live

საქართველოსა და ევროპის პოლიციის სამსახურს შორის ოპერატიული და სტრატეგიული თანამშრომლობის შესახებ შეთანხმება გაფორმდა

საქართველოსა და ევროპის პოლიციის სამსახურს შორის ოპერატიული და სტრატეგიული თანამშრომლობის შესახებ შეთანხმება გაფორმდა

გადაცემას ”კანონის ფარგლებში” საერთაშორისო სამართლებრივი თანამშრომლობის სამმართველოს უფროსი გიორგი მანჯავიძე ესტუმრა. საქართველოს შს მინისტრმა, გიორგი მღებრიშვილმა და ევროპოლის დირექტორმა, რობ უენრაითმა ”საქართველოსა და ევროპის პოლიციის სამსახურს შორის ოპერატიული და სტრატეგიული თანამშრომლობის შესახებ” შეთანხმებას მოაწერეს ხელი. გადაცემა სწორედ აღნიშნულ თემას დაეთმო.

რა ორგანიზაციაა ევროპოლი და რა შედის მის კომპეტენციაში?

ევროპოლი წარმოადგენს ევროკავშირის სამართალდამცავ ორგანოს, რომელიც პასუხისმგებელია ევროკავშირის იუსტიციისა და შინაგან საქმეთა მინისტრების საბჭოს წინაშე. მას ხელმძღვანელობს დირექტორი. ევროპოლში1000-მდე თანამშრომელი მუშაობს, რომელთა ძირითად ბირთვს შეადგენენ ანალიტიკოსები. შესაბამისად, ევროპოლის საქმიანობის მთავარი მიმართულებაა ინფორმაციის ანალიტიკური დამუშავება, ინფორმაციის წყაროების სანდოობის უზრუნველყოფა. სხვა სიტყვებით რომ ვთქვათ, ევროპოლიწარმოადგენს ერთგვარ ტვინს ევროკავშირის სამართალდამცავი სისტემისთვის, რადგან აქ მუშაობენ არამარტო ევროპის,არამედ მსოფლიოს საუკეთესო ანალიტიკოსები.

როდის შეიქმნა ევროპის სამართალდამცავი ორგანო?

ევროპის სამართალდამცავი ორგანოს შექმნის იდეის განვითარება ჯერ კიდევ 1975 წლიდან დაიწყო, როდესაც შეიქმნა ე. წ. ”ტრევის ფორუმი” 1972 წელს მიუნხენის ოლიმპიადაზე მომხდარი ტრაგიკული ფაქტის გამო. თავად ევროპოლის შექმნის იდეა წარმოიშვა 1992 წლის მაასტრიხტის ხელშეკრულებით, რომლითაც დაფუძნებულ იქნა ევროკავშირი.  1998 წელს რატიფიცირებულ იქნა ევროპოლის კონვენცია, რომლითაც უკვე დაფუძნდა ევროპოლი. შემდგომში ევროპოლი კიდევ უფრო განვითარდა და დამატებითი ფუნქციები შეიძინა. მაგალითად, 2013 წელს ევროპოლის შემადგენლობაში დაარსდა კიბერდანაშაულის ცენტრი, ხოლო 2016 წელს -კონტრტერორიზმის ცენტრი.

ევროპოლის კომპეტენციას განეკუთვნება ორგანიზებული დანაშაული და ტერორიზმი, კიბერდანაშაული, ნარკოტიკების უკანონო ბრუნვა, ადამიანით ვაჭრობა, უკანონო მიგრაცია, პიროვნებისა და საკუთრების წინააღმდეგ მიმართული დანაშაულები და სხვა მძიმე და განსაკუთრებით მძიმე დანაშაულები.

როგორ განვითარდა საქართველოს თანამშრომლობა ევროპოლთან?

ევროპოლთან პირველი კონტაქტი და ურთიერთქმედება დაიწყო დაახლოებით 2006 წლიდან, თუმცა თანამშრომლობა ძირითადად განვითარდა 2014 წლიდან, როდესაც ევროკავშირის საბჭოს გადაწყვეტილებით საქართველო დაემატა იმ ქვეყნების სიას, რომელთანაც ევროპოლი გააფორმებდა თანამშრომლობის შესახებ შეთანხმებას.

ევროპოლთან თანამშრომლობა განვითარდა ევროკავშირთან სავიზო რეჟიმის პარალელურად და ამ პროცესმა დაახლოებით ორწელიწადნახევარი მოიცვა.

2016 წლის დასაწყისში გაიმართა მოლაპარაკებები შეთანხმების ტექსტზე, 2016 წლის დეკემბერში ტექსტი დამტკიცებულ იქნა ევროპარლამენტის მიერ, ხოლო 2017 წლის იანვარში – ევროპის საბჭოს მიერ. ეს პროცესი საბოლოოდ დაგვირგვინდა 2017 წლის 4 აპრილს საქართველოსა და ევროპოლს შორის ოპერატიული და სტრატეგიული თანამშრომლობის შესახებ შეთანხმების ხელმოწერით.

რა იყო ყველაზე მნიშვნელოვანი პირობა/მოთხოვნა, რომელიც საქართველოს უნდა დაეკმაყოფილებინა ევროპოლთან თანამშრომლობის დასამყარებლად?

ეს გახლავთ პერსონალური მონაცემების სათანადოდ დაცვის უზრუნველყოფა, რაც არის ფრიად მნიშვნელოვანი საკითხი არამარტო ევროპოლისთვის, არამედ საქართველოსთვისაც.

როგორც მოგეხსენებათ, ევროპული ღირებულებების ქვაკუთხედს წარმოადგენს ადამიანი და ადამიანის უფლებები. შესაბამისად, ევროპოლისთვის, ამ ტიპის შეთანხმების გაფორმებამდე, აუცილებელია დარწმუნდეს, თუ როგორ აკმაყოფილებს ესა თუ ის ქვეყანა პერსონალური მონაცემების დაცვის ევროპოლისთვის მისაღებ სტანდარტებს. აქვე შევნიშნავ, რომ ევროპოლის სტანდარტები აღნიშნული კუთხით სამაგალითოა და ითვლება სანიმუშოდ. ცხადია, რომ სამართალდაცვით სფეროში თანამშრომლობის პროცესში ძირითადად სწორედ პერსონალური მონაცემების დამუშავების საკითხი იკვეთება და ამ მხრივ პერსონალური მონაცემების ჯეროვანი დაცვა არის ერთ–ერთი უმნიშვნელოვანესი ფაქტორი.

შესაბამისად, შეთანხმების გაფორმებას წინ უძღოდა ევროპოლის მიერ პერსონალური მონაცემების დაცვის კუთხით საქართველოში არსებული კანონმდებლობისა და პრაქტიკის შეფასება. 2015 წლის ივნისში განხორციელდა ევროპოლის ჯგუფის ვიზიტი საქართველოში კანონმდებლობისა და პრაქტიკის შეფასების მიზნით, ხოლო უკვე 2015 წლის დეკემბერში ევროპოლმა მიიღო დადებითი დასკვნა, რაც იმას ნიშნავდა, რომ საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტრო და სხვა სამართალდამცავი უწყებები სრულად აკმაყოფილებდნენ ევროპოლის სტანდარტებს პერსონალურ მონაცემთა დაცვის კუთხით.

ამ მიმართულებით რამდენიმე მნიშვნელოვანი სიახლე მინდა გამოვყო: საქართველომ პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ კანონი მიიღო 2011 წლის დეკემბერში, რომელიც ამოქმედდა 2012 წლის მაისიდან. ეს კანონი შემდგომში კიდევ უფრო დაიხვეწა მასში ცვლილებების შეტანის გზით;

2013 წლის ზაფხულში შეიქმნა დამოუკიდებელი და მიუკერძოებელი პერსონალურ მონაცემთა დაცვის ინსპექტორის ინსტიტუტი;

შინაგან საქმეთა მინისტრის ბრძანებით დამტკიცებულ იქნა დეტალური ინსტრუქცია შინაგან საქმეთა სისტემაში პერსონალური მონაცემების დამუშავების თაობაზე;

შინაგან საქმეთა სამინისტროში შეიქმნა პერსონალურ მონაცემთა დაცვის დანაყოფი, რომელიც ზედამხედველობასა და კოორდინაციას უწევს სამინისტროს სისტემაში პერსონალური მონაცემების ჯეროვან დამუშავებასა და დაცვას.

აქვე, ხაზგასმით მინდა აღვნიშნო პერსონალურ მონაცემთა დაცვის ინსპექტორის აპარატთან შსს-ს თანამშრომლობა ჩვენი თანამშრომლებისთვის პერსონალურ მონაცემთა დაცვის საკითხებზე ერთობლივი სწავლებების ჩატარების თვალსაზრისით.

რა სტატუსის თანამშრომლობა გააჩნია საქართველოს ამჟამად ევროპოლთან?

მართალია ხსენებული შეთანხმება ხელმოწერილია, მაგრამ მის ძალაში შესასვლელად საჭიროა საქართველოს პარლამენტის მიერ მისი რატიფიკაცია. შესაბამისად, შეთანხმების ძალაში შესვლის შემდეგ საქართველო ისარგებლებს ევროპოლთან თანამშრომლობის ყველაზე მაღალი სტატუსით, რომელიც ევროკავშირის არაწევრ ქვეყანას შეიძლება ჰქონდეს.

აღნიშნული სტატუსი გულისხმობს, რომ საქართველო ხდება ევროპოლის ოპერატიული პარტნიორი ქვეყანა, რაც შესაძლებლობას გვაძლევს ევროპოლთან და ასევე ევროპოლის მეშვეობით ევროკავშირის წევრი ქვეყნების სამართალდამცავ ორგანოებთან უსაფრთხო არხის მეშვეობით გავცვალოთ დანაშაულთან დაკავშირებული, ანალიზზე დაფუძნებული ინფორმაცია და პერსონალური მონაცემები, მივიღოთ მონაწილეობა ევროპოლის მიერ ორგანიზებულ ერთობლივ ოპერაციებში. ჩვენ ქ. ჰააგაში განთავსებულ ევროპოლის შტაბ–ბინაში წარვგზავნით მეკავშირე ოფიცერს, რომელიც ადგილზე დაამყარებს მჭიდრო თანამშრომლობას.

საქართველოს რომელ უწყებებს შეუძლიათ ევროპოლთან თანამშრომლობა?

პირველ რიგში, მინდა აღვნიშნო რომ ეს შეთანხმება გაფორმებულია საქართველოსა და ევროპოლს შორის, შესაბამისად ამ შეთანხმებით სხვა სამართალდამცავმა უწყებებმაც შეიძლება ისარგებლონ.

ეს უწყებები პირდაპირ არის გაწერილი შეთანხმებაში და მოიცავს:

  • შინაგან საქმეთა სამინისტროს;
  • სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურს;
  • ფინანსთა სამინისტროს საგამოძიებო სამსახურს და
  • საქართველოს პროკურატურას.

აქ ისევ და ისევ აღსანიშნავია პერსონალურ მონაცემთა დაცვის საკითხი. ანუ ის უწყებები, რომლებსაც არ გააჩნიათ სამართალდამცავი ფუნქციები და არ აქვთ კომპეტენცია შეთანხმებით გათვალისწინებულ დანაშაულებთან დაკავშირებით, ევროპოლისგან ვერ მიიღებენ ინფორმაციასა და პერსონალურ მონაცემებს. ევროპოლისგან მიღებული ინფორმაციის გამოყენება მოხდება მხოლოდ შეთანხმებით გათვალისწინებული დანაშაულების თავიდან აცილების, გამოვლენისა და აღკვეთის მიზნით.

რა მნიშვნელობა გააჩნია საქართველოსთვის ევროპოლთან თანამშრომლობას?

პირველ რიგში, როგორც საქართველოს შინაგან საქმეთა მინისტრმა განაცხადა, ეს ნიშნავს უფრო მეტ უსაფრთხოებას საქართველოსა და ევროკავშირის წევრი ქვეყნების მოქალაქეებისთვის. ანალიზზე დაფუძნებული ინფორმაციის გაცვლით, ერთმანეთის შესაძლებლობების განვითარებით, რაც საქართველოს შემთხვევაში შეიძლება გამოიხატოს ევროპოლის მხრიდან ტრენინგებისა და ტექნიკური მხარდაჭერის შემოთავაზებით, საქართველოსა და ევროკავშირის წევრი ქვეყნების სამართალდამცავი ორგანოები კიდევ უფრო გააძლიერებენ დანაშაულის თავიდან აცილების, გამოვლენისა და აღკვეთის საშუალებებს, რაც საბოლოო ჯამში უზრუნველყოფს ჩვენი მოქალაქეებისთვის უფრო უსაფრთხო გარემოს შექმნას.

მეორეს მხრივ, ამ ისტორიული შეთანხმების გაფორმებას გააჩნია ასევე პოლიტიკური დატვირთვაც. ეს არის საქართველოს მიერ კიდევ ერთი დიდი წინგადადგმული ნაბიჯი ევროპული ინტეგრაციის გზაზე. საქართველო ხდება ევროკავშირის სამართალდამცავი ორგანოების ოჯახის ღირსეული წევრი და პარტნიორი.

6 აპრილი, 2017

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2018-10-19 03:55:33' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 94832 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-10-19 11:00:16 [post_date_gmt] => 2018-10-19 07:00:16 [post_content] => მოხერხებულმა პილოტმა სამგზავრო ლაინერი ძლიერ შტორმში უსაფრთხოდ დასვა. ქსელში გავრცელდა ვიდეო, რომელიც ბრისტოლის აეროპორტშია გადაღებული და მასზე ავიაკომპანია TUI-ს თვითმფრინავია გამოსახული. კადრებში კარგად ჩანს, თუ რამდენად ძლიერია ქარი და რამდენად რთულად უახლოვდება ხომალდი საფრენ ბილიკს. ბრისტოლში ქარის სიჩქარე 17 მეტრ/წამს აღწევდა, რაც საკმაოდ მაღალი მაჩვენებელია. საბედნიეროდ, შტორმთან შერკინება მსხვერპლის გარეშე დასრულდა და პილოტმა თავისი საქმე იდეალურად შეასრულა. შეგახსენებთ, რომ ბრიტანეთში ძლიერი ქარი არც თუ ისე იშვიათადაა, ამიტომ მასთან გამკლავება ავიალაინერებს ხშირად უწევთ ხოლმე. [post_title] => პილოტმა სამგზავრო ლაინერი ძლიერ შტორმში უსაფრთხოდ დასვა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ilotma-samgzavro-laineri-dzlier-shtormshi-usafrtkhod-dasva [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-19 12:30:23 [post_modified_gmt] => 2018-10-19 08:30:23 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94832 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 94850 [post_author] => 8 [post_date] => 2018-10-19 11:07:55 [post_date_gmt] => 2018-10-19 07:07:55 [post_content] => საქართველოს ნაკრებში მთავარ მწვრთნელად 19 სპეციალისტს უმუშავია. მათგან ყველაზე მეტი მატჩი ჩვენმა ეროვნულმა გუნდმა თემურ ქეცბაიას ხელმძღვანელობით ჩაატარა. ის ნაკრებში 2010 წელს მოვიდა და 2014 წლამდე დარჩა. ქეცბაიას ანგარიშზე 40 მატჩია: 13 მოგება, 9 ფრე და 18 წაგება. გამარჯვებების რაოდენობით, ქეცბაიასთან ერთად, ალექსანდრე ჩივაძე ლიდერობს, თუმცა ლეგენდარულმა ქართველმა ფეხბურთელმა 13 მოგება 35 მატჩიდან დააგროვა. რაც შეეხება ჩვენი გუნდის ამჟამინდელ მთავარ მწვრთნელ ვლადიმირ ვაისს, მას რეალური შანსი აქვს, რომ შედეგი გააუმჯობესოს: სლოვაკის ანგარიშზე ამჟამად 28 მატჩია, რომელთაგან გუნდმა 11 მოიგო და თუ საქართველოს ნაკრებმა ერთა ლიგის დარჩენილი ორი შეხვედრა ანდორისა და ყაზახეთის წინააღმდეგ გამარჯვებით დაასრულა, ვაისის ანგარიშზე 30 მატჩი და 13 მოგება იქნება. გარდა ამისა, ვლადიმირ ვაისი პირველი მწვრთნელია დავით ყიფიანის შემდეგ, რომელსაც დადებითი ბალანსი აქვს. 1997 წელს, ყიფიანის მეთაურობით, გუნდმა 4 მატჩი მოიგო და 2 წააგო, ვაისს კი 11 მოგება და 9 წაგება აქვს. [post_title] => ვაისი ქეცბაიას და ჩივაძეს ეჯიბრება: მალე სლოვაკი ყველაზე მეტს მოიგებს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => vaisi-qecbaias-da-chivadzes-ejibreba-male-slovaki-yvelaze-mets-moigebs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-19 11:07:55 [post_modified_gmt] => 2018-10-19 07:07:55 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94850 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 94865 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-10-19 11:35:22 [post_date_gmt] => 2018-10-19 07:35:22 [post_content] => პარკირების საათობრივი გადასახადი სავარაუდოდ, პირველ ეტაპზე თბილისის ორ რაიონში – ძველ თბილისსა და საბურთალოზე დაწესდება. ამის შესახებ თბილისის მერიის ტრანსპორტის საქალაქო სამსახურის უფროსმა მამუკა მუმლაძემ ისაუბრა.
„პარკირების ნაწილში ჩვენი მიზანია, რომ ქუჩები გამტარიანი გავხადოთ. რატომ ეს ორი რაიონი? – ძველი თბილისი ტურისტულად მიმზიდველია, ხოლო ვაკე-საბურთალო ძირითადად საოფისე ადგილებია.
როგორც „ფორტუნას“ სატრანსპორტო სამსახურში განუცხადეს, ეს გეგმა ჯერ დამუშავების პროცესშია და არც ქუჩებისა და არც გადასახადის ოდენობა ამ დროისთვის ცნობილი არ არის. საბურთალოზე განიხილება შარტავას, კოსტავას, პეკინის, ვაჟა ფშაველას, ყაზბეგისა და მიცკევიჩის ქუჩები, ხოლო ძველ თბილისში საკრებულოდან ამაღლების ქუჩაზე არსებული ტერიტორია.
„მნიშვნელოვანია, რომ ავტომობილის მფლებელებმა, შეამცირონ მათი გამოყენება და გადასხდნენ საზოგადოებრივ ტრანსპორტზე, მას შემდეგ, რაც განვაახლებთ პარკს,“ – განაცხადეს სატრანსპორტო სამსახურში.
[post_title] => ქუჩები, სადაც პარკირების საათობრივი გადასახადი დაწესდება – მერიაში ორ რაიონზე მსჯელობენ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => quchebi-sadac-parkirebis-saatobrivi-gadasakhadi-dawesdeba-meriashi-or-raionze-msjeloben [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-19 11:35:22 [post_modified_gmt] => 2018-10-19 07:35:22 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94865 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 94855 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-10-19 11:13:35 [post_date_gmt] => 2018-10-19 07:13:35 [post_content] => დედაქალაქში, 9 მისამართზე ტაქსების პარკირების ადგილები დაიხაზა. ყვითელ ფერში შესრულებული მონიშვნები რუსთაველის გამზირზე, მეტროსადგურ „თავისუფლების მოედანთან“; ქავთარაძის ქ. N44-თან; ვაჟა ფშაველას გამზირის N41 და N71-თან; ყაზბეგის გამზირის N12-თან; იონა ვაკელის ქუჩაზე, რესპუბლიკური საავადმყოფოს მიმდებარედ; წინანდლის ქუჩაზე, პირველი კლინიკური საავადმყოფოს მიმდებარედ; პაიჭაძისა და მიქელაძის ქუჩების გადაკვეთაზე და ლუბლიანას ქ. N21ა-სთან გაკეთდა. თბილისის მერიამ ტაქსების უფასო პარკირებისთვის, დედაქალაქის მასშტაბით, 274 ადგილზე გათვლილი 86 ლოკაცია შეარჩია. მათი განლაგების სქემის ხილვა უკვე შესაძლებელია ვებგვერდზე http://maps.tbilisi.gov.ge. „თბილისის პარკინგი“ გამოყოფილ ყველა წერტილში დახაზვის პროცესს უახლოეს ხანებში დაასრულებს. პარკირების ადგილებზე განთავსდება საგზაო ნიშნებიც ქართული და ლათინური წარწერებით. ტაქსებისთვის საპარკინგე ადგილები ძირითადად იმ უბნებში გამოიყო, სადაც ავტომანქანის გაჩერება სირთულეს წარმოადგენს. პრიორიტეტულად  განისაზღვრა ადგილები: ტაქსების დგომის წერტილებში; საავადმყოფოებთან; მეტროსადგურებთან და ავტობუსების გაჩერებების სიახლოვეს; სავაჭრო ცენტრებთან; სასტუმროებთან. გასათვალისწინებელია, რომ ტაქსებისთვის ეს სისტემა თბილისის მთავრობის მიერ პარკირების სფეროს რეფორმისა და გარკვეულ უბნებში ზონალური პარკირების შემოღების შემდგომაც შენარჩუნდება. [post_title] => თბილისში ტაქსების პარკირების ადგილების დახაზვა დაიწყო [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tbilisshi-taqsebis-parkirebis-adgilebis-dakhazva-daiwyo-2 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-19 11:13:35 [post_modified_gmt] => 2018-10-19 07:13:35 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94855 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 94869 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-10-19 13:59:56 [post_date_gmt] => 2018-10-19 09:59:56 [post_content] => საქართველოში მსუბუქი ავტომობილების ექსპორტიდან მიღებული შემოსავლები იზრდება, თავად ექსპორტი კი წინა წელთან შედარებით 87,1%-ით გაიზარდა. მიმდინარე წლის 9 თვის მონაცემებით, ამ სექტორიდან შემოსავლებმა 279.5 მლნ დოლარს გადააჭარბა და წინა წლის მაჩვენებელთან შედარებით ფაქტობრივად, გაორმაგდა. აღსანიშნავია, რომ 2017 წლის იანვარ-სექტემბრის პერიოდში, ავტომობილების რეექსპორტით მიღებული შემოსავალი 149 მილიონ დოლარს აღემატებოდა. საქსტატის მონაცემებით, ამ მაჩვენებლით მსუბუქი ავტომობილები საექსპორტი კალათში მეორე ადგილზეა და მთლიანი ექსპორტის 11.4%-ს შეადგენს. ცნობისთვის, მსუბუქი ავტომობილები მეორე ადგილზეა საიმპორტო კალათაშიც, 438 მილიონი დოლარით  და მთლიანი იმპორტის 6.6 პროცენტს წარმოადგენს. [post_title] => საქართველოში ავტომობილების ექსპორტიდან მიღებული შემოსავალი გაიზარდა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => saqartveloshi-avtomobilebis-eqsportidan-mighebuli-shemosavali-gaizarda [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-19 13:59:56 [post_modified_gmt] => 2018-10-19 09:59:56 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94869 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 94832 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-10-19 11:00:16 [post_date_gmt] => 2018-10-19 07:00:16 [post_content] => მოხერხებულმა პილოტმა სამგზავრო ლაინერი ძლიერ შტორმში უსაფრთხოდ დასვა. ქსელში გავრცელდა ვიდეო, რომელიც ბრისტოლის აეროპორტშია გადაღებული და მასზე ავიაკომპანია TUI-ს თვითმფრინავია გამოსახული. კადრებში კარგად ჩანს, თუ რამდენად ძლიერია ქარი და რამდენად რთულად უახლოვდება ხომალდი საფრენ ბილიკს. ბრისტოლში ქარის სიჩქარე 17 მეტრ/წამს აღწევდა, რაც საკმაოდ მაღალი მაჩვენებელია. საბედნიეროდ, შტორმთან შერკინება მსხვერპლის გარეშე დასრულდა და პილოტმა თავისი საქმე იდეალურად შეასრულა. შეგახსენებთ, რომ ბრიტანეთში ძლიერი ქარი არც თუ ისე იშვიათადაა, ამიტომ მასთან გამკლავება ავიალაინერებს ხშირად უწევთ ხოლმე. [post_title] => პილოტმა სამგზავრო ლაინერი ძლიერ შტორმში უსაფრთხოდ დასვა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ilotma-samgzavro-laineri-dzlier-shtormshi-usafrtkhod-dasva [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-19 12:30:23 [post_modified_gmt] => 2018-10-19 08:30:23 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=94832 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )