live

როდის არის ცხელება ბავშვებში საგანგაშო და რატომ არის საშიში იმუნიტეტის ასამაღლებელი პრეპარატები – ცოტნე ბესელიას რეკომენდაციები

როდის არის ცხელება ბავშვებში საგანგაშო და რატომ არის საშიში იმუნიტეტის ასამაღლებელი პრეპარატები – ცოტნე ბესელიას რეკომენდაციები

რატომ ხდება ვირუსული ინფექციების დროს ცხელება შეუპოვარი, როდის შეიძლება განვითარდეს გულყრა, რა პირველადი დახმარების გაწევა შეიძლება სახლის პირობებში, რა დროს გვჭირდება სისხლის საერთო ანალიზი და რა უნდა მოიმოქმედონ მშობლებმა, როცა ტემპერატურას ხველაც ახლავს – ამ და სხვა საინტერესო თემებზე გადაცემაში „სტუმრად ექიმთან“ პედიატრმა ცოტნე ბესელიამ ისაუბრა.

რატომ არის რთულად დასამორჩილებელი მაღალი ტემპერატურა ვირუსული ინფექციისას?

ამ კითხვას რომ პასუხი გავცეთ, უნდა გავერკვეთ რას წარმოადგენს ცხელება. ცხელება არის ნორმალური რეაქცია სხვადასხვა მდგომარეობებზე, რომელთა შორის ყველაზე გავრცელებულია მწვავე ვირუსული ინფექცია. ცხელება არის ორგანიზმის დამცველობითი რეაქცია, ორგანიზმს გააჩნია ტემპერატურა, რომლის მუდმივობაზეც ის გარკვეული მექანიზმებით ზრუნავს. წარმოვიდგინოთ, არსებობს თერმოსტატი, რომელსაც ევალება სხეულის ტემპერატურა გარკვეულ ფარგლებში შეინარჩუნოს. მწვავე ვირუსული ინფექციისას, მიმდინარეობს ანთება, რომლის შედეგადაც გამოიყოფა ისეთი ნივთიერებები, რომელიც თერმოსტატს სხვა რეჟიმზე გადართავს. ტემპერატურის აწევის დროს აქტიურდება იმუნური პროცესები და უფრო ეფექტურად წარიმართება, ეს ორგანიზმს ინფექციასთან ბრძოლაში ეხმარება. ცხელება არ არის საშიში, ის არის დამცველობითი რეაქცია. თუმცა, შეიძლება გახდეს საშიშიც.

რა დროს შეიძლება განვითარდეს გულყრა?

6 თვიდან 6 წლამდეა ყველაზე საშიში ასაკი. ეს ხდება მაშინ, როდესაც სხეულის ტემპერატურა 39 გრადუსზე მაღალია. მნიშვნელოვანი როლი ეკისრება გენეტიკურ ფაქტორებსაც. თუმცა, მნიშვნელოვანია ისიც, რამდენად სწრაფად იმატებს ტემპერატურა და რამდენად მაღალია ის. ცალსახა მიზეზი, თუ რატომ ხდება ფებრილური გულყრა, უცნობია. თუმცა, ეს გულყრა მიიჩნევა კეთილთვისებიანად, რადგან მას არ ახლავს ცენტრალური ნერვული სისტემის ორგანული დაზიანება. მშობლებს ვურჩევ, რომ ნუ შეეშინდებათ მაშინ, როდესაც მაღალ ტემპერატურაზე ბავშვს გულყრა დაემართება. ეს ხშირი არ არის, მაგრამ გხვდება ხოლმე. ვერ ვიტყვით რა ტემპერატურაზე მოხდება, განმეორდება თუ არა, რა ინფექციის დროს მოხდება და მოხდება თუ არა საერთოდ. მშობლებმა ცივი გონებით უნდა შეხედონ ამ ფაქტს.

რა უნდა გააკეთოს მშობლემა პირველ რიგში, როდესაც ვითარდება გულყრა?

მშობელმა უნდა უზრუნველყოს ბავშვის სწორი პოზიცია, სასუნთქი გზები უნდა იყოს გამავალი. სასურველია იწვეს გვერდულად, თუ ღებინების შემთხვევა იქნება. უნდა იყოს ბავშვის თავი დაფიქსირებული, რადგან მოძრაობისას არ მოხდეს მისი დაზიანება. სასურველია გამოაღოთ ფანჯარა, რომ მეტი ჟანგბადის მიწოდება მოხდეს. გულყრა აუცილებლად გაჩერდება და უნდა დაელოდოს, მეტი მშობელს არაფერი არ ევალება.

მაღალი ტემპერატურის მართვა პირველ დღეებში განსაკუთღებით რთულია, მშობელი ამ დროს სხვადასხვა მეთოდს მიმართავს. რა არის ტემპერატურის დაწევის ყველაზე სწორი მეთოდი?

ოფიციალური რეკომენდაციით, უნდა გამოვიყენოთ სიცხის დამწევი პრეპარატები, ასევე იყენებენ სხეულის დაზელვის მეთოდებს, გრილ წყალს, ან ალკოჰოლის შემცველ ხსნარებს, ცხელებასთან საბრძოლველად არ არის სასურველი ეს უკანასკნელი გამოვიყენოთ, რადგან შეიძლება მოიწამლოს ბავშვი. ბავშვის ორგანიზმი უნდა დაიტვირთოს სითხით, იყოს მოსვენებულ მდგომარეობაში.

რა დროს უნდა მივცეთ სიცხის დამწევი ბავშვს. მართალია თუ არა მოსაზრება, რომ დაბალი ტემპერატურის შემთხვევაში სიცხის დამწევი კიდევ უფრო დაბლა დაწევს მას?

თუ ამ პრეპარატებს გამოვიყენებთ შესაბამისი დოზითა და რეჟიმით, დავიცავთ შუალედებს, გვერდით ეფექტებს რა თქმა უნდა ეს პრეპარატები ნაკლებად გამოავლენენ. აქ საინტერესოა, საერთოდ სჭირდება თუ არა პრეპარატი ბავშვს. თუ ის დისკომფორტს განიცდის, შეგვიძლია მივცეთ სიცხის დამწევი დაბალი ტემპერატურის დროსაც. თუ შესაბამისი დოზირებითა და შუალედით მოხდება სიცხის დამწევის გამოყენება, ის ტემპერატურას ნორმაზე დაბლა არ დაწევს.

სად გადის ზღვარი ტემპერატურის სახლის პირობებში მართვასა და სტაციონარში გადაყვანას შორის?

მხოლოდ ცხელებით თუ განვსაზღვრათ ამას, გვაქვს რეკომენდაციების ჩამონათვალი. როდესაც ბავშვი არის სამ თვემდე ასაკის, თუ მას აქვს 38-ზე მაღალი ტემპერატურა, ნებისმიერ შემთხვევაში მშობელმა უნდა მიმართოს სამედიცინო დაწესებულებას. თუკი ბავშვი არის 3 თვიდან სამ წლამდე ასაკის და აქვს მაღალი ტემპერატურა სამ დღეზე მეტ ხანს, ამ შემთხვევაშიც მშობელმა ექიმს უნდა სთხოვოს დახმარება. სხვა ნებისმიერ ასაკში, როდესაც ტემპერატურა 39 გრადუსზე მაღალია, ასევე უნდა მიმართოთ ექიმს. ასევე, სამედიცინო დახმარებაა საჭირო თუკი ცხელებას თან ერთვის გამონაყარი, მორეციდივე ცხელება, რომელიც 7 დღეზე მეტ ხანს მიმდინარეობს და ა.შ.

ექიმთან ყველაზე ხშირად სიცხის, ან ხველების გამო ხდება მიმართვა, რა დროს არის საჭირო სისხლის საერთო ანალიზი?

სისხლის საერთო ანალიზი საკმაოდ ინფორმაციული კვლევაა. თუმცა, როდესაც ლაბორატორიულ კვლევებზე ვსაუბრობთ, უნდა გვახსოვდეს, რომ ის ექიმთან უნდა იყოს შეთანხმებული. უნდა გავითვალიწინოთ, როგორ მიმდინარეობს დაავადება, ამის მიხედვით შეიძლება შეიტანოს ეჭვი ექიმმა რაიმე გართულებაში და დანიშნოს კვლევა. სისხლის საერთო ანალიზი საწყისი კვლევაა, ყველაზე მეტად მშობლები ერითროციტების დალექვის სიჩქარეზე ამახვილებენ ყურადღებას. ე.წ. როე მწვავე ანთების დროს იმატებს, გასათვალისწინებელია ინფექცია ვირუსულია თუ ბაქტერიული და რამდენ ხანს მიმდინარეობს ცხელება.

როდესაც ცხელებას ახლავს ხველა, რასთან გვაქვს საქმე ამ დროს?

ცხელება ყველაზე ხშირად ინფექციების დროს აღინიშნება. მწვავე ვირუსული ინფექციების უმრავლესობა მწვავე რესპირაციული ინფექციებია, ხშირად ცხელება და ხველა თანმდევია. ხველა სათანადო ყურადღებას საჭიროებს, ხველაც ისევე როგორც ცხელება, დამცველობით რეფლექსია და მიმართულია იმისკენ, რომ სასუნთქ გზებში არსებული უცხო ნაწილაკები მოიშოროს ორგანიზმმა თავიდან. ხველა თუ დაითრგუნა, გაჩნდება საშიშროება იმისა, რომ ინფექციის დროს სასუნთქ გზებში დაგროვებული უცხო მასებისგან გათავისუფლება ვერ მოხდეს და სწორედ ამ დროს ხდება გართულება – ქვედა სასუნთქი გზების ანთება.

ხშირად გვესმის რეკომენდაციები იმის შესახებ, რომ ბავშვები მოვარიდოთ ბაღებსა და სკოლებს, შეიძლება თუ არა გამოჯანმრთელებული ბავშვი წავიყვანოთ სკოლასა თუ ბაღში და რა დროს არის ის საშიში სხვა ბავშვებისთვის?

ბავშვი, რომელიც წარმოადგენს ინფექციის წყაროს, როგორც კი შედის თანატოლებთან, დანარჩენებისთვის დაავადების წყარო ხდება. ცხელებიდან მინიმუმ 24 საათი უნდა იყოს გასული, სანამ მას სახლიდან გაიყვანთ, თუმცა, უმჯობესია 2-3 დღე დააკვირდეთ ბავშვს. რაც შეეხება ხველას, როდესაც აღარ არის მწვავე, ის ხანგრძლივად რჩება ხოლმე და ამ დროს ბავშვი არ წარმოადგენს ინფექციის წყაროს.

რატომ ავადობენ პატარები ხშირად და რა არის ის აუცილებელი და მთავარი რეკომენდაცია იმისათვის, რომ დავიცვათ ისინი ვირუსებისგან?

ამ კითხვას პასუხი რომ გავცეთ, უნდა ვთქვათ, რას ნიშნავს ხშირად მოავადე ბავშვი. ეს ძირითადად ბაღში წასვლის პირველ წელს ხდება. ავადმყოფობათა დასაშვები სიხშირე ცივ სეზონზე არის 10-12 ავადმყოფობა. ეს დამოკიდებულია კოლექტივსა და ასაკზე. ბავშვი, რომელიც დადის საბავშვო ბაღში, უნდა იავადმყოფოს. რაც შეეხება პრევენციას, საჭიროა სწორი კვება, სიფხიზლისა და ძილის რეჟიმის დაცვა, დროული ვაქცინაცია, პირადი ჰიგიენის წესების გამკაცრება და ცხოვრების ჯანსაღი წესი. რაც შეეხება მკურნალობას, ამ დროს საჭიროა სიმპტომური საშუალებები. იმუნიტეტის ასამაღლებელი საშუალებება კი უნდა იყოს ერთდროულად ეფექტური და უსაფრთხო და ასეთი პრეპარატი მე არ მეგულება. ნუ დაიწყებთ ასეთი წამლების ძებნას, რადგან შეიძლება იმუნიტეტის ამაღლების ნაცვლად, ჯანმრთელობის პრობლემები გამოიწვიოთ.

გადაცემის ლაივი

როგორ ვმართოთ მაღალი ტემპერატურა ბავშვებში – პედიატრი ცოტნე ბესელია გადაცემაში "სტუმრად ექიმთან"

Posted by Radio Fortuna FM 106,9 on 2018 წლის 21 თებერვალი, ოთხშაბათი

გადაცემის ჩანაწერი

22 თებერვალი, 2018

image
WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2018-09-20 11:03:53' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 93167 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-09-20 16:02:45 [post_date_gmt] => 2018-09-20 12:02:45 [post_content] => ესპანეთში დიზელის ავტომობილებს სპეციალური გადასახადი დაუწესდებათ. მთვრობამ 2019 წლის საბიუჯეტო პროექტი დაამტკიცა და მასში ახალი გადასახადიც შეიყვანა. დიზელის ძრავიან ტრანსპორტზე დამატებითი გადასახადის დამატება ჰაერში მავნე გამონაბოლქვის რაოდენობას შეამცირებს, ელექტრომობილების პოპულარობას კი გაზრდის. გარდა ამისა, ხელისუფლება დარწმუნებულია რომ სიახლე სახელმწიფოს ფინანასებზე დადებითად აისახება. ხოლო თუ რამდენი იქნება გადასახადი, ამას მთავრობა მოგვიანებით გადაწყვეტს. აღსანიშნავია, რომ კანონპროექტს მოწინააღმდეგეებიც მრავლად გამოუჩნდნენ და ისინი ფიქრობენ, რომ დიზელის ავტომობილებზე გადასახადის დაწესების ნაცვლად სახელმწიფომ ჰაერში მავნე გამონაბოლქვის კონტროლი უნდა დაიწყოს და გადასახადიც სწორედ ამის მიხედვით  დააწესოს.   [post_title] => ესპანეთში დიზელის ავტომობილებს სპეციალური გადასახადი დაუწესდებათ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => espanetshi-dizelis-avtomobilebs-specialuri-gadasakhadi-dauwesdebat [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-20 16:02:58 [post_modified_gmt] => 2018-09-20 12:02:58 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=93167 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 93233 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-09-21 14:42:35 [post_date_gmt] => 2018-09-21 10:42:35 [post_content] => სტამბოლი აეროკოსმოსური ტექნოლოგიების ფესტივალს მასპინძლობს და უჩვეულო შეჯიბრიც სწორედ მის ფარგლებში გაიმართა. რბოლაში ორ თვითმფრინავთან, სუპერქარებთან, სუპერბაიკსა და ფორმულა 1–ის ბოლიდთან ერთად Electric GT Tesla Model S–იც მონაწილეობდა. შეჯიბრი სტამბოლის ახალი აეროპორტის საფრენ ბილიკზე გაიმართა. ტესლას, რომელიც სპეციალურად რბოლებისთვისაა აგებული 2 ელექტრო ძრავი აქვს და ჯამში აგრეგატს 789 ცხენის ძალის განვითარება შეუძლია. პირველ ასეულს ავტომობილი 2,1 წამში ავითარებს და მისი მაქსიმალური სიჩქარე 250 კმ/სთ–ია. Electric GT–ის ჩემპიონატის შემდეგ სეზონზე ტესლას 1137 ძალის აგრეგატით აღჭურვავენ და მისი მაქსიმალური სიჩქარეც 380 კმ/სთ–მდე გაიზრდება. რაც შეეხება გარბენის დანარჩენ მონაწილეებს, Aston Martin Vantage–ს 510 ცხენის ძალა აქვს, Lotus Evora-ს 416, სუპერბაიკ Kawasaki ninja H2R – 310 ცხენის ძალას ავითარებს. ბოლიდი RB14 კი, რომელიც Red bull Racing–ს ეკუთვნის სხვა მონაწილეებზე არანაკლებ ძლიერია.   [post_title] => Tesla ორ ვეტმფრენს, სარბოლო ბოლიდსა და მოტოციკლეტს დაუპირისპირდა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tesla-or-vetmfrens-sarbolo-bolidsa-da-motociklets-daupirispirda [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-21 14:43:04 [post_modified_gmt] => 2018-09-21 10:43:04 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=93233 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 93107 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-09-20 12:47:53 [post_date_gmt] => 2018-09-20 08:47:53 [post_content] => მსოფლიოში პირველი წყალბადზე მომუშავე მატარებელი გერმანიაში ამოქმედდა. ჩრდილოეთ გერმანელებს ხვდათ პატივი, რომ მოგზაურობის ახალი ერა საკუთარ თავზე გამოეცადათ. როგორც პროექტის ავტორები ირწმუნებიან, ორი ვაგონისგან შემდგარი სამგზავრო მატარებელი გადაადგილებას ბევრად უფრო უსაფრთხოს გახდის და ამასთან დიდი მოცულობის ტვირთის გადაზიდვაც უფრო მოსახერხებელი იქნება. სიახლეზე კომპანია Astom მუშაობდა და ინოვაციური ტრანსპორტი დასაწყისისთვის ორ ქალაქს - ქუქსავენსა და ბუქსტჰუდს დააკავშირებს. აღნიშნულ დასახლებას შორის მანძილი 100 კმ-ია და აქამდე ამ მარშრუტზე დიზელზე მომუშავე მატარებელი მოძრაობდა. როგორც კომპანიაში იმედოვნებენ, 2021 წლისთვის წყალბადზე მომუშავე მატარებელთა რაოდენობა მინიმუმ 14 გახდება.   [post_title] => გერმანიაში პირველი წყალბადზე მომუშავე მატარებელი გამოჩნდა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => germaniashi-pirveli-wyalbadze-momushave-matarebeli-gamochnda [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-20 12:47:53 [post_modified_gmt] => 2018-09-20 08:47:53 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=93107 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 93212 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-09-21 12:35:26 [post_date_gmt] => 2018-09-21 08:35:26 [post_content] => 21 სექტემბრიდან, ყოველ პარასკევსა და შაბათ ღამეს, 00:00-დან 06:00 საათამდე, მეტროსადგურ „ახმეტელის თეატრიდან“ „ვარკეთილამდე“ №222 ავტობუსი იმოძრავებს. მარშრუტი „ღამის ეკონომიკის“ პროექტის ფარგლებში შემუშავდა. „ღამის ავტობუსის“ მარშრუტის გასაცნობად, თბილისის მერიის ორგანიზებით, მედიატური გაიმართა. „ღამის ავტობუსით“ თბილისის მერის მოადგილე სოფიო ხუნწარიამ და თბილისში „ღამის ეკონომიკის განვითარების“ პროექტის ხელმძღვანელმა, სერგი გვარჯალაძემ მედიის წარმომადგენლებთან ერთად იმგზავრეს და მათ ავტობუსის მარშრუტის შესახებ დეტალური ინფორმაცია მიაწოდეს.
„პროექტი საპილოტეა, თუმცა სამი თვის შემდეგ, თუ ის გაამართლებს, სხვა რეისებსაც აუცილებლად დავამატებთ. ღამის ავტობუსი მნიშვნელოვანი და ხელსაყრელი იქნება არა მხოლოდ ტურისტებისთვის, არამედ იმ ადამიანებისთვისაც, ვისაც ღამის საათებში მუშაობა და ტრანსპორტის სხვადასხვა საშუალებით გადაადგილება უწევთ,“ – განაცხადა სოფიო ხუნწარიამ.
სერგი გვარჯალაძის თქმით, №222 ავტობუსის მარშრუტი ღამის საათებში ქალაქის ყველაზე აქტიურ ლოკაციებს მოიცავს.
„აღნიშნული ავტობუსით ერთმანეთთან დავაკავშირეთ ქალაქის ორი ყველაზე მჭიდროდ დასახლებული ადგილი – გლდანი და ვარკეთილი. მარშრუტი მოიცავს ქალაქის კულტურულ ცენტრებს, სადაც პარასკევსა და შაბათს ყველაზე დიდი აქტივობაა. მათ შორისაა აბანოთუბანი, ახალი აღმაშენებლის გამზირი. ეს არის საპილოტე პროექტი. ჩვენ დავაკვირდებით ავტობუსზე მოთხოვნას და მარშრუტებთან დაკავშირებით შესაბამისი კორექციებიც იქნება. წლის ბოლომდე ჩვენ გვექნება ზუსტი სურათი იმასთან დაკავშირებით, თუ რა სახის ტრანსპორტირება გვჭირდება თბილისში ღამის პერიოდში,“ – განაცხადა სერგი გვარჯალაძემ.
ღამის ავტობუსი მოძრაობას მეტროსადგურ „ახმეტელიდან“ დაიწყებს და პირველი გაჩერება დიდ დიღომში, სუპერმარკეტ „გუდვილთან“ ექნება. შემდეგ გაივლის აღმაშენებლის ხეივანს, მარშალ გელოვანის გამზირს, მტკვრის მარჯვენა სანაპიროსა და სააკაძის I გასასვლელთან გაჩერდება. შემდეგ, „ღამის ავტობუსი“ ვახუშტის ხიდს გადაკვეთს და მგზავრებს ვახუშტის ქუჩაზე და სტადიონ „დინამო არენასთან“ მიიყვანს, საიდანაც გზას აღმაშენებლის გამზირზე განაგრძობს და მეტროსადგურ „მარჯანიშვილის“ მიმდებარედ გაჩერდება. ამის შემდეგ, იგი გაივლის მარჯანიშვილისა და ჯავახიშვილის (ყოფ. ელბაქიძის დაღმართი) ქუჩებს და მგზავრებს ჯერ პირველი რესპუბლიკის მოედანზე გაუჩერებს, ხოლო შემდეგ – თავისუფლების მოედანსა და ბარათაშვილის ქუჩაზე – „კონკასთან“. ავტობუსი გადაკვეთს ბარათაშვილის ხიდს და მგზავრებს ევროპის მოედანზე მიიყვანს. იგი გზას გორგასალისა და გულუას ქუჩებისკენ განაგრძობს და აბანოებთან გაჩერდება. ორთაჭალის გავლის შემდგომ, ავტობუსს მორიგი გაჩერებები ექნება დოდაშვილის მოედანსა და მეტრო „ისანთან“. ავტობუსი კახეთის გზატკეცილით ჯავახეთის ქუჩას დაუკავშირდება და მოძრაობას მეტრო „ვარკეთილთან“ დაასრულებს. საპილოტე მარშრუტზე „მანის“ მარკის ავტობუსები ერთსაათიანი ინტერვალით და სტანდარტული – 50-თეთრიანი ტარიფით იმოძრავებენ. ამასთანავე, შეღავათიანი მგზავრობის ტარიფიც იმოქმედებს. ღამის ავტობუსს შემდეგი გაჩერებები ექნება: ⦁ მეტროსადგური „ახმეტელის თეატრი“; ⦁ ფარნავაზ მეფის გამზირი (ჰიპერმარკეტი „გუდვილი“); ⦁ მტკვრის მარჯვენა სანაპიროს და გიორგი სააკაძის I გასასვლელის გადაკვეთა; ⦁ ვახუშტი ბაგრატიონისა და რაფაელ აგლაძის ქუჩების გადაკვეთა; ⦁ სტადიონი „დინამო არენა“; ⦁ დავით აღმაშენებლის გამზირი #106; ⦁ პირველი რესპუბლიკის მოედანი; ⦁ მეტროსადგური „თავისუფლების მოედანი“; ⦁ ნიკოლოზ ბარათაშვილის ქ. „კონკა“; ⦁ ევროპის მოედანი; ⦁ ვახტანგ გორგასალის ქ. #7 – აბანოებთან; ⦁ დოდაშვილის მოედანი; ⦁ მეტროსადგური „ისანი“; ⦁ მეტროსადგური „ვარკეთილი“. ღამის ავტობუსის პირველ მგზავრებს გამომცემლობა „ინტელექტი“ სასიამოვნო სურპრიზს უმზადებს. მათ ავტობუსში ქართველი და უცხოელი ავტორების წიგნები დახვდებათ.
[post_title] => თბილისში დღეიდან “ღამის ავტობუსი” იმოძრავებს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tbilisshi-dgheidan-ghamis-avtobusi-imodzravebs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-21 12:35:26 [post_modified_gmt] => 2018-09-21 08:35:26 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=93212 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 93139 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-09-20 11:19:06 [post_date_gmt] => 2018-09-20 07:19:06 [post_content] => 2018 წლის პირველ ცხრა თვეში მართვის მოწმობის პრაქტიკულ გამოცდაზე 154 143 პირი გავიდა, საიდანაც 108 751 შემთხვევაში მართვის მოწმობის აღების მსურველები ჩაიჭრნენ. შსს-ს მონაცემებით, პრაქტიკულ გამოცდაზე ჩაჭრის მაჩვენებელი 71%-ს შეადგენს. ამავე პერიოდში თეორიულ გამოცდაზე კი სულ 82 992 გასვლა დაფიქსირდა, საიდანაც 36 941 შემთხვევაში, რაც 45%-ს შეადგენს, შესაბამისმა პირებმა გამოცდის ჩაბარება ვერ შეძლეს. რაც შეეხება გასულ წელს, 2017 წელს პრაქტიკულ გამოცდაზე 245 053 გასვლა დაფიქსირდა, რომლის 69%-ის (170 176) შემთხვევაში მართვის მოწმობის აღების მსურველი პირები ჩაიჭრნენ. რაც შეეხება თეორიულ გამოცდას, შს სამინისტროს ინფორმაციით, გასულ წელს გამოცდაზე გასვლის 143 854 შემთხვევა დაფიქსირდა, საიდანაც 44%-ის შემთხვევაში (63 195) შესაბამისმა პირებმა მისი ჩაბარება ვერ შეძლეს. როგორც ცნობილია, ახალი წლიდან მართვის მოწმობის გამოცდები კიდევ უფრო რთულდება. კერძოდ, გამოცდის მოქმედი სისტემით ჩაბარებასთან ერთად, შესაბამის პირებს მისი გავლა ქუჩებში, რეალურ მოძრაობაშიც მოუწევთ. [post_title] => 2018 წელს მართვის მოწმობის პრაქტიკულ გამოცდაზე გამსვლელთა 71 %, თეორიულ გამოცდაზე კი 45 % ჩაიჭრა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => 2018-wels-martvis-mowmobis-praqtikul-gamocdaze-gamsvlelta-71-teoriul-gamocdaze-ki-45-chaichra [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-20 11:19:06 [post_modified_gmt] => 2018-09-20 07:19:06 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=93139 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 93167 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-09-20 16:02:45 [post_date_gmt] => 2018-09-20 12:02:45 [post_content] => ესპანეთში დიზელის ავტომობილებს სპეციალური გადასახადი დაუწესდებათ. მთვრობამ 2019 წლის საბიუჯეტო პროექტი დაამტკიცა და მასში ახალი გადასახადიც შეიყვანა. დიზელის ძრავიან ტრანსპორტზე დამატებითი გადასახადის დამატება ჰაერში მავნე გამონაბოლქვის რაოდენობას შეამცირებს, ელექტრომობილების პოპულარობას კი გაზრდის. გარდა ამისა, ხელისუფლება დარწმუნებულია რომ სიახლე სახელმწიფოს ფინანასებზე დადებითად აისახება. ხოლო თუ რამდენი იქნება გადასახადი, ამას მთავრობა მოგვიანებით გადაწყვეტს. აღსანიშნავია, რომ კანონპროექტს მოწინააღმდეგეებიც მრავლად გამოუჩნდნენ და ისინი ფიქრობენ, რომ დიზელის ავტომობილებზე გადასახადის დაწესების ნაცვლად სახელმწიფომ ჰაერში მავნე გამონაბოლქვის კონტროლი უნდა დაიწყოს და გადასახადიც სწორედ ამის მიხედვით  დააწესოს.   [post_title] => ესპანეთში დიზელის ავტომობილებს სპეციალური გადასახადი დაუწესდებათ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => espanetshi-dizelis-avtomobilebs-specialuri-gadasakhadi-dauwesdebat [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-20 16:02:58 [post_modified_gmt] => 2018-09-20 12:02:58 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=93167 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )