live

საქართველოში ყველაზე ხშირი პლასტიკური ოპერაციები – როგორ დავიცვათ თავი არასწორი პლასტიკისგან – კოტე მათითაშვილი

საქართველოში ყველაზე ხშირი პლასტიკური ოპერაციები – როგორ დავიცვათ თავი არასწორი პლასტიკისგან – კოტე მათითაშვილი

გადაცემა „სტუმრად ექიმთან“ პლასტიკურ ქირურგიას დაეთმო. რა ტიპის პლასტიკური ოპერაციები კეთდება საქართველოში ყველაზე ხშირად, რა სიხშირით შეიძლება გაკეთდეს პლასტიკური ოპერაცია, რა უნდა ვიცოდეთ რინოპლასტიკის, სახის გაახალგაზრადავების, მკერდის გადიდების, მუცლის პლასტიკისა და ლიპოსაქციის შესახებ – ამ და სხვა საინტერესო თემებზე რადიოს ეთერში კლინიკა „კარაპს მედლაინის“ პლასტიკურმა ქირურგმა, კოტე მათითაშვილმა ისაუბრა.

ბატონო კოტე, დავიწყოთ მთავარი კითხვით,  ყველაზე ხშირად საქართველოში რა ტიპის პლასტიკური ოპერაციები კეთდება?

რაც შეეხება რაოდენობას და მომართვიანობის სპეციფიკას, კავკასიაში ვცხოვრობთ და ნომერი პირველი ესაა რინოპლასტიკა. ამას მოჰყვება ძუძუს პლასტიკა, ლიპოსაქცია, სახის სხვადასხვა მიდამოს ოპერაცია, მუცლის პლასტიკა, სხეულის  ზონები, სხვადასხვას ტიპის და მასშტაბის ჩარევებით, მაგრამ ლიდერი ჩამონათვალში მაინც არის ცხვირის პლასტიკა ანუ რინოპლასტიკა.

რას გულისხმობს რეკონსტრუქციული ქირურგია?

რეკონსტრუქციული ქირურგია არის პლასტიკური ქირურგიის ყველაზე რთული ნაწილი. პირობითად პლასტიკური ქირურგია რომ დავყოთ, ესაა ესთეტიკური ქირურგია, რაც ემსახურება უშუალოდ სილამაზეს და რეკონსტრუქციული ქირურგია, რაც ემსახურება სხეულის შეძენილი თუ თანდაყოლილი დეფექტების, ნაკლოვანებების და ტრამვების აღდგენას. რეკონსტრუქციული ქირურგია მოიცავს დამწვრობის შემდგომი უხეში დეფორმაციების რეკონსტრუქციას, აღდგენას და სხეულის და სახის ფორმის დაბრუნებას. ასევე კიდურების უმძიმესი დეფექტების, ამპუტირებული კიდურების რეპლანტაციას. რაოდენობრივად ეს ოპერაციები მცირეა, რადგან საკმაოდ ძვირადღირებული და რთულია. ასეთი პაციენტების რაოდენეობა საომარ სიტუაციაში უფრო მეტია.

რითია განპირობებული ასეთი მზარდი მოთხოვნა რინოპლასტიკაზე ანუ ცხვირის პლასტიკურ ოპერაციაზე?

ეს განპირობებულია კავკასიური გენეტიკით. ჩვენს გენოტიპში დევს კეხიანი ცხვირი. შესაბამისად, ძალიან ბევრ გოგონას თუ მამაკაცს აქვს სურვილი ცხვირი გაილამაზოს და სწორედ ესაა ფაქტორი, რის გამოც ყველაზე დიდი რაოდენობით იწარმოება რინოპლასტიკები საქართველოში. ეს არის ერთ-ერთი რთული ოპერაცია პლასტიკურ ქირურგიაში. ამას სჭირდება საკმაოდ დიდი გამოცდილება, რათა კვალიფიციური ქირურგის დახმარებით მივიღოთ ის შედეგი, რაც უნდა პაციენტს და არა ის შედეგი რაც გამოვა. არსებობს მიდგომა, რომ ასე გამოვიდა, ასე ჯობია. მაგალითად ქირურგი პაციენტს ეუბნება, რომ მე ვთვლი, ასე უფრო მოგიხდება, არავითარ შემთხვევაში არ შეიძლება. ნებისმიერი ოპერაცია პლასტიკურ ქირურგიაში უნდა ემსახურებოდეს პაციენტის თვითკმაყოფილების ამაღლებას. ესაა მისი ცხოვრება, მისი სხეული, მისი სახე, მისი ცხვირი, მისი ტუჩები. ამიტომ, პაციენტის სურვილი,  თუ ეს არ სცდება ლოგიკურს და ალოგიკურში არ გადადის, შესრულებულიც უნდა იყოს ადეკვატურად.

ქუთუთოების პლასტიკა, რა მეთოდით კეთდება ის და შეიძლება თუ არა მისი გაკეთება სხვა ქირურგიული პროცედურების პარალელურად?

შეიძლება ითქვას, რომ ქუთუთოების პლასტიკა ერთ-ერთი მარტივი პროცედურაა. ის ქუთუთოს დაშვებული, ჭარბი ნაწილის მოკვეთას, ცხიმოვანი თიაქრების მოცილებასა და თვალის გარშემო ზონის გაახალგაზრდავებას გულისხმობს. რაც შეეხება თვითონ კომბინაციებს, შესაძლოა ერთ პაციენტს, თუკი მისი ჯანმრთელობა არის სათანადოდ შეფასებული, გაუკეთო 3, 4, 5 ,7 სხვადასხვა ოპერაცია. ის დაიძინებს და გაკეთდება სხვადასხვა რეგიონებზე სხვადასხვა ჩარევები. ეს შესაძლოა იყოს ძუძუს გადიდება, რინოპლასტიკა, ტუჩების გადიდება, წარბების აწევა, ლიპოსაქცია სხვადასხვა ზონაში და ეს კეთდება ერთი ოპერაციის ფარგლებში. ადამიანი იღვიძებს, 2-3 დღე ისვენებს სტაციონარში და შემდეგ, დაახლოებთ 2 კვირაში უბრუნდება ცხოვრების ჩვეულ რეჟიმს. ასეთი პროცედურები უნდა გაკეთდეს კომპეტენტურ სპეციალისტთან, კომპეტენტურ სიტუაციებში, კლინიკის სათანადო მომზადების პირობებში და არა კოსმეტოლოგიურ სალონში.

გადაცემის წამყვანი ნატა ხარაშვილი და პლასტიკური ქირურგი კოტე მათითაშვილი

 

როგორია თქვენი რეაქცია, როცა ხედავთ, რომ ადამინს ბევრი წარუმატებელი პლასტიკური ოპერცია აქვს ჩატარებული და ის „პლასტიკური ქირურგიის“ მსხვერპლი ხდება?

სამწუხაროდ, ყველაფერში არსებობს გადაცდენები და დასანანაია, რომ არსებობენ ქირურგები, რომლებიც მიყვებიან პაციენტების სურვილებს უკიდეგანოდ. შესაძლოა აქ ფინანასური ინტერესია, შესაძლოა კვალიფიკაციის ნაკლებობაა. ეს არაა ჩემი შეფასების საგანი, თუმცა ცალსახად, ჩემი აზრით, ესაა დანაშაული ეთიკური თვალსაზრისით. გავა ერთი ან ორი წელი და ის პაციენტი მიხვდება, რომ შეცდა. ჩვენი პროფესია არის ექიმობა და ჩვენ არ უნდა ვავნოთ ადამიანს. როდესაც ამას არ აკეთებ და პაციენტს უსრულებ ყველა სურვილს, მერე გამოდის ის, რაზეც თქვენ საუბრობთ – ტუჩებგადაბერილი, გაუბედურებული სახე, რომლის შველაც საკმაოდ რთულია. როცა ვხედავ ასეთ შედეგს, გული ძალიან მწყდება.

რა ასაკიდან არის რეკომენდებული სახის გაახალგაზრდავება?

პირველ რიგში, არ შემიძლია არ დავასახელო ჩემი კოლეგა, ვისთან ერთადაც უკვე წლებია ვმუშაობ. ესაა ბატონი ალექსანდრე კალანტაროვი. ის ძალიან მაღალი კლასის ქირურგია და მადლიერი ვარ მასთან მუშაობის. ეს ჩემთვის სწავლაც არის, პრაქტიკაც და სასიამოვნო საქმის წარმოებაც. ჩვენ სახის გაახალგაზრდავების პროცედურაზე მუშაობა დაახლოებით 15 წლის წინ დავიწყეთ, როდესაც ამერიკელი ქირურგის მიერ პირველად შემოტანილი სახის ენდოსკოპიური ქირურგია ავითვისეთ. ეს გულისხმობს იმას, რომ მინიმალური ჩარევით ადამიანს მივცეთ 10-15 წლით გაახალგაზრდავების ეფექტი, ეს არის ფანტასტიკა, ეს არის თანამედროვე სახის ქირუგიის უახლესი მიღწევები, რაც უკვე მსოფლიოში კარგად დაინერგა. საინტერესოა, რომ ეს არ გულისხმობს არც დაჭიმვას, არც გადაჭიმვას, არც ხელოვური და სინთეტიური სახის მიღებას. ეს გულისხმობს ასაკობრივ ცვლილებებს. სწორედ ამაშია პალსტიკური ქირურგიის ხელოვნების საიდუმლო, რომ ადამიანს შესაძლოა, მოაკლო ასაკი. აი აქ გადის ზღვარი სინთეტიურობასა და ბუნებრივ პლასტიკური ქირურგიის შედეგებს შორის.

ძუძუს პლასტიკაზე მინდა გკითხოთ, მკერდის გადიდება, დაპატარავება და აწევა. არსებობს თუ არა უკუჩვენებები ამ ოპერაციის შემდგომ?

დღეს საქართველოში ამ ოპერაციების რაოდენობა ასევე მატების ტენდენციით მიდის. რაც შეეხება ძუძუს ქირურგიას, ჩვენ სარძვეე ჯირკვალს ვეხებით და ყველა პაციენტი არის წინასწარ შესწავლილი. თუ არის რაიმე რისკ ფაქტორი, რომელიც შესაძლოა იყოს ხელისშემშლელი,  ჩვენ ამ პროცედურას მამოლოგთან ერთად ყოველთვის წარმატებით ვასრულებთ. ვითვალისწინებთ ყველანაირ პათოლოგიურ კერას, მე არ მაქვს ცხადია საუბარი ონკოლოგიურ პათოლოგიებზე. არის ხოლმე კვანძები, ცისტოზური მასტოპათია, არის ხოლმე მდგომარეობა, როცა სარძევე ჯირკვალი სრულად მოსაცილებლია. ჩვენ ამ ოპერაციებს ვაკეთებთ ერთობლივად, მამოლოგებთან ერთად. რაც შეეხება მკერდის გადიდებას, ესაა ყველაზე მოთხოვნადი ცხვირის ოპერაციის შემდეგ. პირდაპირ ვიტყვი, რომ ეს მარტივი პროცედურაა. ბევრს აქვს ამის შიში და ვიმეორებ, რომ ოპერაცია უნდა გაკეთდეს კვალიფიციურ დაწესებულებაში, ყველანაირი შესწავლის და კვლევის შედეგის კარგად შეფასების შემდგომ. თავად ოპერაცია არ არის რთული. ინპლანტი ძირითადად თავსდება კუნთის ქვეშ, სინთეტიურობა აუცილებელი არ არის. ჩვენ ვეკითხებით პაციენტს, თუ მას უნდა ჰქონდეს ბუნებრივი რეზულტატი, მას აქვს ეს შედეგი. თუ მას უნდა შედარებით „ვულგარული“ ძუძუ, მას ექნება ასეთიც. აქაც პრიორიტეტი პაციენტის სურვილია. მკერდის აწევა, გადიდება, დაპატარავება ყველა ოპერაცია დღეს გაკეთებადია. არც ერთი ეს ოპერცია კავშირში არ არის ძუძუს ონკოლოგიური პათოლოგიის განვითარებასთან. ეს არის მითი, რომელსაც ჩვენ ვებრძვით, როგორც მამოლოგები, ასევე პლასტიკური ქირურგები.

გაზრდილია თუ არა მომართვიანობა მუცლის პლასტიკაზე?

მომართვიანობა ყველა ოპერაციაზა მომატებულია. მუცლის პლასტიკა ექიმისთვის არც თუ ისე რთულად შესასრულებელია. არსებობს მითი, რომ ეს რთული ოპერაციაა, მაგრამ ასე არ არის. პაციენტი მეორე დღიდანვე ფეხზეა. მუცლის პლასტიკისას მოშვებული, დაშვებული, კანცხიმოვანი შრე და სტრიებით დაზიანებული კანის ზედაპირი, ჭიპის ზონიდან დაწყებული, ბოქვენის ზონამდე ცილდება და მუცელი ხდება ბრტყელი, კუნთები მაგრდება და ამით ადამიანი ძალიან დიდ სტიმულს იღებს, დაიწყოს ვარჯიში, ადვილად დაიცვას კვებითი სწორი რეჟიმი, შეცვალოს სამოსი. დაკიდებული, მოშვებული მუცლის წინა კედლის სხვა პროცედურებით მოშორება შეუძლებელია. ორი ქირურგი უწყვეტ რეჟიმში ვმუშაობთ.

აუცილებელია თუ არა მუცლის პასტიკის შემდეგ წონის შენარჩუნება?

ეს იმხელა სტიმულია ადამიანის ცხოვრებაში, რომ ამის შემდეგ ადამიანები პრაქტიკულად არ იმატებენ წონაში. ავიღოთ თუნდაც ინტიმური ქირურგია, საშოს პლასტიკა. ქალბატონების უმრავლესობას წარმოდგენა არ აქვს, რატომ ვერ ახერხებს პარტნიორთან თანაცხოვრებას. ასეთ დროს ქალს აქვს საშოს კედლების მოდუნება, კეთდება ძალიან მარტივი ოპერაცია. ნამშობიარებ ქალბატონებს ჰგონიათ, რომ საშოს კედლები თუ მოდუნებულია, ეს ასე უნდა იყოს. ქალი ამ შემთხვევაში თვით შეგრძნებებს იუმჯობესებს და ბევრი მოგვმართავს ამ პრობელმით. ათიდან 5-6 შემთხვევაში საშოს კედლებს სჭირდება კორექცია. ამ დიაგნოზს სვამს გინეკოლოგი, რა თქმა უნდა. ეს არ არის კაპრიზი, ეს არის პათოლოგია და ამას სჭირდება ქირურგიული მკურნალობა.

ვისაუბროთ ლიპოსაქციაზეც…

მსოფლიოში, სამუშაო საათებში 200 000-ზე მეტი ლიპოსაქციის პროცედურა კეთდება. ლიპოსაქცია მსოფლიოში რაოდენობრივად ნომერი პირველი პროცედურაა. ეს ჩემი საყვარელი პროცედურაა, რადგან მართავ სხეულს და 5-7 საათის შემდეგ სრულიად სხვა ადამიანი შეიძლება გამოიყვანო. პროცედურას არ ახლავს არანაირი გართულება სწორად შესრულების შემთხვევაში. საჭიროა მხოლოდ ერთი თვე კომპრესიული ტრიკოტაჟის ტარება, გარკვეული მარტივი რეჟიმის დაცვა და სრულიად სხვა ცხოვრებაში დაბრუნება. მე აგიტაციას არ ვუწევ რა თქმა უნდა ოპერაციებს, ყველაფერს სჯობს ჯანსაღი ცხოვრების წესი, მაგრამ არის შემთხვევები, როდესაც ვარჯიში აღარ შველის ამა თუ იმ პრობლემას. ლიპოსაქცია არ გამოიყენება წონაში კლებისთვის, ეს არის მხოლოდ სხეულის კორექცია.

 

 

 

 

 

18 დეკემბერი, 2017

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2018-01-15 13:49:37' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 75289 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-01-15 15:28:37 [post_date_gmt] => 2018-01-15 11:28:37 [post_content] => ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირის ინფორმაციით, 2017 წელს საქართველოში ბენზინისა და დიზელის საწვავის იმპორტი შემცირდა. როგორც ორგანიზაციაში აცხადებენ, 2017 წელს საქართველოში ნავთობპროდუქტების (ბენზინი და დიზელის საწვავი) იმპორტმა შეადგინა 1095,8 ათასი ტონა, რაც 133,8 ათასი ტონით ანუ 10,9%-ით ნაკლებია 2016 წლის მაჩვენებელთან შედარებით.
“მათ შორის, 2017 წელს ბენზინის საწვავის იმპორტმა შეადგინა 532,6 ათასი ტონა (კლება წინა წლის მაჩვენებელთან შედარებით 43,6 ათასი ტონით), ხოლო დიზელის საწვავის იმპორტმა – 563,2 ათასი ტონა (კლება წინა წლის მაჩვენებელთან შედარებით 90,2 ათასი ტონით). ბენზინის საწვავის კატეგორიების მიხედვით 2017 წელს საქართველოში იმპორტმა შეადგინა: A-91 რეგულარი მარკის ბენზინი – 386,7 ათასი ტონა ანუ 72,6%; A-95 პრემიუმი მარკის ბენზინი – 137,5 ათასი ტონა ანუ 25,8%, A-98 სუპერი მარკის ბენზინი – 8,4 ათასი ტონა ანუ 1,6%. ქვეყნების მიხედვით 2017 წელს ბენზინისა და დიზელის საწვავის იმპორტის ყველაზე დიდი მოცულობა განხორციელდა რუმინეთიდან – 305,7 ათასი ტონა, რაც მთელი იმპორტის 27,9%-ს შეადგენს. შემდეგ მოდიან: რუსეთი – 223,6 ათასი ტონა (20,4%), აზერბაიჯანი – 197,6 ათასი ტონა (18,0%), ბულგარეთი – 154,7 ათასი ტონა (14,1%), თურქმენეთი – 149,0 ათასი ტონა (13,6%); საბერძნეთი – 51,7 ათასი ტონა (4,7%), უკრაინა – 5,2 ათასი ტონა (0,5%)“, – აცხადებენ ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირში.
მათივე განმარტებით, მართალია, საწვავის იმპორტი შემცირებულია, მაგრამ ეს არ ნიშნავს, რომ იმავე პროცენტული მაჩვენებლით შემცირდა საწვავის მოხმარება, ვინაიდან 2016 წლის დეკემბერში განხორციელდა საშუალოდ 70 ათასი ტონით მეტი პროდუქტის იმპორტი წინა წლების ანალოგიური პერიოდის მაჩვენებლებთან შედარებით, რომელიც მოხმარებაში გავიდა უკვე 2017 წლის პირველ თვეებში. როგორც ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირში აცხადებენ, აღნიშნული დაკავშირებული იყო “საქართველოს საგადასახადო კოდექსში“ შეტანილ ცვლილებასთან, რომელიც ეხებოდა საწვავზე აქციზის გადასახადის ზრდას. “საწვავის მოხმარების შემცირება ძირითადად განპირობებულია იმით, რომ ქვეყანაში სწრაფად იზრდება ჰიბრიდული ავტომობილების რაოდენობა“, – აცხადებენ ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირში. [post_title] => ჰიბრიდების რაოდენობის ზრდამ საწვავის მოხმარება შეამცირა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => hibridebis-raodenobis-zrdam-sawvavis-mokhmareba-sheamcira [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-01-15 16:29:41 [post_modified_gmt] => 2018-01-15 12:29:41 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=75289 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 75303 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-01-15 16:24:15 [post_date_gmt] => 2018-01-15 12:24:15 [post_content] => ახალი თაობის „გელიკი“ დეტროიტის ავტოსალონზე გამოჩნდა. ყველგანმავალის ევროპული გაყიდვები ამ ზაფხულს აიღებს სტარტს. ახალმა Mercedes-Benz G-Class-მა წინამორბედის გარეგნული მხარე შეინარჩუნა. ამასთან მოდელი უფრო დიდი გახდა. სიგრძე 53 მმ-ით გაიზარდა და 4 715 მმ გახდა, სიგანე კი 1 881-მილიმეტრამდე აღწევს. ამავდროულად, ავტომობილის წონა 170 კილოგრამით შემცირდა, ძარა ფოლადისგან არის, ხოლო კაპოტი, ფრთები და კარები - ალუმინისგან. ყველგანმავალი ახალ ჩარჩოზეა აგებული. ამ ეტაპისთვის მხოლოდ ერთი ტიპის ძრავია დაანონსებული - ბიტურბო V8 4.0 ლიტრის მოცულობით, რომელიც 422 ცხენის ძალას ავითარებს. გათვალისწინებულია ელექტროობის მართვის რამდენიმე რეჟიმი, რომლებიც დაკიდების ინსტრუმენეტბს, საჭის მართვასა და სიმძლავრეს ცვლის: Comfort, Sport, Eco, Individual ან G-Mode. სალონში უფრო მეტი სივრცეა, ის ბოლო თაობების E-Class-სა და S-Class-ის სტილშია გაფორმებული. მყიდველს სალონის რამდენიმე გაფორმებას სთავაზობენ. აღჭურვილობათა სიაში ასევე შედის: სმარტფონის უსადენო დამტენი, სახურავის ლუქი ელექტრორეგულირებადი სავარძლები გათბობით, მეხსიერებითა და მასაჟის ფუნქციით. Mercedes-Benz G-Class-ის ფაყიდვები ზაფხულში დაიწყება. გერმანიაში ყველგანმავალის ფასი 107 040 ევროა. Mercedes-Benz-მა ახალი „გელიკი“  პრემიერამდე რამდენიმე დღით ადრეც გამოაჩინა. ფოტოზე ავტომობილი უდაბნოში იყო გადაღებული მხოლოდ ძარის სილუეტი და წინა ნაწილი ჩანდა.
  [post_title] => დეტროიტში ახალი „გელიკის“ პრემიერა შედგა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => detroitshi-akhali-gelikis-premiera-shedga [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-01-15 16:29:56 [post_modified_gmt] => 2018-01-15 12:29:56 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=75303 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 75554 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-01-17 12:53:39 [post_date_gmt] => 2018-01-17 08:53:39 [post_content] => კალიფორნიურ პასადენაში NAACP Image Award-ის დაჯილდოების ცერემონია გაიმართა, რომელიც კინოს, ტელევიზიის, თეატრის, მუსიკისა და ლიტერატურის წარმომადგენლებს დამსახურებულ ჯილდოს გადასცემენ. საღამოს ერთ-ერთი საპატიო სტუმარი 51 წლის ჰოლი ბერი იყო, რომელმაც წითელ ხალიჩაზე გასასვლელად ექსტრავაგანტული ჩაცმულობა შეარჩია. მსახიობს Reem Acra-ს გამჭვირვალე კაბა ეცვა, რომლის ქვეშაც ვარსკვლავმა თეთრეულის ჩაცმაზე უარი თქვა. (ფოტოები) [post_title] => ჰოლი ბერი წითელ ხალიჩაზე გამჭვირვალე კაბაში თეთრეულის გარეშე გავიდა (ფოტო) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => holi-beri-witel-khalichaze-gamchvirvale-kabashi-tetreulis-gareshe-gavida-foto [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-01-17 12:53:39 [post_modified_gmt] => 2018-01-17 08:53:39 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=75554 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 75274 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-01-15 14:14:30 [post_date_gmt] => 2018-01-15 10:14:30 [post_content] => გიორგი ყიფშიძეს მიხეილ თუმანიშვილის სახელობის თეატრში შევხვდით ინტერვიუსთვის. მსახიობთან საუბარი იმ ინფორმაციით დავიწყეთ, რომელიც თავად გაავრცელა „ფეისბუქზე“, გიორგიმ დაწერა, რომ თუმანიშვილის თეატრს ახლა განსაკუთრებული პერიოდი უდგას, რადგან ყველა სპექტაკლზე ბილეთები რამდენიმე წუთში იყიდება. გიორგისთან მის ბოლოდროინდელ რთულ პერიოდზეც ვისაუბრეთ, როცა მკურნალობის პროცესს გადიოდა… შენი „ფეისბუქის“ გვერდიდან შევიტყვეთ, რომ თურმე ხალხი თეატრში დადის და ბილეთებზე დიდი წეწვა-გლეჯა ყოფილა… გიორგი: რაოდენ გასაკვირიც უნდა იყოს, ასეა. შევეგუე უკვე, მთლად ახალი ამბავიც არ არის. დაახლოებით ერთი წელიწადია, თუმანიშვილის თეატრში ბილეთები არ იშოვება. ამ სიტყვის პირდაპირი მნიშვნელობით, ზოგჯერ 11 წუთში იყიდება სპექტაკლების ბილეთები. ახლა „ბაკულაზე“ მინდოდა ორი ადამიანის დაპატიჟება და ფიზიკურად არ იყო ბილეთები, სულ ასეა, რაც ძალიან მაგარია. შენი აზრით, ეს რამ გამოიწვია? არ ვიცი, ალბათ, თეატრი სწორ გზაზე დგას, კოლექტივიც მნიშვნელოვანია. შესაძლოა, ხალხის ინტერესი გაიზარდა თეატრის მიმართ. ინტერესი ერთია, რას გთავაზობენ – მეორეა. (ვრცლად/ფოტოები)   [post_title] => გიორგი ყიფშიძე: „ჩემს ცოლს გოგო ემუქრებოდა, ეგ ბიჭი ჩემია, სადარბაზშო დაგხვდები და მოგკლავო…“ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => giorgi-yifshidze-chems-cols-gogo-emuqreboda-eg-bichi-chemia-sadarbazsho-dagkhvdebi-da-mogklavo [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-01-15 14:14:30 [post_modified_gmt] => 2018-01-15 10:14:30 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=75274 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 75398 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-01-16 13:51:04 [post_date_gmt] => 2018-01-16 09:51:04 [post_content] => კომპანია Nissan-მა დეტროიტის მოტორშოუზე კონცეპტუალური ქროსოვერი Xmotion წარმოადგინა, რომელიც წარმოდგენას იძლევა იმის შესახებ, თუ როგორი შეიძლება იყოს მარკის მომავალი კომპაქტური ყველგანმავალი. პროტოტიპმა შვიდი სენსორული დისპლეი და პერსონალური დამხმარე მიიღო, რომელიც დეკორატიული თევზის სახით არის წარმოდგენილი. პროტოტიპი Xmotion 6 ადგილიანი ქროსოვერია სავარძლების სამი რიგით. კონცეპტმა 21 დიუიმიანი დისკები, სახურავზე გამოსაწევი საბარგული და უკანა ფარები ნახატებით მიიღო, რომელიც იაპონელი ოსტატების ხეზე ნამუშევარს გავს. „ხის“ თემატიკა სალონშიც გრძელდება. ხისგან არის დამზადებული სავარძლებს შორის არსებული ცენტრალური „გვირაბი“ - ადგილი სადაც გადაცემათა კოლოფია მოთავსებული. ის „კანავა ცუგის“ ტექნიკით არის გაკეთებული, რაც ხის ნაწილების წებოს გარეშე შეერთებას ნიშნავს და ამ მეთოდს ტაძრების მშენებლობისას იყენებენ. „გვირაბი" კლასიკური იაპონური პეიზაჟების მსგავსად, ავტორების ჩანაფიქრით, მდინარეზე გადებულ ხიდს უნდა გვაგონებდეს, ის ხის წინა პანელს ერწყმის, შემდეგ კი ფუტურისტული მოწყობილობათა პანელი მოდის. სულ ინტერიერში შვიდი ეკრანია გამოყენებული, მათ შორის უკანა ხედვის სარკის ნაცვლადაც. ყველა მულტიმედიური ფუნქცია ჟესტებისა და ხმოვანი ბრძანებების საშუალებით იმართება. ავტომობილი თითის ანაბეჭდით იქოქება. ამის შემდეგ ცენტრალურ ეკრანზე ვირტუალური თევზი „ხტება“ - ასე გამოსახა ნისანმა ელექტრონული დამხმარე. ის მძღოლს ავტოპილოტის რეჟიმისას ეხმარება. ჩაეშვება თუ არა ავტომობილი სერიულ წარმოებაში, უცნობია. [gallery link="file" ids="75405,75404,75400,75401,75402,75403"]   [post_title] => Nissan-ის 6 ადგილიანმა ყველგანმავალმა შვიდი ეკრანი და თევზი მიიღო (ვიდეო) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => nissan-is-6-adgilianma-yvelganmavalma-shvidi-ekrani-da-tevzi-miigho-video [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-01-16 15:56:54 [post_modified_gmt] => 2018-01-16 11:56:54 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=75398 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 75289 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-01-15 15:28:37 [post_date_gmt] => 2018-01-15 11:28:37 [post_content] => ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირის ინფორმაციით, 2017 წელს საქართველოში ბენზინისა და დიზელის საწვავის იმპორტი შემცირდა. როგორც ორგანიზაციაში აცხადებენ, 2017 წელს საქართველოში ნავთობპროდუქტების (ბენზინი და დიზელის საწვავი) იმპორტმა შეადგინა 1095,8 ათასი ტონა, რაც 133,8 ათასი ტონით ანუ 10,9%-ით ნაკლებია 2016 წლის მაჩვენებელთან შედარებით.
“მათ შორის, 2017 წელს ბენზინის საწვავის იმპორტმა შეადგინა 532,6 ათასი ტონა (კლება წინა წლის მაჩვენებელთან შედარებით 43,6 ათასი ტონით), ხოლო დიზელის საწვავის იმპორტმა – 563,2 ათასი ტონა (კლება წინა წლის მაჩვენებელთან შედარებით 90,2 ათასი ტონით). ბენზინის საწვავის კატეგორიების მიხედვით 2017 წელს საქართველოში იმპორტმა შეადგინა: A-91 რეგულარი მარკის ბენზინი – 386,7 ათასი ტონა ანუ 72,6%; A-95 პრემიუმი მარკის ბენზინი – 137,5 ათასი ტონა ანუ 25,8%, A-98 სუპერი მარკის ბენზინი – 8,4 ათასი ტონა ანუ 1,6%. ქვეყნების მიხედვით 2017 წელს ბენზინისა და დიზელის საწვავის იმპორტის ყველაზე დიდი მოცულობა განხორციელდა რუმინეთიდან – 305,7 ათასი ტონა, რაც მთელი იმპორტის 27,9%-ს შეადგენს. შემდეგ მოდიან: რუსეთი – 223,6 ათასი ტონა (20,4%), აზერბაიჯანი – 197,6 ათასი ტონა (18,0%), ბულგარეთი – 154,7 ათასი ტონა (14,1%), თურქმენეთი – 149,0 ათასი ტონა (13,6%); საბერძნეთი – 51,7 ათასი ტონა (4,7%), უკრაინა – 5,2 ათასი ტონა (0,5%)“, – აცხადებენ ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირში.
მათივე განმარტებით, მართალია, საწვავის იმპორტი შემცირებულია, მაგრამ ეს არ ნიშნავს, რომ იმავე პროცენტული მაჩვენებლით შემცირდა საწვავის მოხმარება, ვინაიდან 2016 წლის დეკემბერში განხორციელდა საშუალოდ 70 ათასი ტონით მეტი პროდუქტის იმპორტი წინა წლების ანალოგიური პერიოდის მაჩვენებლებთან შედარებით, რომელიც მოხმარებაში გავიდა უკვე 2017 წლის პირველ თვეებში. როგორც ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირში აცხადებენ, აღნიშნული დაკავშირებული იყო “საქართველოს საგადასახადო კოდექსში“ შეტანილ ცვლილებასთან, რომელიც ეხებოდა საწვავზე აქციზის გადასახადის ზრდას. “საწვავის მოხმარების შემცირება ძირითადად განპირობებულია იმით, რომ ქვეყანაში სწრაფად იზრდება ჰიბრიდული ავტომობილების რაოდენობა“, – აცხადებენ ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირში. [post_title] => ჰიბრიდების რაოდენობის ზრდამ საწვავის მოხმარება შეამცირა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => hibridebis-raodenobis-zrdam-sawvavis-mokhmareba-sheamcira [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-01-15 16:29:41 [post_modified_gmt] => 2018-01-15 12:29:41 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=75289 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )