live

თუ ბავშვს მაღალი სიცხე აქვს, როგორ მოვიქცეთ “სასწრაფო პედიატრის” მოსვლამდე – პედიატრ ეკა ყიფიანის რეკომენდაციები

თუ ბავშვს მაღალი სიცხე აქვს, როგორ მოვიქცეთ “სასწრაფო პედიატრის” მოსვლამდე – პედიატრ ეკა ყიფიანის რეკომენდაციები

გრიპის დაავადების შემთხვევების გაზრდის გამო, ჯანდაცვის სამინისტრომ კომპლექსურ ღონისძიებები დაიწყო. როგორც ჯანდაცვის მინისტრმა დავით სერგეენკომ განაცხადა, ჯანდაცვის სამინისტრომ მიიღო გადაწყვეტილება, გააქტიუროს იგივე პროტოკოლი, რითაც მიმდინარე წლის დასაწყისში 3 კვირის განმავლობაში მუშაობდა. როგორც მინისტრმა აღნიშნა, გვაქვს დაახლოებით იგივე სიტუაცია, რაც მიმდინარე წლის იანვარ-თებერვალში. აქვე უნდა ითქვას, რომ ეს არ არის ეპიდემია, ეპიდემიას თავისი მახასიათებელი აქვს. იმის გამო, რომ გაზრდილია მნიშვნელოვნად მიმართვიანობა სასწრაფო დახმარების სამსახურებში, ჯანდაცვის სამინისტრომ მიიღო გადაწყვეტილება, გააქტიუროს  პროტოკოლი, კერძოდ,  შეიქმნა ახალი სადისპეჩერო, სადაც გადამისამართდება სხვადსახვა ჩივილების მქონე გამოძახებები და ზარები და უკვე ამ დაავადებების მართვას განახორციელებენ ოჯახის ექიმები. დამატებით გაიხსნება საოჯახო ცენტრები, რომლებიც 24/7-ზე რეჟიმში იმუშავებენ. ყველაზე მეტი მიმართვიანობა ამჯერად გრიპის ვირუსის გამოა.

ცალკე აღნიშვნის ღირსია სპეციალიზირებული ბავშვთა სასწრაფო სამედიცინო დახმარება, ”სასწრაფო პედიატრი”, რომელიც 24 საათის მანძილზე მუშაობს და პატარა პაციენტებს ემსახურება. რადგან პატარების თემა კიდევ უფრო სენსიტიურია მშობლებისთვის, გადავწყვიტეთ ახალი წლის დადგომამდე 2 დღით ადრე გავარკვიოთ, როგორ იმუშავებს ახალი წლის დღეებში სასწრაფი პედიატრი, ხომ არ იქნება რაიმე სახის შეფერხება და რაც მთვარია, რა სიმპტომების შემთხვევაში უნდა გამოვიძახოთ სასწრაფო. გადაცემის “სტუმრად ექიმთან” კითხვებს „სასწრაფო პედიატრი“–ს ხარისხის მართვის სამსახურის ხელმძღვანელი, პედიატრი ეკა ყიფიანი პასუხობს.

ქალაბტონო ეკა, პირველ რიგში გრიპის სიმპტომებზე მინდა გკითხოთ, იკლო თუ პირიქით, იმატა გამოძახებებმა?

გამოძახებების რაოდენობა მკვეთრად გაზრდილია, სექტემბერ-ოქტომბერთან შედარებით გაორმაგდა. როგორც წესი, გამოძახებების რაოდენობა პიკს აღწევს ხოლმე თებერვალში, თუმცა ალბათ ამინდის გამო ადრიანად დაიწყო ვირუსული ინფექციების ზრდა თავისი შესაბამისი გართულებებით. ჩვენი სამსახური აბსოლუტური მობილიზებით, კვალიფიციური კადრებითა და ბრიგადების რაოდენობის გაზრდით შეხვდა ამ ყველაფერს და მაქსიმალურად ვცდილობთ ჩვენდამი გაზრდილი მოთხოვნა მაქსიმალურად დავაკმაყოფილოთ.

რა არის ვირუსის მთავარი წყარო, მოავადე ადამიანი, თუ ამინდის ცვლილება?

არცერთი ერთმანეთს არ გამორიცხავს. დაბალი ტემპერატურა აქვეითებს იმუნიტეტს და ვირუსის მიმღეობა ბევრად უფრო მაღალია, ვიდრე ჩვეულებრივი ტემპერატურის პირობებში. ის რაც ავრცელებს ვირუსს, არის ჰიგიენის წესების ცოტათი არასწორად გაგება და თავშეყრის ადგილები, ვგულისხმობ ბაღსა და სკოლას. პედიატრებისგან მინდა რეკომენდაციის სახით ვთქვა, რომ მაქსიმალურად ხშირად ანიავონ საკლასო ოთახები, ყოველ ათ წუთში ერთხელ განიავებული ოთახი მინიმუმადე დაიყვანს ვირუსის გავრცელების რისკს. იქ, სადაც არ ხდება ოთახის განიავება, ჩართულია გათბობა და არ ხდება ბოლომდე გამოჯანმრთელებული ბავშვის მიყვანა, არის იდეალური გარემო იმისათვის, რომ ვირუსული ინფექცია გავრცელდეს.

რა დროში უნდა იყოს სასწრაფო გამოძახებიდან მისამართზე?

არის შემთხვევები, როდესაც დედას ტელეფონი გათიშული არ აქვს და სასწრაფო უკვე მასთან არის და არის შემთხვევები, როდესაც ვიგვიანებთ, თუმცა ვცდილობთ ეს არ იყოს 30-40 წუთზე მეტი. სამწუხაროდ, ამ ყველაფერს რამდენიმე ფაქტორი განაპირობებს. ბავშვთა სასწრაფო პედიატრი არის 15 წლიანი ორგანიზაცია, რომელიც დგას ბავშვების სადარაჯოზე, ვამატებთ ახალ სერვისებს, ინოვაციებს… როდესაც ხდება ზარის შემოსვლა დაუყონებლივ გადის თავისუფალი ბრიგადა გამოძახებაზე. მაგრამ თუ მშობელი ჯერ რეკავს სადაზღვევო კომპანიაში და შემდეგ უკვე სადაზღვევო კომპანია გვიკავშირდება ჩვენ, ეს რა თქმა დროს მოითხოვს. ძალიან გვირთულებს მდგომარეობას საცობები, მოგეხსენებათ, არის უბნები, სადაც დროულად გადაადგილება პრაქტიკულად შეუძლებელია. ჩვენ ვახდენთ მუდმივ კომუნიკაციას მშობელთან, რადგან ის დაბნეულია, ღელავს და ეს გადადის ბავშვზეც. როდესაც პედიატრი მშობელთან ხაზზეა, ის უფრო მშვიდად არის.

რა შეიძლება გააკეთოს მშობელმა, სანამ მასთან მივა სასწრაფო. რა არის პირველადი დახმარება მაღალი ტემპერატურის დროს, ან ძლიერი ხველის დროს?

16 112 არის ჩვენი უნივერსალური ნომერი, რომელიც შევქმენით იმისთვის, რომ ნებისმიერი მსგავსი ტიპის პრობლემა იყოს მოგვარებული. გარდა იმისა, რომ ბინაზე იღებთ ამბულატორიულ და გადაუდებელ დახმარებას და ეს განასხვავებს სწორედ ჩვენს სამსახურს ჩვეულებრივი სასწრაფო დახმარებისგან. გადაუდებელ მდგომარეობას ბავშვებში ბევრი რამ ქმნის. რთულია, მზა რეკომენდაცია მოგცეთ, რომელიც ყველა მდგომარეობას მოერგება. დარეკეთ და გაესაუბრეთ პედიატრს, 24 საათის განმავლობაში მზად ვართ პირველადი რეკომენდაცია პედიატრისგან მოისმინოთ. მაღალი ტემპერატურისას მშობელმა პირველ რიგში ბავშვს უნდა მისცეს დამწევი, თუ არ იცით დოზირება, დარეკეთ 16 112-ზე. თუკი ბავშვს აქვს ხველება, ეცადეთ, იყოს ჟანგბადით გაჯერებულ ოთახში, სანამ სასწრაფო დახმარების ექიმი მოვა.

რა შედის სასწრაფო დახმარების ექიმის კომპეტენციაში და რა სცილდება მისი კომპეტენციის ფარგლებს?

ის რაც ჩვენ 112-სგან განგვასხვავებს, გახლავთ ის, რომ არ ვემსახურებით მხოლოდ გადაუდებელ დახმარებას, ჩვენს მიერ ხდება წინასწარი დიაგნოზის განსაზღვრა და შესაბამისი მკურნალობის დანიშვნა მუდმივი პატრონაჟით მის გამოჯანმრთელებამდე. სასწრაფო პედიატრს შეუძლია ბინაზე ჩაატაროს სატურომეტრია, შაქრის განსაზღვრა სისხლში, სასიცოცხლო პარამეტრების შეფასება, აუსკულტაცია, ინფუზიური თერაპია, ანუ გადასხმა ბინაზე, ჭრილობის პირველადი დამუშავება და ა.შ.

თქვენი ერთ-ერთი მთავარი ამოცანაა მაქსიმალურად შეამციროთ პაციენტების ჰისპიტალიზაცია, რა არის ის ჩივილი, რა დროსაც აუცილებელია ბავშვის საავადმყოფოში გადაყვანა?

ჩვენი სტატისტიკით ძალიან ვამაყობთ, 100%-დან მხოლოდ 3%-ში გვაქვს გადაყვანა. რაც შეეხება ჩვენებას, რომელიც ამერიკის პედიატრთა აკადემიის მიერ არის განსაზღვრული, ეს არის მაღალი ტემპერატურა სამ თვემდე ასაკის ბავშებში, სამი თვის ზემოთ კი სითხისა და საკვების არ მიღება და მესამე, ბავშვის ზოგადი მდგომარეობა, როდესაც არ არის კონტაქტური, არის მოდუნებული და ა.შ. თუ რა ჭირს პატარას, ამის განსაზღვრა უკვე კლინიკაში უნდა მოხდეს.

არსებობს თუ არა ვირუსების წინააღმდეგ პრევენციის საშუალებები და იკლო თუ იმატა იმ პაციენტებში ვირუსების რაოდენობამ, რომლებსაც აქვთ გაკეთებული გრიპის ვაქცინა?

გრიპის საწინააღმდეგო ვაქცინა სულ რამდენიმე წლის წინ აშშ-ში შეიქმნა, შესაბამისი ტექნიკური დამუშავებით, არის აბსოლუტურად უსაფრთხო ვაქცინა. ერთადერთი მისი გამოყენება არ შეიძლება კვერცხის გულზე მძიმე ალერგიის დროს. იმდენად კარგი შედეგები დაიდო, რომ აშშ-ში გეგმიურ კალენდარში შეიტანეს. ჩვენთან იმუნიზაციაზე კითხვის ნიშნები მაინც არის. ყველა მშობელს სურს ჯანმრთელი შვილი ჰყავდეს, თუმცა მათგან 25% არაიმუნიზებულია და ეს ბავშვები 12 უმძიმესი დაავადებისთვის არის განწირული. რა საკვირველია აცრილი ბავშვი გაცივდება, შეხვდება ვირუსი, მაგრამ გართულების პრევენციას რომ ნამდვილად ახდენს, ეს უკვე დადასტურებულია. ბავშვთა სასწრაფო პედიატრი იზიარებს რეკომენდაციას, რომ უნდა გაიკეთოთ გრიპის აცრა. იდეალური პერიოდია არაუმეტეს ნოემბრის ბოლო შაბათ კვირას, ამის შემდეგ ის უკვე კარგავს თავის ღირებულებებს. ჩვენი შიდა კვლევის მიხედვით, რა საკვირველია აცრილი პაციენტები ავადობენ, მაგრამ მათ არ სჭირდებათ ანტიბიოტიკებით თერაპია, ან ჰოსპიტალიზაცია.

რას იტყვით თვითნებურ მკურნალობაზე?

ეს საკმაოდ აქტუალური საკითხია. ხდება გამოცდილებების გაზიარება, წამალი არ არის უსაფრთხო და არავინ არის დაზღვეული მისი გვერდითი მოვლენებისგან. ძალიან კარგია ის, რომ ანტიბიოტიკის შეძენა აღარ შეიძლება რეცეპტის გარეშე. ვირუსული ინფექციის დროს ანტიბიოტიკის მიღება იგივეა, რომ წყალი დალიო და გარდა შედეგის არ ქონისა, ანტიბიოტიკი ამ დროს ასუსტებს იმუნიტეტს. როდესაც გართულებასთან გვაქვს საქმე, აღარ რჩება ექიმს არჩევანი რა დაუნიშნოს. ყველას ვურჩევ, არ მიიღოთ წამალი ექიმის გარეშე. რვა ავადობა წელიწადში, რომელიც არ რთულდება ბაქტერიული ინფექციით, ნორმაა და არ ნიშნავს იმას, რომ სუსტი იმუნიტეტი აქვს. ამ დროს ხდება ვირუსებისა და ორგანიზმის ნაცნობობის ჩამოყალიბება, რაც აუცილებელია, რადგან სტერილური გარემო დამღუპველია. ვიტამინები იმუნიტეტს არ ამაღლებს, უმრავლესობა ვიტამინებისა, რაც შემოდის, საერთოდ არ შეიწოვება ორგანიზმის მიერ. ერთადერთი, ეცადეთ იკვებოთ ჯანსაღად, ბალანსირებულად და ისეირნეთ სუფთა ჰაერზე.

რას გვეტყვით ტერმინ „გაციებაზე“?

მთელს მსოფლიოში გამოიყენება ეს ტერმინი და ნიშნავს მსუბუქ ვირუსულ ინფექციას, რომელიც მიმდინარეობს ტემპერატურის გარეშე, ცხვირიდან გამონადენით, ყელის ტკივილით და ა.შ. მას არავითარი კონკრეტული მკურნალობა არ სჭირდება, სასურველია ბევრი სითხე და თუ არის მაგალითად თავის ტკივილი, მივცეთ ბავშვს ტკივილის საწინააღმდეგო წამალი. ფრაზა არ გადაგედება, ვირუსი არ მაქვს, რა თქმა უნდა აზრს მოკლებულია. საჭიროა ჰიგიენის წესების სწორად დაცვა, არ არის სასურველი ამ დროს ესტუმროთ ჩვილ ბავშვს.

როგორ იმუშავებს სასწრაფო პედიატრი ახალი წლის დღეებში და კონკრეტულად ახალის წლის ღამეს, 31 დეკემბერს?

ბავშვთა სასწრაფო პედიატრი სრული დატვირთვით იმუშავებს საახალწლო პერიოდში, ისევე როგორც დანარჩენ დღეებში. გვყავს 17 ბრიგადა მთელი ქალაქის მასშტაბით და ვფარავთ ქალაქის შემოგარენსაც. გვაქვს რამდენიმე ფილიალი, რომ ნაკლები იყოს დაგვიანების ალბათობა. ალერგიული რეაქციებისას, მაგალითად გამონაყარის, ან სუნთქვის გაძნელებისას დაუყონებლივ უნდა გამოიძახონ მშობლებმა სასწრაფო პედიატრი, თუმცა ეცადეთ, ზომიერება დაიცვათ ტკბილეულთან მიმართებაში. ალერგიული რეაქცია სწრაფად პროგრესირებს და ამიტომ დაუყონებლივ უნდა მოხდეს ჩარევა. სამ დღეზე მეტ ხანს თუ გრძელდება ტემპერატურა, ასევე საჭიროა პედიატრის გამოძახება. მე გისურვებთ ისეთ დღეებს, როდესაც არ დაგჭირდებათ ექიმის გამოძახება.

ხშირია პიროტექნიკის გამოყენებისას მიღებული დამწვრობა…

ყველა მათგანს აქვს მინიშნება/რეკომენდაცია, რომ ბავშვებისგან შორს უნდა იყოს. ყველა მშობელს ვურჩევ დაიცვან პიროტექნიკის გამოყენებისას ინსტრუქცია.

გადაცემის ჩანაწერი

29 დეკემბერი, 2016

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2018-02-20 00:40:20' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 78304 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-02-20 14:28:14 [post_date_gmt] => 2018-02-20 10:28:14 [post_content] => ქვეყანაში 60%-ით გაიზარდა ჰიბრიდული მანქანების შემოყვანა, – ამის შესახებ ფინანსთა მინისტრმა მამუკა ბახტაძემ პარლამენტის პლენარულ სხდომაზე განაცხადა. მინისტრმა ავტომობილებზე, ასევე თამბაქოსა და ნავთობპროდუქტებზე აქციზის გადასახადის გაზრდის გადაწყვეტილებასა და მის შედეგებზე ისაუბრა. მამუკა ბახტაძის შეფასებით, ამ მიმართულებით საგადასახადო კანონმდებლობაში განხორციელებული ცვლილებები მნიშვნელოვანი ფაქტი და სწორი გზა იყო. ამასთან, თამბაქოს ნაწილზე საუბრისას, ბახტაძემ აღნიშნა, რომ თამბაქომ გავლენა მოახდინა იმ საერთო ინფლაციაზე, რომელიც ქვეყანაში დაფიქსირდა.
[post_title] => ქვეყანაში ჰიბრიდული მანქანების შემოყვანა 60%-ით გაიზარდა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => qveyanashi-hibriduli-manqanebis-shemoyvana-60-it-gaizarda-2 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-21 11:15:46 [post_modified_gmt] => 2018-02-21 07:15:46 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=78304 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 78297 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-02-20 13:49:56 [post_date_gmt] => 2018-02-20 09:49:56 [post_content] => თბილისის 14 ქუჩაზე მიკროავტობუსები მხოლოდ საზოგადოებრივი ტრანსპორტის მოსაცდელებთან გაჩერდებიან, – ამის შესახებ დედაქალაქის მერმა კახა კალაძემ მუნიციპალიტეტის მთავრობის დღევანდელ სხდომაზე განაცხადა. მისი თქმით, დედაქალაქის მერიის აღნიშნული პროექტი პირველი მარტიდან ამოქმედდება.
„აქამდე მოქმედი გაჩერების წესი ავტოსაგზაო შემთხვევების რისკს მნიშვნელოვნად ზრდიდა, რაც სერიოზულ პრობლემას წარმოადგენს. გთხოვთ, მივაწოდოთ მაქსიმალური ინფორმაცია მოსახლეობას, თუ რომელი ქუჩებია, სადაც მხოლოდ გაჩერებებზე უნდა გაჩერდეს მიკროავტობუსები. ამ პროექტის წარმატებით განხორციელების შემთხვევაში, მას ანალოგიურად, მთელი თბილისის მასშტაბით განვახორციელებთ“, – აღნიშნა თბილისის მერმა.
მისივე თქმით, აღნიშნული პროექტი გარკვეულწილად, თბილისის ცენტრალურ ქუჩებზე ქაოტური გადაადგილების მოგვარების შესაძლებლობას იძლევა.
[post_title] => “მიკროავტობუსები მხოლოდ საზოგადოებრივი ტრანსპორტის მოსაცდელებთან გაჩერდებიან” [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => mikroavtobusebi-mkholod-sazogadoebrivi-transportis-mosacdelebtan-gacherdebian [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-21 11:16:00 [post_modified_gmt] => 2018-02-21 07:16:00 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=78297 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 78291 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-02-20 12:57:57 [post_date_gmt] => 2018-02-20 08:57:57 [post_content] => ქალაქ თბილისის მუნიციპალიტეტის მერიის ახალი პროექტი „შენი იდეა თბილისის მერს“ უკვე გაეშვა. მოქალაქეები დედაქალაქის მთავრობას ელექტრონულად, სხვადასხვა იდეას და ქალაქში არსებული პრობლემის მოგვარების გზებს სთავაზობენ. როგორც მოსალოდნელი იყო, ყველაზე აქტუალური საკითხი საგზაო და სატრანსპორტო პრობლემები და იდეებია. სწორედ ამ კატეგორიაში ფიქსირდება, განცხადებების უმეტესობა. „ფორტუნა“ რამდენიმე მათგანს გთავაზობთ:  

მეტრო დიდ დიღომში

მარიტა ბიბილაშვილი დიდ დიღომში მეტროსადგურს ითხოვს და მოთხოვნას ასაბუთებს კიდეც. მისი თქმით, ამ უბანში ტრანსპორტის პრობლემა მუდმივად დგას და საღამოს 8 საათის შემდეგ მგზავრობა ძალიან გართულებულია. საღამოს საათებში მგზავრობის პრობლემაზე წერენ სხვა უბნებიდანაც.  

ღია მეტროს ხაზი

დიდი დიღომის გარდა, მოსახლეობა სამგორის მეტროდან აეროპორტის მიმართულებითაც ითხოვს ღია მეტროს ან ტრამვაის ხაზს. მაია შენგელიას იდეის მიხედვით, ამ იდეით ქალაქის ცენტრი, ორხევის, ლილოს და ეროპორტის დასახლებებს მარტივად დაუკავშირდება.
"გთხოვთ, სამგორის მეტროდან აეროპორტის მიმართულებით გაიყვანოთ ღია მეტროს, ან სწრაფი ტრამვაის ხაზი, რათა ქალაქის ცენტრს დაუკავშირდეს აეროპორტი, ორხევის, ლილოს დასახლებები"

ურნები მეტროში

გიორგი არსენაძე თბილისის მეტროსადგურებში ურნების დადგმას ითხოვს. მისი თქმით, ამ ეტაპზე სანაგვეების არარსებობის გამო, მოქალაქეები ნაგავს ლიანდაგებში ყრიან.  

ახალი მარშრუტი

ანა თოფურიძე მერიას გლდანი – ვაზისუბნის მიმართულებით ტრანსპორტის დანიშვნის იდეას აწოდებს.
"ძალიან რთულია ქალაქის ცენტრალური ქუჩებით გადაადგილება ვაზისუბნიდან გლდანამდე. აუცილებელია მგზავრმა გამოიყენოს მეტრო ან თუ მეტროსთან ახლოს არ ცხოვრობს დამატებით სხვა ტრანსპორტი. უკიდურეს შემთხვევაში ადამიანს უწევს ტაქსისი გამოძახება და თბილისი ზღვით გადასვლა საჭირო ადგილას. ქალაქს ესაჭიროება მარშუტკა რომელიც გლდანის მეტროდან გადმოვა ვაზისუბნამდე და პირიქით. უამარავ ადამიანს გაუდავილდება ცხოვრება", – წერსი ის.
 

საცობების განტვირთვა

კახი ფურცელაძე მერიას საცობების განტვირთვის (მისი თქმით) უმარტივეს სქემას სთავაზობს. იდეა კი იმაში მდგომარეობს, რომ სხვადასხვა სტრუქტურებში, სამუშაო დროის დაწყება და დასრულების საათები უნდა შეიცვალოს.
"თბილისში საცობების განტვირთვის მიზნით გადანაწილება უნდა მოხდეს სამუშაო საათების გრაფიკების. მაგალითად: მეტრო 6.00-24.00 სთ. რკინიგზა 7.00-15.00 სთ. წარმოებები 8.00-16.00 სთ. მედ. დაწესებულებები 9.00-18.00 სთ. იუსტიციის სახლები, მერია, ფოსტა, გამგეობები, ბანკები და სხვა 10.00-19.00 სთ. ამას ახსნაც აქვს, ვინაიდან ყველანი ქალაქში ერთდროულად იწყებს და ამთავრებს სამუშაოს, შეუძლებელია ელემენტარულად, სამსახურის გაცდენის გარეშე ან ექიმთან მიხვიდე, ან ბანკის თუნდაც, იუსტიციის სახლის მომსახურეობით ისარგებლო. აღარ ვამბობ უკვე გზებზე არსებულ მდგომარეობას, როდესაც მთელი ქალაქის მოსახლეობა ერთდაიმავე დროს მიემართება სამსახურში, სკოლებში, ინსტიტუტში და ა.შ. და ასევე ერთდაიმავე დროს ბრუნდება სახლში, აქედანაა სწორედაც ეს პრობლემა, რომლის გადაჭრაც შესაძლებელია ასეთი მეთოდით. სხვათაშორის ასეთი მეთოდი აპრობირებულია ევროპის ქვეყნებში და ნაწილობრივ საცობების პრობლემასაც აგვარებს და მომსახურეობის ხარისხსაც ზრდის", – წერს ის.
საცობების მოგვარებისთვის კიდევ ერთი იდეა შატლების სამარშრუტო ხაზების შექმნაა. "ჩემი აზრით საცობების მოგვარებაში შეიძლება დაეხმაროს ქალაქს ა.წ. შატლის სამარშრუტო ხაზის შექმნა. ძალიან ხშირი შემთხვევა, როდესაც ადამიანი ჯდება სამარშრუტო ტაქსში და მიდის ერთი გაჩერებიდან მეორემდე. ასეთი ადამიანი ადგილს იკავებს, იხდის იგივეს და ა.შ. უნდა შექმნას ისეთი სამარშრუტო ხაზები, რომლებიც გაჩერდებიან მხოლოდ 2-3 ცენტრალურ ადგილას. მაგალითად ასეთი შატლი ივლის ვარკეთილის მეტროდან ახმეტელის მეტრომდე. 1-ს გაჩერებას გააკეთებს ავლაბარში 2-ს დინამოსთან 3-ს კი დიდუბის მეტროსთან", – წერს ალექსანდრე სუკიასოვი.  

სატრანსპორტო ნაკადის შემცირება

მერიას დედაქალაქში ყოველდღიურად მოძრავი სატრანსპორტო ნაკადის შემცირების გეგმას აცნობს გოჩა ჯაიანი. მისი თქმით, თუ ამ გეგმას მიჰყვებიან, სამი თვის ვადაში თბილისში სატრანსპორტო ნაკადი შემცირდება.

გოჩა ჯაიანი ამბობს, რომ ქალაქში დაურეგისტრირებელი მანქანების გადაადგილება კვირის დღეების მიხედვით უნდა დარეგულირდეს.
"როგორც მოგეხსენებათ ჩვენს დედაქალაქშო, ამ ბოლო წლებში ძალიან არის გაზრდილი მექანიკური სატრანსპორტო საშუალებების რაოდენობა , რაც შესაბამისად აისახა სატრანსპორტო ნაკადების ზრდაში. გთავაზობთ ამ პრობლემის მოგვარების ჩემეულ იდეას, რომელიც მოგვცემს საშუალებას გავანახევროთ ქალაქში ყოველდღიურად მოძრავი მოძრავი ავტომანქანების რაოდენობა და თან მინიმალური დანახარჯებით ქალაქის ბიუჯეტიდან. იდეა მდგომარეობს შემდგომში: ქალაქის მმართველობამ, ან სახელმწიფოს შესაბამისმა ორგანოებმა უნდა გამოსცენ დოკუმენტი, რომლის მეშვეობით დარეგულირდება როგორც ქალაქში დარეგისტრირებული, ასევე სხვა რეგიონებიდან შემოსული ავტომანქანების დედაქალაქში გადაადგილების წესი კვირის დღეების და ავტომაქანის სახელმწიფო სარეგისტრაციო ნომრის მიხედვით, ანუ ავტომანქანები რომელთა სარეგისტრაციო ნომერი მთავრდება კენტ რიცხვზე, ქალაქში გადაადგილებას შეძლებენ მხოლოდ სამშაბათს, ხუთშაბათს და შაბათს, ხოლო ავტომანქანები რომელთა სარეგისტრაციო ნომერი მთავრდება 0-ზე და ლუწ რიცხვზე, ქალაქში გადაადგილებას შეძლებენ მხოლოდ ორშაბათს, ოთხშაბათს და პარასკევს, რჩება ერთი დღე, კვირა და ამ დღეს მოძრაობა დასაშვები იქნება ნებისმიერი ავტომანქანისთვის. რა თქმა უნდა ეს რეგულაციები არ უნდა შეეხოს მხოლოდ საზოგადოებრივ ტრანსპორტს, სასრაფოს, სახანძროს, დასუფთავებას და სხვადასხვა სპეცდანიშნულების ტრანსპორტს, კერძო ტაქსებისა და დისტრიბუციის მანქანების გარდა. ის მძღოლი, ვინც არ დაემორჩილება ამ წესს და მაინც გამოვა ქალაქში, უნდა დაჯარიმდეს და ჯარიმის სიდიდე უნდა იყოს დიდი, მაგალითად: პირველი დარღვევის შემთხვევაში - 50ლარი, მე-2-ე დარღვევის შემთხვევაში - 250ლარი და მე-3-ე შემთხვევაში - 500ლარი, ამის შემდეგ კი ექვსი თვით ჩამოერთმევა კონკრეტული მანქანით გადაადგილების უფლება", – წერს ის.
პირველი, რაც უკვე ამ პროექტმა გააკეთა, საზოგადოებისთვის, აქტუალური და მნიშვნელოვანი საკითხების წამოჭრაა. მტკიცდება, რომ თბილისელებისთვის გადაადგილება სერიოზულ დისკომფორტთან არის დაკავშირებული და მერიას ამ პრობლემის მოგვარებისთვის ბევრი მუშაობა მოუწევს. ელექტრონული პორტალი ახალი იდეების სისტემატიზაციას, საჯაროობასა და მიზნობრივ ადრესაციას ისახავს მიზნად, რომელიც განხილვისა და შესაბამისი ხმების მიღების შემდეგ, განსახილველად, მუნიციპალიტეტის მერიას გადაეცემა. ვებპორტალ idea.tbilisi.gov.ge-ზე 13 კატეგორიაა განთავსებული, რომლის არჩევის შემდეგაც, მოქალაქეს არგუმენტირებული და დასაბუთებული იდეის დაფიქსირებისა და კონკრეტულ პროექტზე ხმის მიცემის საშუალება აქვს. თბილისის მერის განცხადებით, ელექტრონული პორტალის ამოქმედების მიზანი ქალაქის განვითარებაში მეტი მოქალაქის ჩართულობა და ერთობლივი პროექტების განხორციელებაა. იდეის განხილვა ოთხ ეტაპს მოიცავს. პირველ ეტაპზე, რეგისტრირებული იდეა განიხილება საიტის ადმინისტრატორის მიერ, მეორე ეტაპი კი, მოიცავს იდეაზე ხმის მიცემას. მესამე ეტაპზე მერი იღებს გადაწყვეტილებას იდეის განხილვის გაგრძელების, ან იდეის დაკმაყოფილებაზე უარის თქმის შესახებ, ხოლო მეოთხე ეტაპზე მერიის სტრუქტურული ერთეულები იდეის განხორციელების შესაძლებლობას განიხილავენ.

თამთა უთურგაშვილი

[post_title] => ახალი მეტრო და მარშრუტები, საცობების განტვირთვა – რას სთავაზობენ მოქალაქეები კალაძეს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => akhali-metro-da-marshrutebi-sacobebis-gantvirtva-ras-stavazoben-moqalaqeebi-kaladzes [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-20 12:57:57 [post_modified_gmt] => 2018-02-20 08:57:57 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=78291 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 78492 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-02-22 12:14:51 [post_date_gmt] => 2018-02-22 08:14:51 [post_content] => საერთაშორისო სარეიტინგო სააგენტო Fitch-ის ექსპერტები იუწყებიან, რომ ნავთობზე მოთხოვნა პიკს 2030 წელს მიაღწევს. აღსანიშნავია, რომ ასეთი სცენარი მხოლოდ იმ შემთხვევაშია შესაძლებელი, თუკი ელექტროქარების პოპულარობის ზრდა ოპტიმისტური სცენარით განვითარდება. Fitch Ratings-ის ექსპერტები აღნიშნავენ, რომ ავტომწარმოებლებმა ელექტროფიკაციის სფეროში მრავალ ტექნოლოგიურ წინსვლას მიაღწიეს, რამაც ასეთი მოდელები კლიენტებისათვის უფრო მიმზიდველი გახადა. მოსალოდნელია, რომ ახალი ტექნოლოგიური მიღწევები ელექტროქარების სვლის მარაგს არსებითად გაზრდიან, ასევე შემცირდება მათი ღირებულება. ექსპერტების თქმით, დღეისათვის ელექტროქარების განვითარების ორი სცენარი არსებობს. პირველ შემთხვევაში ელექტრო ავტომობილები მსოფლიოში ფართოდ გავრცელებას ვერ ჰპოვებენ, თუმცა, ჯერჯერობით ტენდენციები მწვანე ავტომობილებისთვის სასარგებლოდ ვითარდება. სავარაუდოდ, უკვე 2025 წლისთვის, მსოფლიოს ბაზარზე ყოველ წლიურად 10 000 000 ელექტრო ქარის რეალიზაცია მოხდება, ხოლო 2040 წლისთვის კი მსოფლიო ავტოპარკში ელექტროფიცირებული ავტომობილების რაოდენობა შიდა წვის ძრავის მქონე ავტომობილების რაოდენობას გადააჭარბებს. ამასთან, 2030 წლის შემდეგ, ნავთობზე მოთხოვნა საგრძნობლად დაიწყებს კლებას.   [post_title] => 2030 წლისთვის ელექტრო ავტომობილები ნავთობის მსოფლიო გაყიდვებს დაამხობენ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => 2030-wlistvis-eleqtro-avtomobilebi-navtobis-msoflio-gayidvebs-daamkhoben [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-22 12:15:56 [post_modified_gmt] => 2018-02-22 08:15:56 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=78492 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 78339 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-02-21 10:59:46 [post_date_gmt] => 2018-02-21 06:59:46 [post_content] => Bluetooth-ის მუშაობაში დაშვებულმა შეცდომამ კინაღამ იოჰან შვარცსა და სედან BMW M5-ს გინესის რეკორდსმენის წოდება დააკარგვინა. საფინალო მცდელობისას, პილოტის ტელეფონი, რომელსაც ის საწვავის ავტომობილში მყოფ გუნდთან კავშირისთვის იყენებდა, მულტიმედიური სისტემიდან გაითიშა. შვარცის განცხადებით, მას ერთდროულად გვერდითი სიარული, ინსტრუმენტების ჩამოყრა და სმარტფონის თავიდან ჩართვა მოუხდა. კიდევ ერთი ინციდენტი, რამაც კინაღამ რეკორდული გარბენი ჩააგდო, სრული ამძრავის სისტემის მწყობრიდან გამოსვლა გახდა. ექვსი საათის განმავლობაში უწყვეტი სვლის შემდეგ მოულოდნელად წინა ღერძი ჩაირთო. გარდა ამისა, შვარცს მოუწია „წყლის ბოთლებითა და წასახემსებლებით ჟონგლიორობა“. ახალი თაობის BMW M5-მა უწყვეტი დრიფტით რვა საათი იარა. რეკორდი სამხრეთ კაროლინაში, აშშ-ში ტრეკ BMW Performance Center-ში დამყარდა. სულ ავტომობილმა 374, 17 კილომეტრი დაფარა და წინა მიღწევა გააუმჯობესა, რომელიც Toyota GT86-ით დამყარდა. სედანი BMW M5 აღჭურვილია ავტომატური გადაცემათა კოლოფითა და სრული ამძრავის სისტემით, ასევე 4,4 ლიტრიანი ტურბოძრავით, რომლის სიმძლავრეც 600 ცხენის ძალას შეადგენს. ას კილომეტრს ავტომობილი 3,4 წამში კრებს, მაქსიმალური სიჩქარე კი 300 კილომეტრს აჭარბებს.   [post_title] => Bluetooth-ის გაჭედვამ კინაღამ BMW M5-ის რეკორდული დრიფტი გააფუჭა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => bluetooth-is-gachedvam-kinagham-bmw-m5-is-rekorduli-drifti-gaafucha [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-21 10:59:46 [post_modified_gmt] => 2018-02-21 06:59:46 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=78339 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 78304 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-02-20 14:28:14 [post_date_gmt] => 2018-02-20 10:28:14 [post_content] => ქვეყანაში 60%-ით გაიზარდა ჰიბრიდული მანქანების შემოყვანა, – ამის შესახებ ფინანსთა მინისტრმა მამუკა ბახტაძემ პარლამენტის პლენარულ სხდომაზე განაცხადა. მინისტრმა ავტომობილებზე, ასევე თამბაქოსა და ნავთობპროდუქტებზე აქციზის გადასახადის გაზრდის გადაწყვეტილებასა და მის შედეგებზე ისაუბრა. მამუკა ბახტაძის შეფასებით, ამ მიმართულებით საგადასახადო კანონმდებლობაში განხორციელებული ცვლილებები მნიშვნელოვანი ფაქტი და სწორი გზა იყო. ამასთან, თამბაქოს ნაწილზე საუბრისას, ბახტაძემ აღნიშნა, რომ თამბაქომ გავლენა მოახდინა იმ საერთო ინფლაციაზე, რომელიც ქვეყანაში დაფიქსირდა.
[post_title] => ქვეყანაში ჰიბრიდული მანქანების შემოყვანა 60%-ით გაიზარდა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => qveyanashi-hibriduli-manqanebis-shemoyvana-60-it-gaizarda-2 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-21 11:15:46 [post_modified_gmt] => 2018-02-21 07:15:46 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=78304 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )