live

ყველაფერი საავტომობილო ზეთების შესახებ: რას ნიშნავს მინერალური, ნახევრად სინთეტიკური და სინთეტიკური ზეთი?

ყველაფერი საავტომობილო ზეთების შესახებ: რას ნიშნავს მინერალური, ნახევრად სინთეტიკური და სინთეტიკური ზეთი?

გადაცემას ”ავტოსერვისი” ”ენერჯი გრუპის” დამფუძნებელი დავით მხეიძე ესტუმრა. გადაცემა საპოხ მასალებს დაეთმო.

ვისაუბროთ ზეთებზე, მათ ტიპებსა და თანამედროვე სტანდარტებზე…

ზეთი პირველ რიგში გამოიყენება იმისთვის, რომ ძრავი, ან ტრანსმისია, იყოს გაპოხილი, არ დაზიანდეს მეტალის სტრუქტურა და მოხდეს ნაკლები ხახუნი. ზეთს კიდევ სხვა ბევრი ფუნქცია აქვს, ის აგრილებს ძრავს, ზეთში სპეციალური მინარევებია დამატებული, რომელიც იცავს მეტალის სტრუქტურას. გიგანტ ავტომწარმოებლებს ზეთების მიმართ საკუთარი მოთხოვნები აქვთ. როდესაც მომხმარებელი იძენს ზეთს, მან უნდა იცოდეს რა სტანდარტის ზეთი სჭირდება მის ავტომობილს, ნებისმიერ სერვის წიგნში, რომელიც  ავტომობილს მოყვება, წერია რა ტიპის ზეთია მისთვის საჭირო. ასევე თავისი სტანდარტები აქვს სატვირთო ავტომობილებსაც. 5/30 იქნება, 5/40 თუ 5/50 – ეს მხოლოდ ვისკოზობის მაჩვენებელია. 5w ნიშნავს ზამთარს – winter, პირველ ციფრს უნდა გამოაკლო 35 და გამოდის, რომ ეს ზეთი არ იყინება მინუს 30 გრადუსზე. მეორე მაჩვენებელი კი არის ზაფხულის მაჩვენებელი და ასევე აღნიშნავს, რამდენად დენადია ზეთი, ანუ როგორ გადის ზეთი ძრავის არხებში. არის ძრავები, რომლებსაც ძალიან ვიწრო არხები აქვთ და სქელი ზეთი მათთვის კატეგორიულად აკრძალულია. ამიტომ, თუ მითითებული აქვს, რომ მას სჭირდება 5/30, არ ვურჩევ არავის ჩაასხას 5/40, ან 5/50. 2004 წლის შემდეგ გამოსული ავტომობილებისთვის ის ზეთები, რაც არსებობდა მანამდე, ვეღარ ”მუშაობს”.

რას ნიშნავს მინერალური, სინთეტიკური და ნახევრად სინთეტიკური ზეთი?

მინერალური ზეთი არის პირველი ზეთი ისტორიაში, ის მხოლოდ და მხოლოდ ნავთობისგან იყო დამზადებული და არ ჰქონდა არანაირი მინარევი. მას მხოლოდ ძრავის გაპოხვის ფუნქცია ჰქონდა. ამის შემდეგ დაიწყეს ადიტივების დამზადება. ზეთს ბევრი ადიტივი აქვს, რომელიც აგრილებს, რეცხავს და ა.შ. დღევანდელ დღეს სინთეტიური ზეთი თანამედროვე ავტომობილებისთვის აუცილებელია. ის ხელოვნურად არის დამზადებული და ნავთობთან არანაირი კავშირი არ აქვს, თუმცა მასში არის ნავთობისგან დამზადებული ადიტივები.

სიახლეა ქართულ ბაზარზე..

დიახ, შემოვიტანეთ ზეთი ”ვიდოლი”. ის უძველესი ბრენდია, 1913 წელს პირველი ძრავის ზეთი შექმნეს და ჰენრი ფორდმა თავის მოდელ T-ში სწორედ ეს ზეთი გამოიყენა. “ვიდოლს” ძალიან დიდი ისტორია აქვს, მას დღეს ”ნასა” იყენებს. აქვს თავისი ქარხნები. აქვს ყველა ტიპის ზეთი, ერთი თვეა რაც “ვიდოლი” საქართველოში შემოვიდა და საქართველოს ავტოპარკს მაქსიმალურად ვაკმაყოფილებთ.

მსმენელი: – მყავს ”ტოიოტა რავ 4”. 2006 წლის. დიზელის ძრავით. ერთი თვის შეძენილი მყავს. გადაბმულობას როდესაც ვთიშავ, ხმა აქვს. მითხრეს, რომ ”პერვიჩნი პაჩებნიკის” ბრალიაო, არც მახავიკის ბრალი არ იყო, რომ ააწყვეს კიდევ უფრო მეტი ხმა აქვს…

თუ დაშლილი იყო, საკისარი ბარემ უნდა გამოეცვალათ. მასეთი სიმპტომი ნამდვილად”პერვიჩნის” აქვს.

მსსნელი: – მყავს BMW. სხვადასხვა ბრენდის ზეთს ვიყენებდი და მუდმივად იკლებდა, ახლა კი ვიყენებ ზეთს, რომლის ჩასხმის შემდეგაც აღარ იკლებს…

არ არის გამორიცხული, რომ ზეთის ბრალი ყოფილიყო, უნდა ჰქონდეს დაშვება თქვენი ავტომობილისთვის. ძრავის ბრალი რომ იყოს, ისევ დაიკლებდა.

მსმენელი: – არსებობს თუ არა ზეთი რომელიც ძრავს რეცხავს?

არის ადიტივები, რომელსაც მრეცხავი ადიტივები ქვია. როდესაც ზეთის მარკას შეცვლიან, ამბობენ ხოლმე, რომ ზეთი სწრაფად გაშავდა. ეს ნიშნავს, რომ ზეთი ნამდვილად შეიცავს ადიტივებს და ნამდვილად რეცხავს ზეთს.

17 მარტი, 2017

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2017-11-17 00:06:04' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 71416 [post_author] => 14 [post_date] => 2017-11-17 15:18:33 [post_date_gmt] => 2017-11-17 11:18:33 [post_content] => 42 წლის თინა კანდელაკი შესანიშნავ ფორმაშია და სხეულის დემონსტრირებას „ინსტაგრამის“ პირად გვერდზე არ ერიდება. ტელეწამყვანი ძალიან აქტიურად ვარჯიშობს და თავის მოვლაც არ ესწავლება, თუმცა, გვარწმუნებს, რომ მისი რეცეპტი მაინც განსხვავებულია და აღნიშნავს: „მეგობრებო, არანაირი სპორტი და დიეტა არ გიშველით, თუკი ალკოჰოლს მოიხმართ. ალკოჰოლი არის ბოროტება. ამ შაბათს ეროვნულ ვარჯიშს გამოვტოვებ, თქვენ ივარჯიშეთ მანდ, ჩემ მაგივრად, მე კი აქ, როგორც შეკრებაზე, ისე ვარ“. კანდელაკმა ფოტოები, სადაც სანაპიროზე იმყოფება, ახლახან გამოაქვეყნა, თუმცა მითითებული არ აქვს, რომელ ქვეყანაში ისვენებს. [post_title] => 42 წლის თინა კანდელაკის ფორმაში ყოფნის საიდუმლო – „არანაირი ვარჯიში და დიეტა არ გიშველით, თუკი…“ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => 42-wlis-tina-kandelakis-formashi-yofnis-saidumlo-aranairi-varjishi-da-dieta-ar-gishvelit-tuki [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-11-17 15:18:33 [post_modified_gmt] => 2017-11-17 11:18:33 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=71416 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 71383 [post_author] => 14 [post_date] => 2017-11-17 14:38:23 [post_date_gmt] => 2017-11-17 10:38:23 [post_content] => BMW-ს ქარხნები მომავალში ორგანულ სასუქზე იმუშავებენ. „Bloomberg”-ის ინფორმაციით, გერმანულმა ავტოგიგანტმა გადაწყვიტა, რომ მთელი წარმოება შეცვალოს და მომავალში მხოლოდ განახლებადი ენერგიის წყაროები გამოიყენოს. როგორც ცნობილია, გეგმის განხორციელება ჯერ კიდევ წინა წელს დაიწყო და ბრენდის ქარხანათა 63% ნაწილობრივ უკვე ორგანულ ენერგიაზე მუშაობს. 2020 წლისთვის კი რეორგანიზაცია ყველა საწარმოს შეეხება. ბრენდს ქარხნები 14-მდე ქვეყანაში აქვს და სრულიად განახლებას დრო ნამდვილად სჭირდება. შეგახსენებთ, რომ როგორც ცოტა ხნის წინ გახდა ცნობილი, ჰოლანდიის რკინიგზა მთლიანად ქარის ელექტროსადგურებიდან მიღებულ ენერგიაზე გადავიდა.   [post_title] => BMW-ს ქარხნები „ნეხვსა და სკლინტზე“ იმუშავებენ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => bmw-s-qarkhnebi-nekhvsa-da-sklintze-imushaveben [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-11-17 16:42:00 [post_modified_gmt] => 2017-11-17 12:42:00 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=71383 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 71402 [post_author] => 14 [post_date] => 2017-11-17 12:56:17 [post_date_gmt] => 2017-11-17 08:56:17 [post_content] => თბილისში, აეროპორტის დასახლებაში, რამდენიმე მანქანა გადატეხეს. ინფორმაციას ერთ-ერთი დაზარალებული ავრცელებს. როგორც “ფორტუნას” ცისანა შერგილაშვილმა განუცხადა, უცნობმა პირებმა ოთხი მანქანის გატაცება სცადეს თუმცა, უშედეგოდ. ავტომობილებიდან არაფერია წაღებული.
“მანქანების წაყვანა უნდოდათ. ჩვენი მანქანის მინა ჩამსხვრეულია, კაბელები-ელექტროობა, სულ გაუფუჭებიათ. მეზობლის მანქანა წაუყვანიათ და შუა გზაზე გაუჩერებიათ. კიდევ ორი მანქანა, თუ მეტი არა, ჩვენს დასახლებაში ასეთი ნაწვალებია. დილით ვიღვიძებთ და გვხვდება ასეთი სურათი. მძარცველების მასობრივი შემოსევა გვქონდა, მგონი. შოკირებული ვარ. ასეა ყველა მანქანა, რომელიც ეზოებს გარეთ ნახეს, გატეხეს და გააფუჭეს”, – ამბობს ცისანა შერგილაშვილი.
“ფორტუნას” შსს-ში აღნიშნული ფაქტი დაუდასტურეს. როგორც უწყებაში ამბობენ, გამოძიება 177–ე მუხლით დაიწყო. ფოტოები [post_title] => “მძარცველების მასობრივი შემოსევა გვქონდა, ასეა ყველა მანქანა” (ფოტოები) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => mdzarcvelebis-masobrivi-shemoseva-gvqonda-asea-yvela-manqana-fotoebi [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-11-17 12:56:17 [post_modified_gmt] => 2017-11-17 08:56:17 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=71402 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 71194 [post_author] => 14 [post_date] => 2017-11-17 11:06:51 [post_date_gmt] => 2017-11-17 07:06:51 [post_content] => სიცივის დადგომასთან ერთად მრავალი მძღოლი ავტომობილის მინების გაყინვასა და დაორთქვლის პრობლემას აწყდება. მნიშვნელოვანია ავტომობილის სალონში არსებულ ზედმეტ სინოტივეს სწორად ებრძოლოთ. თუკი ავტომობილის სალონში რეგულარულად მოიმატებს ჰაერის ტენიანობა, შესაძლოა ის კონდენსატად გადაიქცეს და მაგალითად ავტომობილის ჭერის საფარის ქვეშ დაგროვდეს. ასეთი პრობლემისას მძღოლებს პირველ რიგში ჰგონიათ, რომ ჰერმეტულობის დარღვევასთან აქვს საქმე, თუმცა სინამდვილეში, როდესაც გარეთ ყინვაა, სხვადასხვა საფარის ქვეშ შესაძლოა წყალი ჩაიყინოს, დათბობისას კი ყინული დნება და ჭერიდან, განათებიდან და სხვა ადგილებიდან წყალი წვეთავს. ამ დროს არ არის სასურველი რეცირკულაციის ღილაკის გამოყენება. საფრთხე მოკლევადიან მგზავრობებში იმალება, როდესაც პატარა ავტომობილით რამდენიმე ადამიანი მგზავრობს. პრობლემის მოგვარება დაპარკინგებამდე ავტომობილის განიავებით შეიძლება, განსაკუთრებით კი ავტომობილის რეცხვის შემდეგ არის ეს საჭირო. როდესაც დღისით პლიუსია, ხოლო ღამით ყინვა, სპეციალისტები გვირჩევენ კონდინციონერი გამოვიყენოთ. ასევე მნიშვნელოვანია ხალიჩების წყლისგან და თოვლისგან გასუფთავებაც.   [post_title] => რატომ უნდა გავაშროთ ზამთარში ავტომობილი [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ratom-unda-gavashrot-zamtarshi-avtomobili [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-11-17 11:06:51 [post_modified_gmt] => 2017-11-17 07:06:51 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=71194 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 71368 [post_author] => 14 [post_date] => 2017-11-17 11:31:49 [post_date_gmt] => 2017-11-17 07:31:49 [post_content] => 51 წლის სინდი კროუფორდის ქალიშვილი, 16 წლის კაია გერბერი მსოფლიოს ერთ-ერთი ყველაზე მოთხოვნადი მოდელია. გოგონამ მოდის სამყარო 14 წლის ასაკში დაიპყრო. მან უკვე მიიღო მონაწილეობა პარიზის, მილანისა და ნიუ–იორკის მოდის კვირეულებში. ის წარმატებით თანამშრომლობს ისეთ მოდის სახლებთან, როგორიც არის Saint Laurent, Chanel და Versace, ის ასევე ბრენდ Fendi-ის სახეც არის. მართალია, სინდი კროუფორდს არ სურდა ქალიშვილი მოდელი ყოფილიყო თუმცა გერბერი სამოდელო ბიზნესის ვარსკვლავი მაინც გახდა. ახალგაზრდა მოდელმა Instagram-ზე ფოტო დადო, სადაც Are You Am I-ს ბიკინით პოზირებს. გოგონა უმაკიაჟოდ არის, გრძელი თმა კი შეკრული აქვს. უნდა აღინიშნოს, რომ კროუფორდის მემკვიდრის ფოტოზე ნეგატიური გამოხმაურებებიც არის, ამბობენ, რომ გოგონას ანორექსია აქვს. ფოტოები [post_title] => სინდი კროუფორდის 16 წლის ქალიშვილი ბიკინით პოზირებს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => sindi-kroufordis-16-wlis-qalishvili-bikinit-pozirebs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-11-17 11:59:04 [post_modified_gmt] => 2017-11-17 07:59:04 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=71368 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 71416 [post_author] => 14 [post_date] => 2017-11-17 15:18:33 [post_date_gmt] => 2017-11-17 11:18:33 [post_content] => 42 წლის თინა კანდელაკი შესანიშნავ ფორმაშია და სხეულის დემონსტრირებას „ინსტაგრამის“ პირად გვერდზე არ ერიდება. ტელეწამყვანი ძალიან აქტიურად ვარჯიშობს და თავის მოვლაც არ ესწავლება, თუმცა, გვარწმუნებს, რომ მისი რეცეპტი მაინც განსხვავებულია და აღნიშნავს: „მეგობრებო, არანაირი სპორტი და დიეტა არ გიშველით, თუკი ალკოჰოლს მოიხმართ. ალკოჰოლი არის ბოროტება. ამ შაბათს ეროვნულ ვარჯიშს გამოვტოვებ, თქვენ ივარჯიშეთ მანდ, ჩემ მაგივრად, მე კი აქ, როგორც შეკრებაზე, ისე ვარ“. კანდელაკმა ფოტოები, სადაც სანაპიროზე იმყოფება, ახლახან გამოაქვეყნა, თუმცა მითითებული არ აქვს, რომელ ქვეყანაში ისვენებს. [post_title] => 42 წლის თინა კანდელაკის ფორმაში ყოფნის საიდუმლო – „არანაირი ვარჯიში და დიეტა არ გიშველით, თუკი…“ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => 42-wlis-tina-kandelakis-formashi-yofnis-saidumlo-aranairi-varjishi-da-dieta-ar-gishvelit-tuki [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-11-17 15:18:33 [post_modified_gmt] => 2017-11-17 11:18:33 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=71416 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )