live

შესაძლოა თუ არა მარტივი ვირუსული ინფექცია გართულდეს ფილტვების ანთებით

შესაძლოა თუ არა მარტივი ვირუსული ინფექცია გართულდეს ფილტვების ანთებით

შესაძლოა თუ არა მარტივი ვირუსული ინფექცია გართულდეს ფილტვების ანთებით.  გადაცემაში „სტუმრად ექიმთან“ მშობლებისთვის ამ ყველაზე საინტერესოს თემას „გაგუას კლინიკის” პედიატრიული სამსახურის ხელმძღვანელმა, პედიატრმა ნინო კამკამიძემ უპასუხა.

 დავიწყოთ საუბარი ჩვეულებრივ ვირუსულ ინფექციაზე, რა სახით შეიძლება ის გამოვლინდეს?

სეზონური ვირუსები ყოველწლიურად არის, მაგრამ განსაკუთრებით საშიშია ჩვილობის ასაკი, 6 წლამდე ასაკი, რისკ ჯგუფის ბავშვები, ახალშობილები, დღენაკლულები, ქრონიკური პრობლემების მქონე ბავშვები, სასუნთქი სისტემის განვითარების მქონე ანომალიების, პასიური მწველი ბავშვები და ა.შ. სეზონური ვირუსი უამრავია, ადენო ვირუსი, გრიპის ვირუსი და ა.შ. ვირუსული დაავადება უფრო ხშირად თვითგანკურნებადია, საჭიროა ჰიგიენა და გამოვლენილი სიმპტომების სწორი მართვა. რითი ვლინდება სეზონური ვირუსი – სურდო, ცრემლდენა, ხველა, უსიამოვნო შეგრძნება ცხვირ-ხახის არეში, ყლაპვის გაძნელება და ცხელება. ეს სიმპტომები უფრო რთულად არის გამოხატული გრიპის ვირუსის შემთხვევაში, არის მაღალი სიცხე, შეიძლება იყოს თავისა და სახსრების ტკივილი და უფრო მეტია პნევმონიის განვითარების რისკიც. სეზონური ვირუსებისგან შეგვიძლია გამოვყოთ რინოსინსიდიალური ვირუსი, რომელიც ბრონქიოლიტით უფრო რთულდება, ვიდრე პნევმონიით. ვირუსის მართვა შეიძლება ბინის პირობებშიც, მაგრამ არა ახალშობილობის პერიოდში. სიმპტომების გამოვლენისთანავე ექიმმა უნდა შეაფასოს, თუ სად უნდა მოხდეს მისი მკურნალობა. დაბადებიდან პირველი 48 დღე ერთი სიმპტომიც კი საჭიროებს სტაციონარის პირობებში დაკვირვებას, რადგან ანატომიური სიმცირის გამო ინფექციის გავრცელება ძალიან სწრაფად ხდება და ბინაზე დაყოვნება სწორი არ არის.

 ჩვილებზე მინდა გკითხოთ, უნდა მოვარიდოთ თუ არა 6 თვემდე ასაკის პატარები უფროსებს, რომლებიც შესაძლოა, ვირუსის მატარებლები იყვნენ?

სასურველია მოვარიდოთ ადამიანებს, იმიტომ რომ ვირუსული ინფექცია არის ჰაერწვეთოვანი. შეიძლება იყოს ვირუსის მატარებლობა, მაგრამ კლინკური გამოვლენა არ ქონდეს. ვინაიდან რადგან ჰაერწვეთოვანია ინფექცია, განსაკუთრებით სახის ახლოს მიტანის დროს შესაძლოა ბავშვი დაინფიცირდეს. მე ჩემს პაციენტებს ასე ვეუბნები ხოლმე, უხერხულია სტუმარს უთხრა ხელი დაიბანოს, სახე ახლოს არ მიიტანოს და ა.შ. თქვით, რომ გყავთ მკაცრი ექიმი, რომელიც გიკრძალავთ სტუმრიანობას ახალშობილობის პერიოდში. იგივე, უფროსი და-ძმის მყოლე ახალშობილები უფრო მეტი რისკის ქვეშ არიან.

ახასიათებს თუ არა ფილტვების ანთება რაიმე ისეთი სიმპტომი, რაც მას სხვა ვირუსული ინფექციისთვის დამახასიათებელი სიმპტომებისგან განასხვავებს?

ფილტვების ანთება სერიოზული ავადობაა, რომლის სიმპტომატიკა პირველ რიგში სუნთქვის მექანიკის დარღვევას გულისხმობს. ხდება სუნთქვის სიხშირის მომატება. ყველა ასაკში სუნთქვის სიხშირეს თავისი ნორმა აქვს. მაგალითად, ახალშობილისთვის სუნთქვის სიხშირის ზედა ზღვარი არის 60-მდე, თუ სუნთქვის სიხშირე 60-ს აღემატება, არის უკმარისობა და ეჭვი უნდა მივიტანოთ რომ არის ფილტვების ანთებაზეა საუბარი. თუ გავაკეთებთ სისხლის ანალიზს, მოვისმენთ ფილტვებს, ეს მაინც არ არის საკმარისი, აუცილებელია რენტგენის გადაღება, სხვანაირად დიაგნოზის დასმა არ შეიძლება.

შესაძლოა თუ არა რომ რენდგენოლოგიურმა კვლევამ არ მოგვცეს ზუსტი პასუხი?

სასტარტო კვლევა ყველანაირ ასაკობრივ ჯგუფში არის სისხლის საერთო ანალიზი. არსებობს მარკერებიც, C რეაქტიული და პროკალციტონინის განსაზღვრა, მათი საშუალებით ჩვენ ვარკვევთ, ვირუსულად მიმდინარე პრობლემაა, თუ მიკრობული ფლორა ჩაერთო და მკურნალობის სხვა ტაქტიკაა ასარჩევი. ცუდი გამოსავალი დგება მაშინ, როდესაც ექიმთან მიმართვა არის დაგვიანებული.

ვთქვათ თუ არა ბაღზე უარი თუ პატარა  ხშირად ავადობს ?

ბაღი ისეთი ეტაპია ბავშვის ცხოვრებაში, რომელიც აუცილებლად გასავლელია, ის ჩვევები, ურთიერთობები, რაც ბაღში ყალიბდება, ვერც დედის და ვერც ბებიების მონდომებით ვერ განვითარდება. ბაღი სოციალურად აყალიბებს ადამიანს. რასაკვირველია, სახლშიც შეიძლება წიგნი წაუკითხო, ასეირნო და ა.შ. მაგრამ თანატოლებთან ურთიერთობა ძალიან მნიშვნელოვანია.

ყველა მშობელმა უნდა გაითვალისწინოს, რომ როდესაც ბავშვი ავად არის, ბაღში არ უნდა წაიყვანოს, თუ ბავშვს სურდო აქვს, ახველებს, სიცხე აქვს, რა თქმა უნდა მისი ბაღში წაყვანა არ შეიძლება, რადგან ერთი ბავშვი საკმარისია იმისათვის, რომ სხვა ათი დაავაადოს.

რაც შეეხება ვირუსულ ინფექციას, ინკუბაციის პერიოდიდან გამომჟღავნებამდე არის ჰაერწვეთოვანი და გადამდებია, ის მაქსიმუმ 72 საათი შეიძლება გაგრძელდეს, თავად დაავადების გამომჟღავნება 5-6 დღე მიმდინარეობს. როგორ შეიძლება ბავშვებს დაცულობა შევუქმნათ? რა თქმა უნდა ვაქცინაციით. საბედნიეროდ, ჩვენს ქვეყანაში შემოდის გრიპის ვაქცინა, მე ყველა ჩემს პაციენტს ვურჩევდი, რომ გაეკეთებინა ის. ეს არის გრიპის საწინააღმდეგო ვაქცინა, მაგრამ აღმოჩნდა, რომ ის იმდენად დადებით იმუნულოგიურ ძვრებს იწვევს ორგანიზმში, რომ გარკვეულ წილად სეზონურ ვირუსებს დაცულობასაც უქმნის. მართალია ვაქცინაცია 100%-იანი დაცვა არ არის, მაგრამ გარკვეული პროცენტობა, რომ ავადობა მსუბუქად წარიმართოს, ან მართლაცდა საერთოდ არ შეხვდეს, ეს უკვე ძალიან კარგი საქმეა. ვაქცინაციის გარდა ყურადღება უნდა მივაქციოთ პირად ჰიგიენასა და სწორად ჩაცმას. შეიძლება მოხდეს ინფიცირება ჰაერწვეთოვნად, მაგრამ არ დადგეს ავადობის კლინიკური გამოვლინება თუ მას სათანადო პირობები არ შეექმნა – ეს არის გადაციება და გადახურება. საქართველოში ყველას ეშინია გადაციების, მაგრამ რა ზიანის მოტანა შეუძლია გადახურებას, ამაზე არავინ ფიქრობს. ამ დროს ყველა ჩვილი, ადრეული ასაკის ბაღის ბავშვი და სკოლის ბავშვი ბევრად უფრო აქტიურია, ვიდრე მოზრდილი ადამიანი. აქტივობის დროს გადახურების რისკი კიდევ უფრო დიდია. როგორც აცვია მოზრდილ ადამიანს და თავს კომფორტულად გრძნობს, იმაზე უფრო თხლადაც შეიძლება ბავშვს ეცვას, რომ გადახურების რისკი არ დადგეს.

მინდა „ბიჭის რეიტუზების“ თემას ცალკე შევეხოთ…

ასეთი შეთავაზება მაქვს ხოლმე ჩემი პაციენტებისთვის, თუ მამა ჩაიცვამს ორ შარვალს, მაშინ ბავშვსაც ჩააცვით „რეიტუზი“.

რა როლს თამაშობს ჰიგიენა ვირუსების პრევენციაში?

ძალიან მნიშვნელოვანია ხელის დაბანა. გარეთ, სადაც ბუნებრივად არის აერაცია და ინსოლაცია, ვირუსის ყველაზე ნაკლები კონცენტრაციაა. დახურული სივრცე ადამიანისთვის არის მტერი და მითუმეტეს ბავშვისთვის, აქ არის ვირუსის ყველაზე მაღალი კონცენტრაცია. უსიცხო სიმპტომატიკისას, ის განცხადება, რომ ბავშვი ავად არის და გარეთ არ გავიყვანოთ და არ ვაბანავოთ, სწორი პოზიცია არ არის. კანი ჩვენს ორგანიზმში არის ყველაზე დიდი გამომყოფი ორგანო და ამიტომ მის სისუფთავესა და განიავებას ძალიან დიდი მნიშვნელობა აქვს. სწორი ჩაცმითა და ყოველდღიური აბაზანებით, შეიძლება ტოქსინები ჩამოირეცხოს და დროული გამოჯანმრთელების საწინდარი იყოს.

შესაძლოა თუ არა ისეთი სიმტომის დროული ალაგება, როგორიცაა სპაზმური ხველა?

ხველა არის დაცვითი რეფლექსი ორგანიზმისთვის ქვემო სასუნთქი გზების გასათავისუფლებლად. ხველა ყოველთვის არ მოითხოვს მკურნალობას, ის თვითგანკურნებადი სიმპტომია. არსებობს სხვადასხვა ტიპის ხველა, ცხვირიდან ჩადენილი სეკრეტის შედაგად გამოწვეული ხველა, ხორხისმიერი მყეფავი ხველა, ბრონქისმიერი, ფილტვისმიერი, ალერგიული და ა.შ. ადრეული ჩვილობის ასაკში და სკოლამდე ასაკში ხველის წამალი მოწოდებული არ არის, საჭიროა თბილი სითხეებით დატვირთვა და ცხვირის მარილიანი წყლით სანაცია.

რას გვეტყვით იმუნიტეტის ასამაღლებელ პრეპარატებსა და ვიტამინებზე. რამდენად კავშირშია ჯანსაღი და ბალანსირებული კვება 

ბავშვებში ავადობის სიხშირესთან და მეორეს მხრივ, როდესაც ბავშვი უჭმელია და არ იღებს საჭირო ნივთიერებს, შეიძლება თუ არა იმუნიტეტის გასაძლიერებელი პრეპარატების გამოყენება?

იმუნური სისტემა იმართება კუჭ-ნაწლავის ტრაქტით და ეს განსჯას არ ექვემდებარება. რაციონალურ კვებას დიდი მნიშვნელობა აქვს და განსაკუთრებით ფაქიზად ორ წლამდე პერიოდს ვეპყრობით. ძალიან დიდი ფუფუნებაა, თუკი დედას 6 თვემდე ექსკლუზიურად ძუძუთი შეუძლია კვებოს. კვების რეჟიმი და რაციონი ბავშვს ისე უნდა ჩამოვუყალიბოთ, რომ ყველა პროდუქტი თავის დროზე მიიღოს. ადამიანები ყველანაირ პროდუქტს ვიღებთ და ეს ადრეული ასაკიდან უნდა ჩამოვუყალიბოთ ბავშვს. თუ არის შესაძლებელი, აქცენტი გააკეთეთ ეკოლოგიურად სუფთა პროდუქტზე. იმუნოლოგიური სისტემა მხოლოდ რაციონალური კვებით ყალიბდება. ვიტამინების მიღება არ იცავს ბავშვს ვირუსებისგან. თუ კონკრეტულ ბავშვთან რომელიმე კონკრეტული ვიტამინის დეფიციტი გვაქვს, შეგვიძლია ის შევავსოთ და არა ვიტამინების კომპლექსი მიიღოს. არსებობს მდგომარეობები, მაგალითად მეძუძურობა და შეგვიძლია გარკვეული ვიტამინების დანიშვნა, თუ დედას სრულფასოვანი კვება არ აქვს. თუმცა, თუ მეძუძური ქალი იღებს 500 კალორიით მეტს, არც აქ არის საჭირო ვიტამინების დანიშვნა. ყველამ უნდა ვისწავლოთ ჩვენი ორგანიზმის მოსმენა – წყალს სვამ მაშინ, როდესაც გწყურია… უნდა ჩამოვუყალიბოთ ბავშვს სწორი კვების რეჟიმი, კვებებს შორის სუსნაობა არასწორია და ა.შ.

 გადაცემის ლაივი

პედიატრი ნინო კამკამიძე გადაცემაში "სტუმრად ექიმთან"

Posted by Radio Fortuna FM 106,9 on 2017 წლის 20 დეკემბერი, ოთხშაბათი

21 დეკემბერი, 2017

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2018-01-15 13:51:12' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 75289 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-01-15 15:28:37 [post_date_gmt] => 2018-01-15 11:28:37 [post_content] => ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირის ინფორმაციით, 2017 წელს საქართველოში ბენზინისა და დიზელის საწვავის იმპორტი შემცირდა. როგორც ორგანიზაციაში აცხადებენ, 2017 წელს საქართველოში ნავთობპროდუქტების (ბენზინი და დიზელის საწვავი) იმპორტმა შეადგინა 1095,8 ათასი ტონა, რაც 133,8 ათასი ტონით ანუ 10,9%-ით ნაკლებია 2016 წლის მაჩვენებელთან შედარებით.
“მათ შორის, 2017 წელს ბენზინის საწვავის იმპორტმა შეადგინა 532,6 ათასი ტონა (კლება წინა წლის მაჩვენებელთან შედარებით 43,6 ათასი ტონით), ხოლო დიზელის საწვავის იმპორტმა – 563,2 ათასი ტონა (კლება წინა წლის მაჩვენებელთან შედარებით 90,2 ათასი ტონით). ბენზინის საწვავის კატეგორიების მიხედვით 2017 წელს საქართველოში იმპორტმა შეადგინა: A-91 რეგულარი მარკის ბენზინი – 386,7 ათასი ტონა ანუ 72,6%; A-95 პრემიუმი მარკის ბენზინი – 137,5 ათასი ტონა ანუ 25,8%, A-98 სუპერი მარკის ბენზინი – 8,4 ათასი ტონა ანუ 1,6%. ქვეყნების მიხედვით 2017 წელს ბენზინისა და დიზელის საწვავის იმპორტის ყველაზე დიდი მოცულობა განხორციელდა რუმინეთიდან – 305,7 ათასი ტონა, რაც მთელი იმპორტის 27,9%-ს შეადგენს. შემდეგ მოდიან: რუსეთი – 223,6 ათასი ტონა (20,4%), აზერბაიჯანი – 197,6 ათასი ტონა (18,0%), ბულგარეთი – 154,7 ათასი ტონა (14,1%), თურქმენეთი – 149,0 ათასი ტონა (13,6%); საბერძნეთი – 51,7 ათასი ტონა (4,7%), უკრაინა – 5,2 ათასი ტონა (0,5%)“, – აცხადებენ ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირში.
მათივე განმარტებით, მართალია, საწვავის იმპორტი შემცირებულია, მაგრამ ეს არ ნიშნავს, რომ იმავე პროცენტული მაჩვენებლით შემცირდა საწვავის მოხმარება, ვინაიდან 2016 წლის დეკემბერში განხორციელდა საშუალოდ 70 ათასი ტონით მეტი პროდუქტის იმპორტი წინა წლების ანალოგიური პერიოდის მაჩვენებლებთან შედარებით, რომელიც მოხმარებაში გავიდა უკვე 2017 წლის პირველ თვეებში. როგორც ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირში აცხადებენ, აღნიშნული დაკავშირებული იყო “საქართველოს საგადასახადო კოდექსში“ შეტანილ ცვლილებასთან, რომელიც ეხებოდა საწვავზე აქციზის გადასახადის ზრდას. “საწვავის მოხმარების შემცირება ძირითადად განპირობებულია იმით, რომ ქვეყანაში სწრაფად იზრდება ჰიბრიდული ავტომობილების რაოდენობა“, – აცხადებენ ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირში. [post_title] => ჰიბრიდების რაოდენობის ზრდამ საწვავის მოხმარება შეამცირა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => hibridebis-raodenobis-zrdam-sawvavis-mokhmareba-sheamcira [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-01-15 16:29:41 [post_modified_gmt] => 2018-01-15 12:29:41 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=75289 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 75303 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-01-15 16:24:15 [post_date_gmt] => 2018-01-15 12:24:15 [post_content] => ახალი თაობის „გელიკი“ დეტროიტის ავტოსალონზე გამოჩნდა. ყველგანმავალის ევროპული გაყიდვები ამ ზაფხულს აიღებს სტარტს. ახალმა Mercedes-Benz G-Class-მა წინამორბედის გარეგნული მხარე შეინარჩუნა. ამასთან მოდელი უფრო დიდი გახდა. სიგრძე 53 მმ-ით გაიზარდა და 4 715 მმ გახდა, სიგანე კი 1 881-მილიმეტრამდე აღწევს. ამავდროულად, ავტომობილის წონა 170 კილოგრამით შემცირდა, ძარა ფოლადისგან არის, ხოლო კაპოტი, ფრთები და კარები - ალუმინისგან. ყველგანმავალი ახალ ჩარჩოზეა აგებული. ამ ეტაპისთვის მხოლოდ ერთი ტიპის ძრავია დაანონსებული - ბიტურბო V8 4.0 ლიტრის მოცულობით, რომელიც 422 ცხენის ძალას ავითარებს. გათვალისწინებულია ელექტროობის მართვის რამდენიმე რეჟიმი, რომლებიც დაკიდების ინსტრუმენეტბს, საჭის მართვასა და სიმძლავრეს ცვლის: Comfort, Sport, Eco, Individual ან G-Mode. სალონში უფრო მეტი სივრცეა, ის ბოლო თაობების E-Class-სა და S-Class-ის სტილშია გაფორმებული. მყიდველს სალონის რამდენიმე გაფორმებას სთავაზობენ. აღჭურვილობათა სიაში ასევე შედის: სმარტფონის უსადენო დამტენი, სახურავის ლუქი ელექტრორეგულირებადი სავარძლები გათბობით, მეხსიერებითა და მასაჟის ფუნქციით. Mercedes-Benz G-Class-ის ფაყიდვები ზაფხულში დაიწყება. გერმანიაში ყველგანმავალის ფასი 107 040 ევროა. Mercedes-Benz-მა ახალი „გელიკი“  პრემიერამდე რამდენიმე დღით ადრეც გამოაჩინა. ფოტოზე ავტომობილი უდაბნოში იყო გადაღებული მხოლოდ ძარის სილუეტი და წინა ნაწილი ჩანდა.
  [post_title] => დეტროიტში ახალი „გელიკის“ პრემიერა შედგა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => detroitshi-akhali-gelikis-premiera-shedga [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-01-15 16:29:56 [post_modified_gmt] => 2018-01-15 12:29:56 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=75303 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 75554 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-01-17 12:53:39 [post_date_gmt] => 2018-01-17 08:53:39 [post_content] => კალიფორნიურ პასადენაში NAACP Image Award-ის დაჯილდოების ცერემონია გაიმართა, რომელიც კინოს, ტელევიზიის, თეატრის, მუსიკისა და ლიტერატურის წარმომადგენლებს დამსახურებულ ჯილდოს გადასცემენ. საღამოს ერთ-ერთი საპატიო სტუმარი 51 წლის ჰოლი ბერი იყო, რომელმაც წითელ ხალიჩაზე გასასვლელად ექსტრავაგანტული ჩაცმულობა შეარჩია. მსახიობს Reem Acra-ს გამჭვირვალე კაბა ეცვა, რომლის ქვეშაც ვარსკვლავმა თეთრეულის ჩაცმაზე უარი თქვა. (ფოტოები) [post_title] => ჰოლი ბერი წითელ ხალიჩაზე გამჭვირვალე კაბაში თეთრეულის გარეშე გავიდა (ფოტო) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => holi-beri-witel-khalichaze-gamchvirvale-kabashi-tetreulis-gareshe-gavida-foto [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-01-17 12:53:39 [post_modified_gmt] => 2018-01-17 08:53:39 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=75554 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 75274 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-01-15 14:14:30 [post_date_gmt] => 2018-01-15 10:14:30 [post_content] => გიორგი ყიფშიძეს მიხეილ თუმანიშვილის სახელობის თეატრში შევხვდით ინტერვიუსთვის. მსახიობთან საუბარი იმ ინფორმაციით დავიწყეთ, რომელიც თავად გაავრცელა „ფეისბუქზე“, გიორგიმ დაწერა, რომ თუმანიშვილის თეატრს ახლა განსაკუთრებული პერიოდი უდგას, რადგან ყველა სპექტაკლზე ბილეთები რამდენიმე წუთში იყიდება. გიორგისთან მის ბოლოდროინდელ რთულ პერიოდზეც ვისაუბრეთ, როცა მკურნალობის პროცესს გადიოდა… შენი „ფეისბუქის“ გვერდიდან შევიტყვეთ, რომ თურმე ხალხი თეატრში დადის და ბილეთებზე დიდი წეწვა-გლეჯა ყოფილა… გიორგი: რაოდენ გასაკვირიც უნდა იყოს, ასეა. შევეგუე უკვე, მთლად ახალი ამბავიც არ არის. დაახლოებით ერთი წელიწადია, თუმანიშვილის თეატრში ბილეთები არ იშოვება. ამ სიტყვის პირდაპირი მნიშვნელობით, ზოგჯერ 11 წუთში იყიდება სპექტაკლების ბილეთები. ახლა „ბაკულაზე“ მინდოდა ორი ადამიანის დაპატიჟება და ფიზიკურად არ იყო ბილეთები, სულ ასეა, რაც ძალიან მაგარია. შენი აზრით, ეს რამ გამოიწვია? არ ვიცი, ალბათ, თეატრი სწორ გზაზე დგას, კოლექტივიც მნიშვნელოვანია. შესაძლოა, ხალხის ინტერესი გაიზარდა თეატრის მიმართ. ინტერესი ერთია, რას გთავაზობენ – მეორეა. (ვრცლად/ფოტოები)   [post_title] => გიორგი ყიფშიძე: „ჩემს ცოლს გოგო ემუქრებოდა, ეგ ბიჭი ჩემია, სადარბაზშო დაგხვდები და მოგკლავო…“ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => giorgi-yifshidze-chems-cols-gogo-emuqreboda-eg-bichi-chemia-sadarbazsho-dagkhvdebi-da-mogklavo [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-01-15 14:14:30 [post_modified_gmt] => 2018-01-15 10:14:30 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=75274 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 75398 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-01-16 13:51:04 [post_date_gmt] => 2018-01-16 09:51:04 [post_content] => კომპანია Nissan-მა დეტროიტის მოტორშოუზე კონცეპტუალური ქროსოვერი Xmotion წარმოადგინა, რომელიც წარმოდგენას იძლევა იმის შესახებ, თუ როგორი შეიძლება იყოს მარკის მომავალი კომპაქტური ყველგანმავალი. პროტოტიპმა შვიდი სენსორული დისპლეი და პერსონალური დამხმარე მიიღო, რომელიც დეკორატიული თევზის სახით არის წარმოდგენილი. პროტოტიპი Xmotion 6 ადგილიანი ქროსოვერია სავარძლების სამი რიგით. კონცეპტმა 21 დიუიმიანი დისკები, სახურავზე გამოსაწევი საბარგული და უკანა ფარები ნახატებით მიიღო, რომელიც იაპონელი ოსტატების ხეზე ნამუშევარს გავს. „ხის“ თემატიკა სალონშიც გრძელდება. ხისგან არის დამზადებული სავარძლებს შორის არსებული ცენტრალური „გვირაბი“ - ადგილი სადაც გადაცემათა კოლოფია მოთავსებული. ის „კანავა ცუგის“ ტექნიკით არის გაკეთებული, რაც ხის ნაწილების წებოს გარეშე შეერთებას ნიშნავს და ამ მეთოდს ტაძრების მშენებლობისას იყენებენ. „გვირაბი" კლასიკური იაპონური პეიზაჟების მსგავსად, ავტორების ჩანაფიქრით, მდინარეზე გადებულ ხიდს უნდა გვაგონებდეს, ის ხის წინა პანელს ერწყმის, შემდეგ კი ფუტურისტული მოწყობილობათა პანელი მოდის. სულ ინტერიერში შვიდი ეკრანია გამოყენებული, მათ შორის უკანა ხედვის სარკის ნაცვლადაც. ყველა მულტიმედიური ფუნქცია ჟესტებისა და ხმოვანი ბრძანებების საშუალებით იმართება. ავტომობილი თითის ანაბეჭდით იქოქება. ამის შემდეგ ცენტრალურ ეკრანზე ვირტუალური თევზი „ხტება“ - ასე გამოსახა ნისანმა ელექტრონული დამხმარე. ის მძღოლს ავტოპილოტის რეჟიმისას ეხმარება. ჩაეშვება თუ არა ავტომობილი სერიულ წარმოებაში, უცნობია. [gallery link="file" ids="75405,75404,75400,75401,75402,75403"]   [post_title] => Nissan-ის 6 ადგილიანმა ყველგანმავალმა შვიდი ეკრანი და თევზი მიიღო (ვიდეო) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => nissan-is-6-adgilianma-yvelganmavalma-shvidi-ekrani-da-tevzi-miigho-video [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-01-16 15:56:54 [post_modified_gmt] => 2018-01-16 11:56:54 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=75398 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 75289 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-01-15 15:28:37 [post_date_gmt] => 2018-01-15 11:28:37 [post_content] => ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირის ინფორმაციით, 2017 წელს საქართველოში ბენზინისა და დიზელის საწვავის იმპორტი შემცირდა. როგორც ორგანიზაციაში აცხადებენ, 2017 წელს საქართველოში ნავთობპროდუქტების (ბენზინი და დიზელის საწვავი) იმპორტმა შეადგინა 1095,8 ათასი ტონა, რაც 133,8 ათასი ტონით ანუ 10,9%-ით ნაკლებია 2016 წლის მაჩვენებელთან შედარებით.
“მათ შორის, 2017 წელს ბენზინის საწვავის იმპორტმა შეადგინა 532,6 ათასი ტონა (კლება წინა წლის მაჩვენებელთან შედარებით 43,6 ათასი ტონით), ხოლო დიზელის საწვავის იმპორტმა – 563,2 ათასი ტონა (კლება წინა წლის მაჩვენებელთან შედარებით 90,2 ათასი ტონით). ბენზინის საწვავის კატეგორიების მიხედვით 2017 წელს საქართველოში იმპორტმა შეადგინა: A-91 რეგულარი მარკის ბენზინი – 386,7 ათასი ტონა ანუ 72,6%; A-95 პრემიუმი მარკის ბენზინი – 137,5 ათასი ტონა ანუ 25,8%, A-98 სუპერი მარკის ბენზინი – 8,4 ათასი ტონა ანუ 1,6%. ქვეყნების მიხედვით 2017 წელს ბენზინისა და დიზელის საწვავის იმპორტის ყველაზე დიდი მოცულობა განხორციელდა რუმინეთიდან – 305,7 ათასი ტონა, რაც მთელი იმპორტის 27,9%-ს შეადგენს. შემდეგ მოდიან: რუსეთი – 223,6 ათასი ტონა (20,4%), აზერბაიჯანი – 197,6 ათასი ტონა (18,0%), ბულგარეთი – 154,7 ათასი ტონა (14,1%), თურქმენეთი – 149,0 ათასი ტონა (13,6%); საბერძნეთი – 51,7 ათასი ტონა (4,7%), უკრაინა – 5,2 ათასი ტონა (0,5%)“, – აცხადებენ ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირში.
მათივე განმარტებით, მართალია, საწვავის იმპორტი შემცირებულია, მაგრამ ეს არ ნიშნავს, რომ იმავე პროცენტული მაჩვენებლით შემცირდა საწვავის მოხმარება, ვინაიდან 2016 წლის დეკემბერში განხორციელდა საშუალოდ 70 ათასი ტონით მეტი პროდუქტის იმპორტი წინა წლების ანალოგიური პერიოდის მაჩვენებლებთან შედარებით, რომელიც მოხმარებაში გავიდა უკვე 2017 წლის პირველ თვეებში. როგორც ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირში აცხადებენ, აღნიშნული დაკავშირებული იყო “საქართველოს საგადასახადო კოდექსში“ შეტანილ ცვლილებასთან, რომელიც ეხებოდა საწვავზე აქციზის გადასახადის ზრდას. “საწვავის მოხმარების შემცირება ძირითადად განპირობებულია იმით, რომ ქვეყანაში სწრაფად იზრდება ჰიბრიდული ავტომობილების რაოდენობა“, – აცხადებენ ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირში. [post_title] => ჰიბრიდების რაოდენობის ზრდამ საწვავის მოხმარება შეამცირა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => hibridebis-raodenobis-zrdam-sawvavis-mokhmareba-sheamcira [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-01-15 16:29:41 [post_modified_gmt] => 2018-01-15 12:29:41 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=75289 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )