live

რეკომენდაციები მათთვის, ვინც მარხულობს და მათთვის, ვისაც დღესასწაულებზე ზედმეტი კილოგრამების აკრეფა არ სურს

რეკომენდაციები მათთვის, ვინც მარხულობს და მათთვის, ვისაც დღესასწაულებზე ზედმეტი კილოგრამების აკრეფა არ სურს

27 დეკემბერს „ავტორადიოს“ და ნატა ხარაშვილის გადაცემას „სტუმრად ექიმთან“ ენდოკრინოლოგი, პროფესორი ქალბატონი ელენე გიორგაძე სტუმრობდა. როგორ ვიკვებოთ, რომ დღესასწაულის დღეებში არ მოვიმატოთ წონაში, როდის მოვაწყოთ განტვირთვის დღე, როგორ ვიკვებოთ მარხვის დასრულების შემდეგ, რომელი დიეტები აყენებს ორგანიზმს ზიანს – ამ და სხვა საინტერესო თემებზე რადიოს ეთერში ქალბატონმა ელენე გიორგაძემ ისაუბრა.

– ქალბატონო ელენე, რა რეკომენდაციის გათვალისწინება გვმართებს, რათა დღესასწაულის დღეებში არ ავკრიფოთ ზედმეტი კილოგრამები და მივაყენოთ ზიანი ჯანმრთელობას?

– მართალია, თემა ძალიან აქტუალურია, მაგრამ საკმაოდ რთულია რაიმეს რჩევა, რადგან პრაქტიკულად შეუძლებელია ახალი წლის დღეებში სწორი კვების ნორმების გათვალისწინება. თუმცა, ზომიერების დაცვა მაინც საჭიროა, რადგან რეჟიმის დრღვევა არა მხოლოდ კუჭ-ნაწლავის, არამედ წნევასა და გულ-სისხლძარღვთა სისტემის მუშაობაზეც ნეგატიურად აისახება, დიაბეტით დაავადებული პაციენტების შემთხვევაში კი, ირღვევა ნახშირწყლოვანი ცვლა.

– რა თქმა უნდა, საახალწლო კერძებზე უარს ვერ ვიტყვით, თუმცა როცა ჭარბი წონის პრობლემა გვაქვს, ვფიქრობ გარკვეულწილად მაინც უნდა შევიკავოთ თავი.

– რა თქმა უნდა, სასურველია დღესასწაულის დღეებში ნებისმიერმა გაითვალისწინოს პირადი ექიმის რეკომენდაცია. მართალია, საახალწლო სუფრა ყოველთვის მრავალფეროვანია, თუმცა ჯანმრთელობის კონკრეტული პრობლემის მიხედვით, ნებისმიერმა თავად უნდა განსაზღვროს, რისი მირთმევა შეუძლია და რისი არა. ვერავის ვეტყვით, რომ დღესასწაულებზე, არაფერი მიირთვას, თუმცა, მათ ვისაც შაქრიანი დიაბეტი აქვს, კარგი იქნება თუ ნამცხვარს მოერიდება, კუჭ-ნაწლავის ან ღვიძლის პრობლემების შემთხვევაში კი, თავი შეიკავოს ცხიმიანი საკვებისგან. ზოგადად, საქართველოში ყოველთვის ზედმეტად დიდი რაოდენობით მზადდება საახალწლო კერძები, მოლხენა კი, კვირაზე მეტს გრძელდება, რაც ბუნებრივია, ნაკლებად სასურველია. ამასთანავე, სულაც არაა აუცილებელი ახალი წლის ღამეს მსუყედ მირთმევა, ყველა კერძის მცირე რაოდენობით დაგემოვნებაც აბსლუტურად საკმარისია, რათა არ გადაიტვირთოს ორგანიზმი.

საქართველოში ძალიან აქტუალურია წინა საახალწლო პერიოდში დიეტის დაცვა და წონის დაკლება, ამიტომ  რთულია მოთხოვო ადამიანს დღესასწაულზე თავის შეკავება, თუმცა, სავსებით შესაძლებელია მოერიდოს განსაკუთრებით მავნე, ცხიმიან საკვებს.

– სწორი წვების მთავარი პრინციპი სწორად შეთავსებული პროდუქტია. რა რეკომენდაციები უნდა გავითვალისწინოთ ამ შემთხვევაში?

– ზოგადად, სხვადასხვა კერძის მონელებაზე ორგანიზმს განსხვავებული დრო სჭირდება და როცა კუჭში ორი სხვადასხვა ტიპის საკვები ხვდება, ირღვევა პროცესი და ადვილად გადასამუშავებელიც რთულთან ერთად მუშავდება. თუ ადამიანი მიირთმევს სალათს, რა თქმა უნდა, ვგულისხმობ, არა მაიონეზთ, არამედ ზეითუნის ზეთით მომზადებულს, მისი შეთავსება თავისუფლად შეიძლება ფხალეულთან ან თუნდაც ხორცთან. თუმცა საცივის, ხორცის და ფხალის არევა, განსაკუთრებით ღამის საათებში, რასაც შესვენების გარეშე ტკბილეულიც ემატება, ნამდვილად არაა სასურველი.

– ტკბილეული სააახალწლო სუფრის განუყოფელი ნაწილია და როცა ტრადიციულ კერძებს ნუგბარიც ემატება, მართლაც გარდაუვალია წონის მატება და განსაკუთრებით მაშინ, თუ ამგვარი პრობლემა ადამიანს ისედაც აწუხებს. ტკბილი საკვების მიღებისას, რაზე უნდა ვიზრუნოთ ყველაზე მეტად?

– ტრადიციულ ქართულ ტკბილეულად ჩურჩხელა, გოზინაყი და ფელამუში ითვლება, ტორტი და ნებისმიერი ნამცხვარი კი, მხოლოდ მოგვაინებით შემოვიდა. გამომდინარე აქედან, სასურველი იქნება, თუ ისედაც გადატვირთულ სუფრას მხოლოდ ტრადიციული ქართული ტკბილეული დაამშვენებს. რა თქმა უნდა, მსუყედ სადილობის და დიდი ოდენობით ალკოჰოლის მიღების შემდეგ, ტკბილეულის მირთმევა ნაკლებად სასარგებლოა. სავსებით საკმარისია, საუზმეზე ფელამუშით პირის ჩატკბარუნება, სადილის კი, ტკბილის დაყოლების გარეშე მირთმევა. საახალწლო სუფრა ნიგვზიანი კერძებითაა გადატვირთული, რაც სერიოზულ საფრთხეს უქმნის ნაღვლისბუშტს. არცერთი პროდუქტის მირთმევა არ შეიძლება უსაზღვროდ, რადგან ამგვარი მოხმარება არა მხოლოდ ჭარბწონიანისთვის,  სავსებით ჯანმრთელი ადამიანისთვისაც მავნებელია. კარგი იქნება თუ 31 დეკემბერს დაწყებული მოლხენის შემდეგ, 3-4 იანვარს მაინც განიტვირთება ადამიანი მსუბუქი საკვებით.

– რა რეკომენდაცია შეგიძლიათ მისცეთ, მათ ვინც მარხულობს?

– ისევ ტრადიციებს თუ გავიხსენებთ, მარხვის დასრულების შემდეგ რამდენიმე დღე ადამიანი მხოლოდ მოხარშულ საკვებს – კარტოფილსა და ღორის ხორცს მიირთმევდა და ეტაპობრივად ამატებდა სხვა პროდუქტს. გავრცელებულ აზრს, თითქოს მარხვა ორგანიზმისთვის მავნებელია, ვერ დავეთანხმები. სინამდვილეში, საქართველოში ძალიან ცოტა იცავს ნამდვილ მარხვას, რადგან სამარხვო მაინონეზი, შოკოლადი და სხვა მსგავსი პროდუქტის მირთმევა ერთის მხრივ, ორგანიზმს აყენებს ზიანს, მეორეს მხრივ კი, უკვე მარხვა აღარაა.

– ალბათ სწორედ ამიტომაა, რომ მარხვის დროს ადამიანები უფრო მეტად იმატებენ წონაში

– მარხვის დროს მატულობს მადა, რაც არაა გასაკვირი, რადგან ადამიანი არ იღებს საჭირო პროდუქტს – მრავალფეროვან ხილსა და ბოსტნეულს, ხდება ორგანიზმის გამოფიტვა, ვიტამინების, მაკრო- და მიკროელემენტების, შემცირება და სწორედ ამიტომ გრძნობს ადამიანი თავს სუსტად. თავად კი, ჰგონია, რომ მისი სისუსტის მიზეზი შიმშილია და მავნე პროდუქტს ეტანება, რაც ვერასდროს მოამარაგებს სასარგებლო ვიტამინებითა და მინერალებით. სწორედ მარხვის არასწორად დაცვის შემთხვევაში იმატებს ადამიანი წონაში.

– ახალი წლის დღესასწაულების შემდეგ, როცა პრაქტიკულად ყველა იმატებს წონაში, იწყება დიეტების ბუმი, რომელთა მოძიება თუნდაც ინერნეტის საშუალებით, ძალიან ადვილია. არსებობს ცილოვანი და მონოდიეტები, ე.წ. განტვირთვის დღეები. თქვენი აზრით, რომელი დიეტა უფრო მისაღებია?

– ზოგადად, სიტყვა „დიეტა“ სწორ კვებას და რეჟმის დაცვას ნიშნავს. ენდოკრინოლოგებისთვის ნებისმიერი დიეტა ერთგვარი პროგრამაა, რომელიც მხოლოდ იმ შემთხვევაშია მისაღები თუ კონკრეტულ ადამიანზეა მორგებული და მისთვის სარგებელი მოაქვს. თუმცა, უმეტესწილად, ადამიანები ძალიან უცნაურ რამეებს აკეთებენ და მერე უკვირთ, რომ წონაში ვერ იკლებენ. მაგალითად, წიწიბურა ძალიან კარგი პროდუქტია, თუმცა წონის დასაკლებად მხოლოდ გარკვეული რაოდენობით მიღებაა საჭირო. მონიდიეტის დაცვა – სამი დღეა რეკომენდებული, ცილოვანი დიეტა კი, აუცილებლად სწორად უნდა იყოს შერჩეული, რადგან ამგვარი კვება 10 დღეზე მეტი არ შეიძლება. ზედმეტი ცილები ნეგატიურად მოქმედებს თირკმელებზე, რაც შესაძლოა მხოლოდ მრავალი წლის შემდეგ გამოვლინდეს და ვერავინ მიხვდეს მის გამომწვევ მიზეზს.

ასე რომ, ნებისმიერი დიეტა მედიკოსის მიერ უნდა იყოს შედგენილი და კონკრეტულ პაციენტზე მორგებული მისი ჯანმრთელობის გათვალისწინებით. თუ ადამიანი აბსოლუტურად ჯანმრთელია, შეუძლია დაიცვას 10-დღიანი ცილოვანი დიეტა, თუმცა ამ შემთხვევაშიც უნდა გაითვალისწინოს დღის რაციონი და არ მიიღოს ცილა განუნასზღვრელი რაოდენობით.

– რამდენად სასარგებლოა დიდი რაოდენობით წყლის მიღება, ხომ არაა გადაჭარბებული მისი დადებითი ეფექტი?

– წყალი აუცილებელია ორგანიზმისთვის, თუმცა მისთვის ჯადოსნური თვისებების მინიჭება ნამდვილად არ ღირს. ზოგი ფიქრობს, თუ დიდი ოდენობით წყალს დალევს, საკვებს აღარ მიირთმევს, თუმცა, მაქსიმუმ 40 წუთში წყალი ორგანიზმიდან გამოდის, მირთმევის მოთხოვნილება კი, რჩება. წყლის დალევასაც თავისი წესი აქვს, ზამთარში სულ მცირე 1,5 ლიტრს, ზაფხულში კი – 2 ლიტრს უნდა შეადგენდეს და რაც მთავარი გარკვეული ინტერვალებით იქნას მიღებული. აქვე ავღნიშნავ, რომ მართალია ვაშლი ძალიან სასარგებლოა, მაგრამ ისევ გარკვეული რაოდენობით – დღეში რამდენიმე ცალი და არა რამდენიმე კილოგრამი.

– რატომაა აუცილებელი დიეტის დაცვამდე გარკვეული კვლევის ჩატარება და რატომ არ შეიძლება ერთი ფორმულის ყველასთვის მორგება?

– ერთადერთი ფორმულა, რომელიც ყველას შეიძლება მოვარგოთ – სწორი კვების რეჟიმის დაცვაა, ანუ ყველა ბავშვობიდან უნდა მიეჩვიოს, რომ დღეში სამჯერ მიირთვას, საუზმეზე – მეტის, სადილზე შედარებით ნაკლების, ვახშამზე – ძალიან მსუბუქად და მაშინ არასდროს შეაწუხებს ჭარბი წონა. იმ შემთხვევაში კი, როცა ადამინი ენდოკრინოლოგს ზედმეტი კილოგრამების ჩივილით აკითხავს, სწორედ ანამნეზის და გარკვეული კვლევების საფუძველზე ინიშნება დიეტა.

 

 

გადაცემის ლაივი

28 დეკემბერი, 2017

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2018-01-15 13:50:34' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 75289 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-01-15 15:28:37 [post_date_gmt] => 2018-01-15 11:28:37 [post_content] => ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირის ინფორმაციით, 2017 წელს საქართველოში ბენზინისა და დიზელის საწვავის იმპორტი შემცირდა. როგორც ორგანიზაციაში აცხადებენ, 2017 წელს საქართველოში ნავთობპროდუქტების (ბენზინი და დიზელის საწვავი) იმპორტმა შეადგინა 1095,8 ათასი ტონა, რაც 133,8 ათასი ტონით ანუ 10,9%-ით ნაკლებია 2016 წლის მაჩვენებელთან შედარებით.
“მათ შორის, 2017 წელს ბენზინის საწვავის იმპორტმა შეადგინა 532,6 ათასი ტონა (კლება წინა წლის მაჩვენებელთან შედარებით 43,6 ათასი ტონით), ხოლო დიზელის საწვავის იმპორტმა – 563,2 ათასი ტონა (კლება წინა წლის მაჩვენებელთან შედარებით 90,2 ათასი ტონით). ბენზინის საწვავის კატეგორიების მიხედვით 2017 წელს საქართველოში იმპორტმა შეადგინა: A-91 რეგულარი მარკის ბენზინი – 386,7 ათასი ტონა ანუ 72,6%; A-95 პრემიუმი მარკის ბენზინი – 137,5 ათასი ტონა ანუ 25,8%, A-98 სუპერი მარკის ბენზინი – 8,4 ათასი ტონა ანუ 1,6%. ქვეყნების მიხედვით 2017 წელს ბენზინისა და დიზელის საწვავის იმპორტის ყველაზე დიდი მოცულობა განხორციელდა რუმინეთიდან – 305,7 ათასი ტონა, რაც მთელი იმპორტის 27,9%-ს შეადგენს. შემდეგ მოდიან: რუსეთი – 223,6 ათასი ტონა (20,4%), აზერბაიჯანი – 197,6 ათასი ტონა (18,0%), ბულგარეთი – 154,7 ათასი ტონა (14,1%), თურქმენეთი – 149,0 ათასი ტონა (13,6%); საბერძნეთი – 51,7 ათასი ტონა (4,7%), უკრაინა – 5,2 ათასი ტონა (0,5%)“, – აცხადებენ ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირში.
მათივე განმარტებით, მართალია, საწვავის იმპორტი შემცირებულია, მაგრამ ეს არ ნიშნავს, რომ იმავე პროცენტული მაჩვენებლით შემცირდა საწვავის მოხმარება, ვინაიდან 2016 წლის დეკემბერში განხორციელდა საშუალოდ 70 ათასი ტონით მეტი პროდუქტის იმპორტი წინა წლების ანალოგიური პერიოდის მაჩვენებლებთან შედარებით, რომელიც მოხმარებაში გავიდა უკვე 2017 წლის პირველ თვეებში. როგორც ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირში აცხადებენ, აღნიშნული დაკავშირებული იყო “საქართველოს საგადასახადო კოდექსში“ შეტანილ ცვლილებასთან, რომელიც ეხებოდა საწვავზე აქციზის გადასახადის ზრდას. “საწვავის მოხმარების შემცირება ძირითადად განპირობებულია იმით, რომ ქვეყანაში სწრაფად იზრდება ჰიბრიდული ავტომობილების რაოდენობა“, – აცხადებენ ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირში. [post_title] => ჰიბრიდების რაოდენობის ზრდამ საწვავის მოხმარება შეამცირა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => hibridebis-raodenobis-zrdam-sawvavis-mokhmareba-sheamcira [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-01-15 16:29:41 [post_modified_gmt] => 2018-01-15 12:29:41 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=75289 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 75303 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-01-15 16:24:15 [post_date_gmt] => 2018-01-15 12:24:15 [post_content] => ახალი თაობის „გელიკი“ დეტროიტის ავტოსალონზე გამოჩნდა. ყველგანმავალის ევროპული გაყიდვები ამ ზაფხულს აიღებს სტარტს. ახალმა Mercedes-Benz G-Class-მა წინამორბედის გარეგნული მხარე შეინარჩუნა. ამასთან მოდელი უფრო დიდი გახდა. სიგრძე 53 მმ-ით გაიზარდა და 4 715 მმ გახდა, სიგანე კი 1 881-მილიმეტრამდე აღწევს. ამავდროულად, ავტომობილის წონა 170 კილოგრამით შემცირდა, ძარა ფოლადისგან არის, ხოლო კაპოტი, ფრთები და კარები - ალუმინისგან. ყველგანმავალი ახალ ჩარჩოზეა აგებული. ამ ეტაპისთვის მხოლოდ ერთი ტიპის ძრავია დაანონსებული - ბიტურბო V8 4.0 ლიტრის მოცულობით, რომელიც 422 ცხენის ძალას ავითარებს. გათვალისწინებულია ელექტროობის მართვის რამდენიმე რეჟიმი, რომლებიც დაკიდების ინსტრუმენეტბს, საჭის მართვასა და სიმძლავრეს ცვლის: Comfort, Sport, Eco, Individual ან G-Mode. სალონში უფრო მეტი სივრცეა, ის ბოლო თაობების E-Class-სა და S-Class-ის სტილშია გაფორმებული. მყიდველს სალონის რამდენიმე გაფორმებას სთავაზობენ. აღჭურვილობათა სიაში ასევე შედის: სმარტფონის უსადენო დამტენი, სახურავის ლუქი ელექტრორეგულირებადი სავარძლები გათბობით, მეხსიერებითა და მასაჟის ფუნქციით. Mercedes-Benz G-Class-ის ფაყიდვები ზაფხულში დაიწყება. გერმანიაში ყველგანმავალის ფასი 107 040 ევროა. Mercedes-Benz-მა ახალი „გელიკი“  პრემიერამდე რამდენიმე დღით ადრეც გამოაჩინა. ფოტოზე ავტომობილი უდაბნოში იყო გადაღებული მხოლოდ ძარის სილუეტი და წინა ნაწილი ჩანდა.
  [post_title] => დეტროიტში ახალი „გელიკის“ პრემიერა შედგა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => detroitshi-akhali-gelikis-premiera-shedga [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-01-15 16:29:56 [post_modified_gmt] => 2018-01-15 12:29:56 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=75303 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 75554 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-01-17 12:53:39 [post_date_gmt] => 2018-01-17 08:53:39 [post_content] => კალიფორნიურ პასადენაში NAACP Image Award-ის დაჯილდოების ცერემონია გაიმართა, რომელიც კინოს, ტელევიზიის, თეატრის, მუსიკისა და ლიტერატურის წარმომადგენლებს დამსახურებულ ჯილდოს გადასცემენ. საღამოს ერთ-ერთი საპატიო სტუმარი 51 წლის ჰოლი ბერი იყო, რომელმაც წითელ ხალიჩაზე გასასვლელად ექსტრავაგანტული ჩაცმულობა შეარჩია. მსახიობს Reem Acra-ს გამჭვირვალე კაბა ეცვა, რომლის ქვეშაც ვარსკვლავმა თეთრეულის ჩაცმაზე უარი თქვა. (ფოტოები) [post_title] => ჰოლი ბერი წითელ ხალიჩაზე გამჭვირვალე კაბაში თეთრეულის გარეშე გავიდა (ფოტო) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => holi-beri-witel-khalichaze-gamchvirvale-kabashi-tetreulis-gareshe-gavida-foto [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-01-17 12:53:39 [post_modified_gmt] => 2018-01-17 08:53:39 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=75554 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 75274 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-01-15 14:14:30 [post_date_gmt] => 2018-01-15 10:14:30 [post_content] => გიორგი ყიფშიძეს მიხეილ თუმანიშვილის სახელობის თეატრში შევხვდით ინტერვიუსთვის. მსახიობთან საუბარი იმ ინფორმაციით დავიწყეთ, რომელიც თავად გაავრცელა „ფეისბუქზე“, გიორგიმ დაწერა, რომ თუმანიშვილის თეატრს ახლა განსაკუთრებული პერიოდი უდგას, რადგან ყველა სპექტაკლზე ბილეთები რამდენიმე წუთში იყიდება. გიორგისთან მის ბოლოდროინდელ რთულ პერიოდზეც ვისაუბრეთ, როცა მკურნალობის პროცესს გადიოდა… შენი „ფეისბუქის“ გვერდიდან შევიტყვეთ, რომ თურმე ხალხი თეატრში დადის და ბილეთებზე დიდი წეწვა-გლეჯა ყოფილა… გიორგი: რაოდენ გასაკვირიც უნდა იყოს, ასეა. შევეგუე უკვე, მთლად ახალი ამბავიც არ არის. დაახლოებით ერთი წელიწადია, თუმანიშვილის თეატრში ბილეთები არ იშოვება. ამ სიტყვის პირდაპირი მნიშვნელობით, ზოგჯერ 11 წუთში იყიდება სპექტაკლების ბილეთები. ახლა „ბაკულაზე“ მინდოდა ორი ადამიანის დაპატიჟება და ფიზიკურად არ იყო ბილეთები, სულ ასეა, რაც ძალიან მაგარია. შენი აზრით, ეს რამ გამოიწვია? არ ვიცი, ალბათ, თეატრი სწორ გზაზე დგას, კოლექტივიც მნიშვნელოვანია. შესაძლოა, ხალხის ინტერესი გაიზარდა თეატრის მიმართ. ინტერესი ერთია, რას გთავაზობენ – მეორეა. (ვრცლად/ფოტოები)   [post_title] => გიორგი ყიფშიძე: „ჩემს ცოლს გოგო ემუქრებოდა, ეგ ბიჭი ჩემია, სადარბაზშო დაგხვდები და მოგკლავო…“ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => giorgi-yifshidze-chems-cols-gogo-emuqreboda-eg-bichi-chemia-sadarbazsho-dagkhvdebi-da-mogklavo [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-01-15 14:14:30 [post_modified_gmt] => 2018-01-15 10:14:30 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=75274 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 75398 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-01-16 13:51:04 [post_date_gmt] => 2018-01-16 09:51:04 [post_content] => კომპანია Nissan-მა დეტროიტის მოტორშოუზე კონცეპტუალური ქროსოვერი Xmotion წარმოადგინა, რომელიც წარმოდგენას იძლევა იმის შესახებ, თუ როგორი შეიძლება იყოს მარკის მომავალი კომპაქტური ყველგანმავალი. პროტოტიპმა შვიდი სენსორული დისპლეი და პერსონალური დამხმარე მიიღო, რომელიც დეკორატიული თევზის სახით არის წარმოდგენილი. პროტოტიპი Xmotion 6 ადგილიანი ქროსოვერია სავარძლების სამი რიგით. კონცეპტმა 21 დიუიმიანი დისკები, სახურავზე გამოსაწევი საბარგული და უკანა ფარები ნახატებით მიიღო, რომელიც იაპონელი ოსტატების ხეზე ნამუშევარს გავს. „ხის“ თემატიკა სალონშიც გრძელდება. ხისგან არის დამზადებული სავარძლებს შორის არსებული ცენტრალური „გვირაბი“ - ადგილი სადაც გადაცემათა კოლოფია მოთავსებული. ის „კანავა ცუგის“ ტექნიკით არის გაკეთებული, რაც ხის ნაწილების წებოს გარეშე შეერთებას ნიშნავს და ამ მეთოდს ტაძრების მშენებლობისას იყენებენ. „გვირაბი" კლასიკური იაპონური პეიზაჟების მსგავსად, ავტორების ჩანაფიქრით, მდინარეზე გადებულ ხიდს უნდა გვაგონებდეს, ის ხის წინა პანელს ერწყმის, შემდეგ კი ფუტურისტული მოწყობილობათა პანელი მოდის. სულ ინტერიერში შვიდი ეკრანია გამოყენებული, მათ შორის უკანა ხედვის სარკის ნაცვლადაც. ყველა მულტიმედიური ფუნქცია ჟესტებისა და ხმოვანი ბრძანებების საშუალებით იმართება. ავტომობილი თითის ანაბეჭდით იქოქება. ამის შემდეგ ცენტრალურ ეკრანზე ვირტუალური თევზი „ხტება“ - ასე გამოსახა ნისანმა ელექტრონული დამხმარე. ის მძღოლს ავტოპილოტის რეჟიმისას ეხმარება. ჩაეშვება თუ არა ავტომობილი სერიულ წარმოებაში, უცნობია. [gallery link="file" ids="75405,75404,75400,75401,75402,75403"]   [post_title] => Nissan-ის 6 ადგილიანმა ყველგანმავალმა შვიდი ეკრანი და თევზი მიიღო (ვიდეო) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => nissan-is-6-adgilianma-yvelganmavalma-shvidi-ekrani-da-tevzi-miigho-video [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-01-16 15:56:54 [post_modified_gmt] => 2018-01-16 11:56:54 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=75398 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 75289 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-01-15 15:28:37 [post_date_gmt] => 2018-01-15 11:28:37 [post_content] => ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირის ინფორმაციით, 2017 წელს საქართველოში ბენზინისა და დიზელის საწვავის იმპორტი შემცირდა. როგორც ორგანიზაციაში აცხადებენ, 2017 წელს საქართველოში ნავთობპროდუქტების (ბენზინი და დიზელის საწვავი) იმპორტმა შეადგინა 1095,8 ათასი ტონა, რაც 133,8 ათასი ტონით ანუ 10,9%-ით ნაკლებია 2016 წლის მაჩვენებელთან შედარებით.
“მათ შორის, 2017 წელს ბენზინის საწვავის იმპორტმა შეადგინა 532,6 ათასი ტონა (კლება წინა წლის მაჩვენებელთან შედარებით 43,6 ათასი ტონით), ხოლო დიზელის საწვავის იმპორტმა – 563,2 ათასი ტონა (კლება წინა წლის მაჩვენებელთან შედარებით 90,2 ათასი ტონით). ბენზინის საწვავის კატეგორიების მიხედვით 2017 წელს საქართველოში იმპორტმა შეადგინა: A-91 რეგულარი მარკის ბენზინი – 386,7 ათასი ტონა ანუ 72,6%; A-95 პრემიუმი მარკის ბენზინი – 137,5 ათასი ტონა ანუ 25,8%, A-98 სუპერი მარკის ბენზინი – 8,4 ათასი ტონა ანუ 1,6%. ქვეყნების მიხედვით 2017 წელს ბენზინისა და დიზელის საწვავის იმპორტის ყველაზე დიდი მოცულობა განხორციელდა რუმინეთიდან – 305,7 ათასი ტონა, რაც მთელი იმპორტის 27,9%-ს შეადგენს. შემდეგ მოდიან: რუსეთი – 223,6 ათასი ტონა (20,4%), აზერბაიჯანი – 197,6 ათასი ტონა (18,0%), ბულგარეთი – 154,7 ათასი ტონა (14,1%), თურქმენეთი – 149,0 ათასი ტონა (13,6%); საბერძნეთი – 51,7 ათასი ტონა (4,7%), უკრაინა – 5,2 ათასი ტონა (0,5%)“, – აცხადებენ ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირში.
მათივე განმარტებით, მართალია, საწვავის იმპორტი შემცირებულია, მაგრამ ეს არ ნიშნავს, რომ იმავე პროცენტული მაჩვენებლით შემცირდა საწვავის მოხმარება, ვინაიდან 2016 წლის დეკემბერში განხორციელდა საშუალოდ 70 ათასი ტონით მეტი პროდუქტის იმპორტი წინა წლების ანალოგიური პერიოდის მაჩვენებლებთან შედარებით, რომელიც მოხმარებაში გავიდა უკვე 2017 წლის პირველ თვეებში. როგორც ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირში აცხადებენ, აღნიშნული დაკავშირებული იყო “საქართველოს საგადასახადო კოდექსში“ შეტანილ ცვლილებასთან, რომელიც ეხებოდა საწვავზე აქციზის გადასახადის ზრდას. “საწვავის მოხმარების შემცირება ძირითადად განპირობებულია იმით, რომ ქვეყანაში სწრაფად იზრდება ჰიბრიდული ავტომობილების რაოდენობა“, – აცხადებენ ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირში. [post_title] => ჰიბრიდების რაოდენობის ზრდამ საწვავის მოხმარება შეამცირა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => hibridebis-raodenobis-zrdam-sawvavis-mokhmareba-sheamcira [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-01-15 16:29:41 [post_modified_gmt] => 2018-01-15 12:29:41 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=75289 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )