live

რომელ რეფორმასა და პროექტს მიიჩნევს შსს 2016 წლის მთავარ მიღწევად?

რომელ რეფორმასა და პროექტს მიიჩნევს შსს 2016 წლის მთავარ მიღწევად?

გადაცემას ”კანონის ფარგლებში” შსს კვლევის და განვითარების დეპარტამენტის დირექტორის მოადგილე ზურაბ სოხაძე ესტუმრა.

მოგვიყევით იმ მთავარ გამოწვევებზე, რომლებიც წელს შინაგან საქმეთა სამინისტროს ჰქონდა?

ერთერთ მთავარ პრობლემად შეიძლება ჩაითვალოს საგზაო მოძრაობის  უსაფრთხოების საკითხები. შინაგან საქმეთა სამინისტრო მნიშვნელოვან ყურადღებას უთმობს საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების ამაღლებას, რომლის მიზნითაც დაიწყო სპეციალური პროგრამის განხორციელება. პროგრამის მიზანია დაიცვას მოქალაქეების სიცოცხლე და უზრუნველყოს ავტოსაგზაო შემთხვევების შემცირება.

პროგრამა მოიცავს შემდეგ კომპონენტებს:

ავტოსაგზაო შემთხვევების მთავარი მიზეზების წინააღმდეგ ადმინისტრირების გაუმჯობესება, როგორიც არის: არასწორი მანევრირება, სიჩქარის გადაჭარბება, ალკოჰოლის ზემოქმედების ქვეშ მართვა და სხვა.

1L4A6800სამგზავრო ავტობუსების მოძრაობაზე კონტროლის გაუმჯობესება;

სიჩქარის მობილური დეტექტორების გამოყენება, .. ”უკონტაქტო პატრულირება”;

გზებზე და ქალაქებში არსებული ”შავი წერტილების” განეიტრალება;

ფეხით მოსიარულეთა უსაფრთხოებისთვის კანონმდებლობის გამკაცრება;

მოძრაობის წესების დარღვევებზე ქულების სისტემის შემოტანა და მართვის მოწმობის ტესტის რეალურ მოძრაობაში გადატანა.

ახალი პროგრამა, საკანონმდებლო ცვლილებების გარდა, ფართომასშტაბიან კამპანიასაც მოიცავს, რომლის მიზანია საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების საკითხებში მოსახლეობის ცნობიერების ამაღლება. 2015 წლის დეკემბრის თვიდან ”საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების პროგრამის” ფარგლებში ფართომასშტაბიანი სოციალური კამპანია დაიწყო, სლოგანით ”შენი გულისთვისშენინ უსაფრთხოებისთვის” განხორციელდა კამპანიის ბრენდინგი შეიქმნა კამპანიის სლოგანი ”შენი გულისთვისშენი უსაფრთხოებისთვის! და კამპანიის ლოგო, რომელიც არის საგზაო ნიშნებით დაფარული გულისიცოცხლე, რომელსაც იცავს საგზაო ნიშნები და წესები.

რომელ რეფორმას ან პროექტს მიიჩნევთ წლის მთავარ მიღწევად?

საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტრომ განახორციელა ინოვაციური პროექტი, რომლის მსგავსი რეგიონში არაა, შეიქმნა მაღალტექნოლოგიური ”ერთობლივი ოპერაციების ცენტრი”, რაც უმნიშვნელოვანესი ნაბიჯია ქვეყანაში პოლიციის ტექნოლოგიური განვითარების კუთხით. ცენტრის არსებობის მიზანია ქვეყანაში უსაფრთხოების გაზრდა, პრევენციის გაძლიერება და რაც მთავარია, ტექნოლოგიური განვითარების ახალ ეტაპზე გადასვლა. პარალელურ რეჟიმში შსს ახორციელებს პროექტს ”უსაფრთხოქალაქი, უსაფრთხო რეგიონი, უსაფრთხო ქვეყანა”. აღნიშნული პროექტის მიზანია საპოლიციო საქმიანობის ხელშეწყობის მიზნით საქართველოს ყველა ქალაქისა და რეგიონის ”ჭკვიანი” ვიდეო-სამეთვალყურეო სისტემებით აღჭურვა, ერთიანი, ცენტრალიზებული ქსელისა და ელექტრონული რუკის შექმნა, ვიდეოანალიტიკური პროგრამების დანერგვა და ზოგადად პოლიციის ტექნოლოგიურ განვითარებაზე ზრუნვა.

პროექტის თანახმად, ქვეყნის მასშტაბით არსებული და დამატებით დაინსტალირებული ვიდეოკამერების მეშვეობით მოხდება სიჩქარის გადაჭარბების ფაქტების გამოვლენა სატრანსპორტო საშუალებების საშუალო სიჩქარის გამოთვლის მეშვეობით. საქართველოს მასშტაბით ქუჩებში და ავტომაგისტრალებზე მოხდება საავტომობილო გზების გარკვეული სიგრძის მონაკვეთებად დაყოფა და კონკრეტული სექციებისთვის საშუალო სიჩქარის მაქსიმუმის განსაზღვრა. ავტოსატრანსპორტო საშუალებების სანომრე ნიშნების ავტომატური ამომცნობი პროგრამით, დაფიქსირდება სიჩქარის გადაჭარბება და ავტოსატრანსპორტო საშუალების მფლობელს ავტომატურად გაეგზავნება ვიდეო ჯარიმა.

1L4A6802ერთობლივი ოპერაციების ცენტრის გარდა კიდევ რას შეძლება ჩაითვალოს გასული წლის შსს მთავარ მიღწევად?

საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტრო როგორც უკვე აღინიშნა, მუდმივად ცდილობს მოქალაქეების უსაფრთხოების დაცვის პარალელურად ინოვაციური პროექტები დანერგოს. მათგან  ერთერთი აანალიზზე დაფუძნებული საპოლიციო საქმიანობის საპილოტე პროგრამა. საპილოტე პროგრამის მიზანია ანალიზზე დაფუძნებული საპოლიციო საქმიანობის სრულფასოვნად და ეფექტიანად დანერგვა, ქვეყანაში მომხდარი სამართალდარღვევების ტენდენციების, მეთოდების, მათში მონაწილე პირების შესწავლა და ფუნდამენტური ანალიზი. უახლოეს მომავალში,  იგეგმება ანალიზზე დაფუძნებული საპოლიციო საქმიანობის განხორციელების სამოქმედო გეგმის და სხვა სახელმძღვანელო დოკუმენტების  შემუშავება;

შსს მუშაობს კიდევ ერთ ძალიან მნიშვნელოვან პროექტზე, საქართველოს პოლიციის რეფორმის განახლებული სტრატეგიისა და სამოქმედო გეგმის მიხედვით 2018 წლისთვის უნდა დასრულდეს საქართველოში ერთიანი გენეტიკური (დნმ) მონაცემთა ბაზისა და ლაბორატორიის შექმნა. ეს არის პროექტი, რომელმაც შემდგომი გამოძიების მიზნით უნდა უზრუნველყოს სისხლის სამართლის დამნაშავეების გენეტიკური პროფილების შეგროვება და შენახვა პერსონალური მონაცემების დაცვის პრინციპებისა და შესაბამისი კანონმდებლობის სრული დაცვით.

გარდა საპოლიციო საქმიანობის განვითარებისა, თუ ახორციელებს შსს ცნობიერების ამაღლების კუთხით პროექტებს?

დიახ, რა თქმა უნდა. 2016 წლის ოქტომბრიდან საჯარო სკოლებში დაიწყო პროექტის  ”უსაფრთხოების ათი გაკვეთილი”ს განხორციელება. პროექტი 42 საჯარო სკოლაში მიმდინარეობს. მეხუთე კლასელთათვის უსაფრთხოების თემატიკასა და საგანგებო სიტუაციების დროს მოქმედების შესახებ გაკვეთილებს შს სამინისტროს შესაბამისი თანამშრომლები ატარებენ. სკოლის მოსწავლეებს ასევე დაურიგდათ სპეციალური სახელმძღვანელოები. აღსანიშნავია, მართვის მოწმობა შშმ პირებისთვის. შსს ინიციატივით შშმ პირებს მიეცათ საშუალება მართვის მოწმობა აიღონ. ეს პროცესი სპეციალიზებული ავტომობილით მოხდება. ამ ეტაპზე სპეციალიზებული ავტომობილით მხოლოდ გარკვეული კატეგორიის შშმპირები ისარგებლებენ, თუმცა, მომავალში ყველა კატეგორიის შშმ პირს მიეცემა საშუალება, მართვის მოწმობის ასაღები პრაქტიკული გამოცდა ადაპტირებული ავტომანქანით ჩააბაროს. შინაგან საქმეთა სამინისტროს ერთერთ პრიორიტეტს, მოქალაქეთა მომსახურების გაუმჯობესების მიზნით, ინოვაციური და სოციალური პროექტების განხორციელება წარმოადგენს. მომსახურების სააგენტოს ყველა რეგიონულ განყოფილებაში შშმ მოქალაქეებისთვის ადაპტირებული გარემოა შექმნილი, რის შედეგადაც ისინი სასურველ მომსახურებას ყოველგვარი შეზღუდვის გარეშე იღებენ.

საზოგადოების უსაფრთხოების უზრუნველსაყოფად მომსახურების ხარისხის გაუმჯობესების კუთხით რა პროექტები განხორციელდა 2016 წელს?  

2016 წელს სამთოსათხილამურო კურორტებზე დაიწყო ახალი პროექტი, რომლის ფარგლებშიც სათხილამურო ტრასებზე  უსაფრთხოების კონტროლს მოთხილამურე პატრული ახორციელებს.   საპილოტე პროექტის მიზანია სათხილამურო გზებზე სხვადასხვა სახის შემთხვევის პრევენცია და დამსვენებელთა უსაფრთხოების მაქსიმალური დაცვა. შსს საპატრულო პოლიციის დეპარტამენტის პატრულინსპექტორებმა გაიარეს შესაბამისი ტრენინგები, აღიჭურვნენ ყველა საჭირო ეკიპირებითა და ტექნიკით; აღნიშნული პროექტი მომავალი წლიდან სხვა მთიან რეგიონებსაც დაფარავს;

1L4A6790ასევე საზოგადოების უსაფრთხოების მაქსიმალური უზრუნველყოფის და ამ კუთხით მომსახურების ხარისხის გაუმჯობესების მიზნით, 2016 წლის ოქტომბერში . რუსთავში გაიხსნა სსიპ 112ის  ახალი ცენტრი; ”ახალითაობის 112 გადაუდებელი დახმარების მსოფლიოს საუკეთესო ცენტრების გამოცდილების გათვალისწინებით შეიქმნა. რუსთავის „112“ თბილისის ცენტრის პარალელურ რეჟიმში იმუშავებს და მთელი საქართველოს მასშტაბით, მოქალაქეთა ზარებს 24 საათის განმავლობაში მიიღებს. ახალი ცენტრის მიზანია 112ის გამართული, უწყვეტი ფუნქციონირება და თბილისის გადაუდებელი დახმარების ოპერატიული მართვის ცენტრის განტვირთვა და დაზღვევა.

საერთაშორისო მიმართულებით რა წინსვლა აქვს შინაგან საქმეთა სამინისტროს?

გაფართოვდა საერთაშორისო საპოლიციო თანამშრომლობა, პოლონეთისა და იტალიის რესპუბლიკებში, ასევე, შვედეთის სამეფოში დანიშნულ იქნენ ატაშეები. მსოფლიოს მასშტაბით საქართველოს უკვე ცამეტი ატაშე ჰყავს. ევროპის პარლამენტმა საქართველოსა და ევროპოლს შორის შეთანხმების პროექტი დაამტკიცა. 2015 წლის ივნისში ევროპოლის ექსპერტებმა საქართველოში არსებული პერსონალური მონაცემების დაცვის ხარისხი შეაფასეს და იმავე წლის დეკემბერში დადებითი დასკვნა მიიღეს. აღნიშნული შეთანხმების ძალაში შესვლის შემდეგ, საქართველო ევროპოლის ოპერატიული პარტნიორი ქვეყანა გახდება და ევროპის პოლიციის სამსახურთან ითანამშრომლებს. შეთანხმების თანახმად: საქართველოს შსს მონაწილეობას მიიღებს ევროპოლის ფარგლებში ორგანიზებულ ერთობლივ საგამოძიებო ჯგუფებში. მსგავსი მაღალი დონის შეთანხმება ევროპოლს გაფორმებული აქვს ისეთ ქვეყნებთან, როგორიცაა, აშშ, კანადა, ავსტრალია, ნორვეგია, შვეიცარია, ისლანდია და სხვა. ევროპოლის ოპერატიული პარტნიორობა ნიშნავს, რომ საქართველო ღირსეულ ადგილს დაიმკვიდრებს ევროკავშირის ქვეყნების საპოლიციო თანამშრომლობის კავშირში.

გადაცემის ჩანაწერი

28 დეკემბერი, 2016

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2017-06-21 03:54:39' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 60413 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-06-23 17:16:28 [post_date_gmt] => 2017-06-23 13:16:28 [post_content] => კიდევ ერთი საგზაო სიურპრიზი მოსახლეობას - პეკინის გამზირის შემდეგ, თბილისის მერია ლილოს გზის კაპიტალურ რეაბილიტაციას გეგმავს. კეთილმოწყობის სამსახურის ინფორმაციით, უკვე მიმდინარეობს პროექტირება და გზის რეაბილიტაცია მიმდინარე წელს დაიწყება. საუბარია ე.წ. აეროპორტის ხიდებიდან ლოჭინის ხიდამდე გზის მონაკვეთზე,  სადაც მოხდება ასფალტის ძველი საფარის აყრა, მიწისქვეშა კომუნიკაციების მოწესრიგება - სრულად გამოცვლა და ასფალტის ახალი საფარის დაგება. კეთილმოწყობის სამსახურის ინფორმაციით, გზის რეაბილიტაციის პროცესში საავტომობილო მოძრაობა არ გადაიკეტება , თუმცა დაწესდება შეზღუდვები. საგზაო სამუშაოების დაწყების კონკრეტული თარიღი ჯერჯერობით უცნობია. ამ ეტაპზე მიმდინარეობს გზის პროექტირება, რომლის დასრულების შემდეგაც მოხდება პროექტის ექსპერტიზა და ტენდერის გამოცხადება. კახეთისკენ მიმავალი ერთადერთი გზაზე სარეაბილიტაციო სამუშაოების გამო  შეფერხება არამარტო თბილისელებს, ქალაქიდან გამსვლელ ნებისმიერ მძღოლს  და ტურისტსაც შეეხება. მაგისტრალურ გზაზე დაგეგმილი სამუშაოების გამო, ტრანსპორტის გადაადგილების კუთხით სერიოზულ პრობლემებს პროგნოზირებენ  ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციაში. „ლილოს გზაზე სარემონტო სამუშაოების დაწყება ტრანსპორტის გადაადგილების კუთხით გაცილებით დიდ პრობლემებს შექმნის,  ვიდრე ეს პეკინის ქუჩაზე მოხდა. მაგისტრალი არის საერთაშორისო მნიშვნელობის, გზაზე მოძრაობს ადგილობრივი და ტურისტული მგზავრების ნაკადი და სამუშაოების დაწყებამდე მნიშვნელოვანია, მოხდეს სერიოზული კვლევის ჩატარება , საავტომობილო ნაკადის დათვლა. ასევე აუცილებელია  ალტერნატიული მარშრუტის მოძიებაც,“ - აცხადებს „ფორტუნასთან“ ასოციაციის პრეზიდენტი, დავით მესხიშვილი. ლილოს გზაზე სარეაბილიტაციო სამუშაოების დაწყების ზუსტი თარიღი უცნობია, თუმცა გზის დაგება, დიდი ალბათობით,  წინასაარჩევნოდ მოხდება,  რაც მსგავსი მნიშვნელობის გზაზე სამუშაოების წარმოებისთვის  გაუმართლებელ დროდ მიაჩნიათ სპეციალისტებს. „მსგავსი ტიპის საგზაო სამუშაოები , როცა საქმე საერთაშორისო მნიშვნელობის მაგისტრალს ეხება, არა ზაფხულში ან შემოდგომაზე, არამედ თებერვლიდან, გაზაფხულის ჩათვლით, უნდა დაიგეგმოს, როცა ნაკლებია ტურისტული ნაკადი.  როგორც წესი, საგზაო სამუშაოების დაწყებას წინ სერიოზული კვლევები უნდა უძღოდეს, სადაც ყველა პრობლემა და ფაქტორი იქნება გათვალისწინებული, რაც საქართველოში არ ხდება,“ - აცხადებს მესხიშვილი. წლების განმავლობაში დაგროვილი საგზაო სამუშაოების ერთიანად დაწყების გამო, მოქალაქეებს ტრანსპორტით გადაადგილების პრობლემა  განსაკუთრებით პიკის საათებში ექმნებათ. საგზაო სამუშაოების გამო, ქუჩის გადაკეტვის შესახებ ინფორმაციის გავრცელება, როგორც წესი, წინასწარ არ ხდება და დილით მოსახლეობას  ქუჩა სიურპრიზად  შეიძლება, დახვდეს ჩაკეტილი. „ფორტუნა“ იმ ქუჩების ჩამონათვალს გთავაზობთ, სადაც უახლოეს მომავალში საგზაო სამუშაოების გამო, გზის გადაკეტვა ან მოძრაობის შეზღუდვაა დაგეგმილი. გზის სარეაბილიტაციო სამუშაოების გამო,  დღეიდან საავტომობილო მოძრაობა   შეიზღუდება ასათიანისა და ზაქარიაძის ქუჩებზე. პროექტის ფარგლებში გამოიცვლება ბორდიურები და დაიგება ასფალტის ახალი საფარი, ასევე მოეწყობა სანიაღვრე ქსელი. პერიოდულად საავტომობილო მოძრაობა შეფერხდება ვაკის რაიონშიც. გზის სარემონტო სამუშაოები დაიწყება წყნეთის  და ელიავას ქუჩაზე. იგეგმება გზის გადაკეტვაც. სამუშაოები 1 აგვისტოს დასრულდება. კაპიტალურად შეკეთდება რამდენიმე ქუჩა ნაძალადევის რაიონშიც, მათ შორის ხევისუბნის,  მაღაროს, ზვარეთისა და ზედაზნის ქუჩები. ნაძალადევში დაგეგმილი სამუშაოების გამო, წინასწარი ინფორმაციით, ცენტრალური გზების გადაკეტვა არ გახდება საჭირო.   თამუნა გოგუაძე   [post_title] => საზაფხულო სიურპრიზი მძღოლებს – მალე მოძრაობა ლილოს გზაზეც შეიზღუდება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => sazafkhulo-siurprizi-mdzgholebs-male-modzraoba-lilos-gzazec-sheizghudeba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-06-23 17:16:28 [post_modified_gmt] => 2017-06-23 13:16:28 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=60413 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 60231 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-06-22 11:40:03 [post_date_gmt] => 2017-06-22 07:40:03 [post_content] => ”ოპელმა” ჰოლანდიელ მამაკაცს ერთი ვიდეო რგოლის გამო ავტომობილი აჩუქა. ავტომოყვარულმა საინტერესო კონკურსში გამარჯვებაადამიანი-ობობაზეგადაღებული ორიგინალური ვიდეოთი შეძლო. აც შეეხება კონკურსს, ის ბრენდმა კამპანიის - Pay by view- ფარგლებში ჩაატარა და მის მონაწილეებს უნდა გადაეღოთ ვიდეო, სადაც Opel-ის ლიმიტირებული სერიის Online Edition-ის ტესტ-დრაივი იქნებოდა ასახული. პირველი ადგილისთვის საბრძოლველად კი კლიპს Youtube-ზე მინიმუმ 922 800 ნახვა უნდა დაეგროვებინა. რაც შეეხება ჰოლანდიელ ადამიან-ობობას მისი ნამუშევარი 1,3 მილიონჯერ ნახეს და სწორედ ამიტომ, მთავარი პრიზი 23 ათას ევროდ შეფასებული ჰეტჩბეკი - Astra მიიღო. აღსანიშნავია, რომ სხვა პრიზების მფლობელები უახლოეს თვეებში გამოვლინდებიან და ავტომობილებს Karl Rocks-სა და Corso- მიიღებენ. https://youtu.be/bl_QtMDSEhg [post_title] => ”ოპელმა” ჰოლანდიელ მამაკაცს ერთი ვიდეორგოლის გამო ავტომობილი აჩუქა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => opelma-holandiel-mamakacs-erti-videorgolis-gamo-avtomobili-achuqa [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-06-22 12:43:30 [post_modified_gmt] => 2017-06-22 08:43:30 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=60231 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 60312 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-06-22 17:52:54 [post_date_gmt] => 2017-06-22 13:52:54 [post_content] => გადაცემას ”კანონის ფარგლებში” იურიდიული დეპარტამენტის სამართალშემოქმედების სამმართველოს უფროსი ლანა ცანავა ესტუმრა. გადაცემის თემა კი ორგანიზებული დანაშაულის წინააღმდეგ ბრძოლის სფეროში შემუშავებული საკანონმდებლო ცვლილებების პაკეტი გახლდათ. რამ განაპირობა ე.წ. ”ქურდული სამყაროს”წინააღმდეგ ბრძოლის ახალი საკანონმდებლოცვლილებების პაკეტის შემუშავება? ორგანიზებული დანაშაული ნებისმიერი სახელწიფოსთვის განსაკუთრებით საშიშია და მასთან ბრძოლა პრიორიტეტს წარმოადგენს. საქართველოში ორგანიზებული დანაშაულის ადგილობრივ სახეს წარმოადგენს ”ქურდული სამყარო”, რომელიც განსაკუთრებული საშიშროებით გამოირჩევა იმ თვალსაზრისით, რომ მისი მასშტაბი მხოლოდ ერთ დანაშაულს არ მოიცავს და მიმართულია სახელმწიფოსა და საზოგადოების წინააღმდეგ. ვიცით, რომ ამ დანაშაულს ახასიათებს ქცევის სპეციალური ნორმები, მაგალითად ის, რომ არ შეიძლება შრომა, იარაღით ხელში სახელმწიფოს დაცვა და ა.შ. საქართველოში ჯერ კიდევ 2005 წელს დაიწყო ბრძოლა, შევიდა ცვლილება სისხლის სამართლის კოდექსში და ასევე მიღებულ იქნა კანონი ორგანიზებული დანაშაულისა და რეკეტის შესახებ. კანონმა პოზიტიური შედეგი თავის დროზე გამოიღო – დღეს ”ქურდულ სამყაროში” ჩაბმული ადამიანების უმეტესობა მოთავსებულია სასჯელაღსრულების დაწესებულებაში, ან წასულია საზღვარგარეთ. მას შემდეგ ათეული წელი გავიდა და მოგეხსენებათ, დანაშაულებრივ საქმიანობაში ჩართული პირების მეთოდები და შესაძლებლობები მუდმივად იხვეწება და იცვლება. სასამართლო პრაქტიკამ ასევე გამოავლინა ხარვეზები და გაჩნდა საჭიროება არსებულ რედაქციაში ცვლილებები შესულიყო. გარდა ამისა, აუცილებელია საერთაშორისო მიდგომების გათვალისწინება ორგანიზებული დანაშაულის წინააღმდეგ ბრძოლის სფეროში. სწორედ აღნიშნული მიზეზების გამო გახდა ცვლილებების განხორციელება საჭირო. რა კვლევებს ეყრდნობა მოცემული საკანონმდებლო ცვლილებების პაკეტი და შესწავლილი იქნა თუ არა ამმიმართულების სხვა ქვეყნების გამოცდილება? ”ქურდული სამყარო” არის ორგანიზებული დანაშაულის ადგილობრივი სახე, რომელიც გავრცელებულია საქართველოსა და პოსტსაბჭოთა სივრცეში, ის მეოცე საუკუნის 30-იან წლებში წარმოიშვა. რაც შეეხება საერთაშორისო გამოცდილებას, არის საერთო მახასიათებლები, რაც ორგანიზებულ დანაშაულს ახასიათებს, სწორედ ამიტომ შევისწავლეთ იტალიის ანტიმაფიური კანონმდებლობა, ასევე ამერიკული რიკოს კანონმდებლობა. გარდა ამისა, არის გაეროს კონვენცია ტრანსნაციონალური დანაშაულის წინააღმდეგ და ამ ყველაფრის გათვალისწინებით ჩვენ მოვახდინეთ ახალი საკანონმდებლო ცვლილებების რეგლამენტაცია. რა სახის ნოვაციებს ითვალისწინებს საკანონმდებლო ცვლილებები და რითი განსხვავდება ის კანონის მოქმედი რედაქციისგან? პირველ რიგში, ვიტყვი, რომ მოხდა ”კანონიერი ქურდობის” და ”ქურდული სამყაროს” ბრჭყალებში ჩასმა, რადგან არ შეიძლება არსებობდეს კანონიერი ქურდობა. ქურდობა არის დანაშაული და ის კანონიერი ვერ იქნება. მოქმედი რედაქციები გარკვეულწილად ამ კუთხით ხარვეზებს შეიცავდა. ჩვენ ბრჭყალებში ჩასმის გზით მივუთითეთ, რომ ეს არის სუბკულტურა. საერთაშორისო პრაქტიკამ გვაჩვენა, რომ ორგანიზებულ დანაშაულთან ბრძოლის თვალსაზრისით გვაქვს ორი მიდგომა – ერთი ეს არის კონტინენტური სამართალი და მეორე ანგლო-ამერიკული სამართალი. კონტინენტური სამართლის მიდგომა სისხლის სამართლის პასუხისმგებლობას მონაწილეობის პრინციპზე აფუძნებს, ხოლო ანგლო ამერიკული დანაშაულებრივ შეთანხმებას ეფუძნება. მონაწილეობის პრინციპის მიხედვით, პირი უნდა მიეცეს პასუხისმგებაში თუ ის აქტიურად მონაწილეობს ორგანიზებულ დანაშაულებრივ საქმიანობაში, ხოლო დანაშაულებრივი შეთანხმების კონცეფცია გულისხმობს იმას, რომ არ არის საჭირო პირმა ჩაიდინოს დანაშაული, საკმარისია ის მიუერთდეს ორგანიზაციას და გამოხატოს ნება, რომ მზად არის მონაწილეობა მიიღოს დანაშაულში. ეს ნიშნავს, რომ ეს არის დასრულებული დანაშაული და ის უნდა დაისაჯოს. თუკი პირები შეკავშირდებიან და გადაწყვეტენ ჩამოაყალიბონ ორგანიზებული დანაშაული, ამ შემთხვევაში ”ქურდული სამყარო”, ეს უკვე დანაშაულია.
არსებითად შეიცვალა ”ქურდული სამყაროს” წევრობის განმარტება. პროექტის თანახმად, ”ქურდული სამყაროს” წევრი არის ”ნებისმიერი პირი”, რომელიც აღიარებს ქურდულ სამყაროს და აქტიურად მონაწილეობს ან მზადაა მონაწილეობა მიიღოს ”ქურდული სამყაროს” საქმიანობაში. პროექტის მიხედვით, ”ქურდული სამყაროს” წევრობა გახდა დენადი დანაშაული, აღნიშნული უწყვეტად ხორციელდება ამ სტატუსის შეძენიდან მის გაუქმებამდე. ასევე ხდება ტერმინის, ”ქურდული სამყაროს” ლიდერის განმარტება. აღნიშნული ემსახურება ”ქურდულ სამყაროში” მართვისა და ხელმძღვანელობის განმახორციელებელი პირების პასუხისმგებლობის გრადაციას. შეიცვალა ”ქურდული გარჩევის” ცნების განმარტება. მოქმედი რედაქციით, ”ქურდული გარჩევა” არის ”ქურდული სამყაროს” წევრის მიერ ორ ან ორზე მეტ პირს შორის არსებული დავის გადაწყვეტა, რომელსაც ახლავს მუქარა, იძულება, დაშინება და სხვა უკანონო ქმედება, თუმცა პრაქტიკაში ”ქურდულ გარჩევას” შეიძლება არც ახლდეს მუქარა და იძულება, შესაბამისად წარმოდგენილმა ჩანაწერმა პრაქტიკაში დაკარგა აქტუალობა. პროექტის თანახმად, ”ქურდული გარჩევა” არის ქურდული სამყაროს წესების შესაბამისად პირის ქმედების შეფასება ან ”ქურდული სამყაროს” წევრის მიერ დავის განხილვა. ნორმის გაფართოება მიზანშეწონილია იმ თვალსაზრისით, რომ ”ქურდული გარჩევა” არის სახელწიფოს ფუნქციებში შეჭრა მართლმსაჯულების განხორციელების კონტექსტში. კანონს ემატება ”ქურდული შეკრების” ცნების განმარტება. პროექტის თანახმად, ქურდულ შეკრებას წარმოადგენს ორი ან მეტი პირის შეკრება ან ნებისმიერი ფორმით დაკავშირება, მათ შორის ელექტრონული კომუნიკაციის საშუალებით. დასჯადი გახდება ორი ან მეტი პირის შეკრება ან ნებისმიერი ფორმით დაკავშირება ქურდული სამყაროს წესების დასადგენად ან შესაცვლელად, ფინანსური რესურსების განკარგვის ან ქურდული სამყაროს საქმიანობასთან დაკავშირებული ნებისმიერი სხვა საკითხის განხილვის მიზნით.
დაისჯებიან თუ არა ის პირები, რომლებიც არ არიან უშუალოდ ე.წ. ”ქურდული სამყაროს” წევრები, თუმცა გარკვეულ დახმარებას უწევენ ამ კრიმინალურ სუბკულტურას და ამ გზით ხელს უწყობენ ”ქურდულ სამყაროს” თავიანთი დანაშაულებრივი საქმიანობის განხორციელებაში? ეს არის კანონპროექტის მთავარი ნოვაცია – ამ მუხლს დაერქვა ”ქურდული სამყაროს” მხარდაჭერა და ნებისმიერი ქმედება (მათ შორის, კანონიერი ხასიათის), რომელიც ხელს შეუწყობს ქურდული სამყაროს არსებობას, არის დასჯადი. თანამონაწილეობა შეიძლება განხორციელდეს სამსახურებრივი მდგომარეობის გამოყენებითაც. სისხლის სამართლის კოდექსში ახალი ნორმა ემატება, რომლის თანახმად დასჯადი ხდება „ქურდული სამყაროსადმი“ მიმართვა, არ აქვს მნიშვნელობა მოახდენს თუ არა „ქურდული სამყაროს“ წევრი რაიმე ზეგავლენას სხვა პირზე ამ მიმართვის შედეგად. სანქციების თვალსაზრისით მკაცრდება თუ არა ორგანიზებულ დანაშაულში ჩართულ პირთა დასჯადობა? პროექტის მიხედვით, ”კანონიერი ქურდობა” 10-დან 15 წლამდე ვადით დაისჯება. 7-დან 10 წლამდე კი გათვალისწინებულია ე.წ. მაყურებლებისთვის. პროექტი პირის მიერ სამართალდამცავ ორგანოებთან თანამშრომლობის შემთხვევაში ითვალისწინებს თუ არა რაიმე შეღავათებს ამ პირთა მიმართ? პირი გათავისუფლდება სისხლის სამართლებრივი პასუხისმგებლობისგან თუ მან ხელი შეუწყო გამოძიების წარმართვას და მის ქმედებაში არ არის სხვა დანაშაულის ნიშნები. თუ პირი ითანამშრომლებს, ეს იქნება თვითმხილველი მოწმე, რაც პირდაპირი მტკიცებულებაა. იმისთვის, რომ გამამტყუნებელი განაჩენი დადგეს, აუცილებელია არსებობდეს მინიმუმ ერთი პირდაპირი მტკიცებულება სხვა მტკიცებულებებთან ერთად. რა შედეგს გამოიღებს სამომავლოდ ამ პროექტის მიღება? პირველ რიგში პრობლემები აღარ შეექმნება ბრალდების მხარეს. აქ იყო ისეთი ნორმები, რომლებიც ხისტ დეფინიციას მოიცავდა და მხოლოდ კონკრეტული ქმედებებით იყო განსაზღვრული. პროექტი ითვალისწინებს ”ქურდული სამყაროს” წინააღმდეგ ბრძოლის ეფექტიანობის გაზრდის მიზნით ყოვლისმომცველ და ფართომასშტაბიან მიდგომას. [audio mp3="http://autoradio.ge/wp-content/uploads/2017/06/qurdebi.mp3"][/audio] [post_title] => ”კანონიერი ქურდობა” 10-დან 15 წლამდე ვადით დაისჯება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => kanonieri-qurdoba-10-dan-15-wlamde-vadit-daisjeba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-06-23 13:00:03 [post_modified_gmt] => 2017-06-23 09:00:03 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?post_type=gadacema&p=60312 [menu_order] => 0 [post_type] => gadacema [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 59967 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-06-21 14:42:36 [post_date_gmt] => 2017-06-21 10:42:36 [post_content] => კლარქსონმა „ერთფეხა“ ჰამონდს ოფისში მუშაობა შესთავაზა. The Grand Tour-ის წამყვანმა დაშავებული მეგობრისთვის ახალი საქმიანობა მოიფიქრა. შოუმენის განცხადებით, მას ბევრი ადამიანი მიმართავს კითხვით თუ რა ბედი ეწევა ჰამონდს ავარიის შემდეგ და შეძლებს თუ არა ის თავისი მოვალეობების შესრულებას. რიჩარდი უახლოესი რამდენიმე თვე ავტომობილის მართვას ვეღარ შეძლებს, ამიტომ შეუძლია ოფისში გადაინაცვლოს. საქმე ისაა, რომ გოგონა რომელიც ყავას ადუღებდა შვებულებაში გავიდა და წამყვანი მის ფუნქციებს შეითავსებს. კლარქსონმა ასევე დაამატა, რომ ამჟამად ჰამონდი შვეიცარიის ალპებში ბრძანდება და სიმპატიური ექთნები მის გამოსაჯანმრთელებლად ყველაფერს აკეთებენ. შეგახსენებთ, რომ ჰამონდი ელექტრო სუპერქარ Rimac Concept one-ს ცდიდა, როდესაც მართვა დაკარგა და გზიდან გადაფრინდა. [post_title] => კლარქსონმა „ერთფეხა“ ჰამონდს ოფისში მუშაობა შესთავაზა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => klarqsonma-ertfekha-hamonds-ofisshi-mushaoba-shestavaza [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-06-21 14:42:45 [post_modified_gmt] => 2017-06-21 10:42:45 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=59967 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 60280 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-06-22 16:31:46 [post_date_gmt] => 2017-06-22 12:31:46 [post_content] => ვიდეოჯარიმებთან დაკავშირებით წამახალისებელი მექანიზმი ინერგება. კერძოდ, შსს-ს ინფორმაციით, ყველა დაჯარიმებულ მოქალაქეს ეძლევა ე.წ. საშეღავათო პერიოდი და თუ პირი დაკისრებულ ჯარიმას შესაბამისი სმს-შეტყობინების მიღებიდან 10 კალენდარული დღის განმავლობაში გადაიხდის, მისი ოდენობა 20%-ით შეუმცირდება.    

ინიციატივის პირველი ნაწილი დადებითად ფასდება

საკანონმდებლო პაკეტის ეს ნაწილი ვიდეოჯარიმების გადახდის წახალისებასთან დაკავშირებით, საქართველოს საავტომობილო ფედერაციის პრეზიდენტმა შალვა ოგბაიძემ შეაფასა. მისი თქმით, ეს ცალსახად დადებითი ინიციატივაა.
„ყველაფერი რჩება ისევ ისე, როგორც იყო, უბრალოდ არსებულს ემატება ათ დღიანი საშეღავათო პერიოდი. მოქალაქეს ისევ უტოვებენ უფლებას, რომ ჯარიმა გაასაჩივროს მეთორმეტე ოთახში, სასამართლოში და ა.შ. მე თვითონ, ხანდახან „შემომერღვევა“ ხოლმე წესები. თუ ვგრძნობ რომ ნამდვილად დავარღვიე აღარ ვუცდი სანამ მომიტანენ და ჩამაბარებენ ჯარიმას. ასე, რომ თუ ვიცი რომ 20%-იანი ფასდაკლება მაქვს, აუცილებლად უფრო მალე გადავიხდი. ეს დამატებითი წახალისებაა, იმისთვის რომ ვიდეოჯარიმები საურავებამდე და დავამდე არ მივიდეს. ასეთი გამოცდილება ბევრ ქვეყანაშია“, – განაცხადა შალვა ოგბაიძემ “ფორტუნასთან”.
„ფორტუნა“ დაახლოებით, 20 მძღოლს ესაუბრა. მათი ის ნაწილი, რომელიც ჯარიმებს იხდის, ინიციატივას დადებითად აფასებს და ამბობს, რომ 10 დღის ვადაში უფრო მობილიზებულები იქნებიან და ნაკლების გადახდა მათთვის წახალისებაა.
„ძალიან კარგი ინიციატივაა, როგორც იქნა რაღაც ჩვენს სასარგებლოდ კეთდება. მე სულ ერთი ვიდეო ჯარიმა მაქვს და მუდმივად ვცდილობ არ დავარღვიო, მაგრამ თუ ასეთი რამ მოხდება, აუცილებლად ვეცდები მალე და ნაკლები გადავიხადო“, – განაცხადა ჩვენთან ერთ-ერთმა მძღოლმა.
ხოლო ისინი, ვინც ჯარიმებს ქვითრის ჩაბარებამდე არ იხდიან, ამბობენ, რომ მხოლოდ ეს ინიციატივა არაფერს შეცვლის, რადგან ისინი ჯარიმების ჩამოწერას განაგრძობენ.
„ვინც ჯარიმას არ იხდის, არც ამ „წახალისების“ შემთხვევაში გადაიხდის, რადგან იციან რომ არ იძებნებიან და ქვითარი ვერ ჩაბარდებათ, ვინც იხდის მათთვის შეღავათია, ნაკლებს გადაიხდიან, მაგრამ რამდენად მომგებიანია ეს ბიუჯეტისთვის? ამაში ეჭვი მეპარება“, – ამის შესახებ ფორტუნასთან BMW Club Georgia–ს დამფუძნებელმა გიგი ტუღუშმა.
თუმცა….  

მძღოლები ვიდეოჯარიმებს ვეღარ ჩამოწერენ?

კანონმორჩილი მოქალაქეების წახალისების გარდა, ცვლილებები მათაც შეეხებათ, ვინც ვიდეო ჯარიმებს თავს ე.წ. „ჩამოწერის“ მეშვეობით იცილებს. რადგან, პროექტი ითვალისწინებს ვიდეოფირზე ან ფოტოფირზე დაფიქსირებულ სამართალდარღვევებზე გამოცემული დაჯარიმების შესახებ დადგენილების აღსრულების ახალ წესს. შსს-ს განცხადებით, აღნიშნული სამართლებრივი მექანიზმის გამოყენებით, სამართალდამრღვევს აღარ რჩება შესაძლებლობა, თავი აარიდოს საჯარიმო ქვითრის ჩაბარებას. კერძოდ, 6 თვიდან 1 წლამდე იზრდება ჯარიმის აღსრულების ვადა. ფოსტა, ორჯერ ჩაბარების ნაცვლად, ვალდებულია, საჯარიმო ქვითარი მხოლოდ ერთხელ ჩააბაროს. თუ საშეღავათო პერიოდის გასვლის შემდეგ, ფოსტა საჯარიმო ქვითრის ჩაბარებას ვერ უზრუნველყოფს, შინაგან საქმეთა სამინისტრო აღნიშნულ ჯარიმას თავის ოფიციალურ ვებ-გვერდზე გამოაქვეყნებს და გამოქვეყნებიდან 30 დღის შემდეგ იგი ჩაბარებულად ჩაითვლება. აღსანიშნავია, აღნიშნული სისტემა გავრცელდება მხოლოდ შინაგან საქმეთა სამინისტროს მიერ გამოწერილ ჯარიმებზე საგზაო მოძრაობის სფეროში. შალვა ოგბაიძის განცხადებით, მისთვის ჯერჯერობით უცნობია როგორ მოხდება კანონპროექტის ამ ნაწილის განხორციელება. შსს–ც ამ ეტაპზე დამატებით დეტალებზე არ საუბრობს.
„თუ პირი ფიზიკურად აქ არ არის და დროებითაა ჩამოსული, ან არ იძებნება, რა მეთოდია ამ ცვლილების აღსრულებისთვის ბუნდოვანია. ამაზე შეფასებას მხოლოდ მას შემდეგ გავაკეთებ, რაც დეტალებს დავაზუსტებ“, – აღნიშნა მან „ფორტუნასთან“.
 

კანონპროექტის მიზანი

ამ მიდგომით გაიზარდება ბიუჯეტში დროულად გადახდილი ჯარიმების ოდენობა და დაიზოგება სახელმწიფო რესურსები – ასეთია შსს–ს განმარტება კანონპროექტთან დაკავშირებით. „ფორტუნამ“ აზრი ეკონომისტებსაც ჰკითხა. რამდენად იმოქმედებს ინიციატივა და იქნება თუ არა ექსპერტების აზრით ეს კანონპროექტი ეფექტიანი? ექსპერტის მათე გალდავას აზრით, ეს ძალიან სამართლიანი კანონპროექტია, რომელიც სავარაუდოდ, კარგად ამოქმედდება.
„ეს ინიციატივა ხელს შეუწყობს ბიუჯეტში ფულის უფრო სწრაფად შედინებას. ბუნებრივია, ეს ერთგვარი სტიმულიცაა დაჯარიმებული ადამიანებისთვის. მოქმედ კანონზე უკეთესია ეს ინიციატივა. ამასთან ყველა მოქალაქეს თანაბარუფლებიან პირობებში აყენებს. თუ ვინმეს აქვს შესაძლებლობა რომ ჯარიმა თავიდან აიცილოს, მაშინ რა აზრი აქვს ასეთ ჯარიმას. ის უნდა იყოს დაწესებული ან არ უნდა იყოს. ასე რომ ინიციატივის ეს ნაწილიც მისასალმებელია. სანამ საშუალება იქნება, რომ ვინმემ ჯარიმა არ გადაიხადოს, არავინ გადაიხდის, რადგან გადასაყრელი ფული არავის აქვს“, – აღნიშნა მათე გალდავამ.
*** პროექტის თანახმად, ვიდეო/ფოტო ჯარიმები აღარ დაეკისრება ავტოსატრანსპორტო საშუალების ლიზინგით გამცემ კომპანიებს; გამარტივდება რეგისტრაციის წესები და მომსახურება ავტოსალიზინგო სფეროში ოპერირებადი ბიზნეს-სექტორისთვის. ასევე, დაწესდება ადმინისტრაციული პასუხისმგებლობა ალკოჰოლური ან/და ნარკოტიკული თრობის პირობებში მოპედის მართვისათვის. როგორც შსს-ში „ფორტუნას“ განუცხადეს, საკანონმდებლო ცვლილება მთავრობამ უკვე მოიწონა. უახლოეს მომავალში მას პარლამენტში განიხილავენ. თამთა უთურგაშვილი [post_title] => 20%–იანი ფასდაკლება ჯარიმებზე და ინიციატივა, რომლის მიხედვითაც ვიდეოჯარიმებს ვეღარ “ჩამოიწერთ” [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => 20-iani-fasdakleba-jarimebze-da-iniciativa-romlis-mikhedvitac-videojarimebs-veghar-chamoiwert [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-06-22 16:32:02 [post_modified_gmt] => 2017-06-22 12:32:02 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=60280 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 60413 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-06-23 17:16:28 [post_date_gmt] => 2017-06-23 13:16:28 [post_content] => კიდევ ერთი საგზაო სიურპრიზი მოსახლეობას - პეკინის გამზირის შემდეგ, თბილისის მერია ლილოს გზის კაპიტალურ რეაბილიტაციას გეგმავს. კეთილმოწყობის სამსახურის ინფორმაციით, უკვე მიმდინარეობს პროექტირება და გზის რეაბილიტაცია მიმდინარე წელს დაიწყება. საუბარია ე.წ. აეროპორტის ხიდებიდან ლოჭინის ხიდამდე გზის მონაკვეთზე,  სადაც მოხდება ასფალტის ძველი საფარის აყრა, მიწისქვეშა კომუნიკაციების მოწესრიგება - სრულად გამოცვლა და ასფალტის ახალი საფარის დაგება. კეთილმოწყობის სამსახურის ინფორმაციით, გზის რეაბილიტაციის პროცესში საავტომობილო მოძრაობა არ გადაიკეტება , თუმცა დაწესდება შეზღუდვები. საგზაო სამუშაოების დაწყების კონკრეტული თარიღი ჯერჯერობით უცნობია. ამ ეტაპზე მიმდინარეობს გზის პროექტირება, რომლის დასრულების შემდეგაც მოხდება პროექტის ექსპერტიზა და ტენდერის გამოცხადება. კახეთისკენ მიმავალი ერთადერთი გზაზე სარეაბილიტაციო სამუშაოების გამო  შეფერხება არამარტო თბილისელებს, ქალაქიდან გამსვლელ ნებისმიერ მძღოლს  და ტურისტსაც შეეხება. მაგისტრალურ გზაზე დაგეგმილი სამუშაოების გამო, ტრანსპორტის გადაადგილების კუთხით სერიოზულ პრობლემებს პროგნოზირებენ  ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციაში. „ლილოს გზაზე სარემონტო სამუშაოების დაწყება ტრანსპორტის გადაადგილების კუთხით გაცილებით დიდ პრობლემებს შექმნის,  ვიდრე ეს პეკინის ქუჩაზე მოხდა. მაგისტრალი არის საერთაშორისო მნიშვნელობის, გზაზე მოძრაობს ადგილობრივი და ტურისტული მგზავრების ნაკადი და სამუშაოების დაწყებამდე მნიშვნელოვანია, მოხდეს სერიოზული კვლევის ჩატარება , საავტომობილო ნაკადის დათვლა. ასევე აუცილებელია  ალტერნატიული მარშრუტის მოძიებაც,“ - აცხადებს „ფორტუნასთან“ ასოციაციის პრეზიდენტი, დავით მესხიშვილი. ლილოს გზაზე სარეაბილიტაციო სამუშაოების დაწყების ზუსტი თარიღი უცნობია, თუმცა გზის დაგება, დიდი ალბათობით,  წინასაარჩევნოდ მოხდება,  რაც მსგავსი მნიშვნელობის გზაზე სამუშაოების წარმოებისთვის  გაუმართლებელ დროდ მიაჩნიათ სპეციალისტებს. „მსგავსი ტიპის საგზაო სამუშაოები , როცა საქმე საერთაშორისო მნიშვნელობის მაგისტრალს ეხება, არა ზაფხულში ან შემოდგომაზე, არამედ თებერვლიდან, გაზაფხულის ჩათვლით, უნდა დაიგეგმოს, როცა ნაკლებია ტურისტული ნაკადი.  როგორც წესი, საგზაო სამუშაოების დაწყებას წინ სერიოზული კვლევები უნდა უძღოდეს, სადაც ყველა პრობლემა და ფაქტორი იქნება გათვალისწინებული, რაც საქართველოში არ ხდება,“ - აცხადებს მესხიშვილი. წლების განმავლობაში დაგროვილი საგზაო სამუშაოების ერთიანად დაწყების გამო, მოქალაქეებს ტრანსპორტით გადაადგილების პრობლემა  განსაკუთრებით პიკის საათებში ექმნებათ. საგზაო სამუშაოების გამო, ქუჩის გადაკეტვის შესახებ ინფორმაციის გავრცელება, როგორც წესი, წინასწარ არ ხდება და დილით მოსახლეობას  ქუჩა სიურპრიზად  შეიძლება, დახვდეს ჩაკეტილი. „ფორტუნა“ იმ ქუჩების ჩამონათვალს გთავაზობთ, სადაც უახლოეს მომავალში საგზაო სამუშაოების გამო, გზის გადაკეტვა ან მოძრაობის შეზღუდვაა დაგეგმილი. გზის სარეაბილიტაციო სამუშაოების გამო,  დღეიდან საავტომობილო მოძრაობა   შეიზღუდება ასათიანისა და ზაქარიაძის ქუჩებზე. პროექტის ფარგლებში გამოიცვლება ბორდიურები და დაიგება ასფალტის ახალი საფარი, ასევე მოეწყობა სანიაღვრე ქსელი. პერიოდულად საავტომობილო მოძრაობა შეფერხდება ვაკის რაიონშიც. გზის სარემონტო სამუშაოები დაიწყება წყნეთის  და ელიავას ქუჩაზე. იგეგმება გზის გადაკეტვაც. სამუშაოები 1 აგვისტოს დასრულდება. კაპიტალურად შეკეთდება რამდენიმე ქუჩა ნაძალადევის რაიონშიც, მათ შორის ხევისუბნის,  მაღაროს, ზვარეთისა და ზედაზნის ქუჩები. ნაძალადევში დაგეგმილი სამუშაოების გამო, წინასწარი ინფორმაციით, ცენტრალური გზების გადაკეტვა არ გახდება საჭირო.   თამუნა გოგუაძე   [post_title] => საზაფხულო სიურპრიზი მძღოლებს – მალე მოძრაობა ლილოს გზაზეც შეიზღუდება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => sazafkhulo-siurprizi-mdzgholebs-male-modzraoba-lilos-gzazec-sheizghudeba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-06-23 17:16:28 [post_modified_gmt] => 2017-06-23 13:16:28 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=60413 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )