live

საქართველოსა და ევროპის პოლიციის სამსახურს შორის ოპერატიული და სტრატეგიული თანამშრომლობის შესახებ შეთანხმება გაფორმდა

საქართველოსა და ევროპის პოლიციის სამსახურს შორის ოპერატიული და სტრატეგიული თანამშრომლობის შესახებ შეთანხმება გაფორმდა

გადაცემას ”კანონის ფარგლებში” საერთაშორისო სამართლებრივი თანამშრომლობის სამმართველოს უფროსი გიორგი მანჯავიძე ესტუმრა. საქართველოს შს მინისტრმა, გიორგი მღებრიშვილმა და ევროპოლის დირექტორმა, რობ უენრაითმა ”საქართველოსა და ევროპის პოლიციის სამსახურს შორის ოპერატიული და სტრატეგიული თანამშრომლობის შესახებ” შეთანხმებას მოაწერეს ხელი. გადაცემა სწორედ აღნიშნულ თემას დაეთმო.

რა ორგანიზაციაა ევროპოლი და რა შედის მის კომპეტენციაში?

ევროპოლი წარმოადგენს ევროკავშირის სამართალდამცავ ორგანოს, რომელიც პასუხისმგებელია ევროკავშირის იუსტიციისა და შინაგან საქმეთა მინისტრების საბჭოს წინაშე. მას ხელმძღვანელობს დირექტორი. ევროპოლში1000-მდე თანამშრომელი მუშაობს, რომელთა ძირითად ბირთვს შეადგენენ ანალიტიკოსები. შესაბამისად, ევროპოლის საქმიანობის მთავარი მიმართულებაა ინფორმაციის ანალიტიკური დამუშავება, ინფორმაციის წყაროების სანდოობის უზრუნველყოფა. სხვა სიტყვებით რომ ვთქვათ, ევროპოლიწარმოადგენს ერთგვარ ტვინს ევროკავშირის სამართალდამცავი სისტემისთვის, რადგან აქ მუშაობენ არამარტო ევროპის,არამედ მსოფლიოს საუკეთესო ანალიტიკოსები.

როდის შეიქმნა ევროპის სამართალდამცავი ორგანო?

ევროპის სამართალდამცავი ორგანოს შექმნის იდეის განვითარება ჯერ კიდევ 1975 წლიდან დაიწყო, როდესაც შეიქმნა ე. წ. ”ტრევის ფორუმი” 1972 წელს მიუნხენის ოლიმპიადაზე მომხდარი ტრაგიკული ფაქტის გამო. თავად ევროპოლის შექმნის იდეა წარმოიშვა 1992 წლის მაასტრიხტის ხელშეკრულებით, რომლითაც დაფუძნებულ იქნა ევროკავშირი.  1998 წელს რატიფიცირებულ იქნა ევროპოლის კონვენცია, რომლითაც უკვე დაფუძნდა ევროპოლი. შემდგომში ევროპოლი კიდევ უფრო განვითარდა და დამატებითი ფუნქციები შეიძინა. მაგალითად, 2013 წელს ევროპოლის შემადგენლობაში დაარსდა კიბერდანაშაულის ცენტრი, ხოლო 2016 წელს -კონტრტერორიზმის ცენტრი.

ევროპოლის კომპეტენციას განეკუთვნება ორგანიზებული დანაშაული და ტერორიზმი, კიბერდანაშაული, ნარკოტიკების უკანონო ბრუნვა, ადამიანით ვაჭრობა, უკანონო მიგრაცია, პიროვნებისა და საკუთრების წინააღმდეგ მიმართული დანაშაულები და სხვა მძიმე და განსაკუთრებით მძიმე დანაშაულები.

როგორ განვითარდა საქართველოს თანამშრომლობა ევროპოლთან?

ევროპოლთან პირველი კონტაქტი და ურთიერთქმედება დაიწყო დაახლოებით 2006 წლიდან, თუმცა თანამშრომლობა ძირითადად განვითარდა 2014 წლიდან, როდესაც ევროკავშირის საბჭოს გადაწყვეტილებით საქართველო დაემატა იმ ქვეყნების სიას, რომელთანაც ევროპოლი გააფორმებდა თანამშრომლობის შესახებ შეთანხმებას.

ევროპოლთან თანამშრომლობა განვითარდა ევროკავშირთან სავიზო რეჟიმის პარალელურად და ამ პროცესმა დაახლოებით ორწელიწადნახევარი მოიცვა.

2016 წლის დასაწყისში გაიმართა მოლაპარაკებები შეთანხმების ტექსტზე, 2016 წლის დეკემბერში ტექსტი დამტკიცებულ იქნა ევროპარლამენტის მიერ, ხოლო 2017 წლის იანვარში – ევროპის საბჭოს მიერ. ეს პროცესი საბოლოოდ დაგვირგვინდა 2017 წლის 4 აპრილს საქართველოსა და ევროპოლს შორის ოპერატიული და სტრატეგიული თანამშრომლობის შესახებ შეთანხმების ხელმოწერით.

რა იყო ყველაზე მნიშვნელოვანი პირობა/მოთხოვნა, რომელიც საქართველოს უნდა დაეკმაყოფილებინა ევროპოლთან თანამშრომლობის დასამყარებლად?

ეს გახლავთ პერსონალური მონაცემების სათანადოდ დაცვის უზრუნველყოფა, რაც არის ფრიად მნიშვნელოვანი საკითხი არამარტო ევროპოლისთვის, არამედ საქართველოსთვისაც.

როგორც მოგეხსენებათ, ევროპული ღირებულებების ქვაკუთხედს წარმოადგენს ადამიანი და ადამიანის უფლებები. შესაბამისად, ევროპოლისთვის, ამ ტიპის შეთანხმების გაფორმებამდე, აუცილებელია დარწმუნდეს, თუ როგორ აკმაყოფილებს ესა თუ ის ქვეყანა პერსონალური მონაცემების დაცვის ევროპოლისთვის მისაღებ სტანდარტებს. აქვე შევნიშნავ, რომ ევროპოლის სტანდარტები აღნიშნული კუთხით სამაგალითოა და ითვლება სანიმუშოდ. ცხადია, რომ სამართალდაცვით სფეროში თანამშრომლობის პროცესში ძირითადად სწორედ პერსონალური მონაცემების დამუშავების საკითხი იკვეთება და ამ მხრივ პერსონალური მონაცემების ჯეროვანი დაცვა არის ერთ–ერთი უმნიშვნელოვანესი ფაქტორი.

შესაბამისად, შეთანხმების გაფორმებას წინ უძღოდა ევროპოლის მიერ პერსონალური მონაცემების დაცვის კუთხით საქართველოში არსებული კანონმდებლობისა და პრაქტიკის შეფასება. 2015 წლის ივნისში განხორციელდა ევროპოლის ჯგუფის ვიზიტი საქართველოში კანონმდებლობისა და პრაქტიკის შეფასების მიზნით, ხოლო უკვე 2015 წლის დეკემბერში ევროპოლმა მიიღო დადებითი დასკვნა, რაც იმას ნიშნავდა, რომ საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტრო და სხვა სამართალდამცავი უწყებები სრულად აკმაყოფილებდნენ ევროპოლის სტანდარტებს პერსონალურ მონაცემთა დაცვის კუთხით.

ამ მიმართულებით რამდენიმე მნიშვნელოვანი სიახლე მინდა გამოვყო: საქართველომ პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ კანონი მიიღო 2011 წლის დეკემბერში, რომელიც ამოქმედდა 2012 წლის მაისიდან. ეს კანონი შემდგომში კიდევ უფრო დაიხვეწა მასში ცვლილებების შეტანის გზით;

2013 წლის ზაფხულში შეიქმნა დამოუკიდებელი და მიუკერძოებელი პერსონალურ მონაცემთა დაცვის ინსპექტორის ინსტიტუტი;

შინაგან საქმეთა მინისტრის ბრძანებით დამტკიცებულ იქნა დეტალური ინსტრუქცია შინაგან საქმეთა სისტემაში პერსონალური მონაცემების დამუშავების თაობაზე;

შინაგან საქმეთა სამინისტროში შეიქმნა პერსონალურ მონაცემთა დაცვის დანაყოფი, რომელიც ზედამხედველობასა და კოორდინაციას უწევს სამინისტროს სისტემაში პერსონალური მონაცემების ჯეროვან დამუშავებასა და დაცვას.

აქვე, ხაზგასმით მინდა აღვნიშნო პერსონალურ მონაცემთა დაცვის ინსპექტორის აპარატთან შსს-ს თანამშრომლობა ჩვენი თანამშრომლებისთვის პერსონალურ მონაცემთა დაცვის საკითხებზე ერთობლივი სწავლებების ჩატარების თვალსაზრისით.

რა სტატუსის თანამშრომლობა გააჩნია საქართველოს ამჟამად ევროპოლთან?

მართალია ხსენებული შეთანხმება ხელმოწერილია, მაგრამ მის ძალაში შესასვლელად საჭიროა საქართველოს პარლამენტის მიერ მისი რატიფიკაცია. შესაბამისად, შეთანხმების ძალაში შესვლის შემდეგ საქართველო ისარგებლებს ევროპოლთან თანამშრომლობის ყველაზე მაღალი სტატუსით, რომელიც ევროკავშირის არაწევრ ქვეყანას შეიძლება ჰქონდეს.

აღნიშნული სტატუსი გულისხმობს, რომ საქართველო ხდება ევროპოლის ოპერატიული პარტნიორი ქვეყანა, რაც შესაძლებლობას გვაძლევს ევროპოლთან და ასევე ევროპოლის მეშვეობით ევროკავშირის წევრი ქვეყნების სამართალდამცავ ორგანოებთან უსაფრთხო არხის მეშვეობით გავცვალოთ დანაშაულთან დაკავშირებული, ანალიზზე დაფუძნებული ინფორმაცია და პერსონალური მონაცემები, მივიღოთ მონაწილეობა ევროპოლის მიერ ორგანიზებულ ერთობლივ ოპერაციებში. ჩვენ ქ. ჰააგაში განთავსებულ ევროპოლის შტაბ–ბინაში წარვგზავნით მეკავშირე ოფიცერს, რომელიც ადგილზე დაამყარებს მჭიდრო თანამშრომლობას.

საქართველოს რომელ უწყებებს შეუძლიათ ევროპოლთან თანამშრომლობა?

პირველ რიგში, მინდა აღვნიშნო რომ ეს შეთანხმება გაფორმებულია საქართველოსა და ევროპოლს შორის, შესაბამისად ამ შეთანხმებით სხვა სამართალდამცავმა უწყებებმაც შეიძლება ისარგებლონ.

ეს უწყებები პირდაპირ არის გაწერილი შეთანხმებაში და მოიცავს:

  • შინაგან საქმეთა სამინისტროს;
  • სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურს;
  • ფინანსთა სამინისტროს საგამოძიებო სამსახურს და
  • საქართველოს პროკურატურას.

აქ ისევ და ისევ აღსანიშნავია პერსონალურ მონაცემთა დაცვის საკითხი. ანუ ის უწყებები, რომლებსაც არ გააჩნიათ სამართალდამცავი ფუნქციები და არ აქვთ კომპეტენცია შეთანხმებით გათვალისწინებულ დანაშაულებთან დაკავშირებით, ევროპოლისგან ვერ მიიღებენ ინფორმაციასა და პერსონალურ მონაცემებს. ევროპოლისგან მიღებული ინფორმაციის გამოყენება მოხდება მხოლოდ შეთანხმებით გათვალისწინებული დანაშაულების თავიდან აცილების, გამოვლენისა და აღკვეთის მიზნით.

რა მნიშვნელობა გააჩნია საქართველოსთვის ევროპოლთან თანამშრომლობას?

პირველ რიგში, როგორც საქართველოს შინაგან საქმეთა მინისტრმა განაცხადა, ეს ნიშნავს უფრო მეტ უსაფრთხოებას საქართველოსა და ევროკავშირის წევრი ქვეყნების მოქალაქეებისთვის. ანალიზზე დაფუძნებული ინფორმაციის გაცვლით, ერთმანეთის შესაძლებლობების განვითარებით, რაც საქართველოს შემთხვევაში შეიძლება გამოიხატოს ევროპოლის მხრიდან ტრენინგებისა და ტექნიკური მხარდაჭერის შემოთავაზებით, საქართველოსა და ევროკავშირის წევრი ქვეყნების სამართალდამცავი ორგანოები კიდევ უფრო გააძლიერებენ დანაშაულის თავიდან აცილების, გამოვლენისა და აღკვეთის საშუალებებს, რაც საბოლოო ჯამში უზრუნველყოფს ჩვენი მოქალაქეებისთვის უფრო უსაფრთხო გარემოს შექმნას.

მეორეს მხრივ, ამ ისტორიული შეთანხმების გაფორმებას გააჩნია ასევე პოლიტიკური დატვირთვაც. ეს არის საქართველოს მიერ კიდევ ერთი დიდი წინგადადგმული ნაბიჯი ევროპული ინტეგრაციის გზაზე. საქართველო ხდება ევროკავშირის სამართალდამცავი ორგანოების ოჯახის ღირსეული წევრი და პარტნიორი.

6 აპრილი, 2017

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2018-02-20 00:35:37' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 78304 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-02-20 14:28:14 [post_date_gmt] => 2018-02-20 10:28:14 [post_content] => ქვეყანაში 60%-ით გაიზარდა ჰიბრიდული მანქანების შემოყვანა, – ამის შესახებ ფინანსთა მინისტრმა მამუკა ბახტაძემ პარლამენტის პლენარულ სხდომაზე განაცხადა. მინისტრმა ავტომობილებზე, ასევე თამბაქოსა და ნავთობპროდუქტებზე აქციზის გადასახადის გაზრდის გადაწყვეტილებასა და მის შედეგებზე ისაუბრა. მამუკა ბახტაძის შეფასებით, ამ მიმართულებით საგადასახადო კანონმდებლობაში განხორციელებული ცვლილებები მნიშვნელოვანი ფაქტი და სწორი გზა იყო. ამასთან, თამბაქოს ნაწილზე საუბრისას, ბახტაძემ აღნიშნა, რომ თამბაქომ გავლენა მოახდინა იმ საერთო ინფლაციაზე, რომელიც ქვეყანაში დაფიქსირდა.
[post_title] => ქვეყანაში ჰიბრიდული მანქანების შემოყვანა 60%-ით გაიზარდა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => qveyanashi-hibriduli-manqanebis-shemoyvana-60-it-gaizarda-2 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-21 11:15:46 [post_modified_gmt] => 2018-02-21 07:15:46 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=78304 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 78297 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-02-20 13:49:56 [post_date_gmt] => 2018-02-20 09:49:56 [post_content] => თბილისის 14 ქუჩაზე მიკროავტობუსები მხოლოდ საზოგადოებრივი ტრანსპორტის მოსაცდელებთან გაჩერდებიან, – ამის შესახებ დედაქალაქის მერმა კახა კალაძემ მუნიციპალიტეტის მთავრობის დღევანდელ სხდომაზე განაცხადა. მისი თქმით, დედაქალაქის მერიის აღნიშნული პროექტი პირველი მარტიდან ამოქმედდება.
„აქამდე მოქმედი გაჩერების წესი ავტოსაგზაო შემთხვევების რისკს მნიშვნელოვნად ზრდიდა, რაც სერიოზულ პრობლემას წარმოადგენს. გთხოვთ, მივაწოდოთ მაქსიმალური ინფორმაცია მოსახლეობას, თუ რომელი ქუჩებია, სადაც მხოლოდ გაჩერებებზე უნდა გაჩერდეს მიკროავტობუსები. ამ პროექტის წარმატებით განხორციელების შემთხვევაში, მას ანალოგიურად, მთელი თბილისის მასშტაბით განვახორციელებთ“, – აღნიშნა თბილისის მერმა.
მისივე თქმით, აღნიშნული პროექტი გარკვეულწილად, თბილისის ცენტრალურ ქუჩებზე ქაოტური გადაადგილების მოგვარების შესაძლებლობას იძლევა.
[post_title] => “მიკროავტობუსები მხოლოდ საზოგადოებრივი ტრანსპორტის მოსაცდელებთან გაჩერდებიან” [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => mikroavtobusebi-mkholod-sazogadoebrivi-transportis-mosacdelebtan-gacherdebian [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-21 11:16:00 [post_modified_gmt] => 2018-02-21 07:16:00 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=78297 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 78291 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-02-20 12:57:57 [post_date_gmt] => 2018-02-20 08:57:57 [post_content] => ქალაქ თბილისის მუნიციპალიტეტის მერიის ახალი პროექტი „შენი იდეა თბილისის მერს“ უკვე გაეშვა. მოქალაქეები დედაქალაქის მთავრობას ელექტრონულად, სხვადასხვა იდეას და ქალაქში არსებული პრობლემის მოგვარების გზებს სთავაზობენ. როგორც მოსალოდნელი იყო, ყველაზე აქტუალური საკითხი საგზაო და სატრანსპორტო პრობლემები და იდეებია. სწორედ ამ კატეგორიაში ფიქსირდება, განცხადებების უმეტესობა. „ფორტუნა“ რამდენიმე მათგანს გთავაზობთ:  

მეტრო დიდ დიღომში

მარიტა ბიბილაშვილი დიდ დიღომში მეტროსადგურს ითხოვს და მოთხოვნას ასაბუთებს კიდეც. მისი თქმით, ამ უბანში ტრანსპორტის პრობლემა მუდმივად დგას და საღამოს 8 საათის შემდეგ მგზავრობა ძალიან გართულებულია. საღამოს საათებში მგზავრობის პრობლემაზე წერენ სხვა უბნებიდანაც.  

ღია მეტროს ხაზი

დიდი დიღომის გარდა, მოსახლეობა სამგორის მეტროდან აეროპორტის მიმართულებითაც ითხოვს ღია მეტროს ან ტრამვაის ხაზს. მაია შენგელიას იდეის მიხედვით, ამ იდეით ქალაქის ცენტრი, ორხევის, ლილოს და ეროპორტის დასახლებებს მარტივად დაუკავშირდება.
"გთხოვთ, სამგორის მეტროდან აეროპორტის მიმართულებით გაიყვანოთ ღია მეტროს, ან სწრაფი ტრამვაის ხაზი, რათა ქალაქის ცენტრს დაუკავშირდეს აეროპორტი, ორხევის, ლილოს დასახლებები"

ურნები მეტროში

გიორგი არსენაძე თბილისის მეტროსადგურებში ურნების დადგმას ითხოვს. მისი თქმით, ამ ეტაპზე სანაგვეების არარსებობის გამო, მოქალაქეები ნაგავს ლიანდაგებში ყრიან.  

ახალი მარშრუტი

ანა თოფურიძე მერიას გლდანი – ვაზისუბნის მიმართულებით ტრანსპორტის დანიშვნის იდეას აწოდებს.
"ძალიან რთულია ქალაქის ცენტრალური ქუჩებით გადაადგილება ვაზისუბნიდან გლდანამდე. აუცილებელია მგზავრმა გამოიყენოს მეტრო ან თუ მეტროსთან ახლოს არ ცხოვრობს დამატებით სხვა ტრანსპორტი. უკიდურეს შემთხვევაში ადამიანს უწევს ტაქსისი გამოძახება და თბილისი ზღვით გადასვლა საჭირო ადგილას. ქალაქს ესაჭიროება მარშუტკა რომელიც გლდანის მეტროდან გადმოვა ვაზისუბნამდე და პირიქით. უამარავ ადამიანს გაუდავილდება ცხოვრება", – წერსი ის.
 

საცობების განტვირთვა

კახი ფურცელაძე მერიას საცობების განტვირთვის (მისი თქმით) უმარტივეს სქემას სთავაზობს. იდეა კი იმაში მდგომარეობს, რომ სხვადასხვა სტრუქტურებში, სამუშაო დროის დაწყება და დასრულების საათები უნდა შეიცვალოს.
"თბილისში საცობების განტვირთვის მიზნით გადანაწილება უნდა მოხდეს სამუშაო საათების გრაფიკების. მაგალითად: მეტრო 6.00-24.00 სთ. რკინიგზა 7.00-15.00 სთ. წარმოებები 8.00-16.00 სთ. მედ. დაწესებულებები 9.00-18.00 სთ. იუსტიციის სახლები, მერია, ფოსტა, გამგეობები, ბანკები და სხვა 10.00-19.00 სთ. ამას ახსნაც აქვს, ვინაიდან ყველანი ქალაქში ერთდროულად იწყებს და ამთავრებს სამუშაოს, შეუძლებელია ელემენტარულად, სამსახურის გაცდენის გარეშე ან ექიმთან მიხვიდე, ან ბანკის თუნდაც, იუსტიციის სახლის მომსახურეობით ისარგებლო. აღარ ვამბობ უკვე გზებზე არსებულ მდგომარეობას, როდესაც მთელი ქალაქის მოსახლეობა ერთდაიმავე დროს მიემართება სამსახურში, სკოლებში, ინსტიტუტში და ა.შ. და ასევე ერთდაიმავე დროს ბრუნდება სახლში, აქედანაა სწორედაც ეს პრობლემა, რომლის გადაჭრაც შესაძლებელია ასეთი მეთოდით. სხვათაშორის ასეთი მეთოდი აპრობირებულია ევროპის ქვეყნებში და ნაწილობრივ საცობების პრობლემასაც აგვარებს და მომსახურეობის ხარისხსაც ზრდის", – წერს ის.
საცობების მოგვარებისთვის კიდევ ერთი იდეა შატლების სამარშრუტო ხაზების შექმნაა. "ჩემი აზრით საცობების მოგვარებაში შეიძლება დაეხმაროს ქალაქს ა.წ. შატლის სამარშრუტო ხაზის შექმნა. ძალიან ხშირი შემთხვევა, როდესაც ადამიანი ჯდება სამარშრუტო ტაქსში და მიდის ერთი გაჩერებიდან მეორემდე. ასეთი ადამიანი ადგილს იკავებს, იხდის იგივეს და ა.შ. უნდა შექმნას ისეთი სამარშრუტო ხაზები, რომლებიც გაჩერდებიან მხოლოდ 2-3 ცენტრალურ ადგილას. მაგალითად ასეთი შატლი ივლის ვარკეთილის მეტროდან ახმეტელის მეტრომდე. 1-ს გაჩერებას გააკეთებს ავლაბარში 2-ს დინამოსთან 3-ს კი დიდუბის მეტროსთან", – წერს ალექსანდრე სუკიასოვი.  

სატრანსპორტო ნაკადის შემცირება

მერიას დედაქალაქში ყოველდღიურად მოძრავი სატრანსპორტო ნაკადის შემცირების გეგმას აცნობს გოჩა ჯაიანი. მისი თქმით, თუ ამ გეგმას მიჰყვებიან, სამი თვის ვადაში თბილისში სატრანსპორტო ნაკადი შემცირდება.

გოჩა ჯაიანი ამბობს, რომ ქალაქში დაურეგისტრირებელი მანქანების გადაადგილება კვირის დღეების მიხედვით უნდა დარეგულირდეს.
"როგორც მოგეხსენებათ ჩვენს დედაქალაქშო, ამ ბოლო წლებში ძალიან არის გაზრდილი მექანიკური სატრანსპორტო საშუალებების რაოდენობა , რაც შესაბამისად აისახა სატრანსპორტო ნაკადების ზრდაში. გთავაზობთ ამ პრობლემის მოგვარების ჩემეულ იდეას, რომელიც მოგვცემს საშუალებას გავანახევროთ ქალაქში ყოველდღიურად მოძრავი მოძრავი ავტომანქანების რაოდენობა და თან მინიმალური დანახარჯებით ქალაქის ბიუჯეტიდან. იდეა მდგომარეობს შემდგომში: ქალაქის მმართველობამ, ან სახელმწიფოს შესაბამისმა ორგანოებმა უნდა გამოსცენ დოკუმენტი, რომლის მეშვეობით დარეგულირდება როგორც ქალაქში დარეგისტრირებული, ასევე სხვა რეგიონებიდან შემოსული ავტომანქანების დედაქალაქში გადაადგილების წესი კვირის დღეების და ავტომაქანის სახელმწიფო სარეგისტრაციო ნომრის მიხედვით, ანუ ავტომანქანები რომელთა სარეგისტრაციო ნომერი მთავრდება კენტ რიცხვზე, ქალაქში გადაადგილებას შეძლებენ მხოლოდ სამშაბათს, ხუთშაბათს და შაბათს, ხოლო ავტომანქანები რომელთა სარეგისტრაციო ნომერი მთავრდება 0-ზე და ლუწ რიცხვზე, ქალაქში გადაადგილებას შეძლებენ მხოლოდ ორშაბათს, ოთხშაბათს და პარასკევს, რჩება ერთი დღე, კვირა და ამ დღეს მოძრაობა დასაშვები იქნება ნებისმიერი ავტომანქანისთვის. რა თქმა უნდა ეს რეგულაციები არ უნდა შეეხოს მხოლოდ საზოგადოებრივ ტრანსპორტს, სასრაფოს, სახანძროს, დასუფთავებას და სხვადასხვა სპეცდანიშნულების ტრანსპორტს, კერძო ტაქსებისა და დისტრიბუციის მანქანების გარდა. ის მძღოლი, ვინც არ დაემორჩილება ამ წესს და მაინც გამოვა ქალაქში, უნდა დაჯარიმდეს და ჯარიმის სიდიდე უნდა იყოს დიდი, მაგალითად: პირველი დარღვევის შემთხვევაში - 50ლარი, მე-2-ე დარღვევის შემთხვევაში - 250ლარი და მე-3-ე შემთხვევაში - 500ლარი, ამის შემდეგ კი ექვსი თვით ჩამოერთმევა კონკრეტული მანქანით გადაადგილების უფლება", – წერს ის.
პირველი, რაც უკვე ამ პროექტმა გააკეთა, საზოგადოებისთვის, აქტუალური და მნიშვნელოვანი საკითხების წამოჭრაა. მტკიცდება, რომ თბილისელებისთვის გადაადგილება სერიოზულ დისკომფორტთან არის დაკავშირებული და მერიას ამ პრობლემის მოგვარებისთვის ბევრი მუშაობა მოუწევს. ელექტრონული პორტალი ახალი იდეების სისტემატიზაციას, საჯაროობასა და მიზნობრივ ადრესაციას ისახავს მიზნად, რომელიც განხილვისა და შესაბამისი ხმების მიღების შემდეგ, განსახილველად, მუნიციპალიტეტის მერიას გადაეცემა. ვებპორტალ idea.tbilisi.gov.ge-ზე 13 კატეგორიაა განთავსებული, რომლის არჩევის შემდეგაც, მოქალაქეს არგუმენტირებული და დასაბუთებული იდეის დაფიქსირებისა და კონკრეტულ პროექტზე ხმის მიცემის საშუალება აქვს. თბილისის მერის განცხადებით, ელექტრონული პორტალის ამოქმედების მიზანი ქალაქის განვითარებაში მეტი მოქალაქის ჩართულობა და ერთობლივი პროექტების განხორციელებაა. იდეის განხილვა ოთხ ეტაპს მოიცავს. პირველ ეტაპზე, რეგისტრირებული იდეა განიხილება საიტის ადმინისტრატორის მიერ, მეორე ეტაპი კი, მოიცავს იდეაზე ხმის მიცემას. მესამე ეტაპზე მერი იღებს გადაწყვეტილებას იდეის განხილვის გაგრძელების, ან იდეის დაკმაყოფილებაზე უარის თქმის შესახებ, ხოლო მეოთხე ეტაპზე მერიის სტრუქტურული ერთეულები იდეის განხორციელების შესაძლებლობას განიხილავენ.

თამთა უთურგაშვილი

[post_title] => ახალი მეტრო და მარშრუტები, საცობების განტვირთვა – რას სთავაზობენ მოქალაქეები კალაძეს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => akhali-metro-da-marshrutebi-sacobebis-gantvirtva-ras-stavazoben-moqalaqeebi-kaladzes [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-20 12:57:57 [post_modified_gmt] => 2018-02-20 08:57:57 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=78291 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 78492 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-02-22 12:14:51 [post_date_gmt] => 2018-02-22 08:14:51 [post_content] => საერთაშორისო სარეიტინგო სააგენტო Fitch-ის ექსპერტები იუწყებიან, რომ ნავთობზე მოთხოვნა პიკს 2030 წელს მიაღწევს. აღსანიშნავია, რომ ასეთი სცენარი მხოლოდ იმ შემთხვევაშია შესაძლებელი, თუკი ელექტროქარების პოპულარობის ზრდა ოპტიმისტური სცენარით განვითარდება. Fitch Ratings-ის ექსპერტები აღნიშნავენ, რომ ავტომწარმოებლებმა ელექტროფიკაციის სფეროში მრავალ ტექნოლოგიურ წინსვლას მიაღწიეს, რამაც ასეთი მოდელები კლიენტებისათვის უფრო მიმზიდველი გახადა. მოსალოდნელია, რომ ახალი ტექნოლოგიური მიღწევები ელექტროქარების სვლის მარაგს არსებითად გაზრდიან, ასევე შემცირდება მათი ღირებულება. ექსპერტების თქმით, დღეისათვის ელექტროქარების განვითარების ორი სცენარი არსებობს. პირველ შემთხვევაში ელექტრო ავტომობილები მსოფლიოში ფართოდ გავრცელებას ვერ ჰპოვებენ, თუმცა, ჯერჯერობით ტენდენციები მწვანე ავტომობილებისთვის სასარგებლოდ ვითარდება. სავარაუდოდ, უკვე 2025 წლისთვის, მსოფლიოს ბაზარზე ყოველ წლიურად 10 000 000 ელექტრო ქარის რეალიზაცია მოხდება, ხოლო 2040 წლისთვის კი მსოფლიო ავტოპარკში ელექტროფიცირებული ავტომობილების რაოდენობა შიდა წვის ძრავის მქონე ავტომობილების რაოდენობას გადააჭარბებს. ამასთან, 2030 წლის შემდეგ, ნავთობზე მოთხოვნა საგრძნობლად დაიწყებს კლებას.   [post_title] => 2030 წლისთვის ელექტრო ავტომობილები ნავთობის მსოფლიო გაყიდვებს დაამხობენ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => 2030-wlistvis-eleqtro-avtomobilebi-navtobis-msoflio-gayidvebs-daamkhoben [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-22 12:15:56 [post_modified_gmt] => 2018-02-22 08:15:56 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=78492 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 78339 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-02-21 10:59:46 [post_date_gmt] => 2018-02-21 06:59:46 [post_content] => Bluetooth-ის მუშაობაში დაშვებულმა შეცდომამ კინაღამ იოჰან შვარცსა და სედან BMW M5-ს გინესის რეკორდსმენის წოდება დააკარგვინა. საფინალო მცდელობისას, პილოტის ტელეფონი, რომელსაც ის საწვავის ავტომობილში მყოფ გუნდთან კავშირისთვის იყენებდა, მულტიმედიური სისტემიდან გაითიშა. შვარცის განცხადებით, მას ერთდროულად გვერდითი სიარული, ინსტრუმენტების ჩამოყრა და სმარტფონის თავიდან ჩართვა მოუხდა. კიდევ ერთი ინციდენტი, რამაც კინაღამ რეკორდული გარბენი ჩააგდო, სრული ამძრავის სისტემის მწყობრიდან გამოსვლა გახდა. ექვსი საათის განმავლობაში უწყვეტი სვლის შემდეგ მოულოდნელად წინა ღერძი ჩაირთო. გარდა ამისა, შვარცს მოუწია „წყლის ბოთლებითა და წასახემსებლებით ჟონგლიორობა“. ახალი თაობის BMW M5-მა უწყვეტი დრიფტით რვა საათი იარა. რეკორდი სამხრეთ კაროლინაში, აშშ-ში ტრეკ BMW Performance Center-ში დამყარდა. სულ ავტომობილმა 374, 17 კილომეტრი დაფარა და წინა მიღწევა გააუმჯობესა, რომელიც Toyota GT86-ით დამყარდა. სედანი BMW M5 აღჭურვილია ავტომატური გადაცემათა კოლოფითა და სრული ამძრავის სისტემით, ასევე 4,4 ლიტრიანი ტურბოძრავით, რომლის სიმძლავრეც 600 ცხენის ძალას შეადგენს. ას კილომეტრს ავტომობილი 3,4 წამში კრებს, მაქსიმალური სიჩქარე კი 300 კილომეტრს აჭარბებს.   [post_title] => Bluetooth-ის გაჭედვამ კინაღამ BMW M5-ის რეკორდული დრიფტი გააფუჭა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => bluetooth-is-gachedvam-kinagham-bmw-m5-is-rekorduli-drifti-gaafucha [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-21 10:59:46 [post_modified_gmt] => 2018-02-21 06:59:46 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=78339 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 78304 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-02-20 14:28:14 [post_date_gmt] => 2018-02-20 10:28:14 [post_content] => ქვეყანაში 60%-ით გაიზარდა ჰიბრიდული მანქანების შემოყვანა, – ამის შესახებ ფინანსთა მინისტრმა მამუკა ბახტაძემ პარლამენტის პლენარულ სხდომაზე განაცხადა. მინისტრმა ავტომობილებზე, ასევე თამბაქოსა და ნავთობპროდუქტებზე აქციზის გადასახადის გაზრდის გადაწყვეტილებასა და მის შედეგებზე ისაუბრა. მამუკა ბახტაძის შეფასებით, ამ მიმართულებით საგადასახადო კანონმდებლობაში განხორციელებული ცვლილებები მნიშვნელოვანი ფაქტი და სწორი გზა იყო. ამასთან, თამბაქოს ნაწილზე საუბრისას, ბახტაძემ აღნიშნა, რომ თამბაქომ გავლენა მოახდინა იმ საერთო ინფლაციაზე, რომელიც ქვეყანაში დაფიქსირდა.
[post_title] => ქვეყანაში ჰიბრიდული მანქანების შემოყვანა 60%-ით გაიზარდა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => qveyanashi-hibriduli-manqanebis-shemoyvana-60-it-gaizarda-2 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-21 11:15:46 [post_modified_gmt] => 2018-02-21 07:15:46 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=78304 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )