live

რომელ რეფორმასა და პროექტს მიიჩნევს შსს 2016 წლის მთავარ მიღწევად?

რომელ რეფორმასა და პროექტს მიიჩნევს შსს 2016 წლის მთავარ მიღწევად?

გადაცემას ”კანონის ფარგლებში” შსს კვლევის და განვითარების დეპარტამენტის დირექტორის მოადგილე ზურაბ სოხაძე ესტუმრა.

მოგვიყევით იმ მთავარ გამოწვევებზე, რომლებიც წელს შინაგან საქმეთა სამინისტროს ჰქონდა?

ერთერთ მთავარ პრობლემად შეიძლება ჩაითვალოს საგზაო მოძრაობის  უსაფრთხოების საკითხები. შინაგან საქმეთა სამინისტრო მნიშვნელოვან ყურადღებას უთმობს საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების ამაღლებას, რომლის მიზნითაც დაიწყო სპეციალური პროგრამის განხორციელება. პროგრამის მიზანია დაიცვას მოქალაქეების სიცოცხლე და უზრუნველყოს ავტოსაგზაო შემთხვევების შემცირება.

პროგრამა მოიცავს შემდეგ კომპონენტებს:

ავტოსაგზაო შემთხვევების მთავარი მიზეზების წინააღმდეგ ადმინისტრირების გაუმჯობესება, როგორიც არის: არასწორი მანევრირება, სიჩქარის გადაჭარბება, ალკოჰოლის ზემოქმედების ქვეშ მართვა და სხვა.

1L4A6800სამგზავრო ავტობუსების მოძრაობაზე კონტროლის გაუმჯობესება;

სიჩქარის მობილური დეტექტორების გამოყენება, .. ”უკონტაქტო პატრულირება”;

გზებზე და ქალაქებში არსებული ”შავი წერტილების” განეიტრალება;

ფეხით მოსიარულეთა უსაფრთხოებისთვის კანონმდებლობის გამკაცრება;

მოძრაობის წესების დარღვევებზე ქულების სისტემის შემოტანა და მართვის მოწმობის ტესტის რეალურ მოძრაობაში გადატანა.

ახალი პროგრამა, საკანონმდებლო ცვლილებების გარდა, ფართომასშტაბიან კამპანიასაც მოიცავს, რომლის მიზანია საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების საკითხებში მოსახლეობის ცნობიერების ამაღლება. 2015 წლის დეკემბრის თვიდან ”საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების პროგრამის” ფარგლებში ფართომასშტაბიანი სოციალური კამპანია დაიწყო, სლოგანით ”შენი გულისთვისშენინ უსაფრთხოებისთვის” განხორციელდა კამპანიის ბრენდინგი შეიქმნა კამპანიის სლოგანი ”შენი გულისთვისშენი უსაფრთხოებისთვის! და კამპანიის ლოგო, რომელიც არის საგზაო ნიშნებით დაფარული გულისიცოცხლე, რომელსაც იცავს საგზაო ნიშნები და წესები.

რომელ რეფორმას ან პროექტს მიიჩნევთ წლის მთავარ მიღწევად?

საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტრომ განახორციელა ინოვაციური პროექტი, რომლის მსგავსი რეგიონში არაა, შეიქმნა მაღალტექნოლოგიური ”ერთობლივი ოპერაციების ცენტრი”, რაც უმნიშვნელოვანესი ნაბიჯია ქვეყანაში პოლიციის ტექნოლოგიური განვითარების კუთხით. ცენტრის არსებობის მიზანია ქვეყანაში უსაფრთხოების გაზრდა, პრევენციის გაძლიერება და რაც მთავარია, ტექნოლოგიური განვითარების ახალ ეტაპზე გადასვლა. პარალელურ რეჟიმში შსს ახორციელებს პროექტს ”უსაფრთხოქალაქი, უსაფრთხო რეგიონი, უსაფრთხო ქვეყანა”. აღნიშნული პროექტის მიზანია საპოლიციო საქმიანობის ხელშეწყობის მიზნით საქართველოს ყველა ქალაქისა და რეგიონის ”ჭკვიანი” ვიდეო-სამეთვალყურეო სისტემებით აღჭურვა, ერთიანი, ცენტრალიზებული ქსელისა და ელექტრონული რუკის შექმნა, ვიდეოანალიტიკური პროგრამების დანერგვა და ზოგადად პოლიციის ტექნოლოგიურ განვითარებაზე ზრუნვა.

პროექტის თანახმად, ქვეყნის მასშტაბით არსებული და დამატებით დაინსტალირებული ვიდეოკამერების მეშვეობით მოხდება სიჩქარის გადაჭარბების ფაქტების გამოვლენა სატრანსპორტო საშუალებების საშუალო სიჩქარის გამოთვლის მეშვეობით. საქართველოს მასშტაბით ქუჩებში და ავტომაგისტრალებზე მოხდება საავტომობილო გზების გარკვეული სიგრძის მონაკვეთებად დაყოფა და კონკრეტული სექციებისთვის საშუალო სიჩქარის მაქსიმუმის განსაზღვრა. ავტოსატრანსპორტო საშუალებების სანომრე ნიშნების ავტომატური ამომცნობი პროგრამით, დაფიქსირდება სიჩქარის გადაჭარბება და ავტოსატრანსპორტო საშუალების მფლობელს ავტომატურად გაეგზავნება ვიდეო ჯარიმა.

1L4A6802ერთობლივი ოპერაციების ცენტრის გარდა კიდევ რას შეძლება ჩაითვალოს გასული წლის შსს მთავარ მიღწევად?

საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტრო როგორც უკვე აღინიშნა, მუდმივად ცდილობს მოქალაქეების უსაფრთხოების დაცვის პარალელურად ინოვაციური პროექტები დანერგოს. მათგან  ერთერთი აანალიზზე დაფუძნებული საპოლიციო საქმიანობის საპილოტე პროგრამა. საპილოტე პროგრამის მიზანია ანალიზზე დაფუძნებული საპოლიციო საქმიანობის სრულფასოვნად და ეფექტიანად დანერგვა, ქვეყანაში მომხდარი სამართალდარღვევების ტენდენციების, მეთოდების, მათში მონაწილე პირების შესწავლა და ფუნდამენტური ანალიზი. უახლოეს მომავალში,  იგეგმება ანალიზზე დაფუძნებული საპოლიციო საქმიანობის განხორციელების სამოქმედო გეგმის და სხვა სახელმძღვანელო დოკუმენტების  შემუშავება;

შსს მუშაობს კიდევ ერთ ძალიან მნიშვნელოვან პროექტზე, საქართველოს პოლიციის რეფორმის განახლებული სტრატეგიისა და სამოქმედო გეგმის მიხედვით 2018 წლისთვის უნდა დასრულდეს საქართველოში ერთიანი გენეტიკური (დნმ) მონაცემთა ბაზისა და ლაბორატორიის შექმნა. ეს არის პროექტი, რომელმაც შემდგომი გამოძიების მიზნით უნდა უზრუნველყოს სისხლის სამართლის დამნაშავეების გენეტიკური პროფილების შეგროვება და შენახვა პერსონალური მონაცემების დაცვის პრინციპებისა და შესაბამისი კანონმდებლობის სრული დაცვით.

გარდა საპოლიციო საქმიანობის განვითარებისა, თუ ახორციელებს შსს ცნობიერების ამაღლების კუთხით პროექტებს?

დიახ, რა თქმა უნდა. 2016 წლის ოქტომბრიდან საჯარო სკოლებში დაიწყო პროექტის  ”უსაფრთხოების ათი გაკვეთილი”ს განხორციელება. პროექტი 42 საჯარო სკოლაში მიმდინარეობს. მეხუთე კლასელთათვის უსაფრთხოების თემატიკასა და საგანგებო სიტუაციების დროს მოქმედების შესახებ გაკვეთილებს შს სამინისტროს შესაბამისი თანამშრომლები ატარებენ. სკოლის მოსწავლეებს ასევე დაურიგდათ სპეციალური სახელმძღვანელოები. აღსანიშნავია, მართვის მოწმობა შშმ პირებისთვის. შსს ინიციატივით შშმ პირებს მიეცათ საშუალება მართვის მოწმობა აიღონ. ეს პროცესი სპეციალიზებული ავტომობილით მოხდება. ამ ეტაპზე სპეციალიზებული ავტომობილით მხოლოდ გარკვეული კატეგორიის შშმპირები ისარგებლებენ, თუმცა, მომავალში ყველა კატეგორიის შშმ პირს მიეცემა საშუალება, მართვის მოწმობის ასაღები პრაქტიკული გამოცდა ადაპტირებული ავტომანქანით ჩააბაროს. შინაგან საქმეთა სამინისტროს ერთერთ პრიორიტეტს, მოქალაქეთა მომსახურების გაუმჯობესების მიზნით, ინოვაციური და სოციალური პროექტების განხორციელება წარმოადგენს. მომსახურების სააგენტოს ყველა რეგიონულ განყოფილებაში შშმ მოქალაქეებისთვის ადაპტირებული გარემოა შექმნილი, რის შედეგადაც ისინი სასურველ მომსახურებას ყოველგვარი შეზღუდვის გარეშე იღებენ.

საზოგადოების უსაფრთხოების უზრუნველსაყოფად მომსახურების ხარისხის გაუმჯობესების კუთხით რა პროექტები განხორციელდა 2016 წელს?  

2016 წელს სამთოსათხილამურო კურორტებზე დაიწყო ახალი პროექტი, რომლის ფარგლებშიც სათხილამურო ტრასებზე  უსაფრთხოების კონტროლს მოთხილამურე პატრული ახორციელებს.   საპილოტე პროექტის მიზანია სათხილამურო გზებზე სხვადასხვა სახის შემთხვევის პრევენცია და დამსვენებელთა უსაფრთხოების მაქსიმალური დაცვა. შსს საპატრულო პოლიციის დეპარტამენტის პატრულინსპექტორებმა გაიარეს შესაბამისი ტრენინგები, აღიჭურვნენ ყველა საჭირო ეკიპირებითა და ტექნიკით; აღნიშნული პროექტი მომავალი წლიდან სხვა მთიან რეგიონებსაც დაფარავს;

1L4A6790ასევე საზოგადოების უსაფრთხოების მაქსიმალური უზრუნველყოფის და ამ კუთხით მომსახურების ხარისხის გაუმჯობესების მიზნით, 2016 წლის ოქტომბერში . რუსთავში გაიხსნა სსიპ 112ის  ახალი ცენტრი; ”ახალითაობის 112 გადაუდებელი დახმარების მსოფლიოს საუკეთესო ცენტრების გამოცდილების გათვალისწინებით შეიქმნა. რუსთავის „112“ თბილისის ცენტრის პარალელურ რეჟიმში იმუშავებს და მთელი საქართველოს მასშტაბით, მოქალაქეთა ზარებს 24 საათის განმავლობაში მიიღებს. ახალი ცენტრის მიზანია 112ის გამართული, უწყვეტი ფუნქციონირება და თბილისის გადაუდებელი დახმარების ოპერატიული მართვის ცენტრის განტვირთვა და დაზღვევა.

საერთაშორისო მიმართულებით რა წინსვლა აქვს შინაგან საქმეთა სამინისტროს?

გაფართოვდა საერთაშორისო საპოლიციო თანამშრომლობა, პოლონეთისა და იტალიის რესპუბლიკებში, ასევე, შვედეთის სამეფოში დანიშნულ იქნენ ატაშეები. მსოფლიოს მასშტაბით საქართველოს უკვე ცამეტი ატაშე ჰყავს. ევროპის პარლამენტმა საქართველოსა და ევროპოლს შორის შეთანხმების პროექტი დაამტკიცა. 2015 წლის ივნისში ევროპოლის ექსპერტებმა საქართველოში არსებული პერსონალური მონაცემების დაცვის ხარისხი შეაფასეს და იმავე წლის დეკემბერში დადებითი დასკვნა მიიღეს. აღნიშნული შეთანხმების ძალაში შესვლის შემდეგ, საქართველო ევროპოლის ოპერატიული პარტნიორი ქვეყანა გახდება და ევროპის პოლიციის სამსახურთან ითანამშრომლებს. შეთანხმების თანახმად: საქართველოს შსს მონაწილეობას მიიღებს ევროპოლის ფარგლებში ორგანიზებულ ერთობლივ საგამოძიებო ჯგუფებში. მსგავსი მაღალი დონის შეთანხმება ევროპოლს გაფორმებული აქვს ისეთ ქვეყნებთან, როგორიცაა, აშშ, კანადა, ავსტრალია, ნორვეგია, შვეიცარია, ისლანდია და სხვა. ევროპოლის ოპერატიული პარტნიორობა ნიშნავს, რომ საქართველო ღირსეულ ადგილს დაიმკვიდრებს ევროკავშირის ქვეყნების საპოლიციო თანამშრომლობის კავშირში.

გადაცემის ჩანაწერი

28 დეკემბერი, 2016

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2017-04-26 09:28:59' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 55562 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-04-27 14:45:37 [post_date_gmt] => 2017-04-27 10:45:37 [post_content] => ქუთაისი–სამტრედიის შემოვლითი გზა ოთხ ზოლიანი გახდება – ამის შესახებ გადაწყვეტილება მთავრობამ გახშირებული ავტოსაგზაო შემთხვევების გამო მიიღო. საავტომობილო გზების დეპარტამენტის თავმჯდომარის გიორგი სეთურიძის განცხადებით, ავტოსაგზაო შემთხვევების ძირითადი მიზეზი სიჩქარის გადაჭარბებაა, მისი თქმით, გზაზე ორი ზოლის დამატება, რისკს გარკვეულწილად შეამცირებს. თუ რატომ არ აშენდა E60 გზის მონაკვეთი თავიდანვე ოთხ ზოლიან გზად, ამას არსებული სატრანსპორტო ნაკადი განაპირობებს, რაც არც ისე დიდია. სეთურიძის თქმით, გზა ამ ეტაპზე არსებულ სატრანსპორტო ნაკადს სრულად აკმაყოფილებს და ამაზე 2–3–ჯერ მეტის გადტარებაც შეუძლია.
„იმის მიუხედავად, რომ ავარიები გზაზე, ძირითადად, სიჩქარის გადაჭარბების გამო ხდება, მაინც გადაწყდა, რომ ამ მხრივაც გავზარდოთ უსაფრთხოების დონე. ამიტომ დაგვევალა ჩვენ, რომ შევისყიდოთ საპროექტო მომსახურება, დავადგინოთ რა დაჯდება მომსახურება და მოვიძიოთ თანხები“, – განაცხადა სეთურიძემ.
ქუთაისი–სამტრედიის  შემოვლითი გზის პროექტი, 2009 წელს შემუშავდა და მასში დამატებითი ორი ზოლის მშენებლობის პერსპექტივაა გათვალისწინებული. შესაბამისად, ამ ცვლილებისთვის მასშტაბური სამუშაოების გატარება საჭირო არ იქნება.
„ყველა ხელოვნური ნაგებობა, ხიდები და კვანძები აშენებულია იმ პერსპექტივით, რომ უპრობლემოდ დაემატოს ორი ზოლი, ასევე  მიწაც გამოსყიდულია და შესაბამისად, ამ პროექტის განხოციელებას დიდი დრო არ დასჭირდება“, – განაცხადა სეთურიძემ.
  თამთა უთურგაშვილი ნახეთ ჩვენი სტატია: “ეს არის მკვლელი გზა!” – რატომ ხდება ძალიან ბევრი ავარია ქუთაისის ავტობანზე [post_title] => მკვლელ მონაკვეთთან ბრძოლა იწყება: ქუთაისი–სამტრედიის გზა ოთხზოლიანი გახდება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => mkvlel-monakvettan-brdzola-iwyeba-qutaisi-samtrediis-gza-otkhzoliani-gakhdeba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-04-27 14:45:37 [post_modified_gmt] => 2017-04-27 10:45:37 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=55562 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 55624 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-04-28 12:26:11 [post_date_gmt] => 2017-04-28 08:26:11 [post_content] => “თბილისის მიკროავტობუსის” წარმომადგენლის განცხადებით, მათი კომპანიის არც ერთი სამარშუტო ტაქსი გაზზე აღარ იმუშავებს. ამის შესახებ “ფორტუნასთან” კომპანიის საზოგადოებასთან ურთიერთობის მენეჯერმა ნათია მიქიაშვილმა განაცხადა. კომპანიის ეს მოთხოვნა რუსთავის გზატკეცილზე, #118 სამარშრუტო ტაქსების მძღოლებმა გააპროტესტეს. ისინი ამბობდნენ, რომ ეს მათ ხარჯს გაზრდიდა. “ფორტუნას”, “თბილისის მიკროავტობუსის” წარმომადგენელმა განუცხადა, რომ მათ ეს ხარჯები საკუთარ თავზე აიღეს, შესაბამისად მძღოლებსა და კომპანიას შორის მოლაპარაკება შედგა.
“ჩვენ დავაფიქსირეთ კატეგორიული მოთხოვნა, რომ არც ერთი სამარშუტო ტაქსი აღარ უნდა ყოფილიყო გაზზე, ამან გამოიწვია ნაწილობრივ უკმაყოფილება, თუმცა მას შემდეგ, რაც მძღოლებმა გაიგეს, რომ კომპანია თავად აანაზღაურებს ხარჯს, რაც არის ზედმეტი გაზსა და ბენზინს შორის, ამის შემდეგ, ყველანაირი გაფიცვა შეწყდა”, – განაცხადა ნათია მიქიაშვილმა.
თამთა უთურგაშვილი [post_title] => ყვითელი სამარშუტო ტაქსები გაზზე აღარ იმუშავებს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => yviteli-samarshuto-taqsebi-gazze-aghar-imushavebs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-04-28 12:26:11 [post_modified_gmt] => 2017-04-28 08:26:11 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=55624 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 55508 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-04-27 12:36:47 [post_date_gmt] => 2017-04-27 08:36:47 [post_content] => იტალიის ლეგენდარულ მონცას ავტოდრომზე გამართული THE LAMBORGHINI SUPER TROFEO EUROPE-ის ეტაპზე საქართველოს ჰიმნი აჟღერდა. PRO-AM კატეგორიაში ქართველმა მრბოლელმა  შოთა აფხაზავამ თავის მეწყვილესთან, კელვინ სნოიკსთან ერთად,  პირველი ადგილი დაიკავა.  შოთა აფხაზავა საქართველოს საავტომობილო სპორტის ფედერაციის პრეზიდენტია და ამავდროულად რუსთავის საერთაშორისო ავტოდრომის მფლობელიც. ლამბორგინის სუპერ ტროფი კი ერთ-ერთი პრესტიჟული სერიაა  მსგავს რბოლებს შორის. შოთა აფხაზავა – ”Artline Team Georgia”  (PRO-AM კლასის გამარჯვებული): “ეს სეზონის ფანტასტიური სტარტია ჩემთვის და კელვინ სნოიკსისათვის.ჩემმა თანაგუნდელმა შესანიშნავად იმუშავა რბოლის პირველ ნაწილში,მე კი შედეგად პოზიციის შენარჩუნება შევძელი.” https://www.youtube.com/watch?v=Q7dntloAlBo [post_title] => ლამბორგინის სუპერ ტროფიზე საქართველოს ჰიმნი აჟღერდა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => lamborginis-super-trofize-saqartvelos-himni-adjgherda [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-04-27 13:12:56 [post_modified_gmt] => 2017-04-27 09:12:56 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=55508 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 55460 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-04-26 16:51:54 [post_date_gmt] => 2017-04-26 12:51:54 [post_content] => ამერიკულმა ორგანიზაცია iSeeCars-მა, რომელიც საავტომობილო ბაზრისა და ავტომობილების გაყიდვების კვლევით არის დაკავებული, ექსპლუატაციის პირველივე წელს ყველაზე ხშირად გაყიდვადი ავტომობილები დაასახელა. რეიტინგის 11 ადგილი პრემიალურ ავტომობილებს უჭირავთ. ექსპერტებმა 2015-17 წლებში ავტომობილების გაყიდვების 24 მილიონი ფაქტი გააანალიზეს და VIN კოდების საშუალებით განსაზღვრეს ის მოდელები, რომლებიც ერთ წლამდე ასაკში მეორადი ავტომობილების ბაზარზე მოხვდნენ. აღსანიშნავია, რომ iSeeCars-მა მხედველობაში არ მიიღო ახალი  ავტომობილები დიდი გარბენით და მეორადი ავტომობილები მეტისმეტად დაბალი გარბენით. ასევე, რეიტინგში არ შევიდნენ ის მოდელები, რომლებიც მხოლოდ 50 000 ერთეული გაიყიდა. ყველაზე ხშირად გადაყიდვად ავტომობილად ექსპერტებმა BMW 3-Series დაასახელეს. რეიტინგში სულ BMW-ს სამი მოდელი და ორი ”მერსედესი” შევიდა. შეძენიდან პირველივე წელს ყველაზე ხშირად შემდეგ მოდელებს ყიდიან:
  • BMW 3-Series
  • BMW 5-Series
  • Mercedes C-Class
  • Nissan Versa Note
  • Dodge Dart
  • BMW X3
  • BMW 4-Series
  • Mercedes E-Class
  • Chrysler 200
  • Subaru WRX
  • Nissan Versa
ექსპერტები ფიქრობენ, რომ პრემიალურ ავტომობილებს მძღოლები ყველაზე ხშირად იმედგაცრუების გამო ყიდიან. iSeeCars-ის ინფორმაციით, ყველაზე გადაყიდვადი მესამე სერია მარტივი კომპლექტაციებით შეიძინეს და შესაბამისად საჭირო შთაბეჭდილებაც ვერ მოახდინეს. გარდა ამისა, iSeeCars-მა ისიც დაითვალა, რა ღირდა ახალი ავტომობილი და რამდენად გაიყიდა ექსპულატაციის პირველივე წელს. ყველაზე მეტად Subaru WRX გაუფასურდა.   [post_title] => ავტომობილები, რომლებსაც ადამიანები შეძენიდან მალევე იშორებენ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => avtomobilebi-romlebsac-adamianebi-shedzenidan-maleve-ishoreben [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-04-26 16:52:05 [post_modified_gmt] => 2017-04-26 12:52:05 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=55460 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 47728 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-04-28 16:00:55 [post_date_gmt] => 2017-04-28 12:00:55 [post_content] => რუსეთში მოღვაწე, ცნობილი ქართველი მომღერალი, ვალერი მელაძე საქართველოში კონცერტს გამართავს, რომელიც მის 50 წლის იუბილეს მიეძღვნება. ქართველი მომღერლის ტურნე, მელაძის მშობლიურ ქალაქ ბათუმში დასრულდება, თუმცა კონცერტების ჩატარების ადგილი, ჯერჯერობით გადაწყვეტილი არ არის. “მიუზიკ ბოქსი“ ღონისძიების ორგანიზატორ „არტ-მედიას“ დაუკავშირდა: – 7 წლიანი პაუზის შემდეგ ვალერი მელაძის კონცერტები საქართველოშიც ჩატარდება. ღონისძიების ორგანიზატორები არიან „არტ მედია“ და „ტრიდა პრომოუშენი“. როდესაც ბატონ ვალერის შევთავაზეთ საქართველოში კონცერტის ჩატარების იდეა, ძალიან გაუხარდა. ის საიუბილეო ტურნეს მშობლიურ ქალაქში, ბათუმში დაასრულებს, სადაც დაიბადა და გაიზარდა. – სად ჩატარდება კონცერტები? – თბილისში კონცერტი 7 მაისს, სპორტის სასახლეში ჩატარდება, 9 მაისს გაიმართება კონცერტი ბათუმში, თუმცა კონცერტის ჩატარების კონკრეტული ლოკაცია ბათუმში, ჯერ შერჩეული არ გვაქვს. [post_title] => ვალერი მელაძე საქართველოში ორ კონცერტს გამართავს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => valeri-meladze-saqartveloshi-or-koncerts-gamartavs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-04-28 16:16:32 [post_modified_gmt] => 2017-04-28 12:16:32 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=47728 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 55562 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-04-27 14:45:37 [post_date_gmt] => 2017-04-27 10:45:37 [post_content] => ქუთაისი–სამტრედიის შემოვლითი გზა ოთხ ზოლიანი გახდება – ამის შესახებ გადაწყვეტილება მთავრობამ გახშირებული ავტოსაგზაო შემთხვევების გამო მიიღო. საავტომობილო გზების დეპარტამენტის თავმჯდომარის გიორგი სეთურიძის განცხადებით, ავტოსაგზაო შემთხვევების ძირითადი მიზეზი სიჩქარის გადაჭარბებაა, მისი თქმით, გზაზე ორი ზოლის დამატება, რისკს გარკვეულწილად შეამცირებს. თუ რატომ არ აშენდა E60 გზის მონაკვეთი თავიდანვე ოთხ ზოლიან გზად, ამას არსებული სატრანსპორტო ნაკადი განაპირობებს, რაც არც ისე დიდია. სეთურიძის თქმით, გზა ამ ეტაპზე არსებულ სატრანსპორტო ნაკადს სრულად აკმაყოფილებს და ამაზე 2–3–ჯერ მეტის გადტარებაც შეუძლია.
„იმის მიუხედავად, რომ ავარიები გზაზე, ძირითადად, სიჩქარის გადაჭარბების გამო ხდება, მაინც გადაწყდა, რომ ამ მხრივაც გავზარდოთ უსაფრთხოების დონე. ამიტომ დაგვევალა ჩვენ, რომ შევისყიდოთ საპროექტო მომსახურება, დავადგინოთ რა დაჯდება მომსახურება და მოვიძიოთ თანხები“, – განაცხადა სეთურიძემ.
ქუთაისი–სამტრედიის  შემოვლითი გზის პროექტი, 2009 წელს შემუშავდა და მასში დამატებითი ორი ზოლის მშენებლობის პერსპექტივაა გათვალისწინებული. შესაბამისად, ამ ცვლილებისთვის მასშტაბური სამუშაოების გატარება საჭირო არ იქნება.
„ყველა ხელოვნური ნაგებობა, ხიდები და კვანძები აშენებულია იმ პერსპექტივით, რომ უპრობლემოდ დაემატოს ორი ზოლი, ასევე  მიწაც გამოსყიდულია და შესაბამისად, ამ პროექტის განხოციელებას დიდი დრო არ დასჭირდება“, – განაცხადა სეთურიძემ.
  თამთა უთურგაშვილი ნახეთ ჩვენი სტატია: “ეს არის მკვლელი გზა!” – რატომ ხდება ძალიან ბევრი ავარია ქუთაისის ავტობანზე [post_title] => მკვლელ მონაკვეთთან ბრძოლა იწყება: ქუთაისი–სამტრედიის გზა ოთხზოლიანი გახდება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => mkvlel-monakvettan-brdzola-iwyeba-qutaisi-samtrediis-gza-otkhzoliani-gakhdeba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-04-27 14:45:37 [post_modified_gmt] => 2017-04-27 10:45:37 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=55562 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )