live

სოფია ბზეკალავა: „ასტროლოგია მკითხაობა არ არის…“

სოფია ბზეკალავა: „ასტროლოგია მკითხაობა არ არის…“

სოფია ბზეკალავასთან ჩვენს ინტერვიუს სასტუმრო „კოსტემ“ უმასპინძლა. ასტროლოგი ძალიან დაკავებულია პირადი კონსულტაციებით, მასთან ამ სფეროთი დაინტერესებული ადამიანი სტუმრობენ, რომელთათვისაც სოფიას რჩევები გამოსადეგი და მნიშვნელოვანია, პირადი ცხოვრებისა თუ კარიერის დაგეგმვაში. ჰყავს ცნობილი კლიენტებიც, რომელთა ვინაობას, რა თქმა უნდა, ასაიდუმლოებს.

სოფიას ნეირო-ლონგვისტური პროგრამირების სპეციალისტთან ერთად სარეაბილიტაციო ცენტრის დაარსების იდეა და სურვილი აქვს, სადაც ადამიანებს მნიშვნელოვან დახმარებას გაუწევენ.

ასტროლოგიის და მისი როლის შესახებ სოფიამ fortuna.ge-სთან ისაუბრა.

რატომ გახდა ამ ბოლო დროს ასტროლოგია მოდური საქართველოში?

სოფია ბზეკალავა:

ვფიქრობ, რამდენიმე ფაქტორია – ადამიანებს გაუჩნდათ სურვილი, მეტი გაიგონ საკუთარ თავსა და შესაძლებლობებზე, გაუჩნდათ ამბიცია, მეტს მიაღწიონ და ასტროლოგის მეშვეობით შეიძლება, საკუთარი ხასიათის დადებითი და უარყოფითი მხარეები ამოიცნო, შემდეგ კი ნაკლის გამოსწორებაზე და პოზიტიური მხარეების უფრო წინ წამოწევაზე იმუშაონ.

არსებობენ ადამიანები, რომელთაც უჭირთ და პრობლემები აქვთ. როცა ადამიანს უჭირს, მაშინ ახსენდება ეკლესია, ასტროლოგი თუ ფსიქოლოგი. ვსაუბრობ ხალხზე, რომლებიც ჩიხში არიან. ასტროლოგს შეუძლია, გამოსავალი გაპოვნინოთ, მაგრამ თუკი მასთან მიდიხართ იმისთვის, რომ თქვენი ცხოვრება დაალაგოს, არასწორი მიდგომაა. ვერც ერთი ასტროლოგი ვერ იცხოვრებს თქვენი ცხოვრებით. ასტროლოგი ხედავს, რატომ იწყება პრობლემები ადამიანების ცხოვრებაში, რადგან შეუძლია დაინახოს  მიზეზ-შედეგობრივ კავშირები. ის შესაძლებლობას გაძლევთ, შეიცვალოთ აღქმა პრობლემების მიმართ და იმუშაოთ მათ გამოსწორებაზე.

რეალურად ყველაფერს ადამიანის თავისუფალი ნება ცვლის. ერთსა და იმავე წრეზე ივლით, თუკი რაღაცის შეცვლის სურვილი არ გაქვთ. არ მინდა, ასტროლოგიას მცდარად შეხედონ, ეს არ არის პანაცეა, არც მკითხაობა. რამდენად სწორად დგამთ ნაბიჯებს მორალური კუთხით და რამდენად სწორ არჩევანს აკეთებთ, ეს განაპირობებს, რა მოგეცემათ ცხოვრებაში, რა მოვლენები განვითარდება. თუკი მუდამ ჩაქუჩით ხელში ივლით, არ გაგიკვირდეთ, რომ ყველგან ლურსმნები შეგხვდებათ. აქვე მინდა აღვნიშნო, რომ ადამიანები ზარმაცები არიან და ეზარებათ საკუთარ თავზე მუშაობა…

რას ნიშნავს საკუთარ თავზე მუშაობა?

როცა ადამიანის პირად ჰოროსკოპს ჩავხედავ, ვნახულობ, რა თვისებები აქვს დასამუშავებელი და რა ვერ გამოიმუშავა წინა ინკარნაციის დროს მისმა სულმა. ზოგი მშვენივრად ხვდება, რომ რაღაც ეშლება და ბალანსს ვერ იცავს. პირად ჰოროსკოპში არსებობს კარმული წერტილები, აღმავალი და დაღმავალი კვანძები. დაბადებისას, გადატანითი მნიშვნელობით რომ ვთქვათ, ორ თასს გვაძლევენ ხელში, ერთი რაღაცით სავსეა, მეორე ცარიელი. შევსებული თასი ჩვენი დაგროვებული გამოცდილებაა, რომელზე დაყრდნობითაც ახალი თასი უნდა შევავსოთ. ანუ ვიბადებით კონკრეტული უნარებით, მაგრამ სავსე თასიდან ცარიელი თასის ავსების პროცესი მტკივნეულია, მუშაობა სჭირდება და არ არის ადვილი. ვიღაცის ცხოვრებაში ეს შეიძლება გამოვლინდეს პრობლემებით პარტნიორულ ურთიერთობებში, ან მშობლებთან ურთიერთობისას, კარიერასა თუ ჯანმრთელობაში. ასტროლოგი ეხმარება ადამიანს, გაიაზროს პრობლემები და არ თქვას, რომ ბედი შუბლზე აწერია, რადგან ეს ასე არ არის. მინახავს ძალიან რთული პირადი ჰოროსკოპები, მაგალითად, ლიონელ მესის, რომელიც ჰოროსკოპით აუცილებლად უნდა ყოფილიყო შეზღუდული შესაძლებლობების ადამიანი, მაგრამ მას ჰქონდა იმის ნება, რომ ყოფილიყო კარგად. ყველაფერს ეს განაპირობებს, როცა ამბობ „მინდა“, აბსოლუტურად ყველა კარი იღება, მაგრამ მნიშვნელოვანია, ამით სხვებს არ აზიანებდე… ადამიანს რა განვითარების გზა აქვს და რა უშლის ხელს, ეს ჩანს პირად ჰოროსკოპში.

ბევრი ადამიანი კონკრეტული ზოდიაქოთი იბადება, მაგრამ არ ახასიათებს ამ ზოდიაქოს თვისებები…

სწორედ ამიტომ აქვს მნიშვნელობა პირადი ჰოროსკოპის გაკეთებას – ეს არის პლანეტების განლაგება იმ პერიოდში, როდესაც ადამიანი დაიბადა. იმიტომ ვართ ადამიანები განსხვავებულები, რომ იდენტური ჰოროსკოპები თითქმის არ არსებობს. თქვენ წარმოიდგინეთ, ტყუპებსაც კი არ აქვთ ერთნაირი ჰოროსკოპები, მათი დაბადებისას რამდენიმეწუთიანი განსხვავების გამო. ეს არის ალგორითმი, რომელსაც ასტროლოგები ვთაგრმნით და პირადი ჰოროსკოპით ვნახულობთ, როგორ ადამიანთან გვაქვს საქმე. პირადი ჰოროსკოპი ძალიან დიდ ინფორმაციას შეიცავს. მე, პირადად, ერთ დამკვეთთან, საათნახევარი-ორი საათის განმავლობაში მაქვს კონსულტაცია და ვეხებით ძირითად ნაწილს, პირადი, კარიერა, ჯანმრთელობა, შვილები, მშობლები… თუმცა ამის იქით არსებობს კიდევ უამრავი სფერო, რაზეც საუბარი შეიძლება. ასტროლოგია ამოუწურავი მეცნიერებაა, მეც უამრავ რამეს ვსწავლობ ყოველდღიურად. საკუთარი პირადი ჰოროსკოპი დეტალურად მაქვს შესწავლილი და სხვათა შორის, ძალიან კარგად ვიყენებ. ზუსტად ვიცი, რატომ მაქვს ესა თუ ის პრობლემა და ვცდილობ, აქედან გამორჩენა ვნახო (იღიმის). უპრობლემო ცხოვრება არავის აქვს და ვერც ჩვენ გვექნება. თავისი წილი ჯვარი ყველას აქვს სატარებელი, მაგრამ ასტროლოგიის საშუალებით ბევრ  რამეს გაგებით მოეკიდებით.

(ვრცლად/ფოტოები)

ჰოროსკოპი / გართობა

|

29 მარტი, 2018

საკვანძო სიტყვები

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => Array ( [0] => post [1] => gadacema ) [showposts] => 5 [order] => DESC [orderby] => meta_value_num [meta_key] => post_views_count [post_status] => publish [ignore_sticky_posts] => 1 [no_found_rows] => 1 [date_query] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago ) ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [posts_per_page] => 5 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [key] => post_views_count ) [relation] => OR ) [relation] => AND [meta_table] => gvz0e_postmeta [meta_id_column] => post_id [primary_table] => gvz0e_posts [primary_id_column] => ID [table_aliases:protected] => Array ( [0] => gvz0e_postmeta ) [clauses:protected] => Array ( [gvz0e_postmeta] => Array ( [key] => post_views_count [compare] => = [alias] => gvz0e_postmeta [cast] => CHAR ) ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => WP_Date_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [after] => 3 days ago [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [column] => post_date [compare] => = [relation] => AND ) [relation] => AND [column] => gvz0e_posts.post_date [compare] => = [time_keys] => Array ( [0] => after [1] => before [2] => year [3] => month [4] => monthnum [5] => week [6] => w [7] => dayofyear [8] => day [9] => dayofweek [10] => dayofweek_iso [11] => hour [12] => minute [13] => second ) ) [request] => SELECT gvz0e_posts.ID FROM gvz0e_posts INNER JOIN gvz0e_postmeta ON ( gvz0e_posts.ID = gvz0e_postmeta.post_id ) WHERE 1=1 AND ( gvz0e_posts.post_date > '2018-07-20 08:19:30' ) AND ( gvz0e_postmeta.meta_key = 'post_views_count' ) AND gvz0e_posts.post_type IN ('post', 'gadacema') AND ((gvz0e_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY gvz0e_posts.ID ORDER BY gvz0e_postmeta.meta_value+0 DESC LIMIT 0, 5 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 90091 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-07-20 17:02:46 [post_date_gmt] => 2018-07-20 13:02:46 [post_content] => ივნისის ბოლოს, მოდელი კენდის სვეინპოლი მეორედ გახდა დედა. მშობიარობიდან ორი კვირის შემდეგ, პაპარაცებმა ის ბრაზილიის სანაპიროზე დააფიქსირეს. ბევრმა ინტერნეტმომხმარებელმა მაშინ დაწერა, რომ ახალბედა დედის მუცელი არასაკმარისად მიმზიდველად გამოიყურება, მოდელმა კი მათი მისამართით სპეციალური პოსტი გამოაქვეყნა. ამ დღეებში, Victoria’s Secret-ის მოდელმა „ინსტაგრამზე“ მორიგი ფოტო გააზიარა, რომელზეც ის მთლიანად შიშველია გამოსახული. მასზე ის თვალისმომჭრელად გამოიყურება, როგორც ჩანს, სუპერმოდელმა საბოლოოდ დაიბრუნა უწინდელი ფორმა. (ფოტო) [post_title] => მშობიარობიდან სამ კვირაში კენდის სვეინპოლი გაშიშვლდა (ფოტო) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => mshobiarobidan-sam-kvirashi-kendis-sveinpoli-gashishvlda-foto [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-07-20 17:02:46 [post_modified_gmt] => 2018-07-20 13:02:46 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=90091 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 90051 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-07-20 11:53:52 [post_date_gmt] => 2018-07-20 07:53:52 [post_content] => გერმანიაში Tesla-ს მფლობელებს 4 000 ევროს გადახდას აიძულებენ. ფედერალურმა მთავრობამ Tesla Model S-ის მყიდველებს ახალი გადასახადი დააკისრა. მიზეზი კი ავტომწარმოებლის „თაღლითობა“ და ელექტრომობილის არარეალური ფასია. გერმანიის ხელისუფლება ფიქრობს, რომ სპორტქარი მიღებული სახელმწიფო სუბსიდიების ღირებულების არ არის, რასაც Tesla-ში არ ეთანხმებიან. უფრო მეტიც, ავტომწარმოებელი გადაწყვეტილების სასამართლოში გასაჩივრებას და თავისი კლიენტებისთვის კომპენსაციის მოთხოვნას გეგმავს. გ ერმანელები კი ფიქრობენ, რომ ტესლამ Model S-ის ფასი გამიზნულად შეამცირა, რათა პროგრამის მოთხოვნები დაეკმაყოფილებინა და და სახელმწიფო დაფინანსებაც მოეპოვებინა. გერმანული კანონის მიხედვით, იმისათვის რომ ელექტრომობილის მფლობელმა სუბსიდია მიიღოს, ავტომობილის ღირებულება 60 ათას ევროს არ უნდა აჭარბებდეს. Tesla Model S-ის ღირებულებაც სწორედ 60 ათასი ევრო იყო.   [post_title] => Tesla-ს მფლობელებს 4 000 ევროს გადახდას აიძულებენ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tesla-s-mflobelebs-4-000-evros-gadakhdas-aidzuleben [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-07-20 11:53:52 [post_modified_gmt] => 2018-07-20 07:53:52 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=90051 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 90048 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-07-20 11:54:17 [post_date_gmt] => 2018-07-20 07:54:17 [post_content] => 2 მძღოლი „ჰონდას“ დაპარკინგებას მთელი 8 წუთის განმავლობაში ცდილობდა. პოპულარულმა Youtube-არხმა Gizzy 22uk. გამოაქვეყნა ვიდეო, რომელიც ბრიტანულ ფარნბოროშია გადაღებული და მასზე ორი უიღბლო მძღოლია აღბეჭდილი. ქალი და მამაკაცი Honda Civic-ის ჰეტჩბეკის სადგომზე დაყენებას რამდენიმე წუთი ცდილობდნენ და მაინც ვერ შეძლეს. ვიდეო პარკინგის სიახლოვეს დამონტაჟებული სათვალთვალო კამერითაა გადაღებული. როგორც კადრებში ჩანს, პირველი 5 წუთის განმავლობაში საჭესთან ქალი იჯდა, შემდეგ კი მას დახმარება მეორე ავტომობილის მძღოლმა შესთავაზა და საჭესთან უკვე მამაკაცი დაჯდა. თუმცა, დაპარკინგება ვერც მეორე მძღოლმა შეძლო, რის შემდეგაც ავტომობილის მფლობელმა ხელი ჩაიქნია, ტერიტორია დატოვა და ალბათ უკეთესი ადგილის საძებნელად წავიდა.   [post_title] => 2 მძღოლი „ჰონდას“ დაპარკინგებას მთელი 8 წუთის განმავლობაში ცდილობდა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => 2-mdzgholi-hondas-daparkingebas-mteli-8-wutis-ganmavlobashi-cdilobda [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-07-20 11:55:41 [post_modified_gmt] => 2018-07-20 07:55:41 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=90048 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 90045 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-07-20 11:51:57 [post_date_gmt] => 2018-07-20 07:51:57 [post_content] => უზბეკ მძღოლებს მინების დაბურვის უფლება მისცეს. თუმცა, ავტომობილის მინების დამუქებას ყველა მსურველი ვერ შეძლებს და ამის გასაკეთებლად სპეციალური ნებართვის აღება იქნება საჭირო. ნებართვა ერთი წელი იმოქმედებს და მისი ღირებულება 2000 დოლარი იქნება. თუმცა, ეს ფასი მხოლოდ ფიზიკურ პირებზეა გათვლილი და უცხოეთის მოქალაქეებსა თუ იურიდიულ პირებს ცოტა მეტის - 2,8 ან 3,3 ათასი დოლარის გადახდა მოუწევთ. მინების დაბურვას სახელმწიფო თავის თავზე აიღებს და ნებადართული წინა ფანჯრებზე 5%-მდე, უკანაზე კი 30%-მდე დამუქება იქნება შესაძლებელი. მინების დაბურვის უფლების აღება მსურველებს 1 აგვისტოდან მოუწევთ და ვინც სიახლეს არ დაემორჩილება სოლიდური ჯარიმა დაეკისრება. და ბოლოს, საინტერესოა, რომ უცხოური ავტომობილები რომლებიც უზბეკეთის ტერიტორიას დაბურული მინებით გადაკვეთენ, გადასახადის -15 დოლარის გადახდა მოუწევთ.   [post_title] => უზბეკ მძღოლებს მინების დაბურვის უფლება მისცეს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => uzbek-mdzgholebs-minebis-daburvis-ufleba-misces [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-07-20 11:52:27 [post_modified_gmt] => 2018-07-20 07:52:27 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=90045 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 90080 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-07-20 13:10:00 [post_date_gmt] => 2018-07-20 09:10:00 [post_content] => ევროპული და ამერიკული მანქანების სასაფლაო – ასეთ შეფასებას აძლევენ ავტოდილერები საქართველოს საავტომობილო იმპორტის სფეროში არსებულ ვითარებას. 20 წელს გადაშორებული ავტომობილების სიმრავლემ და ჯართად გაყიდული კატალიზატორების პრობლემამ გასულ კვირას თბილსიის მერის ყურადღება მიიქცია. ინფორმაცია საქართველოში ძველი ავტომობილების იმპორტის შეზღუდვაზე კახა კალაძემ თბილისის მთავრობის სხდომაზე გააჟღერა. “სრული კატასტროფაა, რაც თბილისში ხდება. დაახლოებით 500 ათასზე მეტი ავტომანქანა გადაადგილდება დედაქალაქში. ყოველწლიურად 7 პროცენტით იზრდება უცხოეთიდან შემოყვანილი ავტომანქანების მაჩვენებელი და მათი 98% ძველია. პირველი, რაც ტექნიკურ ინსპექტირებასთან ერთად უნდა გაკეთდეს, აუცილებლად უნდა ჩაიკეტოს ძველი ავტომანქანების შემოყვანა. ამან შეიძლება გარკვეული უკმაყოფილება გამოიწვიოს, მაგრამ ჩვენ ეს ნაბიჯი უნდა გადავდგათ. საქმე ეხება თითოეული ჩვენგანის, ჩვენი შვილების ჯანმრთელობას,” – აღნიშნა დედაქალაქის მერმა.

ევრო 4 თუ ევრო 5

1990 წელს, ევროპაში მიღებული საავტომობილო კლასიფიკაციის მიხედვით, სტანდარტი ევრო 1 შეესაბამება 1993 წლამდე გამოშვებულ ავტომობილებს, ევრო 2 – 1996 წლამდე წარმოებულს, ევრო 3 – 2000 წლამდე მანქანებს, ევრო 4 – 2005 წლამდე წარმოებულს, ევრო 5 კი, 2010 წლამდე გამოშვებულს. ევროპის ქვეყნებში დღეისთვის ევრო 5 სტანდარტი მოქმედებს, ( უკრაინაში 2016 წლის იანვრიდან ამოქმედდა) ევრო 4 სტანდარტი მიიღეს ორი წლის წინ მეზობელ აზერბაიჯანში. საქართველოში, დღემდე არცერთი სტანდარტი არ არის დაწესებული ოფიცილურად. ევრო 4 თუ ევრო 5 ? – რომელი კატეგორიის შემოღებას გულისხმობ მერის ინიციტივა, ამ დრომდე არ კონკრეტდება. ავტოდილერი ალექსანდრე ჯავახიშვილი ევრო 4-ის დაწესების საფუძველს ვერ ხედვას, რადგან მისი თქმით, მას შემდეგ, რაც 2000-დან 2005 წლამდე გამოშვებული ავტომობილების აქციზის გადასახადი მკვეთრად გაიზარდა, ქვეყანაში ევრო 3 და ევრო 4 სტანდარტი ავტომატურად დაწესდა და შემომყვანები 2005 წლამდე მანქანებს თითქმის აღარ ყიდულობენ.
„2005 წლამდე გამოშვებული ავტომობილის აქციზის გადასახადი თითქმის იმდენივეა, რაც ავტომანქანის ღირებულება, შემოყვანის შემთხვევაში, ადგილზე არსებულ ძველ მანქანებს ფასით კონკურენციას ვეღარ უწევს, ევრო 4-ის გამო ვეღარც აზერბაიჯანში გადის  და აღარ იყიდება. ბოლო სამი წელია 2005 წელს ქვემოთ მანქანა აღარ შემომიყვანია, ის ძველი მანქანები, რაც დღეს საქართველოში დადის, აქციზის გაზრდამდე შემოყვანილებია,“ –ამბობს „ფორტუნასთან“ ალექსანდრე ჯავახიშვილი.
ძველი, მეორადი ავტომობილების იმპორტის შეზღუდვის ძირითადი საფუძველი მისი არაეკოლოგიურობაა. ამორტიზებული, გაუმართავი ავტომობილებით ბაზრის გაჯერებამ გარემოზე მნიშვნელოვნად იმოქმედა. ორგანიზაცია “საქართველოს ალიანსი უსაფრთხო გზებისთვის” ხელმძღვანელის ეკა ლალიაშვილის ინფორმაციით, საერთაშორისო მონაცემებით, ჰაერის დაბინძურების 71 პროცენტი ავტომანქანების ემისიებზე მოდის, მავნე გამონაფრქვევი კი, როგორც წესი, ძველ ავტომობილებს ახასიათებთ.
„საქართველოს ავტოპარკის 91% 10 წელს გადაცილებული ავტომანქანებია, რომლის გამონაფრქვევიც საზიანოა ადამინის ჯანმრთელობისთვის. სტატისტიკის მიხედვით, ჩვენთან მხოლოდ 3 პროცენტია 6 წლამდე ავტომობილი, მთლიანი ავტოპარკის 48 პროცენტი კი, 20 წელს გადაცილებულია. თუ ქვეყანას უნდა ავტოპარკის განახლება და გვსურს არა თუ 10 წელს გადაცილებული ავტომობილები, არამედ უფრო ჯანსაღი ავტოპარკი გვყავდეს, შესაბამისი ასაკობრივი რეგულაციები უნდა დაწესდეს,“ – ამბობს ეკა ლალიაშვილი „ფორტუნასთან“.
ავტოდილერები და საავტომობილო სფეროს სპეციალისტები, ძველი მანქანების შემოყვანის შეზღუდვის პარალელურად, ჰიბრიდული და ახალი ავტომობილების იმპორტის წახალისების აუცილებლობაზე საუბრობენ. მაგალითად, 2011 წელს გამოშვებული 1.5 ძრავიანი ჰიბრიდის აქციზის გადასახადი 1200 ლარს შედაგენს. მაღალია 5 წლამდე ავტომობილებზე გადასახადიც. სააქციზო მოსაკრებლის დაწევის პარალელურად, ქვეყანაში ჰიბრიდი და ელექტრო ავტომობილებისთვის შესაბამისი ინფრასტრუქტურაც არ არის მზად. შედარებით მაღალი ფასის მიუხედავად, ხშირად ელექტროავტომობილის ყიდვაზე არასაკმარისი ინფრასტრუქტურის გამოც ამბობენ მყიდველები უარს.

მანქანების სასაფლაო – სპეცილიტები მანქანების უტილიზაციის აუცილებლობაზე საუბრობენ

იმ ფაქტიდან გამომდინარე, რომ საქართველოს ავტოპარკის 48% 20 წელს გადაშორებული ავტომობილებია, იმპორტის შეზღუდვის და ტექინსპექტირების მიუხედავად, ავტოპარკიდან მათ ამოღებას წლები დასჭირდება. სპეცილაისტების მოსაზრებით, ძველი ავტომობილების ამოღების პროცესს უტილიზაციის პროგრამა დააჩქარებს. იმ შემთხვევაში თუ მფლობელი ჯართად ქცეული მანქანის ჩაბარებისას, სხვადსხვა ტიპის წახალისებას მიიღებს, ძველ ავტომობილთან გამომშვიდობება შედარებით მარტივი და უმტკივნეულო იქნება. უკრაინის მსგავსად, საქართველოში ევრო 5 სტანდარტის დაწესების შემთხვევაში, ქვეყანაში 2010 წლამდე ავტომობილების შემოყვანა იქნება შეზღუდული, ახალი ავტომობილების ფასი კი ბინებრივია, ძველთან შედარებით მაღალია ავტომობილის ბრენდის, კლასის თუ ძრავის შესაბამისად. როგორც სატრანსპორტო სფეროში მომუშავე არასამთავრობო ორგანიზაციაში აცხადებენ, რეფორმა მტკივნეული რომ არ იყოს, საზოგადოების ცნობიერების ამაღლებაა აუცილებელი. ჯანსაღი, ეკოლოგიურად სუფთა გარემო არის, როგორც სახელმწიფოს, ასევე ყველა მოქალაქის არჩევანი და ამ პროცესში თითოეულმა მოქალაქემ უნდა გაიაზროს, რა ზიანს აყენებს ძველი ავტომობილი მათ ჯანმრთელობას. თამუნა გოგუაძე [post_title] => ველი ავტომობილები [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => veli-avtomobilebi [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-07-20 13:10:00 [post_modified_gmt] => 2018-07-20 09:10:00 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=90080 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 90091 [post_author] => 17 [post_date] => 2018-07-20 17:02:46 [post_date_gmt] => 2018-07-20 13:02:46 [post_content] => ივნისის ბოლოს, მოდელი კენდის სვეინპოლი მეორედ გახდა დედა. მშობიარობიდან ორი კვირის შემდეგ, პაპარაცებმა ის ბრაზილიის სანაპიროზე დააფიქსირეს. ბევრმა ინტერნეტმომხმარებელმა მაშინ დაწერა, რომ ახალბედა დედის მუცელი არასაკმარისად მიმზიდველად გამოიყურება, მოდელმა კი მათი მისამართით სპეციალური პოსტი გამოაქვეყნა. ამ დღეებში, Victoria’s Secret-ის მოდელმა „ინსტაგრამზე“ მორიგი ფოტო გააზიარა, რომელზეც ის მთლიანად შიშველია გამოსახული. მასზე ის თვალისმომჭრელად გამოიყურება, როგორც ჩანს, სუპერმოდელმა საბოლოოდ დაიბრუნა უწინდელი ფორმა. (ფოტო) [post_title] => მშობიარობიდან სამ კვირაში კენდის სვეინპოლი გაშიშვლდა (ფოტო) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => mshobiarobidan-sam-kvirashi-kendis-sveinpoli-gashishvlda-foto [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-07-20 17:02:46 [post_modified_gmt] => 2018-07-20 13:02:46 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://autoradio.ge/?p=90091 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 0 [max_num_pages] => 0 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9946fb37f5d3c68c0fbf78941f810d8e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )