live

ყველაფერი საავტომობილო ზეთების შესახებ: რას ნიშნავს მინერალური, ნახევრად სინთეტიკური და სინთეტიკური ზეთი?

ყველაფერი საავტომობილო ზეთების შესახებ: რას ნიშნავს მინერალური, ნახევრად სინთეტიკური და სინთეტიკური ზეთი?

გადაცემას ”ავტოსერვისი” ”ენერჯი გრუპის” დამფუძნებელი დავით მხეიძე ესტუმრა. გადაცემა საპოხ მასალებს დაეთმო.

ვისაუბროთ ზეთებზე, მათ ტიპებსა და თანამედროვე სტანდარტებზე…

ზეთი პირველ რიგში გამოიყენება იმისთვის, რომ ძრავი, ან ტრანსმისია, იყოს გაპოხილი, არ დაზიანდეს მეტალის სტრუქტურა და მოხდეს ნაკლები ხახუნი. ზეთს კიდევ სხვა ბევრი ფუნქცია აქვს, ის აგრილებს ძრავს, ზეთში სპეციალური მინარევებია დამატებული, რომელიც იცავს მეტალის სტრუქტურას. გიგანტ ავტომწარმოებლებს ზეთების მიმართ საკუთარი მოთხოვნები აქვთ. როდესაც მომხმარებელი იძენს ზეთს, მან უნდა იცოდეს რა სტანდარტის ზეთი სჭირდება მის ავტომობილს, ნებისმიერ სერვის წიგნში, რომელიც  ავტომობილს მოყვება, წერია რა ტიპის ზეთია მისთვის საჭირო. ასევე თავისი სტანდარტები აქვს სატვირთო ავტომობილებსაც. 5/30 იქნება, 5/40 თუ 5/50 – ეს მხოლოდ ვისკოზობის მაჩვენებელია. 5w ნიშნავს ზამთარს – winter, პირველ ციფრს უნდა გამოაკლო 35 და გამოდის, რომ ეს ზეთი არ იყინება მინუს 30 გრადუსზე. მეორე მაჩვენებელი კი არის ზაფხულის მაჩვენებელი და ასევე აღნიშნავს, რამდენად დენადია ზეთი, ანუ როგორ გადის ზეთი ძრავის არხებში. არის ძრავები, რომლებსაც ძალიან ვიწრო არხები აქვთ და სქელი ზეთი მათთვის კატეგორიულად აკრძალულია. ამიტომ, თუ მითითებული აქვს, რომ მას სჭირდება 5/30, არ ვურჩევ არავის ჩაასხას 5/40, ან 5/50. 2004 წლის შემდეგ გამოსული ავტომობილებისთვის ის ზეთები, რაც არსებობდა მანამდე, ვეღარ ”მუშაობს”.

რას ნიშნავს მინერალური, სინთეტიკური და ნახევრად სინთეტიკური ზეთი?

მინერალური ზეთი არის პირველი ზეთი ისტორიაში, ის მხოლოდ და მხოლოდ ნავთობისგან იყო დამზადებული და არ ჰქონდა არანაირი მინარევი. მას მხოლოდ ძრავის გაპოხვის ფუნქცია ჰქონდა. ამის შემდეგ დაიწყეს ადიტივების დამზადება. ზეთს ბევრი ადიტივი აქვს, რომელიც აგრილებს, რეცხავს და ა.შ. დღევანდელ დღეს სინთეტიური ზეთი თანამედროვე ავტომობილებისთვის აუცილებელია. ის ხელოვნურად არის დამზადებული და ნავთობთან არანაირი კავშირი არ აქვს, თუმცა მასში არის ნავთობისგან დამზადებული ადიტივები.

სიახლეა ქართულ ბაზარზე..

დიახ, შემოვიტანეთ ზეთი ”ვიდოლი”. ის უძველესი ბრენდია, 1913 წელს პირველი ძრავის ზეთი შექმნეს და ჰენრი ფორდმა თავის მოდელ T-ში სწორედ ეს ზეთი გამოიყენა. “ვიდოლს” ძალიან დიდი ისტორია აქვს, მას დღეს ”ნასა” იყენებს. აქვს თავისი ქარხნები. აქვს ყველა ტიპის ზეთი, ერთი თვეა რაც “ვიდოლი” საქართველოში შემოვიდა და საქართველოს ავტოპარკს მაქსიმალურად ვაკმაყოფილებთ.

მსმენელი: – მყავს ”ტოიოტა რავ 4”. 2006 წლის. დიზელის ძრავით. ერთი თვის შეძენილი მყავს. გადაბმულობას როდესაც ვთიშავ, ხმა აქვს. მითხრეს, რომ ”პერვიჩნი პაჩებნიკის” ბრალიაო, არც მახავიკის ბრალი არ იყო, რომ ააწყვეს კიდევ უფრო მეტი ხმა აქვს…

თუ დაშლილი იყო, საკისარი ბარემ უნდა გამოეცვალათ. მასეთი სიმპტომი ნამდვილად”პერვიჩნის” აქვს.

მსსნელი: – მყავს BMW. სხვადასხვა ბრენდის ზეთს ვიყენებდი და მუდმივად იკლებდა, ახლა კი ვიყენებ ზეთს, რომლის ჩასხმის შემდეგაც აღარ იკლებს…

არ არის გამორიცხული, რომ ზეთის ბრალი ყოფილიყო, უნდა ჰქონდეს დაშვება თქვენი ავტომობილისთვის. ძრავის ბრალი რომ იყოს, ისევ დაიკლებდა.

მსმენელი: – არსებობს თუ არა ზეთი რომელიც ძრავს რეცხავს?

არის ადიტივები, რომელსაც მრეცხავი ადიტივები ქვია. როდესაც ზეთის მარკას შეცვლიან, ამბობენ ხოლმე, რომ ზეთი სწრაფად გაშავდა. ეს ნიშნავს, რომ ზეთი ნამდვილად შეიცავს ადიტივებს და ნამდვილად რეცხავს ზეთს.

17 მარტი, 2017

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2017-07-25 14:58:14' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 63139 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-07-26 10:00:12 [post_date_gmt] => 2017-07-26 06:00:12 [post_content] => ლიზა ყენია სოციალურ ქსელში ძველებურად აღარ აქტიურობს და ძირითადად, მხოლოდ ფოტოებს ათავსებს ხოლმე. მცირე ხნის წინ ის მოსკოვში იყო სამოგზაუროდ. ახლა კი თბილისში დაბრუნდა. როგორც ჩვენთვის არის ცნობილი, ის ახალ სიმღერაზე მუშაობს. პარალელურად ლიზამ ახალი სექსუალური ფოტოსესია გადაიღო. მან ფოტოგრაფ Shotie Blackmore Photography-თან იმუშავა. როგორც ხედავთ, ფოტოები ძალიან ლამაზი გამოვიდა. ფოტოები [post_title] => ლიზა ყენიას სექსუალური ფოტოსესია [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => liza-yenias-seqsualuri-fotosesia [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-07-25 16:22:21 [post_modified_gmt] => 2017-07-25 12:22:21 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=63139 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 63181 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-07-26 11:32:59 [post_date_gmt] => 2017-07-26 07:32:59 [post_content] => 20 წლის კენდალ ჯენერმა „ინსტაგრამზე“ გამოაქვეყნა შავ-თეთრი ფოტო, სადაც ის მთლიანად შიშველია გამოსახული. „არ ვეწევი“ – ასეთი ლაკონური კომენტარი დაურთო მან ფოტოს. სურათზე რეალითი-ვარსკვლავმა მოდის ფოტოგრაფი და კლიპმეიკერი საშა სამსონოვა მონიშნა, რომელთანაც კენდალს და მის დებს წლების თანამშრომლობა აკავშირებთ. უცნობია, რას ემსახურება მათი კოლაბორაცია ამჯერად. ფოტო [post_title] => კენდალ ჯენერი გაშიშვლდა (ფოტო) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => kendal-jeneri-gashishvlda-foto [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-07-26 11:32:59 [post_modified_gmt] => 2017-07-26 07:32:59 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=63181 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 63070 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-07-26 17:02:45 [post_date_gmt] => 2017-07-26 13:02:45 [post_content] => მრავალი წამყვანი ავტომწარმოებელი სედანების გაყიდვების შემცირებაზე საუბრობს. ასეთი სიტუაცია შეემთხვა ამერიკულ კომპანია General Motors-საც, რომელმაც 4 წლის წინ Chevrolet Impala წარმოადგინა. Consumer Reports-ის ექსპერტებმა Impala-ს საუკეთესო სედანი უწოდეს მათ შორის, რაც კი ოდესმე ჟურნალისტებს ტესტ-დრაივზე გაუყვანიათ. ეს ავტომობილი მწარმოებელთან დაკავშირებული გარკვეული უსიამოვნებების შემდეგ მარკის აღორძინების სიმბოლოდ იქცა. ოთხი წლის შემდეგ კი Chevrolet Impala-მ პოპულარობა დაკარგა. მიზეზად ქროსოვერების პოპულარობა სახელდება. ასეთივე მდგომარეობა აქვს სამხრეთ კორეულ Hyundai-საც, რომელმაც სედანი Azera ამერიკის ბაზარზე წარმოებიდან მოხსნა. რაც შეეხება Ford-ს, მან აშშ-სა და ჩინეთში Taurus-ი გაყიდვიდან მოხსნა. სტატისტიკის თანახმად, სრულზომიანი სედანების რეალიზაცია წლის დასაწყისიდან მოყოლებული 18%-ით შემცირდა. აშშ-ში აღნიშნულ სეგემენტზე ბაზრის 2,3% მოდის. სპეციალისტები ფიქრობენ, რომ სედანებისგან განსხავებით, ქროსოვერებს გამავლობა და ტვირთამწეობა მეტი აქვთ, უფრო ნაკლები ღირს და საწვავიც უფრო ნაკლები სჭირდებათ, ეს კი მაშინ, როდესაც სედანებს პრემიუმ კლასის წარნმომადგენლებად მოიხსენიებენ და ფასში სულ უფრო იზრდება.   [post_title] => დიდი სედანები პოპულარობას კარგავენ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => didi-sedanebi-popularobas-kargaven [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-07-26 17:02:45 [post_modified_gmt] => 2017-07-26 13:02:45 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=63070 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 63161 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-07-26 13:48:02 [post_date_gmt] => 2017-07-26 09:48:02 [post_content] => თურქეთის სასტუმროები არ აპირებენ სისტემა „ყველაფერი ჩართულია" გააუქმონ. გადაწყვეტილება, რომ არ ჩაერიონ სასტუმროების ადმინისტრაციის საქმიანობაში, ქვეყნის მთავრობამ მიიღო. სიახლე საზოგადოებას თავად კულტურისა და ტურიზმის მინისტრმა, ჰუსეინ იამანამ შეატყობინა. სისტემა all inclusive მხოლოდ იმიტომ დარჩება, რომ ის უდიდესი პოპულარობით სარგებლობს ტურისტებს შორის. სწორედ ამიტომ, სასტუმროების ფუნქციონირების ფორმატის შეცვლა, როგორც ეს წინათ განიხილებოდა, ძალაში არ შევა. ასეთი ნაბიჯის გადადგმას რუსეთ-თურქეთის ურთიერთობების გაფუჭების გამო გეგმავდნენ და ამ გზით თურქეთის მთავრობას სურდა ტურისტების ნაკადი შეეზღუდა. ასევე, იამანამ დასძინა, რომ ასეთი გადაწყვეტილებების მიღება თურქეთის მთავრობას არ შეუძლია და ეს მხოლოდ სასტუმროს ადმინისტრაციას შეუძლია მიიღოს. ჰუსეინ იამანა თურქეთის სასტუმროებს ურჩევს არ თქვან უარი all inclusive-ზე.   [post_title] => თურქეთის სასტუმროები All inclusive-ზე უარს არ იტყვიან [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => turqetis-sastumroebi-all-inclusive-ze-uars-ar-ityvian [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-07-26 13:48:35 [post_modified_gmt] => 2017-07-26 09:48:35 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=63161 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 63151 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-07-26 17:34:57 [post_date_gmt] => 2017-07-26 13:34:57 [post_content] => ბლოგერი კელი ეროგლუ, რომელიც 20 წელზე მეტ ხანს ბორტგამცილებლად მუშაობდა, იძლევა რჩევებს, თუ როგორ უნდა ვიმგზავროთ ბავშვებთან ერთად კომფორტულად. სტატიას The Independent აქვეყნებს. ბლოგერი ქალბატონი გვირჩევს, რომ შევინარჩუნოთ ცივი გონება მაშინაც კი, თუკი ბავშვები ბორტზე, ან აეროპორტში ჭირვეულობენ. თუკი მშობელი ემოციებს მოთოკავს, ბავშვიც მალე დამშვიდდება - განმარტავს 41 წლის ეროგლუ. გარდა ამისა, ოჯახური მგზავრობის წინ უმჯობესია ყველაფერი წინასწარ დაიგეგმოს და საჭირო ნივთები მოვიმარაგოთ, მაგალითად საფენები, ან რძე. ცალკე საზრუნავია კვება - ამბობს ბლოგერი. ფრენის წინ სასურველია ის კვება შეუკვეთოთ ბორტზე, რასაც თქვენი პატარები მიირთმევენ, ასევე თან იქონიეთ მათი საყვარელი წასახემსებლები. უკიდურეს შემთხვევაში მშობელს შეუძლია დახმარება ბორტგამცილებელს სთხოვოს. პატარა მგზავრები როგორმე უნდა გაართოთ, მაგალითად გასაფერადებლებით, ან პლანშეტებით. ეროგლუ მშობლებს ახსენებს, რომ არ დაივიწყონ დროში ცვალებადობა, რის გამოც ბავშვების ძილისა და სიფხიზლის რეჟიმი შეიძლება დაირღვეს. და ბოლოს, ყოფილი ბორტგამცილებელი გვირჩევს, რომ მოვემზადოთ დაფრენისთვის. როდესაც ლაინერი დაშვებას იწყებს,ჰაერის წნევა სალონში უფრო ძლიერი ხდება, რის გამოც ბავშვები ყურებში ტკივილს გრძნობენ. ამ დროს ერლოგუს რჩევით პატარებს რძე უნდა მივცეთ, დიდ ბავშვებს კი საწუწნი კანფეტები და სხვა ტკბილეული. ეს ყურებში წნევის შემცირებას შეუწყობს ხელს.   [post_title] => რჩევები მათთვის, ვინც ფრენას ბავშვებთან ერთად გეგმავს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => rchevebi-mattvis-vinc-frenas-bavshvebtan-ertad-gegmavs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-07-26 17:35:13 [post_modified_gmt] => 2017-07-26 13:35:13 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=63151 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 63139 [post_author] => 3 [post_date] => 2017-07-26 10:00:12 [post_date_gmt] => 2017-07-26 06:00:12 [post_content] => ლიზა ყენია სოციალურ ქსელში ძველებურად აღარ აქტიურობს და ძირითადად, მხოლოდ ფოტოებს ათავსებს ხოლმე. მცირე ხნის წინ ის მოსკოვში იყო სამოგზაუროდ. ახლა კი თბილისში დაბრუნდა. როგორც ჩვენთვის არის ცნობილი, ის ახალ სიმღერაზე მუშაობს. პარალელურად ლიზამ ახალი სექსუალური ფოტოსესია გადაიღო. მან ფოტოგრაფ Shotie Blackmore Photography-თან იმუშავა. როგორც ხედავთ, ფოტოები ძალიან ლამაზი გამოვიდა. ფოტოები [post_title] => ლიზა ყენიას სექსუალური ფოტოსესია [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => liza-yenias-seqsualuri-fotosesia [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-07-25 16:22:21 [post_modified_gmt] => 2017-07-25 12:22:21 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=63139 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )