live

საქართველოსა და ევროპის პოლიციის სამსახურს შორის ოპერატიული და სტრატეგიული თანამშრომლობის შესახებ შეთანხმება გაფორმდა

საქართველოსა და ევროპის პოლიციის სამსახურს შორის ოპერატიული და სტრატეგიული თანამშრომლობის შესახებ შეთანხმება გაფორმდა

გადაცემას ”კანონის ფარგლებში” საერთაშორისო სამართლებრივი თანამშრომლობის სამმართველოს უფროსი გიორგი მანჯავიძე ესტუმრა. საქართველოს შს მინისტრმა, გიორგი მღებრიშვილმა და ევროპოლის დირექტორმა, რობ უენრაითმა ”საქართველოსა და ევროპის პოლიციის სამსახურს შორის ოპერატიული და სტრატეგიული თანამშრომლობის შესახებ” შეთანხმებას მოაწერეს ხელი. გადაცემა სწორედ აღნიშნულ თემას დაეთმო.

რა ორგანიზაციაა ევროპოლი და რა შედის მის კომპეტენციაში?

ევროპოლი წარმოადგენს ევროკავშირის სამართალდამცავ ორგანოს, რომელიც პასუხისმგებელია ევროკავშირის იუსტიციისა და შინაგან საქმეთა მინისტრების საბჭოს წინაშე. მას ხელმძღვანელობს დირექტორი. ევროპოლში1000-მდე თანამშრომელი მუშაობს, რომელთა ძირითად ბირთვს შეადგენენ ანალიტიკოსები. შესაბამისად, ევროპოლის საქმიანობის მთავარი მიმართულებაა ინფორმაციის ანალიტიკური დამუშავება, ინფორმაციის წყაროების სანდოობის უზრუნველყოფა. სხვა სიტყვებით რომ ვთქვათ, ევროპოლიწარმოადგენს ერთგვარ ტვინს ევროკავშირის სამართალდამცავი სისტემისთვის, რადგან აქ მუშაობენ არამარტო ევროპის,არამედ მსოფლიოს საუკეთესო ანალიტიკოსები.

როდის შეიქმნა ევროპის სამართალდამცავი ორგანო?

ევროპის სამართალდამცავი ორგანოს შექმნის იდეის განვითარება ჯერ კიდევ 1975 წლიდან დაიწყო, როდესაც შეიქმნა ე. წ. ”ტრევის ფორუმი” 1972 წელს მიუნხენის ოლიმპიადაზე მომხდარი ტრაგიკული ფაქტის გამო. თავად ევროპოლის შექმნის იდეა წარმოიშვა 1992 წლის მაასტრიხტის ხელშეკრულებით, რომლითაც დაფუძნებულ იქნა ევროკავშირი.  1998 წელს რატიფიცირებულ იქნა ევროპოლის კონვენცია, რომლითაც უკვე დაფუძნდა ევროპოლი. შემდგომში ევროპოლი კიდევ უფრო განვითარდა და დამატებითი ფუნქციები შეიძინა. მაგალითად, 2013 წელს ევროპოლის შემადგენლობაში დაარსდა კიბერდანაშაულის ცენტრი, ხოლო 2016 წელს -კონტრტერორიზმის ცენტრი.

ევროპოლის კომპეტენციას განეკუთვნება ორგანიზებული დანაშაული და ტერორიზმი, კიბერდანაშაული, ნარკოტიკების უკანონო ბრუნვა, ადამიანით ვაჭრობა, უკანონო მიგრაცია, პიროვნებისა და საკუთრების წინააღმდეგ მიმართული დანაშაულები და სხვა მძიმე და განსაკუთრებით მძიმე დანაშაულები.

როგორ განვითარდა საქართველოს თანამშრომლობა ევროპოლთან?

ევროპოლთან პირველი კონტაქტი და ურთიერთქმედება დაიწყო დაახლოებით 2006 წლიდან, თუმცა თანამშრომლობა ძირითადად განვითარდა 2014 წლიდან, როდესაც ევროკავშირის საბჭოს გადაწყვეტილებით საქართველო დაემატა იმ ქვეყნების სიას, რომელთანაც ევროპოლი გააფორმებდა თანამშრომლობის შესახებ შეთანხმებას.

ევროპოლთან თანამშრომლობა განვითარდა ევროკავშირთან სავიზო რეჟიმის პარალელურად და ამ პროცესმა დაახლოებით ორწელიწადნახევარი მოიცვა.

2016 წლის დასაწყისში გაიმართა მოლაპარაკებები შეთანხმების ტექსტზე, 2016 წლის დეკემბერში ტექსტი დამტკიცებულ იქნა ევროპარლამენტის მიერ, ხოლო 2017 წლის იანვარში – ევროპის საბჭოს მიერ. ეს პროცესი საბოლოოდ დაგვირგვინდა 2017 წლის 4 აპრილს საქართველოსა და ევროპოლს შორის ოპერატიული და სტრატეგიული თანამშრომლობის შესახებ შეთანხმების ხელმოწერით.

რა იყო ყველაზე მნიშვნელოვანი პირობა/მოთხოვნა, რომელიც საქართველოს უნდა დაეკმაყოფილებინა ევროპოლთან თანამშრომლობის დასამყარებლად?

ეს გახლავთ პერსონალური მონაცემების სათანადოდ დაცვის უზრუნველყოფა, რაც არის ფრიად მნიშვნელოვანი საკითხი არამარტო ევროპოლისთვის, არამედ საქართველოსთვისაც.

როგორც მოგეხსენებათ, ევროპული ღირებულებების ქვაკუთხედს წარმოადგენს ადამიანი და ადამიანის უფლებები. შესაბამისად, ევროპოლისთვის, ამ ტიპის შეთანხმების გაფორმებამდე, აუცილებელია დარწმუნდეს, თუ როგორ აკმაყოფილებს ესა თუ ის ქვეყანა პერსონალური მონაცემების დაცვის ევროპოლისთვის მისაღებ სტანდარტებს. აქვე შევნიშნავ, რომ ევროპოლის სტანდარტები აღნიშნული კუთხით სამაგალითოა და ითვლება სანიმუშოდ. ცხადია, რომ სამართალდაცვით სფეროში თანამშრომლობის პროცესში ძირითადად სწორედ პერსონალური მონაცემების დამუშავების საკითხი იკვეთება და ამ მხრივ პერსონალური მონაცემების ჯეროვანი დაცვა არის ერთ–ერთი უმნიშვნელოვანესი ფაქტორი.

შესაბამისად, შეთანხმების გაფორმებას წინ უძღოდა ევროპოლის მიერ პერსონალური მონაცემების დაცვის კუთხით საქართველოში არსებული კანონმდებლობისა და პრაქტიკის შეფასება. 2015 წლის ივნისში განხორციელდა ევროპოლის ჯგუფის ვიზიტი საქართველოში კანონმდებლობისა და პრაქტიკის შეფასების მიზნით, ხოლო უკვე 2015 წლის დეკემბერში ევროპოლმა მიიღო დადებითი დასკვნა, რაც იმას ნიშნავდა, რომ საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტრო და სხვა სამართალდამცავი უწყებები სრულად აკმაყოფილებდნენ ევროპოლის სტანდარტებს პერსონალურ მონაცემთა დაცვის კუთხით.

ამ მიმართულებით რამდენიმე მნიშვნელოვანი სიახლე მინდა გამოვყო: საქართველომ პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ კანონი მიიღო 2011 წლის დეკემბერში, რომელიც ამოქმედდა 2012 წლის მაისიდან. ეს კანონი შემდგომში კიდევ უფრო დაიხვეწა მასში ცვლილებების შეტანის გზით;

2013 წლის ზაფხულში შეიქმნა დამოუკიდებელი და მიუკერძოებელი პერსონალურ მონაცემთა დაცვის ინსპექტორის ინსტიტუტი;

შინაგან საქმეთა მინისტრის ბრძანებით დამტკიცებულ იქნა დეტალური ინსტრუქცია შინაგან საქმეთა სისტემაში პერსონალური მონაცემების დამუშავების თაობაზე;

შინაგან საქმეთა სამინისტროში შეიქმნა პერსონალურ მონაცემთა დაცვის დანაყოფი, რომელიც ზედამხედველობასა და კოორდინაციას უწევს სამინისტროს სისტემაში პერსონალური მონაცემების ჯეროვან დამუშავებასა და დაცვას.

აქვე, ხაზგასმით მინდა აღვნიშნო პერსონალურ მონაცემთა დაცვის ინსპექტორის აპარატთან შსს-ს თანამშრომლობა ჩვენი თანამშრომლებისთვის პერსონალურ მონაცემთა დაცვის საკითხებზე ერთობლივი სწავლებების ჩატარების თვალსაზრისით.

რა სტატუსის თანამშრომლობა გააჩნია საქართველოს ამჟამად ევროპოლთან?

მართალია ხსენებული შეთანხმება ხელმოწერილია, მაგრამ მის ძალაში შესასვლელად საჭიროა საქართველოს პარლამენტის მიერ მისი რატიფიკაცია. შესაბამისად, შეთანხმების ძალაში შესვლის შემდეგ საქართველო ისარგებლებს ევროპოლთან თანამშრომლობის ყველაზე მაღალი სტატუსით, რომელიც ევროკავშირის არაწევრ ქვეყანას შეიძლება ჰქონდეს.

აღნიშნული სტატუსი გულისხმობს, რომ საქართველო ხდება ევროპოლის ოპერატიული პარტნიორი ქვეყანა, რაც შესაძლებლობას გვაძლევს ევროპოლთან და ასევე ევროპოლის მეშვეობით ევროკავშირის წევრი ქვეყნების სამართალდამცავ ორგანოებთან უსაფრთხო არხის მეშვეობით გავცვალოთ დანაშაულთან დაკავშირებული, ანალიზზე დაფუძნებული ინფორმაცია და პერსონალური მონაცემები, მივიღოთ მონაწილეობა ევროპოლის მიერ ორგანიზებულ ერთობლივ ოპერაციებში. ჩვენ ქ. ჰააგაში განთავსებულ ევროპოლის შტაბ–ბინაში წარვგზავნით მეკავშირე ოფიცერს, რომელიც ადგილზე დაამყარებს მჭიდრო თანამშრომლობას.

საქართველოს რომელ უწყებებს შეუძლიათ ევროპოლთან თანამშრომლობა?

პირველ რიგში, მინდა აღვნიშნო რომ ეს შეთანხმება გაფორმებულია საქართველოსა და ევროპოლს შორის, შესაბამისად ამ შეთანხმებით სხვა სამართალდამცავმა უწყებებმაც შეიძლება ისარგებლონ.

ეს უწყებები პირდაპირ არის გაწერილი შეთანხმებაში და მოიცავს:

  • შინაგან საქმეთა სამინისტროს;
  • სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურს;
  • ფინანსთა სამინისტროს საგამოძიებო სამსახურს და
  • საქართველოს პროკურატურას.

აქ ისევ და ისევ აღსანიშნავია პერსონალურ მონაცემთა დაცვის საკითხი. ანუ ის უწყებები, რომლებსაც არ გააჩნიათ სამართალდამცავი ფუნქციები და არ აქვთ კომპეტენცია შეთანხმებით გათვალისწინებულ დანაშაულებთან დაკავშირებით, ევროპოლისგან ვერ მიიღებენ ინფორმაციასა და პერსონალურ მონაცემებს. ევროპოლისგან მიღებული ინფორმაციის გამოყენება მოხდება მხოლოდ შეთანხმებით გათვალისწინებული დანაშაულების თავიდან აცილების, გამოვლენისა და აღკვეთის მიზნით.

რა მნიშვნელობა გააჩნია საქართველოსთვის ევროპოლთან თანამშრომლობას?

პირველ რიგში, როგორც საქართველოს შინაგან საქმეთა მინისტრმა განაცხადა, ეს ნიშნავს უფრო მეტ უსაფრთხოებას საქართველოსა და ევროკავშირის წევრი ქვეყნების მოქალაქეებისთვის. ანალიზზე დაფუძნებული ინფორმაციის გაცვლით, ერთმანეთის შესაძლებლობების განვითარებით, რაც საქართველოს შემთხვევაში შეიძლება გამოიხატოს ევროპოლის მხრიდან ტრენინგებისა და ტექნიკური მხარდაჭერის შემოთავაზებით, საქართველოსა და ევროკავშირის წევრი ქვეყნების სამართალდამცავი ორგანოები კიდევ უფრო გააძლიერებენ დანაშაულის თავიდან აცილების, გამოვლენისა და აღკვეთის საშუალებებს, რაც საბოლოო ჯამში უზრუნველყოფს ჩვენი მოქალაქეებისთვის უფრო უსაფრთხო გარემოს შექმნას.

მეორეს მხრივ, ამ ისტორიული შეთანხმების გაფორმებას გააჩნია ასევე პოლიტიკური დატვირთვაც. ეს არის საქართველოს მიერ კიდევ ერთი დიდი წინგადადგმული ნაბიჯი ევროპული ინტეგრაციის გზაზე. საქართველო ხდება ევროკავშირის სამართალდამცავი ორგანოების ოჯახის ღირსეული წევრი და პარტნიორი.

6 აპრილი, 2017

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2018-04-17 20:47:41' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 82796 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-04-19 10:39:41 [post_date_gmt] => 2018-04-19 06:39:41 [post_content] => რამოდენიმე დღეში ეს ელექტროავტობუსი თბილისში იქნება. დედაქალაქის მაცხოვრებლებს შეეძლებათ 61 ნომერ მარშრუტზე, სამი კვირის განმავლობაში თავად გატესტონ ეკოლოგიურად სუფთა, უსაფრთხო, უხმაურო და კომფორტული თანამედროვე E-Bus. ელექტროავტობუსი კომპანია “ფრეგობასს” საცდელი პროექტის ფარგლებში ჩამოდის.
“ეს არის სადემონსტრაციო 12 მეტრიანი ავტობუსი, 35 ადგილი + მძღოლი, 100% ელექტრო, მსგავსი ტიპის თანამედროვე ავტობუსი პირველად ჩამოვა საქართველოში, იმედია მსგავსი სიკეთეები არ მოაკლდება ამ ქალაქს და მალე ჯანსაღად შევძლებთ სუნთქვას”, – განაცხადა მურმან პატარაიამ.
ელექტროავტობუსი, იმ პროგრამის ფარგლებში ჩამოდის, რომლის მიხედვითაც, საქართველოში ელექტროავტობუსების ამწყობი ქარხნის მშენებლობა უნდა დაიწყოს. პროექტს “ფრეგობასი” ჩინურ კომპანიასთან ZTE და გერმანულ Eurobus-თან ერთად იწყებს. ამ დროისთვის ტექნიკურ-ეკონომიკური კვლევა ხორციელდება. “გადავწყვიტეთ, სანამ ამწყობი ქარხანა აშენდება, სადემონსტრაციოდ ჩამოვიყვანოთ ეს ავტობუსი, რადგან ყველამ ნახოს რამდენად კარგი, სასარგებლო და ეკონომიურია ის”, – აღნიშნა პატარაიამ. ნახეთ ვრცლად: სულ რაღაც წელიწადნახევარში: როგორი იქნება ქართული ელექტროავტობუსები (ფოტო) [post_title] => რამდენიმე დღეში ეს ელექტროავტობუსი თბილისის მგზავრებს მოემსახურება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ramdenime-dgheshi-es-eleqtroavtobusi-tbilisis-mgzavrebs-moemsakhureba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-04-20 14:09:40 [post_modified_gmt] => 2018-04-20 10:09:40 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=82796 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 82676 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-04-18 12:40:16 [post_date_gmt] => 2018-04-18 08:40:16 [post_content] => ყველგანმავალი Volvo XC90 დიდ ბრიტანეთში ყველაზე უსაფრთხო ავტომობილად დაასახელეს. კვლევითი ცენტრის Thatcham Research-ის მონაცემებით, 2002 წელს, გაყიდვების დაწყების მომენტიდან დღემდე ავარიაში არცერთი ადამიანი არ დაღუპულა. ინფორმაციას The Telegraph ავრცელებს. სულ 2012 წლის შემდეგ გაერთიანებული სამეფოს ტერიტორიაზე 50 000-ზე მეტი Volvo XC90 გაიყიდა. ექსპერტებმა ძირითად უპირატესობად ექსტრემალური მუხრუჭისა და შესაძლო შეჯახების გამაფრთხილებელი სისყტემები დაასახელეს - ყველგანმავალი ერთ-ერთი პირველი იყო, რომელიც ასეთი ფუნქციებით აღიჭურვა. Thatcham-ში სჯერათ, რომ მსგავსი სისტემების გამოყენება შეჯახების ალბათობას 38%-ით ამცირებს და უახლოეს ათწლეულში 1 100 სიცოცხლის გადარჩენას შეძლებს. გარდა ამისა, აღნიშნული სისტემები დაზღევის თანხასაც ამცირებენ. 2015 წელს ბოლო თაობის Volvo XC90-მა ორგანიზაცია Euro NCAP-ის რეკორდიც დაამყარა, მან იმ დროისათვის არსებული კრიტერიუმებით ყველაზე მაღალი შეფასება დაიმსახურა. ქრაშ-ტესტებში ყველგანმავალმა 37 ქულა, ანუ 97% მიიღო შესაძლო მაქსიმალური შედეგიდან.   [post_title] => არსებობის 16 წლიან ისტორიაში მასში არც ერთი ადამიანი არ დაღუპულა: ბრიტანელებმა ყველაზე უსაფრთხო ავტომობილი დაასახელეს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => arsebobis-16-wlian-istoriashi-masshi-arc-erti-adamiani-ar-daghupula-britanelebma-yvelaze-usafrtkho-avtomobili-daasakheles [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-04-18 12:41:10 [post_modified_gmt] => 2018-04-18 08:41:10 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=82676 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 82925 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-04-20 12:42:48 [post_date_gmt] => 2018-04-20 08:42:48 [post_content] => აშშ-ს საიდუმლო სამსახურმა დონალდ ტრამპისთვის ახალი საპრეზიდენტო ლიმუზინი მიიღო. Cadillac-ის სახალხო დებიუტი, რომელსაც მხეცის სახელით მოიხსენიებენ (The Beast) უახლოს მომავალში შედგება. ამის შესახებ ინფორმაციას სააგენტო Fox News ავრცელებს. „ჩვენს წინაშე წამოყენებული ამოცანა შევასრულეთ და ავტომობილი კლიენტს გადავეცით. ჩვენი მოლოდინით ის ექსპულატაციაში წლის ბოლოს ჩაეშვება“ - განუცხადა ჟურნალისტებს Cadillac-ის ყოფილმა ხელმძღვანელმა იოჰან დე ნაისენმა. მიმდინარე თაობის ლიმუზინი საზოგადოებამ 2009 წლის იანვარში იხილა, ბარაკ ობამას ინაუგურაციის დროს. უცნობია, რომელ პლატფორმაზეა აწყობილი ავტომობილი, ასევე საიდუმლოდ რჩება, რა მოცულობის ძრავი აქვს. ლიმუზინი 130 მილიმეტრიანი ტყვია გაუმტარი მინებით და ჰერმეტული ჯავშან-კაპსულით არის დაკომპლექტებული, რომელსაც ქიმიური იარაღისგან შეუძლია დაცვა. გარდა ამისა, საპრეზიდენტო ავტომობილი ღამის ხედვის სისტემით, ცრემლდენი გაზის იარაღით, ჟანგბადის ავზებით და დაჯავშნილი საწვავის ავზით არის აღჭურვილი.   [post_title] => დონალდ ტრამპმა ახალი საპრეზიდენტო ლიმუზინი მიიღო [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => donald-trampma-akhali-saprezidento-limuzini-miigho [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-04-20 13:30:21 [post_modified_gmt] => 2018-04-20 09:30:21 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=82925 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 82818 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-04-19 11:43:10 [post_date_gmt] => 2018-04-19 07:43:10 [post_content] => ანდრია გველესიანის ცოლის დაბადების დღე წყვილმა მალდივებზე აღნიშნა. ინტერნეტში გავრცელდა ვიდეო , რომელიც მალდივებზეა გადაღებული. ანდრეა მეუღლესთან ერთად ცეკვავს. მსახიობი და მომღერალი ადნრია გველესიანი 2 თვის წინ დაქორწინდა. მისი რჩეული მსახიობი მაიკო ვაწაძეა.   [post_title] => კადრები ანდრია გველესიანის ცოლის დაბადების დღიდან, რომელიც მალდივებზე აღნიშნეს (ვიდეო) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => kadrebi-andria-gvelesianis-colis-dabadebis-dghidan-romelic-maldivebze-aghnishnes-video [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-04-19 11:43:10 [post_modified_gmt] => 2018-04-19 07:43:10 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=82818 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 82856 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-04-19 13:10:11 [post_date_gmt] => 2018-04-19 09:10:11 [post_content] => ბათუმის ესტაკადის მშენებლობა ახალ ეტაპზე გადავიდა – უშუალოდ ესტაკადის ხიდის მოწყობის (ბეტონირების) სამუშაოები დაიწყო. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის ინფორმაციით, ამ ეტაპზე სამშენებლო პროცესი პარალელურად ორი მიმართულებით ხორციელდება: უშუალოდ ესტაკადის(ხიდის) მშენებლობა და ესტაკადის გვერდის ასაქცევი გზის მოწყობა. როგორც აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობაში აცხადებენ, ამ დროისთვის ესტაკადის საძირკვლის მოწყობის და უშუალოდ ხიდის მშენებლობის სამუშაოები მიმდინარეობს, კერძოდ, ბურჯების არმირება დასრულებულია და ბეტონირების სამუშაოები ხორციელდება. ამ ეტაპზე სამშენებლო პროცესში დაახლოებით 60 ადამიანია დასაქმებული, პროექტის მიმდინარეობის პროცესში ეს რაოდენობა 80-მდე გაიზრდება. მათივე ინფორმაციით, პარალელურად, პროექტის მიხედვით, დასკვნით ეტაზეა ესტაკადის გვერდის ასაქცევი გზა, ჯამში 1 კილომეტრიანი მონაკვეთი, რომელიც მაისში დასრულდება. ბათუმის ესტაკადის მშენებლობა 2018 წლის სექტემბერში უნდა დასრულდეს, თუმცა კომპანია სამუშაოების დამთავრებას მიმდინარე წლის ივნისში გეგმავს.
ბათუმის ესტაკადის პროექტის ბიუჯეტი – 15 297 410 ლარია; ესტაკადის სიმაღლე – 8,5 მეტრი ხოლო ესტაკადის სიგრძე – 800 მეტრია. პროექტი ითვალისწინებს – ესტაკადის, ასევე ნავსადგურისა და ესტაკადის ფუნქციონირებისთვის აუცილებელი 5 დამხმარე გზის მშენებლობას.
[post_title] => ბათუმის ესტაკადის მშენებლობა ახალ ეტაპზე გადავიდა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => batumis-estakadis-mshenebloba-akhal-etapze-gadavida [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-04-19 13:10:11 [post_modified_gmt] => 2018-04-19 09:10:11 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=82856 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 82796 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-04-19 10:39:41 [post_date_gmt] => 2018-04-19 06:39:41 [post_content] => რამოდენიმე დღეში ეს ელექტროავტობუსი თბილისში იქნება. დედაქალაქის მაცხოვრებლებს შეეძლებათ 61 ნომერ მარშრუტზე, სამი კვირის განმავლობაში თავად გატესტონ ეკოლოგიურად სუფთა, უსაფრთხო, უხმაურო და კომფორტული თანამედროვე E-Bus. ელექტროავტობუსი კომპანია “ფრეგობასს” საცდელი პროექტის ფარგლებში ჩამოდის.
“ეს არის სადემონსტრაციო 12 მეტრიანი ავტობუსი, 35 ადგილი + მძღოლი, 100% ელექტრო, მსგავსი ტიპის თანამედროვე ავტობუსი პირველად ჩამოვა საქართველოში, იმედია მსგავსი სიკეთეები არ მოაკლდება ამ ქალაქს და მალე ჯანსაღად შევძლებთ სუნთქვას”, – განაცხადა მურმან პატარაიამ.
ელექტროავტობუსი, იმ პროგრამის ფარგლებში ჩამოდის, რომლის მიხედვითაც, საქართველოში ელექტროავტობუსების ამწყობი ქარხნის მშენებლობა უნდა დაიწყოს. პროექტს “ფრეგობასი” ჩინურ კომპანიასთან ZTE და გერმანულ Eurobus-თან ერთად იწყებს. ამ დროისთვის ტექნიკურ-ეკონომიკური კვლევა ხორციელდება. “გადავწყვიტეთ, სანამ ამწყობი ქარხანა აშენდება, სადემონსტრაციოდ ჩამოვიყვანოთ ეს ავტობუსი, რადგან ყველამ ნახოს რამდენად კარგი, სასარგებლო და ეკონომიურია ის”, – აღნიშნა პატარაიამ. ნახეთ ვრცლად: სულ რაღაც წელიწადნახევარში: როგორი იქნება ქართული ელექტროავტობუსები (ფოტო) [post_title] => რამდენიმე დღეში ეს ელექტროავტობუსი თბილისის მგზავრებს მოემსახურება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ramdenime-dgheshi-es-eleqtroavtobusi-tbilisis-mgzavrebs-moemsakhureba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-04-20 14:09:40 [post_modified_gmt] => 2018-04-20 10:09:40 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=82796 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )