live

საშიშია თუ არა ორსულთა ჰიპერტონუსი და რატომ სჭირდება ყველა ორსულს ფოლიუმის მჟავა – გენრიეტა გაგოშიძის რეკომენდაციები

საშიშია თუ არა ორსულთა ჰიპერტონუსი და რატომ სჭირდება ყველა ორსულს ფოლიუმის მჟავა – გენრიეტა გაგოშიძის რეკომენდაციები

რა დროს არის აუცილებელი გენეტიკური კვლევის ჩატარება ორსულობისას, რომელი კვლევა გვაძლევს ზუსტ პასუხს ნაყოფის ქრომოსომული პათოლოგიების შესახებ, ორსულობის რა ვადაზეა რადიოლოგიური კვლევის ჩატარება აუცილებელი, საშიშია თუ არა ორსულთა ჰიპერტონუსი და რატომ სჭირდება ყველა ორსულს ფოლიუმის მჟავა – ამ და სხვა საინტერესო თემებზე გადაცემაში „სტუმრად ექიმთან“ საზოგადოებრივი ჯანდაცვის დოქტორმა, „გაგუას კლინიკის“ ექიმმა-რადიოლოგმა გენრიეტა გაგოშიძემ ისაუბრა.

ბოლო დროს სულ უფრო აქტიური გახდა გენეტიკური კვლევების აუცილებლობის საკითხი, თუმცა, საზოგადოებაში ამ თემაზე მაინც მწირი ინფორმაციაა, რას გულისხმობს ეს კვლევა და ორსულობის რა ვადაზე კეთდება ის?

პირველ რიგში მინდა გითხრათ, რომ ეს კვლევები გათვალისწინებულია გარკვეული კატეგორიის ორსულებისთვის და ცხადია, ყველას არ ეხება. მნიშვნელოვანია ის, თუ რა ვადაზე კეთდება ეს კვლევები, პირველი ეს გახლავთ 11-დან 14 კვირამდე, ორსულთან ასოცირებული პროტეინი A-სა და ქორიონული გონადოტროპინის განსაზღვრა. მეორე კვლევა, ალფა ფეტოპროტეინი, ქორიონული გონადოტროპინი  და ესტრიონი, ტარდება 15-დან 17 კვირის ვადაზე .

სასურველია თუ არა ამ კვლევის ჩატარება ყველა ორსულისთვის?

ეს კვლევები ყველა ორსულს არ ეხება, საუბარია იმ ადამიანებზე, რომლებსაც აქვთ დატვირთული ანამნეზი ან რაიმე სხვა სახის გენეტიკური პათოლოგიები დაფიქსირებული ოჯახსა თუ სანათესაო წრეში. სხვა შემთხვევაში გენეტიკური კვლევების ჩატარება აუცილებლობას არ წარმოადგენს.  თუმცა, დღეს ძალიან ბევრ ქალთა საკონსულტაციო ცენტრებში  ამ კვლევებს მასიურად ატარებენ.

ორსულობის სხვადასხვა ვადაზე ჩატარებულმა რადიოლოგიურმა კვლევამ შესაძლოა, მოახდინოს ნაყოფის სხვადასხვა პათოლოგიის პრევენცია, რა დროს ხდება საჭირო დამატებითი კვლევების ჩატარება, ისეთის როგორიცაა „ჰარმონი“ ტესტი, რომელიც საკმაოდ ძვირი ჯდება?

შევეცდები განგიმარტოთ, რაში მდგომარეობს კვლევის არსი. ვერც ერთი ტესტი, რომელსაც გენეტიკური პათოლოგიების ამოსაცნობად ვაკეთებთ, ასპროცენტიან პასუხს ვერ გვაძლევს, არის თუ არა აქ რაიმე სახის ქრომოსომული პათოლგია. ერთადერთი ასპროცენტიანი გარანტი იმისა, რომ ნაყოფს ქრომოსომული თვალსაზრისით პათოლოგია არ აღენიშნება, გახლავთ ამნიოცენტეზი. მხოლოდ  ამნიონური სითხის ამოღებით და შემოწმებით ვართ დარწმუნებულები, რომ ნაყოფის მხრივ რაიმე ქრომოსომული პათოლოგია არაა. სხვა დანარჩენ შემთხვევაში, არც ორმაგი, სამმაგი და სხვა ძვირადღირებული ტესტები ასპტროცენტიან გარანტიას არ იძლევა. ეს არის ის კვლევები, რომლებიც მიგვანიშნებს, საჭიროა თუ არა დამატებითი კვლევის დანიშვნა, მათი გართულება თუ სხვა ღონისძიებების ჩატარება.

რა დროს არის გენეტიკური პათოლიგიების რისკი უფრო მაღალი და შესაძლებელია თუ არა ამის პრევენცია?

ცხადია, არსებობს რიკს ფაქტორების ჩამონათვალი. მაგალითად ეს გახლავთ ასაკი. ჩვენ ვიცით, რომ 18 წელს ქვევით და 35 წელს ზემოთ ასაკი რიკს ფაქტორს მიეკუთვნება. ასეევ რისკის ქვეშ არიან წყვილები მემკვიდრული დაავადებებით. დიდ როლს თამაშობს რადიაციული გავლენა და ორსულობის დროს მედიკამენტების მიღება, განსაკუთრებით პირველ ტრიმესტრში. ასევე რისკ ფაქტორია ნათესაური ქორწინებები, თუმცა საქართველოში ეს შემთხვევები თითქმის არ გვხვდება და ცხადია დამძიმებული ანამნეზი, მკვდრადშობადობა და მრავალი სხვა.

ორსულობისას გათვალისწინებულია რადიოლოგთან ვიზიტების კონკრეტული რაოდენობა, არის თუ არა ეს რაოდენობა საკმარისი?

ერთმნიშვნელოვნად მინდა ვთქვა, რომ საკმარისი არაა. შემიძლია ეს დავასაბუთო, პირველი რადიოლოგიური კვლევა გახლავთ ორსულობის დადგენა, რომელიც სახელმწიფო პროგრამითაც გათვალისწინებულია. ესაა მენსტრუალური ციკლის გადაცდენიდან 5-6 დღის შემდეგ დაგეგმილი კვლევა, რათა მოხდეს ორსულობის დადგენა.  მეორე კვლევა ტარდება 11-დან 14 კვირამდე პერიოდში, ამ ვადაზე  კვლევის ჩატარება აუცილებელია, რადგან ამ დროს იზომება კისრის ნაკეცი და ცხვირის ძვალი. მესამე ვიზიტი ინიშნება 18-დან 22 კვირამდე, როცა ნაყოფის ყველა ორგანო სრუფასოვნად არის ჩამოყალიბებული, ხოლო მეოთხე ვიზიტი არის 30 კვირის ვადაზე. 36 კვირაზე ვიზიტი ინიშნება შეხედულებისამებრ და ის აუცილებლობას არ წარმოადგენს. მინდა ვთქვა, რომ 30 კვირის მერეც არის ძალიან ბევრი საფრთხე, იგივე ზრდაში შეფერხების სინდრომი, რომელიც საჭიროების ექიმი გინეკოლოგის სასწრაფო ჩარევას და ამის მიყურადება არ შეიძლება. ამიტომ ვთვლი, რომ ორსული 30 კვირის მერეც საჭიროებს ექიმი-რადიოლოგის დაკვირვებას და არანაკლებ, ვიდრე პირველ და მეორე ტრიმესტრში.

ზრდაში შეფერხების სინდრომი ახსენეთ, ვადაზე პატარა ნაყოფი  ან პირიქით, დიდი  ნაყოფი,  მიუთითებს თუ არა ეს საშიშ მდგომარეობაზე?

ორივე მომენტი საყურადღებოა და ნორმისგან გადაცდენაა. მცირე წონის ახალშობილი, როცა ის იმაზე ნაკლები წონისაა, ვიდრე უნდა იყოს და სახეზეა ზრდაში შეფერხება, საჭიროებს მეანის დაუყოვნებლივ ჩარევას. ეს შეიძლება გამოწვეული იყოს ჟანგბადის, საკვები ნივთიერებების უკმარისობით ან სხვა ფაქტორებით. დიდი ნაყოფიც რისკ ფაქტორს წარმოადგენს, მეტწილად ესაა შაქრიანი დიაბეტის მქონე მშობლების შემთხვევა და მიუხედავად დიდი წონისა, ამ დროს ნაყოფი უმწიფარია. საჭიროა მკურნალობა და დროული ჩარევა.

იმ გავრცელებულ პათოლოგიებზე მინდა გკითხოთ, რომლებიც რადიოლოგიური კვლევის დროს ხშირად იკვეთება, მაგალითად ესაა წყლების სიმცირე ან მათი სიმრავლე, რაზე მიანიშნებს ეს?

მცირეწყლიანობა და მრავაწყლიანობა შეიძლება იყოს ნაკლებად საშიში ან ძალიან საშიში მდგომარეობა. როდესაც მცირეწყლიანობა გამოწვეულია ისეთი სერიოზული პათოლოგიით, როგორიცაა მაგალითად  ნაყოფის შემთხვევაში თირკმელის ან საშარდე  ბუშტის არარსებობა, სახეზეა განვითარების თანდაყოლილი მანკი და ეს მდგომარეობა ძალიან საშიშია. მინდა გითხრათ, რომ მცირეწყლიანობა და მრავაწყლიანობაც შეიძლება გამოწვეული იყოს გენეტიკური პათოლოგიებით. ცხადია ამან ორსულები არ უნდა შეაშინოს, რადგან წყლების სიმცირე ან სიჭარბე ყოველთვის პათოლოგიაზე არ მიუთითებს. ეს შეიძლება იყოს ვირუსული ან ბაქტერიული ინფექციის შედეგი.

გადაცემის ლაივი LIVE

ჰიპერტონუსი, გულისხმობს თუ არა ეს დიაგნოზი იმას, რომ ორსული რისკის ქვეშ იმყოფება და ქმნის თუ არა ტონუსი ნაადრევი მშობიარობის საფრთხეს?

ჰიპერტონუსი ძალიან ფართოდ გავრცელებული დიაგნოზია, მაგრამ როგორც წესი, ის იმაზე ნაკლებად გვხვდება,  ვიდრე დიაგნოსტირდება. მექმნება შთაბეჭდილება, რომ ადგილი აქვს ჰიპერდიაგნოსტირებას. ნაადრევი მშობიარობის განსაზღვრა ხდება საშვილოსნოს ყელის სტრუქტურული ცვლილების მიხედვით. ტონუსი დროებითი მოვლენაა და ის განსაკუთრებულ ჩარევას არ საჭიროებს. მკურნალობას, წოლით რეჟიმს და სხვა სახის საპრევენციო ღონისძიებებს საჭიროებს მხოლოდ ყელის სტრუქტურის შეცვლა.

 რა დროს ხდება აუცილებელი ულტრაბგერითი დოპლეროგრაფია და რა ინფორმაციას იძლევა ის?

დოპლერი არის მედიცინის დიდი მონაპოვარი. ის განსაზღვრავს სისხლის მიმოქცევის სიჩქარეს. სისხლს გადააქვს ჟანგბადი, საკვები ნივთიერებები ანუ ყველაფერი, რაც ნაყოფს სჭირდება, სისხლის  მიმოქცევით განისაზღვრება. დოპლეროგრაფიული კვლევა გვეუბნება, როგორ მიეწოდება სისხლი, ის შენებელულია, უფრო აჩქარებული თუ ნორმის ფარგლებში. ძალიან ხშირად ნაყოფის მცირე წონა ან პლაცენტის მომწიფება გამხდარა უწინ საკეისრო კვეთის ვადაზე ადრე დანიშვნის მიზეზი. დოპლერი გვაძლევს საშულებას ობიექტურად შევაფასოთ, სჭიროა თუ არა ნაყოფის დროზე ადრე ამოყვანა და გავიგოთ მშობიარობის ოპტიმალური ვადა.

მე ვთვლი, რომ დოპლეროგრაფია 36 კვირის ვადიდან ყველა ორსულმა ერთხელ მაინც უნდა ჩაიტაროს. ეს მოგვცემს საშუალებას გავიგოთ, საჭიროა თუ არა ამ კვლევის განმეორებთ ჩატარება და ორსულის მუდმივი მონიტორინგი. არიან პაციენტები, ვისაც ეს კვლევა ყოველკვირეულად უტარდებათ, რადგან ამის საჭიროება არსებობს.

ნაყოფის მოძრაობა მუცლადყოფნისას – რა სიხშირით უნდა გრძნობდეს ამას დედა დღის მანძილზე და რა არის ის საგანგაშო ნიშანი, როცა რადიოლოგთან ვიზიტი არ უნდა გადავდოთ?

ეს ყველაფერი ძალიან ინდივიდუალურია. აქ მნიშვნელოვანია, დღის რა მონაკვეთზე ვსაუბრობთ. ხშირია, როდესაც ღამით დედას სძინავს და ბავშვი სწორედ ამ დროს იწყებს მოძრაობას. ორსულები ამაზე ხშირად ჩივიან, არადა ეს სრულიად ნორმალური, ბიოლოგიური პროცესია. მუცლადყოფნისას ბავშვები ღამით უფრო აქტიურები არიან და დღისით თვლემენ.

ის რომ ზოგიერთი ბავშვი უფრო აქტიურად მოძრაობს და სხვა პასიურად, რაიმე სახის პრობლემაზე არ მიუთითებს. აქ საყურადღებოა მხოლოდ ჩვეული მოძრაობის ცვლილება, ამას დედამ განსაკუთრებული ყურადღება უნდა მიაქციოს. იცვლება თუ არა ნაყოფის მოძრაობა და ხდება თუ არა ის უფრო ინტენსიური ან პირიქით, ეს უკვე შემაშფოთებელი სიმპტომია და აუცილებლად საჭიროებს ექიმთან დაუყოვნებლივ ვიზიტს.

ორსულობის რა ვადაზე უნდა იგრძნოს დედამ ჩვილის პირველი მოძრაობა?

დადგენილია, რომ 18 კვირა ესაა მეორე ორსულობის შემთხვევაში და 20 კვირა პირველი ორსულობისას. შეიძლება იყოს ინდივიდუალური განსხვავება დღეებში, მაგრამ არა კვირებში.

4 განზომილებიან ულტრაბგერით კვლევაზე მინდა გკითხოთ, რა განსხვავებული ინფორმაცია შეიძლება მოგვცეს ამ კვლევამ, რასაც აქამდე ვერ ვიგებდით?

ისეთი პათოლგოები, როგორიც არის კურდღლის ტუჩი და მგლის ხახა დიაგნოსტირდება სწორედ 4 განზომილებიანი ულტრაბგერითი კვლევით და ეს ძალიან მნიშვნელოვანია. აქვე მინდა ვთქვა, რომ ცალკე აღნიშვნის ღირსია ვიზუალური მხარე, რადგან ძალიან ბევრი პრობლემა ორსულობისას იწყება დედის შფოთვისა და ნერვიულობის ფონზე. ამიტომ მისთვის 4 განზომილებიანი კვლევა თერაპიის როლს ასრულებს. ნამდვილად ვერ ვიტყვი, რომ რადიოლოგიური კვლევა არ შეიძლება ჩატარდეს იმ ვადებზე, რომლებიც სტანდარტით არაა მოწოდებული. ეს თერაპიის როლს თამაშობს, დედა უფრო მშვიდი ხდება და დედის სიმშვიდე ახალშობილის ჯანმრთელობის გარანტია.

დღეს უკვე ყველამ იცის, რომ ორსულობამდე და ორსულობის მსვლელობისას ფოლიუმის მჟავის მიღება აუცილებელია, რეალურად რა დადებით პროცესებს უწყობს ხელს ფოლიუმის მჟავა?

მე პირადად ვთვლი, რომ ეს არის ყველაზე დიდი აღმოჩენა, ეს გახლავთ მინიმალური დანახარჯით მიღებული მაქსიმალური ეფექტი. ეს შემიძლია გითხრათ, როგორც საზოგადოებრივი ჯანდაცვის დოქტორმა.

ფოლიუმის მჟავა ცენტრალური ნერვული სისტემის სწორად ჩამოყალიბების პროფილაქტიკას უწყობს ხელს, რაც უმნიშვნელოვანესია.

ეს მედიცინის უდიდესი მიღწევაა, რადგან ჩვენ გვაქვს გარანტი, რომ ერთი პრეპარატის მიღებით, სწორად ყალიბდება ცენტრალური ნერვული სისტემა. მათ შორის ფოლიუმის მჟავის მიღება რეკომენდებულია ორსულობის დაგეგმვის პროცეშიც, რადგან ის უამრავი პათოლოგიის პრევენციასაც ახდენს.

გადაცემის ჩანაწერი

 

15 მარტი, 2018

image
WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2018-07-20 08:10:29' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 90091 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-07-20 17:02:46 [post_date_gmt] => 2018-07-20 13:02:46 [post_content] => ივნისის ბოლოს, მოდელი კენდის სვეინპოლი მეორედ გახდა დედა. მშობიარობიდან ორი კვირის შემდეგ, პაპარაცებმა ის ბრაზილიის სანაპიროზე დააფიქსირეს. ბევრმა ინტერნეტმომხმარებელმა მაშინ დაწერა, რომ ახალბედა დედის მუცელი არასაკმარისად მიმზიდველად გამოიყურება, მოდელმა კი მათი მისამართით სპეციალური პოსტი გამოაქვეყნა. ამ დღეებში, Victoria’s Secret-ის მოდელმა „ინსტაგრამზე“ მორიგი ფოტო გააზიარა, რომელზეც ის მთლიანად შიშველია გამოსახული. მასზე ის თვალისმომჭრელად გამოიყურება, როგორც ჩანს, სუპერმოდელმა საბოლოოდ დაიბრუნა უწინდელი ფორმა. (ფოტო) [post_title] => მშობიარობიდან სამ კვირაში კენდის სვეინპოლი გაშიშვლდა (ფოტო) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => mshobiarobidan-sam-kvirashi-kendis-sveinpoli-gashishvlda-foto [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-07-20 17:02:46 [post_modified_gmt] => 2018-07-20 13:02:46 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=90091 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 90051 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-07-20 11:53:52 [post_date_gmt] => 2018-07-20 07:53:52 [post_content] => გერმანიაში Tesla-ს მფლობელებს 4 000 ევროს გადახდას აიძულებენ. ფედერალურმა მთავრობამ Tesla Model S-ის მყიდველებს ახალი გადასახადი დააკისრა. მიზეზი კი ავტომწარმოებლის „თაღლითობა“ და ელექტრომობილის არარეალური ფასია. გერმანიის ხელისუფლება ფიქრობს, რომ სპორტქარი მიღებული სახელმწიფო სუბსიდიების ღირებულების არ არის, რასაც Tesla-ში არ ეთანხმებიან. უფრო მეტიც, ავტომწარმოებელი გადაწყვეტილების სასამართლოში გასაჩივრებას და თავისი კლიენტებისთვის კომპენსაციის მოთხოვნას გეგმავს. გ ერმანელები კი ფიქრობენ, რომ ტესლამ Model S-ის ფასი გამიზნულად შეამცირა, რათა პროგრამის მოთხოვნები დაეკმაყოფილებინა და და სახელმწიფო დაფინანსებაც მოეპოვებინა. გერმანული კანონის მიხედვით, იმისათვის რომ ელექტრომობილის მფლობელმა სუბსიდია მიიღოს, ავტომობილის ღირებულება 60 ათას ევროს არ უნდა აჭარბებდეს. Tesla Model S-ის ღირებულებაც სწორედ 60 ათასი ევრო იყო.   [post_title] => Tesla-ს მფლობელებს 4 000 ევროს გადახდას აიძულებენ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tesla-s-mflobelebs-4-000-evros-gadakhdas-aidzuleben [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-07-20 11:53:52 [post_modified_gmt] => 2018-07-20 07:53:52 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=90051 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 90048 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-07-20 11:54:17 [post_date_gmt] => 2018-07-20 07:54:17 [post_content] => 2 მძღოლი „ჰონდას“ დაპარკინგებას მთელი 8 წუთის განმავლობაში ცდილობდა. პოპულარულმა Youtube-არხმა Gizzy 22uk. გამოაქვეყნა ვიდეო, რომელიც ბრიტანულ ფარნბოროშია გადაღებული და მასზე ორი უიღბლო მძღოლია აღბეჭდილი. ქალი და მამაკაცი Honda Civic-ის ჰეტჩბეკის სადგომზე დაყენებას რამდენიმე წუთი ცდილობდნენ და მაინც ვერ შეძლეს. ვიდეო პარკინგის სიახლოვეს დამონტაჟებული სათვალთვალო კამერითაა გადაღებული. როგორც კადრებში ჩანს, პირველი 5 წუთის განმავლობაში საჭესთან ქალი იჯდა, შემდეგ კი მას დახმარება მეორე ავტომობილის მძღოლმა შესთავაზა და საჭესთან უკვე მამაკაცი დაჯდა. თუმცა, დაპარკინგება ვერც მეორე მძღოლმა შეძლო, რის შემდეგაც ავტომობილის მფლობელმა ხელი ჩაიქნია, ტერიტორია დატოვა და ალბათ უკეთესი ადგილის საძებნელად წავიდა.   [post_title] => 2 მძღოლი „ჰონდას“ დაპარკინგებას მთელი 8 წუთის განმავლობაში ცდილობდა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => 2-mdzgholi-hondas-daparkingebas-mteli-8-wutis-ganmavlobashi-cdilobda [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-07-20 11:55:41 [post_modified_gmt] => 2018-07-20 07:55:41 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=90048 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 90045 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-07-20 11:51:57 [post_date_gmt] => 2018-07-20 07:51:57 [post_content] => უზბეკ მძღოლებს მინების დაბურვის უფლება მისცეს. თუმცა, ავტომობილის მინების დამუქებას ყველა მსურველი ვერ შეძლებს და ამის გასაკეთებლად სპეციალური ნებართვის აღება იქნება საჭირო. ნებართვა ერთი წელი იმოქმედებს და მისი ღირებულება 2000 დოლარი იქნება. თუმცა, ეს ფასი მხოლოდ ფიზიკურ პირებზეა გათვლილი და უცხოეთის მოქალაქეებსა თუ იურიდიულ პირებს ცოტა მეტის - 2,8 ან 3,3 ათასი დოლარის გადახდა მოუწევთ. მინების დაბურვას სახელმწიფო თავის თავზე აიღებს და ნებადართული წინა ფანჯრებზე 5%-მდე, უკანაზე კი 30%-მდე დამუქება იქნება შესაძლებელი. მინების დაბურვის უფლების აღება მსურველებს 1 აგვისტოდან მოუწევთ და ვინც სიახლეს არ დაემორჩილება სოლიდური ჯარიმა დაეკისრება. და ბოლოს, საინტერესოა, რომ უცხოური ავტომობილები რომლებიც უზბეკეთის ტერიტორიას დაბურული მინებით გადაკვეთენ, გადასახადის -15 დოლარის გადახდა მოუწევთ.   [post_title] => უზბეკ მძღოლებს მინების დაბურვის უფლება მისცეს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => uzbek-mdzgholebs-minebis-daburvis-ufleba-misces [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-07-20 11:52:27 [post_modified_gmt] => 2018-07-20 07:52:27 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=90045 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 90080 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-07-20 13:10:00 [post_date_gmt] => 2018-07-20 09:10:00 [post_content] => ევროპული და ამერიკული მანქანების სასაფლაო – ასეთ შეფასებას აძლევენ ავტოდილერები საქართველოს საავტომობილო იმპორტის სფეროში არსებულ ვითარებას. 20 წელს გადაშორებული ავტომობილების სიმრავლემ და ჯართად გაყიდული კატალიზატორების პრობლემამ გასულ კვირას თბილსიის მერის ყურადღება მიიქცია. ინფორმაცია საქართველოში ძველი ავტომობილების იმპორტის შეზღუდვაზე კახა კალაძემ თბილისის მთავრობის სხდომაზე გააჟღერა. “სრული კატასტროფაა, რაც თბილისში ხდება. დაახლოებით 500 ათასზე მეტი ავტომანქანა გადაადგილდება დედაქალაქში. ყოველწლიურად 7 პროცენტით იზრდება უცხოეთიდან შემოყვანილი ავტომანქანების მაჩვენებელი და მათი 98% ძველია. პირველი, რაც ტექნიკურ ინსპექტირებასთან ერთად უნდა გაკეთდეს, აუცილებლად უნდა ჩაიკეტოს ძველი ავტომანქანების შემოყვანა. ამან შეიძლება გარკვეული უკმაყოფილება გამოიწვიოს, მაგრამ ჩვენ ეს ნაბიჯი უნდა გადავდგათ. საქმე ეხება თითოეული ჩვენგანის, ჩვენი შვილების ჯანმრთელობას,” – აღნიშნა დედაქალაქის მერმა.

ევრო 4 თუ ევრო 5

1990 წელს, ევროპაში მიღებული საავტომობილო კლასიფიკაციის მიხედვით, სტანდარტი ევრო 1 შეესაბამება 1993 წლამდე გამოშვებულ ავტომობილებს, ევრო 2 – 1996 წლამდე წარმოებულს, ევრო 3 – 2000 წლამდე მანქანებს, ევრო 4 – 2005 წლამდე წარმოებულს, ევრო 5 კი, 2010 წლამდე გამოშვებულს. ევროპის ქვეყნებში დღეისთვის ევრო 5 სტანდარტი მოქმედებს, ( უკრაინაში 2016 წლის იანვრიდან ამოქმედდა) ევრო 4 სტანდარტი მიიღეს ორი წლის წინ მეზობელ აზერბაიჯანში. საქართველოში, დღემდე არცერთი სტანდარტი არ არის დაწესებული ოფიცილურად. ევრო 4 თუ ევრო 5 ? – რომელი კატეგორიის შემოღებას გულისხმობ მერის ინიციტივა, ამ დრომდე არ კონკრეტდება. ავტოდილერი ალექსანდრე ჯავახიშვილი ევრო 4-ის დაწესების საფუძველს ვერ ხედვას, რადგან მისი თქმით, მას შემდეგ, რაც 2000-დან 2005 წლამდე გამოშვებული ავტომობილების აქციზის გადასახადი მკვეთრად გაიზარდა, ქვეყანაში ევრო 3 და ევრო 4 სტანდარტი ავტომატურად დაწესდა და შემომყვანები 2005 წლამდე მანქანებს თითქმის აღარ ყიდულობენ.
„2005 წლამდე გამოშვებული ავტომობილის აქციზის გადასახადი თითქმის იმდენივეა, რაც ავტომანქანის ღირებულება, შემოყვანის შემთხვევაში, ადგილზე არსებულ ძველ მანქანებს ფასით კონკურენციას ვეღარ უწევს, ევრო 4-ის გამო ვეღარც აზერბაიჯანში გადის  და აღარ იყიდება. ბოლო სამი წელია 2005 წელს ქვემოთ მანქანა აღარ შემომიყვანია, ის ძველი მანქანები, რაც დღეს საქართველოში დადის, აქციზის გაზრდამდე შემოყვანილებია,“ –ამბობს „ფორტუნასთან“ ალექსანდრე ჯავახიშვილი.
ძველი, მეორადი ავტომობილების იმპორტის შეზღუდვის ძირითადი საფუძველი მისი არაეკოლოგიურობაა. ამორტიზებული, გაუმართავი ავტომობილებით ბაზრის გაჯერებამ გარემოზე მნიშვნელოვნად იმოქმედა. ორგანიზაცია “საქართველოს ალიანსი უსაფრთხო გზებისთვის” ხელმძღვანელის ეკა ლალიაშვილის ინფორმაციით, საერთაშორისო მონაცემებით, ჰაერის დაბინძურების 71 პროცენტი ავტომანქანების ემისიებზე მოდის, მავნე გამონაფრქვევი კი, როგორც წესი, ძველ ავტომობილებს ახასიათებთ.
„საქართველოს ავტოპარკის 91% 10 წელს გადაცილებული ავტომანქანებია, რომლის გამონაფრქვევიც საზიანოა ადამინის ჯანმრთელობისთვის. სტატისტიკის მიხედვით, ჩვენთან მხოლოდ 3 პროცენტია 6 წლამდე ავტომობილი, მთლიანი ავტოპარკის 48 პროცენტი კი, 20 წელს გადაცილებულია. თუ ქვეყანას უნდა ავტოპარკის განახლება და გვსურს არა თუ 10 წელს გადაცილებული ავტომობილები, არამედ უფრო ჯანსაღი ავტოპარკი გვყავდეს, შესაბამისი ასაკობრივი რეგულაციები უნდა დაწესდეს,“ – ამბობს ეკა ლალიაშვილი „ფორტუნასთან“.
ავტოდილერები და საავტომობილო სფეროს სპეციალისტები, ძველი მანქანების შემოყვანის შეზღუდვის პარალელურად, ჰიბრიდული და ახალი ავტომობილების იმპორტის წახალისების აუცილებლობაზე საუბრობენ. მაგალითად, 2011 წელს გამოშვებული 1.5 ძრავიანი ჰიბრიდის აქციზის გადასახადი 1200 ლარს შედაგენს. მაღალია 5 წლამდე ავტომობილებზე გადასახადიც. სააქციზო მოსაკრებლის დაწევის პარალელურად, ქვეყანაში ჰიბრიდი და ელექტრო ავტომობილებისთვის შესაბამისი ინფრასტრუქტურაც არ არის მზად. შედარებით მაღალი ფასის მიუხედავად, ხშირად ელექტროავტომობილის ყიდვაზე არასაკმარისი ინფრასტრუქტურის გამოც ამბობენ მყიდველები უარს.

მანქანების სასაფლაო – სპეცილიტები მანქანების უტილიზაციის აუცილებლობაზე საუბრობენ

იმ ფაქტიდან გამომდინარე, რომ საქართველოს ავტოპარკის 48% 20 წელს გადაშორებული ავტომობილებია, იმპორტის შეზღუდვის და ტექინსპექტირების მიუხედავად, ავტოპარკიდან მათ ამოღებას წლები დასჭირდება. სპეცილაისტების მოსაზრებით, ძველი ავტომობილების ამოღების პროცესს უტილიზაციის პროგრამა დააჩქარებს. იმ შემთხვევაში თუ მფლობელი ჯართად ქცეული მანქანის ჩაბარებისას, სხვადსხვა ტიპის წახალისებას მიიღებს, ძველ ავტომობილთან გამომშვიდობება შედარებით მარტივი და უმტკივნეულო იქნება. უკრაინის მსგავსად, საქართველოში ევრო 5 სტანდარტის დაწესების შემთხვევაში, ქვეყანაში 2010 წლამდე ავტომობილების შემოყვანა იქნება შეზღუდული, ახალი ავტომობილების ფასი კი ბინებრივია, ძველთან შედარებით მაღალია ავტომობილის ბრენდის, კლასის თუ ძრავის შესაბამისად. როგორც სატრანსპორტო სფეროში მომუშავე არასამთავრობო ორგანიზაციაში აცხადებენ, რეფორმა მტკივნეული რომ არ იყოს, საზოგადოების ცნობიერების ამაღლებაა აუცილებელი. ჯანსაღი, ეკოლოგიურად სუფთა გარემო არის, როგორც სახელმწიფოს, ასევე ყველა მოქალაქის არჩევანი და ამ პროცესში თითოეულმა მოქალაქემ უნდა გაიაზროს, რა ზიანს აყენებს ძველი ავტომობილი მათ ჯანმრთელობას. თამუნა გოგუაძე [post_title] => ველი ავტომობილები [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => veli-avtomobilebi [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-07-20 13:10:00 [post_modified_gmt] => 2018-07-20 09:10:00 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=90080 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 90091 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-07-20 17:02:46 [post_date_gmt] => 2018-07-20 13:02:46 [post_content] => ივნისის ბოლოს, მოდელი კენდის სვეინპოლი მეორედ გახდა დედა. მშობიარობიდან ორი კვირის შემდეგ, პაპარაცებმა ის ბრაზილიის სანაპიროზე დააფიქსირეს. ბევრმა ინტერნეტმომხმარებელმა მაშინ დაწერა, რომ ახალბედა დედის მუცელი არასაკმარისად მიმზიდველად გამოიყურება, მოდელმა კი მათი მისამართით სპეციალური პოსტი გამოაქვეყნა. ამ დღეებში, Victoria’s Secret-ის მოდელმა „ინსტაგრამზე“ მორიგი ფოტო გააზიარა, რომელზეც ის მთლიანად შიშველია გამოსახული. მასზე ის თვალისმომჭრელად გამოიყურება, როგორც ჩანს, სუპერმოდელმა საბოლოოდ დაიბრუნა უწინდელი ფორმა. (ფოტო) [post_title] => მშობიარობიდან სამ კვირაში კენდის სვეინპოლი გაშიშვლდა (ფოტო) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => mshobiarobidan-sam-kvirashi-kendis-sveinpoli-gashishvlda-foto [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-07-20 17:02:46 [post_modified_gmt] => 2018-07-20 13:02:46 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=90091 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )