live

საჭიროა თუ არა მექანიკურ გადაცემათა კოლოფში ზეთის შეცვლა?

საჭიროა თუ არა მექანიკურ გადაცემათა კოლოფში ზეთის შეცვლა?

გადაცემას „ავტოსერვისი“ ავტოექსპერტი, ავტომატური გადაცემათა კოლოფების სპეციალისტი დავით ლობჟანიძე ესტუმრა.

რაც უფრო თანამედროვეა გადაცემათა კოლოფი, მით უფრო მეტი გადაცემაა და ელექტროობაც უფრო მეტია… თუმცა, მე ვიცი, რომ ასეთი კოლოფების რესურსი საგრძნობლად შემცირდა…

დიახ, იგივე მოცულობაში, სადაც ოთხი სიჩქარე იყო მოთავსებული, ახლა 8-10 სიჩქარე ჩააყენეს, გაართულეს მართვა. მართალია ელექტრონიკა მართავს, მაგრამ მალე ზიანდება და მწყობრიდან გამოდის. ხშირად არის საჭირო სითხის ცვლა, რადგან მაღალ ტემპერატურაზე მუშაობს.

ვარიატორის რემონტი თუ ხერხდება?

კი ხერხდება. თუმცა, მთავარი ცვეთადი დეტალი ვარიატორში არის ღვედი, ის ახალი არ იშოვება ქალაქში და გიწევს მეორადი ნაწილით გააკეთო და ეს ნიშნავს, რომ ხარისხიანად არ კეთდება. მწარმოებლები მთლიან კომპლექტს ყიდიან, რომელიც მანქანის ფასი ღირს. როდესაც ავტომობილში 300 დოლარი გაქვს გადახდილი და ნაწილი 1 500 დოლარი ღირს, უკვე მისი შეძენა აღარ უღირს მძღოლს.

ბევრ თანამედროვე ავტომობილზე აყენია ვარიატორები, ბევრი მათგანი შემოდის საქართველოში, ხშირად მინახავს, რომ ვარიატორში ჩვეულებრივი ATF ჩაასხეს…

კოლოფის ზეთს ბევრი დანამატი აქვს, რომელიც აგრილებს და ა.შ. სხვადასხვა მწარმოებელს სხვადასხვა ზეთი სჭირდება, რადგან კოლოფის დეტალებს სხვადასხვა ლითონისგან აკეთებს. ყველა მწარმოებელს თავისი ინსტრუქცია აქვს.

ასევე, ხშირია რობოტიზირებული კოლოფები…

როდესაც ზიანდება, ძალიან ძვირია მისი შეკეთება. ის ფაქტიურად მექანიკური კოლოფია, მას მოხმარებაც სხვანაირი უნდა. ბევრს ვეუბნები, რომ აღმართზე, საცობში გაზით თუ მიდიან, სრიალებს მანქანა და კოლოფი იწვება. ატარეთ ისე, როგორც მექანიკა. თუ საცობში დიდხანს გიწევთ, უმჯობესია ნეიტრალურში გადმოიტანოთ. უფრო ეკონომიურია, ვიდრე ავტომატიკა. ეს იყო მწარმოებლების მიერ გამოგონილი ხრიკი, რომ ავტომობილის თვითღირებულება ნაკლები გამოსულიყო, მომხმარებელს კი ეუბნებიან, რომ ყიდიან ავტომატიკას. თუ აპირებთ ავტომობილის შეძენას, აუცილებლად გაარკვიეთ რა ტიპის გადაცემათა კოლოფი აქვს მას. თუ სველი „სცეპლენიით“ არის კოლოფი, 50 000-ზე ზეთის გამოცვლა სჭირდება. შესაძლოა ერთი და იგივე ბრენდის გადაცემათა კოლოფი სხვადასხვა მარკის ავტომობილზე იყოს, მაგრამ ზეთის გამოცვლის ინტერვალები სხვადასხვა იყოს. ეს დამოკიდებულია ძრავის სიმძლავრეზე, სხვადასხვაა ხოლმე გაგრილების სისტემა.

მსმენელი: – ნათესავს ვაყიდინე 1994 წელს „პასატი“. როდესაც დილას ქოქავენ, ცივზე უკანა სვლა არის, ცხელზე კი უკან აღარ მიდის…

მექანიკური დაზიანება აქვს კოლოფს, შეიძლება წნევა ვარდება. მაგ მოდელს დიაგნოსტიკა არ უკეთდება, ძველია. ნაწილების პრობლემა აქვს, გამოსაწერი გახდება… უმჯობესია თუ კოლოფის შეცვლას გადაწყვეტთ, მექანიკური დაყენოთ.

მსმენელი: – „ტოიოტა ქემრის“ ყიდვა მინდა და რომელს მირჩევთ?

ვარიატორით არ გირჩევთ, გირჩევთ ელექტრონული მართვის მქონე გადაცემათა კოლოფს, ბევრად გამძლეა. 2011 წლის შემდეგ. ძველი ჰიბრიდის ყიდვა რა თქმა უნდა არ ღირს, ელემენტები უკვე გამოსაცვლელი ექნება. იმუშავებს შიდა წვის ძრავზე და ბევრს დაწვავს. თუ გაზის სისტემას სწორად დაამონტაჟებთ, კარგად იმუშავებს, მითუმეტეს თხევად გაზზე.

მსმენელი: – მყავს „მერსედეს CLK 208. თუ არის შესაძლებელი 5.0 ძრავისა და მექანიკური კოლოფის დაყენება?

დიახ, შესაძლებელია, თუმცა მარტივი არ არის. რამდენად ღირს, ეს უნდა მოიფიქროთ. კარგი სპეციალისტის მოძებნა გჭირდებათ.

მსმენელი:მყავს 1999 წლის მეხუთე სერიის BMW 2.5 ძრავითა და ავტომატური გადაცემათა კოლოფით. გაჩერებისას ტიპტრონიკში გადმომაქვს და ვაგდებ პირველში, იმიტომ, რომ მეორე სიჩქარეს იმახსოვრებს…

ელექტროობის პრობლემაა. მობრძანდით და გავტესტავ.

მსმენელი: – მყავს „მაზდა 626“. დიაგნოსტიკაზე მიწერს დროსელის პრობლემას. რამდენჯერაც შევცვალე, სულ ბრუნებს ათამაშებს, გადაკეთებულია მექანიკაზე…

შესაძლოა ამის ბრალიც იყოს, როდესაც ინფორმაციას სწორად ვერ იღებს. საჭიროა დიაგნოსტიკა, უნდა გადამოწმდეს ელექტროობა. კარგი სპეციალისტი უნდა მოძებნოთ, ვისაც „მაზდა“ კარგად ესმის.

მსმენელი:მყავს „მიცუბიში პაჯერო“, GDI ძრავით, რომელიც დახლოებით ხუთი თვის წინ ბუნებრივ გაზზე გადავიყვანე, ამბობენ, რომ თხევადი გაზი უკეთესია…

GDI ძრავზე გაზის სისტემის დაყენება საერთოდ არ არის რეკომედირებული და ახლავე აგიხსნით რატომ. ძრავის მფრქვევანები შეწეულია შიგნით, ცილინდრებში, ის მუშაობს მაღალ წნევაზე და საწვავის შეფრქვევითვე გრილდება. გაზი წვის კამერაში ცალკე ფრქვევანებით შედის და ტემპერატურა ინჟექტორებს აზიანებს, დროთა განმავლობაში შეიძლება ბენზინზე საერთოდ აღარ დაიქოქოს.

მსმენელი: – ზეთის შეცვლა თუ სჭირდება მექანიკურ გადაცემათა კოლოფს?

აუცილებლად, უბრალოდ ინტერვალია დიდი. თუ ავტომატურ გადაცემტა კოლოფში 80 000-ზე იცვლება, მექანიკურ კოლოფში 120 000 კილომეტრზე. აუცილებელია ის ზეთი, რომელიც მწარმოებელს აქვს მითითებული.

დავით, შენი კოორდინატები გვითხარი…

ვმუშაობთ თემქაზე, რესტორან „პრაიმის“ უკანა მხარეს.

 

გადაცემის ჩანაწერი

20 მარტი, 2018

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2018-04-17 18:38:57' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 82796 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-04-19 10:39:41 [post_date_gmt] => 2018-04-19 06:39:41 [post_content] => რამოდენიმე დღეში ეს ელექტროავტობუსი თბილისში იქნება. დედაქალაქის მაცხოვრებლებს შეეძლებათ 61 ნომერ მარშრუტზე, სამი კვირის განმავლობაში თავად გატესტონ ეკოლოგიურად სუფთა, უსაფრთხო, უხმაურო და კომფორტული თანამედროვე E-Bus. ელექტროავტობუსი კომპანია “ფრეგობასს” საცდელი პროექტის ფარგლებში ჩამოდის.
“ეს არის სადემონსტრაციო 12 მეტრიანი ავტობუსი, 35 ადგილი + მძღოლი, 100% ელექტრო, მსგავსი ტიპის თანამედროვე ავტობუსი პირველად ჩამოვა საქართველოში, იმედია მსგავსი სიკეთეები არ მოაკლდება ამ ქალაქს და მალე ჯანსაღად შევძლებთ სუნთქვას”, – განაცხადა მურმან პატარაიამ.
ელექტროავტობუსი, იმ პროგრამის ფარგლებში ჩამოდის, რომლის მიხედვითაც, საქართველოში ელექტროავტობუსების ამწყობი ქარხნის მშენებლობა უნდა დაიწყოს. პროექტს “ფრეგობასი” ჩინურ კომპანიასთან ZTE და გერმანულ Eurobus-თან ერთად იწყებს. ამ დროისთვის ტექნიკურ-ეკონომიკური კვლევა ხორციელდება. “გადავწყვიტეთ, სანამ ამწყობი ქარხანა აშენდება, სადემონსტრაციოდ ჩამოვიყვანოთ ეს ავტობუსი, რადგან ყველამ ნახოს რამდენად კარგი, სასარგებლო და ეკონომიურია ის”, – აღნიშნა პატარაიამ. ნახეთ ვრცლად: სულ რაღაც წელიწადნახევარში: როგორი იქნება ქართული ელექტროავტობუსები (ფოტო) [post_title] => რამდენიმე დღეში ეს ელექტროავტობუსი თბილისის მგზავრებს მოემსახურება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ramdenime-dgheshi-es-eleqtroavtobusi-tbilisis-mgzavrebs-moemsakhureba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-04-20 14:09:40 [post_modified_gmt] => 2018-04-20 10:09:40 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=82796 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 82676 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-04-18 12:40:16 [post_date_gmt] => 2018-04-18 08:40:16 [post_content] => ყველგანმავალი Volvo XC90 დიდ ბრიტანეთში ყველაზე უსაფრთხო ავტომობილად დაასახელეს. კვლევითი ცენტრის Thatcham Research-ის მონაცემებით, 2002 წელს, გაყიდვების დაწყების მომენტიდან დღემდე ავარიაში არცერთი ადამიანი არ დაღუპულა. ინფორმაციას The Telegraph ავრცელებს. სულ 2012 წლის შემდეგ გაერთიანებული სამეფოს ტერიტორიაზე 50 000-ზე მეტი Volvo XC90 გაიყიდა. ექსპერტებმა ძირითად უპირატესობად ექსტრემალური მუხრუჭისა და შესაძლო შეჯახების გამაფრთხილებელი სისყტემები დაასახელეს - ყველგანმავალი ერთ-ერთი პირველი იყო, რომელიც ასეთი ფუნქციებით აღიჭურვა. Thatcham-ში სჯერათ, რომ მსგავსი სისტემების გამოყენება შეჯახების ალბათობას 38%-ით ამცირებს და უახლოეს ათწლეულში 1 100 სიცოცხლის გადარჩენას შეძლებს. გარდა ამისა, აღნიშნული სისტემები დაზღევის თანხასაც ამცირებენ. 2015 წელს ბოლო თაობის Volvo XC90-მა ორგანიზაცია Euro NCAP-ის რეკორდიც დაამყარა, მან იმ დროისათვის არსებული კრიტერიუმებით ყველაზე მაღალი შეფასება დაიმსახურა. ქრაშ-ტესტებში ყველგანმავალმა 37 ქულა, ანუ 97% მიიღო შესაძლო მაქსიმალური შედეგიდან.   [post_title] => არსებობის 16 წლიან ისტორიაში მასში არც ერთი ადამიანი არ დაღუპულა: ბრიტანელებმა ყველაზე უსაფრთხო ავტომობილი დაასახელეს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => arsebobis-16-wlian-istoriashi-masshi-arc-erti-adamiani-ar-daghupula-britanelebma-yvelaze-usafrtkho-avtomobili-daasakheles [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-04-18 12:41:10 [post_modified_gmt] => 2018-04-18 08:41:10 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=82676 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 82818 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-04-19 11:43:10 [post_date_gmt] => 2018-04-19 07:43:10 [post_content] => ანდრია გველესიანის ცოლის დაბადების დღე წყვილმა მალდივებზე აღნიშნა. ინტერნეტში გავრცელდა ვიდეო , რომელიც მალდივებზეა გადაღებული. ანდრეა მეუღლესთან ერთად ცეკვავს. მსახიობი და მომღერალი ადნრია გველესიანი 2 თვის წინ დაქორწინდა. მისი რჩეული მსახიობი მაიკო ვაწაძეა.   [post_title] => კადრები ანდრია გველესიანის ცოლის დაბადების დღიდან, რომელიც მალდივებზე აღნიშნეს (ვიდეო) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => kadrebi-andria-gvelesianis-colis-dabadebis-dghidan-romelic-maldivebze-aghnishnes-video [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-04-19 11:43:10 [post_modified_gmt] => 2018-04-19 07:43:10 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=82818 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 82925 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-04-20 12:42:48 [post_date_gmt] => 2018-04-20 08:42:48 [post_content] => აშშ-ს საიდუმლო სამსახურმა დონალდ ტრამპისთვის ახალი საპრეზიდენტო ლიმუზინი მიიღო. Cadillac-ის სახალხო დებიუტი, რომელსაც მხეცის სახელით მოიხსენიებენ (The Beast) უახლოს მომავალში შედგება. ამის შესახებ ინფორმაციას სააგენტო Fox News ავრცელებს. „ჩვენს წინაშე წამოყენებული ამოცანა შევასრულეთ და ავტომობილი კლიენტს გადავეცით. ჩვენი მოლოდინით ის ექსპულატაციაში წლის ბოლოს ჩაეშვება“ - განუცხადა ჟურნალისტებს Cadillac-ის ყოფილმა ხელმძღვანელმა იოჰან დე ნაისენმა. მიმდინარე თაობის ლიმუზინი საზოგადოებამ 2009 წლის იანვარში იხილა, ბარაკ ობამას ინაუგურაციის დროს. უცნობია, რომელ პლატფორმაზეა აწყობილი ავტომობილი, ასევე საიდუმლოდ რჩება, რა მოცულობის ძრავი აქვს. ლიმუზინი 130 მილიმეტრიანი ტყვია გაუმტარი მინებით და ჰერმეტული ჯავშან-კაპსულით არის დაკომპლექტებული, რომელსაც ქიმიური იარაღისგან შეუძლია დაცვა. გარდა ამისა, საპრეზიდენტო ავტომობილი ღამის ხედვის სისტემით, ცრემლდენი გაზის იარაღით, ჟანგბადის ავზებით და დაჯავშნილი საწვავის ავზით არის აღჭურვილი.   [post_title] => დონალდ ტრამპმა ახალი საპრეზიდენტო ლიმუზინი მიიღო [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => donald-trampma-akhali-saprezidento-limuzini-miigho [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-04-20 13:30:21 [post_modified_gmt] => 2018-04-20 09:30:21 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=82925 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 82856 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-04-19 13:10:11 [post_date_gmt] => 2018-04-19 09:10:11 [post_content] => ბათუმის ესტაკადის მშენებლობა ახალ ეტაპზე გადავიდა – უშუალოდ ესტაკადის ხიდის მოწყობის (ბეტონირების) სამუშაოები დაიწყო. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის ინფორმაციით, ამ ეტაპზე სამშენებლო პროცესი პარალელურად ორი მიმართულებით ხორციელდება: უშუალოდ ესტაკადის(ხიდის) მშენებლობა და ესტაკადის გვერდის ასაქცევი გზის მოწყობა. როგორც აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობაში აცხადებენ, ამ დროისთვის ესტაკადის საძირკვლის მოწყობის და უშუალოდ ხიდის მშენებლობის სამუშაოები მიმდინარეობს, კერძოდ, ბურჯების არმირება დასრულებულია და ბეტონირების სამუშაოები ხორციელდება. ამ ეტაპზე სამშენებლო პროცესში დაახლოებით 60 ადამიანია დასაქმებული, პროექტის მიმდინარეობის პროცესში ეს რაოდენობა 80-მდე გაიზრდება. მათივე ინფორმაციით, პარალელურად, პროექტის მიხედვით, დასკვნით ეტაზეა ესტაკადის გვერდის ასაქცევი გზა, ჯამში 1 კილომეტრიანი მონაკვეთი, რომელიც მაისში დასრულდება. ბათუმის ესტაკადის მშენებლობა 2018 წლის სექტემბერში უნდა დასრულდეს, თუმცა კომპანია სამუშაოების დამთავრებას მიმდინარე წლის ივნისში გეგმავს.
ბათუმის ესტაკადის პროექტის ბიუჯეტი – 15 297 410 ლარია; ესტაკადის სიმაღლე – 8,5 მეტრი ხოლო ესტაკადის სიგრძე – 800 მეტრია. პროექტი ითვალისწინებს – ესტაკადის, ასევე ნავსადგურისა და ესტაკადის ფუნქციონირებისთვის აუცილებელი 5 დამხმარე გზის მშენებლობას.
[post_title] => ბათუმის ესტაკადის მშენებლობა ახალ ეტაპზე გადავიდა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => batumis-estakadis-mshenebloba-akhal-etapze-gadavida [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-04-19 13:10:11 [post_modified_gmt] => 2018-04-19 09:10:11 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=82856 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 82796 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-04-19 10:39:41 [post_date_gmt] => 2018-04-19 06:39:41 [post_content] => რამოდენიმე დღეში ეს ელექტროავტობუსი თბილისში იქნება. დედაქალაქის მაცხოვრებლებს შეეძლებათ 61 ნომერ მარშრუტზე, სამი კვირის განმავლობაში თავად გატესტონ ეკოლოგიურად სუფთა, უსაფრთხო, უხმაურო და კომფორტული თანამედროვე E-Bus. ელექტროავტობუსი კომპანია “ფრეგობასს” საცდელი პროექტის ფარგლებში ჩამოდის.
“ეს არის სადემონსტრაციო 12 მეტრიანი ავტობუსი, 35 ადგილი + მძღოლი, 100% ელექტრო, მსგავსი ტიპის თანამედროვე ავტობუსი პირველად ჩამოვა საქართველოში, იმედია მსგავსი სიკეთეები არ მოაკლდება ამ ქალაქს და მალე ჯანსაღად შევძლებთ სუნთქვას”, – განაცხადა მურმან პატარაიამ.
ელექტროავტობუსი, იმ პროგრამის ფარგლებში ჩამოდის, რომლის მიხედვითაც, საქართველოში ელექტროავტობუსების ამწყობი ქარხნის მშენებლობა უნდა დაიწყოს. პროექტს “ფრეგობასი” ჩინურ კომპანიასთან ZTE და გერმანულ Eurobus-თან ერთად იწყებს. ამ დროისთვის ტექნიკურ-ეკონომიკური კვლევა ხორციელდება. “გადავწყვიტეთ, სანამ ამწყობი ქარხანა აშენდება, სადემონსტრაციოდ ჩამოვიყვანოთ ეს ავტობუსი, რადგან ყველამ ნახოს რამდენად კარგი, სასარგებლო და ეკონომიურია ის”, – აღნიშნა პატარაიამ. ნახეთ ვრცლად: სულ რაღაც წელიწადნახევარში: როგორი იქნება ქართული ელექტროავტობუსები (ფოტო) [post_title] => რამდენიმე დღეში ეს ელექტროავტობუსი თბილისის მგზავრებს მოემსახურება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ramdenime-dgheshi-es-eleqtroavtobusi-tbilisis-mgzavrebs-moemsakhureba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-04-20 14:09:40 [post_modified_gmt] => 2018-04-20 10:09:40 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=82796 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )