live

რატომ ითვლება ენდოსკოპიური ქირურგია უშვილობის დიაგნოსტიკისა და გინეკოლოგიური დაავადებების მკურნალობის ოქროს სტანდარტად – გიორგი დოლიძის რეკომენდაციები

რატომ ითვლება ენდოსკოპიური ქირურგია უშვილობის დიაგნოსტიკისა და გინეკოლოგიური დაავადებების მკურნალობის ოქროს სტანდარტად – გიორგი დოლიძის რეკომენდაციები

ენდოსკოპიური ქირურგია უშვილობის დიაგნოსტიკისა და გინეკოლოგიური დაავადებების მკურნალობის ოქროს სტანდარტია. რეალურად რა როლი აქვს ჰისტეროსკოპიასა და ლაპაროსკოპიას უშვილობის პრობლემების გადაჭრაში, როგორ შეგვიძლია დავაკავშიროთ ლაპაროსკოპია, ჰისტეროსკოპია და ინ ვიტრო განაყოფიერება – ამ და სხვა საინტერესო თემებზე გადაცემაში „სტუმრად ექიმთან“  ხელოვნური განაყოფიერებისა და რეპროდუქციული ჯანმრთელობის კლინიკის „ინ ვიტრო“ გინეკოლოგმა, ქირურგმა-ლაპაროსკოპისტმა  გიორგი დოლიძემ ისაუბრა.

ბატონო გიორგი, დავიწყოთ იმით, რა მიმართულებებია დანერგილი კლინიკა „ინ ვიტროში“?

ძირითადად, გინეკოლოგიური ხასიათის მიმართულებები გვაქვს. ხელოვნურ განაყოფიერებას სჭირდება ქირურგიული მხარდაჭერა, რაც ითვალისწინებს იმას, რომ მოკლე ვადაში ჩავაბაროთ ჩვენს რეპროდუქტოლოგებს გაჯანსაღებული პაციენტი.

რა როლი აქვს ენდოსკოპიას თანამედროვე გინეკოლოგიაში?

ნებისმიერ ქირურგიაში ენდოსკოპიას უკვე წამყვანი როლი აქვს. ის მინიმალურ ჩარევას ითვალისწინებს, ხდება პაციენტის სწრაფი რეაბილიტაცია. მინიმალური დეფექტია სხეულზე და რაც უფრო ნაკლებია ტკივილი, პაციენტიც უფრო კმაყოფილია. ჩვენი ოპერაციების 95% სწორედ ენდოსკოპიური მიდგომით ტარდება.

რა ტიპის ოპერაციები ტარდება „ინ ვიტრო“-ში?

იმის მიხედვით, თუ რა პათოლოგიასთან გვაქვს საქმე, ჩარევაც შესაბამისია. თუ საშვილოსნოს ღრუს შიდა პათოლოგიაზე ვსაუბრობთ, საჭიროა ჰისტეროსკოპია. ეს არის ყველაზე თანამედროვე მიდგომა და ის ვიზუალიზაციას ითვალისწინებს, ანუ ჩვენ ვხედავთ იმას, რასაც ვაკეთებთ. მსგავსი მანიპულაციები –  როდესაც იყო პოლიპები, კვანძები და ა.შ. წინათ საშვილოსნოს ღრუს გამოფხეკვით სრულდებოდა, ახლა კი მინიმალური დაზიანებითა და მაქსიმალური შედეგით ხდება პრობლემის აღმოფხვრა. იმ პათოლოგიებზე კი, რომლებიც საშვილოსნოზეა, მაგალითად დიდი ზომის კვანძები, მილების გადაგვარებები და ა.შ. ჩარევა მუცლის ღრუდან, ენდოსკოპიური მიდგომით ხორციელდება.

რა როლს თამაშობს ჰისტეროსკოპია და ლაპაროსკოპია უშვილობის პრობლემების გადაჭრაში?

თუ წყვილის თანაცხოვრებიდან ერთი წლის განმავლობაში არ ხდება დაორსულობა, მიიჩნევა, რომ უშვილობის პირველად დიაგნოზთან გვაქვს საქმე. ვიწყებთ ჰორმონალური სტატუსის შემოწმებას, აუცილებელი კვლევების ჩატარებას და თუ საჭიროება მოითხოვს, ჩვენც ვერევით. შესაძლოა, ესა თუ ის პათოლოგია ექოსკოპიურად არ ჩანს, ამ დროს სპეციალისტი საჭიროდ მიიჩნევს სადიაგნოსტიკო ჰისტეროსკოპია დანიშნოს.

შეიძლება თუ არა ჰისტეროსკოპია ჩატარდეს ყოველგვარი ჩვენების გარეშე და მინიმუმ რამდენწლიანი უშვილობის დიაგნოზი უნდა იყოს ამ დროს?

არსებობს ასეთი ტერმინი – იდიოპათიური უშვილობა, როდესაც ვერანაირი კვლევა ვერ ავლენს პათოლოგიას. ამ დროს ვაკეთებთ სადიაგნოსტიკო ჰისტეროსკოპიას და ვამოწმებთ, ხომ არ არის რაიმე პათოლოგია საშვილონოს ღრუში. გარდა ამისა, უშვილობის მკურნალობისას, ან ინ ვინტროს წინ, კარგია საშვილოსნოს ღრუს სკრეჩინგი, ანუ იგივე დასერვა, ან რეცეფციის გაზრდა საშვილოსნოს ღრუში, რომლის დროსაც დადებითი შედეგი უფრო მაღალია.  ერთი წლის განმავლობაში, რეგულარული სქესობრივი კავშირის ფონზე, თუ არ დგება ორსულობა, ერთ–ერთ ოქროს სტანდარტად მიიჩნევა ჰისტეროსკოპიის ჩატარება.

 რამდენად ხშირია შემთხვევები, როდესაც ჰისტეროსკოპიის შემდეგ ორსულობა სწრაფად დგება?

ერთ-ორ თვეში აუცილებლად დგება ხოლმე. ყოფილა შემთხვევები, როდესაც ქალბატონები ინ ვინტროსთვის ემზადებოდნენ, ჩვენ გავაკეთეთ ჰისტეროსკოპია, გავზარდეთ რეცეფცია და როდესაც ემბრიონების გადასატანას ვაპირებდით, დაგვხვდა ორსულობა. საკმაოდ ეფექტურია ჰისტეროსკოპია რეცეფციის გაზრდასთან ერთად.

საშვილოსნოს (ღრუს შიდა) ყველაზე ხშირი პათოლოგიებზე რომ ვისაუბროთ…

ჩვენს კლინიკაში მხოლოდ უშვილობის პრობლემის ენდოსკოპია არ კეთდება, კეთდება ასევე რადიკალური ქირურგია. იგულისხმება ის პათოლოგიები, რომლებიც კორექციას აღარ ექვემდებარებიან და ჩარევა უფრო მეტად არის საჭირო. თუ უშვილობის პრობლემის გამო მოგვმართავს პაციენტი, შესაძლოა იყოს პოლიპი, მიომური კვანძი, ძგიდე ან შეხორცებითი პროცესი – ეს ყველაფერი ითვალისწინებს ჰისტეროსკოპიულ კორექციას. ამ ყველაფრის დიაგნოსტიკა წლების წინ რთული იყო და ხშირად ქალბატონები საშვილოსნოს კარგავდნენ, ახლა ჰისტეროსკოპია ძალიან აადვილებს ამ ყველაფერს. ხდება პროცესის ჩაწერა. პაციენტის ნდობის მოპოვება ყველაზე დიდი პრიორიტეტია. მარტივად შეგვიძლია ვაჩვენოთ პაციენტს რა პროცედურა ჩავატარეთ და რწმენის ფაქტორი შემდეგ რეზულტატზეც ძალიან დადებითად აისახება.

რა განსხვავებაა ჰისტეროსკოპიასა და ლაპაროსკოპიას შორის, უფრო ვრცლად ვისაუბროთ ამ პროცედურაზე…

კიდევ ერთხელ განვმარტავ, რა არის ჰისტეროსკოპია. ჰისტეროსკოპია ითვალისწინებს საშვილოსნოს ღრუს შიდა დათვალიერებას ვიზუალური კონტროლის ქვეშ. ლაპაროსკოპია კი ჭიპის გავლით, ენდოსკოპიურად ითვალისწინებს მუცლის ღრუს დათვალიერებას. ის არის მცირედ ინვაზიური პროცედურა და მაქსიმალურად ინფორმატიულია სპეციალისტებისთვის.

როგორ შეგვიძლია დავაკავშიროთ ერთმანეთთან ლაპაროსკოპია, ჰისტეროსკოპია და ინ ვიტრო განაყოფიერება?

თუ ყველაფერი გამოკვლეულია და ერთი წლის განმავლობაში არ დგება ორსულობა, ამის შემდეგ არის სწორედ დამატებითი საფუძვლიანი კვლევები საჭირო. რაც შეეხება კავშირს – პაციენტი არ მოდის ჩვენთან თუ არ აქვს პრობლემა. ინ ვინტროში მოდიან ქალბატონები მაშინ, როდესაც რეპროდუქტოლოგთან ვიზიტების შემდეგ ვლინდება, რომ არის პათოლოგია. ჩვენ ვამზადებთ პაციენტებს ქირურგიული პროცედურებისთვის, ძირითად შემთხვევაში ჰისტეროსკოპია და ლაპაროსკოპია ერთად ტარდება, რადგან ერთი ნარკოზის ქვეშ მოხდეს ორივე კვლევის განხორციელება. დაკორეგირებული პაციენტი ისევ უბრუნდება რეპროდუქტოლოგს, რომელიც განაგრძობს მკურნალობას.

პაციენტების მომართვიანობაზე მინდა გკითხოთ, ძირითადად რა კონტიგენტი მოგმართავთ?

მომართვიანობა 18 წლიდან 50 წლამდეა. ჩვენთან არიან პაციენტები, რომლებმაც გვიან ასაკში გადაწყვიტეს შვილის ყოლა. ჩვენი რეპროდუქტოლოგები დიდი პროფესიონალიზმით მართავენ ასეთ პაციენტებს. ჩვენ მოგვმართავენ ასევე გინეკოლოგიური პრობლემებითაც და ვატარებთ ისეთ მასშტაბურ ოპერაციებს, როგორიც არის ჰისტეროქტომია დანამატებთან ერთად, რომელიც გარკვეულ ასაკში საჭიროებას წარმოადგენს.

რა არის ყველაზე ხშირად დასმული შეკითხვები ოპერაციის ირგვლივ, იგივე შიშები და მოლოდინები?

ყველაზე ხშირად დასმული შეკითხვაა რამდენი ხანი გრძელდება პროცედურა. სედაციის ქვეშ როდესაც არის პაციენტი, ის დროს ვერ განსაზღვრავს და წესით, არ უნდა ჰქონდეს მნიშვნელობა, რამდენ ხანს გასტანს ოპერაცია. ხშირია კვებასთან დაკავშირებული საკითხები. ყველაზე ხშირად მაინც აინტერესებთ ეყოლებათ თუ არა შვილი. მე ვპირდები ჩვენს პაციენტებს, რომ დიაგნოზს დავსვამთ და ეცოდინებათ, აქვთ თუ არა შანსი. ეს ძალიან მნიშვნელოვანია იმისათვის, რომ დრო არ დაკარგოს პაციენტმა და გადავიდეს ხელოვნური განაყოფიერების ეტაპზე და ა.შ.

რა როლს თამაშობს პაციენტებთან ურთიერთდამოკიდებულება?

პაციენტი გენდობა, მოდის – ეს ჩვენთვის ერთი ჩვეულებრივი დღე და სამუშაო პროცესია, მისთვის კი ცხოვრების ერთი ეპიზოდია. უნდა აუხსნა მას ყველა დეტალი და უნდა გქონდეს ძალიან კარგი დამოკიდებულება. ვცდილობთ დავიმეგობროთ, მოვიპოვოთ ნდობა. დამოკიდებულება პაციენტსა და ექიმს შორის საუკეთესო უნდა იყოს, არ უნდა დარჩეს შეკითხვა, რომ არ დაიკარგოს სასიამოვნო მუხტი.

რას გულისხმობს ინოვაციები ლაპაროსკოპია – ჰისტეროსკოპიაში?

რაიმე განსაკუთრებული სიახლე არ არსებობს. საქართველოში ეს მიმართულება ძალიან კარგად არის განვითარებული. შეიძლება ითქვას, რომ პასუხობს საერთაშორისო სტანდარტებს. ძალიან კარგი ექიმები მუშაობენ ენდოსკოპიაში. კიდევ ერთხელ აღვნიშნავ, რომ ტკივილი მაქსიმალურად ნაკლებია და რეაბილიტაცია ძალიან სწრაფად ხდება. იტალიასა და საფრანგეთში მინი და მიკრო ლაპაროსკოპიისკენ არის ტენდენცია. ტროკარეა არის ინსტრუმენტი, რომელიც თავსდება მუცლის ღრუში და აქედან ხდება ინსტრუმეტის შეყვანა. მისი დიამეტრი ხუთი მილიმეტრიდან 3.5 მილიმეტრამდე შემცირდა და ეს ნიშნავს, რომ ტკივილის მომენტი კიდევ უფრო ნაკლებია. ასევე, კოსმეტიკურ ეფექტს ძალიან დიდი მნიშვნელობა აქვს. რაც შეეხება ჰისტეროსკოპიას, საუკეთესო სტანდარტად მიიჩნევა ბეტოკის ჰისტეროსკოპი. ყელის გაუფართოებლად შეგვიძლია საშვილონოს ღრუდან მივიღოთ ინფორმაცია. ყველა ის ოპერაცია, რაც თანამედროვე სტანდარტებით არის მოწოდებული, ჩვენთან მაღალ დონეზე ტარდება.

კლინიკა „ინ ვიტრო“ მდებარეობს მისამართზე:  დიღმის მასივი, ლუბლიანას 2/6, ტელეფონი: 2 15 77 77.

გადაცემის ლაივი

გადაცემის აუდიოჩანაწერი

 

 

 

 

23 მარტი, 2018

image
WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2018-10-18 14:22:41' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 94812 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-10-18 14:41:54 [post_date_gmt] => 2018-10-18 10:41:54 [post_content] => დედაქალაქში სპეციალური შუქნიშნები განთავსდება, რომელიც ავტობუსს პრიორიტეტს მიანიჭებს, ჯერ ავტობუსს გაატარებს და შემდეგ ავტომობილებს. როგორც „ფორტუნას“ ტრანსპორტის საქალაქო სამსახურში განუცხადეს, ცვლილებების მიზანი, საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტში ჩაყენება და ამის უფრო კომფორტულ სისტემად გარდაქმნაა. „მეორე პლანზე გადადის კერძო ავტომობილების ინტერესები, თუმცა ეს პრობლემად არ უნდა აღვიქვათ“ – განაცხადეს ტრანსპორტის საქალაქო სამსახურში. მერიის ტრანსპორტის საქალაქო სამსახურის უფროსის მამუკა მუმლაძის განცხადებით, ასეთი შუქნიშანი ბაგებში უკვე დამონტაჟებულია და მუშაობს. „ასეთი შუქნიშნები უნდა დავაყენოთ შარტავა-კოსტავაზე, ასევე, ეს შუქნიშნები გაკეთდება ისეთ ადგილებზე, სადაც ავტობუსის სპეციალური ზოლები იქნება, სპეციალური სისტემით დაინახავს ავტობუსი რამდენ წუთში მოუახლოვდება, მანამდე გადათვლის ნაკადებს, გააჩერებს და ავტობუსს გაატარებს. ასეთი შუქნიშანი იქნება ყველა ქუჩაზე, სადაც ავტობუსის სპეციალური ზოლი იქნება,” – განაცხადა მუმლაძემ. სატრანსპორტო სამსახურში აცხადებენ, საზოგადოებრივ ტრანსპორტი კიდევ უფრო კომფორტული გახდება მას შემდგე, რაც მერიის მიერ დაანონსებული ახალი ავტობუსებით შეივსება და განახლდება ავტოპარკი, ასევე ქალაქში არსებული ბასლეინების რაოდენობა გაიზრდება. “ჩვენი მიზანია, კერძო ავტომობილების მფლობელებმა ყოველდღიური მოხმარებიდან ამოიღონ მანქანები და საზოგადოებრივ ტრანსპორტში გადაჯდნენ. ეს კარგი იქნება ეკოლოგიისთვისაც, საცობებისთვისაც და მათი ჯიბეებისთვისაც. თუმცა, ეს ყველაფერი ახალი ავტობუსების შემოყვანის შემდეგ დაიწყება,” – განაცხადეს სატრანსპორტო სამსახურში. [post_title] => კერძო ავტომობილები მეორე პლანზე გადადის – ქალაქში ავტობუსებისთვის სპეციალური შუქნიშნები დამონტაჟდება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => kerdzo-avtomobilebi-meore-planze-gadadis-qalaqshi-avtobusebistvis-specialuri-shuqnishnebi-damontadjdeba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-18 15:01:53 [post_modified_gmt] => 2018-10-18 11:01:53 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94812 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 94837 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-10-18 16:55:20 [post_date_gmt] => 2018-10-18 12:55:20 [post_content] => თბილისის მერი კახა კალაძე ავტობუსების შესარჩევად, პოლონეთში, Man-ის ქარხანას ეწვია. კალაძემ ქარხნიდან „ფეისბუქ ლაივი“ ჩართო და მოსახლეობას ქარხანაში არსებული მოდელები დაათვალიერებინა. როგორც მან განაცხადა, დედაქალაქის ახალი ავტობუსების ფერს მერია მოსახლეობასთან ერთად შეარჩევს. "ვფიქრობთ, რომ რადგან მწვანე პოლიტიკა და ეკოლოგია არის ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი, საზოგადოებრივი ტრანსპორტიც იყოს ბრენდირებული, მწვანე ფერის. შესაძლოა, იყოს ორ ფერში, ესეც არ არის გამორიცხული. საზოგადოების, მოსახლეობის ჩართულობა იქნება მნიშვნელოვანი. ხვალ მივემგზავრები მიუნხენში, სადაც ადგილზე დიზაინს განვსაზღვრავთ, თუ როგორი უნდა იყოს ყველაფერი და მოგაწვდით ინფორმაციას. შემოგთავაზებთ რამდენიმე ფერს და ერთად მივიღოთ გადაწყვეტილება. არ არის გამორიცხული, ჩავრთოთ ქართველი დიზაინერები და თბილისს ჰქონდეს ბრენდირებული ავტობუსები. ჩვენი ქალაქი და მოსახლეობა იმსახურებს, რომ ავტობუსები, რომელსაც ჩვენ შევიძენთ, განსხვავებული და ბრენდირებული იყოს", - განაცხადა კალაძემ. როგორც ცნობილია, მერია 2019 წლის ბოლოსთვის ყვითელი ავტობუსების მთლიანად ჩანაცვლებას გეგმავს. თავდაპირველად დედაქალაქში 90 ერთეული ავტობუსი შემოვა. კალაძის განცხადებით, 500-550 ავტობუსის შემოყვანა კი მოგვიანებით მოხდება. ავტობუსები სხვადასხვა ზომის იქნება 8, 10 და 12-მეტრიანი. [post_title] => კალაძე ახალი ავტობუსების ფერს ხალხთან ერთად შეარჩევს [ვიდეო] [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => kaladze-akhali-avtobusebis-fers-khalkhtan-ertad-shearchevs-video [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-18 16:55:20 [post_modified_gmt] => 2018-10-18 12:55:20 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94837 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 94832 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-10-19 11:00:16 [post_date_gmt] => 2018-10-19 07:00:16 [post_content] => მოხერხებულმა პილოტმა სამგზავრო ლაინერი ძლიერ შტორმში უსაფრთხოდ დასვა. ქსელში გავრცელდა ვიდეო, რომელიც ბრისტოლის აეროპორტშია გადაღებული და მასზე ავიაკომპანია TUI-ს თვითმფრინავია გამოსახული. კადრებში კარგად ჩანს, თუ რამდენად ძლიერია ქარი და რამდენად რთულად უახლოვდება ხომალდი საფრენ ბილიკს. ბრისტოლში ქარის სიჩქარე 17 მეტრ/წამს აღწევდა, რაც საკმაოდ მაღალი მაჩვენებელია. საბედნიეროდ, შტორმთან შერკინება მსხვერპლის გარეშე დასრულდა და პილოტმა თავისი საქმე იდეალურად შეასრულა. შეგახსენებთ, რომ ბრიტანეთში ძლიერი ქარი არც თუ ისე იშვიათადაა, ამიტომ მასთან გამკლავება ავიალაინერებს ხშირად უწევთ ხოლმე. [post_title] => პილოტმა სამგზავრო ლაინერი ძლიერ შტორმში უსაფრთხოდ დასვა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ilotma-samgzavro-laineri-dzlier-shtormshi-usafrtkhod-dasva [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-19 12:30:23 [post_modified_gmt] => 2018-10-19 08:30:23 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94832 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 94850 [post_author] => 8 [post_date] => 2018-10-19 11:07:55 [post_date_gmt] => 2018-10-19 07:07:55 [post_content] => საქართველოს ნაკრებში მთავარ მწვრთნელად 19 სპეციალისტს უმუშავია. მათგან ყველაზე მეტი მატჩი ჩვენმა ეროვნულმა გუნდმა თემურ ქეცბაიას ხელმძღვანელობით ჩაატარა. ის ნაკრებში 2010 წელს მოვიდა და 2014 წლამდე დარჩა. ქეცბაიას ანგარიშზე 40 მატჩია: 13 მოგება, 9 ფრე და 18 წაგება. გამარჯვებების რაოდენობით, ქეცბაიასთან ერთად, ალექსანდრე ჩივაძე ლიდერობს, თუმცა ლეგენდარულმა ქართველმა ფეხბურთელმა 13 მოგება 35 მატჩიდან დააგროვა. რაც შეეხება ჩვენი გუნდის ამჟამინდელ მთავარ მწვრთნელ ვლადიმირ ვაისს, მას რეალური შანსი აქვს, რომ შედეგი გააუმჯობესოს: სლოვაკის ანგარიშზე ამჟამად 28 მატჩია, რომელთაგან გუნდმა 11 მოიგო და თუ საქართველოს ნაკრებმა ერთა ლიგის დარჩენილი ორი შეხვედრა ანდორისა და ყაზახეთის წინააღმდეგ გამარჯვებით დაასრულა, ვაისის ანგარიშზე 30 მატჩი და 13 მოგება იქნება. გარდა ამისა, ვლადიმირ ვაისი პირველი მწვრთნელია დავით ყიფიანის შემდეგ, რომელსაც დადებითი ბალანსი აქვს. 1997 წელს, ყიფიანის მეთაურობით, გუნდმა 4 მატჩი მოიგო და 2 წააგო, ვაისს კი 11 მოგება და 9 წაგება აქვს. [post_title] => ვაისი ქეცბაიას და ჩივაძეს ეჯიბრება: მალე სლოვაკი ყველაზე მეტს მოიგებს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => vaisi-qecbaias-da-chivadzes-ejibreba-male-slovaki-yvelaze-mets-moigebs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-19 11:07:55 [post_modified_gmt] => 2018-10-19 07:07:55 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94850 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 94865 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-10-19 11:35:22 [post_date_gmt] => 2018-10-19 07:35:22 [post_content] => პარკირების საათობრივი გადასახადი სავარაუდოდ, პირველ ეტაპზე თბილისის ორ რაიონში – ძველ თბილისსა და საბურთალოზე დაწესდება. ამის შესახებ თბილისის მერიის ტრანსპორტის საქალაქო სამსახურის უფროსმა მამუკა მუმლაძემ ისაუბრა.
„პარკირების ნაწილში ჩვენი მიზანია, რომ ქუჩები გამტარიანი გავხადოთ. რატომ ეს ორი რაიონი? – ძველი თბილისი ტურისტულად მიმზიდველია, ხოლო ვაკე-საბურთალო ძირითადად საოფისე ადგილებია.
როგორც „ფორტუნას“ სატრანსპორტო სამსახურში განუცხადეს, ეს გეგმა ჯერ დამუშავების პროცესშია და არც ქუჩებისა და არც გადასახადის ოდენობა ამ დროისთვის ცნობილი არ არის. საბურთალოზე განიხილება შარტავას, კოსტავას, პეკინის, ვაჟა ფშაველას, ყაზბეგისა და მიცკევიჩის ქუჩები, ხოლო ძველ თბილისში საკრებულოდან ამაღლების ქუჩაზე არსებული ტერიტორია.
„მნიშვნელოვანია, რომ ავტომობილის მფლებელებმა, შეამცირონ მათი გამოყენება და გადასხდნენ საზოგადოებრივ ტრანსპორტზე, მას შემდეგ, რაც განვაახლებთ პარკს,“ – განაცხადეს სატრანსპორტო სამსახურში.
[post_title] => ქუჩები, სადაც პარკირების საათობრივი გადასახადი დაწესდება – მერიაში ორ რაიონზე მსჯელობენ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => quchebi-sadac-parkirebis-saatobrivi-gadasakhadi-dawesdeba-meriashi-or-raionze-msjeloben [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-19 11:35:22 [post_modified_gmt] => 2018-10-19 07:35:22 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94865 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 94812 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-10-18 14:41:54 [post_date_gmt] => 2018-10-18 10:41:54 [post_content] => დედაქალაქში სპეციალური შუქნიშნები განთავსდება, რომელიც ავტობუსს პრიორიტეტს მიანიჭებს, ჯერ ავტობუსს გაატარებს და შემდეგ ავტომობილებს. როგორც „ფორტუნას“ ტრანსპორტის საქალაქო სამსახურში განუცხადეს, ცვლილებების მიზანი, საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტში ჩაყენება და ამის უფრო კომფორტულ სისტემად გარდაქმნაა. „მეორე პლანზე გადადის კერძო ავტომობილების ინტერესები, თუმცა ეს პრობლემად არ უნდა აღვიქვათ“ – განაცხადეს ტრანსპორტის საქალაქო სამსახურში. მერიის ტრანსპორტის საქალაქო სამსახურის უფროსის მამუკა მუმლაძის განცხადებით, ასეთი შუქნიშანი ბაგებში უკვე დამონტაჟებულია და მუშაობს. „ასეთი შუქნიშნები უნდა დავაყენოთ შარტავა-კოსტავაზე, ასევე, ეს შუქნიშნები გაკეთდება ისეთ ადგილებზე, სადაც ავტობუსის სპეციალური ზოლები იქნება, სპეციალური სისტემით დაინახავს ავტობუსი რამდენ წუთში მოუახლოვდება, მანამდე გადათვლის ნაკადებს, გააჩერებს და ავტობუსს გაატარებს. ასეთი შუქნიშანი იქნება ყველა ქუჩაზე, სადაც ავტობუსის სპეციალური ზოლი იქნება,” – განაცხადა მუმლაძემ. სატრანსპორტო სამსახურში აცხადებენ, საზოგადოებრივ ტრანსპორტი კიდევ უფრო კომფორტული გახდება მას შემდგე, რაც მერიის მიერ დაანონსებული ახალი ავტობუსებით შეივსება და განახლდება ავტოპარკი, ასევე ქალაქში არსებული ბასლეინების რაოდენობა გაიზრდება. “ჩვენი მიზანია, კერძო ავტომობილების მფლობელებმა ყოველდღიური მოხმარებიდან ამოიღონ მანქანები და საზოგადოებრივ ტრანსპორტში გადაჯდნენ. ეს კარგი იქნება ეკოლოგიისთვისაც, საცობებისთვისაც და მათი ჯიბეებისთვისაც. თუმცა, ეს ყველაფერი ახალი ავტობუსების შემოყვანის შემდეგ დაიწყება,” – განაცხადეს სატრანსპორტო სამსახურში. [post_title] => კერძო ავტომობილები მეორე პლანზე გადადის – ქალაქში ავტობუსებისთვის სპეციალური შუქნიშნები დამონტაჟდება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => kerdzo-avtomobilebi-meore-planze-gadadis-qalaqshi-avtobusebistvis-specialuri-shuqnishnebi-damontadjdeba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-18 15:01:53 [post_modified_gmt] => 2018-10-18 11:01:53 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94812 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )