექინსპექტირება?

ჩვენი ქვეყნის ავტოპარკი გარკვეულწილად მოძველებულია. ინსპექტირება საჭიროა, რომ მინიმუმამდე დავიყვანოთ ავტოსაგზაო შემთხვევები და მოხდეს გარემოსთვის მიყენებული ზიანის მინიმიზაცია. ასევე აუცილებელია ჯანმრთელობის თვალსაზრისით. ჯანდაცვის სამინისტროს ინფორმაციით, ძალიან ბევრია სიმსივნით დაავადებული ადამიანი, ბავშვებშიც ხშირია ეს პრობლემა. გამონაბოლქვის ზღვარი უნდა იყოს ძალიან დაბალი, რათა მსგავს შემთხვევებს თავი ავარიდოთ.

რა პროცედურებს გადის ავტომობილი ტექინსპექტირების პროცესში?

მფლობელს ან წარმომადგენელს ავტომობილი მოჰყავს ინსპექტირების ცენტრში, აჩერებს პარკინგზე, მას ხვდება კონსულტანტი და გაესაუბრება. შემდეგ შედიან მისაღებში, გადის რეგისტრაციას და იხდის შესაბამისი მომსახურების საფასურს ავტომანქანის კატეგორიის მიხედვით და ელოდება ტესტირების დასრულებას.
ჩვენს ინსპექტორს ავტომობილი შეჰყავს ინსპექტირების ხაზზე და იწყება ტესტირების პროცესი. პროცესი გამჭვირვალეა და ავტომობილის მფლობელს შეუძლია მიმდინარეობას თვალი ადევნოს.

ტესტირების პროცესს აქვს რამდენიმე პარამეტრი: ვიზუალური დათვალიერება, იდენტიფიკაცია. ყველა ინსპექტირების ცენტრს განსხვავებულად აქვს პროცესი გადანაწილებული. მომდევნო ტესტია გამონაბოლქვის ტესტი დიზელის ძრავიანი და ბენზინის ძრავიანი ავტომობილებისთვის. შემდეგ გადადის თვლების შეყრის კუთხის გაზომვაზე, მერე მოდის სამუხრუჭე სისტემის პირველი ღერძი, მეორე ღერძი და ასე შემდეგ. მოწმდება ხვედრითი სამუხრუჭე ძალა, თვლებს შორის სხვაობები, შემდეგ გადადის სათვალთვალო ორმოზე ქვემოდან ვიზუალური დათვალიერებისთვის, სადმე რაიმე გაჟონვა ხომ არ არის. ამავდროულად მოწმდება ხილვადობა, ე.წ. საქარე მინები, ზედმეტად დამუქებული რომ არ იყოს, ტექნიკურ რეგლამენტს ხომ არ ცდება. ასევე მოწმდება მოხვევის მაჩვენებლები, მინამწმენდი ჯაგრისები და ა.შ. ყველა ამ პარამეტრის გავლის შემდეგ ავტომობილი გადის წინა ფარის ტესტერზე და ფაქტობრივად ამით სრულდება პროცესი. მიღებული მონაცემები ავტომატურად ჯდება ჩვენს შიდა ერთიან ელექტრონულ სისტემაში, იბეჭდება ანგარიში. თითოეული კვლევის შედეგი, მონაცემები ინახება ინსპექტირების ცენტრში და ბუნებრივია ავტომფლობელსაც ვატანთ.

 

თუ ავტომობილმა ტექინსპექტირების ზოგიერთი პარამეტრი ვერ დააკმაყოფილა, ამ შემთხვევაში რა ხდება?

ასეთ დროს, ავტომფლობელს ეძლევა 30-დღიანი ვადა პრობლემის გამოსასწორებლად. თუ აღნიშნული პარამეტრი გამოასწორა და იმავე ტესტირების ცენტრს მიმართა, უფასოდ გაივლის განმეორებით ტესტირებას და შემოწმდება მხოლოდ იმ პარამეტრზე, რაზეც ფიქსირდებოდა დარღვევა. თუ მეორედაც ვერ დააკმაყოფილა ტექნიკური რეგლამენტით გაწერილი მოთხოვნები, ამ შემთხვევაში მომდევნო ტესტი ტარდება საერთო წესით, თავიდან შემოწმდება ყველაფერი და თანხასაც თავიდან გადაიხდის.

რას უნდა მიაქციოს ავტომფლობელმა ყურადღება, სანამ ავტომობილი ინსპექტირებას გაივლის?

რთული სათქმელია, ნებისმიერი ავტომობილის მძღოლმა თავად უკეთ იცის რა აქვს დაზიანებული მის ავტომობილს. ძირითადი დარღვევები ფიქსირდება, მაგალითად ნათურებზე. ნათურა ღირს ძალიან იაფი და 2 წუთი ჭირდება მის შეცვლას, უბრალოდ ყურადღებას არ აქცევს ადამიანი. ასევეა საბურავები. ინსპექტირების ცენტრმა რომ არ გითხრას, თვალითაც ჩანს, რომ გაცვეთილია და უნდა გამოიცვალოს. აი გამონაბოლქვსა და სამუხრუჭე ძალას ავტომფლობელი თავად ვერ შეამოწმებს, თუ ტესტერზე არ შემოწმდა.

 

როგორ იქნება ტექინსპექტირება მარჯვენასაჭიანი ავტომობილებისთვის?

ასეთი ავტომობილების ძირითადი პრობლემაა შორი ნათების ფარები, რომელსაც დახრის კუთხე აქვს პირიქით, ანუ საწინააღმდეგო მიმართულებით მოძრავი ავტომობილის მძღოლს უჭრის თვალებს და პირდაპირ ანათებს. ასეთ დროს უმჯობესია შეიცვალოს ფარები და დაყენდეს მარცხენასაჭიანის, მაგრამ არსებობს მოდელები, რომელთა მარჯვენასაჭიანი ვარიანტი საერთოდ არ გამოუშვია ქარხანას. საუკეთესო ვარიანტია სტიკერის დარტყმა ფარის ზედა კუთხეში, ასეთ დროს ტესტს ჩააბარებს ავტომობილი.


მსმენელი: როდიდან იწყება ტექინსპექტირება? საქარე მინა აუცილებლად გამოცვლილი უნდა იყოს?

იურიდიული პირებისა და სახელმწიფოზე რეგისტრირებული ავტომობილების ინსპექტირება უკვე ერთ თვეზე მეტია დაიწყო. 3.0 და ზევით ძრავიან მანქანებზე იწყება 1 ოქტომბრიდან, 1 იანვრიდან კი ყველა ტიპის ავტომობილზე გავრცელდება. ავტომობილის რეგისტრაციის თარიღის მიხედვით ეტაპობრივად არის დანაწილებული. მაგალითად, თუ თქვენი ავტომობილი აგვისტოშია რეგისტრირებული, 2019 წლის აგვისტომდე შეგიძლიათ გაატაროთ ტესტზე.
საქარე მინა არ უნდა იყოს დაზიანებული, მინამწმენდის არეში არ უნდა ფიქსირდებოდეს ბზარები და ლაქები.

 


ასეთი ტენდენცია ჩამოყალიბდა: ნათხოვარი ავტონაწილებით გადიან ტექინსპექტირებაზე. როგორი იქნება კონტროლის მექანიზმი?

ამის კონტროლის მექანიზმი არ ვიცი, ვერ წარმომიდგენია როგორ უნდა მივხვდეთ მაგალითად საბურავი ნათხოვარი აქვს თუ არა მფლობელს.

დიზელისა და ბენზიის ძრავებზე განსხვავებული მონაცემებია მოთხოვნაში?

ბენზინის ძრავიანი ავტომობილები იყოფა რამდენიმე კატეგორიად, კატალიზატორიანი და უკატალიზატორო (ქარხნულად). უკატალიზატოროებში ორი ნორმა გვაქვს 1986 წლამდე და 1986 წლის 1 ოქტომბრის შემდეგ გამოსული ავტომობილები, ეს არის 3,5 და 4,5 Co-ს დასაშვები მნიშვნელობა. კატალიზატორიან ავტომობილებზე, ტექნიკური რეგლამენტით გათვალისწინებულია 0,8% Co-ს დასაშვები ნორმა. 2020 წლიდან კი უკუსვლაზე Co-ს დასაშვები მნიშვნელობა იქნება 0,5 და მაღალ ბრუნზე 0,3. ასევე, 2020 წლამდე კატალიზატორები საერთოდ არ მოითხოვება, 2020-წლიდან კი ძალაში შევა კატალიზატორის მოთხოვნა და ვინ კოდის გამოყენებით დადგინდება კონკრეტულ ავტომობილს მოყვა თუ არა ქარხნულად კატალიზატორი.

დიზელის ძრავიანი ავტომობილები იყოფა ორ  ნაწილად, ტურბო ჩაბერვით და ტურბინის გარეშე. ტურბინის გარეშე ძრავისთვის დასაშვებია 2,5 შთანთქმის კოეფიციენტი, ტურბინიანისთვის კი 3,0.

ასევე, 1960 წლამდე რეგისტრირებული ავტომობილები ტექინსპექტირებას არ ექვემდებარება, ასევე 1980 წლამდე დიზელის ძრავიანი ავტომობილებს გამონაბოლქვებზე ტესტი არ უტარდებათ.

 


თქვენი კომპანის შესახებ რომ გვესაუბროთ, ფილიალების და ხაზების შესახებაც საინტერესოა ინფორმაციის მიღება და საერთოდ როგორ მოღვაწეობთ ამ ბაზარზე? 

ჩვენი კომპანია, ამ ეტაპზე ყველაზე მსხვილია ბაზარზე, 17 ხაზით ვართ წარმოდგენილი საქართველოს მასშტაბით – თბილისში, რუსთავში, ქუთაისსა და ბათუმში გვაქვს ფილიალები. 17 ხაზი საშუალება გვაძლევს, რომ უპრობლემოდ და რიგის გარეშე გავატაროთ ავტომობილები. ინსპექტირების დროის დაჯავშნაც არის ჩვენთან შესაძლებელი, ონლაინ რეჟიმში, ვებ გვერდის მეშვეობით. პარალელურ რეჟიმში შეგვიძლია გავატაროთ როგორც იურიდიული, ასევე ფიზიკური პირები. ორშაბათიდან პარასკევის ჩათვლით 10:00-დან 19:00 საათამდე ვმუშაობთ და შაბათს 10:00დან 15:00 სთ-მდე.

 

მსმენელი: ტერიტორიულად სად მდებარეობს ცენტრები თბილისში და ფასი როგორია კონკრეტულად „ტოიოტა პრიუსზე“?

მისამართი: ჯორჯ ბალანჩინის # 36, დიღომში. ტელეფონი: 248 00 42. ვებ გვერდი: https://quicktest.ge/

„ტოიოტა პრიუსი“ გახლავთ მ1 კატეგორია და ინსპექტირების ფასია 60 ლარი.


კონკრეტული რჩევები როგორია ავტომფლობელებისთვის?

გიყვარდეთ თქვენი ავტომობილები, ეს ძალიან ბევრს ნიშნავს ავტომობილისთვისაც და ავტომფლობელისთვისაც.
რაიმე ოდნავი ხარვეზის შემჩნევის შემთხვევაში ეცადეთ გამოასწოროთ, არ გაამწვავოთ სიტუაცია, რადგან მომავალში, როდესაც ავტონაწილები ერთმანეთს ჩაითრევს, უფრო დიდ ფინანსურ ხარჯებთან იქნება დაკავშირებული.
სულაც არ არის საჭირო კანონის ამოქმედებას ველოდოთ, ნებაყოფლობით შეგიძლიათ ეწვიოთ სერვის ცენტრს და გაიაროთ ინსპექტირება.

გადაცემის აუდიოჩანაწერი

 

7 აგვისტო, 2018

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2018-10-19 05:54:34' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 94832 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-10-19 11:00:16 [post_date_gmt] => 2018-10-19 07:00:16 [post_content] => მოხერხებულმა პილოტმა სამგზავრო ლაინერი ძლიერ შტორმში უსაფრთხოდ დასვა. ქსელში გავრცელდა ვიდეო, რომელიც ბრისტოლის აეროპორტშია გადაღებული და მასზე ავიაკომპანია TUI-ს თვითმფრინავია გამოსახული. კადრებში კარგად ჩანს, თუ რამდენად ძლიერია ქარი და რამდენად რთულად უახლოვდება ხომალდი საფრენ ბილიკს. ბრისტოლში ქარის სიჩქარე 17 მეტრ/წამს აღწევდა, რაც საკმაოდ მაღალი მაჩვენებელია. საბედნიეროდ, შტორმთან შერკინება მსხვერპლის გარეშე დასრულდა და პილოტმა თავისი საქმე იდეალურად შეასრულა. შეგახსენებთ, რომ ბრიტანეთში ძლიერი ქარი არც თუ ისე იშვიათადაა, ამიტომ მასთან გამკლავება ავიალაინერებს ხშირად უწევთ ხოლმე. [post_title] => პილოტმა სამგზავრო ლაინერი ძლიერ შტორმში უსაფრთხოდ დასვა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ilotma-samgzavro-laineri-dzlier-shtormshi-usafrtkhod-dasva [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-19 12:30:23 [post_modified_gmt] => 2018-10-19 08:30:23 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94832 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 94850 [post_author] => 8 [post_date] => 2018-10-19 11:07:55 [post_date_gmt] => 2018-10-19 07:07:55 [post_content] => საქართველოს ნაკრებში მთავარ მწვრთნელად 19 სპეციალისტს უმუშავია. მათგან ყველაზე მეტი მატჩი ჩვენმა ეროვნულმა გუნდმა თემურ ქეცბაიას ხელმძღვანელობით ჩაატარა. ის ნაკრებში 2010 წელს მოვიდა და 2014 წლამდე დარჩა. ქეცბაიას ანგარიშზე 40 მატჩია: 13 მოგება, 9 ფრე და 18 წაგება. გამარჯვებების რაოდენობით, ქეცბაიასთან ერთად, ალექსანდრე ჩივაძე ლიდერობს, თუმცა ლეგენდარულმა ქართველმა ფეხბურთელმა 13 მოგება 35 მატჩიდან დააგროვა. რაც შეეხება ჩვენი გუნდის ამჟამინდელ მთავარ მწვრთნელ ვლადიმირ ვაისს, მას რეალური შანსი აქვს, რომ შედეგი გააუმჯობესოს: სლოვაკის ანგარიშზე ამჟამად 28 მატჩია, რომელთაგან გუნდმა 11 მოიგო და თუ საქართველოს ნაკრებმა ერთა ლიგის დარჩენილი ორი შეხვედრა ანდორისა და ყაზახეთის წინააღმდეგ გამარჯვებით დაასრულა, ვაისის ანგარიშზე 30 მატჩი და 13 მოგება იქნება. გარდა ამისა, ვლადიმირ ვაისი პირველი მწვრთნელია დავით ყიფიანის შემდეგ, რომელსაც დადებითი ბალანსი აქვს. 1997 წელს, ყიფიანის მეთაურობით, გუნდმა 4 მატჩი მოიგო და 2 წააგო, ვაისს კი 11 მოგება და 9 წაგება აქვს. [post_title] => ვაისი ქეცბაიას და ჩივაძეს ეჯიბრება: მალე სლოვაკი ყველაზე მეტს მოიგებს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => vaisi-qecbaias-da-chivadzes-ejibreba-male-slovaki-yvelaze-mets-moigebs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-19 11:07:55 [post_modified_gmt] => 2018-10-19 07:07:55 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94850 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 94865 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-10-19 11:35:22 [post_date_gmt] => 2018-10-19 07:35:22 [post_content] => პარკირების საათობრივი გადასახადი სავარაუდოდ, პირველ ეტაპზე თბილისის ორ რაიონში – ძველ თბილისსა და საბურთალოზე დაწესდება. ამის შესახებ თბილისის მერიის ტრანსპორტის საქალაქო სამსახურის უფროსმა მამუკა მუმლაძემ ისაუბრა.
„პარკირების ნაწილში ჩვენი მიზანია, რომ ქუჩები გამტარიანი გავხადოთ. რატომ ეს ორი რაიონი? – ძველი თბილისი ტურისტულად მიმზიდველია, ხოლო ვაკე-საბურთალო ძირითადად საოფისე ადგილებია.
როგორც „ფორტუნას“ სატრანსპორტო სამსახურში განუცხადეს, ეს გეგმა ჯერ დამუშავების პროცესშია და არც ქუჩებისა და არც გადასახადის ოდენობა ამ დროისთვის ცნობილი არ არის. საბურთალოზე განიხილება შარტავას, კოსტავას, პეკინის, ვაჟა ფშაველას, ყაზბეგისა და მიცკევიჩის ქუჩები, ხოლო ძველ თბილისში საკრებულოდან ამაღლების ქუჩაზე არსებული ტერიტორია.
„მნიშვნელოვანია, რომ ავტომობილის მფლებელებმა, შეამცირონ მათი გამოყენება და გადასხდნენ საზოგადოებრივ ტრანსპორტზე, მას შემდეგ, რაც განვაახლებთ პარკს,“ – განაცხადეს სატრანსპორტო სამსახურში.
[post_title] => ქუჩები, სადაც პარკირების საათობრივი გადასახადი დაწესდება – მერიაში ორ რაიონზე მსჯელობენ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => quchebi-sadac-parkirebis-saatobrivi-gadasakhadi-dawesdeba-meriashi-or-raionze-msjeloben [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-19 11:35:22 [post_modified_gmt] => 2018-10-19 07:35:22 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94865 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 94855 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-10-19 11:13:35 [post_date_gmt] => 2018-10-19 07:13:35 [post_content] => დედაქალაქში, 9 მისამართზე ტაქსების პარკირების ადგილები დაიხაზა. ყვითელ ფერში შესრულებული მონიშვნები რუსთაველის გამზირზე, მეტროსადგურ „თავისუფლების მოედანთან“; ქავთარაძის ქ. N44-თან; ვაჟა ფშაველას გამზირის N41 და N71-თან; ყაზბეგის გამზირის N12-თან; იონა ვაკელის ქუჩაზე, რესპუბლიკური საავადმყოფოს მიმდებარედ; წინანდლის ქუჩაზე, პირველი კლინიკური საავადმყოფოს მიმდებარედ; პაიჭაძისა და მიქელაძის ქუჩების გადაკვეთაზე და ლუბლიანას ქ. N21ა-სთან გაკეთდა. თბილისის მერიამ ტაქსების უფასო პარკირებისთვის, დედაქალაქის მასშტაბით, 274 ადგილზე გათვლილი 86 ლოკაცია შეარჩია. მათი განლაგების სქემის ხილვა უკვე შესაძლებელია ვებგვერდზე http://maps.tbilisi.gov.ge. „თბილისის პარკინგი“ გამოყოფილ ყველა წერტილში დახაზვის პროცესს უახლოეს ხანებში დაასრულებს. პარკირების ადგილებზე განთავსდება საგზაო ნიშნებიც ქართული და ლათინური წარწერებით. ტაქსებისთვის საპარკინგე ადგილები ძირითადად იმ უბნებში გამოიყო, სადაც ავტომანქანის გაჩერება სირთულეს წარმოადგენს. პრიორიტეტულად  განისაზღვრა ადგილები: ტაქსების დგომის წერტილებში; საავადმყოფოებთან; მეტროსადგურებთან და ავტობუსების გაჩერებების სიახლოვეს; სავაჭრო ცენტრებთან; სასტუმროებთან. გასათვალისწინებელია, რომ ტაქსებისთვის ეს სისტემა თბილისის მთავრობის მიერ პარკირების სფეროს რეფორმისა და გარკვეულ უბნებში ზონალური პარკირების შემოღების შემდგომაც შენარჩუნდება. [post_title] => თბილისში ტაქსების პარკირების ადგილების დახაზვა დაიწყო [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tbilisshi-taqsebis-parkirebis-adgilebis-dakhazva-daiwyo-2 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-19 11:13:35 [post_modified_gmt] => 2018-10-19 07:13:35 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94855 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 94869 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-10-19 13:59:56 [post_date_gmt] => 2018-10-19 09:59:56 [post_content] => საქართველოში მსუბუქი ავტომობილების ექსპორტიდან მიღებული შემოსავლები იზრდება, თავად ექსპორტი კი წინა წელთან შედარებით 87,1%-ით გაიზარდა. მიმდინარე წლის 9 თვის მონაცემებით, ამ სექტორიდან შემოსავლებმა 279.5 მლნ დოლარს გადააჭარბა და წინა წლის მაჩვენებელთან შედარებით ფაქტობრივად, გაორმაგდა. აღსანიშნავია, რომ 2017 წლის იანვარ-სექტემბრის პერიოდში, ავტომობილების რეექსპორტით მიღებული შემოსავალი 149 მილიონ დოლარს აღემატებოდა. საქსტატის მონაცემებით, ამ მაჩვენებლით მსუბუქი ავტომობილები საექსპორტი კალათში მეორე ადგილზეა და მთლიანი ექსპორტის 11.4%-ს შეადგენს. ცნობისთვის, მსუბუქი ავტომობილები მეორე ადგილზეა საიმპორტო კალათაშიც, 438 მილიონი დოლარით  და მთლიანი იმპორტის 6.6 პროცენტს წარმოადგენს. [post_title] => საქართველოში ავტომობილების ექსპორტიდან მიღებული შემოსავალი გაიზარდა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => saqartveloshi-avtomobilebis-eqsportidan-mighebuli-shemosavali-gaizarda [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-19 13:59:56 [post_modified_gmt] => 2018-10-19 09:59:56 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94869 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 94832 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-10-19 11:00:16 [post_date_gmt] => 2018-10-19 07:00:16 [post_content] => მოხერხებულმა პილოტმა სამგზავრო ლაინერი ძლიერ შტორმში უსაფრთხოდ დასვა. ქსელში გავრცელდა ვიდეო, რომელიც ბრისტოლის აეროპორტშია გადაღებული და მასზე ავიაკომპანია TUI-ს თვითმფრინავია გამოსახული. კადრებში კარგად ჩანს, თუ რამდენად ძლიერია ქარი და რამდენად რთულად უახლოვდება ხომალდი საფრენ ბილიკს. ბრისტოლში ქარის სიჩქარე 17 მეტრ/წამს აღწევდა, რაც საკმაოდ მაღალი მაჩვენებელია. საბედნიეროდ, შტორმთან შერკინება მსხვერპლის გარეშე დასრულდა და პილოტმა თავისი საქმე იდეალურად შეასრულა. შეგახსენებთ, რომ ბრიტანეთში ძლიერი ქარი არც თუ ისე იშვიათადაა, ამიტომ მასთან გამკლავება ავიალაინერებს ხშირად უწევთ ხოლმე. [post_title] => პილოტმა სამგზავრო ლაინერი ძლიერ შტორმში უსაფრთხოდ დასვა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ilotma-samgzavro-laineri-dzlier-shtormshi-usafrtkhod-dasva [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-19 12:30:23 [post_modified_gmt] => 2018-10-19 08:30:23 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94832 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )