live

ყველაფერი საავტომობილო ზეთების შესახებ: რას ნიშნავს მინერალური, ნახევრად სინთეტიკური და სინთეტიკური ზეთი?

ყველაფერი საავტომობილო ზეთების შესახებ: რას ნიშნავს მინერალური, ნახევრად სინთეტიკური და სინთეტიკური ზეთი?

გადაცემას ”ავტოსერვისი” ”ენერჯი გრუპის” დამფუძნებელი დავით მხეიძე ესტუმრა. გადაცემა საპოხ მასალებს დაეთმო.

ვისაუბროთ ზეთებზე, მათ ტიპებსა და თანამედროვე სტანდარტებზე…

ზეთი პირველ რიგში გამოიყენება იმისთვის, რომ ძრავი, ან ტრანსმისია, იყოს გაპოხილი, არ დაზიანდეს მეტალის სტრუქტურა და მოხდეს ნაკლები ხახუნი. ზეთს კიდევ სხვა ბევრი ფუნქცია აქვს, ის აგრილებს ძრავს, ზეთში სპეციალური მინარევებია დამატებული, რომელიც იცავს მეტალის სტრუქტურას. გიგანტ ავტომწარმოებლებს ზეთების მიმართ საკუთარი მოთხოვნები აქვთ. როდესაც მომხმარებელი იძენს ზეთს, მან უნდა იცოდეს რა სტანდარტის ზეთი სჭირდება მის ავტომობილს, ნებისმიერ სერვის წიგნში, რომელიც  ავტომობილს მოყვება, წერია რა ტიპის ზეთია მისთვის საჭირო. ასევე თავისი სტანდარტები აქვს სატვირთო ავტომობილებსაც. 5/30 იქნება, 5/40 თუ 5/50 – ეს მხოლოდ ვისკოზობის მაჩვენებელია. 5w ნიშნავს ზამთარს – winter, პირველ ციფრს უნდა გამოაკლო 35 და გამოდის, რომ ეს ზეთი არ იყინება მინუს 30 გრადუსზე. მეორე მაჩვენებელი კი არის ზაფხულის მაჩვენებელი და ასევე აღნიშნავს, რამდენად დენადია ზეთი, ანუ როგორ გადის ზეთი ძრავის არხებში. არის ძრავები, რომლებსაც ძალიან ვიწრო არხები აქვთ და სქელი ზეთი მათთვის კატეგორიულად აკრძალულია. ამიტომ, თუ მითითებული აქვს, რომ მას სჭირდება 5/30, არ ვურჩევ არავის ჩაასხას 5/40, ან 5/50. 2004 წლის შემდეგ გამოსული ავტომობილებისთვის ის ზეთები, რაც არსებობდა მანამდე, ვეღარ ”მუშაობს”.

რას ნიშნავს მინერალური, სინთეტიკური და ნახევრად სინთეტიკური ზეთი?

მინერალური ზეთი არის პირველი ზეთი ისტორიაში, ის მხოლოდ და მხოლოდ ნავთობისგან იყო დამზადებული და არ ჰქონდა არანაირი მინარევი. მას მხოლოდ ძრავის გაპოხვის ფუნქცია ჰქონდა. ამის შემდეგ დაიწყეს ადიტივების დამზადება. ზეთს ბევრი ადიტივი აქვს, რომელიც აგრილებს, რეცხავს და ა.შ. დღევანდელ დღეს სინთეტიური ზეთი თანამედროვე ავტომობილებისთვის აუცილებელია. ის ხელოვნურად არის დამზადებული და ნავთობთან არანაირი კავშირი არ აქვს, თუმცა მასში არის ნავთობისგან დამზადებული ადიტივები.

სიახლეა ქართულ ბაზარზე..

დიახ, შემოვიტანეთ ზეთი ”ვიდოლი”. ის უძველესი ბრენდია, 1913 წელს პირველი ძრავის ზეთი შექმნეს და ჰენრი ფორდმა თავის მოდელ T-ში სწორედ ეს ზეთი გამოიყენა. “ვიდოლს” ძალიან დიდი ისტორია აქვს, მას დღეს ”ნასა” იყენებს. აქვს თავისი ქარხნები. აქვს ყველა ტიპის ზეთი, ერთი თვეა რაც “ვიდოლი” საქართველოში შემოვიდა და საქართველოს ავტოპარკს მაქსიმალურად ვაკმაყოფილებთ.

მსმენელი: – მყავს ”ტოიოტა რავ 4”. 2006 წლის. დიზელის ძრავით. ერთი თვის შეძენილი მყავს. გადაბმულობას როდესაც ვთიშავ, ხმა აქვს. მითხრეს, რომ ”პერვიჩნი პაჩებნიკის” ბრალიაო, არც მახავიკის ბრალი არ იყო, რომ ააწყვეს კიდევ უფრო მეტი ხმა აქვს…

თუ დაშლილი იყო, საკისარი ბარემ უნდა გამოეცვალათ. მასეთი სიმპტომი ნამდვილად”პერვიჩნის” აქვს.

მსსნელი: – მყავს BMW. სხვადასხვა ბრენდის ზეთს ვიყენებდი და მუდმივად იკლებდა, ახლა კი ვიყენებ ზეთს, რომლის ჩასხმის შემდეგაც აღარ იკლებს…

არ არის გამორიცხული, რომ ზეთის ბრალი ყოფილიყო, უნდა ჰქონდეს დაშვება თქვენი ავტომობილისთვის. ძრავის ბრალი რომ იყოს, ისევ დაიკლებდა.

მსმენელი: – არსებობს თუ არა ზეთი რომელიც ძრავს რეცხავს?

არის ადიტივები, რომელსაც მრეცხავი ადიტივები ქვია. როდესაც ზეთის მარკას შეცვლიან, ამბობენ ხოლმე, რომ ზეთი სწრაფად გაშავდა. ეს ნიშნავს, რომ ზეთი ნამდვილად შეიცავს ადიტივებს და ნამდვილად რეცხავს ზეთს.

17 მარტი, 2017

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2018-09-19 03:27:06' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 93167 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-09-20 16:02:45 [post_date_gmt] => 2018-09-20 12:02:45 [post_content] => ესპანეთში დიზელის ავტომობილებს სპეციალური გადასახადი დაუწესდებათ. მთვრობამ 2019 წლის საბიუჯეტო პროექტი დაამტკიცა და მასში ახალი გადასახადიც შეიყვანა. დიზელის ძრავიან ტრანსპორტზე დამატებითი გადასახადის დამატება ჰაერში მავნე გამონაბოლქვის რაოდენობას შეამცირებს, ელექტრომობილების პოპულარობას კი გაზრდის. გარდა ამისა, ხელისუფლება დარწმუნებულია რომ სიახლე სახელმწიფოს ფინანასებზე დადებითად აისახება. ხოლო თუ რამდენი იქნება გადასახადი, ამას მთავრობა მოგვიანებით გადაწყვეტს. აღსანიშნავია, რომ კანონპროექტს მოწინააღმდეგეებიც მრავლად გამოუჩნდნენ და ისინი ფიქრობენ, რომ დიზელის ავტომობილებზე გადასახადის დაწესების ნაცვლად სახელმწიფომ ჰაერში მავნე გამონაბოლქვის კონტროლი უნდა დაიწყოს და გადასახადიც სწორედ ამის მიხედვით  დააწესოს.   [post_title] => ესპანეთში დიზელის ავტომობილებს სპეციალური გადასახადი დაუწესდებათ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => espanetshi-dizelis-avtomobilebs-specialuri-gadasakhadi-dauwesdebat [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-20 16:02:58 [post_modified_gmt] => 2018-09-20 12:02:58 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=93167 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 93107 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-09-20 12:47:53 [post_date_gmt] => 2018-09-20 08:47:53 [post_content] => მსოფლიოში პირველი წყალბადზე მომუშავე მატარებელი გერმანიაში ამოქმედდა. ჩრდილოეთ გერმანელებს ხვდათ პატივი, რომ მოგზაურობის ახალი ერა საკუთარ თავზე გამოეცადათ. როგორც პროექტის ავტორები ირწმუნებიან, ორი ვაგონისგან შემდგარი სამგზავრო მატარებელი გადაადგილებას ბევრად უფრო უსაფრთხოს გახდის და ამასთან დიდი მოცულობის ტვირთის გადაზიდვაც უფრო მოსახერხებელი იქნება. სიახლეზე კომპანია Astom მუშაობდა და ინოვაციური ტრანსპორტი დასაწყისისთვის ორ ქალაქს - ქუქსავენსა და ბუქსტჰუდს დააკავშირებს. აღნიშნულ დასახლებას შორის მანძილი 100 კმ-ია და აქამდე ამ მარშრუტზე დიზელზე მომუშავე მატარებელი მოძრაობდა. როგორც კომპანიაში იმედოვნებენ, 2021 წლისთვის წყალბადზე მომუშავე მატარებელთა რაოდენობა მინიმუმ 14 გახდება.   [post_title] => გერმანიაში პირველი წყალბადზე მომუშავე მატარებელი გამოჩნდა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => germaniashi-pirveli-wyalbadze-momushave-matarebeli-gamochnda [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-20 12:47:53 [post_modified_gmt] => 2018-09-20 08:47:53 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=93107 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 93104 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-09-19 16:05:18 [post_date_gmt] => 2018-09-19 12:05:18 [post_content] => ცნობილია, რომ „ვიქტორიას სიკრეტის“ 2018 წლის შოუ წელს ნიუ-იორკში გაიმართება.  ამის შესახებ გულშემატკივრებს „ვიქტორიას სიკრეტის” სახეებმა სარა სამპაიომ, ელზა ჰოკსმა და ჯოზეფინ სკრივერმა შეატყობინეს. სწორედ ნიუ-იორკში დაიწყო ბრენდმა საქმიანობა 90-იანი წლების შუაგულში. ამ დრომდე „ვიქტორიას სიკრეტს“ ახალი სახეების შესახებ ოფიციალური განცხადება არ გაუკეთებია, თუმცა ახალი შოუს მონაწილე მოდელებმა სოციალურ ქსელებში პოსტები თავად განათავსეს. „ფორტუნა“ წარმოგიდგენთ „ვიქტორიას სიკრეტის“ ახალ ანგელოზებს. (ფოტოები) [post_title] => „ვიქტორიას სიკრეტის“ ახალი ანგელოზების ვინაობა ცნობილია (ფოტო) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => viqtorias-sikretis-akhali-angelozebis-vinaoba-cnobilia-foto [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-19 16:05:18 [post_modified_gmt] => 2018-09-19 12:05:18 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=93104 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 93058 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-09-19 11:12:07 [post_date_gmt] => 2018-09-19 07:12:07 [post_content] => ექსპერტებმა მოგზაურობასთან დაკავშირებული მთავარი ცრურწმენები დაადგინეს. მოგზაურთა პორტალმა Onetwotrip-მა ათასობით მომხმარებელი გამოკითხა რათა დაედგინა, თუ რა რამდენად აქცევენ ისინი ყურადღებას ამა თუ იმ ნიშანს. მართალია, გამოკითხულთა უმრავლესობა ფიქრობდა რომ ცრურწმენების არ სჯეროდა, თუმცა, რეალობამ სულ სხვა სურათი აჩვენა. მაგალითად, მოზგაურთა 75%-ს გზის წინ დაჯდომის ეფექტურობის სწამს და გრძელი მოგზაურობის წინ რამდენიმე წამს სწორედ ამ რიტუალს უთმობს. გავრცელებული ცრურწმენა აღმოჩნდა ასევე ამა თუ იმ ადგილას მონეტის გადაგდება, რაც უკან დაბრუნების იმედით ხდება. ბევრ ქალაქსა თუ სოფელში არის ასევე სკულპტურები, რომელთა შეხებაც წარმატების მომტანია და ამის მართლაც ბევრ ტურისტს სჯერა. - [post_title] => ექსპერტებმა მოგზაურობასთან დაკავშირებული მთავარი ცრურწმენები დაადგინეს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => eqspertebma-mogzaurobastan-dakavshirebuli-mtavari-crurwmenebi-daadgines [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-19 11:15:29 [post_modified_gmt] => 2018-09-19 07:15:29 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=93058 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 93087 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-09-19 12:21:42 [post_date_gmt] => 2018-09-19 08:21:42 [post_content] => ინფრასტრუქტურის სამინისტრო წალენჯიხა-ნაკიფუ-ლეწურწუმე-ჩხოროწყუს გზის რეაბილიტაცია ახორციელებს. პროექტი ევროპის საინვესტიციო ბანკის დაფინანსებით ხორციელდება და მისი ღირებულება 2 მილიონ ლარს სცდება. აღნიშნული გზის სარეაბილიტაციო სამუშაოები ორ ეტაპად გაიყო. პირველი ეტაპის ფარგლებში, უკვე დასრულდა 9.5 კილომეტრიანი გზის რეაბილიტაცია, ხოლო მეორე ეტაპი ითვალისწინებს დარჩენილი 3 კილომეტრიანი გზის რეაბილიტაციას და ახალი, 24 მეტრიანი, რკინა-ბეტონის ხიდის მოწყობას. მუნიციპალური განვითარების ფონდის აღმასრულებელი დირექტორის გიორგი შენგალაიას განცხადებით, გზის ექსპულუატაციაში შესვლა ორი დიდი რეგიონის მოსახლეობის კომფორტულ კავშირს უზრუნველყოფს. [video width="1280" height="720" mp4="http://fortuna.ge/wp-content/uploads/2018/09/walenjixa.mp4"][/video] [post_title] => 2 მილიონიანი წალენჯიხა-ნაკიფუ-ლეწურწუმე-ჩხოროწყუს გზის რეაბილიტაციის პირველი ეტაპი დასრულებულია [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => 2-milioniani-walenjikha-nakifu-lewurwume-chkhorowyus-gzis-reabilitaciis-pirveli-etapi-dasrulebulia [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-19 12:21:42 [post_modified_gmt] => 2018-09-19 08:21:42 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=93087 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 93167 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-09-20 16:02:45 [post_date_gmt] => 2018-09-20 12:02:45 [post_content] => ესპანეთში დიზელის ავტომობილებს სპეციალური გადასახადი დაუწესდებათ. მთვრობამ 2019 წლის საბიუჯეტო პროექტი დაამტკიცა და მასში ახალი გადასახადიც შეიყვანა. დიზელის ძრავიან ტრანსპორტზე დამატებითი გადასახადის დამატება ჰაერში მავნე გამონაბოლქვის რაოდენობას შეამცირებს, ელექტრომობილების პოპულარობას კი გაზრდის. გარდა ამისა, ხელისუფლება დარწმუნებულია რომ სიახლე სახელმწიფოს ფინანასებზე დადებითად აისახება. ხოლო თუ რამდენი იქნება გადასახადი, ამას მთავრობა მოგვიანებით გადაწყვეტს. აღსანიშნავია, რომ კანონპროექტს მოწინააღმდეგეებიც მრავლად გამოუჩნდნენ და ისინი ფიქრობენ, რომ დიზელის ავტომობილებზე გადასახადის დაწესების ნაცვლად სახელმწიფომ ჰაერში მავნე გამონაბოლქვის კონტროლი უნდა დაიწყოს და გადასახადიც სწორედ ამის მიხედვით  დააწესოს.   [post_title] => ესპანეთში დიზელის ავტომობილებს სპეციალური გადასახადი დაუწესდებათ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => espanetshi-dizelis-avtomobilebs-specialuri-gadasakhadi-dauwesdebat [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-20 16:02:58 [post_modified_gmt] => 2018-09-20 12:02:58 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=93167 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )