live

რომელ რეფორმასა და პროექტს მიიჩნევს შსს 2016 წლის მთავარ მიღწევად?

რომელ რეფორმასა და პროექტს მიიჩნევს შსს 2016 წლის მთავარ მიღწევად?

გადაცემას ”კანონის ფარგლებში” შსს კვლევის და განვითარების დეპარტამენტის დირექტორის მოადგილე ზურაბ სოხაძე ესტუმრა.

მოგვიყევით იმ მთავარ გამოწვევებზე, რომლებიც წელს შინაგან საქმეთა სამინისტროს ჰქონდა?

ერთერთ მთავარ პრობლემად შეიძლება ჩაითვალოს საგზაო მოძრაობის  უსაფრთხოების საკითხები. შინაგან საქმეთა სამინისტრო მნიშვნელოვან ყურადღებას უთმობს საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების ამაღლებას, რომლის მიზნითაც დაიწყო სპეციალური პროგრამის განხორციელება. პროგრამის მიზანია დაიცვას მოქალაქეების სიცოცხლე და უზრუნველყოს ავტოსაგზაო შემთხვევების შემცირება.

პროგრამა მოიცავს შემდეგ კომპონენტებს:

ავტოსაგზაო შემთხვევების მთავარი მიზეზების წინააღმდეგ ადმინისტრირების გაუმჯობესება, როგორიც არის: არასწორი მანევრირება, სიჩქარის გადაჭარბება, ალკოჰოლის ზემოქმედების ქვეშ მართვა და სხვა.

1L4A6800სამგზავრო ავტობუსების მოძრაობაზე კონტროლის გაუმჯობესება;

სიჩქარის მობილური დეტექტორების გამოყენება, .. ”უკონტაქტო პატრულირება”;

გზებზე და ქალაქებში არსებული ”შავი წერტილების” განეიტრალება;

ფეხით მოსიარულეთა უსაფრთხოებისთვის კანონმდებლობის გამკაცრება;

მოძრაობის წესების დარღვევებზე ქულების სისტემის შემოტანა და მართვის მოწმობის ტესტის რეალურ მოძრაობაში გადატანა.

ახალი პროგრამა, საკანონმდებლო ცვლილებების გარდა, ფართომასშტაბიან კამპანიასაც მოიცავს, რომლის მიზანია საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების საკითხებში მოსახლეობის ცნობიერების ამაღლება. 2015 წლის დეკემბრის თვიდან ”საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების პროგრამის” ფარგლებში ფართომასშტაბიანი სოციალური კამპანია დაიწყო, სლოგანით ”შენი გულისთვისშენინ უსაფრთხოებისთვის” განხორციელდა კამპანიის ბრენდინგი შეიქმნა კამპანიის სლოგანი ”შენი გულისთვისშენი უსაფრთხოებისთვის! და კამპანიის ლოგო, რომელიც არის საგზაო ნიშნებით დაფარული გულისიცოცხლე, რომელსაც იცავს საგზაო ნიშნები და წესები.

რომელ რეფორმას ან პროექტს მიიჩნევთ წლის მთავარ მიღწევად?

საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტრომ განახორციელა ინოვაციური პროექტი, რომლის მსგავსი რეგიონში არაა, შეიქმნა მაღალტექნოლოგიური ”ერთობლივი ოპერაციების ცენტრი”, რაც უმნიშვნელოვანესი ნაბიჯია ქვეყანაში პოლიციის ტექნოლოგიური განვითარების კუთხით. ცენტრის არსებობის მიზანია ქვეყანაში უსაფრთხოების გაზრდა, პრევენციის გაძლიერება და რაც მთავარია, ტექნოლოგიური განვითარების ახალ ეტაპზე გადასვლა. პარალელურ რეჟიმში შსს ახორციელებს პროექტს ”უსაფრთხოქალაქი, უსაფრთხო რეგიონი, უსაფრთხო ქვეყანა”. აღნიშნული პროექტის მიზანია საპოლიციო საქმიანობის ხელშეწყობის მიზნით საქართველოს ყველა ქალაქისა და რეგიონის ”ჭკვიანი” ვიდეო-სამეთვალყურეო სისტემებით აღჭურვა, ერთიანი, ცენტრალიზებული ქსელისა და ელექტრონული რუკის შექმნა, ვიდეოანალიტიკური პროგრამების დანერგვა და ზოგადად პოლიციის ტექნოლოგიურ განვითარებაზე ზრუნვა.

პროექტის თანახმად, ქვეყნის მასშტაბით არსებული და დამატებით დაინსტალირებული ვიდეოკამერების მეშვეობით მოხდება სიჩქარის გადაჭარბების ფაქტების გამოვლენა სატრანსპორტო საშუალებების საშუალო სიჩქარის გამოთვლის მეშვეობით. საქართველოს მასშტაბით ქუჩებში და ავტომაგისტრალებზე მოხდება საავტომობილო გზების გარკვეული სიგრძის მონაკვეთებად დაყოფა და კონკრეტული სექციებისთვის საშუალო სიჩქარის მაქსიმუმის განსაზღვრა. ავტოსატრანსპორტო საშუალებების სანომრე ნიშნების ავტომატური ამომცნობი პროგრამით, დაფიქსირდება სიჩქარის გადაჭარბება და ავტოსატრანსპორტო საშუალების მფლობელს ავტომატურად გაეგზავნება ვიდეო ჯარიმა.

1L4A6802ერთობლივი ოპერაციების ცენტრის გარდა კიდევ რას შეძლება ჩაითვალოს გასული წლის შსს მთავარ მიღწევად?

საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტრო როგორც უკვე აღინიშნა, მუდმივად ცდილობს მოქალაქეების უსაფრთხოების დაცვის პარალელურად ინოვაციური პროექტები დანერგოს. მათგან  ერთერთი აანალიზზე დაფუძნებული საპოლიციო საქმიანობის საპილოტე პროგრამა. საპილოტე პროგრამის მიზანია ანალიზზე დაფუძნებული საპოლიციო საქმიანობის სრულფასოვნად და ეფექტიანად დანერგვა, ქვეყანაში მომხდარი სამართალდარღვევების ტენდენციების, მეთოდების, მათში მონაწილე პირების შესწავლა და ფუნდამენტური ანალიზი. უახლოეს მომავალში,  იგეგმება ანალიზზე დაფუძნებული საპოლიციო საქმიანობის განხორციელების სამოქმედო გეგმის და სხვა სახელმძღვანელო დოკუმენტების  შემუშავება;

შსს მუშაობს კიდევ ერთ ძალიან მნიშვნელოვან პროექტზე, საქართველოს პოლიციის რეფორმის განახლებული სტრატეგიისა და სამოქმედო გეგმის მიხედვით 2018 წლისთვის უნდა დასრულდეს საქართველოში ერთიანი გენეტიკური (დნმ) მონაცემთა ბაზისა და ლაბორატორიის შექმნა. ეს არის პროექტი, რომელმაც შემდგომი გამოძიების მიზნით უნდა უზრუნველყოს სისხლის სამართლის დამნაშავეების გენეტიკური პროფილების შეგროვება და შენახვა პერსონალური მონაცემების დაცვის პრინციპებისა და შესაბამისი კანონმდებლობის სრული დაცვით.

გარდა საპოლიციო საქმიანობის განვითარებისა, თუ ახორციელებს შსს ცნობიერების ამაღლების კუთხით პროექტებს?

დიახ, რა თქმა უნდა. 2016 წლის ოქტომბრიდან საჯარო სკოლებში დაიწყო პროექტის  ”უსაფრთხოების ათი გაკვეთილი”ს განხორციელება. პროექტი 42 საჯარო სკოლაში მიმდინარეობს. მეხუთე კლასელთათვის უსაფრთხოების თემატიკასა და საგანგებო სიტუაციების დროს მოქმედების შესახებ გაკვეთილებს შს სამინისტროს შესაბამისი თანამშრომლები ატარებენ. სკოლის მოსწავლეებს ასევე დაურიგდათ სპეციალური სახელმძღვანელოები. აღსანიშნავია, მართვის მოწმობა შშმ პირებისთვის. შსს ინიციატივით შშმ პირებს მიეცათ საშუალება მართვის მოწმობა აიღონ. ეს პროცესი სპეციალიზებული ავტომობილით მოხდება. ამ ეტაპზე სპეციალიზებული ავტომობილით მხოლოდ გარკვეული კატეგორიის შშმპირები ისარგებლებენ, თუმცა, მომავალში ყველა კატეგორიის შშმ პირს მიეცემა საშუალება, მართვის მოწმობის ასაღები პრაქტიკული გამოცდა ადაპტირებული ავტომანქანით ჩააბაროს. შინაგან საქმეთა სამინისტროს ერთერთ პრიორიტეტს, მოქალაქეთა მომსახურების გაუმჯობესების მიზნით, ინოვაციური და სოციალური პროექტების განხორციელება წარმოადგენს. მომსახურების სააგენტოს ყველა რეგიონულ განყოფილებაში შშმ მოქალაქეებისთვის ადაპტირებული გარემოა შექმნილი, რის შედეგადაც ისინი სასურველ მომსახურებას ყოველგვარი შეზღუდვის გარეშე იღებენ.

საზოგადოების უსაფრთხოების უზრუნველსაყოფად მომსახურების ხარისხის გაუმჯობესების კუთხით რა პროექტები განხორციელდა 2016 წელს?  

2016 წელს სამთოსათხილამურო კურორტებზე დაიწყო ახალი პროექტი, რომლის ფარგლებშიც სათხილამურო ტრასებზე  უსაფრთხოების კონტროლს მოთხილამურე პატრული ახორციელებს.   საპილოტე პროექტის მიზანია სათხილამურო გზებზე სხვადასხვა სახის შემთხვევის პრევენცია და დამსვენებელთა უსაფრთხოების მაქსიმალური დაცვა. შსს საპატრულო პოლიციის დეპარტამენტის პატრულინსპექტორებმა გაიარეს შესაბამისი ტრენინგები, აღიჭურვნენ ყველა საჭირო ეკიპირებითა და ტექნიკით; აღნიშნული პროექტი მომავალი წლიდან სხვა მთიან რეგიონებსაც დაფარავს;

1L4A6790ასევე საზოგადოების უსაფრთხოების მაქსიმალური უზრუნველყოფის და ამ კუთხით მომსახურების ხარისხის გაუმჯობესების მიზნით, 2016 წლის ოქტომბერში . რუსთავში გაიხსნა სსიპ 112ის  ახალი ცენტრი; ”ახალითაობის 112 გადაუდებელი დახმარების მსოფლიოს საუკეთესო ცენტრების გამოცდილების გათვალისწინებით შეიქმნა. რუსთავის „112“ თბილისის ცენტრის პარალელურ რეჟიმში იმუშავებს და მთელი საქართველოს მასშტაბით, მოქალაქეთა ზარებს 24 საათის განმავლობაში მიიღებს. ახალი ცენტრის მიზანია 112ის გამართული, უწყვეტი ფუნქციონირება და თბილისის გადაუდებელი დახმარების ოპერატიული მართვის ცენტრის განტვირთვა და დაზღვევა.

საერთაშორისო მიმართულებით რა წინსვლა აქვს შინაგან საქმეთა სამინისტროს?

გაფართოვდა საერთაშორისო საპოლიციო თანამშრომლობა, პოლონეთისა და იტალიის რესპუბლიკებში, ასევე, შვედეთის სამეფოში დანიშნულ იქნენ ატაშეები. მსოფლიოს მასშტაბით საქართველოს უკვე ცამეტი ატაშე ჰყავს. ევროპის პარლამენტმა საქართველოსა და ევროპოლს შორის შეთანხმების პროექტი დაამტკიცა. 2015 წლის ივნისში ევროპოლის ექსპერტებმა საქართველოში არსებული პერსონალური მონაცემების დაცვის ხარისხი შეაფასეს და იმავე წლის დეკემბერში დადებითი დასკვნა მიიღეს. აღნიშნული შეთანხმების ძალაში შესვლის შემდეგ, საქართველო ევროპოლის ოპერატიული პარტნიორი ქვეყანა გახდება და ევროპის პოლიციის სამსახურთან ითანამშრომლებს. შეთანხმების თანახმად: საქართველოს შსს მონაწილეობას მიიღებს ევროპოლის ფარგლებში ორგანიზებულ ერთობლივ საგამოძიებო ჯგუფებში. მსგავსი მაღალი დონის შეთანხმება ევროპოლს გაფორმებული აქვს ისეთ ქვეყნებთან, როგორიცაა, აშშ, კანადა, ავსტრალია, ნორვეგია, შვეიცარია, ისლანდია და სხვა. ევროპოლის ოპერატიული პარტნიორობა ნიშნავს, რომ საქართველო ღირსეულ ადგილს დაიმკვიდრებს ევროკავშირის ქვეყნების საპოლიციო თანამშრომლობის კავშირში.

გადაცემის ჩანაწერი

28 დეკემბერი, 2016

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2017-02-16 18:20:05' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 49840 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-02-17 12:18:04 [post_date_gmt] => 2017-02-17 08:18:04 [post_content] => შინაგან საქმეთა სამინისტრომ საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების შესახებ კანონპროექტთა პაკეტიდან ის მუხლი ამოიღო, რომლითაც ქვეყანაში მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების შემოყვანა უნდა აკრძალულიყო. ეს სიახლე ჟურნალისტებს შს მინისტრის მოადგილემ, შალვა ხუციშვილმა გააცნო. მუხლის ამოღების მიზეზი, დეკემბერში საგადასახადო კოდექსში განხორციელებული ცვლილებაა, რომლის შედეგადაც, მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების განბაჟება იმდენად გაძვირდა, რომ მისი შემოყვანა შეამცირა.
“პარლამენტმა დეკემბერში მიიღო საგადასახადო კოდექსში ცვლილებები, რამაც გარკვეულწილად გააძვირა განბაჟება და შეამცირა ის რისკები, რომ გაიზრდებოდა მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების რაოდენობა და გაუთანაბრდებოდა მარცხენასაჭიანებს. შესაბამისად, ჩვენ უფრო მკაცრ მიდგომებს აღარ მოვითხოვთ და ეს ნაწილი ამოღებული იქნება კანონპროექტიდან. ანუ არ აიკრძალება მარჯვენასაჭიანები, ვისაც უღირს იმ ფასად, შემოიყვანოს”, – განაცხადა შალვა ხუციშვილმა.
კანონპროექტში უცვლელი რჩება ე.წ. უკონტაქტო პატრულირება და მართვის მოწმობის 100 ქულიანი სისტემა. შინაგან საქმეთა სამინისტროს მიერ ერთი წლის წინ ინიცირებული კანონპროექტის განხილვა პარლამენტში, ღია საკომიტეტო ფორმატში, ორშაბათიდან განახლდება. ეს საკითხი შინაგან საქმეთა მინისტრის მოადგილემ პარლამენტში უმრავლესობის ლიდერთან და იურიდიული კომიტეტის თავმჯდომარესთან განიხილა. [post_title] => მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების შემოყვანა აღარ აიკრძალება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => marjvenasachiani-avtomobilebis-shemoyvana-aghar-aikrdzaleba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-02-17 12:38:36 [post_modified_gmt] => 2017-02-17 08:38:36 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=49840 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 49837 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-02-17 12:16:50 [post_date_gmt] => 2017-02-17 08:16:50 [post_content] => თბილისის – კომპაქტური, მწვანე და კარგად დაკავშირებული ქალაქი. ეს დედაქალაქის მიწათსარგებლობის გენერალურ გეგმაზე მომუშავე ორგანიზაციის მთავარი მიზანია. დოკუმენტზე საერთაშორისო კონსორციუმი და დარგის 200-მდე სპეციალისტი მუშაობს. „ფორტუნა“ გენ.გეგმაზე მომუშავე „სითი ინსტიტუტი საქართველოს“ დამფუძნებელსა და დირექტორს, არქიტექტორ მამუკა სალუქვაძეს დაუკავშირდა. ორგანიზაციის დირექტორმა სანტრანსპორტო ინიციატივების შესახებ გვესაუბრა და სამომავლო გეგმებიც გაგვანდო.   შემოვლითი რკინიგზის პროექტი   როგორც მამუკა სალუქვაძემ „ფორტუნასთან“ განაცხადა, შეთანხმების პროცესი მიდის რკინიგზის მონაკვეთის გადატანის საკითხთან დაკავშირებით, თუმცა შეთანხმება არ მიღწეულა რკინიგზის ალტერნატიულ მდებარეობაზე.
„ახლა მზადდება რკინიგზის ალტერნატიული მარშრუტი. ჯერჯერობით არ არის დაზუსტებული ის თბილისის ზღვაზე გაივლის, თუ სადმე სხვაგან. რკინიგზა რომ უნდა აიღონ, ამაზე პრინციპში შეთანხმება მიღწეულია, თუმცა ეს ყველაფერი დამტკიცებული არ არის“, – განაცხადა მამუკა სალუქვაძემ.
80 ჰექტარამდე რკინიგზის ტერიტორიაზე კი, განაშენების რეგულირების გეგმაზე საერათაშორისო კონკურსი გამოცხადდება. ყოველშემთხვევაში ასეთია“სითი ინსტიტუტი საქართველოს“ რეკომენდაცია. გარდა ამისა, გენ. გეგმის მოთხოვნაა, რომ რეკრეაციასა და გამწვანებას ამ ტერიტორიის ნახევარი მაინც დაეთმოს.
 „არ უნდა მოხდეს ცალ–ცალკე ნაკვეთებად ამ ტერიტორიის დანაწევრება და ისევ არასწორი განვითარება, როგორც აქამდე ხდებოდა. ეს ტერიტორია ერთიან მასშტაბში უნდა განვიხილოთ“, – განაცხადა სალუქვძემ.
მისი თქმით, ამ ტერიტორიის განაშენენიანების ერთიანი გეგმა უნდა მოიცავდეს მტკვრის მარცხენა სანაპიროს განვითარებასაც, რისი მთავარი ხელისშემშლელი ფაქტორიც სწორედ რკინიგზა იყო.   ველოტრასების ახალი მარშრუტი თბილისში   მამუკა სალუქვაძის განცხადებით, განიხილება საგარეუბნო ზონებში  (მაგ. დიდ დიღომში, გლდანში) საველოსიპედო მარშრუტების კონკრეტულ გაჩერებამდე ან მეტრომდე მიყვანა. ბილიკების გაკეთებასთან ერთად, გენ.გეგმაში ველოსადგომების მოწყობაცაა გათვალისწინებული. სალუქვაძის თქმით, ამის მოთხოვნა თბილისში არის, რადგან არსებობენ ველოსიპედისტები, რომელთა გადაადგილება ქალაქში საფრთხისშემცველია.
„მითია, რომ თბილისში ველობილიკების განვითარება არ შეიძლება. თუ ევროპული ქალაქები მოგვწონს, ამ სტილის ტრანსპორტიც უნდა გვქონდეს ქალაქში. ველობილიკები რა თქმა უნდა, ზემო ვაკეში ვერ გაკეთდება, თუმცა არაფერი არ უშლის ხელს იმას, რომ ვაკის პარკიდან რუსთაველამდე მოეწყოს ასეთი ინფრასტრუქტურა. ასევე, არსებობს სანაპიროები და ძალიან ბევრი ისეთი ტერიტორია, სადაც თავისუფლად შეიძლება ბილიკების მოწყობა“, – განაცხადა მამუკა სალუქვაძემ.
მისივე თქმით, ამ საკითხს სისტემური მიდგომა სჭირდება, წინააღმდეგ შემთხვევაში, შესაძლოა, ველობილიკები სრულიად უსარგებლო აღმოჩნდეს, არასწორი მარშრუტების გამო. როგორც სალუქვაძემ „ფორტუნასთან“ განაცხადა, ერთობლივი მუშაობის და სისტემური გააზრების შედეგად, თბილისი ველოტრანსპორტის განვითარების სრულყოფილ გეგმას მიიღებს.
“ეს მხოლოდ გენ.გეგმის თემა არ არის. ეს უნდა იყოს გათვალისწინებული ტრანსპორტის გენერალურ გეგმაშიც”, – განაცხადა სალუქვაძემ.
ამის პარალელურად, თბილისის მერიის სატრანსპორტო სამსახურში დედაქალაქში, ველობილიკების მოწყობის პროექტს ამუშავებენ. უახლოეს მომავალში, ქალაქში 25-მდე უფასო ველოსადგომიც დამონტაჟდება, ძირითადად ისეთ ლოკაციებზე, რომლებიც გარე კამერების ხედვის არეალშია. პირველ რიგში კი მუშავდება მარშრუტი – დედაენის ბაღიდან ბაგრატიონის ხიდამდე და წრიულად (მტკვრის ორივე მხარეს) კვლავ დედაენის ბაღამდე. ამ მარშრუტის პრაქტიკაში განხორციელება უკვე გაზაფხულზე იგეგმება. ველოტრასებისთვის ტროტუარის გარკვეული ნაწილი გამოიყოფა.    პარკინგი   თბილისის მიწათსარგებლობის გენერალურ გეგმაზე მომუშავე „სითი ინსტიტუტი საქართველო“ ამ ეტაპზე უცხოელ კოლეგებთან ერთად, დედაქალაქში პარკინგის პრობლემის მოგვარებაზე მუშაობს. როგორც “ფორტუნას” მამუკა სალუქვაძემ განუცხადა, ახალი სადგომების აშენების გარდა, ამ პრობლემის გადაჭრისთვის სხვა ღონისძიებების გატარებაც იგეგმება. მათი რეკომენდაციით, შესაძლოა, ქალაქის ცენტრში საათობრივი პარკინგის გადასახადი დაწესდეს. ავტომობილის გაჩერების დროს და შესაბამისად გადასახადს, ავტომატი გააკონტროლებს.
“დღეს ასეთი მდგომარეობაა: ქალაქის ცენტრში შეუზღუდავი დროით შესაძლოა დააყენონ ავტომობილი – პრაქტიკულად უფასოდ. ზოგი ცენტრში აყენებს ავტომობილს და მთელი დღით ტოვებს – ეს დაუშვებელია. ამ ადგილების გამოსათავისუფლებლად, გვინდა საპილოტე პროექტი განვახორციელოთ – საათობრივად ავტომატის მეშვეობით დაპარკინგება. ქალაქის ცენტში პარკინგით უნდა ისარგებლონ იმათ, ვისაც აუცილებელი და გადაუდებელი საქმე აქვთ და ამისთვის შესაბამისი თანხაც უნდა გადაიხადონ”, – განაცხადა მამუკა სალუქვაძემ.
გარდა ამისა, მამუკა სალუქვაძის თქმით, ზოგადად სისტემის დახვეწაა აუცილებელი და ამ თემას მხოლოდ გენ.გეგმა ვერ გადაჭრის. აღსანიშნავია, რომ ეს მხოლოდ რეკომენდაცია და პარკინგის პრობლემის მოგვარების ერთ–ერთი გზაა. გეგმაზე მუშაობა 15 აპრილს დასრულდება. ის საკმაოდ ხანგრძლივ პერიოდზე 2030 წელზე იქნება გაწერილი. პარკინგის პრობლემის მოგვარებისთვის, თბილისის მერმა დავით ნარმანიამ, ჯერ კიდევ ნოემბერში დააანონსა, რომ თბილისის ცენტრალურ ნაწილში 10 მრავალსართულიანი პარკინგის ადგილი მოეწყობოდა, სადგომების მშენებლობაზე საბოლოო გადაწყვეტილება მერიას ამ დრომდე არ მიუღია.   თბილისს ტრამვაი დაუბრუნდება? გენერალურ გეგაზე მომუშავე ჯგუფი, ტრამვაის დაბრუნების საკითხსაც განიხილავს. მამუკა სალუქვაძის განცხადებით, ისინი დედაქალაქის მთავრობას ტრამვაის ძველი მარშრუტებიდან რამდენიმე ვარიანტის აღდგენას შესთავაზებენ. მისი თქმით, ტრამვაი თბილისისთვის ფუფუნებაა, თუმცა ეკოლოგიური ტრანსპორტის განვითარებისთვის ნაბიჯები აუცილებლად უნდა გადაიდგას, თუნდაც ეტაპობრივად.
„მესმის, რომ ტრამვაი ფუფუნებაა და ამ გეგმის განხორციელება მარტივი არ არის, მაგრამ ეს გეგმაც არ არის უახლოეს  მომავალზე გათვლილი. ეს არის 2030 წლამდე გაწერილი გენ.გეგმა, აქედან გამომდინარე, გვინდა რომ ტრამვაის მარშრუტიც იყოს გათვალისწინებული. ჯერჯერობით არ გადაგვიწყვეტია, კონკრეტულად რომელ მარშრუტზე შევჯერდებით“, – განაცხადა მამუკა სალუქვაძემ.
მისი თქმით, შესაძლოა მარშრუტი აღდგეს, როგორც დედაქალაქის ცენტრალურ ნაწილში, ასევე პერიფერიებში.
„ზუსტად ვერ ვამბობ, რადგან მერიასთან შევთანხმდით, სანამ კონკრეტული გადაწყვეტილება არ იქნება, ამაზე საჯაროდ არ ვისაუბროთ“, – აღნიშნა სალუქვაძემ.
თბილისში ტრამვაი 1883–დან 2006 წლამდე ფუნქციონირებდა. თავდაპირველად ტრამვაი ცხენის წევაზე მუშაობდა, 1904 წლიდან კი ელექტრონულ სისტემაზე გადავიდა. 2006 წლის 4 დეკემბერს თბილისის ტრამვაის სისტემა, სატროლეიბუსო სისტემასთან ერთად, გაუქმდა. თბილისის ზოგიერთ ადგილში დღემდეა შემორჩენილი ძველი ტრამვაის რკინიგზა.   გეგმა 2030 წლამდეა გაწერილი ეს გეგმა მხოლოდ ინსტრუმენტია… სხვა საკითხია, როგორ გამოვიყენებთ და როგორ განვახორციელებთ, ამას მომავალი გვიჩვენებს – თან შორეული. გეგმა 2030 წლამდეა გაწერილი. თბილისის გენ. გეგმაზე მუშაობა 15 აპრილს დასრულდება. შემდეგ ის საკრებულომ უნდა დაამტკიცოს. დამტკიცებამდე სავარაუდოდ დედაქალაქს ხმაურიანი და საინტერესო განხილვები ელის. თბილისის განვითარების გეგმა, თანაც არაერთი, ჯერ კიდევ მეცხრამეტე საუკუნეში შეიქმნა – ეს გეგმები არა მარტო აირეკლავდნენ ქალაქის გეგმარებით სტრუქტურას, არამედ თბილისის შემდგომი განვითარების გზებსაც ასახავდნენ. პირველად ასეთი გეგმა ჯერ კიდევ 1802 წელს შემუშავდა. ფაქტია, რომ ქალაქი უნდა ვითარდებოდეს და ადგილობრივებისთვის გარემო კომფორტს უნდა ქმნიდეს – ცხოვრებისა და გადაადგილების კომფორტს, მაგრამ განვითარება თბილისში პირდაპირკავშირშია მის გადაუჭრელ პრობლემებთან, რადგან ქალაქში გადაადგილება სულ უფრო და უფრო რთულდება. დედაქალაქი მსუბუქ ავტომობილებს ვეღარ იტევს, ტრანსპორტი მგზავრებს, ჰაერი კი გამონაბოლქვს…   თამთა უთურგაშვილი [post_title] => ტრამვაის დაბრუნება და ველობილიკების მოწყობა – გენ.გეგმის სატრანსპორტო ინიციატივები [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tramvais-dabruneba-da-velobilikebis-mowyoba-gen-gegmis-satransporto-iniciativebi [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-02-17 12:39:06 [post_modified_gmt] => 2017-02-17 08:39:06 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=49837 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 49924 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-02-18 10:20:57 [post_date_gmt] => 2017-02-18 06:20:57 [post_content] => მინეაპოლისში პორტალ Craigslist-ზე 17 წლის Porsche 911 იყიდება, რომლის გარბენიც 950 000 კილომეტრია. გარბენი იმაზე მეტია ვიდრე მანძილი დედამიწიდან მთვარემდე და უკან - თითქმის 769 კილომეტრი. გამყიდველი მეორად Porsche-ს 17 995 დოლარად ყიდის. ავტომობილი, რომელსაც დიდი გარბენი აქვს, 3,6 ლიტრის მოცულობის ექვს ცილინდრიანი ძრავით არის აღჭურვილი და 415 ცხენის ძალას ავითარებს, თუმცა ეს კონკრეტული ”პორშე” მეპატრონემ გააუმჯობესა და მისი სიმძლავრე 545 ცხენის ძალამდე გაზარდა. ცნობილია ისიც, რომ ეს ავტომობილი 2015 წელს ჟურნალ Porsche Club of America-ს ერთ-ერთი პუბლიკაციის გმირიც გახდა, სტატია კუპეს მაღალ გარბენს ეძღვნებოდა - მაშინ ის 900 000 კილომეტრს უტოლდებოდა. სტატიაში ნათქვამია, რომ ექსპლუატაციისას მეპატრონეს მოუწია შეეცვალა საწვავის ტუმბო, ქსენონის ნათურები, მინის მწმენდების მექანიზმი, პომპა და გაგრილების სისტემის ვენტილატორი, ასევე ორჯერ შეცვალა აკუმულატორი. 900 000 კილომეტრზე პორშეს 124 საბურავი დასჭირდა. [gallery link="file" columns="4" ids="49926,49927,49928,49929"] [post_title] => აშშ-ში იყიდება Porsche 911 გარბენით ”მთვარემდე და უკან დედამიწაზე” [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ashsh-shi-iyideba-porsche-911-garbenit-mtvaremde-da-ukan-dedamiwaze [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-02-17 16:48:17 [post_modified_gmt] => 2017-02-17 12:48:17 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=49924 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 49486 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-02-17 11:38:10 [post_date_gmt] => 2017-02-17 07:38:10 [post_content] => უკრაინაში შვიდი მძღოლი ერთსა და იმავე დაპარკინგებულ Honda Civic-ს შეეჯახა. შეჯახებების ამსახველი ვიდეორგოლი, რომელიც გარე სათვალთვალო კამერებმა გადაიღეს, YouTube-ზე გამოქვეყნდა. ყველა ავარია ერთი საათის განმავლობაში მოხდა. Honda Civic-ს Toyota Corolla, ორი Daewoo Lanos, Peugeot 107, Honda Civic, Toyota Avensis და Volkswagen Caddy შეეჯახნენ. შემთხვევის ადგილიდან 6 მძღოლი მიიმალა, მხოლოდ Caddy-ს მძღოლი გაჩერდა, რომ შეჯახების შედეგი ენახა. უკრაინის ადმინისტრაციული სამართალდარღვევის კოდექსის მიხედვით, შემთხვევის ადგილის მიტოვებისთვის გათვალისწინებულია ჯარიმა - საზოგადოებრივი შრომა 30-დან 40 საათამდე ან ადმინისტრაციული პატიმრობა 10-15 დღის ვადით. https://www.youtube.com/watch?v=SRI3ceouKPU [post_title] => შვიდი ავტომობილი ერთსა და იმავე Honda Civic-ს დაეჯახა (ვიდეო) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => shvidi-avtomobili-ertsa-da-imave-honda-civic-s-daejakha-video [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-02-17 12:42:38 [post_modified_gmt] => 2017-02-17 08:42:38 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=49486 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 49920 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-02-18 10:43:25 [post_date_gmt] => 2017-02-18 06:43:25 [post_content] => ქსელში გავრცელდა ფოტოები სადაც ასახულია, თუ როგორ გაიჭედა ორი Mercedes-Benz G 63 AMG 6×6 ტალახში. ფოტეობი Facebook-ზე Marchettino-ს გვერდზე დაიდო. ზოგიერთი მონაცემით, ერთდროულად ორი იშვიათი მერსედესი აზერბაიჯანში, ქალაქ ნეფტეცალაში გადაიღეს, სხვა რაიმე დეტალური ინფორმაცია არ ვრცელდება. ექსტრემალური ყველგანმავალი Mercedes-Benz G 63 AMG 6×6-ის დებიუტი 2013 წლის მარტში შედგა. ის 544 ცხენის ძალიანი ბიტურბო 5.5 მოცულობის ძრავითა და შვიდ საფეხურიანი ავტომატური გადაცემათა კოლოფით არის აღჭურვილი. ავტომობილს ერთი მეტრი სიღრმის ტალახის დაძლევა შეუძლია. [post_title] => ერთი G 63 6×6 გაიჭედა, მეორე G 63 6×6-მა კი გადაარჩინა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => erti-g-63-6x6-gaicheda-meore-g-63-6x6-ma-ki-gadaarchina [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-02-17 16:45:54 [post_modified_gmt] => 2017-02-17 12:45:54 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=49920 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 49840 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-02-17 12:18:04 [post_date_gmt] => 2017-02-17 08:18:04 [post_content] => შინაგან საქმეთა სამინისტრომ საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების შესახებ კანონპროექტთა პაკეტიდან ის მუხლი ამოიღო, რომლითაც ქვეყანაში მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების შემოყვანა უნდა აკრძალულიყო. ეს სიახლე ჟურნალისტებს შს მინისტრის მოადგილემ, შალვა ხუციშვილმა გააცნო. მუხლის ამოღების მიზეზი, დეკემბერში საგადასახადო კოდექსში განხორციელებული ცვლილებაა, რომლის შედეგადაც, მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების განბაჟება იმდენად გაძვირდა, რომ მისი შემოყვანა შეამცირა.
“პარლამენტმა დეკემბერში მიიღო საგადასახადო კოდექსში ცვლილებები, რამაც გარკვეულწილად გააძვირა განბაჟება და შეამცირა ის რისკები, რომ გაიზრდებოდა მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების რაოდენობა და გაუთანაბრდებოდა მარცხენასაჭიანებს. შესაბამისად, ჩვენ უფრო მკაცრ მიდგომებს აღარ მოვითხოვთ და ეს ნაწილი ამოღებული იქნება კანონპროექტიდან. ანუ არ აიკრძალება მარჯვენასაჭიანები, ვისაც უღირს იმ ფასად, შემოიყვანოს”, – განაცხადა შალვა ხუციშვილმა.
კანონპროექტში უცვლელი რჩება ე.წ. უკონტაქტო პატრულირება და მართვის მოწმობის 100 ქულიანი სისტემა. შინაგან საქმეთა სამინისტროს მიერ ერთი წლის წინ ინიცირებული კანონპროექტის განხილვა პარლამენტში, ღია საკომიტეტო ფორმატში, ორშაბათიდან განახლდება. ეს საკითხი შინაგან საქმეთა მინისტრის მოადგილემ პარლამენტში უმრავლესობის ლიდერთან და იურიდიული კომიტეტის თავმჯდომარესთან განიხილა. [post_title] => მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების შემოყვანა აღარ აიკრძალება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => marjvenasachiani-avtomobilebis-shemoyvana-aghar-aikrdzaleba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-02-17 12:38:36 [post_modified_gmt] => 2017-02-17 08:38:36 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=49840 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )