live

როდესაც საწვავის მაჩვენებელი აგინთებს, ეს იმას არ ნიშნავს, რომ საწვავი მთავრდება…

როდესაც საწვავის მაჩვენებელი აგინთებს, ეს იმას არ ნიშნავს, რომ საწვავი მთავრდება…

გადაცემას ”ავტოსერვისი” ავტოექსპერტი, დიაგნოსტიკის სპეციალიტი ილია გრიშაშვილი ესტუმრა.

რა შეუწყობს ხელს იმას, რომ ჩვენმა ავტომობილებმა ნაკლები მავნე ნივთიერება გამოყონ გარემოში და გვაქვს თუ არა ამის შანსი არსებული ავტოპარკის შემთხვევაში. საქართველოში საერთოდ არ კონტროლდება ემისია, რეალურად ავტოპარკის უმრავლესობა დაძველებულია, ავტომობილების დიდ ნაწილს ამოღებული აქვს კატალიზატორი, ნაწილი გაზზე მუშაობს და ა.შ. 100%-დან შესაძლოა 1% იყოს გამართული… დაახლოებით მაინც უნდა გვქონდეს წარმოდგენა იმის შესახებ თუ როგორ მუშაობს ძრავი და რამდენად მავნე ნივთიერებებს გამოყოფს. ხშირად ავტომფლობელებს აქვთ ხოლმე სხვადასხვა მარტივი პრობლემა, რომელიც ”ჩეკის” ანთებაში გამოიხატება….

ყველაზე გავრცელებულია, როდესაც ლამბდა სენსორი გამოდის წყობიდან, რომელიც წვის ხარისხს კამერაში გამშვებ ტრაქტში აფიქსირებს, ანუ რა ხარისხით იწვის საწვავი. არის ორი მიზეზი, როდესაც გამათბობელი სპირალი იწვება ან სენსორი წყობიდან გამოდის. თუ სპირალი გამოვიდა მწყობრიდან, ავტომობილი პირველი 5-10 წუთის განმავლობაში დააბინძურებს გარემოს, თუ სენსორი დაზიანდა, დაქოქვიდან ჩაქრობამდე ავტომობილი სულ აბინძურებს გარემოს. ძრავი შეისრუტავს ჰაერს, ინჟექტორები შეაფრქვევს ბენზინს და ბენზინისა და ჰაერის ნაზავი ძრავში ხვდება. ახალ ავტომობილებში იზომება ჰაერის რაოდენობა და შემდეგ მიეწოდება საჭირო რაოდენობის საწვავი. როდესაც ძრავში მოხდება აფეთქება, გადის გამშვებ ტრაქტში, კატალიზატორამდე დგას ერთი სენსორი, რომელიც ზომავს რა ხარისხით დაიწვა საწვავი, თუ მდიდარი ნაზავია, ის აძლევს ინფორმაციას ძრავის მართვის ბლოკს და ნიშნავს, რომ უნდა მოაკლოს. ასე ხდება ყოველ წამს, ხან მდიდარია, ხან ღარიბი და ამის შესაბამისად მუშაობს, როდესაც სენსორი არ მუშაობს, ავტომობილი გადადის ავარიულ რეჟიმში. თუ კი გაიჭედება და ღარიბს ითვლის, ეს ეტყობა ჯიბეს, ფუჭდება ძრავი, ზიანდება კატალიზატორი, ამის შემდეგ მას მოჭრიან, ლამბდას აწევენ, ”მოატყუებენ” ავტომობილს და წარმოდგინეთ რამდენი ასეთი ავტომობილი დადის და უშვებს მავნე გამონაბოქვს.

ძალიან ბევრს უკვე ამოღებული აქვს კატალიტური გარდამქმნელი…

არსებობს კატალიზატორების ვერსიები, რომლებიც არ არის ევრო 4 ან ევრო 5. თუმცა, შეუძლია ადამიანს იყიდოს ევრო 1 ან ევრო 2, რომელიც 100-150 დოლარი ღირს, შეიძლება არ იყოს ამ ავტომობილის, მაგრამ იმავე კუბადურის ძრავისთვის იქნება განკუთვნილი, იმუშავებს, არ დააბინძურებს გარემოს. მთავარია მოგვარდეს ნაზავის სისტემა. მნიშვნელოვანია ჰაერის ფილტრის დროული გამოცვლა, თუმცა, უნდა იყოს კარგი ხარისხის. აღსანიშნავია ისიც, რომ საწვავის ფილტრს, თანამედროვე ავტომობილებს ის ავზში აქვს და იცვლება ტუმბოსთან ერთად და ამას მზღოლები ხშირად არ აქცევენ ყურადღებას. ასევე, მძღოლები ძირითადად დადიან ავზში მინიმალური ბენზინით. როდესაც საწვავის მაჩვენებელი აგინთებს, ეს იმას არ ნიშნავს, რომ საწვავი მთავრდება, ეს ნიშნავს თქვენი ბენზოტუმბო ავარიულ რეჟიმში მუშაობს. მაგალითისთვის, ვთქვათ თქვენი ავზის მოცულობა არის 70 ლიტრი, თქვენს მიერ ჩასხმული ათი ლიტრი კი მხოლოდ ძირზე ასხია, მოსახვევებში ბენზინი გაიქცევა, არ ეყოფა და ჰაერს აიღებს ტუმბო და უფრო მალე გამოვა მწყობრიდან.  ვითომ არ ასხია 20-30 ლარის ბენზინი, სულ გქონდეთ და ამას დაამატეთ ხოლმე.

საწვავის ხარისხზე ვისაუბროთ…

ბევრი ასხამს იაფიან საწვავს, ეს ეკონომიას არ მოგცემთ. რეალურად საწვავი თანხობრივად იმ მომენტში ეკონომიას გაძლევთ, მაგრამ რეალურად ავტომობილს არ აქვს გაწევა, მეტს აბინძურებს და ნაკლებს დადის. თუ ჩაასხავთ პრემიუმს, იგივე ხარჯი გექნებათ, უკეთ გაივლის ავტომობილი და მავნე გამონაბოლქვიც ნაკლები იქნება. სამწუხაროდ, სადმე ერთად თავმოყრილი კარგი ხელოსნები არ მინახვს.

გადაცემის ჩანაწერი

20 დეკემბერი, 2016

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2017-11-22 00:28:39' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 71614 [post_author] => 14 [post_date] => 2017-11-22 14:53:46 [post_date_gmt] => 2017-11-22 10:53:46 [post_content] => YouTube-ზე გამოჩნდა ვიდეორგოლი, სადაც სათვალთვალო კამერები აფიქსირებენ საგზაო შემთხვევას. გზაჯვარედინზე ლადა, რომელსაც ბუქსირით ლადა აქვს ჩაბმული, მესამე ლადას ეჯახება. რგოლი RoadCams-ის არხზეა გამოქვეყნებული. სად და როდის მოხდა ავარია, უცნობია. ასევე არ არის ინფორმაცია დაშავებულები შესახებ. ვიდეოში ჩანს, რომ შეჯახების შემდეგ ერთ-ერთი ავტომობილიდან მგზავრი ვარდება.   https://www.youtube.com/watch?v=iaW9nXdnn7E [post_title] => ვიდეო: ლადა, რომელსაც ლადა აქვს ჩაბმული, ლადას დაეჯახა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => video-lada-romelsac-lada-aqvs-chabmuli-ladas-daejakha [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-11-22 15:08:44 [post_modified_gmt] => 2017-11-22 11:08:44 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=71614 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 71759 [post_author] => 14 [post_date] => 2017-11-24 11:11:58 [post_date_gmt] => 2017-11-24 07:11:58 [post_content] => საქართველოს მასშტაბით, საავტომობილო გზებზე რთული მეტეოროლოგიური პირობების გამო, მოძრაობის სპეციალური რეჟიმია დაწესებული. ამის შესახებ ინფორმაციას საავტომობილო გზების დეპარტამენტი ავრცელებს. მოძრაობა აკრძალულია შემდეგ მონაკვეთებზე:  ქუთაისი (საღორია)-ბაღდათი-აბასთუმანი-ბენარას საავტომობილო გზის კმ50-კმ90 (საირმე-აბასთუმანი) მონაკვეთზე ყველა სახის ავტოტრანსპორტისთვის;  მცხეთა–სტეფანწმინდა–ლარსის (რუსეთის ფედერაციის საზღვარი) საავტომობილო გზის გუდაური(ფოსტა)-კობის მონაკვეთზე მისაბმელიანი და ნახევრადმისაბმელიანი ავტოტრანსპორტისთვის;  ბორჯომი-ბაკურიანი-ახალქალაქის საავტომობილო გზის კმ31-კმ62 (ანდეზიტი-ღადოლარი) მონაკვეთზე სრულად;  ქუთაისი-წყალტუბო-ცაგერი-ლენტეხი-ლასდილის საავტომობილო გზის კმ68-კმ88 (ცაგერი-ლენტეხი) მონაკვეთზე მისაბმელიანი, ნახევრადმისაბმელიანი ავტოტრანსპორტის და 30 ადგილზე მეტი ტევადობის ავტობუსებისთვის; ალპანა-ცაგერის საავტომობილო გზის კმ1-კმ22 მონაკვეთზე მისაბმელიანი, ნახევრადმისაბმელიანი ავტოტრანსპორტის და 30 ადგილზე მეტი ტევადობის ავტობუსებისთვის; ქუთაისი(მოწამეთა)-ტყიბული-ამბროლაურის საავტომობილო გზის კმ38-კმ55 (ნაქერალას უღელტეხილი) მონაკვეთზე მისაბმელიანი და ნახევრადმისაბმელიანი ავტოტრანსპორტისთვის; ზუგდიდი-ჯვარი-მესტია-ლასდილის საავტომობილო გზის კმ30-კმ188 (ჯვარი-უშგული) მონაკვეთზე მისაბმელიანი, ნახევრადმისაბმელიანი ავტოტრანსპორტის და 30 ადგილზე მეტი ტევადობის ავტობუსებისთვის; კოდა–ფარცხისი–მანგლისი–წალკა–ნინოწმინდის საავტომობილო გზის კმ94-კმ110 (ფარავანის უღელტეხილი) მონაკვეთზე ყველა სახის ავტოტრანსპორტისთვის; ბათუმი(ანგისა)-ახალციხის საავტომობილო გზის კმ106-კმ123 მონაკვეთზე ყველა სახის ავტოტრანსპორტისთვის. შექმნილი ვითარებიდან გამომდინარე, საავტომობილო გზების დეპარტამენტი მოუწოდებს საზოგადოებას, ზამთრის პერიოდისათვის შესაბამისი საბურავებით, გამართული ავტოტრანსპორტით მოძრაობისკენ, და მოუწოდებს, რომ დაემორჩილონსაავტომობილო გზებზე დაწესებულ რეჟიმებს. [post_title] => ცუდი ამინდის გამო, გზების ცალკეულ მონაკვეთებზე მოძრაობა აიკრძალა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => cudi-amindis-gamo-gzebis-calkeul-monakvetebze-modzraoba-aikrdzala [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-11-24 11:54:50 [post_modified_gmt] => 2017-11-24 07:54:50 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=71759 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 71630 [post_author] => 14 [post_date] => 2017-11-22 14:48:42 [post_date_gmt] => 2017-11-22 10:48:42 [post_content] => ლონდონის მთავრობამ გადაწყვიტა, ავტობუსების ნაწილი ბიო საწვავზე გადაიყვანოს, რომელიც ყავის ნარჩენებისგან დამზადდება. ასეთი ტრანსპორტი ქუჩაში უკვე გავიდა. კომპანია Transport for London დიდი ხანი ეძებდა გარემოსთვის ნაკლებად მავნე საწვავის ტიპს. უნდა აღინიშნოს, რომ ასეთი უჩველო ხერხი მავნე გამონაბოლქვის შემცირებისთვის პირველად გამოიყენება. BBC-ის ინფორმაციით, გადამუშავებულ ყავის ნალექს სატრანსპორტო კომპანიას ფირმა bio-bean მიაწვდის. დღეის მდგომარობით, კომპანიას ერთი წლისთვის და ერთი ავტობუსისთვის საკმარისი ბიო საწავის მარაგი აქვს. bio-bean-ის წარმომადგენელი ამბობს, რომ ყოველდღიურად, ლონდონში გამოყენებული ყავის შემდეგ დაახლოებით 200 000 ყავის ნალექი რჩება. ყავისგან და ხსნადი ყავის მწარმოებელი ფაბრიკებისგან მიღებული ნალექი სპეციალურ საწარმოებში საწვავად გარდაიქმნება. უნდა აღინიშნოს, რომ ნალექი, რომელიც 2 550 00 მირთმეული ფინჯანი ყავისგან რჩება, იძლევა ბიო საწვავის დამზადების შესაძლებლობას, რომელიც ერთ ავტობუსს ერთი წელი ეყოფა.   [post_title] => ლონდონში ავტობუსები ყავის ნალექზე ივლიან [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => londonshi-avtobusebi-yavis-naleqze-ivlian [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-11-22 14:48:42 [post_modified_gmt] => 2017-11-22 10:48:42 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=71630 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 71650 [post_author] => 14 [post_date] => 2017-11-22 14:43:34 [post_date_gmt] => 2017-11-22 10:43:34 [post_content] => Lufthansa მოგზაურებს შემთხვევითი მიმართულებით გაფრენას სთავაზობს. გერმანიის ნაციონალურმა ავიაკომპანიამ მომხმარებლებს საკმაოდ ორიგინალური წინადადება შესთავაზა. AnyWay Travel Pass – ეს არის ახალი პროგრამა, რომელიც სპეციალურად იმ ადამიანებისთვისაა შექმნილი, ვისაც სიურპრიზები უყვარს. საქმე ისაა, რომ უნიკალური ბილეთის მფლობელმა ბოლო წუთამდე არ იცის, თუ სად მიემგზავრება. არჩევანი კი მართლაც დიდია, შემთხვევით მიმართულებებს შორის შესაძლოა  - ბანგკოკი, მუმბაი, ბოსტონი, დელი, დუბაი, ჰონგკონგი, ლოს-ანჯელესი, მაიამი, პეკინი, შანხაი ან თელ-ავივი მოხვდეს. შეთავაზების ღირებულება 179 ევროა და ბილეთების გაყიდვა 1 დეკემბრიდან დაიწყება.   [post_title] => Lufthansa მოგზაურებს შემთხვევითი მიმართულებით გაფრენას სთავაზობს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => lufthansa-mogzaurebs-shemtkhveviti-mimartulebit-gafrenas-stavazobs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-11-24 11:18:26 [post_modified_gmt] => 2017-11-24 07:18:26 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=71650 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 71739 [post_author] => 14 [post_date] => 2017-11-24 10:31:29 [post_date_gmt] => 2017-11-24 06:31:29 [post_content] => ფოტოგრაფი გოგა ჩანადირი, თბილისში, ზებრა გადასასვლელზე არსებული პრობლემის მოგვარებაზე წერს. მისი თქმით, მშრალი ხიდის ქვეშ არსებული პრობლემა, მართვადი შუქნიშნის დაყენებით მოგვარდა.
“მშრალი ხიდის ქვეშ არსებულ ზებრახაზზე ადრე გადასვლა შეუძლებელი იყო. ჩქარა მიმავალი მძღოლები ქვეითებს გზას, პრაქტიკულად, არ უთმობდნენ. თბილისის სატრანსპორტო სამსახურმა გაითვალისიწინა ბევრი ჩვენგანის მოსაზრება და ეს პრობლემა ცოტა ხნის წინათ აქ მართვადი შუქნიშნების დაყენებით გამოასწორა. ახლა ქვეითს გადასვლა აღარ უჭირს. შესანიშნავია…”, – წერს გოგა ჩანადირი.
[post_title] => მშრალი ხიდის ქვეშ ზებრახაზზე გადასვლა, ადრე შეუძლებელი იყო [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => mshrali-khidis-qvesh-zebrakhazze-gadasvla-adre-sheudzlebeli-iyo [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-11-24 11:20:19 [post_modified_gmt] => 2017-11-24 07:20:19 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=71739 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 71614 [post_author] => 14 [post_date] => 2017-11-22 14:53:46 [post_date_gmt] => 2017-11-22 10:53:46 [post_content] => YouTube-ზე გამოჩნდა ვიდეორგოლი, სადაც სათვალთვალო კამერები აფიქსირებენ საგზაო შემთხვევას. გზაჯვარედინზე ლადა, რომელსაც ბუქსირით ლადა აქვს ჩაბმული, მესამე ლადას ეჯახება. რგოლი RoadCams-ის არხზეა გამოქვეყნებული. სად და როდის მოხდა ავარია, უცნობია. ასევე არ არის ინფორმაცია დაშავებულები შესახებ. ვიდეოში ჩანს, რომ შეჯახების შემდეგ ერთ-ერთი ავტომობილიდან მგზავრი ვარდება.   https://www.youtube.com/watch?v=iaW9nXdnn7E [post_title] => ვიდეო: ლადა, რომელსაც ლადა აქვს ჩაბმული, ლადას დაეჯახა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => video-lada-romelsac-lada-aqvs-chabmuli-ladas-daejakha [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-11-22 15:08:44 [post_modified_gmt] => 2017-11-22 11:08:44 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=71614 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )